Digitalizarea, soluția pentru dezvoltarea sustenabilă a sistemului bancar

Date:

Tehnologia devine tot mai importantă pentru fiecare dintre noi, iar în ultimii ani aceasta a ajuns să ne fie extrem de necesară, atât în desfășurarea activităților cotidiene, cât și pentru a interacționa sau a comunica unii cu ceilalți.

Digitalizarea aduce numeroase beneficii în economia globală, iar la nivelul sistemului bancar acestea se traduc în: optimizarea costurilor și îmbunătățirea eficienței operaționale; facilitarea proceselor și înlesnirea operațiunilor; creșterea exponențială a veniturilor; dezvoltarea portofoliului de clienți și posibilitatea de a dezvolta rapid soluții și servicii bancare potrivite pentru fiecare dintre aceștia în parte.

Identificând toate oportunitățile aduse de transformarea digitală și trendurile existente în piață la acest moment, Banca Română de Credite și Investiții (BRCI) a decis să pună la punct un plan de investiții și să contureze o strategie complexă de transformare digitală, cu scopul de a-și consolida prezența pe piață și a pune bazele unei evoluții sustenabile. BRCI a început un proces amplu de îmbunătățire a infrastructurii sale și a sistemelor de securitate, conturând un model de business inovativ, digital, care are în centru siguranța datelor clienților și a proceselor derulate, dar și adaptabilitatea portofoliului de servicii.

Astfel, începând din februarie anul trecut, BRCI a investit peste 1 milion de euro în soluții tehnologice inovatoare, inclusiv în dezvoltarea de la zero a conceptului MIND – care are în spate platforme exclusiv digitale, ce răspund în mod direct la nevoile bancare ale clienților, consumatorii având posibilitatea să își deschidă contul lor total digital, simplu și ușor, rapid și fără efort. MIND respectă toate normele de securitate cibernetică, astfel că datele clienților sunt în deplină siguranță. 

MIND simplifică anumite acțiuni precum crearea unui cont, verificarea soldului sau efectuarea unor plăți 100% online, fără să fie necesar mersul la bancă sau semnarea unor acte și contracte în format fizic. În această perioadă favorabilă digitalizării și odată cu lansarea acestui concept, BRCI își propune să devină o bancă de nișă, cu soluții bancare digitale.

Pentru clienții persoane juridice, banca oferă soluții de finanțare a nevoilor de creditare pe termen scurt, prin servicii de factoring domestic și de export, servicii de forfetare acreditive, linii de credit și alte produse similare.

Totodată, în decembrie 2020, banca a lansat aplicația de Mobile Banking – BRCI Mobile, și aplicația 3DSecure – BRCI SECURE,  iar în ianuarie 2021, platforma de înrolare online pentru clienții persoane fizice, urmând să fie pus la punct procesul prin care și persoanele juridice să poată realiza onboarding-ul online. Pentru următorii trei ani, BRCI are în vedere optimizarea operațiunilor si proceselor prin implementarea unor noi instrumente digitale pentru retail, ce vor fi oferite în România și spațiul CE.

„În această eră în care tehnologia este prezentă la orice pas, inovația tehnologică și transformarea digitală pot contribui semnificativ la dezvoltarea tuturor sectoarelor economice și implicit a domeniului bancar. Oportunitățile aduse de digitalizare sunt uriașe, iar noi avem datoria de a le valorifica pentru a rămâne competitivi și a asigura continuitatea unei dezvoltări sustenabile în viitor. MIND este un concept care transformă serviciile financiare, din punct de vedere digital, scopul nostru fiind acela de a ne adapta la nevoile și profilul clienților noștri. Soluția MIND se bazează pe adaptabilitate și inovație și reconfigurează serviciile bancare tradiționale, transformând vechiul mod de interacțiune dintre bancă și client”, declară George Ciobănașu, Președintele Consiliului de Supraveghere al Băncii Române de Credite și Investiții.

Proiectele BRCI în această direcție vin în contextul în care studiile indică o tendință tot mai pronunțată spre digitalizare la nivelul acestui sector, iar tot mai mulți români consideră că aceasta este o componentă foarte importantă în strategia unei bănci. Mai exact, într-un studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), în decembrie 2020, comandat de Asociația Română a Băncilor (ARB), se arată că 43% dintre utilizatorii de servicii financiare efectuează plăți cu cardul la comercianți; 27% plătesc prin internet sau mobile banking; 61% au menționat că retrag numerar de la bancomate. Conform studiului citat, comportamentul de utilizare a cardurilor arată o reducere cu 30% a ponderii persoanelor care retrag numerar de la bancomat față de acum cinci ani; 14% dintre cei care utilizează aplicații de mobile banking le folosesc zilnic, la fel ca 10% dintre utilizatorii aplicațiilor de internet banking.

Totodată, un sfert (25%) dintre respondenții studiului Reveal Marketing Research, privind percepția românilor despre digitalizarea băncilor și încrederea în deciziile acestora (publicat la începutul acestui an), a menționat digitalizarea ca valoare importantă pe care o atribuie unei bănci și 30% dintre respondenți preferă o bancă digitalizată. În același timp, 32% dintre cei intervievați sunt siguri că băncile vor continua digitalizarea în următoarele 12 luni; cei din mediul urban sunt în cea mai mare măsură convinși de această schimbare a serviciilor bancare – 39% au răspuns că sunt siguri de tendința spre digitalizare, comparativ cu 22% dintre respondenții din mediul rural.

Utilizarea tehnologiei în dezvoltarea de noi servicii și soluții bancare mai sigure, mai rapide și mai eficiente devine tot mai importantă, iar prin intermediul acestor demersuri, BRCI își propune să treacă la modelul de business digital, având în prim-plan atât securitatea, conformitatea și dezvoltarea afacerii, cât și atragerea unui număr cât mai mare de clienți cărora să le propună o ofertă dinamică și variată, adecvată nevoilor fiecăruia în parte.

„Digitalizarea presupune și automatizarea proceselor interne ale băncii, care aduc simplitate, rapiditate, risc operațional semnificativ redus și, în final, procese mai eficiente. Și, nu în ultimul rând, digitalizarea înseamnă mindset adecvat. Este un mod de a fi, un mod de a gândi. Pentru ca digitalizarea să producă rezultate, este nevoie de mentalitate și abordare digitale la nivelul de ansamblu al afacerii. În acest întreg context, drumul pe care pășește BRCI înseamnă mai mult decât un cumul de platforme tehnice și sisteme informatice. Înainte de toate, înseamnă oameni pregătiți pentru digitalizare și orientare înspre simplitate și eficiență”, mai afirmă George Ciobănașu.

BRCI își propune să-și continue activitatea în sectorul financiar într-un mod sustenabil și să genereze valoare adăugată, integrând tehnologia în strategia sa de business și dezvoltând produse de economisire și creditare competitive.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...