Conform unui sondaj, inteligența artificială și traducerea automată nu vor înlocui nevoia de învățare a limbilor străine

Date:

  • British Council și Research Institute of Digital Innovation in Learning prezintă răspunsurile la un sondaj realizat în rândurile a 1348 de profesori de limba engleză din întreaga lume în privința modului în care aceștia utilizează inteligența artificială în predarea limbii engleze, precum și a opiniilor lor asupra aplicării inteligența artificială în acest domeniu.
  • 54% dintre respondenți spun că se simt insuficient instruiți, iar 51% sunt sceptici că inteligența artificială ar putea preda limba engleză fără profesor.
  • Aplicațiile pentru învățarea limbilor străine sunt cele mai utilizate instrumente bazate pe inteligența artificială de către profesori, cu toate că 24% dintre aceștia spun că nu utilizează deloc asemenea aplicații.

60% dintre profesorii de limba engleză nu cred că inteligența artificială [IA] și traducerea automată vor face, în cele din urmă, ca studiul limbilor străine să devină inutil, conform unui sondaj realizat de către experți în tehnologia educației de la British Council, organizația internațională din Marea Britanie pentru relații culturale și oportunități educaționale, împreună cu Research Institute of Digital Innovation in Learning (de la ODUGlobal, cu sediul la Old Dominion University, Virginia, SUA). În răspunsurile lor scrise, mulți respondenți au subliniat multiplele fațete culturale, sociale și emoționale ale limbilor, precum și faptul că valoarea durabilă a interacțiunii umane nu poate fi înlocuită de inteligența artificială.

Sondajul, care face parte din studiul de cercetare Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future, se bazează pe răspunsuri de la 1348 de profesori de limba engleză din 118 de țări și regiuni din întreaga lume în privința utilizării inteligenței artificiale în predarea limbii engleze. Dintre aceștia, 1112 profesori își exprimă, de asemenea, opiniile, asupra a 13 afirmații pe această temă.

Aliniat cu nevoia de continuare a învățării limbilor, în ciuda extinderii bruște a inteligenței artificiale, 70% dintre profesorii de limba engleză sunt de acord că elevii ar trebui să poată scrie în engleză fără ajutorul acestor instrumente.

În ceea ce privește rolul profesorilor în noul peisaj al învățării, 51% dintre respondenți sunt sceptici în privința capacității IA de a preda limba engleză fără profesor până în anul 2035 și subliniază importanța personalului didactic uman.

80% dintre respondenți indică, de asemenea, nevoia de dezvoltare a inteligenței artificiale pentru a sprijini învățarea diverselor varietăți ale limbii engleze din lume, pentru facilitarea incluzivității și a realismului în privința învățării limbilor străine, precum și pentru reducerea problemelor de standardizare și eficiență cu care se confruntă profesorii.

Neutralitatea exprimată de către profesori în privința majorității afirmațiilor din sondaj arată, conform experților, nesiguranța generată de apariția inteligenței artificiale în predarea limbii engleze. Într-adevăr, doar 20% dintre aceștia se simt suficient instruiți să folosească inteligența artificială în predare, iar 54% se simt insuficient instruiți. O parte semnificativă dintre aceștia, 27%, rămâne neutră, indicând o posibilă nesiguranță în privința nevoilor lor în legătură cu instruirea în domeniul inteligenței artificiale.

Instrumente și utilizări ale inteligenței artificiale în predarea limbii engleze (AI in English language teaching)

În plus față de opiniile profesorilor consultați, sondajul inclus în studiul de cercetare Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future colectează informații asupra modului în care 1348 de profesori de limba engleză din 118 țări și regiuni utilizează inteligența artificială în munca lor de predare a limbii engleze.

Cele mai utilizate instrumente bazate pe inteligența artificială de către profesori sunt aplicațiile pentru învățarea limbilor străine (48%), inteligența artificială pentru generarea limbilor străine (37%) și chatbot-uri (31%). Cu toate acestea, o parte semnificativă a respondenților, 24%, raportează că nu utilizează niciunul dintre tipurile de instrumente bazate pe inteligența artificială precizate.

În ceea ce privește cele mai răspândite utilizări ale inteligenței artificiale în predarea limbii engleze, 57% dintre respondenți folosesc această tehnologie pentru crearea materialelor, urmată de ajutarea elevilor să exerseze limba engleză (53%) și crearea planurilor de lecții (43%). Cu toate acestea, 18% dintre respondenți spun că nu au folosit inteligența artificială pentru niciunul dintre aceste scopuri, ceea ce poate fi legat, de asemenea, de lipsa instruirii în privința inteligenței artificiale și de nesiguranța în privința impactului acestei tehnologii asupra predării prezente și viitoare a limbii engleze.


În Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future, experții în tehnologia educației de la British Council și Research Institute of Digital Innovation in Learning (de la ODUGlobal, cu sediul la Old Dominion University, Virginia, SUA) explorează utilizarea inteligenței artificiale în predarea limbii engleze (AI in English language teaching) (ELT) și învățarea în întreaga lume.

Acest prim raport de tipul său cuprinde trei părți: analiza literaturii, sondaj și interviuri calitative. Acesta include o analiză în profunzime a modului în care inteligența artificială este folosită în prezent în învățarea și predarea limbii engleze (ELT), asupra cărora se concentrează cercetarea prezentă, precum și a opiniei profesorilor și a altor părți cheie implicate asupra apariției și implementării tehnologiilor de iinteligență artificială, aflate în evoluție rapidă.

Importanța progresului alfabetizării în domeniul inteligenței artificiale pentru profesori și cursanți reprezintă o temă cheie rezultată în urma studiului. Publicația urmărește, de asemenea, preocupările etice în legătură cu utilizarea și reglementarea inteligențeiartificiale. În rândul personalului didactic, raportul constată că aceste preocupări sunt echilibrate cu senzația de interes și speranță. În general, profesorii nu sunt preocupați că vor fi înlocuiți în viitorul apropiat de instrumente bazate pe inteligența artificială.

În plus față de identificarea potențialului inteligenței artificiale de a genera noi oportunități pentru predare și învățare, studiul precizează și riscul extinderii inegalităților existente în educație, la nivel global. S-a dovedit că inteligența artificială utilizează o teorie învechită de învățare ca pedagogie. Există și prejudecăți în privința datelor folosite pentru instruirea sistemelor de inteligență artificială.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...