Comerțul en-gros s-a mutat online. Cel puțin așa arată o analiză a vânzărilor înregistrate pe platforma doraly.ro, primul markeplace cu prețuri flexibile din România.

În perioada iunie-august a acestui an, 17% din numărul comenzilor din magazinul online au fost en-gros și au reprezentat 37% din totalul cifrei de vânzări al platformei digitale.

„Ne bucurăm să observăm, de la o lună la alta, cum crește cererea de produse en-gros pe doraly.ro și că astfel contribuim la evoluția obiceiurilor de consum online. Faptul că, pe perioada verii, cel puțin o treime din cifra de afaceri vine din wholesale se datorează faptului că doraly.ro a fost perceput, încă de la lansarea platformei, ca un marketplace care vinde și en-gros, structurat pe un concept unic în care prețurile pe bucată scad pe măsura ce cantitatea comandată crește. În magazinul virtual am replicat practic ceea ce găsesc clienții pe rafturile magazinelor din Expo Market Doraly, un parc comercial recunoscut pentru comerțul en-gros.”, a declarat Alexandru Rusu, CEO Doraly(foto).

Analiza vânzărilor doraly.ro arată că majoritatea comenzilor en-gros au venit din București – 16,8% din total, iar în țară, conceptul prețurilor flexibile în funcție de cantitatea comandată a fost cel mai bine primit în Timișoara și Vâlcea, județe care s-au remarcat cu peste 15% din totalul solicitărilor en-gros.

 

 

Decorațiunile pentru evenimente se vând cel mai bine en-gros

 

Produsele din categoria „casă și familie” sunt în topul preferințelor pe platforma doraly.ro. Cei mai mulți clienți au preferat să cumpere în cantități mari decorațiuni pentru evenimente (nunți, botezuri, petreceri diverse). Comenzi en-gros s-au înregistrat însă și în rândul accesoriilor de masă, a textilelor, a produselor sanitare și electrice, electrocasnice mici pentru casă, electronice și accesorii pentru mașină și pentru automatizarea casei.

 

Cele mai multe comenzi mari pe marketplace în perioada verii au fost plasate de proprietarii de pensiuni și restaurante, care încep pregătirile și reamenajările pentru sezonul de iarnă, dar și cei care se ocupă de corporate catering și târguri food truck, care cumpără, în special, consumabile HORECA.

 

 

Reduceri la jumătate de preț pentru cumpărători și volume mari pentru comercianți

 

Alexandru Rusu: „Clienții doraly.ro au înțeles că fac economii importante dacă solicită cantități mai mari; pornind de la aceasta idee am creat pe platformă prețurile flexibile – fiecare produs vine cu patru variante de preț, în scădere față de cantitatea cumpărată. Astfel, cei care au comandat en-gros în această perioadă au beneficiat de reduceri între 5-50% față de prețul pe bucată și au primit comenzile într-o singură livare. Crearea acestui beneficiu, împreună cu o gamă bine structurată și un termen de plată flexibil sunt elementele cheie pentru susținerea comerțului en-gros pe un marketplace.”

Și comercianții care intră în piața en-gros online și își expun produsele spre vânzare pe marketplace capitalizează o serie de beneficii: vând volume mai mari către o plajă de clienți în creștere, profită de efectul de piață creat online, de un sistem logistic complet, dar și de expunerea generată de echipa de marketing a platformei.

În luna august, platforma doraly.ro a comercializat o gamă de aproximativ 40.000 de produse și își propune să depășească 100.000 până la sfârșitul anului. Magazinul online cuprinde produse din categorii variate, de la articole pentru casă, iluminat și electrice, articole sanitare, birotică, bricolaj, produse pentru grădină, până la articole pentru sport, scule și unelte, mobilier, dar și produse alimentare și băuturi.

Piața en-gros a parcului comercial Doraly a înregistrat creșteri susținute pe parcursului anilor. Cifra de afaceri totală a firmelor care își desfășoară activitatea în spațiile comerciale din Expo Market Doraly a însumat anul trecut peste 780 de milioane de euro, în creștere cu 8,5% față de anul precedent. În 2016, cifra de afaceri s-a ridicat la 719 milioane de euro, în creștere cu aproximativ 15% față de 2015.