Studiu Deloitte: Pregătirea angajaților pentru Industria 4.0 rămâne o provocare, iar schimbările climatice urcă în topul îngrijorărilor liderilor de business

Date:

București, 4martie 2020–Adaptarea competențelor angajaților pentru Cea de-a patra revoluție industrială rămâne o provocare pentru organizațiile din toată lumea, deoarece liderii încă nu înțeleg pe deplin ce abilități sunt necesare pentru a avea succes în lumea în permanentă schimbare în care trăim, arată cel mai recent studiu Deloitte privind gradul de pregătire pentru Industria 4.0, efectuat pe baza răspunsurilor a peste 2.000 de lideride business din 19 țări. În acest context, atunci când pregătesc programe dedicate angajaților, liderii investesc cu prioritate în training și dezvoltare (74%), în înțelegerea competențelor necesare în viitor (59%) și în atragerea și retenția angajaților (28%). Raportul arată și că tot mai mulți lideri consideră acum că responsabilitatea pentru dezvoltarea angajaților este și a lor, nu doar a individului. De aceea, peste 80% din respondenți au creat sau sunt în curs de creare a unei culturi organizaționale care facilitează învățarea pe tot parcursul vieții.

Studiul mai subliniază că, pentru prima dată, schimbările climatice au devenituna dintre principalele îngrijorăriale liderilor din toată lumea.Nouă din zece respondențise tem că efectele modificărilor climaticear putea avea efecte negativeasupra organizațiilor lor, iar mulți dintre ei implementează programecare încearcă săofere soluții pentru resursele tot mai limitate și pentru protejarea mediului.

„În contextulîn care companiile românești raportează creșteri susținute ale veniturilor și ale profiturilor, trebuie să nuuităm că performanțanu mai poate fi măsuratădoar dupăcriterii financiare, ci într-o măsură tot mai mare din perspectiva impactului pozitivasupra clienților, angajaților și asupra altor grupuri de persoane afectate de activitatea companiei, precum și din perspectiva reducerii impactului asupra mediului. Industria 4.0 este o oportunitate uriașă pentru toate aceste arii, încă ea poate fi valorificatănumaiprin abordări strategice și cuprinzătoare, pe termen lung, care să aibă în centru implementareade noi tehnologii, ajustarea modelelor de conducere și a culturii organizaționale, precum și adaptarea constantăa competențelor angajaților”,a declaratAlexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.

Studiul Deloitte subliniază că organizațiile încă nu profită pe deplin de potențialulCelei de-a patra revoluții industriale, din cauză că nu au o abordare strategicăîn acest sens. Doar 10% din liderii care au participat la studiu spun că au o strategie cuprinzătoare, holistică privind Industria 4.0, iar aproape jumătate dintre ei au o abordare ad-hoc. Rezultatele mai sugerează și că organizațiile care au strategii dedicate acestei zoneau rezultate semnificativ mai bune decât competitorii lor care nu o abordare strategică, deoarece acestea inovează și cresc mai rapid și reușesc să atragă și să pregătească mai bine angajații.

În ceea ce privește impactul diverselor tipuri de tehnologii,liderii de business se așteaptă caIoT, AI, soluțiile cloud și big data/analytics să aibă cele mai mari efecte asupra organizațiilor, urmate de nanotehnologie, roboticăși senzori.

Cea de-a patra revoluție industrială este caracterizată de fuziunea elementelor fizice și atehnologiilor digitale–precum roboți, drone, vehicule autonome, imprimante 3D, inteligență artificială (AI), Internet of Things (IoT), cloud computing, nanotehnologie – care comunică, analizează informații și pot acționa pe baza acestora, oferind mai multă flexibilitate organizațiilor, clienților și societățiiși permițându-le să-și reducă timpul de răspuns și să ia decizii inteligente bazatepe analizarea datelor.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienți Deloitte, prin intermediul rețelei sale globale de firme membre care activează în peste 150 de țări și teritorii, oferind resurse internaționale, perspective locale și servicii de cea mai înaltă calitate pentru a aborda provocări de business complexe. Obiectivul Deloitte este să creeze un impact vizibil în societate cu ajutorul celor peste 312.000 de profesioniști ai săi.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din țara noastră și oferă, în cooperare cu Reff & Asociații SCA, servicii de audit, de consultanță fiscală, servicii juridice, de consultanță în management și consultanță financiară, servicii de managementul riscului, soluții de servicii și consultanță în tehnologie, precum și alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.700 de profesioniști.

Pentru a afla mai multe despre rețeaua globală a firmelor membre, vă rugăm să accesați www.deloitte.com/ro/despre.

© 2020. Pentru informații, contactați Deloitte România

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Accelerator pentru creșterea nivelului de profesionalizare a industriei Influencer Marketing

Start-up-ul MOCAPP anunță o nouă ediție a programului de...

Mentorat, coaching și granturi pentru femeile antreprenor  

ING Bank România și Visa anunță lansarea programului She’s...

Parteneriat Consiliul Patronatelor ESG din România – Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin

Consiliul Patronatelor ESG din România (CPESGR) anunță că „a...

Oana Popescu, nou partener al companiei Crosspoint Real Estate

Compania de consultanță imobiliară Crosspoint Real Estate anunță numirea...