O mie de depozite înființate de Romsilva pentru vânzarea lemnului fasonat

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că „a înființat până în prezent 1.033 de depozite pentru masa lemnoasă recoltată din pădurile administrate, pentru a facilita vânzarea lemnului fasonat către populație și pentru industria prelucrătoare. Din acestea, 284 sunt permanente și 749, temporare.

În primele cinci luni ale acestui an, au fost vânduți direct către populație, ca lemn pentru foc, 689.243 metri cubi de lemn, cu 253.800 metri cubi mai mult decât în perioada similară a anului trecut, din cei 1,32 milioane metri cubi lemn fasonat, exploatați în regie proprie sau prin contracte de prestări servicii. 

Anual, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva pune pe piață circa 9,5 milioane de metri cubi, iar ponderea lemnului fasonat va crește în acest an pentru ca, de la începutul anului viitor, 50% din volumul total de masă lemnoasă pusă pe piață din pădurile proprietatea publică a statului să fie lemn fasonat, exploatat prin forțe proprii sau prin contracte de prestări servicii cu firme atestate”.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. De asemenea, Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naționale, precum și 12 herghelii de stat.

Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard internațional”.

Foto: ©Romsilva

 

Tutunul, cea mai „solidară” industrie

0

 

„Când vine vorba despre tutun, dincolo de blamul la modă, toată lumea realizează mai ales în perioadele dificile că industria e un pilon principal pentru economie, buget, exporturi”, a declarat Gilda Lazăr, director Corporate Affairs & Communications la conferința „Se schimbă legislația fiscală. Ce spun cei care plătesc taxe, impozite și contribuții?”, organizată online de Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC).

JTI a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de peste 7 miliarde lei (peste 1,4 miliarde euro). Suma totală include acciza și este în creștere cu circa 12% față de 2020. Pe lângă accize, JTI a mai virat la buget și TVA, plus alte taxe si contribuții, reprezentând în total 80% din cifra de afaceri, și anume circa 5,6 miliarde lei, cu peste 14% mai mult față de anul precedent. Prin aceste sume virate la stat, doar JTI contribuie la PIB-ul României cu 0,52%.

„Când am auzit prima dată despre taxa de solidaritate și de aplicarea ei pe cifra de afaceri, m-am gândit că suntem cea mai solidară industrie. Cine virează la stat mai mult de 80% din cifra de afaceri? Doar Banca Națională plătea la un moment dat 80% impozit, dar pe profit, nu pe venituri. Unii spun că ne lăudăm și că, de fapt, aceste taxe sunt plătite de consumatori. Așa e. Accizele și TVA sunt taxe indirecte, pe consum. Iar pentru produsele din tutun noi colectăm aceste taxe, pe care le virăm la buget în avans, cu cheltuielile aferente, fără ca statul să facă vreun efort administrativ. Se poate spune că, astfel, lucrăm pentru ANAF. La nivel de industrie, contribuțiile pentru anul 2021 se ridică la circa 20 miliarde de lei, ceea ce înseamnă 12% din PNRR, sume pentru care statul nu trebuie să depună planuri sau să îndeplinească vreo condiție. Am discutat cu Ministerul Finanțelor despre un nou calendar de accize, pe cinci ani, pentru că  predictibilitatea fiscală ne ajută să planificăm afacerile, să plătim taxe, să investim, să ne implicăm în rezolvarea problemelor reale ale societății. Din 2010, derulăm anual campanii publice anti-contrabandă, avem încheiate cu autoritățile programe de combatere a comerțului ilegal și, indiferent de contextul economic sau de dificultățile cu care ne-am confruntat, continuăm să susținem programele sociale și culturale derulate de 25 de ani încoace. Ne dorim să putem raporta și pentru anul în curs rezultate financiare bune și, implicit, creșterea contribuțiilor la buget. Vom reuși în condițiile unei politici fiscale predictibile, stabilității cadrului de reglementare și menținerii contrabandei la nivel scăzut”, a mai spus reprezentantul JTI.

JTI este una dintre primele multinaționale stabilite local, încă din 1993. Compania a investit până acum peste 250 milioane de euro pe piața locală și, recent, a anunțat o investiție de 60 de milioane de euro în următorii trei ani pentru modernizarea capacităților de producție ale fabricii din București. În momentul de față, aproximativ 75% din producția JTI Manufacturing este exportată în circa 50 țări.

JTI are peste 1.200 de angajați în sediul din București, fabrică și birourile de vânzări din toată țara, și este Angajatorul numărul unu în România, potrivit evaluării realizate de Top Employers Institute, care include 23 companii pe plan local.

România este al doilea producător european de țigarete, la egalitate cu Germania și după Polonia. Conform INS, în 2021totalul exporturilor de tigarete si produse din tutun a fost de peste 1,34 miliarde de euro, contribuția pozitivă a tutunului la balanța de plăți fiind de circa un miliard de euro.

Radu Puiu, XTB: Vine recesiunea și în Zona Euro? Efectele creșterii inflației pe termen scurt, mediu și lung.

0
  • Banca Centrală Europeană a anunțat că va majora ratele dobânzilor pentru prima dată în ultimii 11 ani.
  • Creșterea ratelor dobânzilor ar putea încetini și mai mult creșterea economică.
  • Prognozele BCE indică o încetinire a creșterii prețurilor de consum în următorul an, inflația totală fiind prognozată să scadă de la 6,8% la 3,5% în 2023. 
  • Cu toate acestea, estimările sunt legate de multă incertitudine, în vreme ce războiul din Ucraina continuă, accelerarea crizei energetice și penuria aprovizionării cu alimente cresc costul vieții, constată Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul casei de brokeraj pe burse internaționale XTB România.
  • Rusia a intrat recent în incapacitate de plată a datoriei sale suverane în valută străină pentru prima dată de la Revoluția Bolșevică (1918), iar China încă încearcă să renunțe la restricțiile pandemice. 
  • În SUA, dar și în Franța autoritățile statale încearcă să ofere diferite tipuri de ajutoare. 
  • La nivel unitar, inflația din Zona Euro a accelerat la un maxim istoric.
  • Deși, la prima vedere astfel de măsuri sunt primite cu brațele deschise de către populație, nu fac altceva decât să accentueze presiunile inflaționiste. Investitorii sunt îngrijorați de lipsa unui plan credibil de abordare a așa-numitei „fragmentări”, adică majorări nejustificate ale costurilor de îndatorare ale țărilor mai slab dezvoltate din Zona Euro, în comparație cu țările mai puternice din punct de vedere economic, se mai arată în analiza casei de brokeraj XTB România.

Inflația din SUA a atins maximul ultimilor 40 de ani în mai, când prețurile de consum au crescut cu 8,6%. Această țară nu este singura care a resimțit creșterea costurilor: majoritatea statelor europene, precum și Israel și Coreea de Sud, au înregistrat creșteri puternice ale inflației de la începutul pandemiei.

În prezent, atenția investitorilor europeni este concentrată asupra Băncii Centrale Europene (BCE), care urmează să aibă o întâlnire critică luna viitoare.

Banca Centrală din Zona Euro a anunțat că va majora ratele dobânzilor pentru prima dată în ultimii 11 ani, dar investitorii sunt mai interesați dacă instituția va urma o continuare a înăspririi politicii monetare pe termen mediu.

BCE a anunțat că va exista o altă creștere în septembrie, dar incertitudinea se bazează în prezent asupra perioadei ulterioare, având în vedere că perspectivele economice ale blocului tind să devină tot mai sumbre. 

Creșterea ratelor dobânzilor ar putea încetini
și mai mult creșterea economică.

În acest context, membrul BCE și guvernatorul Băncii Centrale a Austriei, Robert Holzmann, a declarat că va fi necesară o evaluare a direcției în care se îndreaptă dezvoltarea economică și unde se află inflația și, după aceea, să se decidă dacă există suficient spațiu pentru a crește cu 25 sau 50 de puncte bază până la ce nivel este considerat rezonabil.

În acest moment, Banca Centrală are o misiune foarte dificilă, trebuind să gestioneze niveluri record ale inflației și o deteriorare a perspectivelor economice. 

BCE a prognozat în iunie o rată de creștere economică de 2,8% pentru Zona Euro în acest an, dar există îngrijorări tot mai mari că acest lucru nu se va materializa.

Prognozele BCE indică o încetinire a creșterii prețurilor de consum în următorul an, inflația totală fiind prognozată să încetinească de la 6,8% la 3,5% în 2023. 

Cu toate acestea, estimările sunt legate de multă incertitudine, în vreme ce războiul din Ucraina continuă, accelerarea crizei energetice și penuria aprovizionării cu alimente cresc costul vieții.

Banca Centrală a organizat o întâlnire de urgență la începutul acestei luni pentru a aborda situația creșterii costurilor de împrumut pentru așa-numitele „națiuni europene periferice”.

BCE a spus că va dezvolta un nou instrument pentru a aborda aceste riscuri. Totuși, piețele au rămas cu întrebări privind momentul în care va fi implementat instrumentul și cât de departe va ajunge.

Investitorii sunt îngrijorați de lipsa unui plan credibil de abordare a așa-numitei „fragmentări”, adică majorări nejustificate ale costurilor de îndatorare ale țărilor mai slab dezvoltate din Zona Euro, în comparație cu țările mai puternice din punct de vedere economic. 

Conform unor comentarii oferite CNBC de către Mario Centeno, membru al băncii centrale, instituția vizează implementarea unui instrument de backstop. Acesta este special conceput pentru combaterea fragmentării și este necesar pentru a asigura transmiterea ordonată a politicii monetare în țările din Zona Euro.

Până acum, președintele BCE, Christine Lagarde, a fost vagă cu privire la modul în care va fi utilizat instrumentul și când va fi gata, precum și la ce condiții ar putea fi impuse țărilor care beneficiază de achiziții de obligațiuni în cadrul programului.

Între timp, datele din diferite state europene prezintă o imagine difuză. 

Inflația din Spania a avansat până la valori de două cifre în iunie, ceea ce a reprezentat o nouă surpriză pozitivă a presiunilor asupra prețurilor din Zona Euro.

Rata anuală armonizată a inflaţiei a crescut la 10% în iunie de la 8,5% în mai. 

Varianta normală a inflației a fost de 10,2%, cu mai mult de un punct procentual peste nivelul median prognozat de 9%, indicat de un sondaj al Reuters.

Astfel, inflația din statul iberic a atins cel mai ridicat nivel din 1985. 

Pe de altă parte, o veste optimistă a venit din Germania, unde inflația headline a scăzut în iunie pentru prima dată din ianuarie. 

Potrivit datelor preliminare publicate miercuri de biroul german de statistică Destatis, prețurile de consum au crescut cu 7,6% de la un an la altul, sub prognoza de 8% a sondajului Wall Street Journal. 

La nivel unitar, inflația din Zona Euro a accelerat la un maxim istoric. Decalajul dintre cea mai mare și cea mai scăzută rată a inflației dintre cei 19 membri ai uniunii valutare a crescut, de asemenea, la un maxim istoric.

Scala variază de la Malta, unde prețurile de consum au crescut cu 5,6% luna trecută, până la Estonia, unde inflația a atins 20,1%. 

Aceasta este o diferență de peste 14 puncte procentuale, cea mai mare valoare de la lansarea monedei unice europene din 1999.

Interesul în această săptămână se va orienta către raportul privind inflația din Zona Euro, care este programat să fie publicat vineri. 

În acest context, părerile sunt împărțite privind direcția de evoluție a economiei, subliniind cât de complexă și dificil de anticipat este situația.

Morgan Stanley a avertizat cu privire la riscul ca decizia Rusiei de a reduce livrările de gaz către Europa să împingă economia regiunii în recesiune în acest an. 

Economiștii băncii au spus că se așteaptă ca economia Zonei Euro să se contracte timp de două trimestre, înainte de a relua creșterea în al doilea trimestru al anului viitor.

Revizuirea prognozei a fost o urmare a riscului de reducere a fluxurilor de gaze din Rusia în Europa precum și de semnele că moralul consumatorilor și al afacerilor este grav afectat din cauza inflației ridicate.

Acest mediu agitat nu ajută performanțele piețelor de capital, incertitudinea și nesiguranța fiind doi dintre „cei mai mari dușmani” ai investitorilor.

În timp ce, de obicei, este nevoie de cel puțin 12 luni pentru ca o modificare a ratei dobânzii să aibă un impact economic larg răspândit, răspunsul pieței de valori la o schimbare este adesea mult mai rapid. 

Piețele vor încerca de cele mai multe ori să includă în preț așteptările viitoare cu privire la majorări ale ratelor și să anticipeze acțiunile FOMC înainte de a fi oficializate.

Acțiunile din piețele emergente (EM) sunt în drum către marcarea celei mai slabe performanțe din primele 6 luni ale anului din ultimii 24 de ani, investitorii temându-se de inflația ridicată și de potențialele efecte negative ale înăspririi condițiilor monetare asupra economiei globale.

Indicele MSCI EM pierde aproximativ 16% la momentul redactării, marcând a doua cea mai amplă depreciere din 1993. 

Etalonul de referință a scăzut cu peste 20% în primele șase luni ale anului 1998, când criza financiară asiatică a afectat piețele. 

Câteva luni mai târziu, Rusia a intrat în incapacitate de plată în privința datoriei locale.

Din nou, scenariul actual este pus sub presiune de o mulțime de factori de risc: există temeri că majorările agresive ale ratei dobânzii de către Rezerva Federală pentru a reduce inflația din SUA ar putea duce cea mai mare economie a lumii în recesiune, creând panică și în țările emergente.

Rusia a intrat recent în incapacitate de plată a datoriei sale suverane în valută străină pentru prima dată de la Revoluția Bolșevică (1918), iar China încă încearcă să renunțe la restricțiile pandemice. 

Piețele emergente s-ar putea confrunta în continuare cu un mediu dificil, de cele mai multe ori, indicii din aceste economii urmărind evoluția pieței ample și în special a exemplului trasat de SUA. 

În acest context, a doua jumătatea a anului ar putea să aducă o abordare similară, motiv pentru care o atitudine mai prudentă ar putea fi utilă.

Temerile legate de schimbarea hawkish a abordării Rezervei Federale s-au alăturat incertitudinii geopolitice pentru a împinge S&P 500 într-o corecție în acest an, dar datele istorice sugerează că o politică monetară mai strictă a fost adesea însoțită de câștiguri solide ale pieței de capital.

Mulți investitori se tem că anul acesta ar putea fi un scenariu mai diferit decât în majoritatea cazurilor, deoarece piețele se confruntă cu o inflație în creștere. 

Pe termen scurt, majorările de dobândă au avut tendința de a afecta cotațiile de pe piețele bursiere. O analiză efectuată de Evercore ISI a patru cicluri înăsprire a condițiilor monetare a constatat că S&P 500 a scăzut în medie cu 4% în prima lună de după începerea ciclului.

Totuși, indicele înregistra o apreciere în medie de 3% la șase luni de la prima majorare a dobânzii și de 5% la 12 luni de la prima ajustare. 

Această ipoteză este consolidată și de alte analize. 

S&P 500 a revenit în medie cu 7,7% în primul an în care Fed a majorat ratele, potrivit unui studiu Deutsche Bank asupra a 13 cicluri de majorare a dobânzii începând din 1955.

O analiză a celor 12 cicluri de majorare a ratelor de către Truist Advisory Services a constatat că S&P 500 a înregistrat un randament total la o rată medie anualizată de 9,4% pe durata acestor cicluri, înregistrând evoluții pozitive în 11 dintre acele perioade.

Creșterea prețurilor reprezintă o adevărată povară socială, iar, de multe ori, instituțiile guvernamentale sunt puse sub presiune să ia anumite măsuri.

În SUA, autoritățile statale încearcă să ofere diferite tipuri de ajutoare. 

De exemplu, în California ar putea fi oferite noi cecuri guvernamentale. Această măsură ar face parte dintr-un pachet de reducere a inflației în valoare de 17 milioane de dolari. Se estimează că 23 de milioane de locuitori din California vor fi eligibili, iar valoarea totală a unui cec poate ajunge la 1.050 de dolari. 

În Franța, decidenții politici elaborează un proiect de lege care va contribui la creșterea puterii de cumpărare a gospodăriilor prin creșterea unor forme de asistență guvernamentală cu 4%. Costul se va ridica la 8 miliarde de euro între iulie și aprilie anul viitor.

Deși, la prima vedere astfel de măsuri sunt primite cu brațele deschise de către populație, nu fac altceva decât să accentueze presiunile inflaționiste. 

O asemenea decizie poate să funcționeze în detrimentul deciziilor luate de Banca Centrală și îi pot îngreuna misiunea. 

Valoarea maximă a tichetului de masă devine 30 de lei pentru fiecare zi lucrată, de la 1 iulie 2022

0

 

  • Valoarea nominală maximă a tichetului de masă pe care angajatorii o pot oferi angajaților crește la 30 lei per angajat, pentru fiecare zi lucrată, din luna iulie a acestui an. De asemenea, angajatorii pot alege să acorde retroactiv diferența dintre suma pe care au acordat-o deja în luna iunie și valoarea nominală maximă.
  • 3 din 4 angajați consideră că tichetele de masă sunt o componentă indispensabilă a pachetului extrasalarial, iar 3 din 5 urmăresc acest beneficiu la schimbarea locului de muncă.
  • Majorarea se realizează în contextul impactului economic generat de mai mulți factori, precum  pandemia Covid-19, criza energetică sau scăderea puterii de cumpărare cauzate de inflație.
  • Cardurile de tichete de masă pot fi folosite într-o rețea în continuă creștere de parteneri Edenred, care include magazine alimentare, platforme online de livrare și restaurante, fiind ideale pentru pauza de prânz la locul de muncă.

Edenred România anunță că, începând cu data de 1 iulie, valoarea maximă a cardurilor Edenred Ticket Restaurant se majorează de la 20,17 lei la 30 de lei pentru fiecare zi lucrată / angajat. 

În contextul economic actual, majorarea tichetelor de masă vine ca o necesitate și este cuprinsă în pachetul de măsuri socio-economice „Sprijin pentru România”, propus de Guvernul României. Tichetele de masă reprezintă o indemnizaţie zilnică de hrană şi pot fi acordate salariaţilor de către companiile angajatoare, valoarea lor fiind scutită de taxe salariale.

„Toate sectoarele de activitate au fost afectate de fluctuațiile economice și evenimentele din ultima perioadă. Iar atât angajatorii, cât și angajații din România au resimțit din plin impactul, mai ales anul acesta. De aceea, salutăm majorarea valorii tichetului de masă și credem că reprezintă un sprijin real pentru angajați, pentru că susține puterea lor de cumpărare, în raport cu valurile repetate de creștere a prețurilor. În același timp, majorarea vine în sprijinul angajatorilor, care se confruntă cu o nouă destabilizare a pieței muncii, iar atragerea și loializarea angajaților devine o temă din ce în ce mai presantă și o prioritate de prim nivel. Observăm tot mai multe companii care includ acest beneficiu în pachetul extrasalarial oferit angajaților, optând pentru valoarea maximă”, a declarat Codruț Nicolau, Director General, Edenred România şi Benefit Systems.

Conform unui studiu de percepție realizat de către Exact Business Solutions, la cererea Asociației Profesionale a Emitenților de Tichete (APET), în decembrie 2021, 6 din 10 companii considerau că valoarea tichetelor de masă ar fi trebuit să crească, pentru a le asigura angajaților o alimentație corespunzătoare, iar 87% dintre angajatori consideră că tichetele îmbunătățesc calitatea vieții angajaților. În ceea ce privește angajații, 74% dintre aceștia au afirmat că tichetele de masă sunt o componentă indispensibilă a pachetului salarial, iar 60% dintre respondenții care vor să își schimbe locul de muncă vor tichete de masă în pachetul de beneficii salariale. 

Angajații care primesc carduri de masă le pot utiliza în cadrul unei rețele extinse de parteneri Edenred, care include supermarketuri și magazine alimentare, numeroase restaurante din întreaga țară și platformele online de livrare Tazz și Freshful by eMag.  

Mai mult, cardurile de masă pot fi înrolate în aplicațiile MyEdenred, Google Pay (pentru utilizatorii Android) sau Apple Pay (pentru utilizatorii iOS), iar astfel plățile se pot face contactless, cu cardul, telefonul mobil sau smartwatch-ul. 

PwC: Piața globală de M&A a scăzut cu 20% în prima jumătate a anului 2022, după recordul atins anul trecut

0

Valoarea pieței globale de fuziuni și achiziții s-a redus cu 20% în prima jumătate a anului 2022, la două trilioane dolari, față perioada similară din 2021 și este posibil să scadă și mai mult, pe măsură ce repercusiunile economice se vor reflecta pe piețele globale, potrivit raportului Global M&A Industry Trends: 2022 Mid-Year Update, realizat de PwC. În schimb, numărul tranzacțiilor realizate la nivel global a revenit la nivelul dinaintea pandemiei, când activitatea de fuziuni și achiziții înregistra o medie de 50.000 de tranzacții pe an.

„Perspectivele economice incerte au încetinit activitatea de M&A în prima jumătate a anului 2022 față de ritmul record din anul 2021. Cu toate acestea, tranzacțiile vor continua să joace un rol important în strategiile de creștere ale companiilor. Mulți dintre factorii care au stat la baza tranzacțiilor realizate anul trecut și în prima jumătate a anului 2022 – cum ar fi reziliența lanțului de aprovizionare, optimizarea portofoliului de produse și servicii, aspectele legate de mediu, aspectele sociale și de guvernanță (într-un cuvânt «ESG») și, mai presus de toate, nevoia de tehnologie pentru a digitaliza modelele de afaceri – vor continua să influențeze încheierea de tranzacții și în perioada următoare. Având în vedere că în multe țări inflația a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 40 de ani, atât cumpărătorii, cât și vânzătorii implicați într-o tranzacție vor trebui să abordeze procesul de due dilligence pe diferite scenarii de inflație și luând în considerare mai mult ca oricând implicațiile asupra cotelor de piață pe piețele relevante, a prețurilor, a relațiilor cu clienții și furnizorii cheie, precum și a remunerării și securizării angajaților cheie”, a declarat Cornelia Bumbăcea(foto), Partener Deals, PwC România.

Potrivit raportului PwC, evaluările companiilor la valori mai scăzute vor oferi oportunități de investiții atât pentru jucătorii strategici, cât și pentru jucătorii de tip private equity pentru a genera randamentele dorite pe o piață volatilă. Dovezile că evaluările mai scăzute stimulează activitatea de fuziuni și achiziții se pot observa deja, deoarece numărul tranzacțiilor public-private a crescut cu peste 50% în 2022, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Tendințe în materie de fuziuni și achiziții
în prima jumătate a anului 2022

Deși activitatea de fuziuni și achiziții a încetinit în prima jumătate a anului 2022, aceasta doar s-a resetat la nivelurile de dinaintea pandemiei care au fost în medie de aproximativ 25.000 de tranzacții pe jumătate de an calendaristic. 

Resetarea activității de fuziuni și achiziții se înregistrează în toate regiunile/zonele importante. Asia-Pacific a înregistrat cele mai mari scăderi, cu un volum și o valoare a tranzacțiilor, fiecare cu peste 30% mai mici față de vârful din 2021, în principal din cauza schimbărilor macroeconomice și a restricțiilor recente legate de pandemie impuse în mai multe orașe mari din China.

Și în EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), volumele și valorile tranzacțiilor au scăzut cu 15% și, respectiv, 27%, în condițiile în care țările din această regiune se confruntă cu costuri energetice mai mari și cu o încredere mai scăzută a investitorilor.

În America, volumele și valorile tranzacțiilor au scăzut cu 22% și, respectiv, 11%, în principal din cauza preocupărilor legate de inflație și de creșterea ratelor dobânzilor.

Și numărul total de mega dealuri la nivel global (tranzacții cu o valoare de peste 5 miliarde de dolari) a scăzut cu o treime. Cu toate acestea, prima jumătate a anului 2022 nu a fost în întregime lipsită de tranzacții mari, fiind înregistrate patru operațiuni cu valori de peste 50 de miliarde de dolari, comparativ cu o singură tranzacție de această valoare pe parcursul întregului an 2021.

Conform raportului PwC, capitalul disponibil pentru achiziții al fondurilor de investiții a devenit un motor pentru activitatea M&A, atingând un nivel record de 2,3 trilioane de dolari în iunie 2022, triplu față de nivelul de la începutul crizei financiare mondiale. Această creștere explică de ce ponderea fondurilor de investiții pe piața de fuziuni și achiziții a crescut la aproape jumătate din total în prezent, de la aproximativ o treime în urmă cu cinci ani.

Tendințe M&A în diferite industrii

  • Tehnologie, media și telecomunicații (TMT): Adoptarea noilor tehnologii rămâne o prioritate, menținând TMT pe primul loc în top, cu peste un sfert din volumul tranzacțiilor totale și o treime din valoarea acestora în prima jumătate a anului 2022. În continuare, cererea de tehnologie ar urma să creeze oportunități de fuziuni și achiziții în domeniul software și în domeniul tehnologiilor precum 5G, centrele de date, metavers și tehnologiile asociate acestuia.
  • Servicii financiare (FS): Nevoia de capacități digitale a sectorului serviciilor financiare, combinată cu presiunea susținută din partea autorităților de reglementare și cu perturbările provocate de tehnologii vor contribui la realizarea de noi fuziuni și achiziții necesare pentru transformarea aceste industrii. Ca urmare FS este pe locul al doilea, după TMT, având aproape un sfert din valoarea tranzacțiilor în prima jumătate a anului 2022. Concentrarea continuă pe tehnologie, cererea tot mai mare de opțiuni de investiții durabile și evaluările mai mici vor menține activitatea de fuziuni și achiziții la un nivel ridicat și în a doua jumătate a anului.
  • Retail și FMCG: Activitatea M&A în următoarele șase luni va fi strâns legată de modul în care perspectivele economice incerte vor influența încrederea și cheltuielile consumatorilor. Schimbarea preferințelor consumatorilor va continua să creeze oportunități pentru fuziuni și achiziții, pe măsură ce companiile vor încerca să transforme modelele de afaceri și să se repoziționeze pentru viitoarele creșteri.
  • Producția industrială și auto: Concentrarea continuă pe tehnologie și pe digitalizarea modelelor de afaceri, investițiile în lanțurile de aprovizionare și în forța de muncă vor crea oportunități pentru fuziuni și achiziții în sectorul auto.
  • Energie, utilități și resurse: Accelerarea continuă a tranziției energetice și o atenție tot mai mare acordată securității lanțului de aprovizionare vor stimula fuziunile și achizițiile în domeniul mineralelor critice și al aprovizionării cu energie în a doua jumătate a anului 2022. 
  • Servicii de sănătate: Cererea ridicată de biotehnologii și noile tehnologii inovatoare – cum ar fi ARNm și telemedicină – atrag interesul investitorilor. Pentru a atinge obiectivele de creștere, marile companii farmaceutice vor face probabil mai multe tranzacții mici pentru a evita reglementarea și complexitatea pe care le pot aduce tranzacțiile mai mari.

Prioritizarea emoțiilor devine o cheie de succes în transformarea companiilor

0

 

  • Transformările care pun factorul uman în centrul atenției prezintă o probabilitate de succes de 2,6 ori mai mare
  • Transformările neperformante pot crește tensiunea emoțională în rândul angajaților cu 136% 
  • 67% dintre respondenți au trecut prin cel puțin o transformare neperformantă în ultimii cinci ani
  • Cercetarea identifică șase factori cheie pentru succesul transformării

Factorii complecși care influențează succesul sau eșecul transformării unei companii își au rădăcinile în emoțiile umane, potrivit unui studiu realizat de EY și Saïd Business School, din cadrul Universității Oxford, bazat pe un sondaj realizat în rândul a 935 de persoane cu funcții de conducere și subordonați direcți ai acestora, precum și a 1.127 de angajați din 23 de țări și 16 sectoare de activitate.

Potrivit cercetării, liderii care acordă prioritate emoțiilor angajaților în cadrul proceselor de transformare au de 2,6 ori mai multe șanse de succes decât cei care nu o fac. În plus, mai bine de jumătate (52%) dintre respondenții care au participat la transformări performante au declarat că organizația lor le-a oferit sprijinul emoțional de care au avut nevoie în timpul procesului. În schimb, tensiunea emoțională asupra angajaților crește cu 136% în timpul unei transformări neperformante.

O transformare reușită este esențială pentru succesul organizațiilor, iar cercetarea arată că demersurile de schimbare se accelerează, 85% dintre respondenți fiind implicați în două sau mai multe transformări majore în ultimii cinci ani. În același timp, rata de eșec a proiectelor de transformare rămâne constant ridicată, 67% dintre respondenți participând la cel puțin o transformare neperformantă în aceeași perioadă.

Errol Gardner, vicepreședinte EY Global – Consultanță, a declarat: „În cazul unei transformări de succes, liderii investesc, încă de la început, în crearea unor condiții favorabile succesului, atât la nivel rațional, cât și emoțional. Pe de altă parte, tensiunea emoțională pe care atât liderii, cât și angajații o resimt în cazul unei transformări eșuate are un cost uman ridicat. Cheia transformării eșecului în succes rezidă în capacitatea organizațiilor și a liderilor acestora de a remodela complet transformările prin plasarea factorului uman în centrul atenției”.

Andrew White, cercetător principal în Practici de management la Saïd Business School, din cadrul Universității Oxford, a declarat: „Trăim într-o epocă a transformărilor radicale, în care ritmul schimbării este din ce în ce mai accelerat, iar, pentru multe companii, transformarea este o chestiune de totul sau nimic. Însă, în prea multe situații, transformarea este văzută ca un cuvânt cu conotații negative, un eufemism pentru disponibilizări, atunci când lipsa de viziune și de leadership are drept consecință o forță de muncă suprasolicitată, stresată și lipsită de încredere. Acest studiu a arătat că aducerea emoțiilor în prim-planul transformării crește semnificativ șansele de succes și protejează bunăstarea forței de muncă. Liderii trebuie să accepte inevitabila călătorie emoțională care însoțește orice transformare și să își conducă oamenii prin fiecare etapă a acesteia, dacă vor să transpună viziunea în realitate și să facă din schimbare un lucru entuziasmant”. 

Șase factori care pot să conducă la succesul transformării   

Studiul a constatat că maximizarea impactului emoțional a șase factori-cheie poate crește probabilitatea succesului transformării. Aceștia sunt:

  1. Adaptarea și cultivarea abilităților de leadership: Angajații consideră leadershipul drept principalul factor, indiferent de succesul sau eșecul transformării. 
  2. Crearea unei viziuni stimulatoare, în care angajații să poată crede: Aproape jumătate (49%) dintre respondenții care au participat la o transformare performantă au declarat că viziunea a fost clară și convingătoare, în comparație cu 27% dintre cei care au participat la o transformare neperformantă.  
  3. Construirea unei culturi care acceptă și încurajează exprimarea opiniilor: Liderii trebuie să valorifice emoțiile potrivite pentru a menține angajații implicați și motivați, oferind în același timp suficient sprijin emoțional pentru a preîntâmpina temerile și epuizarea. 
  4. Stabilirea unor responsabilități clare și pregătirea pentru schimbare: Liderii trebuie să asigure structura și disciplina, precum și libertatea creativă de a explora și inova, oferind în același timp autonomie în execuție organizației. 
  5. Utilizarea tehnologiei pentru a încuraja acțiuni vizibile: Liderii trebuie să demonstreze încă de la început valoarea noilor abordări bazate pe tehnologie și să coopteze primii utilizatori și liderii de opinie pentru a încuraja forța de muncă să li se alăture.  
  6. Identificarea celor mai bune metode pentru relaționare și creație colaborativă: Liderii trebuie să creeze un spațiu sigur în care să poată apărea noi modalități de lucru pentru a încuraja inovarea, implicarea și activitățile care conferă un sentiment de împlinire. 

Norman Lonergan, lider EY Global People Advisory Services, a declarat: „Liderii știu că organizațiile lor trebuie să se transforme, dar mulți au temeri legate de perspectiva schimbării. Prin valorificarea atât a puterii raționale, cât și a celei emoționale a angajaților lor, liderii pot asigura succesul măsurabil al transformărilor organizației lor. Acest lucru este facilitat de existența și comunicarea unei viziuni comune, de gestionarea eficientă a parcursului emoțional al angajaților și de motivarea acestora în a transpune viziunea în realitate”.

Mihai Marinescu, EY Romania

Mihai Marinescu (foto), Business Transformation Director, EY România & Moldova, spune: „Perioada de schimbare accelerată care a debutat la începutul acestui secol, percepută inițial de către forța de muncă ca fiind ceva temporar, a continuat până la un punct în care a devenit noua normă. Forța de muncă din România a reacționat în mod similar cu forța de muncă din alte țări, trecând prin întregul ciclul de management al schimbării – rezistență, negare, depresie, experimentare, iar acum ne aflăm în punctul în care forța de muncă a început să accepte acest lucru ca fiind noua realitate. Acest lucru înseamnă că forța de muncă are acum o mentalitate diferită în ceea ce privește relația cu angajatorii, simțindu-se mai împuternicită să ceară flexibilitate, creșteri salariale, echilibru între viața profesională și cea privată. Aceasta înseamnă, de asemenea, că forța de muncă este mai adaptabilă la transformare și acceptă mult mai ușor schimbarea, iar în unele cazuri chiar o determină. În România, sectorul privat conduce această schimbare, sectorul public a trebuit să îl urmeze îndeaproape din cauza naturii crizelor cu care ne-am confruntat în ultimii ani. Restricțiile Covid-19 au fost cel mai puternic motor de digitalizare a sectorului public românesc din istorie. Această schimbare de mentalitate este mai degrabă structurală decât temporară, iar noile generații care intră pe piața muncii sunt formate astfel de la început. Și la EY România punem un accent din ce în ce mai mare pe preferințele angajaților noștri, consultându-i în multe privințe, atunci când luăm decizii de business, lucru pe care îl vedem și la cei mai căutați angajatori din România.”

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați: ey.com/transformation-leadership 

INSCOP: majoritatea românilor este dispusă să facă eforturi personale pentru protejarea mediului și susținerea economiei circulare

0

Potrivit sondajului de opinie intitulat „Agenda România 2050. O conversație despre viitorul României – Ediția I”, realizat de INSCOP Research în la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group, aproape 80% dintre români cred că schimbările climatice sunt reale și produc efecte vizibile, motiv pentru care majoritatea românilor este dispusă să facă eforturi personale pentru protejarea mediului și susținerea economiei circulare.

Remus Ioan Ștefureac, președinte Strategic Thinking Group: „Proiectul Agenda România 2050 își propune demararea unei conversații naționale despre politici publice esențiale pentru viitorul României pe termen lung având ca punct de plecare opiniile românilor culese printr-o serie de sondaje de opinie naționale. Pornind de la ceea ce cred românii, dorim să încurajăm o conversație amplă a experților (din mediul academic, din sectorul public și privat) pe fiecare dintre temele proiectului. Proiectul își propune realizarea mai multor studii sociologice pe șase zone majore de interes pentru viitorul României, fiecare împărțită în teme specifice: societatea viitorului, infrastructura viitorului, mediul și resursele viitorului, economia și afacerile viitorului, tehnologiile și meseriile viitorului  și locul României în lumea viitorului.”

Prof. univ. dr. Daniel David, rectorul Universității Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca: „O țară nu se construiește în lumea modernă fără știință, fără o abordare de tip «evidence-based» față de înțelegerea corectă a (1) unde suntem, (2) unde vrem să ajungem și de ce, (3) care este calea de urmat și cum o putem parcurge concret pentru a ajunge unde dorim. Proiectul România «Agenda 2050: O conversație despre viitorul României» pornind de la opiniile românilor, al think tankului Strategic Thinking Group, este un astfel de proiect fundamental și mă bucur că Universitatea Babeș-Bolyai este unul din partenerii academici principali ai proiectului. Voi milita de asemenea acest proiect să se coordoneze cu altele serioase pentru ca împreună să fundamenteze activ un proiect dinamic de țară, ca un motor al dezvoltării/modernizării cu funcționare continuă”.

Prof. univ. dr. Ioan Hosu, Director Centrul de Cercetare în Comunicare și Inovare Socială, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca: „Modul în care sunt gestionate problemele mediului, procesele ce țin de reciclarea, recuperarea și refolosirea unor materiale,  aspectele legate de economia circulară reprezintă preocupări majore pe agenda decidenților politici, a companiilor private sau a organizațiilor neguvernamentale active în aceste domenii. Datele ne arată faptul că această preocupare există și la nivelul opiniei publice românești unde putem vedea un nivel foarte ridicat al susținerii unor măsuri în direcția gestionării în mod responsabil a provocărilor generate de schimbările climatice sau a eforturilor de păstrare a calității mediului. Din datele pe care le avem la dispoziție reiese faptul că, în acest moment, în spațiul public românesc, sunt curente de opinie favorabile accelerării proceselor de trecere de la economia liniară la economia circulară și ca există suport public pentru măsuri menite să protejeze mediul.”

 Percepția cu privire la protejarea mediului, reciclare, economia circulară a viitorului

Schimbările climatice

78,9% dintre români sunt de părere că schimbările climatice sunt reale și produc efecte vizibile, în timp ce 17,4% cred că schimbările climatice nu sunt reale și nu produc efecte vizibile. 3,6% nu știu sau nu pot aprecia, iar 0,1% nu răspund. Este o percepție încurajatoare care arată că marea majoritate a populației conștientizează impactul uneia dintre cele mai complexe probleme care afectează întreaga umanitate.

Analiza socio-demografică: Persoanele cu studii superioare și cei care declară că veniturile lunare le ajung să își cumpere și unele lucruri mai scumpe consideră într-un procent mai ridicat decât restul populației că schimbările climatice sunt reale și produc efecte vizibile. Persoanele cu studii primare cred semnificativ mai mult decât restul populației că schimbările climatice nu sunt reale și nu produc efecte vizibile.

Comportamentul de consum și protecția mediului

43,2% dintre respondenți spun că atunci când cumpără un produs sau un serviciu iau întotdeauna în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil, sau eforturile companiei producătoare pentru protecția mediului. 41,8% declară că fac acest lucru doar uneori, iar 14,5% niciodată. 0,5% nu știu sau nu răspund.  Chiar și în ipoteza în care aceste răspunsuri reflectă comportamente dezirabile sau o tendință de conformism social, ele arată o conștientizare puternică, de bun augur a faptului că prin comportamentul personal de consum, oamenii pot contribui la protejarea mediului înconjurător.

Analiza socio-demografică: Persoanele peste 60 de ani declară într-un procent mult mai ridicat decât media că iau întotdeauna în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil, sau eforturile companiei producătoare pentru protecția mediului atunci când cumpără un bun sau un serviciu. Gulerele gri, gulerele albe, locuitorii din regiunea București Ilfov și persoanele care declară că veniturile lunare le ajung să își cumpere și unele lucruri mai scumpe declară într-un procent mult mai ridicat decât media că iau uneori în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil, sau eforturile companiei producătoare pentru protecția mediului atunci când cumpără un bun sau un serviciu. Persoanele cu studii primare și persoanele care declară că veniturile lunare le ajung pentru a-și cumpăra tot ce le trebuie declară în procente semnificativ mai ridicate decât media că nu iau niciodată în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil, sau eforturile companiei producătoare pentru protecția mediului atunci când cumpără un bun sau un serviciu.

Economia circulară  – reciclarea

92,3% dintre participanții la sondaj declară că ar fi dispuși să se întoarcă cu ambalajele sau alte deșeuri la magazin sau într-un centru de colectare separată modern, în timp ce 7,6% declară contrariul, iar 0,2% nu știu sau nu răspund. Este un procent covârșitor care vine în sprijinul unor politici specifice de încurajare a economiei circulare în România, cu impact puternic asupra protejării mediului în viitor.

Analiza socio-demografică: Nu sunt variații semnificative pe categorii socio-demografice în ceea ce îi privește pe cei care declară că ar fi dispuși să se întoarcă cu ambalajele sau alte deșeuri la magazin sau într-un centru modern de colectare separată, unde să aibă garanția că acele deșeuri sunt reutilizate, reciclate. Se opun unei asemenea idei într-un procent semnificativ mai ridicat decât media persoanele cu studii primare.

Economia circulară – traseul deșeurilor
de la colectare până la reciclare.

Dacă ar cunoaște traseul deșeurilor/gunoiului de la colectare și până la reciclare și ar fi siguri că deșeurile sunt reciclate, 75,6% dintre respondenți ar fi de acord să plătească mai mult pentru a cumpăra produse reciclabile, 23,6% nu ar fi de acord. 0,8% nu știu sau nu răspund la acestă întrebare. Răspunsurile la această întrebare arată că populația este dispusă să facă eforturi personale pentru a susține reciclarea și protejarea mediului. În același timp, este evident că o economie circulară solidă se poate dezvolta în România doar prin eforturi susține de construire a încrederii în întregul mecanism.

Analiza socio-demografică: Persoanele cu studii primare și persoanele care declară că veniturile lunare nu le ajung nici pentru strictul necesar răspund negativ la întrebare într-un procent mult mai ridicat decât restul populației.

Prezentarea grafică a datelor celui de-al treilea capitol poate fi descărcată accesând link-ul: https://www.strategicthinking.ro/wp-content/uploads/2022/06/30.06.22-Cap.-3-Protejarea-mediului-si-economia-circulara.-Agenda-ROMANIA-2050.pdf

_________________

Sondajul de opinie „Agenda România 2050. O conversație despre viitorul României – Ediția I” a fost realizat de INSCOP Research în la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de mediul privat și având drept parteneri academici Universitatea Babeș Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea București, Universitatea Politehnica din București, Universitatea de Vest din Timișoara și Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa din Iași.   
Sponsorii și partenerii proiectului sunt: OMV Petrom, FEPRA, INSCOP Research, Green Marketing Advisory, Business Review.


Datele au fost culese în perioada 23 mai – 14 iunie 2022, metoda de cercetare fiind prin intermediul chestionarului, prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului simplu, stratificat fiind de 1500 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.53 %, la un grad de încredere de 95%.

SAINT-GOBAIN ROMÂNIA, ANGAJATĂ ÎN ECONOMIA CIRCULARĂ

0

În 2021, la fabrica de sticlă Saint-Gobain de la Călărași, a fost pusă în funcțiune o instalație de tratare și sortare a cioburilor de sticlă colectate, în vederea reciclării și utilizării acestora în fluxul de producție. Până la sfârșitul acestui an, vor fi evitate aproximativ 8,000 de tone de emisii de CO2, echivalentul a 28 milioane de kilometri parcurși cu avionul[1], însemnând înconjurul Pământului[2] de 700 de ori.

Proiectul, al cărui cost se ridică la aproximativ 1,5 milioane de euro, a fost coordonat de echipa locală.

Saint-Gobain își propune să își intensifice substanțial activitatea de reciclare a deșeurilor de sticlă în următorii ani – de 4 ori până în 2030, fiind un promotor activ și un lider în tranziția către economia circulară.

Având ca obiectiv reducerea emisiilor de CO2 până în 2030, cu 33% față de anul 2017, Saint-Gobain își reafirmă astfel ambiția de a minimiza impactul activităților sale asupra mediului și de a fi recunoscută ca o companie responsabilă, angajată în economia circulară, în special în ceea ce privește gestionarea durabilă a resurselor naturale și a biodiversității. 

„În tot ceea ce facem, suntem ghidați de scopul nostru – «Making the World a Better Home». Indiferent de activitățile noastre pe piețele de construcții, transpunem scopul nostru într-un angajament strategic și în acțiuni concrete. Saint-Gobain are în derulare numeroase inițiative pentru a reduce amprenta de carbon și a atinge neutralitatea emisiilor de carbon până în 2050, fiind o prioritate pentru noi să avem grijă de resursele planetei și să contribuim la construirea unei lumi mai sustenabile. Proiectul de la fabrica din Călărași pentru sortarea cioburilor și, în consecință, reciclarea lor în proces, precum și celelalte proiecte în care am investit din responsabilitate pentru mediul înconjurător, reprezintă acțiuni concrete pe care le întreprindem, în linie cu planul nostru strategic «Grow & Impact». Suntem angajați față de generațiile viitoare și față de planetă, responsabilitatea socială fiind un element principal în strategia noastră”, a declarat Ovidiu Păscuțiu, CEO Saint-Gobain România. 

Proiecte cu impact pozitiv asupra mediului sunt derulate constant în toate siturile industriale Saint-Gobain România, cum ar fi reciclarea deșeurilor în producția de plăci de gips-carton și vată minerală. De asemenea, la nivel local, sunt dezvoltate noi produse, utilizându-se materii prime mai puțin energofage și folosindu-se energie regenerabilă prin instalarea de parcuri fotovoltaice la Călărași și Turda, toate acestea contribuind la reducerea amprentei de carbon. 

Saint-Gobain România continuă, de asemenea, să își optimizeze procesele industriale prin folosirea de noi tehnologii și achiziția de energie electrică verde. Liniile tehnologice cu echipamente de înaltă performanță de la fabrica de vată minerală de la Ploiești sau de la fabricile de plăci din gips-carton și ipsos de la Turda contribuie în plus la diminuarea amprentei de carbon, iar lansarea unui Fond intern de carbon reprezintă implicarea activă a angajaților Saint-Gobain în călătoria spre neutralitatea carbonului.


[1]Sursa https://europa.eu/youth/get-involved/sustainable-development/how-reduce-my-carbon-footprint_en

[2]Circumferința Pământului la ecuator: 40.075,017 km (link sursă)

Numărul curselor cu trotinetele electrice Bolt a crescut cu 400% la nivel global

0

În 2021, numărul curselor cu trotinetele electrice Bolt a crescut cu 400% la nivel global, arată raportul anual e-Scooter Safety Report 2022, publicat de companie. În condiţiile în care numărul de curse a crescut masiv, rata accidentelor raportată la 10.000 de curse a scăzut cu 13% faţă de 2020, pe când rata de vătămare în urma incidentelor a scăzut şi mai mult, cu 26%. 2022 este al patrulea an în care Bolt operează serviciul de trotinete electrice, fiind prezent în 200 de orașe din Europa.

Markus Villig, CEO Bolt, a declarat: „Garantarea unei călătorii sigure este esenţială atunci când ne dorim să oferim clienților cea mai bună experienţă de utilizare a serviciilor noastre, de la ride-hailing la micromobilitate. Pe toată perioada anului 2021, am implementat o gamă largă de iniţiative cu scopul de a îmbunătăţi siguranţa produselor și serviciilor pe care le oferim şi continuăm în acelaşi ritm. Acest raport scoate în evidenţă cele mai importante măsuri de siguranţă la care am lucrat în ultimul an pe segmentul trotinetelor electrice, măsuri care ne vor ajuta să identificăm noi căi de a revoluţiona transportul urban, prin mijloace sigure şi sustenabile.”

Scăderea ratei accidentelor, dar şi a ratei de vătămare arată că, în timp ce popularitatea trotinetelor electrice se află în continuă creştere, Bolt face progrese la nivel de siguranţă. De asemenea, cifrele indică un progres şi la nivelul accidentelor şi al ratei de vătămare raportate la 1 milion de Km parcurşi. Media de accidente cu trotinetele Bolt la 1 milion de Km a fost de 10,92, adică o îmbunătăţire cu 12% în comparaţie cu 2020, pe când numărul mediu de incidente cu vătămare pe aceeaşi distanţă a scăzut de la 8,07 în 2020 la 5,95 în 2021, respectiv o îmbunătăţire de 26%. 

Călin Leuștean, Micromobility Manager Bolt Romania, a declarat: „Toate incidentele, indiferent de gravitatea lor, sunt raportate direct în aplicaţia Bolt, unde putem observa o rată de accident scăzută față de anul precedent, în pofida numărului crescut de curse și orașe active. În continuare, considerăm esenţiale toate eforturile de îmbunătăţire a siguranţei, atât prin programele de educaţie şi responsabilitate în trafic, cât şi prin dezvoltarea responsabilă a trotinetelor şi introducerea unor funcţionalităţi de siguranţă în aplicaţie. În România, serviciile de micromobilitate sunt deja disponibile în peste zece oraşe, iar toţi utilizatorii noştri sunt acoperiţi de asigurare în eventualitatea unui incident neplăcut.”

Când folosesc o trotinetă electrică pentru prima dată, Bolt recomandă utilizatorilor să acceseze „Modul începător” și să parcurgă cu atenție setul de recomandări și măsuri de siguranță afișat în aplicație. Acestea sunt extrem de simple și utile, printre altele, utilizatorii fiind rugați:

  • să conducă și să parcheze trotinetele numai în locurile permise;
  • să conducă în linie dreaptă, evitând virajele strânse, pe drumurile publice și pe pistele de biciclete (în lipsa pistelor de biciclete, circulația este permisă numai pe sectoarele de drum cu viteză maximă de 50 km/h);
  • să aibă asupra lor un act de identitate atunci când folosesc trotinetele.

De asemenea, aplicația le indică să NU folosească trotinetele:

  • pe ploaie sau vânt puternic, în condiții de polei sau ceață;
  • dacă se află sub influența oricăror substanțe alcoolice sau toxice;
  • pe trotuare, cu excepția cazului când pe acestea sunt amenajate piste pentru biciclete.

Emerson deschide la Cluj un nou centru de instruire pentru soluții de măsurare și instrumentație

0

Instruirea forței de muncă va ajuta operațiunile industriale, va maximiza performanța, sustenabilitatea și siguranța, folosind tehnologii avansate de măsurare

Emerson a inaugurat săptămâna aceasta un nou centru de instruire la sediul său de la Cluj, axat pe soluțiile avansate de măsurare Rosemount™ și Micro Motion™ ale companiei, utilizate în cadrul industriei farmaceutice, a apelor uzate, chimice și energetice. 

Centrul de training, conceput pentru a susține atât instruirea în format fizic, cât și virtual, va găzdui prezentări și cursuri de instruire pentru clienții și angajații Emerson din întreaga Europă. Acestea vor evidenția capacitățile instrumentelor de măsurare Emerson, aplicațiile, procedurile de instalare și de punere în funcțiune, precum și cerințele de service și întreținere pe durata ciclului de viață. 

Fiecare dintre cele 12 stații de training dispune de sisteme video, echipamente și produse care reproduc condiții reale, oferind o experiență complet imersivă. Centrul poate instrui mai mult de 500 de angajați și clienți în fiecare an prin intermediul capacităților online și de la fața locului.

În colaborare cu instituțiile de învățământ locale, centrul de instruire va găzdui, de asemenea, studenți care explorează oportunități de carieră în cadrul companiei. Emerson are o colaborare strânsă cu Universitatea Babeș-Bolyai și cu Universitatea Tehnică, iar oficiali de la ambele universități au participat la evenimentul de inaugurare.

„Inaugurarea centrului de training de la Cluj consolidează angajamentul Emerson de a sprijini nevoile clienților noștri din întreaga Europă”, a declarat Jon Stokes, președintele grupului Emerson pentru activitățile sale de măsurare și instrumentație, care a participat și a ținut un discurs la deschiderea oficială. „Acest centru de instruire va contribui la pregătirea următoarei generații de profesioniști în domeniul digital și se va asigura că clienții noștri au expertiza necesară pentru a maximiza performanța tehnologiilor noastre, astfel încât facilitățile lor industriale să funcționeze cât mai sigur și mai eficient posibil.”

„Este o mare plăcere să vedem că una dintre cele mai importante companii care activează în Cluj-Napoca și unul dintre partenerii noștri strategici continuă să se dezvolte și să își diversifice activitățile în acest domeniu”, a declarat Prof. Dr. Adrian Petrușel, prorector cercetare, dezvoltare, inovare la Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca. „Noul centru de instruire Emerson acoperă o zonă subexploatată în relația dintre mediul de afaceri și universități. Universitatea Babeș-Bolyai, fiind cea mai mare și una dintre cele mai prestigioase universități din țară, dorește să continue colaborarea fructuoasă cu Emerson, inclusiv prin activități cu și pentru studenții noștri și prin cooperarea în domeniile de cercetare și inovare.

„Noul centru deschis de Emerson la Cluj-Napoca este o confirmare a faptului că Emerson recrutează din universitățile clujene, și în special din Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN), precum și o validare a calității educației oferite studenților noștri”, a declarat Prof. Dr. în inginerie Daniela Popescu, prorector la Universitatea Tehnică din Cluj Napoca. „În același timp, acest centru reprezintă o oportunitate pentru studenți și cadrele noastre didactice. Universitatea noastră pregătește generații de absolvenți talentați și vizionari, mulți dintre ei aflându-se în poziții cheie în companii precum Emerson. Suntem flexibili, deschiși și creativi în această relație și căutăm să susținem reciproc colaborarea noastră.”

Deschiderea centrului de training coincide cu aniversarea unui an de la inaugurarea celei de-a doua linii de producție la Cluj-Napoca pentru fabricarea de transmițătoare de presiune și presiune diferențială. Aceste produse de măsurare și monitorizare sunt livrate către clienți din întreaga Europă și îi ajută pe aceștia să opereze eficient și în siguranță, să-și îndeplinească obiectivele de mediu și să maximizeze performanța și profitabilitatea.