Germania – pas major pentru adopția vehiculelor electrice cu pile de combustie (FCEV)

Date:

Germania este lider la nivelul Uniunii Europene în ceea ce privește numărul de înmatriculări de vehicule electrice cu pile de combustie (FCEV). Programul KsNI, prin care statul German sprijină achiziția de vehicule alimentate cu combustibili alternativi a făcut ca Germania să fie deja în topul țărilor ca număr de înmatriculări al acestor tipuri de vehicule, cu 34 de înmatriculări în 2022. Germania este urmată în clasament de Polonia, cu 22 de vehicule înmatriculate și, la mare distanță, de Țările de Jos, cu 4 înmatriculări, Suedia și Marea Britanie, cu doar 2 FCEV înmatriculate și Spania, Franța și Norvegia, cu doar câte un vehicul FCEV înmatriculat în anul precedent. România nu figurează în statistica realizată de Fuel Cells and Hydrogen Observatory, al Uniunii Europene.

În acest context, Germania face un nou pas către poziționarea ca lider în adopția energiei regenerabile ca sursă de alimentare a vehiculelor comerciale.  Nikola Corporation și IVECO au transmis astăzi o scrisoare de intenție care anunță o comandă de 100 de noi vehicule electrice cu pile de combustie cu hidrogen Nikola Tre clasa 8 (FCEV) către GP JOULE, un furnizor de sisteme pentru soluții energetice integrate, din Reussenkoege, Germania. Vehiculele Nikola Tre FCEV din varianta europeană 6×2 vor fi fabricate în unitatea de producție mixtă Nikola – Iveco Group din Ulm, Germania.

Primele 30 de vehicule Nikola Tre FCEV dintre cele 100 curpinse în comandă sunt așteptate să fie livrate către GP JOULE în 2024. Celelalte 70 de vehicule urmează a fi livrate în 2025. Comanda face obiectul cererii GP JOULE pentru finanțare KsNI, programul Germaniei de sprijinire a achiziției de vehicule comerciale prietenoase cu mediul.

În plus, începând cu 2026, GP JOULE și Iveco Group au convenit să comercializeze FCEV-uri suplimentare pentru clienții din Europa. GP JOULE va asigura infrastructura de încărcare prin rețeaua sa de stații de alimentare cu hydrogen 100% verde.

Michael Lohscheller, Președinte și CEO, Nikola Corporation, a declarat: „Comanda de la GP JOULE va fi un exemplu al modului în care Nikola Tre FCEV poate sprijini în continuare clienții din Germania în tranziția lor către zero emisii, cu câțiva ani înaintea altor OEM (Original Equipment Manufacturer), care ajută la atingerea obiectivului de decarbonizare a sectorului transporturilor.”

Andre Steinau, Managing Director la GP JOULE HYDROGEN, a declarat: „Misiunea noastră este reprezentată de oferirea de energie 100% regenerabilă pentru toată lumea, obiectiv în jurul căruia ne ghidăm întreaga noastră activitate.  Împreună cu Nikola și IVECO, oferim clienților noștri toate componentele pentru transporturi grele neutre din punct de vedere climatic dintr-o singură sursă: de la producția și achiziționarea de hidrogen verde, la stațiile de alimentare cu hidrogen, până la camioanele cu pile de combustie și servicii care satisfac nevoile acestora. Aceasta este, în viziunea noastră, calea cea mai facilă către transportul de marfă fără emisii.”

Simone Olivati, Președinte, Servicii Financiare, Iveco Group a comentat: „Suntem foarte încântați de alegerea GP JOULE și că prin acest acord, vom aduce mobilitatea bazată pe hidrogen clienților din Germania și vom progresa în ceea ce privește decarbonizarea transportului rutier de marfă.”

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

EY România: Anul 2023 va marca o nouă etapă în abordarea digitală a raportărilor și controalelor fiscale

Transparența și schimbul de informații la nivel internaţional vor...

Google sub lupa autorităților antitrust în SUA. Ar putea fi divizat gigantul?

Este oare posibil ca „era Google” să se apropie...

Peste 58% din români vor să își schimbe jobul în 2023, în timp ce 55,4% vor să facă o reconversie profesională în următorii 5...

Criză, scumpiri, război, sărăcie - cuvintele-cheie care ne guvernează...

România în proceduri de infringement și în domeniul energiei și climei

Comisia Europeană solicită CROAȚIEI, UNGARIEI și ROMÂNIEI să prezinte...