Financial Intelligence organizează, mâine, 9 aprilie, dezbaterea RESTRUCTURAREA – MĂSURĂ DE PREVENIRE A INSOLVENȚEI 

Date:

Financial Intelligence organizează mâine, 09 aprilie 2024, în intervalul orar 10:00 – 14:30, a doua ediție a Dezbaterii RESTRUCTURAREA – MĂSURĂ DE PREVENIRE A INSOLVENȚEI, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Salonul AB.

Evenimentul va putea fi urmărit și online, LIVE, pe www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence și pe canalul de Youtube Financial Intelligence. 

Încrederea mediului de afaceri în economie este în scădere, pe fondul noilor măsuri fiscale, a riscurilor legate de lipsa de forță de muncă și de nesustenabilitatea datoriei publice. 

În acest context, soluțiile de restructurare, care oferă companiilor aflate în dificultate premisele pentru redresare și pentru o evoluție sănătoasă sunt tot mai cunoscute și mai căutate. 

Numărul companiilor care au apelat la procedurile de insolvență în 2023 a rămas la același nivel din anul anterior, adică la 6.650.  89 dintre acestea sunt companii de impact, cu active de peste 1 milion euro, comparativ cu 67 în anul precedent, potrivit unei analize CITR.

90 de cereri de deschideri ale procedurii de concordat preventiv au fost înregistrate în 2023, dintre care 60 sunt în derulare. 14 dintre acestea sunt companii de impact.

Succesul unei restructurări depinde de mulți factori dar esențială este demararea procesului de restructurare de o manieră timpurie, înainte de acutizarea problemelor.

Multe dintre marile companii, în special cele care au operațiuni de export, au apelat la restructurarea preventivă a afacerilor, pentru a-și reduce expunerea la un eventual impact financiar negativ, arată o analiză realizată de Sierra Quadrant.

Cum tot mai multe firme înregistrează probleme pe fondul scăderii vânzărilor, optimizarea relației contractuale poate face diferența între continuarea activității și căderea în capcanele blocajului financiar.

Acordul de restructurare funcționează ca un instrument proactiv, permițând afacerilor să abordeze problemele financiare înainte ca acestea să escaladeze în insolvență si chiar faliment.

În cadrul evenimentului vom dezbate următoarele subiecte:

  • Politici europene și naționale orientate spre a ține companiile în viață, în vremuri de dificultate economică, prin diverse mecanisme de sprijin;
  • Mecanismele de restructurare – acces la cadre de restructurare îmbunătățite și la instrumente de avertizare timpurie; Când apelezi la un specialist în restructurare?
  • Acordul de restructurare şi concordatul preventiv – soluții orientate spre salvarea companiei și spre dezvoltarea afacerii; Ce presupune însănătoșirea unei companii?
  • Limitele legislative ale planului de reorganizare. Cum ar putea fi îmbunătățit cadrul legislativ în materia reorganizării judiciare?
  • Protecţia creditorilor şi protecţia companiei aflate în dificultate;
  • Restructurare versus insolvenţă; 
  • Evoluția insolvențelor, în contextul creșterilor de taxe;
  • Finanțarea în restructurare vs finanţarea în insolvenţă;
  • Insolvența persoanelor fizice și protecția consumatorului de servicii financiare.

Speakerii evenimentului sunt: Giorgio CORNO, Președinte INSOL EUROPE; Roxana Simona MOMEU, Secretar de Stat, Ministerul Justiției; Valentina BURDESCU, Director General al ONRC; Mihai STEJAR, Șef birou, Direcția de Insolvență a Persoanelor Fizice, ANPC; Simona MILOȘ, Președinte INPPI; Bogdan PLEȘUVESCU, Director General Adjunct Legal, Banca Transilvania; Mirela IOVU, Director – Vicepreședinte al Comitetului de Direcție, CEC Bank; Paul Dieter CÎRLĂNARU, CEO CITR; Radu TUDOR, Senior Partner, Infinexa Restructuring; Speranța MUNTEANU, Partener Coordonator, Veridio Transformation; Cristian GHERGHEL, Business Development Manager, Eurosmart; Cristi TUDOR, Partener, Mușat și Asociații; Nicoleta MIHAI, Președinte, Turnaround Management Association – Asociația Practicienilor în Restructurare; Anuța STAN, Evaluator autorizat, Practician în insolvență, Lector ANEVAR; Cristina IENCIU DRAGOȘ, Managing Partner, Fair Revive; Eugen LASCU, Managing Partner, Thepesia Corporate Advisory.

Evenimentul va fi moderat de Ancuța STANCIU, Membru Fondator și Redactor Șef la Financial Intelligence, Adina ARDELEANU, Membru Fondator și Redactor Șef Adjunct la Financial Intelligence și Alina POPA, Head of Legal CITR.

Le mulțumim partenerilor pentru că au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!

PARTENER PRINCIPAL: Sierra Quadrant

PARTENERI: Infinexa Restructuring, CITR, Eurosmart, Veridio, Fair Revive, Mușat & Asociații, BP Associates – Bastucescu Pârvu Law Firm/Insolvency, Maestro SPRL, Maestro SPRL Filiala București, RTZ & Partners, Turnaround Management Association Romania, Troostwijk Auctions, ANEVAR, Consiglieri, Freywille.

PARTENERI INSTITUȚIONALI: UNBR – Uniunea Națională a Barourilor din România, ICSS, Consiliul Național al IMM-urilor din România, Camera de Comerț Româno-Britanică.

PARTENER DE MONITORIZARE: mediaTRUST

PARTENERI MEDIA: Agerpres, România Durabilă, Club Economic, Economistul, Finzoom, New Money, The Diplomat Bucharest, BiziLive TV.

Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi aici.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Bursele JTI pentru Jurnalisti: lansarea editiei 2024-2025

Urmandu-si traditia, Bursele JTI pentru Jurnalisti lanseaza de Ziua...

FoodIntelForum AQUA Carpatica progresează, profitul avansează, veselia debordează

Cea de-a treia zi a FoodIntelForum AQUA Carpatica 2024 începe și...

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...