A fost lansatăprima companie de management hotelier din România: Transilvania Trek. Conceptul vizează proprietarii și investitorii șieste definit astfel de inițiatori: „Compania acoperă toate direcțiile de afaceri ale unui hotel, de la stabilirea și implementarea strategiei comerciale la planul de mentenanță a clădirii și facilităților și managementul financiar. Prin semnarea unui contract de management, proprietarul hotelului mandatează compania să gestioneze activitatea din cadrul hotelului şi să-şi asume răspunderea asupra rezultatelor comerciale şi asupra normelor legale de funcţionare a proprietăţii. De cealaltă parte, proprietarul este informat ȋn mod regulat despre strategia de dezvoltare şi rezultatele înregistrate de hotelul aflat în administrare”.Contractul de management se încheie pentru o perioadă de minimum zece ani, cu două opțiuni de extindere de câte cinci ani fiecare.

Andreea Bălaj (foto), General Manager al Transilvania Trek, absolventă a London Business School și a școlii hoteliere de la Lausanne,apreciază că„pe termen mediu și lung, există un potențial semnificativ în industria hotelieră, pentru că România începe să prezinte interes pentru investitorii instituționali prezenți în Europa. Semnarea unui contract de management cu o firmă cu experiență în domeniu, care acoperă toate zonele operaționale ale unui hotel și al cărei obiectiv principal este să aducă rezultate măsurabile pe baza unor direcții atent trasate anterior, va prezenta un avantaj semnificativ într-o potențială tranzacție. În plus, dacă facem o comparație cu piața investițiilor în clădiri de birouri, observăm că acolo se semnează contracte de management al spațiului dinainte de deschidere. De aceea, considerăm că este normal ca și investițiile hoteliere să se îndrepte în aceeași direcție”.

Transilvania Trek deține în portofoliu hotelul Double Tree by Hilton – City Plaza din Cluj-Napoca. Pentru 2020, are în plan preluarea gestionării unui proiect hotelier în Cluj-Napoca aflat în stadiu de construcție, precum și semnarea a cel puțin două contracte de management. Principalele criterii de selecție a hotelurilor pentru a intra în portofoliul Transilvania Trek sunt destinația în care se află acestea, cu potențial de cerere pe tot parcursul anului, poziționarea în cadrul destinației și un minimum de 40-50 de camere de cazare.

DISTRIBUIȚI