Milenialii cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani reprezintă aproximativ un sfert din întreaga populație a Europei. Dar liderii Europei ascultă vocile lor și răspund nevoilor lor? Le cunosc speranțele și visele pentru viitor? Încurajează liderii această generație să își exercite puterea politică, care este în creștere?
Acest ultim raport al Millennial Dialogue oferă o privire din interior pentru a oferi răspuns acestor întrebări și pentru a împlini promisiunea și potențialul acestei generații. Este unul dintre cele mai cuprinzătoare proiecte de cercetare finalizate vreodată cu privire la milenialii din Europa, cu peste 10.000 de participanți la sondaj și 72 de persoane implicate în grupuri focus din 10 state membre ale UE.

Rezultatele acestei cercetări extraordinare surprind opiniile milenialilor cu privire la provocările mari cu care se confruntă Europa într-un moment decisiv pentru proiectul european.
În pragul alegerilor europene din 2019, mișcările eurosceptice și populiste au câștigat teren în Uniune. Alegerile au fost, de asemenea, primele după votul privind ieșirea din UE a Marii Britanii, ceea ce lasă 27 de locuri libere pentru completarea Parlamentului European. Cu toate acestea, milenialii veneau cu un istoric de a nu se prezenta la urne. În 2014, doar 27% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani au votat pentru un membru al Parlamentului European. Unii cred că această apatie în ceea ce privește votul se datorează lipsei de încredere a milenialilor în instituțiile politice și sentimentul răspândit la scară largă că UE este prea departe de viața de zi cu zi a oamenilor. Prin millennial Dialogue sperăm să inversăm aceste tendințe. Împuternicim milenialii să construiască și să formeze instituțiile democratice ale Europei. Cercetarea de față se dorește a fi un pod între factorii de decizie politică și tinerii care trebuie să lucreze împreună pentru a decide viitorul Europei. Acest raport prezintă patru ferestre diferite către opiniile și credințele generației milenialilor. Priviți prin ele. Și descoperiți ferestrele de oportunitate de implicare pe parcursul „anului schimbării” care urmează.

Ferestre către opiniile Milenialilor

În general, milenialii doresc în mod clar să se simtă mai conectați la UE, iar vocile lor sa fie auzite și respectate. Acest raport oferă liderilor europeni o privire din interior care îi va ajuta să facă acest lucru, oferind patru „ferestre” către opiniile milenialilor privind provocările politice europene majore.

  1. Fereastră către democrație
  2. Fereastră către integrare
  3. Fereastră către societate
  4. Fereastră către lume

Există o scindare în gândirea milenialilor. Ei susțin cu tărie Uniunea Europeană ca proiect. Dar, de asemenea, cred că există posibilitatea ca mai multe țări să părăsească Uniunea în viitor. Milenialii au solicitat o mai mare solidaritate economică între statele membre ale UE pentru a sprijini financiar țările europene care trec printr-o criză economică. Dat fiind faptul că au crescut în timpul ultimei crize economice globale, nu ar trebui să ne surprindă faptul că milenialii vor să consolideze bunăstarea socială. Aceștia susțin cu entuziasm stabilirea unui salariu minim european și a unui ajutor de șomaj finanțate de UE pentru toți angajații.
Întrucât milenialii sunt principalii beneficiari ai programului de schimb Erasmus al UE pentru studenții universitari, este în mod predictibil popular printre aceștia. Totuși, ei sunt împărțiți în privința măsurii în care programul trebuie extins dincolo de clasa tradițională, astfel încât să ofere formare profesională pentru angajații tineri.
În timp ce milenialii sunt adesea descriși ca apatici, cercetările noastre arată că reacționează la problemele globale majore. Ei doresc ca liderii să lupte mai agresiv împotriva schimbărilor climatice și să dezvolte soluții mai bune pentru criza refugiaților. Aceștia susțin opțiunea de a acorda o mai mare putere Uniunii Europene, astfel încât aceasta să reprezinte Europa pe scena mondială.

Varianta integrală a articolului este disponibilă doar pe bază de abonament