Traficul în mall-uri a crescut cu peste 17% în perioada sărbătorilor de iarnă

Date:

  • 8 din 10 români au mers la mall în intervalul 20-31 decembrie 2023;
  • Timpul petrecut în mall-uri a crescut în decembrie 2023 de la 2 ore per vizită, în medie, la aproape 3 ore;
  • Bărbații au cumpărat mai multe cadouri, în timp ce femeile au petrecut mai mult timp în mall;
  • Suma cheltuită per vizită a crescut și ea cu 20%.

Brand Management, liderul pieței de indoor advertising din România, a anunțat astăzi rezultatele unui studiu calitativ realizat în perioada decembrie 2023 – ianuarie 2024, privind comportamentul de cheltuire al românilor în mall-uri, cu ocazia sărbătorilor de iarnă.

Conform studiului, traficul în mall-uri a crescut cu 17,3% în decembrie 2023, comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează, în principal, faptului că anul acesta românii nu s-au mai concentrat pe a pleca în vacanțe, așa cum s-a întâmplat în anii trecuți, post-pandemie. Aceștia au preferat iarna aceasta să rămână în țară și să-și petreacă timpul liber cu familia și în centrele comerciale.

„Ne așteptam la o creștere de 10% în ce privește traficul din mall-uri în perioada sărbătorilor, însă așteptările ne-au fost depășite. 8 din 10 români au petrecut timp în mall-uri în intervalul 20-31 decembrie 2023. Frenezia de a pleca, de a călători, apărută imediat ce s-au ridicat restricțiile din pandemie, s-a mai domolit. În plus, economiile făcute în perioada Covid s-au terminat iar prețurile au crescut chiar mai mult decât inflația. Ceea ce a creat niște condiții ideale pentru a petrece sărbătorile acasă iarna aceasta”, explică Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management.

În ceea ce privește categoriile de produse cumpărate, cele mai populare au fost hainele (35%), bijuteriile și parfumurile (25%) și jucăriile (25%). De asemenea, a crescut semnificativ interesul pentru produsele electronice și electrocasnice (15%).

Timpul petrecut în mall-uri a crescut cu 40% în decembrie 2023, comparativ cu restul anului, adică de la 2 ore per vizită, în medie, la aproape 3 ore. Acest lucru se datorează, în principal, faptului că românii au avut mai mult timp liber la dispoziție.

Studiul a constatat, de asemenea, că bărbații au cumpărat mai multe cadouri, în timp ce femeile au petrecut mai mult timp în mall. Și dacă anul trecut studiile arătau că domnii cheltuie cu 10% mai mult decât doamnele, iată că tendințele s-au păstrat și de sărbători, cu mențiunea că suma cheltuită într-o vizită la mall a crescut și ea cu 20%, astfel că în luna decembrie bărbații au cheltuit, în medie, 362 lei versus 330, cât cheltuie femeile. Acest lucru se datorează, în principal, creșterii traficului dar și a prețurilor produselor.


Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Barometrul RetuRO – martie 2025

RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect...

Reglementările se schimbă, provocările de business rămân. Sustenabilitatea, dincolo de obligațiile de raportare, ca soluție de creștere pe termen lung

Articol de opinie de Ovidiu Popescu, Partener, Lider al practicilor de energie și sustenabilitate, și Mihai Ventoniuc, Senior Consultant Sustenabilitate, Deloitte România

Libra Internet Bank – profit de 270 milioane de lei în 2024

În 2024, activele Libra Internet Bank au avansat cu...