Susținere pentru o strategie de tip „Produs în România”

Date:

Peste o treime dintre exponenții mediului de afaceri participanți la un sondaj online (15-30 aprilie 2020) realizat de Clubul Oamenilor de Afaceri Liberali (COAL) declară că cifra de afaceri le-ascăzut pe durata pandemiei la jumătate față de aceeași perioadă a anului trecut.La sondaj au participat 530 de respondenți: antreprenori, liber profesioniști și reprezentanți ai mediului de afaceri în poziție de middle și top management, din industrii precum HoReCa, turism, transport, evenimente, comerț online și offline, servicii, producție, consultanță, IT, marketing & PR – în ansamblu, 80% dintre respondenți provin din zona microîntreprinderilor și întreprinderilor mici.

Câteva rezultate ale sondajului:45% dintre respondenți și-au scăzut activitatea cu peste 50%; 18% și-au desfășurat activitatea în mod normal, fără să fie redusă; peste 34% și-au pierdut mai mult de 50% dintre clienți;aproape 80% nu au efectuat concedieri;60% nu au recurs la șomaj tehnic; peste 66% se declară satisfăcuți, mulțumiți și foarte mulțumiți de acțiunile luate de guvern – cele mai apreciate intervenții sunt viteza de reacție (40%), cunoașterea problemei (39%), măsurile sociale (34%),ca negative fiind considerate măsurile economice (62%), coordonarea instituțională (40%), comunicarea (34%).

 Însă mai mult de jumătate (54%), consideră că există și beneficii care pot fi extrase din parcurgerea acestei perioade de administrare a situației de criză. Rezultatele aparțin unui sondaj realizat de Clubul Oamenilor de Afaceri Liberali (COAL).

Realizatorii sondajului subliniază că „peste 85% dintre cei chestionați consideră că actualul guvern ar trebui să folosească această situație de urgență în sensul unor transformări sistemice și a unor reforme în regim accelerat.Aproape 90% consideră ca necesară, dezvoltarea în România, a unei infrastructuri proprii pentru producerea substanțelor, echipamentelor și aparaturii medicale implicate în combaterea unei pandemii, fără să mai existe o dependență de importuri. O strategia precum Produs în România, Consumat în România se bucură de o susținere foarte mare. Peste 60% din respondenți consideră că o astfel de strategie ar avea un impact mare sau foarte mare. În privința impactului asupra globalizării, circa 80% consideră că la nivel global vor avea loc schimbări dramatice și 55% consideră că România ar trebui să diminueze raportarea la contextul global, printr-o abordare națională și un protecționism economic”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...