Radu Delicote, senior strategist la Smartlinlk Communication

Spoiler alert: este vorba de locurile de muncă din mediul privat. Cum? Prin proactivitate industrială.

Context

Am intrat cu pași siguri în „luna de miere electorală” a noului instalat și votat cabinet Cîțu. Conform teoriilor de marketing politic, de regulă, după alegeri electoratul are răbdare cu politicienii pe care i-a votat și care s-au instalat în varii funcții de conducere administrative. Această generic numită răbdare durează, în condiții normale, 100 de zile. Practic, Guvernul și Parlamentul intră într-o lună de miere de trei luni de zile, timp în care anumite greșeli mai mari sau mai mici sunt „iertate” de către cetățeni sau, cel puțin, nu se regăsesc într-un eventual sondaj de opinie publică.
Dar, cum nu suntem într-o perioadă care poate fi caracterizată ca normală, în mod evident acest interval al lunii de miere scade. Cu cât sau care este procentul? Totul depinde de capacitatea guvernului de a bifa o serie de povești de succes. Și aici cred că trebuie să arătăm călcâiul lui Ahile al anului 2021: care poate fi cea mai bună poveste de succes ce brodează eticheta unei luni de miere fericite? Reziliența medicală? Rezistența mediului privat? Digitalizarea accelerată și, pe alocuri, forțată a mediului de stat?

Varianta integrală a articolului este disponibilă doar pe bază de abonament