Studiu Reveal Marketing Research: 7 din 10 români simt că viața lor de zi cu zi este afectată de caniculă

Date:

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre impactul caniculei asupra vieții cotidiene a românilor și să identifice strategiile pe care aceștia le adoptă pentru a se proteja de efectele negative ale temperaturilor ridicate.

  • Pentru a evita efectele negative ale temperaturilor ridicate, 71% dintre români aleg să rămână în interior în orele de vârf, 67% poartă haine lejere și deschise la culoare, în timp ce 62% consumă multe lichide.
  • 76% dintre români simt că productivitatea la locul de muncă scade în zilele cu temperaturi ridicate, iar 71% se simt mai irascibili în astfel de perioade.
  • 68% dintre români evită alimentele grele în zilele caniculare, aceștia preferând mai degrabă fructele și legume (82%), mâncare gătită (41%) sau produsele lactate (40%).

7 din 10 români adoptă măsuri preventive împotriva
perioadei caniculei pe care țara noastră o traversează

Conform rezultatelor celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 55% dintre români au experimentat simptome de insolație (dureri de cap, greață, amețeli) în timpul caniculei, femeile fiind afectate într-o măsură mai mare (60%) comparativ cu bărbații (50%). De asemenea, 16% dintre respondenți au declarat că au necesitat asistență medicală de-a lungul timpului din această cauză.

Pentru a evita efectele negative ale temperaturilor ridicate, 71% dintre români aleg să rămână în interior în orele de vârf67% poartă haine lejere și deschise la culoare, 62% consumă multe lichide, în timp ce doar 31% dintre aceștia folosesc protecție solară.

În ceea ce privește alte modalități de a face față zilelor caniculare, datele studiului arată că 58% dintre români utilizează constant ventilatoare sau aparate de aer condiționat pentru a se răcori, această practică fiind mai des întâlnită în mediul urban (68%) decât în mediul rural (42%).

În plus, 8 din 10 români preferă să stea la umbră atunci când sunt afară în zilele toride, demonstrând astfel o conștientizare crescută a importanței protecției împotriva expunerii directe la soare.

Impactul caniculei asupra stării de spirit a românilor:
71% se simt mai irascibili sau mai nervoși în această perioadă

Datele studiului evidențiază și impactul semnificativ pe care temperaturile ridicate il are asupra stării emoționale și bunăstării mentale a românilor. Astfel că, 48% dintre români declară că se simt constant mai irascibili sau nervoși în zilele caniculare, în timp ce 23% observă această schimbare de stare ocazional.

De asemenea, 46% dintre români resimt ocazional oboseală sau epuizare în zilele foarte călduroase, iar 29% experimentează aceste stări foarte des. Femeile (41% comparativ cu 16% dintre bărbați) și tinerii între 25-34 de ani (42%) sunt mai predispuși să se simtă obosiți sau epuizați foarte des,  această diferență semnificativă putând fi atribuită factorilor biologici și stilurilor de viață mai active, care pot face ca aceste segmente ale populației să fie mai sensibile la efectele stresului termic.

Canicula si activitatile zilnice: 76% dintre români simt că
productivitatea la locul de muncă scade în zilele cu temperaturi ridicate

Jumătate dintre români (51%) afirmă că productivitatea lor la locul de muncă scade constant în zilele caniculare, în timp ce 25% observă această tendință ocazional, iar 24% niciodată.

În funcție de gen, se observă că bărbaților (27%) nu le este afectată sfera profesională niciodată de canicula în mai mare măsură decât  femeilor (22%), această diferență evidențiind o mai mare adaptabilitate în situații de stres termic în cazul bărbaților.

Mai mult de o treime dintre români (37%) consideră că le este moderat dificil să se concentreze la sarcinile zilnice la locul de muncă, în timp ce 33% găsesc acest aspect ușor dificil.

În aceeași ordine de idei, 73% dintre respondenți au observat că au nevoie de mai multe pauze în timpul programului de lucru în zilele caniculare, această  tendință fiind pronunțată în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani (82%).

În ceea ce privește condițiile de muncă, 45% dintre români menționează că  angajatorii lor au implementat măsuri speciale pentru a gestiona canicula la locul de muncă,  în timp ce 35% indică faptul că angajatorii lor nu au luat astfel de măsuri.

Referitor la măsurile specifice pe care românii și le-ar dori implementate la locul de muncă pentru a îmbunătăți confortul în perioadele de caniculă, în topul preferințelor se află asigurarea apei pentru angajați (57%), îmbunătățirea ventilației sau a aerului condiționat (52%), posibilitatea de a lucra de acasă (49%), flexibilitate în programul de lucru (38%) și posibilitatea de a avea mai multe pauze (36%).

Mai mult decât atât, 45% dintre români afirmă că zilele caniculare le afectează într-un mod moderat activitățile de timp liber (cum ar fi activitățile casnice și exercițiile fizice), în timp ce 23% consideră că le afectează foarte mult activitățile din sfera personală.

Majoritatea românilor își mențin hidratarea la un nivel constant în perioadele caniculare, bând apă la fiecare oră (43%) sau la un interval de 2-3 ore (31%)

Îndreptându-ne atenția către obiceiurile alimentare în perioadele caniculare, observăm că 68% dintre români declară că evită alimentele grele în aceste condiții de disconfort termic, femeile manifestă o precauție mai mare în acest sens (70% comparativ cu 65% în cazul bărbaților).

Referitor la preferințele alimentare în perioadele caniculare, românii optează în principal pentru fructe și legume (82%), mâncare gătită (41%) și produse lactate (40%). La o privire mai atentă, observăm că persoanele mature peste 55 de ani se diferențiază prin consumul mai frecvent de mâncare gătită (46%).

În ceea ce privește băuturile, cele mai populare sunt apa (86%), limonada (45%), sucurile naturale (30%) și băuturile carbogazoase (29%). Analizând frecvența consumului de apă de către români, cei mai mulți beau apă la fiecare oră (47%), în timp ce 31% la un interval de 2-3 ore, iar 21% doar când simt că le este sete.


Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24.06 -28.06.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Restart Energy a finalizat un proiect fotovoltaic pentru compania Dip&Gip, în valoare totală de peste 200.000 de euro

Restart Energy a finalizat construcția și instalarea unui...

ANALIZĂ XTB Radu Puiu: Coolcationing, noua tendință în turism pe fondul încălzirii globale

În lumina actualei crize climatice, oamenii își reorientează destinațiile...

ASE 4.0 – INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA UNIVERSITĂȚII 

Academia de Studii Economice din București – liderul învățământului...