Comerțul electronic va ajunge la 38,6% din PIB-ul României în 2025, în timp ce procentul este de așteptat să depășească 46% până în 2029, potrivit datelor furnizate de către Bulgarian eCommerce Association.
Evoluția anticipată este alimentată de o combinație de inovație tehnologică și cererea în creștere a consumatorilor. În timp ce, în continuare, cumpărăturile pe dispozitive mobile au o tendință ascendentă, 56,4% dintre cumpărătorii români preferă în continuare desktop-urile și laptop-urile, ce prezintă un mix de obiceiuri conservatoare și moderne.
„Cum penetrarea comerțului electronic în România este prognozată să crească la 38,6% în 2025 și se preconizează că va ajunge la 46,1% până în 2029, oportunități substanțiale de dezvoltare sunt prezente pe piață. Cu toate acestea, provocări precum eficientizarea livrărilor și perfecționarea politicilor de returnare sunt cheia pentru creșterea durabilă și pentru o satisfacție sporită a clienților. Traficul, vânzările, tendințele și multe alte informații vor fi disponibile în cadrul celui mai mare eveniment regional din industrie pe care îl vom găzdui la Sofia, în aprilie – Balkan eCommerce Summit”, declară Nikola Ilchev(foto), fondator al Balkan eCommerce Summit.
Balkan eCommerce Summit 2025 a evoluat în principalul eveniment pentru comerțul digital din regiune. Sofia se pregătește să devină centrul parteneriatelor și dezvoltării comerțului electronic în Balcani. În perioada 29-30 aprilie, Arena Sofia va găzdui unul dintre cele mai mari evenimente de comerț electronic din regiune. Summit-ul va reuni companii de top din marketing și logistică, servicii de plată, bănci, lideri din industria FinTech, împreună cu soluții SaaS și AI, într-o expoziție de amploare care va regrupa peste 200 de companii, iar fiecare dintre acestea își va prezenta serviciile și va căuta parteneriate pe termen lung.