Liderii de afaceri sunt din ce în ce mai optimiști în privința inteligenței artificiale generative, iar 85% dintre aceștia consideră că organizațiile lor își vor recupera investițiile în IA Generativă pe parcursul anului 2024, potrivit raportului Accenture (NYSE: ACN) Pulse of Change pentru CxO.
Deși perspectivele pentru creșterea activității în 2024 sunt în general pozitive, studiul arată o discrepanță tot mai mare între nivelurile de optimism ale liderilor de top ai companiilor. În timp ce 38% anticipează o creștere puternică pentru organizațiile lor, comparativ cu 26% acum șase luni, procentajul liderilor care prevăd orice creștere a scăzut cu 20%.
„Potențialul imens al inteligenței artificiale generative de a schimba modul în care funcționează companiile este tot mai evident, iar acest lucru este reflectat în creșterea optimismului liderilor de afaceri. Cu toate acestea, pentru a profita pe deplin de această oportunitate, este esențial ca organizațiile să investească nu doar în tehnologie, ci și în recalificarea forței lor de muncă. Accenture are capacitatea de a sprijini companiile în această călătorie, oferind soluții inovatoare și personalizate de inteligență artificială generativă, alături de programe de dezvoltare a talentelor”, a declarat Raluca Burghelea, country managing director Accenture România.
Punând accentul pe investițiile în tehnologie, studiul relevă că 78% dintre organizații intenționează să își crească ușor investițiile în tehnologie ca procent din venituri în 2024. În mod remarcabil, se pune accentul pe investițiile în inteligența artificială generativă, 85% dintre organizații acordând prioritate unor astfel de investiții și 60% concentrându-se pe consolidarea nucleului lor digital. Cu toate acestea, directorii executivi își exprimă îngrijorarea cu privire la adaptarea la progresele tehnologice pentru 2024. În prezent, doar 10% dintre organizații au reușit să adopte pe scară largă inteligența artificială generativă în întreaga lor companie, iar doar 13% dintre acestea își exprimă „încrederea maximă” în strategia lor de date și în capacitățile digitale.
Aproximativ 60% dintre organizații implementează tehnologii emergente, cum ar fi inteligența artificială generativă, pentru a stimula productivitatea angajaților, însă cu toate acestea, doar 33% sunt în proces de recalificare a forței de muncă pentru a sprijini această creștere.
Conform studiului, liderii de afaceri recunosc:
- 3 din 4 cred că au nevoie de cel puțin un anumit nivel de instruire în inteligența artificială generativă, iar 15% recunosc necesitatea unei instruiri extinse în acest domeniu.
- Doar 35% dintre liderii C-suite susțin că folosesc personal instrumentele de inteligența artificială generativă cel puțin o dată pe săptămână, în scădere de la 61% în urmă cu doar șase luni.
- Mai mult de jumătate consideră că organizația lor are nevoie în primul rând de o formare de nivel intermediar în domeniul inteligenței artificiale generative, în timp ce peste 40% consideră că formarea avansată este cea mai importantă nevoie.