Pentru prima data, la Parlamentul European s-a desfășurat Ziua Sectorului Digital Românesc (Romanian Digital Day), organizată la inițiativa eurodeputatului Victor Negrescu, promovată de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, Transilvania Digital Innovation Hub, RoboHub Bucharest, Innovation Labs.
Eveniementul a prilejuit „cunoașterea și recunoașterea performanței industriei digitale din România” și a reprezentat „o oportunitate de a prezenta contribuția românească la dezbaterea europeană aferentă acestui sector”.
Au participat reprezentanți ai Comisiei Europene, Parlamentului European, Guvernului României și Parlamentului României.
Victor Negrescu (S&D), organizator al evenimentului și deținător, în anul 2015, al premiului Europarlamentarul Anului pentru Agenda Digitală: „Sectorul digital este unul dintre pilonii de bază ai dezvoltării economice a României, contribuind cu peste 6% la PIB-ul României,cu o creștere rapidă în ultimii ani, ce ne plasează pe primele locuri din regiune în această industrie. Din păcate, în pofida potențialului, sectorul digital din România nu este suficient de conectat la dezbaterea europeană și nu profită pe deplin de toate oportunitățile, inclusiv cele financiare, disponibile la nivelul Uniunii Europene. Această situație m-a determinat să organizez la Bruxelles prima ediție a Romanian Digital Day ( Ziua Sectorului Digital Românesc), cu sprijinul grupului S&D. În cadrul acestui eveniment le-am oferit prilejul actorilor din sectorul digital românesc de a-și expune la Bruxelles punctele de vedere, de a prezenta inițiativele inovative și eficiente pe care le-au implementat, precum și de a interacționa cu reprezentanți de marcă ai instituțiilor europene și autorităților publice din România.”
Ana-Maria Stancu, CEO al Bucharest Promo Robots și fondator al Robohub: „Pandemia de Covid-19 ne-a luat prin surprindere și a trebuit să identificăm rapid modalități prin care să putem continua să oferim o educație de calitate copiilor din Uniunea Europeană. Din păcate, majoritatea soluțiilor folosite în școli nu au fost cele europene. Ne aflăm astăzi într-o altă criză, cea energetică, iar școlile se gândesc deja să revină online din cauza facturilor mari. Prezentând ideile românești în acest domeniu, putem contribui la dezvoltarea și scalarea unor soluții europene comune”.
Bianca Muntean, coordonatoare a Transilvania Digital Innovation Hub: „Dorim să schimbăm prin eforturi colective această stare de fapt și să facem mai mult pentru dezvoltarea strategică și sustenabilă a campionilor noștri digitali. Împreună cu toți actorii din ecosistem construim comunități de inovatori digitali, consolidăm capacitățile pentru digitalizare și profesiile viitorului și susținem dezvoltarea și testarea tehnologiilor de vârf prin proiecte de cercetare și inovare. Sperăm ca acest eveniment, pe care l-am co-organizat, să devină o tradiție și un motiv de mândrie atât pentru România, cât și pentru Europa”.
Prof. univ. dr. ing. Răzvan Rughiniș, Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica din București: „Adaptând complementar cele două modele americane – respectiv cel al universităților de tip MIT, bazate pe cercetare, cu cel al universităților de tip Stanford, axate pe dezvoltarea de produse – am adăugat preocupărilor vizând excelența academică o dimensiune de autonomie a proiectelor studențești. Innovation Labs completează transferul de cunoștințe dintre profesori și studenți cu experiențe care cultivă abilitățile de afaceri și de comunicare ale studenților. Ei învață, prin metoda bazată pe încercare și eroare, să formuleze o viziune coerentă a unui produs digital, să alinieze o echipă capabilă să livreze un prototip și să-și ancoreze munca în bucle de feedback centrate pe utilizatori”.
Evenimentul s-a încheiat printr-o dezbatere despre elaborarea politicilor și oportunitățile de investiții, coordonată de Florin Jianu, președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, singura organizație reprezentativă pentru IMM-uri la nivel național, care a subliniat importanța oportunității de a aduce în fața Europei modelele de bună practică românești, punând accent pe propunerile de politici publice care să contribuie la dezvoltarea ecosistemului european: „Am prezentat în premieră, la nivel european, datele din Carta Albă a IMM-urilor din România, cu accent pe activitățile de inovare. De asemenea, am susținut temele proiectului România – Tech Nation, proiect care în aceste zile împlinește trei ani de la lansare. România se poate mândri cu un ecosistem tehnologic în continuă expansiune, iar rolul nostru este să arătăm Europei aceste rezultate”.
În cadrul acestui panel au fost prezenți Sebastian-Ioan Burduja, ministrul cercetării, inovării și digitalizării, Anthony Whelan, consilierul președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, pentru zona digitală, Eva Kaili, vicepreședinta Parlamentului European, eurodeputații Dan Nica și Cristian Bușoi, precum și Dragoș Cristian Vlad, președintele Autorității pentru Digitalizarea României.
Aplicația mobilă de loialitate SPOT, dezvoltată și implementată de NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor și dezvoltator de centre comerciale din Europa Centrală și de Est, a depășit 100.000 de utilizatori și un milion de bonuri scanate într-un an de la lansare, în premieră pe piața din România.
Oana Laza (foto), Chief Digital Officer, NEPI Rockcastle: „Pentru NEPI Rockcastle, inovația este unul dintre cei mai importanți piloni în strategia de business a grupului. Tehnologia joacă un rol major în modernizarea și îmbunătățirea experienței consumatorului. Aplicația mobilă de loialitate SPOT s-a născut tocmai din dorința de a transforma o vizită la mall într-o experiență personalizată, care să crească beneficiile și interacțiunea de care se bucură consumatorii loiali. În prezent, este cea mai mare aplicație dedicată centrelor comerciale din România, care cumulează atât funcția de răsplătire a loialității prin puncte care aduc reduceri sau cadouri, cât și pe cea de conferire a unor beneficii personalizate în funcție de statutul atins în aplicație. Aș spune că e piesa fundamentală pe care construim programul de loializare, aducând diverse funcționalități care conferă un plus de valoare consumatorilor noștri. Spre exemplu, am implementat posibilitatea de a dona pentru sprijinul victimelor din Ucraina, în parteneriat cu organizația Crucea Roșie, posibilitatea de a căștiga bilete la cele mai importante festivaluri ale verii 2022 și am oferit premii speciale cu diferite ocazii: Paște, 1 iunie etc. Pe viitor, vom continua să diversificăm experiența digitală pe care o oferim în centrele noastre comerciale îndreptându-ne către o adevărată abordare omnichannel.”
SPOT se caracterizează prin faptul că „oferă tuturor utilizatorilor posibilitatea de a obține puncte, în urma fiecărei sesiuni de cumpărături, prin scanarea bonului în aplicație. Caracteristicile care fac această aplicație unică pe piața locală înglobează două funcții: acumularea punctelor de loialitate, care se transformă în recompense, diferite beneficii sau vouchere de reducere, precum și atingerea unui statut de membru, care crește odată cu punctele câștigate. Astfel, utilizatorii SPOT pot accesa 3 niveluri, Select Spot, Premium Spot și Elite Spot, iar în funcție de statutul atins, beneficiază de reduceri în plus, cadouri și experiențe personalizate.
Conform datelor înregistrate în ultimul an, în aplicația SPOT, utilizatorii activi fac în medie 3 vizite pe lună la un centru comercial din portofoliul NEPI Rockcastle, iar produsele cel mai des achiziționate fac parte din categoriile: haine, electrocasnice și electronice, produse de îngrijire corporală, farmaceutice. Cea mai folosită funcționalitate din aplicație este scanarea bonurilor, 1 din 2 utilizatori apelând la aceasta. De asemenea, 20% dintre sesiunile de cumpărături se completează cu o pauză petrecută la restaurante sau cafenele. Mall-ul este principala destinație pentru achiziționarea de articole și accesorii vestimentare, 1 din 3 bonuri scanate prin SPOT fiind din categoria fashion. Centrele comerciale sunt recunoscute ca una dintre destinațiile preferate de familii, iar conform datelor NEPI Rockcastle, 75% dintre părinți combină cumpărăturile și activitățile dedicate celor mici cu alte tipuri de achiziții, care vizează cel mai frecvent categoriile fashion, frumusețe și sănătate.
Primul an de activitate SPOT în România înseamnă și 45.000 de premii și recompense alese de utilizatori în baza punctelor de loialitate acumulate. În plus, cu ocazia împlinirii unui an de la lansarea aplicației, utilizatorii SPOT au fost răsplătiți pentru loialitate cu 365 de puncte cadou.
În prezent, aplicația SPOT poate fi activată în aproximativ 4.300 de magazine, din 27 de centre comerciale deținute de NEPI Rockcastle în România, Bulgaria, Slovacia și Ungaria. În viitorul apropiat, aplicația va fi introdusă pe toate cele nouă piețe unde grupul este activ”.
Centrele comerciale din grupul NEPI Rockcastle înrolate în aplicația de loialitate SPOT, în România: Mega Mall, Promenada Mall, Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu, Shopping City Timișoara, City Park Mall Constanta, Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu-Jiu, Severin Shopping Center, Shopping City Deva, Shopping City Piatra Neamț, Shopping City Satu Mare, Shopping City Târgu Mureș, Ploiești Shopping City, Shopping City Râmnicu Vâlcea, Vulcan Value Center.
NEPI Rockcastle este recunoscut ca „principalul investitor și dezvoltator de proprietăți comerciale din Europa Centrală și de Est.
Grupul deține un portofoliu remarcabil de proprietăți cu poziție cheie în România, Polonia, Slovacia, Croația, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Serbia și Lituania, și continuă dezvoltarea printr-un program de expansiune în regiune.
Cu 52 de proprietăți în cele nouă piețe și abilitățile de gestionare geografice diverse, NEPI Rockcastle urmărește în mod eficient oportunitățile imobiliare din zona CEE, beneficiind de un avantaj strategic în achiziționarea, dezvoltarea și gestionarea proprietăților.
În România, compania deține 20 de centre comerciale și 7 strip mall-uri în cele mai importante orașe din țară, dintre care amintim București (Mega Mall, Promenada Mall), Sibiu (Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu), Timișoara (Shopping City Timișoara), Constanța (City Park Mall Constanta), Shopping City Târgu Mureș sau Ploiești (Ploiești Shopping City).
Compania Visual Fan SA, listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, deținătoarea brandului Allview, lansează serviciul de consultanță pentru accesarea fondurilor europene și a celor naționale de către întreprinderile mici și mijlocii (IMM) în domeniul eficienței energetice. Serviciul reprezintă extinderea portofoliului Allview Industry – IMM, din proiectul „Solar Energy”.
Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA: „Sprijinim dezvoltarea mediului de afaceri din România. Pachetul complet pe care îl oferim, începând cu serviciile de consultanță și până la implementarea proiectului de sisteme fotovoltaice, cuprinde implicarea noastră și accesarea cât mai facilă și cu succes a proiectelor, pentru a deveni independent energetic. Împreună cu partenerii noștri specializați în accesarea de fonduri europene, ne vom asigura că veți găsi cea mai potrivită sursă de finanțare, că veți beneficia de asistență de specialitate atât pe parcursul implementării proiectului, cât și după finalizarea acestuia.”
Visual fan reamintește că „sistemele fotovoltaice sunt o soluție care poate aduce multiple beneficii unei companii, indiferent de nivelul în care activează aceasta. Mai mult decât atât, există programe de fonduri nerambursabile care fac posibilă tranziția către energie verde, fără a pune presiune pe bugetul unei companii.
În luna octombrie, au fost lansate mai multe programe de finanțare pentru reducerea consumului de energie, astfel se pot solicita până la 500.000 euro pentru investiții în eficiența energetică. Proiectul trebuie să acopere consumul propriu. Surplusul de energie se poate livra în rețeaua națională, în cazul în care sistemul montat permite, fără ca acest aspect să fie un obiectiv al proiectului. Obiectivul stipulat al proiectului este acoperirea consumului propriu. Fiecare proiect trebuie să estimeze intensitatea energetică la nivelul societății, la începutul proiectului și ulterior implementării măsurilor de reducere a consumului de energie, stabilite exclusiv prin instrumentele furnizate de proiect.
Investițiile companiilor în sisteme fotovoltaice aduc următoarele beneficii: (1) reducerea costurilor de energie cu până la 65-70%; (2) amortizarea investiției efectuate într-o perioadă de până 3-4 ani, în funcție de valoare și respectiv de capacitatea de producție; (3) controlul costurilor cu ajutorul panourilor fotovoltaice, acestea oferă stabilitate și predictibilitate în ceea ce privește factura consumului de energie; (4) independență energetică; (6) sustenabilitate – panourile fotovoltaice sunt un sistem de producție al energiei practic și ecologic.
Visual Fan îți aduce oferte personalizate pentru optimizarea consumului de energie și identifică cele mai bune soluții pentru a crește eficiența energetică afacerii tale. Sistemele fotovoltaice Allview se pot instala cu ușurință pe orice acoperiș, fie că este vorba de un spațiu comercial sau unul industrial, orice spațiu poate beneficia de energie verde cu ajutorul panourilor fotovoltaice.
Echipa Visual Fan este specializată în toate fazele de implementare ale unui astfel de proiect, de la consultanță, proiectare, montaj până la punerea în funcțiune, inclusiv mentenanță și monitorizare, oferind soluții durabile, personalizate, plecând de la nevoile fiecărui client.
Pentru a beneficia de un consultant pentru implementarea proiectelor europene și naționale în eficiență energetică, puteți accesa: https://allview.ro/solarenergy/#industry”.
În perioada următoare sunt prevăzute cele mai mari investiţii din sectorul românesc al transportului public, fie că vorbim de dezvoltarea reţelelor şi logisticii de autobuze, trenuri, metrouri, toate programele de finanţare încurajând mobilitatea verde.
Ultimii ani au schimbat transportul și mobilitatea, iar progresele în digitalizare au creat terenul potrivit pentru soluții performante, conectivitate și automatizare. Prioritățile instituțiilor europene ne indică direcția către un transport sustenabil, durabil și rezilient, dar și acțiuni concrete pentru reducerea impactului asupra mediului.
În acest context, Asociația Română pentru Smart City organizează ”Reuniunea Operatorilor, Producătorilor și Autorităților din Transportul Public” (ROPAT), în perioada 27-28 octombrie 2022, la Camera de Comerț și Industrie a României. Evenimentul este organizat în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), Autoritatea Pentru Reformă Feroviară, Asociația Intercomunitară de Transport Public București-Ilfov (TPBI), Societatea de Transport Public București (STB SA), Asociația de Dezvoltare Regională București-Ilfov (ADR-BI), EIT Urban Mobility.
Transportul Public în România – Radiografia Industriei Mobilității
Orașele românești pot avea parte de schimbări radicale în ceea ce privește transportul public. Radiografia Industriei Mobilității va fi dezbătută în cadrul primului eveniment major, dedicat transportului public din România, ROPAT 2022.
Cluj Napoca achiziționează autobuze autonome, Iași-ul are autobuze electrice, Brașovul se mândrește cu autobuzele electrice care au parcurs un total de peste 2.000.000 de km, cumulând o reducere de aproximativ 1.600 de tone de dioxid de carbon, 70 de tone de oxizi de azot (NOx), 30 de tone de monoxid de carbon, 10 tone de hidrocarburi și 1,4 tone de particule (PM 2,5; PM 10 etc). Turda este primul oraș din România cu transport public 100% electric, iar cele 20 de autobuze electrice care compun flota societății TUP – Transport Urban Public Turda, achiziționate cu fonduri europene sunt dotate cu camere de supraveghere video, aer condiționat, rampe speciale pentru persoanele cu dizabilități și sistem E-Ticketing.
Capitala investește în transport, Societatea de Transport București (STB SA) având în acest moment în derulare contractul de furnizare cu finanțare prin Fondul European POR, a unui număr de 100 tramvaie noi și a 100 autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, iar cu finanțare prin Administrația Fondului de Mediu, a 100 troleibuze cu autonomie. Investițiile viitoare includ printre altele și achiziția de panouri fotovoltaice ce vor fi amplasate pe autobazele și depourile STB SA cu finanțare prin POIM.
Gala Premiilor Transportului Public ROPAT 2022
Companiile, instituțiile, operatorii de transport dar și orașele care au implementat proiecte de mobilitate urbană sunt invitate să înscrie gratuit un proiect pentru Gala Premiilor Transportului Public ROPAT 2022. Înscrierile se realizează exclusiv online, pe pagina evenimentului și sunt deschise până pe 22 octombrie 2022.
Summitul RePatriot (platformă de inspirație și informație care facilitează accesul românilor din străinătate la oportunitățile din țară) cu tema „Răspundem provocărilor împreună”, organizat Romanian Business Leaders (RBL), „vocea și vehiculul de acțiune al liderilor de business pentru a construi o Românie în care generațiile viitoare să își dorească să trăiască”, a reunit la Iași și Chișinău peste 300 de manageri și antreprenori din toată lumea, care dețin sau administrează active de peste 50 miliarde de euro.
Organizatorii subliniază că „au fost abordate, într-un format dinamic care a oferit conectare, două provocări majore ce influențează viața românilor de pretutindeni: Războiul și Criza. Răspunsurile oferite de antreprenorii cu experiență națională și internațională, precum și interacțiunea cu persoane cheie din administrație au generat soluții și implicare suplimentară”
Reținem din mulțimea informațiilor oferite de organizatori asupra evenimentelor desfășurate cu acest prilej:
Debutul RePatriot Summit a întrunit experți de securitate cibernetică întruniți în a 5-a conferință CyberShare care a atras atenția asupra riscurilor în creștere din domeniu și a prezentat soluțiile avute la îndemână prin cooperarea cu specialiști din diaspora. Apoi, participanții sosiți la Iași din toată lumea au primit salutul Bisericii Ortodoxe și Bisericii Catolice, Președinției, Guvernului, Parlamentului, administrației locale și județene care au dat un mesaj extraordinar pentru o conectare mai strânsă cu patria mamă.
Românii – un unic Popor, o unică Diasporă
În deschidere, consilierii Președinților Klaus Iohannis și Maia Sandu, respectiv Sandra Pralong și Elena Druță, au urcat pe scenă împreună și au transmis un mesaj important privind importanța diasporei și a conectării cu ținuturile natale. Mesagerii celor doi președinți au rămas alături de participanți, contribuind semnificativ la dezbateri pe timpul celor 3 zile. Nicolae Ciucă a transmis un mesaj consistent de apreciere pentru diaspora și de felicitare pentru activitatea RePatriot prin Consilierul de Stat George Agafiței, care a contribuit la sesiunea privind provocările economice și strategice.
„Milioane de români ajută la dezvoltarea economiilor altor state, iar prin munca și competențele lor contribuie inclusiv la creșterea încrederii în România. Adevărații ambasadori sunt românii din diaspora, care au dat dovadă de multe ori de existența unui talent antreprenorial remarcabil, asumându-și riscuri și reușind de cele mai multe ori să surprindă prin inovație și leadership. Îmi doresc ca măcar o parte dintre ei să revină și să transpună aceste modele de succes aici, acasă.”, spune Nicolae Ionel Ciucă în mesaj și apoi atrage atenția și administrației locale cu un îndemn la acțiune: „Îmi doresc ca administrația locală să fie mai aproape de cei plecați și să-i considere factori importanți pentru dezvoltarea locală, să-i consulte constant și să-i țină aproape.”
„România își poate îmbunătăți economia în mod substanțial dacă ar fi capabilă să se concentreze și să-și dezvolte diversele surse de energie, inclusiv rezerve substanțiale de petrol și gaze pe uscat și în Marea Neagră. România trebuie să implementeze politici care să promoveze și să încurajeze producția de energie, nu să descurajeze. Rezervele substanțiale de gaze din Marea Neagră abia au început să fie extrase deși au fost identificate în urmă cu aproximativ 20 de ani. BSOG (Black Sea Oil and Gas) a avut nevoie de aproape 14 ani pentru a începe extragerea unor gaze la începutul acestei veri din cel mai mic zăcământ de gaze identificate. Două mari companii americane, Exxon și Chevron, au plecat. Practic, aproape toate minele din România au fost închise, inclusiv minele de cărbune. Au fost închise și diverse mine care au metale rare, aur și alte minerale valoroase. Dezvoltarea capacității de energie nucleară a României a stagnat. România trebuie să-și reevalueze imediat nevoile energetice și economice și să analizeze toate resursele sale naturale.
În concluzie, viitorul economic pentru România este luminos dacă vrea să fie. Este o țară bogată în resurse naturale care pot fi exploatate într-un mod prietenos cu mediul. Este timpul să executăm și să implementăm un plan de creștere economică care să includă și să încurajeze, în primul rând, producția de energie. Ca parte a acestui plan, sugerez stimulente de afaceri, taxe mai mici și mai puține reglementări. Piața liberă funcționează și funcționează bine, dacă i se oferă o șansă.” a spus Adrian Zuckerman, avocat american născut în România și fost Ambasador al Statelor Unite.
La întâlnirea cu presa, au fost prezentate public primele concluzii ale Summitului RePatriot, politologul german de origine română, Anneli Ute Gabanyi a declarat: „Republica Moldova este într-o criza existențială. A intrat într-o nouă fază prin faptul ca i s-a recunoscut statutul de candidat la intrarea în Uniunea Europeană. Acest statut este vital, până acum Republica Moldova era fără o perspectivă și acesta era un motiv important de emigrare. Devine din punctul de vedere al străinătății o țară pentru investiții. România și Republica Moldova vor avea un aport foarte mare în refacerea Ucrainei. Pentru România am constat că sunt două elemente importante: încrederea românilor în sine și câștigarea încrederii pentru țara mamă. De fapt nivelul de viață în România a ajuns la 67% în UE, ceea ce nu este rău deloc, iar corupția mare care se regăsește la intersecția dintre administrație și business a scăzut. Este o întrebare pusă permanent: Care este motivul pentru care imaginea României este așa slabă?Totuși România în prezent se profilează ca o țară campion în securitate pentru UE și NATO. România în prezent crește în imagine doar făcând ce a făcut și până acum. Suntem destul de buni, trebuie să ne afirmăm mai curajos.”
Războiul și Criza – un call to action strategic adresat și Guvernului și Președintelui
Războiul deja a determinat pierderea a zeci de mii de vieți, milioane de migranți, pierderi economice substanțiale și multe alte consecințe care afectează viața românilor. „Mai mult decât oricând, acum e timpul să strângem rândurile și să acționăm inteligent, să ne ridicăm măcar la înălțimea marilor noștri înaintași. Solidaritatea Occidentului este necesară și importantă pentru viitorul României”, a spus Marius Bostan, antreprenor, inițiator RePatriot.
Cei peste 300 de participanți, întruniți în cele 7 grupuri strategice au dezbătut, propus soluții și chemări la acțiune pentru fiecare participant și pentru ceilalți români. Astfel, fiecare grup strategic a propus mai multe acțiuni. Câteva declarații destinate publicului:
Grupul Competitivitate, condus de Felix Pătrășcanu: „România nu stă prea bine, dar poate să devină competitivă pe scena internațională prin management performant al mediului public și privat, prin stimularea inovației și aplicarea unor bune practici regăsite la nivel internațional. Datoria noastră ca antreprenori este să promovăm sisteme de management sănătoase atât în cadrul afacerilor noastre, cât și în societate, devenind noi înșine exemple de bună practică. Replicarea unor modele care și-au dovedit viabilitatea și principiile aplicate în economiile dezvoltate sunt necesare și în companiile noastre, precum și în companiile de stat care ar fi bine să fie cât mai puține și conduse profesionist”. Inițiative precum „Performance Talks” și promovarea modelului Baldridge sunt instrumente care vor fi promovate în continuare.
În baza discuțiilor în grupul Turism și Dezvoltare Rurală s-a consolidat un grup strategic care conectează, dă încredere, inspiră și încurajează prin exemplul personal, prin poziții publice și atitudine românii din diaspora să promoveze România turistică străinilor.
Astfel, grupul strategic pe turism a declarat că: „Fiecare român din diaspora este un promotor al turismului pentru locurile natale. Românii conștientizează valoarea culturală a mediului rural și potențialul turistic pe care acesta îl oferă. Prin promovarea acestei oportunități ne dorim să încetinim depopularea localităților, iar prin implicarea comunităților și inclusiv a diasporei, să promovăm și să dezvoltăm comunitățile rurale.” Susținerea inițiativei RoBoost pentru lărgirea adresabilității și constituirea asociației Țară Faină au fost considerate instrumente de lucru importante ale comunității pentru anul următor.
Grupul strategic Piața Muncii a venit cu soluții aplicate: „Promovarea locurilor de muncă existente în România către românii plecați este o prioritate pentru viitor pentru că ne dorim ca, în primul rând, românii competenți să beneficieze de ele. Este importantă digitalizarea unităților de învățământ și educarea pentru meseriile viitorului a următoarelor generații. Susținem promovarea învățământului dual și redirecționarea impozitului pe profit către școlile profesionale (lucru pe care îl putem face fiecare dintre noi), ar ajuta direct dezvoltarea și acoperirea deficitului personal calificat”.
În domeniul Energie, discuțiile au fost complicate și au atins majoritatea surselor existente „E timpul să mărim producția și să investim în soluții inteligente de stocare a energiei și să devenim rapid exportatori de energie. Pentru a compensa imprevizibilitatea surselor de energie eoliene și fotovoltaice este necesar să accelerăm exploatarea resurselor naturale de gaz din Marea Neagră. Strategia de dezvoltare a surselor nucleare în parteneriat ar trebui accelerată și dublată de ridicarea capacității naționale de a furniza bunuri, lucrări și servicii pentru proiectele deja anunțate. Deja companii din comunitatea noastră contribuie la producția din surse alternative și ne dorim să contribuim la întărirea infrastructuri rețelei naționale de energie”.
Grupul strategic de Inteligență Artificială și Tehnologie propune accelerarea eforturilor de digitalizare a administrației publice, pentru a facilita o interacțiune eficientă a mediului privat cu instituțiile statului. Totodată este necesar ca mediul privat să conștientizeze nevoia utilizării de servicii profesionale de securitate cibernetică. “Așteptăm o cât mai rapidă asumare guvernamentală a Strategiei de Inteligență Artificială la care RePatriot a contribuit, finalizarea acesteia în colaborare cu mediul privat și inițierea Hub-ului național de inteligență artificială.”
Grupul strategic Educație propune investiții în dezvoltarea personală a profesorilor care pot să ajute fiecare copil, indiferent de unde vine sau își face studiile. „Susținerea inițiativelor existente precum SuperTeach, Merito și extinderea lor în diaspora și Republica Moldova este un pas important. S-a discutat despre îmbunătățirea metodologiei profesorului de a lucra cu copiii, pornind de la bunele practici existente. Haideți să identificăm oameni care lucrează în diaspora în domeniul educației și să îi aducem împreună pentru a genera proiectele incluzive. Fiecare dascăl să găsească măreția din fiecare copil, pentru că în fiecare copil există o bogăție nedescoperită.”
Grupul Oportunități și conectare dorește să contribuie la un brand de țară care să valorifice coagularea și conectarea comunităților de români din întreaga diaspora. „RePatriot reprezintă un punct de plecare pentru oferirea de oportunități, dezvoltarea procedurilor de conectare externe și maparea comunităților din întreaga lume. Diaspora română are un potențial numeric și calitativ, apreciat de țările gazdă și care dorește să aibă oportunități similare în țara mamă. Dezvoltarea RePatriot App este doar un pas în drumul stabilit”. Promovarea exemplelor de români care s-au repatriat ca antreprenori sau investesc acasă sunt importante pentru întărirea încrederii și stimularea inițiativelor de afaceri, alături de românii din țară care au succes.
Câteva detalii despre discuțiile din grupurile strategice aici.
Gala Top 100 Români de pretutindeni la a 5-a ediție
În seara de 7 octombrie, antreprenorii au îmbrăcat haine de gală și au celebrat 100 de români de pretutindeni care fac lucruri bune în toată lumea. Încă 100 de români din diaspora care au excelat în 10 domenii cheie, care aleg consecvent să se implice cu încredere și dedicare în dezvoltarea economică, culturală și socială a României.
„Prin acest mic gest, ne dorim să inspirăm câți mai mulți compatrioți să-și recunoască valorile oriunde s-ar afla în lume. De mai mult timp, românii au plecat în valuri spre toate colțurile lumii pentru a-și împlini vocația pe măsura moștenirii primite la naștere și prin educația primită. Noi îi privim cu drag și deja am nominalizat 500 de români pe care orice guvern din lume și-i dorește aproape” a spus Marius Bostan, om de afaceri, inițiator RePatriot.
Detalii despre inițiativa Top 100 Români de Pretutindeni
100 de companii noi în Republica Moldova – Antreprenorii români trec Prutul în număr din ce în ce mai mare
Summitul RePatriot s-a desfășurat parțial și dinamic într-o sesiune extraordinară în Trenul Unirii către Chișinău. Oamenii de afaceri și-au închiriat propriul tren care să-i ducă de la Iași la Chișinău pentru a da un semnal cât mai puternic de conectare și acțiune imediată.
Antreprenorii ajunși la Chișinău s-au unit cu peste 100 antreprenori din Republica Moldova dornici de conectare și acțiune comună și apoi au primit mesajul Președintelui Parlamentului Republicii Moldova, Igor Grosu: „Cred că este timpul să treacă mai mult capital românesc Prutul. Cel mai bun liant al unirii despre care tot vorbim sunt investițiile. Războiul o să se termine cu victoria Ucrainei, cu victoria lumii bune. Vor fi enorm de multe investiții în restabilirea și reconstrucția Ucrainei. Să ne pregătim pentru acest moment, fizic, mental și cu soluțiile noastre.”
În luările de cuvânt ale liderilor RePatriot din România și Republica Moldova, care s-au remarcat printr-un patriotism luminat și pragmatic s-a asumat dezvoltarea a cel puțin 100 de noi proiecte de investiții în Republica Moldova în următorul an.
Cele 3 teme abordate s-au concentrat către soluții la provocările și oportunitățile curente în Republica Moldova: Tehnologii și industrii creative, Turism și Vinuri, Investiții și zone libere. Mai multe detalii aici.
Câteva declarații de la participanți:
„Fiind în SUA de 16 ani, nu pot pune în cuvinte emoția pe care am simțit-o în aceste zile, dar pot să vă spun că voi toți mi-ați intrat în suflet și vă iau cu mine în State. Conectarea la nivel personal este cea care creează magie. Eu una vreau să vă văd mai des. Plec încărcată cu încredere, speranță, propuneri de proiecte, colaborări și un mare entuziasm să ne apucăm de treabă. Acest pod care se formează între noi cei de acolo și voi cei de aici e din ce în ce mai puternic!” Andreea (Deeea) Rebăltescu, Director de Comunicare Romanian United Fund.
Cosmin Manea, român întors acasă din Dubai și actual investitor în România spune: “Este foarte dificil să creezi un eveniment în care în 3 zile să combini conferințe, networking de calitate, call to action points, oameni minunați, artă, muzică, dans, voie bună, o degustare de vin, iar în final, experiențe și amintiri de-o viață. Iar toate acestea pentru un grup de 300+ de persoane!! Sincere felicitări echipei RePatriot pentru că întotdeauna reușiți să îmbinați aceste lucruri și iese un super weekend! E ceva unic!”.
Dragoș Anastasiu, antreprenor, președinte Rethink România: „Principala țintă pe care noi, în RePatriot, o avem an de an este conectarea diasporei cu țara și de aici se nasc proiecte și legături care în timp au ajuns acum să se simtă că suntem o mare familie. România și Republica Moldova sunt o singură țară, nu există concurență, diaspora românească e una singură. De exemplu împreună ne-am dat seama că avem ceva extraordinar, turismul rural pe care nu îl regăsești des în lume, este acel blue ocean care ne poate ajuta să ne dezvoltăm mai mult.”
Bogdan, manager general instituție bancară: „Este critic ca atunci când politicienii fac vizite oriunde în lume, să se întâlnească cu investitorii români și reprezentanții diasporei din acele țări. Din păcate, acum aflăm din presa locală când există vizite ale oficialităților, dar aceștia evită întâlnirile cu diaspora.”
Iuliana Roată, director artistic al Consulatului Onorific Românesc din Hartford, Stamford, Connecticut, premiată la categoria Artă a Top 100 Români de Pretutindeni: „Nu am cuvinte să vă mulțumesc că m-ați primit în mijlocul vostru cu dragoste și apreciere. Am o bucurie și mai mare pentru că voi fi cu voi în fiecare zi în inima mea și în amintirile frumoase pe care le-am creat. Felicitări tuturor pentru ce realizați în diaspora, pentru contribuțiile voastre. Cum zice americanul, “a big shout out” către RePatriot pentru că ne așteptați acasă așa cum ne așteaptă părinții noștri: cu dragoste, cu fast, cu bucate alese, cu muzică și vinuri alese, dar mai ales cu momente când sufletul și inima vibrează și scapă lacrimi de bucurie. Vă iubesc și vă promit că mă voi implica cu fidelitate în RePatriot.”
Lucian Rotar, antreprenor în Franța și România: „Două lucruri m-au marcat: Atmosfera fantastică de colaborare și implicare a tuturor participanților precum și a premianților Top 100. Conectarea mediilor de afaceri dintre România și Republica Moldova la mai multe niveluri, inclusiv diaspora românească provenită din cele două țări, având catalizator proiectul RePatriot: Un singur proiect, două țări, un singur popor, o singură diaspora.”
Eduard Digore, avocat, Chișinău: „Suntem o comunitate extraordinară și ne asumăm 100 de noi companii pe care să le pornim în Republica Moldova în anul următor. A venit timpul să accelerăm cooperarea pentru un viitor mai bun al poporului nostru.”
Reff & Asociații | Deloitte Legal a oferit asistență juridică fondului de investiţii NEPI Rockcastle în preluarea participației deținute de Carrefour în Ploiești Shopping City. În urma acestei tranzacții, NEPI Rockcastle dobândește controlul exclusiv asupra centrului comercial situat pe DN1B. Tranzacția a fost finalizată în luna septembrie.
„Mulțumim avocaților din cadrul Reff & Asociații | Deloitte Legal pentru că ne-au fost alături într-o nouă tranzacție de succes și au contribuit la implementarea acesteia în mod eficient și pragmatic”, a declarat Mihai Lințmaier, Group Investment Lead Lawyer la NEPI Rockcastle.
Echipa multidisciplinară a Reff & Asociații | Deloitte Legal a oferit cumpărătorului asistență legat de aspectele care țin de drept imobiliar, în fazele de negociere și semnare a documentației tranzacției, prin contribuția Ioanei Georgescu-Mureșanu, Managing Associate, și a Simonei Iacob, Senior Managing Associate, aspecte de dreptul concurenței constând în obținerea autorizării din partea Consiliului Concurenței cu privire la tranzacție, prin contribuția Florentinei Munteanu, Partener, și a lui Mihnea Radu, Managing Associate, precum și aspectele de drept societar, care au fost acoperite de Diana Fejer, Partener, Alexandru Ulici, Senior Associate, și Anca Olar, Senior Associate.
„Ne bucurăm să avem în continuare parte de încrederea NEPI Rockcastle, unul dintre clienții loiali ai Reff & Asociații, și oportunitatea să îi asistăm în proiecte complexe și solicitante”, a declarat Irina Dimitriu, Partener la Reff & Asociații | Deloitte Legal, liderul practicii de drept imobiliar.
De peste 15 ani, Reff & Asociații | Deloitte Legal este recunoscută drept una dintre cele mai importante societăți de avocați în domeniul imobiliar din România, fiind implicată în cele mai mari tranzacții și proiecte de dezvoltare din țară, care au implicat deseori structuri corporative complexe și finanțare transfrontalieră. Practica de drept imobiliar este recunoscută și de clasamentele internaționale precum Legal 500.
Un arhitect IT poate avea și un salariu de 40.000 de lei
IT-ul este, de câțiva ani buni, domeniul cu cele mai competitive salarii din România, în condițiile în care media, la nivel național este de 6.000 de lei pe lună, în creștere cu 10% față de începutul acestui an. Pragurile salariale crescute, chiar și pentru începători, au făcut ca IT-ul să fie prima opțiune de reconversie profesională a celor care vor o schimbare de carieră.
Roxana Draghici, Head of Sales eJobs
„Candidații din IT sunt cunoscuți drept privilegiații pieței de recrutare – își găsesc foarte ușor job, sunt bine plătiți, iar avansul tehnologic rapid le permite să aibă permanent oportunități de creștere. Acest avans tehnologic, cât și numărul insuficient de specialiști în IT le creează contextul de a fi extrem de selectivi atunci când vine vorba de angajare. Cu un deficit de aproximativ 25.000 de IT-iști, companiile sunt nu doar generoase în ofertele financiare pe care le fac, dar și foarte deschise la a primi candidați care au trecut printr-o reconversie profesională către acest domeniu. Deși aceștia pornesc de la un nivel de juniorat, angajatorii sunt dispuși să investească mai departe în specializarea lor la locul de muncă”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs România.
Potrivit datelor Salario, comparatorul salarial marca eJobs, distribuția segmentelor salariale arată o alocare marginală pentru salariile sub 2.000 de lei (4%) și chiar a celor cuprinse între 2.000 și 3.000 de lei (12%). Cea mai mare parte a angajaților din IT, respectiv 32,6%, câștigă lunar între 4.000 și 7.000 de lei, iar 21% între 7.000 și 10.000 de lei. Salarii de peste 10.000 de lei încasează 16,2% dintre cei care și-au introdus datele salariale în platformă și 14,2% iau lunar între 3.000 și 4.000 de lei.
„Din multe puncte de vedere, IT-ul este un domeniu atipic. Spre exemplu, vedem specialiști foarte căutați, care ajung să ocupe poziții cheie în companie și încasează salarii comparabile sau chiar mai mari decât ale unui CEO. Este cazul arhitecților IT, spre exemplu, care pot câștiga și 40.000 de lei pe lună. Pragurile sunt ridicate chiar și pentru juniori, astfel încât salariile de intrare sunt de aproximativ 3.500-4.000 de lei pe lună. În ceea ce privește media salarială pentru programatori, aceasta este de 6.000 de lei”, explică Roxana Drăghici.
În acest moment, IT-ul este al șaptelea cel mai important angajator din piață, cu peste 4.000 de joburi scoase la bătaie numai în ultima lună. Este, totodată, și domeniul în care angajatorii manifestă cea mai mare flexibilitate privind munca remote.
„Este un tip de flexibilitate pe care o vedem nu doar în România, ci și în străinătate. De altfel, din ce în ce mai mulți IT-iști români lucrează din țară pentru angajatori de peste hotare, la fel cum și companiile de la noi importă specialiști din alte țări fără a le condiționa angajarea de prezența fizică la birou”, detaliază Roxana Drăghici.
Tot în ultima lună, pe eJobs.ro au fost înregistrate 121.000 de aplicări pentru locurile de muncă din IT, cei mai activi fiind candidații cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani, urmați de cei între 36 și 45 de ani și cei de peste 45 de ani. Este, de altfel, domeniul care atrage cele mai multe aplicări din partea candidaților cu senioritate în carieră.
Cele mai mici salarii MEDII nete introduse până în acest moment de către angajații din IT sunt pentru joburile:
Junior Graphic Designer – 3.000 lei
Tehnician PC – 3.500 lei
IT Helpdesk – 4.000 lei
QA Analyst – 4.000 lei
Analist servicii client – 4.000 lei
Orașele cu cele mai mici salarii MEDII nete din IT sunt:
Brăila: 2.700 lei
Râmnicu Vâlcea: 2.800 lei
Alba Iulia: 3.000 lei
Târgoviște: 3.000 lei
Botoșani: 3.000 lei
Orașele cu cele mai mari salarii MEDII nete din IT sunt:
București : 6.500 lei
Timișoara: 6.000 lei
Cluj – Napoca: 5.800 lei
Brașov: 5.500 lei
Sibiu: 5.500 lei
Iată și care sunt pozițiile pentru care s-au înregistrat cele mai mari valori salariale din acest domeniu:
Arhitect IT: salariul mediu net la nivel național – 11.115 lei, salariul maxim introdus în Salario – 40.000 lei
CTO: salariul mediu net la nivel național – 14.000 lei, salariul maxim introdus în Salario – 36.000 lei
Product manager: salariul mediu net la nivel național – 9.000 lei, salariul maxim introdus în Salario – 25.000 lei
Senior Project Manager: salariul mediu net la nivel național – 11.700 lei, salariul maxim introdus în Salario – 25.000 lei
Developer: salariul mediu net la nivel național – 6.000 lei, salariul maxim introdus în Salario – 22.000 lei
În perspectiva unei creșteri a cererii pe piața materialelor de construcții, grupul german Knauf, business de familie fondat în urmă cu 90 de ani, lansează cea mai mare investiție din domeniu în România din ultimii 5 ani, în valoare de peste 200 de milioane de euro: două unități de producție în județele Mureș și Cluj, una, pentru materiale de izolații, cealaltă, pentru gips-carton și profile metalice.
La Târnăveni, în județul Mureș, începe să prindă contur (chiar mai mult decât atât, lucrările fiind începute din martie) noua fabrică Knauf Insulation, investiție de peste 135 de milioane de euro, pentru materiale izolante, decisive în contextul cerinței stringente de creștere a eficienței energetice: „În prima etapă s-au investit peste 4 milioane de euro în modernizarea și retehnologizarea fabricii existente, preluată de companie la începutul anului, pentru a crește producția de la 7.000 de tone pe an de vată minerală la 10.000 de tone. Noua unitate de producție ce urmează să fie finalizată, în 2024, va fi cea mai modernă fabrică de vată Knauf Insulation din Europa Centrală și de Est, va crea peste 100 de noi locuri de muncă și va asigura o producție anuală de peste 75.000 de tone de vată minerală cu scopul de a deservi atât necesarul intern, cât și piețele din Europa Centrală și de Est.”
Adrian Garofeanu, Kanuf Insulation
Adrian Garofeanu, director general al Knauf Insulation România și Bulgaria: „Fiind o afacere de familie cu Menschlichkeit (umanitatea) ca una dintre valorile noastre de bază, este important pentru noi să fim un angajator bun și un vecin bun în toate comunitățile unde activăm. Suntem mândri că jucăm un rol atât de important în comunitatea și economia din Târnăveni și așteptăm cu nerăbdare să ne consolidăm relația cu cei cu care lucrăm la fabrică, comunitatea locală și autoritățile române.”
La Huedin, în județul Cluj, Knauf Gips investește 76 de milioane euro într-o fabrică de plăci din gips-carton și profile metalice. Lucrările de construcție vor începe în 2023, începerea producției fiind planificată pentru a doua jumătate a anului 2024. Va asigura 100 de locuri de muncă nou create. Fabrica este proiectată să răspundă „celor mai exigente norme în ceea ce privește eficiența energetică și impactul asupra mediului, în acest sens fiind dotată cu cea mai inovativă tehnologie din domeniul cuptoarelor și uscătoarelor”. Va produce întreaga gamă de plăci din gips-carton, de la cele standard până la cele speciale pentru protecție la foc, rezistență la umiditate și la cele cu performanțe de izolare fonică superioară. Materia primă va proveni de la carierele de gips de la Leghia. De asemenea, fabrica va produce profile metalice. Livrarea producției va fi în proporție de 50% pentru piața internă, restul urmând să fie exportat în Ungaria, Serbia, Republica Moldova.
Mihai Marinescu, Knauf Gips
Mihai Marinescu, directorul comercial al Knauf Gips România: „Divizia de gips a grupului Knauf are o prezență puternică pe piețele din Europa Centrala și de Est, unde deține mai multe unități de producție a plăcilor din gips-carton. Ca importator am reușit să promovăm cu succes pe piața locală cele mai performante sisteme din gips-carton, iar împreună cu colegii nostri de la Norgips suntem lideri ai pieței locale de mai bine de 15 ani. Proprietarii au decis să investească în România arătând ÎNCREDERE că piețele vizate de producția locală au potențial de creștere long-term. Consumul anual de placă de gips-carton în România este de circa 3 mp/locuitor, iar în piețe mai mature din Europa depășește chiar și 6 mp/locuitor. Însă unul din principalele motive ale investiției locale este ÎNCREDEREA în echipele locale și în parteneriatele create că pot duce afacerea locală la un nivel superior.”
Knauf Group, înființat în 1932, este definit ca „unul dintre cei mai importanți producători mondiali de materiale de construcții pentru amenajări interioare, izolarea clădirilor și plafoane de design. Fabricile Knauf din întreaga lume produc sisteme de gips-carton de ultimă generație, amestecuri uscate pe bază de ipsos și materiale izolante. Vopselele, șapele și sistemele de pardoseli, cât și mașinile și uneltele pentru aplicarea acestor produse completează portofoliul.
Grupul Knauf investește substanțial în fiecare an în dezvoltarea și modernizarea unităților de producție, precum și în formarea și perfecționarea angajaților săi. Inovația și integrarea celor mai noi tehnologii sunt bazele strategiei de afaceri a Grupului Knauf. Astfel, prin produsele sale înalt calitative Knauf stabilește continuu noi standarde în construcții, standarde care facilitează un mod de construire mai ușor și rapid, dar totodată sustenabil și durabil. Pe piețele de profil grupul Knauf este prezent prin cele patru divizii principale: Knauf Gypsum, Knauf Insulation, Knauf Ceiling Solutions și Knauf Industries.
În prezent, Knauf Group are aprox. 40.000 de angajați care lucrează în peste 90 de țări și peste 300 de fabrici în întreaga lume. Compania a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de peste 12,5 miliarde de euro”.
Knauf Insulation, din 2008 în România, este recunoscut ca „unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața materialelor izolante, cu un portofoliu complet de produse ce include vată minerală de sticlă, vată minerală bazaltică și plăci din fibre de lemn (Heraklith). Pe piața din România, Knauf Insulation este unul dintre principalii furnizori de vată minerală cu un portofoliu de produse complex, potrivit pentru toate tipurile de construcții: izolații mansarde, termoizolare fațade, pereți de compartimentare, acoperișuri plate și multe altele.
Divizia Gypsum a Grupului Knauf este „cea mai mare divizie a Grupului având cca 25.000 angajați și peste 200 unități de producție, fiind prezentă în peste 90 țări. Portofoliul diviziei este compus din sisteme de finisaj uscat pe baza de gips (placări, pereți de compartimentare, tavane), fațade ușoare cu plăci din ciment sau sisteme ETICS, tencuieli și gleturi pe bază de ipsos, pardoseli supraînalțate, șape umede sau uscate”.
În România, s-a impus ca „unul din promotorii clădirilor cu finisaje uscate ușoare cu plăci din gips-carton, plăci din gips cu fibre celulozice sau din ciment. Furnizorii Knauf Gips Romania sunt fabrici din cadrul grupului, produsele comercializate fiind majoritar importate de la fabrica Knauf din Bulgaria.
Knauf Gips deține la Aghireșu, Cluj, o fabrică unde din 2012 se produc amestecuri uscate, tencuieli și gleturi pe bază de ipsos, care se utilizează pentru finisarea la interior atât a pereților din zidărie cât și a suprafețelor din gips-carton. Produsele din Aghireșu devin din ce in ce mai căutate pe piața de profil, lor li se adăugă importuri de produse similare de la fabrica Knauf din Bălți, Republica Moldova, a căror distribuție se face preponderent în zona de est a țării”.
Aflăm la prima ediție „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” ce se va desfășura la Iași
BusinessMark invită specialiștii de resurse umane și employer branding la prima ediție a „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”ce va avea loc la Iași. Pe 13 octombrie 2022, ne vedem la Palas Congress Hall, dar și virtual, pentru a discuta despre trăsăturile de caracter pe care trebuie să le dețină o companie pentru a atrage candidații potriviți, cât și pentru a păstra talentele în organizație, punând totodată accent pe strategiile prin care angajatorii reușesc să câștige devotamentul angajaților și să găsească cei mai compatibili potențiali candidați pentru echipele lor.
La prima ediție Magnetico Iași vom avea alături specialiști români și invitați speciali internaționali, alături de care vom încerca să aflăm cum ce este important pentru angajații de astăzi și impactul pandemiei asupra așteptărilor și nevoilor acestora. În acest context, s-au conturat noi forme de muncă, ceea ce a condus la noi așteptări și nevoi pe care aceștia au nevoie ca organizațiile lor să le acopere, astfel că se impune o transformare a culturii organizaționale, adaptată acestor noi cerințe. Oamenii își doresc un job cu scop, iar valorile sociale devin tot mai importante pentru angajați și un criteriu în alegerea angajatorului. Sunt companiile transparente, clare și eficiente în comunicare la acest nivel? Cum pot companiile să personalizeze experiențele angajaților?
Vom discuta și despre cum arată un lider în contextul social, politic și economic al anului 2022, analizând așteptările pe care oamenii le au de la un lider? Cum pot rămâne aceștia autentici, tratând, totodată, oamenii din echipe în baza individualității lor și acordând atenție factorului uman și unor beneficii care fac o diferență pentru echipe?
Vorbim despre toate acestea în cadrul sesiunilor de prezentări și panelului de dezbatere din cadrul conferinței, alături de: • SPECIAL GUEST: Eva Baluchova, Employer Branding Strategist, Wearebridge.io | Peoplefinders • SPECIAL GUEST: Toni Gimeno Solans, Employer Branding & Talent Attraction – Consultant & Trainer, Inbound Recruiting • Daniel Adumitrachioaiei, Director Resurse Umane, TeraPlast Grup • Mugur Tolici, HR Director, BNR • Irina Butnaru, Practice Director – HRO Europe, Wipro • Aurelian Chitez, Director of Sales, Romanian Software • Liana Precup, Human Resources Manager, EVOZON • Daniela Șerban, Site Manager, HEITS • Sergiu Ursan, Country HR, camLine • Cezar Cârligeanu, Head of Sales, OLX România, Bulgaria și Portugalia • Luminița Popa, HR Manager, Plexus Oradea • Delia Necula, Managing Partner, SanoPass • Alexandru Ungureanu, Implementation Team Leader Charisma HCM, TotalSoft • Mirela Tănase, Senior Partner – Enterprise & Strategic Accounts, Exploratist • Alexandru Răduță, Business Development Manager, Benefit – o companie Edenred • Beatrice Alexandrescu, Director general, Fundația LEADERS Moderatorul evenimentului va fi Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark. Punem la dispoziție trei tipuri de bilete: in person, online și on demand. Mai multe detalii despre agendă și tematică aici sau la adresa office@business-mark.ro.
În această toamnă, proiectul „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” se va desfășura și în Cluj-Napoca (2 noiembrie 2022) și Timișoara (17 noiembrie 2022) și vizează: HR Managers, HR Directors, HR Business Partners, Talent & Acquisition Managers, Employer Branding Managers, HR & PR Specialists, Recruitment Managers, Hiring Managers, Internal & External Communication Managers, HR, PR & employer branding consultants, General Directors, Team Leaders.
Un proiect: BusinessMark Parteneri: OLX – Locuri de Muncă, TotalSoft, Romanian Software, SanoPass, Exploratist, Benefit – o companie Edenred, 7card Eveniment susținut de: BEROCC, Fundația Leaders Suport tehnic asigurat de: SCS – Schinkel Conferințe Soluții Parteneri media: Spotmedia.ro, SMARK, IQads, PortalHR, Social Media România, Revista de HR, Debizz Magazine, MATEK, Jurnalul de Afaceri, Administrație.ro, Global Manager, Events Online, Revista Piața, Transilvania Business, TopBusiness News, Business Voice, spațiulconstruit.ro, Digital Business, Ziarul 21, PRwave, Antreprenor în România, Club Economic, Economistul, România Durabilă, AngajatorulMeu.ro
Peste 75% dintre companiile participante la Angajatori de TOP București le garantează flexibilitate angajaților
Catalyst Solutions revine în format fizic și online cu Angajatori de TOP București, cel mai mare târg de joburi, organizat la Sala Palatului, pe 21 și 22 octombrie. Candidații cu experiență și tinerii la început de carieră sunt așteptați cu peste 5000 de joburi. Cele mai renumite companii din țară care participă la Angajatori de TOP București susțin că învățarea continuă și comunicarea interpersonală sunt principalele calități pe care și le doresc de la candidați. Peste 75% dintre companiile prezente la eveniment le garantează flexibilitate angajaților. Accesul la eveniment este gratuit și se face pe baza CV-ului Barcode, descărcat de pe site-ul Hipo.ro.
În perioada 21-22 octombrie, cel mai mare târg de joburi, Angajatori de TOP București, reunește la Sala Palatului peste 80 dintre cele mai renumite companii din România. În cadrul acestei ediții, vor fi deschise peste5000 de joburi pentru tinerii la început de carieră și pentru profesioniști. Raportat la anul 2021, peste jumătate dintre companiile participante la Angajatori de TOP București oferă mai multe oportunități de angajare.
„Volumele de recrutare vor crește, atât pentru rolurile full-time, dar și pentru internship. Apreciez volume de peste 50 de roluri pentru internship, deoarece dorim să le oferim actualilor interni contracte pe perioadă nedeterminată. În următoarea perioadă, ne dorim să menținem un program flexibil.” Andrei Buf, Recruitment Coordinator, Schlumberger.
Echipa Angajatori de TOP București derulează Analiza Pieței Muncii Hipo.ro în perioada septembrie-octombrie 2022. Scopul acestei cercetări este de a centraliza situația actuală a pozițiilor deschise de companii, atât pentru juniori, cât și pentru profesioniști. Una dintre principalele concluzii este numărul mare al companiilor care oferă joburi pentru juniori toamna aceasta. Din totalul anunțurilor de joburi din București, 48% sunt anunțuri de joburi în format fizic (on-site), iar 58%, joburi remote și hibrid. Organizatorii îi invită pe cei în căutarea unui loc de muncă să vină la Angajatori de TOP București, unde au șansa să-și găsească domeniul și programul de lucru potrivit. Tot în locația evenimentului, participanții, indiferent de experiența profesională, au posibilitatea să discute cu un consilier de carieră, expert în recrutare.
„88% dintre Angajatorii de TOP recrutează toamna aceasta studenți si absolvenți – este un procent semnificativ, având în vedere ca aceștia își concentrau, de obicei, primăvara recrutarea pentru acest segment. Oportunitățile pentru studenți si juniori includ joburi part-time, stagii de practică, programe de internship, de trainee, management trainee și joburi entry level. Veștile bune continuă și pentru profesioniști. Peste 85% dintre pozițiile deschise sunt adresate acestei categorii de participanți. Fie că își doresc schimbarea locului de muncă, fie că optează pentru o reconversie profesională, candidații cu peste 5 ani de experiență vor găsi o gamă variată de joburi la Angajatori de TOP București.” – Dragoș Gheban, Managing Partner @Hipo.ro.
În urma unui sondaj realizat în rândul companiilor participante la eveniment, reies cele mai importante competențe pe care angajatorii le cer de la candidați. Comunicarea interpersonală și gândirea critică, alături de cunoștințele în domeniu sunt principalele criterii de selecție ale profesioniștilor. În ceea ce privește candidații juniori, peste 71% dintre companii susțin că învățarea continuă este cea mai importantă abilitate. Urmează apoi, în proporție de 17%, capacitatea de a seta obiective pe termen lung.
Printre companiile care vor fi prezente la Sala Palatului, se numără: ABA – Austrian Business Agency, ADP Romania, Agricover, Allianz Services, Alpha Bank, Ascensos Contact Centres Romania, Auchan Romania, Autodesk Romania, Banca Transilvania, BAT Romania, BCR, Be | Shaping the Future, Bertrandt Engineering Technologies, Bunge Romania, Cegedim Service Center, Coca-Cola HBC Romania, Danone, DB Schenker GBS, Deloitte Romania, Dover Business Services, Emia.com, Enel, EPAM Romania, eSky Group, EY Romania, FILDAS CATENA GROUP, Finastra, GE Digital. Part of GE Vernova, H&M, Hays, HCL Technologies, Hewlett Packard Enterprise Romania (HPE), Holcim Romania, IBB Holding, IDEMIA Romania, Imsat SA, Interbrands Orbico, Kellogg`s, KFC, KONE Ascensorul, KPMG, Lactalis Group Romania., LeasePlan, Lidl Romania, Mantu, McDonald`s România, Mega Image, Metropolitan Life, NTT Data Services, onsemi, PayPoint, Peek & Cloppenburg, PepsiCo, Philip Morris Romania, ProCredit Bank, Raiffeisen Bank, Regina Maria, Renault Group Romania, Romfracht, Schlumberger, Schneider Electric, Siemens Energy, Smartree, Societe Generale Global Solution Centre(SG GSC), Software Business Partners, Superbet, Taledo, Tata Technologies, TBI Bank, Teleperformance Romania, TELUS International, Tenneco, TotalEnergies, UNHCR – Agenția ONU pentru Refugiați, UniCredit, Unicredit Bank, UP Recruitment Romania, Veeam Software, Verifone, Vodafone Intelligent Solutions (_VOIS), Vodafone Romania, WALTER GROUP, Yusen Logistics Romania.
Formatul online rămâne disponibil și în cadrul acestei ediții. Orice candidat, indiferent de regiune, poate aplica la joburile companiilor, accesând Hipo.ro, secțiunea Angajatori de TOP. Participanții au acces la oportunități oferite de companii precum: Accenture, HCL Technologies, METRO.digital, Penny., Preh Romania, Thales, Wipro Engineering, WNS Global Services, Wolters Kluwer.
Participarea la Angajatori de TOP București este gratuită, atât în format fizic, cât și online. Cei interesați se pot înscrie pe site-ul www.hipo.ro, unde își creează un CV și pe care îl pot descărca prin versiunea „CV Barcode”, urmând să se prezinte cu acesta la Sala Palatului. Această opțiune nu doar că le va permite candidaților accesul în locația evenimentului, ci este și modalitatea de a-și lăsa CV-ul la cât mai multe standuri ale companiilor. Pe baza unei singure scanări a codului, angajatorii vor putea accesa mai ușor datele de contact și experiența candidatului, direct din contul lor de angajator, pe www.hipo.ro.