• Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc

  • Brandurile bancare și cele de retail domină clasamentul Brand Finance Romania 50 2018

 

Brandurile noi, create de antreprenori și firme private în ultimii 29 de ani, generează 2 miliarde de euro în valoare de brand

În fiecare an compania de consultanță și evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri ale lumii. Cele mai valoroase 50 de branduri românești sunt incluse în clasamentul Brand Finance Romania 50 2018.
Brandul auto Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc în 2017 și de altfel singurul care depășește un miliard de euro. Cu o creștere a vânzărilor internaționale prin rețeaua Renault (peste 90% din producția locală este exportată), Dacia nu va fi detronată prea curând. Valorând 1.234 milioane euro, ușor în creștere față de anul trecut, Dacia este și unul dintre puținele branduri românești prezente în clasamentele globale — fiind clasată pe locul 60 în clasamentul Brand Finance Auto 100 2018.

Brandurile de top cresc dublu față de economia națională

O evoluție notabilă este creșterea valorii întregului clasament: astfel, valoarea cumulată a celor 50 de branduri a crescut cu 14% față de clasamentul de anul trecut, până la 4,3 miliarde euro. Sporul este de două ori mai mare decât creșterea record de 7% a economiei românești în ansamblu — încă o dovadă că brandurile puternice depășesc în performanță restul economiei.

David Haigh, CEO al Brand Finance, comentează:
„«Cu o floare nu se face primăvară», zice proverbul românesc – dar 50 de branduri puternice nu pot fi ignorate. Constatăm o dinamică solidă a brandurilor românești de top, o evoluție parțial alimentată de creșterea economică de ansamblu – dar cu un fuleu dublu față de aceasta. Mai mult de 40 din cele 50 de branduri studiate au crescut în valoare și par a fi bine pregătite pentru viitor”.
Primele 10 branduri de anul trecut își păstrează în mare parte locurile, cu o alunecare a BCR de pe locul 8 pe locul 10, odată cu o scădere în valoare de 18% față de anul trecut – ceea ce a permis BRD și Electrica să urce câte un loc fiecare.
Digi (RCS&RDS) și-a consolidat valoarea de brand cu o creștere de 24%, până la 186 milioane euro, ca urmare a majorării veniturilor și a implementării extinse a brandului Digi. În acest ritm, nu este exclus ca Digi să acceadă anul viitor în clasamentul brandurilor telecom globale.

Varianta integrală a articolului este disponibilă doar pe bază de abonament