Webinarii de ghidaj profesional pentru companii

Date:

Compania internațională independentă de consultanță în managementHorváth & Partners derulează în această perioadă o serie de webinarii gratuite adresate clienților și oricăror companii care au nevoie de cunoștințe și consultanță de specialitate în contextul actual. După cum informează inițiatorii, webinariile au loc „de două sau trei ori pe săptămână, până la finalul lunii, cu posibilitate de prelungire în funcție de cerere. Fiecare seminar online durează aproximativ 40 de minute și este susținut de unul dintre consultanții Horváth & Partners. Webinariile sunt destinate tuturor companiilor care au nevoie de ghidaj profesional, indiferent de industria în care activează. Printre tematicile care vor fi abordate se numără: (1) Planificarea lichidității în perioada de criză Covid-19; (2) Excelență în achiziții: Reducerea costurilor pe termen scurt și îmbunătățirea lichidităților în perioada COVID-19 sau (3) Strategii de adaptare a prețurilor în perioada de criza economică. Puteți afla mai multe detalii și vă puteți înscrie, accesând https://www.horvath-partners.com/ro/evenimente/”.

O analiză internă făcută de Horváth & Partners pe baza evoluției firmelor active pe piața locală în perioada 2008-2017 duce la estimarea că aproximativ 150.000 de firme din România s-ar putea să intre în faliment în următorul an din cauza crizei actuale. Argumentele reliefate sunt că „numărul companiilor intrate în faliment s-a dublat între 2008 și 2009, crescând de la 57.500 în 2008 la 114.500 în 2009. Potrivit Horváth & Partners, impactul semnificativ negativ al crizei Covid-19, care ar putea fi similar cu cel generat de criza din 2008, poate fi diminuat. Modificările structurale ale modalităților de colaborare și revoluția responsabilității corporative, aspecte care au cunoscut cele mai ample schimbari în ultimii 10 ani, susțin companiile și persoanele aflate în dificultate”. 

Kurt Weber (foto), director general al Horváth & Partners România: „Am făcut această analiză pentru că în domeniul nostru, al consultanței în management, contextul economic joacă un rol primordial. Ultimul moment critic din punct de vedere economic, resimțit la nivel global și urmat de o depresiune de aproximativ cinci ani, a fost cel din 2008. Așadar, am folosit acea criză ca punct de plecare pentru comparație și pentru analiza noastră. De atunci, în foarte multe aspecte, lumea s-a schimbat considerabil. Astfel, am observat câțiva factori care ar putea diminua impactul negativ al crizei în care ne aflăm: multe companii joacă un rol credibil de cetățean responsabil, susținând activ lupta împotriva pandemiei. De asemenea, colaborarea digitală dintre oameni a devenit foarte firească, creând experiențe similare cooperării de dinainte de pandemie. Sunt niște concluzii interesante, pe care ni le asumăm și noi prin modul de lucru și prin felul în care înțelegem să ajutăm mediul de afaceri românesc.

Dacă ținem cont de numărul de falimente pe care l-am estimat pentru 2020, am putea asista la intrarea în diferite forme de șomaj a circa 180.000 de persoane, adică în jur de 4% din populația care lucrează în mediul privat în România. Companiile trebuie să fie foarte atente în perioada următoare și să-și creioneze un plan de acțiune care să înglobeze managementul continuității afacerii în vremuri incerte, strategii de adaptare a prețurilor și de reducere a costurilor și nu numai. Este necesar ca toate aceste acțiuni să fie analizate și implementate rațional, cu toate că impulsurile emoționale sunt greu de evitat acum”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...

Calm pe piața cripto după halvingul Bitcoin

Mișcările de pe piața cripto au fost destul de...

Finanțarea companiilor

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)