Studiu Reveal Marketing Research despre intenția de renovare a locuinței în 2022

Date:

A doua parte a anului 2022 se anunţă a fi o perioadă de renovare în 5 din 10 locuinţe din România. Românii declară că locuințele lor au nevoie de un upgrade atât în privinţa zugrăvelii cât mai ales a dotărilor tehnice, arată ultimul studiu realizat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research.

De asemenea, interesul românilor pentru renovarea locuinţelor este confirmat şi de statisticile Asociaţiei Europene de Prognoză în domeniul Construcţiilor pentru Europa de Est (EECFA).

Pe un plan general, rezultatele studiului arată că 53% dintre respondenţi intenționează să își renoveze locuința (înregistrând o scădere de 27% comparativ cu anul trecut). Totodată, dintre respondenții acestui studiu, o bună parte îşi îndreaptă atenţia către construcția propriei case (16%) în decursul acestui an.

Top lucrări pentru care românii planifică o renovare

În privința tipului de lucrări cărora românii le acordă o atenție sporită renovării anul acesta, se numără, pe primul loc zugrăvitul (86%), schimbarea mobilei (49%), schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucătărie (47%), schimbarea sistemului de iluminare (36%) și schimbarea instalaţiei de apă, pe ultimul loc (28%). Cifrele arată, de asemenea, că 47% dintre români preferă să se ocupe de renovarea locuinţei singuri, 57% ar apela la un meseriaș (instalator) şi doar 19% ar chema o companie specializată.

Comparativ cu  rezultatele obținute anul trecut, se observă o scădere semnificativă a celor care vor să zugrăvească (scădere cu 4%), să își schimbe obiectele sanitare din baie și/sau bucătărie (scădere cu 25%) sau mobila (scădere cu 15%).

Schimbarea instalației de apă se află în continuare pe un trend ascendent (creștere a interesului pentru acest tip de renovare cu un procent de 6%).

De unde se informează consumatorii români atunci când vor să cumpără materiale de construcţii

58% din participanţii studiului Reveal Marketing Research au precizat că ţin cont de sfatul specialiștilor (constructor, arhitetct, etc.)  atunci când aleg să cumpere un produs din categoria materialelor de construcţii. De asemenea, potrivit cercetării efectuate, cunoștințele și prietenii reprezintă o a două sursă de informare (47%).

Totodată, se observă o deschidere semnificativă în ceea ce privește informațiilor preluate de pe site-urile magazinelor de materiale de construcții (40%).

În ceea ce privește locul achiziției, 24% dintre respondenți optează pentru cumpărăturile online, rămânând astfel loiali acestui canal de cumpărare. Lanțurile fizice de magazine DIY (do-it-yourself) rămân însă locul preferat pentru cumpărături (83%), în timp ce 61% dintre respondenți preferă magazinele specializate.



Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 11-16 februarie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

*** Datele aparțin companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research și sunt utilizate pentru punerea în context a studiilor comerciale realizate în viitor pentru clienții companiei.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...