Investiție Hornbach de 32 milioane de euro într-un nou magazin

0

Grupul Hornbach, recunoscută ca „unul dintre principalii jucători ai pieței europene de materiale de construcții și grădinărit”, își extinde rețeaua națională cu un nou magazin, în Constanța, pe bulevardul Aurel Vlaicu nr. 158, printr-o investiție de peste 32 de milioane de euro; investițiile totale ale companiei în România ajung astfel la 234,2 milioane de euro, în 15 ani de prezență pe piața românească de profil.

Este al nouălea magazin al Grupului Hornbach în România, cu o suprafață totală de vânzare de 20.000 mp, din care fac parte și departamentul Grădină, cu 5.000 mp, precum și Drive In, cu 6.600 mp, unde clienții au acces direct la raft cu mașina proprie. 

Mugurel-Horia Rusu, director general al Hornbach România: „Decizia de a extinde rețeaua națională Hornbach cu un magazin în Constanța a fost determinată de faptul că acest oraș are o evoluție economică pozitivă și un potențial constant de dezvoltare. Constanța este un oraș cu peste 300.000 de locuitori, cărora Hornbach le oferă un sortiment vast de produse ce respectă standardele de calitate germană, la un raport excelent calitate-preț. În plus, magazinele noastre vin în întâmpinarea nevoilor clienților cu o serie de servicii, cum sunt cele de montaj, debitare lemn, confecționare perdele, înrămat tablouri și mixat vopsele. Noi ne diferențiem de competitori prin posibilitatea de a mixa până la un milion de nuanțe de culoare. Prin oferirea acestui serviciu, clienții noștri au posibilitatea de a obține în magazin orice nuanță de vopsea dorită. Un alt avantaj pe care îl oferim clienților este posibilitatea de a-și realiza proiectele cu ajutorul serviciilor noastre profesioniste de montaj. Hornbach este recunoscut la nivel național pentru strategia prețurilor mereu mici, 365 de zile pe an, precum și pentru raportul excelent calitate-preț, ceea ce ne transformă într-un partener stabil pentru clienții noștri, persoane fizice sau juridice. Filozofia noastră este orientată atât către interesele clienților care doresc să realizeze proiecte pe cont propriu, dar și către cei care aleg să implice meșteri, designeri, arhitecți sau alți profesioniști din domeniu.”

Hornbach anunță că magazinul din Constanța „pune la dispoziția clienților un sortiment vast de produse destinate construcției și amenajării spațiilor interioare și exterioare. Categoriile principale de produse care se regăsesc în magazin sunt: materiale de construcții, prefabricate și pardoseli, electro și corpuri de iluminat, feronerie, scule și unelte, produse pentru amenajarea băilor și bucătăriilor, plăci ceramice, vopsele, perdele și covoare. De asemenea, în zona Grădină și Zoo clienții găsesc produse pentru animalele de companie și acvaristică, dar și produse necesare amenajării grădinii și petrecerii timpului liber: plante de interior și exterior, substrat și îngrășăminte, ghivece, garduri, mobilier de grădină și grătare”.

În magazinul online, clienții găsesc peste 75.000 de produse, majoritatea disponibile și prin intermediul serviciului de rezervare și ridicare din magazin. Produsele pot fi ridicate din magazinul Hornbach preferat în doar două ore de la confirmarea rezervării sau alt termen personalizat.

Cei 110 angajați ai magazinului oferă consiliere specializată și soluții de amenajare adaptate nevoilor și bugetului fiecărui client

Programul de funcționare al magazinului din Constanța este de luni până sâmbătă, între orele 08.00 și 21.00, duminica de la 08.00 la 19.00. Zona Drive In este deschisă de luni până sâmbătă, între 07.00 și 21.00, duminică în intervalul 08.00-19.00.

Grupul Hornbach este caracterizat ca „un concern DIY independent, condus de o familie, sub egida Hornbach Holding AG & Co. KGaA, care este listat la bursă și reprezentat în SDAX. Hornbach Baumarkt AG, cea mai mare societate afiliată, operează 168 de magazine de materiale de construcții și grădinărit, două magazine specializate și magazine online în nouă țări europene. Din concern fac parte, de asemenea, Hornbach Baustoff Union, un retailer regional de materiale de construcții cu 39 de locații în sud-vestul Germaniei și în Franța, și Hornbach Immobilien AG, care dezvoltă proprietăți imobiliare cu destinație comercială pentru grup. În exercițiul financiar 2021/22 (data încheierii exercițiului financiar: 28 februarie 2022), Grupul Hornbach a realizat o cifră de afaceri netă de 5,9 miliarde de euro, fiind astfel unul dintre cei mai mari cinci retaileri de materiale de construcții și grădinărit din Europa. Concernul are aproximativ 25.000 de angajați”.

Foto: Hornbach

 

 

Combaterea traficului de deșeuri

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva din București este gazda seminarului regional pentru Europa de Sud-Est dedicat combaterii traficului de deșeuri, organizat în colaborare cu Biroul ONU pentru Droguri și Criminalitate (UNODC).       

Participă experți în domeniu din statele din sud-estul Europei. Din partea României, sunt reprezentate Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Agenția Națională pentru Protecția Mediului, Garda Națională de Mediu, Ministerul Justiției, Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Public.

Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Tánczos Barna, a subliniat în cadrul Segmentului la nivel înalt care a marcat deschiderea evenimentului: „Europa are în multe zone o problemă reală cu traficul ilegal de deșeuri. Suntem aici pentru a găsi soluții. În România, am luat măsuri pentru a preveni acest tip de infracționalitate. În primul rând, am limitat la 19 numărul de puncte de trecere a frontierei pentru deșeurile care intră în România. 
De la 1 iulie a.c. a intrat în vigoare sistemul informatic de trasabilitate al deșeurilor SIATD, extins pentru traficul de deșeuri transfrontalier. Este unul dintre primele programe pilot la nivelul UE și poate ajuta la dezvoltarea unui sistem unic de trasabilitate a deșeurilor, la nivel european. Trasabilitatea este obligatorie de la graniță până la locul de procesare. Fiecare transport (navă, tren, camion) este urmărit până la destinație și se verifică descărcarea la destinație, corelând cantitatea de deșeuri transportată cu capacitatea de procesare din instalațiile autorizate. Vrem să prevenim, astfel, depozitarea, să urmărim cantitatea de deșeuri transportată și procesată în instalațiile autorizate.
Este o provocare să putem asigura în același timp mai puțină birocrație și mai mult control. Cantitățile de deșeuri din spațiul european nu trebuie să ajungă în țări terțe, unde nu avem controlul procesării. De asemenea, este foarte importantă atingerea obiectivului de bază-  transformarea deșeurilor în resurse valoroase pentru economia circulară. Astfel, punem în aplicare angajamentele asumate în Pactul verde european, în Planul de acțiune pentru economia circulară și în Planul de acțiune pentru reducerea la zero a poluării sunt esențiale. Cu siguranță le putem atinge împreună.” 

Ghada Waly, director executiv UNODC a adresat un mesaj video: „Infracțiunile de acest gen cauzează pagube imense, inclusiv la nivelul sănătății populației. Având în vedere că rețele criminale proliferează, Comisia Europeană ia măsuri. În 2020 a avut loc Conferința Părților la care s-a adoptat prima rezoluție în acest domeniu. ONU sprijină țările care se confruntă cu probleme în domeniul traficului de deșeuri. Provocările sunt imense. Comisia Europeană estimează că transporturile ilegale de deșeuri au un impact de 9,5 miliarde de euro pe an. Țelul este întărirea cooperării la nivel european, între UE și Asia de Sud-Est.
 Am publicat recent un ghid legislativ în acest domeniu, pentru a ajuta țările să-și consolideze legislația internă. Suntem nerăbdători să lucrăm împreună cu toții, pentru a ne asigura că reciclarea deșeurilor se va face într-un mod responsabil.”

Secretarul de stat Ionuț-Sorin Banciu va modera anumite sesiuni de lucru ale seminarului, care se desfășoară pe parcursul a trei zile. 

Scopul evenimentului este „de a dezbate cadrele legislative existente pentru combaterea traficului de deșeuri în regiune și modul în care Ghidul legislativ UNODC poate contribui la consolidarea legislației naționale, în conformitate cu Rezoluția privind Prevenirea și combaterea infracțiunilor care afectează mediul și care intră în domeniul de aplicare al Convenției Națiunilor Unite împotriva criminalității transnaționale organizate”.

În marja seminarului, Guvernul României organizează un eveniment conex cu titlul „Traficul de deșeuri în România – legislație și instituții implicate în procesul de punere în aplicare”.

Foto: MMAP

 

Visual Fan lansează panoul fotovoltaic de 470 W pentru uz industrial

0

Compania Visual Fan SA, listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, deținătoarea brandului Allview, anunță extinderea portofoliului Allview Industry prin lansarea panoului fotovoltaic monocristalin de 470 W, care se poate personaliza într-un sistem de kit-uri fotovoltaice destinate uzului industrial: „Panoul fotovoltaic monocristalin, adăugat astăzi în portofoliul companiei Visual Fan, este fabricat la cele mai înalte standarde de calitate și dispune de putere de ieșire de 470 W și eficiență ridicată de conversie de 21,6%. Prin sistem de optimizare și protecție cu 3 diode bypass, se asigură funcționarea în parametrii ridicați a celorlalte panouri, chiar și în momentul în care o parte a acestuia este umbrită. 

Modelul de 470 W, componentă importantă a portofoliului Allview Industry, este realizat cu o suprafață anti-reflex și anti-murdărie, ce asigură reducerea pierderilor de putere cauzate de murdărie și praf. Tehnologia Half-Cell asigură îmbunătățirea performanței și durabilității, este certificat pentru a rezista la încărcăturile mari de vânt și la condițiile climatice din țara noastră. De asemenea, dispune de o cutie de distribuție IP68, iar tensiunea maximă a sistemului este de DC 1.500 V. Panoul prezentă un coeficient de temperatură de -0,37%/grad Celsius și temperatura sa de funcționare variază de la -40°C la 85°C. 

Dimensiunile noului panou fotovoltaic sunt identice cu cele ale panoului de 455 W și anume: 2.094 mm x 1.038 mm x 35 mm, cântărește 24,5 kg, este construit din sticlă temperată cu grosimea de 3,2 mm și are conținut scăzut de fier. Diferențele între cele două fiind legate de putere, cel nou având un surplus de 15 W și o eficiență de conversie de 21,6%.”

Lucian Peticilă,
CEO Visual Fan SA

Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA: „Ne confruntăm cu o situație fără precedent pe piața energiei electrice, iar preocupările marilor consumatori din industrie legate de costurile ridicate ale acesteia sunt cât se poate de întemeiate. Într-o criză ca cea din prezent, o soluție sunt panourile fotovoltaice, o investiție cu rezultate dovedite, pe termen lung.” 

Compania Visual Fan, cu o experiență de 20 de ani în industria IT&C, reamintește că „formează un șir neîntrerupt de inovații adaptate nevoilor în permanentă schimbare ale clienților, fiind la curent cu ultimele tendințe în materie de tehnologie, menite să îmbunătățească viețile oamenilor.

A demonstrat, în repetate rânduri, că are competența și maturitatea de a genera creșteri reprezentative, prin urmare, planificarea pentru trimestrul patru prevede o creștere a vânzărilor de sisteme fotovoltaice cu 30%, față de trimestrul trei.

Creșterea prognozată se datorează disponibilității stocului și posibilității clienților de a alege dintre cele 244 de tipuri de kit-uri fotovoltaice, atât Industry, cât și On-Grid, Off-Grid și Hybrid, cu puteri între 3 kW și 1 MW. În vederea alegerii și personalizării celor mai bune soluții, pe lângă secțiunea Configurator a site-ului Solar Energy: https://www.allview.ro/solarenergy/, compania dispune de 15 persoane dedicate acestui proiect, care asigură consultanță tehnică și de vânzări”.

Referitor la durata de montaj a sistemelor fotovoltaice, Visual Fan subliniază: „Clienții pot achiziționa, pentru uzul industrial, sisteme fotovoltaice personalizate, care au în componență panouri fotovoltaice industriale de 470 W și toate elementele pentru punerea în funcțiune. Pentru sistemele fotovoltaice, termenul de montaj este în medie de 2 săptămâni, din momentul semnării contractului și se poate realiza, în orice județ al țării, de către echipele proprii sau de către echipele de instalare partenere specializate din domeniu.”

Durata pentru contractul de prosumator: „Perioada necesară pentru clienții care doresc să devină prosumatori se încadrează între 45 și maxim 60 de zile de la momentul semnării contractului, până la momentul exportului de energie electrică în rețea.”

Servicii și garanție incluse: „Prin achiziția sistemelor fotovoltaice, clienții beneficiază de consultanță, proiectare, autorizare, instalare și monitorizare online în toată țara. Dispun de 25 de ani garanție pentru randament peste 80% și 12 ani garanție completă, iar pe baza proiectului tehnic cu simulare 365 de zile, se asigură cel mai mare randament. Panourile de 470 W se vor folosi pentru sistemele fotovoltaice destinate întreprinderilor mici și mijlocii.

În decursul celor 3 luni de la momentul lansării proiectului Solar Energy, compania Visual Fan a încheiat peste 150 de contracte, dintre care 10% reprezintă contracte corporate, oferind montaj pe întreg teritoriul țării. În România, la finalul anului trecut, erau peste 12.000 de prosumatori, adică de consumatori care produc energia electrică și sunt conectați la sistemul național, iar estimările autorităților arată că până la sfârșitul anului vor fi în jur de 30.000 de prosumatori. Targetul pe care compania Visual Fan îl vizează până la finalul anului 2022, reprezintă un procent de 6% din cota de piață de vânzare și montaj a sistemelor fotovoltaice pe ultimele 6 luni ale anului.

Cunoscând importanța implicării în protejarea mediului înconjurător, Visual Fan, prin strategia Green by Allview, își propune că în următoarea perioadă să distribuie sistemele fotovoltaice Allview și în afara României.”

Visual Fan (simbol bursier ALW) este caracterizată ca „o companie cu capital integral românesc și deținătoarea brandului Allview, care și-a confirmat statutul de vizionar și pionier atunci când vine vorba de tehnologie, cu un portofoliu de produse diversificat. A fost fondată la Brașov, în 2002, și produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi. A lansat cel mai complex sistem Smart Home din România (2016), AVI – singurul asistent vocal în limba română (2017), a fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV™ (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020). În anul 2022, compania a adăugat în portofoliu sistemul Era Health, a cărui prioritate este de a crea produse și aplicații ce susțin o alimentație sănătoasă și a lansat divizia Allview Industry, care integrează produse destinate pieței energiei verzi. Este prezentă pe piețele IT&C din peste 10 țări. Allview investește constant în R&D (cercetare și dezvoltare) și își propune ca, pe termen lung, să creeze un robot intelligent – asistent personal. Pentru a rămâne conectați la noutățile Allview, urmăriți paginile companiei de pe Facebook, YouTube și Instagram”.

Andreei Mihai, numită CEO al Hagag Development Europe

0

Dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe anunță că în funcția de CEO a fost numită Andreea Mihai (foto).

Yithzak Hagag, cofondator și acționar al Hagag Development Europe: „Decizia de a o avea pe Andreea Mihai în echipa noastră a venit într-un moment în care compania se regăsește într-o etapă continuă de creștere și dezvoltare. Experiența sa extinsă în executive management complementează viziunea și planurile ambițioase pe care le avem pentru România.”

Andreea Mihai, CEO al Hagag Development Europe: „Sunt onorată să mă alătur unei companii cu rezultate excepționale, care dezvoltă proiecte unice în România și al cărei model de business reprezintă o referință pentru piața de real estate, precum și pentru dezvoltarea sustenabilă a ecosistemelor urbane. În același timp, mă bucur să văd că împărtășesc aceeași viziune cu întreaga echipă Hagag Development Europe, iar asta îmi oferă convingerea că împreună putem dezvolta noi proiecte care vor satisface cele mai exigente cerințe și care vor accelera, în același timp, și ritmul de creștere a companiei, pe toate segmentele de business.” 

Andreea Mihai a activat „în ecosisteme complexe de business, a optimizat premisele de creștere pentru companii internaționale din top 10 cele mai mari prezente în România, inclusiv pe parcusul crizei economice din 2008 și a participat activ la două mari tranzacții M&A, de la etapa de planificare și până la finalizare. 

Cooptarea sa în cadrul Hagag Development Europe vine în contextul accelerării investițiilor stragetice în București și în alte orașe din țară. 

Cu o experiență de peste 20 de ani în executive management, Andreea este absolventă a programului Executive MBA Româno-Francez, realizat în parteneriat între Institutul Național de Dezvoltare Economică – ASE și CNAM Paris, a programului de masterat Administrarea afacerilor din cadrul ASE București și a Facultății de Administrație Economică și Socială din cadrul Universității Bordeaux Montesquieu IV (Franța), fiind licențiată și în Gestiunea Afacerilor, în cadrul ASE București”.

Hagag Development Europe este „un investitor și dezvoltator imobiliar specializat în proiecte rezidentiale, comerciale si hoteliere in Europa, listat la Bursa de Valori din Tel Aviv (TASE). Compania este implicată în achiziționarea, dezvoltarea, renovarea și administrarea mai multor clădiri și proiecte situate în zonele premium ale Bucureștiului și este singurul investitor si dezvoltator de proprietati imobiliare de pe piața locală care plasează investiții semnificative în dezvoltarea segmentului de nișă al reînnoirii urbane prin reconversia clădirilor vechi, istorice, cu prezență arhitecturală unică”. 

 

Care sunt provocările și tendințele din lanțul de aprovizionare? Află la cea de-a X-a ediție a „Supply Chain & Logistics Forum & Expo” – eveniment hibrid

0

BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în logistică la cea de-a X-a ediție a „Supply Chain & Logistics Forum & Expo”, eveniment hibrid în cadrul căruia vor fi abordate provocările cu care se confruntă lanțurile de aprovizionare, în contextul expansiunii sectorului e-commerce și a schimbării comportamentului consumatorului.

Pe 30 septembrie 2022, vă dăm întâlnire la Radisson Blu Hotel din București, cât și online, pentru a analiza probleme internaționale, precum criza containerelor, prețurile materiilor prime, impactul inflației și a războiului asupra întregului lanț, dar și criza de personal calificat. 

Vom discuta și despre digitalizare, ca soluție pentru eficientizarea lanțului de aprovizionare, impactul economiei gig asupra acestui sector, planuri și strategii de dezvoltare, aspecte legale și fiscale specifice industriei.

Conferința va cuprinde sesiuni de prezentări și un panel de dezbatere, la care vor participa:

  • SPECIAL GUEST: Roman Rylyk, Supply Chain Operations Director, Board member Sub Sahara Africa Executive Committee, Henkel
  • Daniel Enache, Supply Chain Global Access Range Manager, Dacia
  • Laura Simion, Logistics Director, Flanco România
  • Bogdan Cheta, Supply Chain Director, Sphera Franchise Group (KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery și Taco Bell)
  • Cosmin Băroiu, General Manager, Mantis România
  • Claudia Badea, E-commerce and Cross-channel Director, Cora România
  • Sînziana Pardhan, Managing Director, P3 România în România
  • Cristian Roșca, Supply Chain Director, Macromex
  • Raluca Radu, Country Manager, ANSWEAR România, Fondator și Managing Partner MTH Digital
  • Mirela Scărlătescu, COO, Druckfarben România

Punem la dispoziție trei tipuri de bilete: in person, online și on demand. Experiența „in person” va fi completată de cea virtuală, astfel că puteți interacționa chiar și online cu ceilalți invitați și vizita zona expozițională. Mai multe detalii despre agendă și tematică aici sau la adresa office@business-mark.ro.

Audiență eveniment: directori logistică, supply chain managers, manageri transport și distribuție, directori operaționali, directori generali, directori financiari, manageri planificare, aprovizionare, depozite, directori import-export, directori comerciali și vânzari.

Mark your B2B opportunity, alături de BusinessMark!

Un eveniment: BusinessMark
Parteneri: Mantis România, P3 România
Cu susținerea: ARILOG
Suport tehnic asigurat de: SCS – Schinkel Conferințe Soluții
Parteneri media: spotmedia.ro, Ziarul Bursa, Debizz Magazine, MATEK, Jurnalul de Afaceri, Administrație.ro, Global Manager, Events Online, Revista Piața, Transilvania Business, Top Business, BEROCC, SpațiulConstruit.ro, Digital Business, Ziarul 21, Antreprenor în România, Club Economic, Economistul, AngajatorulMeu.ro, PR Wave, România Durabilă, Business Voice

Efectul social media asupra Generației Z: 1 din 5 tineri își dorește să devină celebru

0

Într-o perioadă dominată de instabilitate, lipsa motivației (64%), oboseala (50%) și stările emoționale fluctuante (46%) sunt principalele provocări cu care se confruntă tinerii, după cum arată studiul național Insights PulseZ, aflat la a treia ediție în 2022.

Aflați care sunt nevoile, preocupările și factorii care îi influențează pe tineri în 2022 din rezultatul ultimului studiu național Insights PulseZ

Specialiștii programelor naționale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” – parte a organizației Romanian Business Leaders (RBL), în colaborare cu agenția pentru studii de piață IZI data – au colectat și analizat răspunsurile a peste 1.200 de tineri din România pentru a elabora studiul Insights PulseZ. Scopul este de a surprinde stările și comportamentele în mediul online sau de consum ale tinerilor, precum și nevoile, motivațiile personale și preferințele lor. Din Generația Z se consideră că fac parte toți tinerii născuți între 1995 și 2010.

„Problemele din societatea noastră se oglindesc imediat în viața tinerilor. Este ceea ce constatăm în urma studiilor Insight PulseZ.Anul acesta am adăugat în chestionarul adresat tinerilor mai multe elemente pentru a identifica și mai bine dificultățile cu care se confruntă aceștia. În topul acestora se mențin pe primele poziții lipsa resurselor financiare și consilierii în carieră, cărora se adaugă bullying-ul și lipsa oportunităților de dezvoltare”, a declarat Alin-Claudiu Apostu, Project Manager pentru Insights și Vreau sa fiu Antreprenor.

Peste jumătate dintre respondenți simt nevoia de educație financiară și organizare personală, gestionare a emoțiilor și de dezvoltare a abilităților sociale.În comparație cu băieții, fetele sunt sensibil mai mult afectate de provocări precum lipsa motivației (68% vs 58% băieții), oboseala (55% vs 45%),stările emoționale fluctuante (53% vs 37%) și anxietatea (50% vs 35%). Vocea Generației Z devine mai puternică de la an la an, iar nevoile acestora trebuie să fie adresate de către instituțiile guvernamentale, corporații și angajatori, cât și părinții și prietenii tinerilor deoarece această generație este viitorul.

Prioritatea tinerilor este independența financiară

68% dintre tineri își doresc să aibă mai multă încredere în sine, iar 60% dintre ei își doresc să își poată gestiona mai bine timpul. Acestea sunt principalele două dorințe ale tinerilor, pe lângă acestea un nou trend emergent în rândul tinerilor de 16-18 ani este de a deveni cunoscuți precum o celebritate. Mediul digital este un catalizator al acestui fenomen, datorită prezenței influencerilor pe care tinerii îi iau drept exemplu.Aproape 1 din 5 tineri își dorește această popularitate în mediul online, comparativ cu 5% sau 3% din rândul grupelor de tineri de 18-24 ani.

Profilul liceului are impact asupra modului de învățare, tinerii alocă studiului circa 3 ore pe zi

Pentru a-și susține dorințele și scopurile în viață tendințele în modul de învățare diferă în funcție de vârsta respondenților.37% din tinerii din grupa de vârstă 16-18 ani preferă să învețe mai mult într-un sistem formal (la școală, ore de curs private și biblioteci publice), în timp ce jumătate dintre tinerii de 22-24 de ani aleg în egală măsura atât sistemul formal, cât și cel non-formal (în format online, pe platforme precum Google, Wiki, Youtube, Tik Tok, podcasturi și alte tipuri de surse).

În medie tinerii ar aloca circa 3 ore pe zi studiului, liderii grupelor de vârstă fiind cei de 19-21 de ani cu 2,93 ore pe zi. Și aici apar diferențe între mediul urban și rural:tinerii din mediul urban alocă în medie mai mult timp studiului, comparativ cu cei din mediul rural. Tinerii de la profilul uman alocă mai mult timp studiului comparativ cu cei de la profilul real,însă nu depășesc 3 ore de studiu pe zi.

99% dintre tinerii generației Z folosesc YouTube,
cu o medie de peste 2 ore pe zi

Youtube este cea mai menționată platformă, având o medie zilnică de 2.3 ore, urmată de Instagram (2.3 ore), Facebook/ Messenger și TikTok (1.6 ore).

Utilizarea atât de populară a Youtube este una dintre veștile bune care reies din acest studiu. De ce? În primul rând pentru că tinerii generației Z folosesc acest spațiu pentru a învăța, a urmări diverse cursuri, a se informa și, mai ales, pentru a-și dezvolta personalitatea. Astfel, utilizarea rețelelor creează tendințe noi de învățare, inovative, pe care tinerii le încorporează în procesele lor de informare și învățare. Acest comportament va trebui preluat și integrat de instituțiile educaționale și companii ca un mod nou de a preda și a capta atenția Generației Z”, a declarat Monica Muscă, Managing Partner FirstPR Agency.

Băieții folosesc Youtube și Discord semnificativ mai mult decât fetele, în timp ce fetele petrec mai multe ore pe TikTok, în comparație cu băieții.  De asemenea, se observă că utilizarea WhatsApp crește odată cu vârsta, asemenea emailului.

Aplicațiile bancare cresc în popularitate:
BT Pay și Revolut ocupă primele poziții

Cele mai populare moduri de transfer bancar în rândul tinerilor sunt de transfer direct prin aplicația băncii către clienții aceleiași bănci (49%), urmate de Revolut (40%) și de transfer prin IBAN (36%). Grupa de vârstă 22-24 de ani este cea care efectuează cele mai multe tranzacții, iar 36% din tinerii de 16-18 ani nu transferă bani de obicei, ca o concluzie fiind că astfel de nevoi apar odată cu vârsta majoratului.

În cadrul aplicațiilor bancare folosite de tineri pentru a-și gestiona resursele financiare, Revolut  ocupă primul loc în topul platformelor bancare având ca utilizatori 40% dintre tineri. Cei doi competitori menționați, Revolut și BT Pay, rămân lideri detașați în top, urmați de George România, Google Pay și Raiffeisen Mobile. După grupele de vârstă, 25% din tinerii de 16-18 ani nu folosesc aplicații bancare, 46% dintre tinerii de 19-21 de ani folosesc Revolut, iar pentru grupa de vârstă 22-24 platformele BT au cea mai mare pondere de 36%. 


Studiul „Insights PulseZ” surprinde starea Generației Z în 2022Aflat la cea de-a treia ediție, studiul „Insights PulseZ” a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” – din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural. Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor și dorințelor tinerilor din România, în noul context pandemic, membri ai generației Z.

Puteți descărca varianta publica a studiului aici.

Studiul a fost realizat cu sprijinul partenerilor de cercetare IZI data și susținerea partenerilor: Banca Transilvania, CAT Music, Chilli Ideas, Aegon, KRUK România, Bursa de Valori București, BDO. Parteneri media: AGERPRES, Curs de Guvernare, IQads, Revista Cariere, Adservio, New Money, Economistul, România Durabilă, Club Economic. Partener pe partea de comunicare este First PR Agency, iar pentru monitorizarea presei: Klarmedia.

Banca Comercială Română finanțează proiectul de instalare a soluției de telemedicină la Târgu Mureș. Spitalul Clinic Județean de Urgență Mureș este acum parte din Rețeaua Națională de Telemedicină

0

Banca Comercială Română finanțează proiectul de instalare a soluției de telemedicină la Târgu Mureș. Spitalul Clinic Județean de Urgență Mureș este acum parte din Rețeaua Națională de Telemedicină

Banca Comercială Română susține proiectul de instalare a soluției de telemedicină la Târgu Mureș, prin care secția de Terapie Intensivă Nou-Născuți a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureș a fost conectată la Rețeaua Națională de Telemedicină. Proiectul este implementat de Asociația Cristi Vasiliu (ACV) din Târgu Mureș, cu finanțare BCR.

În secția de Terapie Intensivă Neonatală a SCJU Târgu Mureș ajung nou-născuți grav bolnavi din toată țara. Secția îngrijește cazuri foarte complexe, inclusiv nou-născuții cu malformații cardiace, care sunt operați la Institutul de Urgență pentru Boli Cardiovasculare și Transplant Târgu Mureș. 

„Am știut de prima dată, de când am auzit de Rețeaua Națională de Telemedicină, că acest proiect va face bine sistemului de sănătate și, în special, medicinei de urgență și terapiei intensive neonatale. Iar acum, ne bucurăm să fim alături de medicii din Târgu Mureș, pentru că știm de câtă nevoie este de noi toți în comunitate. De aceea, încercăm să răspundem de fiecare dată când suntem solicitați și suntem cu gândul la toți copiii care au o șansă în plus la vindecare”, a declarat Nicoleta Deliu – Pașol, Head of Communication BCR.

Odată cu conectarea la Rețeaua Națională de Telemedicină, neonatologii de la Târgu Mureș se pot conecta în timp real cu colegii lor din alte 9 secții similare. În timp ce discută prin videoconferință, medicii văd atât imagini cu pacientul, cât şi datele afișate de aparatele la care acesta este conectat şi pot efectua investigații de la distanță în timp real, sistemul permiţând conectarea ecografului sau aparatului de radiologie. Pe lângă accesul facil la o a doua opinie medicală, schimbul rapid și precis de informații între secții ajută la scurtarea timpilor de decizie privind transferul pacienților între secții din orașe diferite. Astfel pot fi evitate supraaglomerarea secțiilor și expunerea nou-născuților la transferuri inutile. 

„Finalizarea acestui proiect este o bucurie pentru noi, dar adevăratul lui succes abia acum începe să vină! Cu fiecare copil care va primi, cu ajutorul telemedicinei, o șansă în plus să se facă bine și să crească mare. Mulțumim medicilor alături de care am conceput acest proiect și sponsorului BCR!”, a declarat Delia Vasiliu, președinta Asociației Cristi Vasiliu(ACV).

„Am convingerea că acest sistem modern de telemedicină va îmbunătăţi considerabil accesul la tratament al micuţilor pacienţi, contribuind la îmbunătăţirea calităţii vieţii pacienţilor, în special în zonele unde nu există suficienți specialiști sau unde accesul la serviciile medicale se face cu dificultate. Cu ajutorul acestei tehnologii, medicii pot consulta, trata şi monitoriza pacienţi aflaţi la distanţă, fără a fi compromise standardele asistenței medicale. Mulţumesc încă o data Asociaţiei “Cristi Vasiliu” pentru implicare şi finanţatorului BCR pentru că au înţeles importanţa unui astfel de proiect pentru societate şi pentru micuţii pacienţi, în special”, a menționat Mariana Cernat, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş.

Rețeaua Națională de Telemedicină pentru Terapie Intensivă Neonatală este formată acum din 10 secții: Marie Curie București, Constanța, Iași, Brașov, Cluj, Timișoara, Craiova, Pitești, SCJ Mureș și SCJU Târgu Mureș.


Proiectul de instalare soluției de telemedicină în Secția de Terapie Intensivă Neonatală a Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș a cuprins atât aparatura și software-ul specializat, conectarea cloud și accesul la internet, cât și pregătirea echipei medicale pentru folosirea sistemului. Proiectul a fost inițiat și implementat de Asociația Cristi Vasiliu (ACV) din Târgu Mureș și finanțat integral de BCR.

Europenii din Europa Centrală și de Est preferă să cumpere mașini cu vârsta între 10 și 15 ani

0

Mogo România, compania specializată în acordarea de finanțare pentru achiziția de autoturisme second-hand, a realizat un studiu comparativ între 5 țări din spațiul ECE pe portofoliul propriu de finanțări acordate persoanelor fizice în perioada 2019-2022, privind preferințele europenilor în materie de mașini la mâna a doua. Conform studiului, majoritatea clienților se orientează către mașini cu vârsta între 10 și 15 ani, iar în România este înregistrat cel mai mare procent în acest sens, de 70%, față de celelalte țări, cu procente între 50-65%.

Studiul a analizat preferințele consumatorilor din cinci țări din Europa Centrală și de Est unde  brandul are o prezență locală, respectiv România, Moldova, Letonia, Lituania și Estonia, privind criterii cheie, precum vechimea mașinii, mărcile preferate, tipul de combustibil utilizat și transmisia automobilului. Conform datelor extrase, clienții se orientează către producători germani, BMW, Volkswagen și Audi fiind mărcile cele mai achiziționate.

Dacă în România și în Moldova clasamentul este condus de Volkswagen, cu peste 24%, respectiv 10%, din totalul vânzărilor, clienții din Lituania și Estonia preferă marca BMW, cu procente de peste 14% din totalul vânzărilor. În Lituania, din ce în ce mai mulți clienți se îndreaptă către Audi, care, din 2019, are un procent în creștere, de la 19,20% în 2019, la 24,90% anul acesta.

Românii conduc topul achizițiilor de mașini cu o vechime
între 10-15 ani, pe bază de motorină

„Unul dintre principalele criterii pentru achiziția unui automobil îl reprezintă consumul de combustibil. Cei mai mulți își doresc o mașină care să consume cât mai puțin, de aceea se îndreaptă cel mai adesea către mașinile diesel. În ceea ce privește piața locală, România se află pe locul al doilea în topul vânzărilor de mașini pe bază de motorină, cu 80,5%”, a declarat Ionuț Badiu, Director General al Mogo România.

Piața mobilității verzi câștigă teren la nivel european în contextul strategiei Uniunii Europene pentru combaterea schimbărilor climatice accelerate, dar și a presiunii asupra industriei de combustibili fosili. Analizând primul trimestru al anului 2022, mașinile electrice și-au dublat cota de piață față de aceeași perioadă a anului precedent, conform unui comunicat emis de Asociația Europeană a Producătorilor de Mașini, iar înmatricularea mașinilor diesel a scăzut cu 33% la nivel european.

Deși tendințele arată un interes de consum ascendent privind achiziția de automobile electrice sau hibrid, în ceea ce privește segmentul de mașini second-hand, autoturismele pe bază de motorină și benzină predomină în alegerile consumatorilor din Europa Centrală și de Est.

Cel mai mare procent al vânzărilor de mașini pe bază de motorină s-a înregistrat anul acesta în Lituania, 84.2%. La polul opus, cele mai puține vânzări de mașini pe bază de motorină au fost în Letonia, 43,4%. În această țară, de altfel, s-a înregistrat și cea mai mare creștere în numărul vânzărilor de mașini electrice, de 13%. Pe lângă Letonia se alătură și Lituania și România, cu creșteri relativ mici, de până la 1,90% din totalul vânzărilor, din 2019 până în 2022.

Deși durata medie de viață a unui autoturism este de aproximativ 11 ani, cei mai mulți români se orientează către mașinile între 10 și 15 ani, cu un procent de 70% din totalul vânzărilor. În România, Moldova și Lituania, majoritatea clienților cumpără mașini cu vârsta de 13 ani, în timp ce în Estonia preferate sunt cele de 12 ani. 

Începând cu anul 2021, tot mai mulți clienți și-au achiziționat mașini cu o vechime de 15 ani, datorită fiabilității și costurilor scăzute. În România a fost înregistrată cea mai mare creștere procentuală din totalul vânzărilor de mașini în ultimii ani, de 5%, astfel că de la 8% în 2019, a ajuns la 13% în 2022.

Mașinile cu transmisie manuală rămân în topul preferințelor

În ceea ce privește transmisia, majoritatea încă preferă autovehiculele manuale. Cu toate acestea, numărul celor care se orientează spre transmisie automată este în creștere. În Letonia, de exemplu, procentele celor care achiziționează autoturisme automate a crescut de la 38.5% în 2019 la 77% în 2022.  În celelalte țări creșterile sunt cuprinse între 4% și 13%, ceea ce înseamnă că oamenii au un interes din ce în ce mai crescut pentru acest tip de transmisie.

Singura țară în care se observă contrariul este Estonia, unde vânzările mașinilor automate au culminat în 2021 cu un procent de 62,60%, după care au scăzut până la 59,60%. 

InfluenceMe: Campaniile de comunicare creative sau care spun o poveste au rezultate mai bune

0

 

De zece ani, InfluenceMe powered by Starcom România este primul și singurul studiu al industriei de comunicare din România, care documentează evoluția influencer marketing-ului dintr-o perspectivă 360. Bazat pe o metodologie complexă, studiul reunește atât perspectiva cantitativă asupra fenomenului, cât și rafinarea calitativă a observațiilor cu potențial de insight.

Într-un context al industriei de comunicare în care influencer marketing-ul, ca disciplină, tinde către profesionalizare, ediția aniversară a studiului InfluenceMe devine și cea mai complexă analiză a fenomenului local de influență. Complexitatea vine, pe de-o parte, din volumul impresionant de campanii analizate (dublu față de anul trecut). Pe de altă parte, din analiza calitativă, extrem de granulară, a fiecărei campanii în parte, pentru a înțelege contribuția fiecărei componente (influencer, mesaj, treatment vizual) în zona de purchase funnel.

Care mai este definiția influencerului în 2022? Dar rolul lui? Ce aduc creatorii de conținut într-o campanie și cum evaluăm rezultatele? Există un număr optim de influenceri pe care un brand ar trebui să îi implice în campaniile de influencer marketing pentru a-și atinge obiectivele? Care sunt campaniile cu cele mai bune rezultate?

Toate aceste întrebări își găsesc răspunsurile în studiul InfluenceMe 2022. 

„Există un interes debordant al industriei de comunicare pentru influencer marketing. Și odată cu acest interes EXISTA și o nevoie de profesionalizare a domeniului. InfluenceMe2022 este o oglindă a realității, care ne arată că suntem, încă, foarte departe de acest ideal. Deși am inventariat sute de campanii, am observat că indicatorii esențiali, care ar trebui să fie revendicați de influencer marketing – cei care au la bază povestea, conexiunea umană, relevanța – sunt pe-o pantă abruptă, în cădere liberă. Brandurile sunt mai deschise ca niciodată să acceseze acest canal, pe care îl numim influencer marketing. Iar piața este mai dispusă, ca oricând, să livreze influență și influenceri. În goana acesta, contra-cronometru, oare se mai uită cineva la strategie? Oare mai dezvoltă cineva concepte creative sau măcar idei fundamente pe vreun insight? Într-o lume a cărei nevoi de escapism, de poveste și de frumos este vitală, influencer marketing-ul este esențial. InfluenceMe 2022 este martorul acestui trend și, totodată, semnalul de alarmă că influența nu se vinde la kilogram, ci este nevoie de strategie în spatele oricărei inițiative și de o foarte bună înțelegere a contextului social și a comunităților”, a declarat Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director Starcom România & Head of Publicis Influence

Rezultatele studiului InfluenceMe 2022 au fost prezentate în premieră în cadrul Influencer Marketing Conference, evenimentul care aduce în fiecare an valoare industriei de comunicare.

Numărul campaniilor de Influencer marketing crește exponențial, dar atribute precum „loialitatea” și „lovability-ul” scad.

Fenomenul de influencer marketing se află pe un trend ascendent. Oamenii au nevoie, mai mult ca oricând, de conexiunea umană. Au nevoie de o voce relevantă care să le spună o poveste și nu doar un beneficiu de produs. Deși numărul campaniilor de influencer marketing crește, în tandem cu interesul consumatorilor, relevanța lor scade în situațiile în care acestea sunt gândite tranzacțional.

Rolul influencerului în percepția utilizatorilor de internet

Utilizatorii de internet din mediul urban continuă să declare că rolul unui influencer este cel de a inspira, de a promova un stil de viață sănătos și de a educa. 

Factorii care determină o campanie de succes

În 2022, campaniile cu cele mai bune rezultate pe întregul purchase funnel sunt cele care au la bază o idee creativă, o poveste sau care prezintă un produs sau un beneficiu într-o manieră nouă, relevantă pentru comunitate.

Pe indicatorul de notorietate, cele mai bune rezultate au fost înregistrate de campaniile cu influenceri care au avut și suportul campaniei TV sau a altor medii tradiționale (Outdoor, Radio).

Au stimulat curiozitatea în special campaniile cu influenceri din categoriile de gadgets (wellness & tech), beauty, telecom şi electronice (îngrijire personală). Totodată, au înregistrat un scoring foarte bun campaniile cu influenceri care au evidenţiat noutatea produsului, cele care au promovat și explicat produse cu beneficii mai complexe și cele care au promovat categorii de produse care îmbunătăţesc/simplifică stilul de viaţă al oamenilor.

Campaniile cu influenceri care au obţinut un consideration peste medie, au fost cele care au fost concepute pornind de la o nevoie a comunității. Și care veneau cu o rezolvare sau cu inspirație.

Campaniile care îi determină pe consumatori să cumpere produsul/ serviciul în 2022, sunt cele cu accent pe povești personale, pe utilitatea produsului, dar în special pe utilitatea conținutului creat de influencer pentru comunitatea sa.  CSR-ul și, în general, campaniile care fac apel la partea de sustenabilitate socială sunt în topul preferințelor atunci când evaluăm campaniile de influencer marketing.

Loialitatea față de brand se construiește în 2022 prin campanii cu influenceri care reușesc să creeze conexiuni emoționale între brand și consumator. Iar acest lucru, conform analizei, se întâmplă atunci când campania are o idee creativă la bază și un mod original de a transmite conexiunea cu brandul.

Relevanța brandului crește prin campaniile cu influenceri care educă consumatorii prin experiențe, conținut util și/ sau distractiv (seriale digitale, podcast-urile, folosirea actorilor în comunicare).

Podcast-urile reprezintă unul dintre cele mai îndrăgite formate și, totodată, un spațiu generos de manifestare pentru brandurile care aleg să își spună povestea prin conținut relevant, nu doar printr-o simplă expunere de produs. În studiul de anul acesta, podcast-urile au un capitol dedicat, care analizează extrem de minuțios contribuția acestui timp de conținut în mixul de marketing și comunicare.

„Complexitatea studiului de anul acesta a crescut: de la numărul mare de campanii trackuite, până la modalitatea complexă de analizare a lor și comparația continuă și constantă cu rezultatele anilor anteriori. Focusul a fost pe zona acționabilă și pe transformarea tuturor observațiilor în insight-uri relevante pentru branduri.

Una dintre observațiile principale ale studiului InfluenceMe2022 fiind legată de importanța înțelegerii audienței și, respectiv, a comunităților. Unele dintre cele mai puternice campanii de influencer marketing fiind cele care au vizat interesele şi pasiunile comunităţii”, a declarat Andreea Zanfir, Head of Consumer Insights Starcom România.

 


Studiul a fost realizat de agenția de media Starcom România, prin metodologia online Ad Impact, pe un eșantion de 1200 persoane, de sex feminin și masculin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet, din mediul urban, în perioada august – septembrie 2022. 

Cum îți pregătești organizația să răspundă unei potențiale crize cibernetice?

0

_________________

Sergiu Zaharia, Director Cyber Strategy Advisory, și
Raluca Anton, Senior Manager, Managementul Riscului, Deloitte România (foto)

Organizațiile, din sectorul public sau privat, trebuie să aibă în vedere implementarea unei strategii de securitate, menită să asigure pe termen lung rezistența proceselor esențiale ale acestora la atacuri cibernetice țintite sau oportuniste. Pe de altă parte, asigurarea unei apărări perfecte este un obiectiv dificil de atins, având în vedere că aceasta necesită mobilizarea de resurse financiare considerabile, dar și umane, aspect care a devenit o provocare pentru organizații din cauza lipsei deja cronice de experți în domeniul securității cibernetice. 

În acest sens, exercițiile de simulare a crizelor cibernetice ar trebui să se regăsească periodic ca o prioritate pe agenda tuturor companiilor, în special ca o măsură de limitare a impactului asupra reputației și a aspectelor de natură legală,  și operațională, dar nu în ultimul rând financiară, în cazul nefericit al unui atac major reușit asupra unor procese critice sau al scurgerilor neautorizate de date (data exfiltration) strict reglementate. 

Deși crizele cibernetice se înscriu în categoria evenimentelor rare care pot apărea în cadrul unei organizații, acestea au de cele mai multe ori un impact major. Studiile Deloitte arată că, în cele mai multe cazuri, acest impact produce efecte care nu sunt exclusiv de natură cibernetică, ci se pot extinde în arii care nu sunt legate în mod tradițional de domeniul securității cibernetice. De exemplu, efectele unui incident cu valențe de criză pot avea un impact negativ și asupra retenției angajaților, pot cauza pierderea încrederii clienților, dar și prejudicii asupra reputației companiei, cu potențial de transformare într-o criză mediatică. 

Care sunt aspectele pe care companiile le pot exersa
într-o simulare a unei crize cibernetice? 

În timpul exersării unui incident de natură cibernetică, este aproape imposibil să simulezi și adrenalina specifică unei situații reale. În plus, anumite decizii cheie, luate în situații de criză cu totul unice, pot fi cu greu replicate prin simulări.

Pe de altă parte, sunt aspecte care pot fi instruite, iar unul dintre cele mai importante paliere este cel care privește luarea deciziilor cheie cu privire la criza respectivă. Este esențial de stabilit persoana sau grupul de persoane care pot lua aceste hotărâri în situații de criză și criteriile în funcție de care acestea sunt desemnate. În mare parte, acest rol decizional revine membrilor din top managementul unei companii și este atribuit în funcție de natura impactului pe care o decizie o poate avea asupra organizației. Spre exemplu, oprirea temporară a producției unei companii ar trebui să fie o decizie luată de directorul general. 

Zona de comunicare poate, de asemenea, fi exersată într-un scenariu de criză cibernetică. Modalitatea și momentul în care se comunică cu autoritățile, angajații, presa sau pe rețelele sociale, platforme care au o capacitate uriașă de a amplifica mesajele către clienți care ar putea fi afectați de criza cibernetică, sunt aspecte care pot fi exersate în cadrul simulării și perfecționate ulterior dacă este necesar. Acțiunile celulei de comunicare necesită coordonarea cu cele desfășurate de alte echipe, parte din echipa multidisciplinară responsabilă de răspunsul la criză, deoarece o desincronizare ar putea avea un puternic impact asupra reputației companiei. 

În momentul simulării unui incident cibernetic major, pot fi exersate și aspectele care țin de partea de răspuns la incidente din punct de vedere juridic. Organizațiile trebuie să știe în ce moment raportează incidentul către autorități, care sunt pașii de urmat în cazul în care criza respectivă are efecte asupra unor date cu caracter personal, dacă trebuie făcută o plângere penală și cum anume trebuie aceasta redactată, dacă implică sau nu și experții în forensics, interni, dacă există, sau externi. 

Nu în ultimul rând, în funcție de natura crizei cibernetice, planul de continuitate a afacerii poate să constituie un punct important din cadrul exercițiului. Spre exemplu, simularea unui incident cu puternic impact asupra sistemelor critice poate reprezenta un moment bun pentru a cunoaște și observa capacitatea de reacție a unor departamente, precum cel de IT, și pentru a evalua dacă are sens activarea planului de continuitate sau al planului de recuperare în caz de dezastru.

De ce este importantă organizarea unui exercițiu
de simularea a unei crize cibernetice?  

Având în vedere nivelul de complexitate la care au ajuns atacurile cibernetice în ultimii ani, organizațiile trebuie să ia în considerare includerea unor exerciții de simulare a crizelor în strategiile de securitate.

Cu ajutorul unui exercițiu de simulare concertat și care redă fidel scenariul unui atac cibernetic transformat în criză, o companie poate înțelege ce capacitate are de a răspunde amenințărilor din ce în ce mai diverse și complexe, într-o eră a progresului transformării digitale. 

Nu în ultimul rând, un exercițiu de simulare este o oportunitate de a îmbunătăți, dacă este necesar, unele aspecte care țin de procesele de management al crizelor pentru a preveni nu numai compromiterea activelor companiei, ci și a angajaților acesteia, clienților și partenerilor săi de business.