Trimestru record pentru XTB: Profit net mai mare cu 20%, de peste 64 de milioane de euro

Date:

  • Profit net consolidat, în primul trimestru al anului 2023: 64,4 milioane de euro, cu 20% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. 
  • Numărul total de clienți a crescut cu 46%, iar numărul de clienți activi cu 70%.
  • Volumul de tranzacționare cu instrumente CFD a crescut cu 18%.

În primul trimestru al acestui an, grupul XTB a generat un profit net consolidat de 64,4 milioane de euro, față de 54,4 milioane de euro în perioada similară a anului trecut, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Factorii semnificativi care au influențat nivelul record al rezultatelor XTB au fost volatilitatea ridicată, persistentă pe piețele financiare și de mărfuri, cauzată, printre altele, de situația geopolitică tensionată și de dificultățile din sistemul bancar. În același timp, activitățile de marketing au avut un impact vizibil, ducând la o creștere semnificativă a numărului de clienți și a activității de tranzacționare.

Veniturile din exploatare în primul trimestru al anului 2023, s-au ridicat la 113,1 milioane de euro, față de 94,6 milioane de euro în aceeași perioadă din 2022. Costurile operaționale au fost de 39,2 milioane de euro, față de 28,2 milioane de euro.

Totodată, numărul de clienți noi a crescut cu 104.000, până la un total de aproximativ 704.000. Numărul clienților activi a cunoscut un avans de aproape 70%, ceea ce a dus și la o creștere de peste 18% a volumului de tranzacționare prin contracte pentru diferență (CFD).

Omar Arnaout, CEO XTB

Rezultatele preliminare din primul trimestru sunt un record din multe privințe. Mă bucur că am demonstrat repetabilitatea rezultatelor obținute față de anul foarte bun 2022. Mai mult, strategia noastră bazată pe extinderea bazei de clienți și investiția continuă în tehnologie și produse noi aduce rezultatele așteptate. Drept urmare, suntem capabili să folosim în mod eficient perioadele de volatilitate pe piețele financiare”, arată Omar Arnaout, CEO XTB.

Costurile operaționale, mai mari cu 11 milioane de euro față de Q1 2022, sunt justificate de strategia de marketing și de remunerarea suplimentară a angajaților. Astfel, costurile de marketing au crescut cu 6,4 milioane de euro, în principal ca urmare a campaniilor intense din primul trimestru. Totodată, datorită dezvoltării dinamice a companiei și a creșterii forței de muncă, s-a înregistrat un avans de 3,5 milioane de euro cu remunerarea și beneficiile angajaților.

În Q1 2023 ne-am concentrat activitățile de promovare a pieței de capital prin colaborările cu ambasadorii noștri de brand. Aceste eforturi au avut ca rezultat un număr record de clienți dobândiți. Totodată, am lansat proiectul Investește Responsabil și promovăm constant educația financiară gratuită pentru clienții noștri. Vremurile în care lumea finanțelor părea inaccesibilă au apus, iar astăzi asistăm la o piață care se deschide pentru noii investitori. XTB dorește să facă investițiile cât mai accesibile, de aceea am introdus acțiunile fracționate. La începutul celui de-al doilea trimestru al acestui an, noul produs a debutat pe primele piețe și intenționăm să-l extindem și în alte țări”, precizează Omar Arnaout.

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Mihai Daraban: Consiliul de afaceri România – EAU își va începe activitatea în scurt timp 

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României...

Politică şi politicianism în procesul integrării europene a României 

| de Prof. univ. dr. Vasile Pușcaș, membru corespondent al Academiei Române 

DIGI se pregătește pentru lansarea serviciilor în Belgia

DIGI a făcut încă un pas în procesul de...

Finanțare, sustenabilitate, tehnologie: comandamentele FoodIntelForum AQUA Carpatica pentru tot anul

Timpul trece iar ecourile puternice ale FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția...