Olympus investește peste 40 de milioane de euro  în construcția unui centru logistic lângă Brașov

Date:

Olympus, unul dintre cei mai mari producători de lactate din România, investește peste 40 de milioane de euro în construcția unui centru logistic la Hălchiu, în județul Brașov. Noul hub face parte din strategia de dezvoltare a Grupului Hellenic Dairies în România și în regiune.

Centrul logistic se află în faza de construcție, urmând să fie pus în funcțiune etapizat, începând cu luna ianuarie 2024. Până la finalul anului viitor, acesta va fi complet funcțional și integrat cu fabrica de lactate deținută de companie în imediata vecinătate.

Hub-ul din Brașov este menit să eficientizeze procesele de depozitare și logistică, reducând, totodată, consumul de energie, pentru minimizarea impactului asupra mediului. Acesta va deservi piața locală, precum și toate țările în care sunt exportate produsele lactate Olympus fabricate în România, printre care Germania, Italia, Franța, Marea Britanie, Bulgaria sau Serbia.

Cu o suprafață construită de peste 13.500 de metri pătrați, noul centru este un proiect logistic complex, care va include și un depozit la înălțime (high-bay), cu o suprafață de aproximativ 6.000 de metri pătrați, complet automatizat, cu o temperatură controlată între +2 și +4 grade. Odată finalizată investiția, acesta va fi unul dintre cele mai mari depozite frigorifice de tip high-bay din România, cu o capacitate de peste 32.000 de paleți.

„Noul centru logistic din județul Brașov, dotat cu soluții tehnologice de ultimă oră, este încă o dovadă a angajamentului nostru față de România și a importanței pe care aceasta o are în planurile noastre strategice. În același timp, demararea acestei investiții se aliniază strategiei noastre de sustenabilitate, axată pe reducerea amprentei de carbon, crearea de ambalaje prietenoase cu mediul înconjurător și reciclare. Olympus va continua să mizeze pe calitate, inovație și sustenabilitate”, a declarat Adrian Cornea, Plant Manager Fabrica de Lapte Brașov.

Depozitele high-bay permit depozitarea unor volume mari într-un minim de spațiu la sol, pe rafturi cu o înălțime de peste 12 metri, cu ajutorul unor macarale automate. Acest tip de soluție logistică are mai multe avantaje, printre care o foarte bună optimizare a spațiului, accesul rapid și în siguranță la produse, disponibilitatea 24/7, reducerea distanțelor care trebuie parcurse pentru a livra sau a transporta mărfuri sau un consum redus de energie.

Fabrica de Lapte de la Hălchiu, din județul Brașov, a fost inaugurată în 2011, ca urmare a unei investiții Greenfield de peste 55 de milioane de euro. În cei 12 ani de activitate, investițiile totale au ajuns la peste 140 de milioane de euro, fiind direcționate cu precădere către echipamente de ultimă generație pentru colectarea și prelucrarea laptelui, precum și către tehnologii avansate de ambalare a produselor finite. Unitatea de producție din Hălchiu este cea mai tehnologizată fabrică de lactate din România, fiind, în același timp, lider în colectarea laptelui de la fermieri români. Producătorul local al brandului Olympus este Fabrica de Lapte Brașov.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

O nouă provocare pentru Green Deal  

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Studiu: 38% din românii care își împart cheltuielile cu partenerul sau familia nu își monitorizează plățile

38% dintre românii care își împart cheltuielile cu partenerul...

Consolidarea rețelei electrice: O prioritate pentru atingerea obiectivelor de decarbonizare ale României pentru 2030

Energy Policy Group a publicat un raport numit „Consolidarea...