România, un hub logistic pentru piețele din sud-estul Europei

Date:

„România a devenit în ultimii ani un hub logistic pentru piețele din sud-estul Europei, atrăgând astfel investiții pe acest segment, ceea ce a dus la o extindere a suprafețelor industriale”, apreciază Mirela Brojban (foto), Business Unit Manager Soluții Logistice în cadrul companiei Gebrüder Weiss România, jucător important al pieței locale de transport și soluții logistice. Totodată, estimează că „evoluția va fi pozitivă și în următorii ani, în special datorită creșterii pieței de e-commerce. De asemenea, odată cu dezvoltarea infrastructurii rutiere, România va atrage cu siguranță mai multe investiții ce vor presupune o lărgire a suprafețelor logistice”, cu semnalarea că, „în situația în care infrastructura rutieră, în special în zona de est, nu se dezvoltă în viitorul apropiat, majorarea suprafețelor logistice și crearea de depozite suplimentare va fi direcționată tot către orașele unde deja se află cele mai mari proiecte de acest tip”.

Gebrüder Weiss România anunță că „vizează extinderea spațiilor logistice cu circa 20% în următorul an pentru hub-urile din Sibiu și pentru cele din apropiere de București. Compania deține în acest moment centre logistice cu o suprafață totală de circa 65.000 de metri pătrați, având un grad mediu de ocupare de 90%. Cea mai mare suprafață logistică a Gebrüder Weiss România este concentrată în apropierea Capitalei, însumând 35.000 mp în 4 hub-uri. Al doilea centru din punct de vedere al mărimii este localizat în Arad, cu circa 15.000 mp, urmat de hub-ul din Cluj-Napoca, cu 7.000 mp, și cele din Sibiu și Brașov cu circa 5.000 mp fiecare. Compania mai ocupă spații de circa 3.000 mp și în Constanța, Craiova și Bacău”.

Mirela Brojban ne informează că „din totalul celor circa 65.000 mp de spațiu logistic pe care îl gestionăm pe plan local, aproximativ 15% este proprietatea companiei, restul fiind închiriat în parcuri logistice de mare anvergură. Pentru întreaga suprafață, procentul de ocupare este permanent de 90%. Desigur, există și un grad de fluctuație a ocupării de câteva procente, determinat în special de sezonalitatea produselor, campanii promoționale, finalul de lună când se încearcă atingerea țintelor de vânzări sau perioadele de Sărbători și Black Friday”. 

Clientul de spații logistice Gebrüder Weiss România îl caracterizează astfel: „În acest moment, este reprezentat, de cele mai multe ori, de companii mari, multinaționale, cu o cotă de piață importantă, pentru care avantajele puse la dispoziție de spațiile noastre, dar și de serviciile pe care le oferim, sunt fundamentale. Printre cei cca. 2.000 de clienți pe care îi deținem în portofoliu pe plan local, majoritatea activează în domenii precum industria de petrol și gaze, retail, mobilier, automotive sau telecomunicații”. Din acest motiv, „ponderea clienților care aleg doar serviciile de depozitare este redusă. Majoritatea partenerilor companiei optează pentru o gamă largă de servicii logistice în care sunt incluse cele de transport sau cele de comisionare vamală. De altfel, de cele mai multe ori clienții care aleg doar serviciile logistice de depozitare și manipulare marfă sunt cei ale căror mărfuri nu sunt destinate consumatorului final”.

Compania Gebrüder Weiss este prezentă în România din 1994 și „se bazează pe o infrastructură națională de hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova. Compania oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim. Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo – Home Delivery, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară. Ca parte din strategia digitală, Gebrüder Weiss a lansat la începutul anului 2020 platforma ETA (en. Estimated Time of Arrival), prin care clienții companiei pot urmări procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. Gebrüder Weiss oferă acest serviciu digital pentru transportul de marfă în regim de grupaj în toate locurile unde compania efectuează livrarea finală. Odata cu lansarea myGW în România și integrarea ETA în portal, clienții companiei au acces la toate informațiile relevante dintr-un singur cont, oricând și de oriunde”. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Eficienta Energetică în viața oamenilor din perspectiva anilor 2050

Într-o lume din ce în ce mai limitată în...

Acționarii One United Properties au aprobat plata unui dividend în valoare de 75,9 milioane de lei pentru anul financiar 2023

One United Properties (BVB: ONE), principalul investitor și dezvoltator...

Peste o mie de joburi remote disponibile în industria tech

Startup-ul inovator nPloy din Europa Centrală și de Est...