Bursa Română de Afaceri a organizat în parteneriat cu Centrul de Strategii Aplicate, în data de 15 Noiembrie 2018 la Hotelul Ramada Parc din București, cea de-a treia ediție a International Business Diplomacy Conference / Diplomacy360.

 

Ediția de anul acesta a Conferinței, a continuat seria de dezbateri pe tema Business Diplomacy demarate de Bursa Română de Afaceri încă din anul 2015, și a prilejuit și lansarea programului internațional Diplomacy360 care a exemplificat legătura diplomației cu alte sectoare de activitate precum cel cultural, media & jurnalism, sport, public, securitate informatică și digitală, clima și nu în ultimul rând administrarea orașelor.

 

Diplomacy360 își propune să fie o platformă internațională de comunicare și relaționare între diplomați din diverse țări și oameni de afaceri, persoane cu putere de decizie din companii locale și internaționale, precum și alți experți din diverse domenii de activitate din țară și străinătate.

 

Anul acesta, în cadrul Conferinței au fost prezenți peste 200 de participanți reprezentând 25 țări. Participanții au beneficiat de un conținut actual și divers prezentat de către 20 de speakeri din 8 țări.

Paradigmele de lucru se schimbă rapid, sensibil influențate de factori geopolitici, tehnologici și economici, care nu mai țin doar de elementul național. Aceste schimbări generează atât amenințări, cât și oportunități pentru organizații și companii, de aceea principalele teme abordate au fost:

  • Modalitățile de adaptare și dezvoltare a afacerilor la noile paradigme ale secolului XXI;
  • Sinergia dintre diplomație și business. Exemple de utilizare a diplomației în dezvoltarea afacerilor din sectorului bancar, a afacerilor din IT, a turismului medical, a industriei de cinematografie etc;
  • Necesitatea de a colabora atât pe plan regional cât și global pentru dezvoltarea afacerilor, de unde a reieșit necesitatea ca oamenii de afaceri să dobândească noi competențe specifice diplomatului;
  • Afacerile guvernamentale globale într-o perioadă marcata de numeroase schimbări geopolitice;
  • Diplomația clasică într-o lume aflată într-o continuă schimbare;
  • Protejarea informațiilor confidențiale din cadrul Companiei;
  • Nevoia de competențe diplomatice în construirea de alianțe strategice și deschiderea de noi piețe internaționale;
  • Legătura diplomației cu alte domenii de activitate: Cyber Diplomacy, Media & Journalism Diplomacy, Climate Diplomacy, City Diplomacy, Digital Diplomacy; Sport Diplomacy, Cultural Diplomacy, Corporate Diplomacy
  • Negocieri în situații de criză;

 

În cadrul Conferinței și-au prezentat punctele de vedere legate de legătura diplomației cu alte sectoare de activitate, următorii speakeri: E.S. Dl Cristian DIACONESCU fost Ministru al Afacerilor Externe, Shaun RIORDAN Director al departamentului de Diplomație și Cyber din cadrul Institutului European de Studii Internaționale, Alteța sa Regală Prințesa Lia a României, Lena Baecker fondator și președinte al „Good Government Affairs” Suedia, Anca Ștefan directorul Institutului Ana Aslan, E.S. doamna Lise Nicoline KLEVEN GREVSTAD – Ambasadorul Regatului Norvegiei la București, Dominic BRUYNSEELS – Președinte Executiv FIRST BANK România, E.S Dl Stefan GLAVAN, Ionuț Riteș – președintele Centrului de Strategii Aplicate, Colin Lovering vice-președinte Avison Young Romania, Mihai COVALIU președintele Comitetului Olimpic și Sportiv Roman, dr h.c. Ioan Holender, Liviu Dănilă expert TAIEX, Valentin PREDA președinte Bursa Româna de Afaceri, Ștefan POPESCU – Corporate Affairs ENGIE România, Dan Cărbunaru director Calea Europeana, Tal Pavel CEO MiddleEasterNet, Helene ROOS directorul Institutului Francez din România, Monica GHIURCO TVR, Emil Străinu expert în probleme climatice.

 

Ca element inedit, trebuie menționat ca în cadrul Conferinței s-a lansat și primul Ghid de Business-Diplomacy: „Cum să fii Ambasadorul propriei Organizații”. De asemenea, în caietul de lucru al Conferinței  (disponibil în format print în limba engleza), au fost incluse pe lângă acest Ghid, și prezentarea Programului Diplomacy360, a Workshopurilor de Business Diplomacy, precum și oportunități concrete de business și solicitări de parteneriate din România adresate în principal potențialilor parteneri externi. Diplomații acreditați la București au avut astfel ocazia de a intra în posesia unor propuneri reale și concrete de business din România, care includ solicitări de parteneriate, afaceri de vânzare și proiecte de investiții.

 

Din tematica deosebită, speakerii prezenți precum și din audiența Conferinței – inclusiv din rândul diplomațior străini acreditați la București, dar și a unor invitați externi, s-a remarcat caracterul de interes public al evenimentului care, dealtfel, a scos în evidență rolul pe care România îl poate avea ca platformă de stabilitate și comunicare în regiune.

Diplomacy360 / International Business Diplomacy Conference 2018 s-a adresat în principal reprezentanților mediului de afaceri (manageri de companii multinaționale, antreprenori și oameni de afaceri, decidenți din companii), diplomaților, oficialităților și altor categorii profesionale interesate de multiplele sinergii existente între diplomație și diverse domenii de activitate, așa cum a fost menționat mai sus.

 

Pentru prima dată în România, au fost propuse spre dezbatere și studiu într-un mod integrat, concepte precum digital diplomacy, city diplomacy, cultural diplomacy, sport diplomacy, cyber diplomacy, media & journalism diplomacy, business diplomacy și climate diplomacy, acestea fiind și principalele sectoare de activitate cărora li s-a adresat „Diplomacy360 / International Business Diplomacy Conference 2018”.

Prin abordarea acestor subiecte, cei 20 de speakeri din țară și străinătate (diplomaţi, oficiali, oameni de afaceri și experţi în relaţii internaţionale) au scos în evidență o serie de metode şi tehnici specifice diplomației care pot fi folosite și de reprezentanți ai altor sectoare pentru a exploata noi oportunităţi într-un mediu global aflat în continuă schimbare, și pentru a anticipa potențialele riscuri rezultate la adresa organizației pe care o reprezință.

Pentru a opera sustenabil și a-și proteja interesele, organizațiile trebuie să-și dezvolte competențe interne care să le permită crearea, cultivarea și managementul relațiilor de nivel înalt, cu grupuri de interese internationale, factori guvernamentali, neguvernamentali si privati influenti si relevanti pentru activitatea acestora. Acest fapt necesită un mod de a fi, respectiv de a vedea, analiza, planifica și acționa, uneori în condiții ostile, iar diplomația ofera liderilor din diverse sectoare multe din uneltele și metodele necesare pentru a reuși.

 

Toti cei interesați de programul internațional Diplomacy360 / Business Diplomacy inclusiv de modulele de pregătire cu lectori atât din țară cât și din străinătate, pot contacta organizatorii la numărul de telefon 021-266.56.77 sau pot găsi detalii prin intermediul site-urilor dedicate https://business-diplomacy.ro , https://rbe.ro/ și https://diplomacy360.com.

 

Programul Business Diplomacy a demarat în anul 2015 și a constat deja în organizarea a patru evenimente importante pe această temă, cu participare internațională.

În completarea programului de conferințe, la solicitarea participanților din anii precedenți, în zilele de 12-13 Noiembrie a fost organizat și primul Workshop de Business Diplomacy din Romania, programul de training urmând să fie organizat și anul viitor.

***

BURSA ROMÂNĂ DE AFACERI este prima și cea mai complexă platformă de intermediere și consultanță în afaceri din România cu acces la piața internațională, parteneri de afaceri, investitori străini, oportunități de afaceri, care facilitează internaționalizarea companiilor românești, investițiile private de capital, realizarea de parteneriate de afaceri, joint-ventures în țară și în străinătate, dezvoltarea și/sau restructurarea afacerilor, vânzarea și cumpărarea de afaceri la cheie. Noi conectăm oamenii de afaceri și companiile la noi piețe de desfacere, parteneri și oportunități de afaceri.

 

Galeria foto a evenimentului poate fi găsită aici: https://www.facebook.com/pg/BusinessDiplomacy/photos/?tab=album&album_id=1158591854288622
Organizatori: Bursa Română de Afaceri, Centrul de Startegii Aplicate
Parteneri principali: Global Vision, FIRST BANK, Manpower Group, Borsec, ALS Life Sciences Romania, Cromwell Evan Global
Parteneri de promovare & suport: CCIBRP, RE:START ROMANIA, BCCBR, Hellenic-Romanian Bilateral Chamber of Commerce, Belgian Romanian Chamber of Commerce, ARIES, TraduceriPRO.com, Alpha Cab, Konica Minolta, comm360, WORLD ENERGY COUNCIL – CNR, Jockey Club, Middleeasternet, Global Intelligence, ANBAR , Sapunul Cheia, BRCC
Parteneri media: TVR, Agerpres, Ziare.com, The Times – Legal Innovation, Manager Express, Business24, PRbox.ro, DeBizz, Transilvania Business, Intervio, Canal33, CaleaEuropeană.eu, FollowBusiness Albania, Economistul, Club Economic, România Durabilă, Business Arena, Profit.ro