Compania LeasePlan România, concretizarea autohtonă a liderului global în domeniul Car-as-a-Service, împlinește 15 ani de activitate desfășurată cu succes pe piața românească de profil. Momentul este într-o măsură retrospectiv, însă mai ales este deschizător de perspectivă bazată pe experiență și încredere.

O echipă de oameni ambițioși și bine pregătiți

Bogdan Apahidean, directorul general al companiei LeasePlan România, face o sinteză a evoluției în cei 15 ani trecuți de la fondare: „În 2007, am intrat pe piață cu șapte angajați și într-un an, am livrat 70 de autovehicule; în cinci ani, am ajuns numărul unu pe piață; la finalul lui 2021, suntem în continuare lideri, cu 70 de angajați și peste 14.000 de autovehicule în administrare”.

Evoluția, subliniază interlocutorul, se datorează oamenilor: „O echipă de oameni ambițioși și bine pregătiți, unii cu mai mult de zece ani în poziții-cheie”.

Întoarcerea spre normalitate în privința gradului de utilizare a vehiculelor

În contextul vremurilor prin care trecem, directorul general Bogdan Apahidean apreciază că „pandemia nu a schimbat cu nimic serviciile” pe care le promovează compania: „Din punctul de vedere al mobilității, oferim în continuare soluții pentru orice fel de nevoi – de la o zi la 57 de luni de contract. Observăm întoarcerea spre normalitate în ceea ce privește gradul de utilizare a vehiculelor (parcurs, mentenanță, daune etc.). Din punctul de vedere al sectoarelor de business, cererea de leasing operațional a rămas constantă”.

În calitate de car remarketing manager la compania LeasePlan România, Daniel Ciochină face următoarea apreciere: „În prezent, interesul pentru autovehicule rulate este în creștere având în vedere termenele de livrare pentru autovehicule noi. Credem că migrarea clienților dinspre zona de autovehicule noi către cele rulate în căutarea unor soluții de mobilitate imediată va presupune ridicarea standardelor în piața de autovehicule second hand, ajutând și mai mult la cizelarea acesteia. CarNext by LeasePlan răspunde acestor nevoi prin respectarea standardelor înalte și cu o gamă largă de modele ce poate fi livrată către clienții B2C imediat”.

Tendințe și perspective

Subiectul vehiculelor electrice apare abordat cu echilibru. „Ponderea vehiculelor electrice în flota LeasePlan România este în linie cu dezvoltarea acestui segment în piața auto locală”, spune directorul general și sugerează o direcție de evoluție: „Considerăm că acest segment va urma un trend ascendent depinzând de subvențiile acordate sub formă de ecotichete și de investițiile în dezvoltarea infrastructurii stațiilor de încărcare”.

De perspectiva utilizării ține și o concretizare deja activă, descrisă de Bogdan Apahidean: „Clienții au la îndemână aplicația MyLeasePlan, prin intermediul căreia pot să programeze cu ușurință operațiunile de întreținere și reparații la partenerii agreați, să genereze rapoarte financiare pentru fiecare autovehicul, să printeze RCA-ul și CIV-uri, să deschidă dosare de daună. Clienții potențiali pot achiziționa online autovehicule rulate prin intermediul site-ului carnext.com sau să opteze pentru leasing la un autovehicul nou prin DigitalShowroom”.

LasePlan România își urmează filosofia potrivit căreia „leasingul operațional oferă companiilor soluții integrate de administrare a flotelor auto. Indiferent de numărul de autovehicule din flota unei companii, misiunea companiei este de a face viața mai ușoară prin leasing operațional. Consultanții vin în ajutorul companiilor pentru a-și îndeplini obiectivele de sustenabilitate, pentru a contribui la siguranța conducătorului auto, pentru a reduce costurile generale. Compania se consideră un partener de mobilitate durabilă, care ajută clienții să facă alegerile corecte cu privire la eficientizarea administrării și creșterea mobilității parcurilor auto”.

Mereu cu ochii la lumea de azi și cu orizontul estimat în mod obiectiv, LeasePlan consideră că plata unei sume lunare (a unui echivalent al chiriei) apare ca fiind mai sigură în raport cu o cheltuială substanțială pentru o achiziție, urmată de cheltuieli lunare pentru mentenanță, reparații etc., care pot să crească în timp.

Nou showroom dedicat autovehiculelor rulate

În contextual aniversar, LeasePlan România a deschis showroomul CarNext by LeasePlan dedicat autovehiculelor rulate, în București, pe bulevardul Theodor Pallady, nr. 107. Lansarea este văzută ca o confimare a succesului strategiei de dezvoltare a liniei de business cu acest obiect de aplicare. În 15 ani de activitate, LeasePlan a comercializat aproape 30.000 de autovehicule rulate, dintre care peste 5.000 de unități, prin showroomurile CarNext by LeasePlan, către clienții finali (B2C). CarNext by LeasePlan datează din 2017, timp în care și-a păstrat misiunea de a face lucrurile diferit față de ceea ce oferă piața, adică: „Rulaj de bord certificat, mașini cu istoric complet, transparență privind starea vehiculului, garanție 12 luni, posibilitatea de retur după maximum 14 zile și primirea banilor înapoi, livrare gratuită în orice colț al țării”.

Foto: LeasePlan România.

DISTRIBUIȚI