- Cercetarea Aegon România relevă că gradul de interes pentru acest tip de produs este cu 16% mai ridicat decât în 2020
- Cea mai mare creștere a interesului se observă în rândul femeilor, care ar încheia o astfel de poliță în proporție de 55%, față de 35%, în 2020, și a familiilor moderne: 62% în 2021 vs. 38%, în 2020
- Despăgubirea pentru spitalizarea cauzată de infectarea cu Covid-19 a crescut cu 10% în topul motivelor pentru achiziționarea acestei polițe
Cluj-Napoca, 20 decembrie 2021. Interesul românilor pentru asigurările de viață care oferă despăgubire în caz de spitalizare, în țară sau în străinătate, din accident sau boală, inclusiv pentru infectarea cu Covid-19, a înregistrat o creștere în 2021, față de anul anterior, potrivit unei cercetări realizate de Aegon România. Astfel, 54% dintre persoanele chestionate în cadrul studiului ar opta pentru un astfel de produs, în următoarele trei luni. Procentul este mai mare cu 16% față de anul 2020, când compania a realizat un studiu asemănător, care viza sondarea percepției românilor față de acest tip de asigurări.
Femeile ar opta în proporție de 55%, față de 35% în 2020, pentru o poliță de asigurare care acoperă spitalizarea din accident sau boală, inclusiv Covid-19. Și în rândul familiilor moderne s-a remarcat o creștere impresionantă a interesului pentru acest tip de produse, cu 62% dintre acestea declarând că își doresc să achiziționeze o asemenea poliță în 2021, față de doar 38%, în 2020. Familiile moderne au vârste cuprinse între 25 și 44 de ani, studii medii și superioare, venituri medii și mari și copii cu vârste până în 14 ani.
Circa 57% dintre respondenți consideră că, în contextul actual, marcat de pandemie, acest tip de asigurare este atractiv sau foarte atractiv, cu 5% mai mult decât în 2020. De asemenea, alte rezultate ale studiului relevă că, în 2021, despăgubirea pentru spitalizarea cauzată de infectarea cu Covid-19 a crescut cu aproape 10% în clasamentul motivelor care i-ar determina pe oameni să cumpere această poliță. În ceea ce privește beneficiarii acestui tip de asigurare, 54% dintre cei chestionați au răspuns că ar încheia polița pentru ei înșiși, în creștere de la 46%, anul trecut. Participanții la studiu au declarat că ar încheia asigurarea pentru partener, în proporție de 40% (33%, în 2020), iar 35%, la fel ca în 2020, pentru copii.
Într-un clasament al zonelor geografice, cei mai interesați români de achiziția unei asemenea asigurări provin din Moldova, în procent de 61%, urmați de dobrogeni, 59%, și olteni, 56%.
„Aegon România urmărește în permanență schimbarea percepțiilor și a nevoilor de consum ale clienților, pentru că vrem să le oferim produse perfect adaptate necesităților pe care le au. Perioada pe care o traversăm deja de doi ani a dus la o preocupare mai mare pentru sănătate.
În mod firesc, oamenii se gândesc, în număr din ce în ce mai mare, că ar fi bine să aibă o plasă de siguranță, un sprijin financiar la nevoie care să le permită să plătească din costurile asociate internării într-un spital privat, de exemplu, sau să le suplinească veniturile mai scăzute atunci când, internați fiind, au concediu medical.
Tocmai pentru că, așa cum ne arată și această cercetare, contextul s-a schimbat major începând cu 2020, Aegon a creat și va lansa, la începutul lui 2022, un nou produs care se va plia pe nevoile actuale ale românilor. Această asigurare va fi disponibilă prin rețelele de brokeraj ale partenerilor noștri”, spune Sînziana Maioreanu, director general al Aegon România.
Cercetarea Aegon România s-a desfășurat în noiembrie 2021 și a inclus peste 1.000 de subiecți cu vârste de peste 18 ani. Eșantionul este eterogen din punct de vedere al studiilor, venitului și statusului relațional. Respondenții provin din toate zonele țării și locuiesc în orașe sau în apropierea acestora.