Trei din cinci firme interesate de digitalizare duc lipsă de angajați calificați

Date:

În ultimii ani, România a înregistrat o creștere semnificativă în ceea ce privește dezvoltarea tehnologică și digitalizarea. Acest trend s-a conturat în urma pandemiei de COVID-19, care a determinat multe afaceri să se adapteze la noile condiții și să își mute activitatea în mediul online. Cu toate acestea, una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă firmele din România este lipsa experților în digital marketing. În timp ce afacerile își doresc să se digitalizeze pentru a-și extinde afacerea și a-și atrage noi clienți, găsirea de specialiști capabili să le ofere suport în acest sens este o provocare majoră.

„Cea mai des intalnită problemă a clienților noștri este lipsa de personal calificat, iar datorită structurii operațiunilor noastre de business, clienții noștri pot face economii de până la 50% prin simplul fapt că nu trebuie să angajeze un expert, ci pot apela la specialiștii noștri. NION se adresează inclusiv acelor firme care au o nevoie limitată de servicii de specialitate, de exemplu, de 3 sau 10 ore de lucru pe lună pentru diversele activitați pentru care nu se justifica angajarea unui specialist full time. Cauzele acestui deficit de personal calificat sunt multiple. În primul rând, evoluția rapidă a tehnologiei și a noilor tendințe de marketing face ca acest domeniu să fie în continuă schimbare, cee a ce oblige firmele să se adapteze rapid acestui ritm de învățare continuă. Practic, trei din cinci clienți care ajung la NION se confruntă cu această problemă”, a declarat Constantin Joițescu, fondator și CEO al NION.

În aceste condiții, pentru a găsi o soluție la această problemă, multe afaceri optează pentru outsourcing-ul serviciilor de digital marketing către agenții specializate.

NION a administrat în cursul anului 2022 un buget de marketing de aproape 6 milioane de lei, iar alte tool-uri/SaaS-uri pe care clienții companiei le folosesc în relația cu NION adugă încă 1 milion de lei la această sumă. Strategia companiei în 2023 este să se concentreze pe clienții actuali, dar și să atragă clienți noi. NION este o agenție de marketing „new age” care se diferențiază prin faptul că oferă clienților acces la un dashboard pentru a delega task-uri de digital marketing direct către experții lor, precum și suport și consultanță pentru a ajuta clienții să își atingă obiectivele.

Compania integrează tehnologiile AI în toate activitatile pe care le desfășoară, de la virtual assistant, la planning and execution, iar consecința acestei abordări este că productivitatea angajaților și a expertilor a crescut de până la patru ori. De asemenea, NION dispune de o echipă de specialiști în digital marketing, cu experiență vastă în diverse industrii, care pot oferi soluții personalizate și adaptate nevoilor specifice ale fiecărei afaceri.

Cea mai mare parte a clienților NION este reprezentată de companii active în zona de e-commerce, iar cele mai solicitate servicii sunt cele de gestionare a bugetelor de media buy în Google și Facebook, precum și activitățile de SEO.

Mai există și problema managementului acestor oameni odată ce ei sunt angajați. În plus, numărul de locuri de muncă disponibile în acest domeniu este în creștere, ceea ce crează o concurență acerbă pentru angajați calificați. O altă problemă este reprezentată de faptul că învățământul superior din România nu oferă suficiente programe de studii specializate în domeniul digital marketingului. Astfel, mulți tineri specialiști sunt nevoiți să se formeze pe cont propriu sau să-și îmbunătățească abilitățile prin cursuri și training-uri”, a adăugat Constantin Joițescu, fondator și CEO al NION.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate