UNICEF şi OCDE analizează examenele din România

Date:

Ministerul Educației Naționale, împreună cu UNICEF și cu Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), desfăşoară o analiză asupra evaluărilor și examinărilor din sistemul românesc de educație. În acest context, la București a avut loc Atelierul tehnic regional privind evaluările și examinările în regiunea Europa și Asia Centrală, la care au participat experți din Albania, Macedonia, Moldova și Serbia, reprezentanți ai instituțiilor și organizațiilor neguvernamentale din domeniul educației din România și ai OCDE (foto UNICEF România). După cum a subliniat Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în ţara noastră, România este prima țară care beneficiază de parteneriatul dintre UNICEF și OECD. Drept concretizare, Ministerul Educaţiei Naţionale a dezvoltat cu sprijinul UNICEF România „Planul de acțiuni consolidat privind evaluările și examinările în România care să urmeze recomandările cheie propuse în raport în privința evaluărilor: 1) elevilor – axarea evaluării pe învățare; 2) personalului didactic – asigurarea unei evaluări care să le susțină mai bine dezvoltarea lor profesională; 3) școlilor – trecerea de la conformare la dezvoltare și 4) sistemului de educație – valorificarea adecvată a informațiilor în scopul îmbunătățirii sistemului”.

Ministrul educației naționale, Liviu Marian Pop, a evidenţiat cu ocazia reuniunii: „Elaborarea acestui plan de acțiuni consolidat a fost și este o experiență de învățare pentru noi. Dorim să împărtășim din experiența și soluțiile noastre pentru problemele identificate, iar acest atelier a fost formatul optim pentru a avea un schimb de experiență și a afla, în cazul problemelor comune, soluțiile aplicate în alte state”. Privitor la recomandările cheie, ministrul a apreciat că „trebuie să schimbăm abordarea și să privim evaluarea elevilor, a cadrelor didactice, a școlilor și a sistemului de educație ca pe o oportunitate de a primi feedback și de a interveni pentru a face ca procesul educațional să fie unul de o mai bună calitate, centrat pe elev”, accentuând: Ne propunem să motivăm cadrele didactice și să le valorificăm competențele prin dezvoltarea unor modalități echitabile de recunoaștere și recompensare a profesorilor, inclusiv a celor care lucrează cu elevi în situație de risc de abandon şcolar. Nu în ultimul rând, ne propunem să întărim rolul directorului școlii privind îmbunătățirea calității educației”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...