(Continuare din numărul trecut)

În cadrul conferințelor TED, bine cunoscute deja și la noi, Elon Musk a acordat un interviu lui Chris Anderson.

Antreprenorul Elon Musk este un om cu multe planuri. Fondatorul PayPal, a Tesla Motors, și a Space X împărtășește câteva detalii despre proiectele lui vizionare care includ un autoturism electric de masă, o companie de leasing pentru energia solară și o rachetă complet reutilizabilă. Am selectat câteva din răspunsurile la întrebări care au reușit să stârnească un interes deosebit.

Acele baterii sunt incredibil de grele, dar crezi că matematica poate funcționa inteligent – combinând caroseria ușoară, bateria grea putând totuși obține eficiență spectaculoasă.

Exact. Restul mașinii trebuie să fie foarte ușoară pentru a compensa bateria și mai trebuie să ai și un coeficient de frecare foarte scăzut pentru a crește distanța parcursă. În realitate, clienții care au Modelul S concurează între ei, într-un fel, pentru a merge o distanță cât mai mare. Cred că recent cineva a atins 675 km parcurși cu o încărcare.

Bruno Bowden a făcut asta, a bătut recordul mondial. Felicitări! Asta e partea bună a lucrurilor. Partea rea a fost că el a trebuit să meargă cu doar circa 30 km pe oră și din acest motiv poliția l-a tras pe dreapta.
Oricum, poți conduce – dacă conduci cu 100 km/oră, în condiții normale, 400 de km e o distanță rezonabilă.

Care este cel mai surprinzător lucru în această experiență de a conduce mașina?

La o mașină electrică abilitatea acesteia de a răspunde la comenzi este într-adevăr incredibilă. Am vrut cu adevărat ca oamenii să se simtă ca și cum mintea lor devine una cu mașina, să simtă ca și cum ei și mașina sunt un singur corp și, pe măsură ce accelerezi și iei curbe, aceasta se întâmplă pur și simplu ca și cum mașina ar avea ESP. Poți face asta cu o mașină electrică tocmai datorită abilității ei de a răspunde la comenzi. Nu poți să faci așa ceva cu o mașină pe benzină. Cred că asta este o diferența profundă și oamenii o pot trăi doar când fac un prim test de conducere.

Varianta integrală a articolului este disponibilă doar pe bază de abonament