Digitalizarea poate aduce o creștere de 30% în cifra de afaceri pentru IMM-uri

Date:

57% dintre IMM-uri măsoară impactul digitalizării, iar pentru un sfert dintre acestea impactul estimat depășește 30% din cifra de afaceri.
Abordarea strategică, investițiile bine direcționate și expertiza asigură succesul inițiativelor de digitalizare.
Aproape 7 din 10 IMM-uri folosesc tehnologii digitale pentru optimizarea proceselor și fluxurilor de lucru, iar jumătate pentru managementul datelor.

Companiile care au integrat deja tehnologii digitale monitorizează eficiența financiară a investiției, iar impactul estimat depășește 30% conform datelor oferite de MKOR Consulting prin intermediul studiului Digitalizarea în IMM-urile din România 2023.

Studiul de Business Sentiment menționat a arătat că 57% dintre IMM-urile participante măsoară impactul digitalizării în cifra de afaceri. Acest procent este chiar mai mare în cazul companiilor mijlocii, de 66%.

În opinia decidenților participanți la studiu, succesul proiectelor de digitalizare este asigurat de trei piloni cheie: abordarea strategică, resursele financiare și expertiza digitală.

Afacerile mici pun mai multe accent pe definirea clară a unei direcții adaptate nevoilor de optimizare digitală la nivelul întregii companii.

 

În ceea ce privește prioritățile investiționale, focusul diferă în funcție de mărimea companiei. 4 din 10 microîntreprinderi consideră esențială investiția în tehnologii adecvate, în timp ce un procent similar dintre firmele mijlocii prioritizează dezvoltarea expertizei digitale în plan intern.

În alegerea soluțiilor de digitalizare, obiectivele cheie sunt atingerea eficienței operaționale și gestionarea datelor disponibile.

Astfel, 67% dintre IMM-uri caută tehnologii digitale pentru optimizarea proceselor și fluxurilor de lucru și jumătate caută soluții de managementul datelor. În etapa de documentare preachiziție decidenții apelează cel mai frecvent la recomandările primite de la partenerii de afaceri.

Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR

„Digitalizarea mediului de afaceri este un subiect pe care l-am mai abordat în studiile noastre. Am reluat subiectul pentru că digitalizarea afacerilor a devenit esențială pentru a rămâne competitiv pe piață și pentru a îmbunătăți eficiența și productivitatea companiilor.

De data aceasta, ne-am concentrat asupra IMM-urilor. Deși acest segment are cea mai mare pondere în rândul companiilor din România, provocările pe care le întâmpină în procesul de optimizare digitală sunt pe măsură. De aceea ne-am propus să vedem care este abordarea celor care au integrat deja tehnologii digitale în businessul lor”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.

  


 Datele sunt extrase din studiul Business Sentiment – Digitalizarea IMM-urilor din România, realizat de MKOR Consulting în parteneriat cu Senior Software pe un eșantion de 102 respondenți, persoane de decizie din IMM-urile românești, responsabile cu contractarea și gestionarea soluțiilor de digitalizare. Datele au fost colectate în luna decembrie 2022, prin sondaj administrat online (CAWI) și telefonic (CATI).

MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Lansarea unei noi game de PC-uri Maguay

Compania Maguay, caracterizată drept „cea mai veche companie...

Ziua Silvicultorului, marcată de Romsilva și Asociația Administratorilor de Păduri

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva și Asociația...

CCIR și Romanian Board of Trade Toronto susțin parteneriatul economic România-Canada

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR),...

MET România, 15 ani de activitate pe piața locală de energie

Compania MET România, parte a grupului elvețian MET,...