Meta Estate Trust dă startul IPO-ului și vizează majorarea capitalului social cu 25 milioane lei

0

Meta Estate Trust, companie de tip holding ce activează în sectorul imobiliar printr-un model investițional în premieră pe piața din România, anunță că Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat prospectul de Ofertă Publică Inițială (IPO) al companiei. Astfel, Meta Estate Trust va desfășura IPO-ul în vederea majorării capitalului social și, ulterior, al listării pe piața AeRO a Bursei de Valori București, în perioada 20 iulie – 02 August 2022. Noile acțiuni pot fi subscrise la 1,14 lei/acțiune în prima săptămână, respectiv 1,20 lei/acțiune în cea de-a doua săptămână de subscriere.

Compania vizează majorarea capitalului social cu 25 de milioane de lei, o creștere cu 33% comparativ cu capitalul social actual. Meta Estate Trust va oferi astfel investitorilor din piața de capital posibilitatea de a achiziționa un număr maxim total de 25 de milioane de acțiuni. De asemenea, prețul de subscriere este de 1,2 lei/acțiune, un preț cu discount față de evaluarea companiei de 1,58 lei/acțiune. Mai mult de atât, în perioada 20 – 26 iulie, compania va oferi un discount adițional de 5% din prețul de subscriere, ajungând astfel la 1,14 lei/acțiune.

Potrivit companiei, valoarea minimă de subscriere este de 5.000 de acțiuni, în timp ce, în cazul suprasubscrierii, pentru a se determina numărul de acțiuni ce revine fiecărui investitor, se va folosi metoda de alocare pro-rata. În cadrul ofertei publice inițiale, Meta Estate Trust beneficiază de asistența juridică a Popovici, Nițu, Stoica & Asociații, în timp ce evaluarea companiei a fost realizată de Veridio. De asemenea, BRK Financial Group asigură intermedierea. 

Meta Estate Trust aduce, pe piața din România, un model de business inovator, agil și mai ales rezilient în perioadele de incertitudine și de corecție a pieței. Realizarea IPO-ului, urmat de listarea pe piața secundară a Bursei de Valori București a fost, încă de la început, parte din strategia de business a companiei deoarece ne dorim să punem la dispoziția celor interesați de piața imobiliară o alternativă atractivă investițiilor tradiționale ce oferă protecție la inflație în contextul economic actual și, de asemenea, lichiditatea oferită de piața de capital”, a declarat Eugen Voicu (foto), Președinte al Consiliului de Administrație Meta Estate Trust.

Potrivit afirmațiilor sale, fondurile obținute în urma ofertei publice inițiale derulate vor fi direcționate către creșterea portofoliului de active al companiei și dezvoltarea de noi linii de business. 

„Din poziția de pionier pe segmentul de profil, ne dorim să fructificăm inteligent oportunitățile oferite de piață, de aceea sumele obținute în urma ofertei de acțiuni vor fi utilizate pentru creșterea, consolidarea și lărgirea portofoliului de active. În contextul de piață actual, în care investițiile imobiliare reprezintă active de refugiu, modelul de business aplicat de Meta Estate Trust asigură o diminuare a riscurilor prin diversificare atât geografică, cât și pe segmente de piață, dar mai ales printr-o rotație rapidă a capitalului”, a mai spus Eugen Voicu. 

Acesta a subliniat că un alt avantaj al Meta Estate Trust, odată cu listarea pe bursă, este dat de faptul că investitorii se vor bucura de lichiditate pentru o clasă de active tradițional ilichidă. 

Reprezentantul companiei a mai afirmat, de asemenea, că acționarii reprezentând peste 50% din capitalul actual al companiei și-au luat angajamentul de a nu-și vinde acțiunile pe o perioadă de minim 6 luni de la listarea la bursă.

Ne bucurăm că o mare parte dintre acționarii actuali, membrii fondatori, echipa de management cât și Advisory Board-ul și-au enunțat, o dată în plus, încrederea în modelul de business abordat de compania noastră. Astfel, ca dovadă a angajamentului lor pe termen lung, chiar dacă acțiunile Meta Estate Trust vor intra la tranzacționare în luna august, aceștia nu își vor înstrăina portofoliul pe o perioadă de 6 luni”, a încheiat Eugen Voicu. 

8 din 10 români cred că Litoralul are nevoie de investiții masive pentru a atrage turiști

0

Conform unui barometru realizat de compania de consultanță Frames, la comanda Sopra Resort, cei mai mulți dintre românii ar fi dispuși să revină pe litoral în vacanțe, nu doar în weekend, dacă ar vedea investiții semnificative în calitatea serviciilor, de la cazare și masă la modalități de a-și petrece timpul liber.

Litoralul românesc trece printr-o criză fără precedent. Dacă n-ar fi fost voucherele de vacanță, cele în baza cărora bugetarii au cazare și masă gratuite, Litoralul ar fi înregistrat un record negativ de turiști. Cum s-a ajuns în această situație, de ce nu mai merg turiștii pe litoral decât în weekend?

37% dintre cei 350 de intervievați au declarat că, în acest an, vor merge în vacanță în străinătate, și numai 24% au rezervat o vacanță pe litoralul românesc.

39% au declarat că nu au planuri de vacanță în această vară din motive diverse, în special de ordin financiar.

frames

Întrebați care sunt motivele pentru care au evitat în acest an litoralul românesc, cei mai mulți dintre respondenți (64%) au indicat prețurile practicate de hotelieri drept principal motiv.

Pe listă s-au mai regăsit, în ordinea opțiunilor, condițiile de cazare, menționate de 37% dintre respondenți, calitatea serviciilor (29%), traficul aglomerat (23%), situația plajelor (21%) și lipsa modalităților de distracție (18%).

În cadrul interviurilor directe, intervievații au reclamat curățenia deficitară din hoteluri, starea instalațiilor din băi, în general dotările precare ale camerelor (lenjerie veche, consumabile de baie insuficiente, absența aparatelor de cafea/ceai, calitatea slabă a internetului wireless) și lipsa locurilor de parcare asociate hotelurilor.

O parte din ei au reclamat și situația plajelor extinse din Mamaia, acolo unde experiența de a sta la plajă nu este loc una plăcută.

Raportul preț-calitate în turismul de pe litoral reprezintă, într-adevăr, o mare problemă. Din păcate, avem prea multe hoteluri așa-zis modernizate, de 4 stele, care oferă servicii sub nivelul așteptărilor. Unele dintre ele au fost renovate, însă într-un mod tipic românesc, iar detaliile sunt cele care fac diferența”, spune Adrian Negrescu, managerul Frames.

Potrivit rezultatelor barometrului, 8 din 10 români cred că litoralul are nevoie de investiții masive  pentru a atrage turiști.

63% consideră că actualele hoteluri, cele mai multe moștenite de pe vremea comuniștilor, nu mai respectă standardele de calitate, iar 59% spun că nici serviciile asociate, de la masă la distracție, nu sunt pe măsura prețurilor practicate.

frames

„S-a construit mult pe litoralul românesc, sunt câteva hoteluri de calitate, însă prea puține comparativ cu marea majoritate care oferă, din păcate, aceleași standarde ca acum 15-20 ani. Pentru a atrage turiștii pe litoral e nevoie de mai mult, de mai bine, de calitate și seriozitate, elemente care lipsesc, din păcate, în multe locuri de pe litoral”, a declarat Răzvan Popa, Head of Sales în cadrul Sopra Resort.

Ce își doresc românii de la litoralul românesc?

Întrebați ce și-ar dori să se întâmple pe litoralul românesc pentru a merge din nou în vacanță și nu doar în weekend-uri, 72% dintre cei intervievați au declarat că ar vrea să vadă prețuri mai mici, în raport cu veniturile românilor, atât la cazare cât și la restaurante.

Pe listă s-au mai regăsit dorința de a avea oferte mai clare și imagini reale cu camerele de cazare (53%), locuri de parcare asociate hotelului (42%) și plaje mai bine amenajate (38%).

65% și-ar dori ca prețul șezlongurilor să fie inclus în tariful de cazare, iar 78% ar prefera o variantă de servicii all-inclusive.

Un aspect interesant, relevat de barometru, îl reprezintă dorința majorității celor chestionați de a avea acces la mai multe servicii, altele decât cele de cazare și masă.

78% dintre cei chestionați și-ar dori ca, în perioada în care se află în vacanță, să vadă un spectacol, să participe la un concert sau să aibă acces la un centru de distracții.

„Din păcate, serviciile de vacanță asociate hotelurilor, de la teatrele de vară la cinematografe, centre de distracție, în general modalități de a petrece timpul într-un mod plăcut sunt din ce în ce mai puține. Nu prea ai ce face pe litoral decât să mergi la plajă, să ieși la plimbare, poate la mall la Constanța, și cam atât. Restaurantele de calitate sunt puține și scumpe, teatrele de vară – altădată cu un program zilnic de spectacole, au devenit ruină, cluburile le numeri pe degete, iar centrele de distracții, cele care mai sunt – au un caracter de bâlci, de încropeală”, arată concluziile barometrului.

Pentru ca litoralul românesc să redevină un loc de vacanță preferat de români nu doar în weekend este nevoie de investiții, de o strategie coerentă de dezvoltare locală, de limitare, de exemplu, a autorizațiilor de construire pe spațiile verzi dintre hoteluri, de eliminare a magazinelor alimentare din zonele turistice, de susținere și dezvoltare a zonei de entertainment, de asigurare a unor linii de transport viabile, rapide între stațiuni”, afirmă Adrian Negrescu.

Vestea bună este că pe litoral investițiile în dezvoltarea unor complexuri turistice și rezidențiale de calitate sunt tot mai mari.

Într-o analiză Frames & Sopra, experții relatau recent despre faptul că cei peste 250 de dezvoltatori imobiliari din Constanța anunță investiții de peste 250 de milioane de euro în următorii ani, în proiecte imobiliare mixte – hoteluri, apartamente, restaurante şi alte facilități turistice în Neptun, Jupiter, Venus, Saturn şi Olimp.

Dincolo de zona Năvădari-Mamaia, acolo unde dezvoltarea rezidențială a sufocat practic aceste zone, există vești bune din Sudul Litoralului acolo unde, pe baza unor planuri urbanistice bine puse la punct, se construiește la un alt nivel, cu respectarea standardelor actuale în materie de turism. Toate dezvoltările imobiliare Sopra, evaluate la 40 milioane de euro, includ restaurante, baruri, locuri de joacă pentru copii, piscine, zone de distracție și alte facilități așa cum vedem în destinațiile de top din Occident’’, afirmă Răzvan Popa, Head of Sales la Sopra Resort, companie cu patru proiecte imobiliare în Saturn, Jupiter, Olimp şi Neptun.

„Nu cred că își mai permite nimeni să facă rabat la calitate, așa cum s-a făcut în Mamaia Nord, unde sunt imobile care nu țin cont de elemente esențiale precum efectele aerului sărat asupra structurilor, decantarea nisipului din rețelele de canalizare etc. Pe de altă parte, nu cred că își mai permite nimeni să construiască un bloc sau un hotel fără să se gândească la infrastructura asociată. Când mergi în vacanță nu vrei să te simți ca la bloc, să cumperi de la buticul din colț și să stai în casă, la televizor. Vrei să ieși, să te distrezi, să te relaxezi nu să fii înconjurat de blocuri, de o mulțime de mașini, de trafic, praf și betoane”, a mai spus acesta.


Barometrul efectuat de compania de consultanță Frames, la comanda Sopra Resort, a fost realizat în perioada 3-10 iulie 2022, prin chestionare online, telefonic şi email, pe un eşantion reprezentativ de 350 de persoane, angajați cu studii medii și superioare, 58% bărbați și 42% femei, cu o vârstă medie de 47 de ani. Focusul grupul a fost reprezentat de persoane active, din diverse domenii de activitate, de la comerţ, la servicii financiare, agricultură, energie, confecţii, IT etc.

Proiect pentru creșterea gradului de ocupare a tinerilor NEETs

0

Asociația Centrul de Consultanță și Management al Proiectelor Europroject (CCMP Europroject), în parteneriat cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Teleorman, implementează în perioada 1 iulie 2022-31 decembrie 2023 proiectul AgeNT – Agenția pentru Tinerii NEETS, cod Mysmis 154154, finanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Cod apel: POCU/991/1/3/Operațiune compozită OS. 1.1, 1.2, Componentă 1: Viitor pentru tinerii NEETs I, Axa prioritară: Inițiativa locuri de muncă pentru tineri. Proiectul are o valoare totală de 4.948.386,34 lei (valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 4.868.167,57 lei). 

Obiectivul general al proiectului constă în facilitarea accesului unui număr de 378 de tinerilor NEETs șomeri cu vârstă cuprinsă între 16 și 29 de ani, înregistrați la Serviciul Public de Ocupare din Regiunea Sud Muntenia, la măsuri și intervenții integrate și personalizate de ocupare, în vederea dobândirii unor noi cunoștințe, competențe și aptitudini de muncă, având că scop creșterea gradului de ocupare a acestora.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

1. Îmbunătățirea nivelului de competențe profesionale pentru cel puțîn 154 tineri șomeri NEETs din regiunea Sud Muntenia, din care cel puțîn 114 cu nivel de ocupabilitate C sau D, prin participarea acestora la programe de formare profesională a adulților, țînându-se cont de oportunitățile de ocupare și cerințele potențialilor angajatori ce activează în această regiune. În cadrul proiectului se vor organiza 2 grupe de curs calificare nivel 2 confecționer textile (360 ore), 1 grupa de curs calificare nivel 2 agent securitate (360 ore), 1 grupa grupe de curs calificare nivel 2 lucrător în comerț (360 ore), 1 grupe de curs calificare nivel 2 lucrător finisor construcții (360 ore), 3 grupe de curs specializare machior (180 ore), 1 grupa de curs de specializare în domeniul competențelor digitale (80 ore), 2 grupe de curs de specializare inspector/referent resurse umane (60 ore). 

2. Creșterea ratei de ocupare în rândul tinerilor NEETs șomeri din regiunea Sud Muntenia, prin facilitarea accesului la servicii specializate pentru stimularea ocupării, în  rândul a cel puțîn 378 de tineri NEETs, printr-o abordare integrată – personalizată. Că urmare a implementării activității de mediere pe piață muncii pentru 378 de persoane și organizarea târgului de locuri de muncă, cel puțîn 163 tineri NEETs vor obține un loc de muncă în termen de șase luni de la încetarea calității de participant și cel puțîn 58 de tineri NEETs vor participa la programe de formare în vederea obținerii unei diplome, de ucenicie sau de stagiu în termen de șase luni de la încetarea calității de participant. 

3. Încurajarea antreprenoriatului și a ocupării pe cont propriu în rândul tinerilor NEETs șomeri cu nivel de ocupabilitate A prin oferirea de suport integrat –  cursuri de dezvoltare a competențelor antreprenoriale, servicii personalizate de mentorat și ajutor de minimis de 25.000 euro. Prin proiectul AgeNT se va operaționaliza o schemă de minimis pentru 9 firme care vor fi înființate de tinerii NEETs și care vor beneficia de capitalul necesar demarării activității, astfel inlaturandu-se un obstacol extrem de important al demarării unei afaceri, respectiv lipsa resurselor financiare. Aceste elemente sunt completate în implementarea proiectului de servicii personalizate de consiliere, de asistență pentru înființarea întreprinderilor, precum și de monitorizarea operaționalizării efective a planului de afaceri propus inițial spre finanțare.

Grupul țintă vizat de proiectul AgeNT va fi format din 378 de tineri șomeri cu vârstă cuprinsă între 16 și 29 de ani, care nu sunt ocupați și nu urmează nicio formă de educație sau formare, cu domiciliul sau reședința într-unul din județele regiunii Sud Muntenia, înregistrați și profilați în prealabil de către Serviciul Public de Ocupare – SPO. Pentru a fi eligibil în grupul țintă, la dată întrării în operațiune, o persoană trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

– să fie tânăr NEET cu vârstă cuprinsă între 16 și 29 de ani

– să fie înregistrat și profilat de SPO

– să aibă domiciliul sau reședința într-unul din județele regiunii Sud Muntenia

Grupul țintă va fi selectat având în vedere respectarea principiului egalității de gen – cel puțîn 50% din totalul grupului țintă vor fi femei, dar și a egalității de șanse – din cele 378 de persoane, minimum 38 de persoane vor fi de etnie roma,  minimum 76 de persoane vor avea domiciliul sau reședința în mediul rural, iar cel puțîn 114 tineri NEETs (30% din grupul țintă) vor avea nivel de ocupabilitate C (greu ocupabil) sau D (foarte greu ocupabil).

Proiect de educație economică și financiară pentru elevi

0

Asirom și organizația Junior Achievement România au derulat în anul școlar 2021-2022 proiectul de educație financiară „Sensul banilor”, la care au participat peste 3.000 de elevi de gimnaziu și profesorii lor, din 42 de unități de învățământ din 27 de localități din mediul urban, mic urban și rural. 

Rolul proiectului este de a le îmbogăți elevilor de gimnaziu cunoștințele economice și financiare și de a le dezvolta abilitățile, de a le da încredere în ei și a-i inspira să adopte un comportament responsabil.

Activitățile educaționale s-au derulat la clasă și online. Organizatorii precizează că „profesorii și elevii au avut acces gratuit, prin platforma JA InspireTM, la un kit de materiale educaționale pe teme de educație economică și financiară, adaptat pentru nevoile de învățare ale elevilor de gimnaziu, care îmbină noțiuni teoretice esențiale cu exerciții și aplicații, exemple din viața reală.

Prin intermediul activităților de tip learning by doing, elevii au putut înțelege concepte economice, rolul banilor în societate, consumul și economiile, au aflat cum să fie mai responsabili și să își gestioneze corect resursele, luând în același timp decizii raționale privind finanțele proprii, în funcție de potențiale riscuri. De asemenea, elevii au învățat despre inițierea unei afaceri proprii, cum să realizeze o planificare financiară simplă, dar și care sunt cele mai importante riscuri și potențiale soluții de depășire a lor. 

Participanții au apreciat conținutul educațional pentru exercițiile interactive disponibile, exemplele din viața reală legate de finanțe și explicațiile accesibile ale conceptelor”.

Deloitte România a asistat holdingul African Industries Group în preluarea rețelei de fitness World Class România, tranzacție care tocmai a fost finalizată

0

Deloitte România a asistat holdingul African Industries Group (AIG), care este prezent în România prin investiţii în agricultură, distribuţie de echipamente agricole și în domeniul imobiliar, în preluarea rețelei de fitness World Class România de la fondul de investiții polonez Resource Partners. Tranzacția a fost semnată în aprilie 2022 și a fost finalizată în data de 15 iulie, după obținerea tuturor aprobărilor necesare. Preluarea rețelei de 41 de centre de fitness reprezintă intrarea AIG pe segmentul sănătate și wellness.

Echipa multidisciplinară a Deloitte implicată în proiect a fost formată din experți din România și Germania, care au asigurat servicii de due diligence comercial, financiar și fiscal, precum și asistență în negocierea contractului de vânzare-cumpărare. La București, echipa de consultanți financiari a fost alcătuită din Radu Dumitrescu, Partener Coordonator, Ioana Boca, Director, Crina Ciudin, Senior Associate, Cristina Ifrim, Senior Associate, și Mădălina Tene, Senior Associate, iar echipa de experți fiscali a fost formată din Alexandra Smedoiu, Partener, Monica Țariuc, Director, Mihaela Iacob, Senior Manager, și Victoria Dobre, Senior Manager. Contribuția practicii Deloitte de consultanță financiară din Germania a fost asigurată prin Stefan Ludwig, Partener, și Steffen Gausselmann, Manager.

„Aceasta este a doua tranzacție pentru care colaborăm cu Deloitte, după cea în care am preluat fermele Agricom Borcea, Tudor 92, Concordia Agro și Alisa Farm Management, precum și Thames Farming Enterprises, compania ce deține cele patru ferme. De această data, proiectul s-a derulat în două faze, ambele necesitând demersuri de due diligence și de negociere, iar echipa internațională a Deloitte a fost alături de noi tot timpul, implicată în totalitate, și a dat dovadă de flexibilitate prin modul în care a răspuns numeroaselor schimbări care au apărut pe parcursului celor aproape opt luni de colaborare. Am apreciat în mod deosebit competența comercială a echipei Deloitte și profesionalismul analizei financiare”, a declarat Alexandru Rusu, Director financiar Europa Centrală și de Est, African Industries Group.

„Cred că succesul acestei tranzacții a fost asigurat de colaborarea extraordinară atât cu echipa de conducere a AIG, cât și cu ceilalți consultanți. Suntem onorați de faptul că am reușit să asistăm clientul nostru pe parcursul celor câteva luni, cât a durat proiectul, prin intermediul unei echipe internaționale, formate din experți din România și Germania. Această tranzacție reprezintă intrarea AIG pe o nouă piață și un nou pas către consolidarea poziției sale”, a declarat Radu Dumitrescu, Partener Coordonator Consultanță Financiară, Deloitte România.

MedLife semnează preluarea a 99.76% din acțiunile celui mai mare spital privat din județul Argeș, Muntenia Hospital

0

MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, continuă planurile de dezvoltare și anunță semnarea contractului de achiziție pentru pachetul majoritar de acțiuni (99,76%) al celui mai mare spital privat din județul Argeș, Muntenia Hospital. Tranzacția MedLife urmează să fie analizată de către Consiliul Concurenței.

Cu o experiență de peste 10 ani pe piață serviciilor medicale, Muntenia Hospital asigură pacienților din sudul țării soluții moderne pentru investigații, tratamente medicale și intervenții chirurgicale, în regim de spitalizare de zi și spitalizare continuă. Unitatea dispune de un bloc operator cu 4 săli de operație, un centru de radiologie și imagistică de înaltă performanță (CT, RMN, DEXA, mamograf digital) și un laborator propriu de analize medicale, acreditat RENAR. Spitalul localizat în Pitești acoperă un spectru larg de specialități medicale și chirurgicale și se află în relație contractuală cu Casa de Asigurări de Sănătate pentru servicii de spitalizare de zi și continuă. 

Potrivit reprezentanților companiei, la nivelul anului anului trecut Muntenia Hospital a înregistrat o cifră de afaceri de 5,5 milioane euro. 

„Așa cum am anunțat deja acționarii noștri, continuăm procesul de consolidare și dezvoltare a Grupului MedLife la nivel național și ne bucurăm să anunțăm semnarea unui nou parteneriat în sudul țării – Muntenia Hospital, cel mai mare spital privat din județul Argeș. Noul parteneriat se va traduce în extinderea portofoliului nostru de servicii în regiune – astfel, pe lângă serviciile în regim de ambulatoriu, imagistică și laborator, argeșenii vor putea beneficia și de tratamente chirurgicale complexe și spitalizare la cele mai înalte standarde”, a declarat Dorin Preda, Executive Director al MedLife Group.

„Semnarea noului parteneriat este încă un pas important care vine să susțină angajamentul nostru, de a face împreună România bine, cu grijă și empatie față de pacienții noștri. Ne-am extins serviciile în zona de wellness, dar și în zona de asigurări, devenind astfel primul și cel mai mare integrator de servicii medicale la nivel național cu know how 100% românesc. De la prevenție și welness în regim de retail sau de abonamente medicale, la intervenții complexe și spitalizare oferite în regim fee for service sau de asigurare medicală, oferim soluții complete în beneficiul pacientului român. Practic, punem laolaltă medici și specialiști români, tehnologie de ultimă generație și expertiza noastră, a celui mai mare integrator de servicii medicale private din România, cu obiectivul de a contribui la o îmbunătățire a calității vieții și a oferi soluții medicale complete, acasă, în România” , a declarat Mihai Marcu, Președinte & CEO MedLife Group.

MedLife a intrat în județul Argeș în 2018, odată cu achiziția pachetului majoritar al grupului de clinici Solomed, facilitând împreună cu noii parteneri de la Pitești accesul pacienților la servicii medicale în regim de ambulatoriu și laborator, la cele mai înalte standarde. Odată cu finalizarea tranzacției anunțate, compania își va completa portofoliul de servicii oferite în sudul țării cu cele de chirurgie și spitalizare.

În prezent, Grupul MedLife este operatorul cu cel mai mare portofoliu de achiziții în zona medicală din România, având și cel mai mare know how în ceea ce privește integrarea unei afaceri românești fondată de medici și specialiști români, numărul total al tranzacțiilor finalizate urcând la 45. Dincolo de sistemul integrat de servicii cu acoperire la nivel național, prin particularitatea programul de achiziții de a păstra mare parte din fondatorii companiilor achiziționate în cadrul grupului, MedLife a reușit să dezvolte și cea mai mare comunitate de antreprenori români de pe segmentul serviciilor medicale private, contribuind, nu doar la o îmbunătățire a calității vieții pacienților, dar și la o consolidare a capitalului românesc. 

„Suntem mândri de faptul că MedLife este singura companie românească de servicii medicale private care, prin resurse proprii (echipa de M&A și investițiile susținute), a reușit să devină cel mai mare achizitor strategic în sectorul medical privat, confirmând în felul acesta și angajamentele asumate în fața investitorilor”, a mai declarat Mihai Marcu.

VTEX implementează o soluție de ecommerce B2B pentru un gigant global din industria alimentară

0

VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital pentru branduri și retaileri, a fost aleasă ca partener în procesul de digitalizare a vânzărilor B2B de către BRF, una dintre cele mai mari companii din sectorul alimentar la nivel global, prezentă în 127 de țări. Compania din sectorul alimentar și-a lansat în martie operațiunea de ecommerce B2B (Business-to-Business) din Chile, aceasta reprezentând cea mai mare piață din America Latină, după Brazilia.

„Parteneriatul cu gigantul BRF este o nouă dovadă a faptului că segmentul de ecommerce în zona B2B crește din ce în ce mai mult. Această tendință este tot mai vizibilă atât local, cât și la nivel global, pe măsură ce companiile din industria alimentară au nevoie de noi metode de diferențiere. De exemplu, având acum funcționalități precum Live Shopping, pot prezenta mai bine produsele către retaileri, fiind un instrument educațional eficient în comerțul B2B”, susține Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.

„Implementarea platformei de ecommerce B2B dezvoltată de VTEX ne va permite să ne dublăm prezența în regiune și în același timp ne va oferi un nivel înalt de segmentare a pieței și posibilitatea de a defini nișele cheie”, explică André Taffarello, International Direct Exports Director la BRF.

El adaugă faptul că acesta este un nou canal tranzacțional pentru lansarea și prezentarea de noi oferte, pentru producția de conținut și pentru segmentarea pieței. În plus, magazinul B2B ajută BRF să creeze relații cu clienții deoarece le permite să se adreseze unui public la care compania nu a avut acces în mediul offline.

„Acest proiect modern adaugă experiența de Live Shopping la operațiunile online B2B, un trend care a luat avânt la nivel global. Companiile cu echipe de vânzări mari pot valorifica acest trend transformându-și agenții de vânzări în personal shoppers, valorificând astfel avantajele unui canal hibrid online și offline”, adaugă Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) în cadrul VTEX.

Una dintre principalele provocări în implementarea unei soluții de ecommerce B2B este aceea de a oferi o experiență de cumpărături personalizată, așa cum se întâmplă în comerțul B2C (Business-to-Consumer). Când vorbim despre un întreg segment de piață, precum cel B2B, provocarea este și mai mare pentru că discutăm despre digitalizarea unei altfel de relații comerciale. Spre deosebire de comerțul B2C, unde clienții vin către magazin, în B2B, magazinul își caută clienții. Din acest motiv este esențial ca BRF să dețină o platformă care să-i permită analizarea atentă a datelor. Practic, folosind istoricul de achiziții al fiecărui supermarket sau magazin local, BRF va putea crea oferte personalizate pentru clienții săi.

Cu noul canal de ecommerce B2B dezvoltat de VTEX, fiecare companie-client a BRF are acces la un magazin virtual care este foarte bine personalizat, începând cu promoțiile, prețurile, condițiile de livrare și până la afișarea produselor.

În plus, clienții pot contacta un agent de vânzări și pot accesa întregul istoric al achizițiilor online integrate în sistem. Cu alte cuvinte, ei pot beneficia de vizibilitate asupra produselor pe care le cumpără frecvent și asupra listelor de prețuri cu care s-au familiarizat deja.

Prima achiziție din această nouă operațiune de ecommerce B2B se va efectua cu suportul unui agent de vânzări, iar, cu trecerea timpului, acești clienți vor învăța și vor începe să realizeze achizițiile independent. Astfel, agenții de vânzări vor adopta o poziție mai degrabă consultativă, orientându-se mai mult pe extinderea portofoliulu de clienți pe care îi deservesc, reducând astfel timpul de deplasare necesar pentru vizitele fizice.

Pentru BRF, rolul acestei operațiuni de ecommerce B2B este unul clar, el constând în valorificarea activității profesioniștilor în vânzări. Noul canal este un instrument care digitalizează operațiunile companiei și o ajută să se dezvolte, ajungând să îndeplinească un rol strategic în cadrul companiei.

Trei din patru tineri nu au competențele necesare angajării

0

15 iulie este Ziua Mondială a Competențelor Tinerilor. Comisia pentru educație și UNICEF prezintă în context raportul Recovering learning: Are children and youth on track in skills development? [Recuperarea școlară: copiii și tinerii își dezvoltă competențele în mod corespunzător?], care „cuprinde analize referitoare la dobândirea competențelor în cazul copiilor mici, al copiilor din ciclul primar și al tinerilor. Datele relevă un nivel scăzut al competențelor în rândul copiilor și al tinerilor din toate grupele de vârstă, tinerii din țările cu venituri mici având cele mai reduse șanse de a deține competențele de care au nevoie pentru a se dezvolta, mai ales în ceea ce privește oportunitățile profesionale viitoare, un loc de muncă decent și antreprenoriatul”.

Date disponibile din 92 de țări arată că aproape trei sferturi dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani „nu reușesc să dobândească competențele necesare angajării”. 

Robert Jenkins, director pentru educație în cadrul UNICEF: „O generație de copii și tineri inspirați și competenți este esențială pentru prosperitatea, progresul și succesul societăților și economiilor. Cu toate acestea, sistemele de învățământ sunt un eșec pentru majoritatea copiilor și tinerilor din lumea întreagă, care ajung să fie needucați, lipsiți de inspirație și de competențe – o combinație ce duce la lipsa productivității. Pentru a face față acestei crize, sunt necesare investiții urgente în soluții rentabile și testate care să permită accelerarea procesului de învățare și de dezvoltare a competențelor în cazul generației actuale și al generațiilor viitoare.” 

Liesbet Steer, director executiv al Comisiei pentru educație: „Pentru a oferi tinerilor cele mai mari șanse de a reuși și de a recupera carențele școlare generate de pandemie, trebuie să îi sprijinim într-un mod holistic. Dar nu putem recupera ceva ce nu măsurăm. Trebuie să știm în ce punct se află copiii și tinerii în ceea ce privește dezvoltarea competențelor de care au nevoie și să le monitorizăm progresele. Acesta este motivul pentru care Comisia pentru educație, UNICEF și partenerii săi încearcă să elimine principalele lipsuri în materie de date, inclusiv prin lansarea Contorului mondial al competențelor care contribuie la urmărirea progreselor și la creșterea gradului de conștientizare a competențelor dobândite de tinerii din întreaga lume, astfel încât să putem lua măsuri urgente pentru a ajuta această generație să prospere pe viitor.”

După cum anunță UNICEF, „cu un procent ridicat al tinerilor aflați în afara sistemului de învățământ și cu un nivel scăzut al competențelor dobândite în învățământul secundar, țările din întreaga lume se confruntă cu o criză a competențelor, majoritatea tinerilor nefiind pregătiți pentru actuala piață a muncii, se arată în raport.

Disparitățile profunde înregistrate între țări și în rândul celor care provin din cele mai sărace comunități sporesc inegalitățile. Potrivit raportului, în cel puțin una din trei țări cu venituri mici care au date disponibile, peste 85% dintre tineri nu reușesc să dobândească competențe digitale și profesionale în timpul învățământului secundar.  

Datele din 77 de țări arată că mai puțin de trei sferturi dintre copiii cu vârste cuprinse între trei și cinci ani au un parcurs corespunzător în cel puțin trei din cele patru domenii ale alfabetizării – competențe de scris, citit și socotit, abilități fizice, abilități socioemoționale și abilități de învățare. În preajma vârstei de 10 ani, majoritatea copiilor din țările cu venituri mici și medii nu sunt capabili să citească și să înțeleagă un text simplu. Aceste abilități sunt fundamentale pentru învățarea și dezvoltarea ulterioară a competențelor, se arată în raport. 

Competențele fundamentale de scris, citit și socotit, competențele transferabile, inclusiv abilitățile de viață și cele socioemoționale, competențele digitale, care permit unei persoane să utilizeze și să înțeleagă tehnologia, competențele profesionale, care sprijină tranziția către piața muncii, și competențele antreprenoriale sunt esențiale pentru dezvoltarea copiilor. Aceste competențe sunt importante și pentru dezvoltarea societăților și a economiilor. 

Datele referitoare la România din Contorul mondial al competențelor arată că 1.038.197 (48,2%) din 2.152.418 de tineri cu vârsta între 15 și 24 de ani nu au competențe de nivelul învățământului secundar. De asemenea, 791.945 de tineri între 15 și 24 de ani – sau 36,8% din totalul acestora – nu au competențe digitale.

UNICEF și Comisia pentru educație îndeamnă guvernele să ofere o educație de calitate fiecărui copil și să elimine barierele care îl expun riscului de abandon școlar, să evalueze nivelul școlar al copiilor și să ofere cursuri remediale adaptate pentru a-i aduce la zi, să acorde prioritate competențelor fundamentale care să ofere o bază solidă pentru învățarea pe tot parcursul vieții și să sprijine sănătatea psihosocială și bunăstarea prin acordarea de sprijin holistic. Raportul subliniază necesitatea unor date mai ample privind deficitul de competențe în rândul copiilor și tinerilor din toate grupele de vârstă”.

FPPG salută votul din Parlamentul UE pentru noua taxonomie destinată investițiilor durabile, care a susținut ca gazul natural să fie inclus în taxonomie și, prin urmare, considerat sustenabil de către investitori.

0

O majoritate de 328 de membri ai Parlamentului European de la Strasbourg a votat săptămâna trecută împotriva obiecției la actul delegat al Comisiei Europene privind Regulamentul taxonomiei și, prin urmare, în favoarea clasificării energiei nucleare și a gazelor naturale drept sustenabile si durabile. Până în prezent, gazul fusese exclus de majoritatea investitorilor sustenabili, ceea ce a contribut la adâncirea dependenței UE de gazul rusesc, situație devenită de neacceptat în urma escaladării agresiunii din Ucraina.

Termenul până la care se putea contesta votul a expirat pe 11 iulie, iar în lipsa unei abțineri, Actul Delegat Complementar va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2023. Acest lucru presupune că oficialii europeni au calificat utilizarea gazului, în anumite condiții, ca activitate sustenabilă ce răspunde în mod direct acestui deziderat cheie de securitate energetică a României și că va contribui la stabilitate pe termen mediu și lung în Europa Centrală și de Est, prin aducerea pe piață de noi resurse energetice cheie, din Marea Neagră, în condiții de eficiență economică, în timp ce vor contribui la consolidarea traiectoriei de atingere a obiectivului de neutralitate climatică în perspectiva anului 2050.  

„Acesta este un progres semnificativ pentru atingerea dezideratului de independență energetică al UE fata de importurile din Rusia, deoarece va direcționa investiții durabile, diminuând nevoia de importuri de acest gen. România este una dintre țările cu cele mai semnificative resurse de gaze naturale, iar legea offshore adoptată de parlamentul național acum două luni primește noi valențe de oportunitate pentru dezvoltarea sistemului energetic românesc în raport cu rolul regional pe care îl dorim și constrim deja în ultmii ani. FPPG își propune să fie principalul aliat al României pentru creșterea producției energetice în regim de urgență, pentru a intampina sezonul rece al acestui an într-o poziție de putere atat în interiorul uniunii, dar mai ales în raport cu negocierile care vor urma în est.”, declară Directorul Executiv al FPPG, Cătălin Niță.

Ne exprimăm dorința ca, în viitorul apropiat, membrii FPPG să contribuie semnificativ la a asigura necesarul de consum de gaze naturale al României pentru mulți ani prin adăugarea cantităților din proiectele offshore, blocate până acum de o lege menită de fapt să le faciliteze, dar și a proiectelor onshore și deeponshore, care pot crește semnificativ aportul energetic la nevoile regionale.

Prin adăugarea cantităților suplimentare care pot fi generate, România poate ajunge cel mai important producător de gaze naturale din Uniunea Europeană, odată cu închiderea zăcământului Groningen din Olanda. Astfel, decizia politică de la nivel european în legatură cu taxonomia se dovedește una de înaltă responsabilitate, iar toti membrii FPPG își vor asuma partea lor de responsabilitate în perioada următoare, asigurând cât mai mult din nevoile cetățenilor indiferent de modul cum va evolua situația din est.

FPPG reiterează totodată deplina disponibilitate pentru o consultare permanentă cu autoritățile statului și își asumă responsabilitatea de a facilita cel mai constructiv dialog posibil între industria de petrol și gaze și reprezentanții mediului decident.

NextUp: IMM-urile din România nu mai speră la fondurile nerambursabile pentru digitalizare și investesc din surse proprii în soluții software pentru a evita pierderi

0

Cererea pentru soluții software care automatizează activități recurente a înregistrat o creștere accelerată, de 20%, în perioada ianuarie-iunie 2022, comparativ cu aceeași perioadă din ultimii doi ani, ca urmare a faptului că antreprenorii români, mulți afectați de pandemie, nu mai speră să fie lansat programul de finanțare nerambursabilă pentru digitalizare destinat IMM-urilor ca parte a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNNR) promis din 2020, arată o analiză a companiei NextUp, dezvoltator și furnizor de soluții software pentru business.

PNRR, cu o valoare totală aprobată de Comisia Europeană de 29,2 miliarde de euro, include în strategia de dezvoltare a României componenta Transformare digitală, prin care este alocată suma de 315 milioane de euro pentru digitalizarea IMM-urilor, conform informațiilor din programul publicat pe site-ul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene. Anunțat inițial în iulie 2020, ca sprijin pe durata pandemiei, programul a fost amânat pentru începutul anului 2021, iar ulterior pentru final de 2021, fără să fie încă lansat până în acest moment.

“Multe afaceri sunt încă afectate de efectele pandemiei și au nevoie de sprijin financiar, însă antreprenorii au renunțat să mai aștepte lansarea programului de finanțare nerambursabilă pentru digitalizare. Au trecut doi ani de promisiuni și mai ales de programe de finanțare amânate sau anulate, iar afacerile nu pot sta pe loc pentru că au responsabilitate față de clienți, angajați, furnizori și piață. Când ai un business, trebuie să acționezi rapid având în vedere evoluția pieței, iar amânarea continuă a acordării fondurilor europene generează scăderea încrederii antreprenorilor în stat și nu oferă perspectivă în mediul de business. Acesta este și motivul pentru care cei mai mulți antreprenori interesați de finanțarea publică au decis să nu mai aștepte lansarea programului PNRR și să investească din resurse proprii în digitalizarea proceselor în firmele lor pentru a evita pierderi și a fi competitivi pe piață”, explică Roxana Epure, Managing Partner NextUp.

În prezent, antreprenorii din România investesc între 1,000 și 5,000 euro în soluții software ready to use și între 7,000 și 12,000 euro în soluții software customizate în funcție de nevoile afacerii. Investițiile se fac pe parcursul a 3-12 luni, în funcție de nevoi și complexitatea business-ului. De asemenea, au în plan noi investiții în automatizarea mai multor procese din activitate, pe care intenționează să le facă odată cu dezvoltarea business-ului.

În schimb, prin accesarea fondurilor nerambursabile, companiile ar putea investi între 30.000 euro și 100.000 de euro pentru achiziționarea de echipamente IT și soluții de digitalizare, așa cum este prevăzut în PNRR.

“Chiar și în lipsa acestor subvenții, companiile prioritizează investiția în procesul de digitalizare, în special în zona de automatizări a task-urilor repetitive care ajută la reducerea costurilor pe termen lung. Tendințele pieței arată că tot mai multe firme mici, cu maximum 20 angajați, se dotează cu softuri de gestiune și contabilitate sau chiar cu sisteme de tip ERP, complet adaptate industriei lor, care simplifică munca, soluții personalizate de automatizare și alte tehnologii. În prezent, digitalizarea nu poate fi evitată dacă vrei ca afacerea ta să reziste pe piață și să se dezvolte continuu, fiind un must-have în business și, totodată, o soluție pentru numeroase situații, implicit pentru un consum mare de resurse și evitarea pierderilor în afacere”, punctează Roxana Epure, Managing Partner NextUp.

În timp ce lansarea programului de finanțare nerambursabilă pentru digitalizarea IMM-urilor este întârziată, statul îngreunează activitatea firmelor, angajaților și a antreprenorilor prin raportări stufoase despre tot ceea ce se întâmplă într-o afacere, prin sistemele SAF-T și e-Factura.

Astfel, în opinia antreprenoarei Roxanei Epure, statul doar simulează digitalizarea relației cu mediul de business, obligând practic companiile la cheltuieli neprevăzute cu noi soluții de digitalizare necesare pentru raportarea a tuturor datelor despre afacere către ANAF și la activități în plus față de cele curente. Pentru ca afacerile să nu resimtă raportarea SAF-T și transmiterea datelor de pe facturi în sistemul e-Factura ca responsabilități consumatoare de timp, NextUp a creat două soluții pentru automatizarea extragerii și transmiterii datelor către stat, procese care durează între 5 și 20 minute în funcție de numărul facturilor și cantitatea de date existentă și care ajută companiile să evite cheltuieli pe resurse suplimentare.