Studiu MKOR: Pentru 1 din 2 români, principala preocupare financiară este acoperirea cheltuielilor de bază.

Date:

7 din 10 angajați cred că numărul șomerilor va crește în 2024 

  • Volumul de muncă a crescut pentru aproape 50% dintre angajați 
  • 7 din 10 tineri Gen Z preferă să lucreze remote
  • 40% dintre angajați au beneficiat de creșteri salariale în 2023
  • 2 din 10 angajați și-ar schimba locul de muncă în următoarele 6 luni
  • 3 din 10 persoane consideră că situația organizației se va înrăutăți în 2024

20% dintre angajații din categoriile Millennials, liber profesioniști sau persoanele cu venituri mici consideră că siguranța locului de muncă a scăzut în 2023, conform studiului MKOR Employee Sentiment 2024.

Studiul a urmărit analiza comparativă între anii 2022 și 2023, împreună cu perspectivele pe care le au angajații români pentru 2024. Angajații din România se confruntă cu o serie de provocări cu privire la condițiile de muncă și la evoluția carierei lor, pe măsură ce mediul profesional evoluează și se adaptează la schimbările socio-economice și tehnologice. 

Incertitudinea în cadrul pieței muncii a înregistrat o creștere de 8% față de 2022, dar și volumul de muncă a crescut cu 8% pentru 49% dintre angajați, în special pentru Millennials și persoanele cu venituri mari.

Raportat la creșterile salariale și ale beneficiilor, 4 din 10 angajați au primit măriri în 2023, fiind în creștere cu 7% față de 2022, mai ales pentru Millennials și angajații full-time.

În ceea ce privește evoluția profesională, 24% au beneficiat de oportunități de dezvoltare (traininguri, promovare etc) în special femeile, angajații part-time și cei din Gen Z.

2 din 10 angajați și-ar schimba locul de muncă în următoarele 6 luni

Factorii principali care le influențează angajaților decizia de schimbare a locului de muncă sunt: venituri mai mari 80%, mai multe beneficii extrasalariale (37%) și siguranța jobului (33%), conform studiului MKOR.

8 din 10 tineri și-ar schimba jobul pentru un venit mai mare, mai ales bărbații, cei peste 26 ani și părinții cu copii minori.

„Ne-am dorit să aflăm ce planuri și așteptări au angajații, dar și îngrijorările lor în plan personal. În cadrul acestui studiu, analizăm retrospectiv anul 2023 din perspectiva angajaților, prin prisma unor indicatori cheie: siguranță, aspecte financiare, oportunități de creștere, volum de muncă, flexibilitate și dinamica echipei.

Conform datelor analizate, piața muncii a fost marcată de o serie de tendințe contrastante care au afectat direct experiența angajaților în 2023”, a declarat Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Gen Z: 7 din 10 tineri preferă să lucreze de acasă sau remote

Flexibilitatea este mai importantă pentru Gen Z, iar tinerii nu sunt dispuși să negocieze acest aspect. 7 din 10 tineri preferă să lucreze de acasă sau remote, iar 

2 din 10 vor să aibă posibilitatea de a munci de acasă cel puțin trei zile pe săptămână.

8 din 10 tineri spun că principala motivație pentru a-și schimba locul de muncă este o propunere financiară mai competitivă. Programul de muncă flexibil (37%) și oportunitățile de avansare în carieră (27%) sunt următoarele cele mai importante criterii. 

În medie, tinerii se așteaptă să rămână în aceeași poziție un an până să fie promovați.

Așteptări pesimiste privind evoluția pieței muncii din România

7 din 10 persoane consideră că numărul șomerilor va crește în 2024, iar 3 din 10 persoane cred că situația organizației unde lucrează se va înrăutăți în 2024.

În același timp, 54% spun că au o echipa stabilă și au rămas alături de același număr de colegi.

Pentru 1 din 2 români cheltuielile de bază sunt principala preocupare când vine vorba de situația personală.

Printre cele mai mari îngrijorări pentru tinerii din România sunt nivelul salariilor (40%) și sănătatea fizică (38%).

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 4524 persoane. 

Pentru informații detaliate, vă invităm să accesați raportul complet aici: https://mkor.ro/studii/employee-sentiment-2024/


Datele sunt extrase din studiile MKOR Employee Sentiment și Consumer Sentiment. 

Informațiile despre Gen Z au fost preluate din studiul PulseZ – Portretul Gen Z, derulat în parteneriat cu VSFA (Vreau să fiu Antreprenor), un proiect al organizației Romanian Business Leaders.

  • Eșantion: 

N respondenți Employee Sentiment=1000

N respondenți Consumer Sentiment=2486

N respondenți PulseZ=1038

  • Caracteristicile eșantionului: reprezentativ la nivel național după gen, vârstă și distribuție geografică
  • Target: Populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani, respectiv 18-24
  • Metodă de cercetare: Sondaj de opinie (CAWI)
  • Instrument de cercetare: Chestionar
  • Abordare: Online, prin Panelul de cercetare MKOR
  • Perioada: 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...