3 din 4 angajați au colegi care aparțin grupurilor vulnerabile sau minoritare

Date:

  • Diversitatea este o realitate a organizațiilor din România: 3 din 4 angajați au colegi care aparțin grupurilor vulnerabile sau minoritare
  • 36% dintre angajați confirmă eforturile companiilor de a asigura un mediu de lucru divers și incluziv
  • Mediul de lucru incluziv are impact pozitiv direct în satisfacția angajaților la locul de muncă

Diversitatea este o realitate în organizațiile din România: mai mult de 3 din 4 angajați (77%) au cel puțin un coleg care aparține unor grupuri vulnerabile sau minoritare.
Cei mai mulți dintre ei sunt persoane de etnie romă sau maghiară, persoane care practică o credință religioasă minoritară sau care au o situație socială precară.

Datele sunt relevate de primul „Studiu despre diversitate și incluziune în organizațiile din România din perspectiva angajaților”, realizat de MKOR Consulting și Carta Diversității din România. Studiul a fost realizat în contextul Lunii Europene a Diversității (#EUDiversityMonth), sărbătorită pe parcursul lunii mai.

Diversitatea este asociată de angajații din România cu acceptarea și respectul față de unicitatea fiecărui individ, iar incluziunea este văzută în primul rând ca egalitate de șanse.

Angajații afirmă că se simt în general confortabil să lucreze cu persoane ce aparțin grupurilor diverse (6,28 puncte din 7). Totuși, există o tendință de a discrimina persoanele de etnie romă și pe cele cu situații sociale precare, cu care angajații au o relație strict profesională.

Studiul arată că aproape 4 din 10 angajați au experimentat personal sau au fost martorii unor situații discriminatorii la locul de muncă, în special din cauza orientării politice, a apartenenței la un grup etnic sau a vârstei mai înaintate.

Analizele arată că angajații tind să fie mai mulțumiți la locul de muncă atunci când angajatorii pun accent pe evaluarea corectă a fiecărui angajat și promovarea pe baza performanțelor, fără a lua în considerare criterii ce țin de etnie, rasă, gen, clasă socială, orientări religioase, politice sau sexuale ori anumite dizabilități.

Nivelul satisfacției în muncă crește atunci când angajații simt că fac parte dintr-un mediu de lucru incluziv, în care se simt apreciați atât profesional cât și ca indivizi, respectați de colegi și superiorii ierarhici și pot fi ei înșiși, exprimându-și deschis opiniile.

Corina Cimpoca, fondatoare a MKOR Consulting

Toate acestea confirmă faptul că incluziunea și valorizarea diversității și unicității fiecărui individ sunt aspecte care nu pot fi neglijate de angajatori.
„Angajatorii români au înțeles foarte bine aceste lucruri. Rezultatele studiului desfășurat de noi în 2020 arătau că 36% dintre companiile participante au o abordare strategică a diversității și incluziunii, iar 45% abordează ad-hoc această tematică.
În calitate de cercetători, am fost plăcut surprinși să vedem că eforturile companiilor de a asigura un mediu de lucru divers și incluziv sunt confirmate și de către cei direct vizați.
Mai exact, 36% dintre angajați consideră că organizațiile lor au o abordare strategică a D&I”,
a menționat Corina Cimpoca, fondatoare a MKOR Consulting.

Dana Oancea, cofondatoare și project manager la Carta Diversității din România

„M-am bucurat să văd că angajații semnatarilor Cartei Diversității din România confirmă că aceștia își respectă angajamentele luate în ceea ce privește adoptarea și promovarea valorilor și principiilor D&I.
Consider că rezultatele studiului reprezintă un un pas important în efortul de a înțelege și de a strategiza practicile autohtone de D&I. Practic, studiul arată că organizațiile semnatare tind să aplice semnificativ mai multe practici de D&I față de restul organizațiilor românești, remarcându-se prin abordarea strategică a diversității și incluziunii”
, a declarat Dana Oancea, cofondatoare și project manager la Carta Diversității din România.

_________________

Studiu MKOR şi Carta Diversității

Primul „Studiu despre managementul D&I în organizațiile din România din perspectiva angajaților” a fost derulat în perioada aprilie – mai 2021, pe un eșantion simplu aleator, format din 525 de angajați din companii publice, private și ONG-uri din România.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic 

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe...

HIDROELECTRICA: Barajului Izvorul Muntelui – în perfectă siguranță după seism

În data de 28 martie 2024, în regiunea Moldova,...

Prevenirea fraudei: investiție-cheie pentru succesul businessului

de Denisa Simion (foto), Manager, Consultanță Financiară, Servicii Corporate...

OMNIASIG a plătit daune în baza polițelor de sănătate aproximativ  47 milioane de lei în 2023

OMNIASIG Vienna Insurance Group a plătit pentru cele aproximativ...