De fapt, sunt mai multe mâini; o comunitate de ajutor reciproc între antreprenori. Sunt 1.200 de companii românești din București, Galați, Brăila, Craiova, Cluj, Timișoara, Pitești, practic, din toate sectoarele industriei de la noi. Se susțin ca să răzbească prin criză. Împreună formează Romanian Business Club: o platformă de networking ai cărei componenți își oferă servicii unii altora la prețuri preferențiale, o aplicație proprie, unde toți membrii să-și listeze serviciile, cererile de investiții, parteneriatele, furnizorii noi și ce mai găsesc ei de folos pentru fiecare, pentru ceilalți. Organizează evenimente împreună, descoperă clienți, răspunsuri la probleme cu care se confruntă.

„Am reușit să rămânem toți”

Inițiatori sunt Vlad Mihălăchioiu, fondatorul platformei de față, anterior, creatorul brandului de petreceri pop-up The Date, și Cristian Brînză, asociatul platformei, deținătorul business-ului reprezentat de căsuțele Moon Resort din Bușteni. Au pornit de la nevoi personale. Vlad a resimțit lipsa unui club de networking pentru începătorii în business, cum era el în 2016. Așa a făcut din incipientul Bucharest Business Club actualul Romanian Business Club. Cristian, de bine ce și-a lansat businessul de la Bușteni cu 100.000 de euro în 2019, s-a trezit, ca toată lumea, în ditamai pandemia.

Cristian Brînză
Vlad Mihălăchioiu

De la astea pornind, ce zice Vlad arată și a sinteză a ce au făcut până acum, și a încurajare de-aici în colo: „Suntem bucuroși că am reușit să trecem cu bine peste anul 2020 și să ne păstrăm în cadrul clubului toate cele 1.200 de companii membre la nivel național. Este extrem de important să primești ajutor, mai ales atunci când ești un antreprenor aflat la început de drum, iar aici, la Romanian Business Club, am reușit să facem asta. Am reușit să oferim un sprijin real tuturor celor care ni s-au alăturat de-a lungul timpului. Prin simpla participare la evenimentele organizate lunar antreprenorii pot găsi răspunsuri și chiar soluții la problemele cu care se confruntă”.

Câștig din reorientări supraviețuitoare

Romanian Business Club, ca orice club, înseamnă diversitate adusă la un loc de ceva dominant, dacă nu comun. Socotind că domeniile de activitate ale businessurilor reunite în comunitatea ROBC sunt din IT, avocatură, consultanță de business, consultanță financiară, marketing, vânzări, ciocolaterie, cofetărie, producție de diverse ambalaje, producție pentru materiale publicitare, comerț de bilete, avioane ușoare, aplicații dedicate transportului, ferme, alimentație publică, producători de articole tradiționale, CTO as a service, resort-uri pe roți, contabilitate, importator de ceasuri, florării, evenimente, logistică pentru nunți, bloggeri, influenceri, constatarea e că vreo două treimi ilustrează sectoare în suferință pe vremea asta prin care trecem. O soluție de supraviețuire a fost găsită în reorientare, adaptare, reprofilare. Au fost posibile prin ajutor reciproc, inclusiv printr-un grup de antreprenori ca o celulă de criză cu atribuții orientate: sales, marketing, HR, development. Au fost puse în funcțiune inclusiv experiențe proprii, motivaționale, dovedite în primul rând folositoare. De învățat de la Andrei David, care a fondat SOTA360 Digital Agency, a fost importanța promovării online, mai ales că doar 42% dintre firme au site web și dintre ele numai 12,5% se promovează efectiv. Ovidiu Tuduruță, acum deținător de business, Beesers, a trecut întâi prin administrația publică europeană. Mircea Căpățînă a pornit de la vânzarea unui soft cu licență pe viață și a ajuns la sistemul cloud, cu alți doi cofondatori, creând SmartBill.

Puterea exemplului a prins, evident că susținută de propria pricepere, de învățătură acumulată, de inspirație și ce-o mai fi fost. Așa, Andrei Nebunoiu a lăsat marketingul de la restaurant (Calif, Shoteria) și și-a deschis propria agenție, cu destui clienți din comunitatea ROBC. Din comunitate au fost și primii 500 de clienți de la 22 Flowers, florărie boutique deschisă în plină pandemie. Tot în pandemie a pornit Cristian Brînză, cu Moon Resort; înainte avusese un plan și-atât; în șase luni a deschis 11 căsuțe ocupate 89% și mai construiește 50 de căsuțe și două apart-hoteluri în Bușteni, cu fondurilor europene. Gina Matei era directoare de marketing la Libra Bank, și acum e coach certificat. Cristina Novac, importator de paie din hârtie pentru băuturi, și-a făcut magazin cu produse de necesitate. O companie specializată în GDPR, Namirial, s-a reorientat către semnături electronice calificate. Altă companie, Nan Events, de la logistică pentru evenimente, s-a dezvoltat cu un studio de filmări și un studio pentru evenimente hibride.
Vlad Mihălăchioiu conchide: „Calitatea de membru al comunității Romanian Business Club reprezintă un pas înainte către un business de succes”.

DISTRIBUIȚI