Ziarul românesc Nine O’Clock a fost vândut. Cumpărător: un distribuitor de presă

Date:

Nine O’Clock, publicație românească în limba engleză, a fost vândută, la 32 de ani de când a fost lansată. Cumpărător: distribuitorul de presă Manpres.

Vânzarea ziarului vine după trei decenii de la primul număr. Prima ediţie Nine O’Clock a apărut pe 10 octombrie 1991, fiind deținut de familia Bogdan: Gabriela şi Radu Bogdan.

Din această vară, publicația este deținută de Mihai Manea, prin distribuitorul de presă Manpres, la care este acționar.

Cum apare Nine O’Clock?

Publicaţia de limbă engleză apare zilnic, de luni până vineri, în format electronic, şi se distribuie abonaţilor, pe email, în format PDF. Ziarul a apărut aproape 30 de ani în format tipărit, însă, din pandemia, publicaţia a rămas doar în format electronic.

La cererea clienţilor (hoteluri, companii multinaţionale), publisherul tipăreşte punctual ediţia electronică.

Pe lângă formatul de cotidian in PDF, Nine O’Clock are, de la 1 iulie şi o Platformă online pe care sunt publicate ştiri şi materiale in limba engleza. Accesul la platforma online Nine O’Clock este contracost, pe bază de abonament.

Ce spune Mihai Manea, noul proprietar al Nine O’Clock, despre achiziția ziarului?

„O mare parte din informațiile, rapoartele şi comentariile publicate în paginile ziarului ajung la cancelariile capitalelor mondiale sau la birourile funcționarilor diferitelor organisme internaţionale sau instituţii financiare, oferindu-le o imagine corectă a situaţiei politice, economice şi sociale  din România.

Tocmai din acest motiv „Declaraţia de misiune (Mission Statement) asumată încă de la început – ca ziarul să fie un prim punct de contact pentru rezidenţii străini – diplomaţi, oameni de afaceri, bancheri etc. – cu realităţile româneşti a fost mereu  într-adevăr,  o obligaţie majoră în faţa unui segment de cititori de elita.”

Mihai Manea spune că va păstra actuala politică editorială.

Mihai Manea: „În cei 31 de ani de existenţă, NINE O’CLOCK,  «Ziarul care vine cu cafeaua dimineaţa pentru a-ţi oferi puterea cunoaşterii» – aşa cum era scris pe prima pagină a primei ediţii tipărite – a devenit o interfaţă între România şi exterior, un ambasador ‘sui generis’ pentru România.

Însăşi existenţa pe piaţă în aceste trei decenii, mai ales într-un context în care întreaga presa  scrisă din lume trece printr-o perioadă deloc uşoară, este o performanță la care cu greu ar fi îndrăznit să aspire cineva  atunci când a început această «aventură»: și anume,  publicarea  unui cotidian în limba engleză cu scopul declarat de a oferi străinilor rezidenţi în România, publicului vorbitor de limba engleză şi nu numai, o sursă  credibila  de informare asupra realităţilor locale.”

Cine este Manpres?

Compania Manpres funcţionează ca distribuitor de presă şi abonamente din 2007. Acţionarul companiei este Mihai Manea, care deţine 100% din firmă. În prezent distribuie pe piaţa românească peste 500 de titluri tipărite româneşti şi internaţionale şi peste 8.000 de publicații în format digital din peste 100 de tari.

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Hotărârea Consiliului de Administrație al BNR pe probleme de politică monetară din 13 mai 2024

Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României, întrunit...

Seniorii Războiului de business

Tot mai interesant. FoodIntelForum AQUA Carpatica progresează. Conducători de vârf din...

Deficitul bugetar și investițiile publice: o lămurire necesară

| de Daniel Dăianu, președintele Consiliului Fiscal