SummerPerformers 2024

Date:

„SummerPerformers 2024”, proiect de succes, în care echipa FoodBiz reușește un tur de forță în Transilvania: București – Luduș – Târgu Mureș- Reghin – Brașov, 1.000 km, patru zile de discuții și întâlniri fructuoase cu managerii a 14 companii performante din România, care ne pot reprezenta oricând cu cinste în lume.

Irina Bogdan, Rareș Stan, Florin Tudorică, de la BucharestFoodSummit și FoodBiz, alături de parteneri de prestigiu -Marius Nan Safety Approach, reușesc să ia pulsul antreprenorilor din Ardeal și se încarcă cu energia pozitivă a unor branduri renumite. IRUM ReghinHell Energy, TUI TravelCenter sau Selgros și viitori performeri Bertis sau Păstrăvăria Salmontana! Mulți vor veni la BucharestFoodSummit, TimișoaraFoodSummit și, de ce nu, la Londra, unde vor merge premianții.

O caravană eficientă, patru zile intense și un număr record de întâlniri cu top managementul unor companii de prestigiu, cu reprezentanții administrației locale, fără sprijinul cărora mediul de afaceri nu poate exista. Obiectivul: promovarea brandurile de companii care muncesc masiv pentru dezvoltare! Urmărim un ecou în România și în Europa, pentru că de fapt acolo le este locul.

„SummerPerformers 2024“ debutează în data de 23 iulie la Fabrica de Zahăr Luduș – județul Mureș, un producător de tradiție din industria autohtonă a zahărului, manageriat de Mihaela Neagu, antreprenoarea momentului din agribusiness-ul românesc care deține brandul Zahăr Bod, apreciat de consumatorii români. Amfitrioni ne-au fost cei doi directori ai fabricii de la Luduș – Vali Porojan și Ioan Gabor, care au vorbit despre eforturile făcute de conducerea unității pentru a mări volumele de sfeclă de zahăr preluate de la fermierii români. Suprafețele cultivate cu sfeclă de zahăr s-au dublat, în acest an, un semn dătător de speranțe.

La Târgu Mureș ne întâlnim cu Centrul General de Arhivare, o companie înființată în anul 2009, care se ocupă cu prestarea serviciilor specifice domeniului arhivistic: arhivare, depozitare și digitizare documente. Este unul din partenerii noștri importanți și de cursă lungă, care merită aprecierea tuturor. Nu o să vă divulgăm acum ultimele noutăți din activitatea lor, le veți afla singuri la evenimentele noastre din toamnă.

Vizităm apoi Mirdatod Ibănești, companie fondată de David și Mircea Todoran, cunoscută mai ales pentru celebra Telemea de Ibăneşti, singurul produs lactate din România care a obținut certificatul de produs cu „Denumire de Origine Protejată”. Am aflat despre investițiile în capacitățile de producție, dar și despre modul în care este valorificată producția – Ibănești produce marcă proprie pentru 15 retaileri. Am analizat atent toate etapele producției, grija pentru rețele tradiționale și aplicarea normelor europene de calitate, atât în fabrica de la Reghin, cât și cea de la Ibănești.

Deosebit de interesantă a fost și vizita la fabrica de tractoare IRUM de la Reghin, deținută de familia Oltean, de altfel și singurul producător român de tractoare. Andrei Oltean, directorul de dezvoltare al societății și fiul fondatorilor, ne prezintă realizările companiei, facem turul celor c 18 hectare trecând prin toate etapele de producție de la piese, la asamblare, inclusiv în centrul de cercetare unde activează 50 de ingineri. La realizarea utilajelor forestiere și tractoare lucrează aproximativ 600 de salariați. Ne este dezvăluit câte ceva și despre planurile ambițioase pentru viitor.

Despre produsele tradiționale de la Petry Group, o afacere de familie cu opt generații în spate, s-a dus vestea nu doar în Transilvania, ci în toată țara. Avem ce vedea: Wisky Petri Andras, director executiv și Timar Jozsef, director en-gross, ne prezintă un model de business cu adevărat de succes în partea locului: produsele tradiționale sunt realizate pe baza unor rețete de la 1879 și apoi vândute în rețeaua proprie de 24 de magazine tip retail mic situate în localitățile din zonă.

Turul nostru continuă la Hell Energy, liderul pieței de băuturi energizante din România și unul dintre brandurile de larg consum la nivel global. Ne întâlnim cu Micșunica Pelaghie, National Manager și Andra Patricia Popovici, marketing manager. Aflăm că România nu se află în viitorul apropiat, cel puțin pe lista investițiilor cu privire la o unitate de producție, mai ales că a fost extinsă fabrica din Ungaria, devenită cea mai mare din lume, însă este un puternic hub logistic în dezvoltare.

Un moment important al caravanei este reprezentat de întâlnirea de la Brașov cu conducerea Selgros Cash&Carry, unul dintre cei mai importanți jucători cash&carry din comerțul autohton și european. La întâlnire discutăm cu Robert Hellwagner- CEO și Anca Giannousis, Head of Communications, de la care am aflăm importanța majoră care se se acordă calității produselor ajunse la raft, iar buna colaborare cu unitățile din HoReCa este clar o garanție în acest sens.

Bertis

O afacere de familie de succes, care se bucură de un bun renume în zonă, este și grupul Bertis din Sfântu Gheorghe – Covasna, controlat de antreprenorul Berszany Tibor, și ale cărei începuturi datează din primii ani de după Revoluție. Ferenc Klozer, directorul comercial, ne prezintă businessul Bertis: pe lângă producția de mezeluri grupul are activitate și în panificație, HoReCa, distribuție, dar mai deține și un depozit frigorific. Producția este comercializată prin rețeaua proprie de magazine, dar și prin intermediul unor distribuitori locali, ajungând chiar și în magazine din București.

Un pasionat de ceea ce face este și Adrian Bodea, cel care a readus la viață Păstrăvăria Salmontana. În același timp, Bodea este și membru fondator al Cooperativei Păstrăvul din Țara mea, acționar al Păstrăvăriei de pe Transalpina și nu sunt singurele sale afaceri. La acest moment, unul din cinci păstrăvi consumați în România provine de la el, ceea ce spune multe despre potențialul din sector. Omul de afaceri este optimist cu privire la viitorul acvaculturii în România și se pregătește de investiții serioase la Marea Neagră, dar și la câmpie, mai exact la Ploiești – într-o fermă de crap. Nu de alta, dar cererea de pește proaspăt este în creștere peste tot în țară.

Pe lângă partea de producție, am luat contact și cu alte câteva afaceri de succes din zonă din domeniul turismului și al ospitalității. Ne întâlnim cu Ștefan Leontin Joos, CEO TUI TravelCenter, franciza în România a Grupului TUI, cel mai mare tur-operator la nivel mondial, care se arătă interesat de evenimentele noastre și ia în calcul o promovare B2B și B2C.

Tot în Brașov discutăm cu reprezentanții NOVA Pan Group, unul dintre cei mai importanți furnizori de utilaje industriale pentru industria de morărit, panificație, patiserie, ciocolaterie și gelaterie din România. Eliza Iftode-Marketing Manager și Gabriela Dan – ne prezintă firma și toate proiectele grupului printre altele un magazin cu 10 000 de produse B2B si B2C, dar și un banking show pentru demonstrații unde pot fi testate toate aparatele.

Din Brașov dăm o fugă până la Alpin Hotel, cel mai rafinat hotel de 4 stele din Poiana Brașov, unde gazdă primitoare este David Aron, Chief Business Development Officer& Co-Proprietar Alpin, moștenitorul unuia dintre cele mai puternice lanțuri hoteliere din zonă. Acesta ne vorbește despre dezvoltare și investiții la munte și pe litoral și alte proiecte în alte industrii, ceea ce spune multe despre intențiile de viitor ale familiei Aron.

Cu Attila Joos, directorul Aro Palace

Următoarea oprire Hotelul de cinci stele Aro Palace, o emblemă a orașului de la Poalele Tâmpei și una din atracțiile Brașovului pentru turiști. Aro Palace a fost inaugurat în urmă cu aproape 8 decenii, fiind proiectat de către arhitectul Horia Creangă, nepotul marelui scriitor Ion Creangă. Clădirea se află, acum, în plin proces de renovare, după cum aflăm de la directorul general, Attila Joos, care ne promite o grămadă de surprize plăcute cât de curând. Să nu uităm, Aro Palace a semnat un acord de franciză cu lanțul internațional Hyatt Hotel Corporation, brand sub care urmează să fie operat.

Pentru cei care vor să organizeze un eveniment deosebit, într-un cadru unic, Zabola Estate, o pensiune situată la câțiva kilometri de Covasna și găzduită de un domeniu privat care se întinde pe 500 ha, este destinația mult visată. Transportul aici se poate face și cu elicopterul sau cu avioane mici, după ne povestește tot Attila Joos, managerul general al domeniului, care le promite celor ce ajung în zonă un sejur de neuitat.

Cum a face business de succes înseamnă și o bună relație cu administrația locală, facem o scurtă vizită și la Consiliul Județean Brașov, unde discutăm cu Sorina Boldeanu, consilier în cadrul instituției. Aflăm aici despre nevoile oamenilor de afaceri din zonă și relația cu autoritățile, dar și despre ceea ce înseamnă urbanism și investiții la Brașov.

Mobilitatea ne este asigurată de partenerii de la Autoklass Pipera cu un Mercedes de ți-e mai mare dragul.

„SummerPerformers 2024“, țineți minte! ……. vine BucharestFoodSummit ediția a VII-a, 9-11 octombrie 2024

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Autolaborator pentru monitorizarea calității aerului, trimis de România în Moldova

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor din România a donat...

Program de dezvoltare profesională creat de Junior Achievement România și Nestlé România

Organizația Junior Achievement (JA) România și compania Nestlé România...