Frigiderul care te ajută să devii mai sănătos

0

Un frigiderul inteligent numit ERA, „gândit ca un asistent personal de nutriție, care contribuie atât la îmbunătățirea vieții, la câștigarea timpului alături de familie, cât și la reducerea risipei alimentare”, a fost prezentat de compania Visual Fan SA, listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, deținătoarea brandului Allview, în cadrul evenimentului IFA Berlin 2022. Congresul IFA Berlin reprezintă una dintre cele mai importante manifestări din Europa, pentru industria tech.

Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA: „Ritmul alert în care suntem obișnuiți să trăim astăzi nu ne permite, întotdeauna, să beneficiem de o dietă echilibrată. Conceptul ERA își dorește să schimbe acest lucru și să transforme cât mai multe persoane în cele mai bune versiuni ale lor. Produsul prezentat astăzi, frigiderul sănătos, precum îmi place să îl numesc, este dezvoltat și asamblat la Brașov, unde, o echipă formată din programatori, ingineri și medici nutriționiști, au găsit cele mai optime soluții pentru un rezultat de excepție.”

Allview ERA Health este caracterizat ca „un sistem complex, inovativ, cu un grad mare de personalizare în funcție de nevoi, dorințe, obiective și preferințe alimentare, construit în jurul utilizatorilor care își doresc să îsi îmbunătățească stilul de viață cu ajutorul tehnologiei. În prezent, acesta este format din trei produse premium interconectate, menite să le ofere o viață echilibrată: aplicația de nutriție ERA Health, ERA Scale și ERA Smart Refrigerator. 

Acest sistem integrat reprezintă un asistent personal de nutriție și denotă o serie de avantaje datorită modului inteligent de ajustare continuă a rețetelor recomandate pe baza vitaminelor, mineralelor și macronutrienților ingerați, dar și produselor hardware interconectate cu aplicația, ce ajută utilizatorii să beneficieze de servicii complexe pentru monitorizare permanentă și atingerea rapidă a obiectivelor. 

ERA Smart Refrigerator stochează informații despre produsele alimentare disponibile în locuință, le analizează și recomandă rețete personalizate, potrivite necesarului zilnic de vitamine și minerale ale fiecărui utilizator. Un alt element prin care se remarcă, este reprezentat de simplitatea prin care clienții își pot genera automat liste de cumpărături cu alimentele consumate sau necesare pentru anumite rețete. Pentru a evita risipa alimentară, acest produs este conceput să ofere idei de rețete, sugerate în funcție de termenul de valabilitate al alimentelor aflate deja în stoc.

Din punct de vedere hardware, frigiderul se remarcă printr-un design minimalist, funcțional, Side by Side și se integrează ușor în orice bucătărie modernă, chiar și în apartamente cu spațiu redus. Acesta dispune de una dintre cele mai bune tehnologii în materie de răcire și păstrare a alimentelor, Total No Frost, ce limitează formarea de mucegai sau mirosuri în interiorul frigiderului. Funcții precum Quick cooling (Răcire rapidă), Super freeze (Congelare rapidă), Smart & Holiday mode (moduri inteligente de reglare a temperaturii din cele 2 compartimente), aduc beneficii suplimentare utilizatorilor.

Frigiderul inteligent, prin funcțiile implementate, este special gândit pentru a ușura viața consumatorilor și a înlocui alte dispozitive electronice din bucătărie. Prin ecranul integrat, utilizatorii au posibilitatea să descarce aplicațiile dorite, să asculte muzică, să realizeze apeluri video, să își personalizeze utilizatorul, să trimită și să citească mesaje și chiar să își controleze alte dispozitive smart din locuință. Un avantaj important pentru clienții care vor utiliza și aplicația, este reprezentat de posibilitatea de a vizualiza produsele care se află în frigider, prin accesul virtual la interiorul frigiderului.  

Celălalte produse ale gamei, aplicația Allview ERA Health și cântarul Allview ERA Scale se completează perfect cu frigiderul, formând un asistent personal de nutriție complex, care oferă rezultate mult mai rapide. Deși interconectate, toate aceste dispozitive pot funcționa și separat.  

Frigiderul ERA este disponibil pe bază de precomandă, la prețul de 5.499 lei și va fi livrat începând din luna noiembrie 2022, în ordinea precomenzilor primite prin plata unui avans de 1.000 lei. Primii 100 de clienți vor primi cadou un cântar Era și acces Premium la versiunea de mobil a aplicației ERA Health, pentru 2 utilizatori timp de un an.

Mai multe informații despre cel mai nou produs găsiți pe: www.allview.ro/smart-refrigerator”.

Înscrieri la programe și proiecte de educație economică

0

Organizația Junior Achievement România, în parteneriat cu Ministerul Educației, cu sprijinul financiar al comunității de afaceri, derulează și în anul școlar 2022-2023 programe, proiecte și competiții destinate elevilor, studenților, profesorilor, pentru încurajarea inițiativei și profesionalismului și pentru dezvoltarea unor competențe esențiale în viața personală și profesională.

În anul școlar 2021-2022, la astfel de activități au participat peste 254.000 de tineri și 4.700 de profesori, din 1.898 de unități de învățământ preuniversitar și instituții de învățământ superior.

Pentru înscriere, începând din luna septembrie, după consultarea broșurii educaționale disponibile la https://jar.ro/brosura și în funcție de disciplinele dorite, profesorii interesați – din contul de pe platforma https://jaromania.org/hub – încheie un acord pentru implementarea programelor și proiectelor Junior Achievement. 

JA România precizează că „pune gratuit la dispoziția școlilor și universităților programe, proiecte și competiții de tip learning by doing și project-based pentru învățământul primar, gimnazial, liceal și universitar. Suplimentar, sunt oferite o serie de module practice, cu activități similare celor din economia reală, menite să dezvolte competențele necesare tinerilor în profesie și în viață. Conținuturile educaționale pot fi accesate gratuit, prin intermediul platformei de e-learning JA Inspire™ sau, la cerere, în format tipărit.

Conținuturile JA naționale și internaționale pot fi derulate la clasă ca disciplină opțională, extracurricular, auxiliar la o altă disciplină, în cadrul orei de dirigenție sau în programele Școală după școală și Școala altfel.

Indiferent de materia predată, cadrele didactice au posibilitatea de a opta pentru înscrierea la programele și proiectele JA asociate următoarelor discipline:

  • Educație antreprenorială – elevii și studenții sunt stimulați să-și formeze o gândire antreprenorială, utilă pentru a deveni inovatori, a-și asuma riscuri, a accepta provocări și a căuta soluții creative, indiferent dacă lansează o afacere sau se angajează.
  • Educație economică și financiară – elevii învață să gândească economic, să evalueze costurile și beneficiile pentru diferite decizii și să caute soluții alternative în situații variate. Cunoașterea mediului financiar și abilitățile de a gestiona banii sunt esențiale pentru a ne descurca în sistemele economice complexe din prezent. Tinerii își vor îmbogăți cultura financiară, vor căpăta încredere în ei și vor fi inspirați să adopte un comportament responsabil.
  • Dezvoltare personală – cuprinde activități special concepute pentru elevii din clasele 0-IV, anii în care cei mici trec prin cele mai importante transformări: tranziția de la familie sau grădiniță către școală, descoperirea unui mediu complet diferit și a unui nou ritm de învățare într-o diversitate de domenii.
  • Orientare profesională – elevii sunt ajutați să înțeleagă importanța continuării studiilor și cum pot descoperi valorile și pasiunile pentru alegerea unei viitoare profesii.

Prin activități de tip learning by doing și project-based și prin implicarea directă a consultanților voluntari din mediul de business în procesul educațional, programele, proiectele și competițiile JA apropie școala de viață și de realitatea economică, sprijinind elevii să-și însușească o serie de abilități și cunoștințe necesare dezvoltării personale și profesionale”.

La aniversarea de 20 de ani AHK România premiază performanța

0

 


Utilizarea tehnologiilor de propulsie electronică (e-mobility), cooperarea cu universitățile pentru formarea noilor generații, iluminatul școlilor prin sistem LED și producerea de biocombustibili nepoluanți din reziduurile agricole sunt cele patru inițiative câștigătoare ale Premiilor economiei româno-germane, AHK Awards. Premiile au fost acordate, joi, la Palatul Parlamentului, în cadrul Galei aniversare 20 de ani de la înființarea Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane (AHK România).


Proiectele au fost inițiate și dezvoltate de companiile: DAR Dräxlmaier Automotive, cu „E-Mobility Transformation” (Transfomare în electro-mobilitate), premiat la categoria Business Excellence (Excelență în afaceri); Bosch Group Romania, cu „University Cooperation Program” (Program de cooperare universitară), câștigător la categoria Our employees – our success (Angajații noștri- succesul nostru); E.ON România, cu „Energy in Schools” (Energie în școli), în categoria Responsability for the future și Clariant Products Ro, cu „Producing advanced biofuels from agricultural residues” (Producerea de biocombustibili avansați din reziduuri agricole), la categoria Innovation and new technologies.


La competiție s-au înscris 68 de aplicații, iar juriul a avut dificila misiune de a selecta câștigătorii dintr-un număr mare de proiecte de foarte bună calitate. Este primul an în care AHK România acordă premii prin care sunt recunoscute și promovate eforturile și rezultatele obținute de companii sau proiectele acestora.


Cei 20 de ani de activitate de succes au fost sărbătoriți de membrii AHK România împreună cu invitați la nivel înalt de pe scena economică și politică din România și Germania.


Într-un mesaj transmis AHK România cu această ocazie, Ministrul Federal al Economiei și Protecției Climatice, Robert Habeck, a remarcat faptul că în ultimii 20 de ani relațiile economice bilaterale, dar și investițiile germane în România s-au dezvoltat foarte mult, economiile celor două țări fiind extrem de strâns legate.

„Peste 7.500 de companii cu capital german sunt active în România. Acestea contribuie la dezvoltarea economică a țării și sunt foarte apreciate ca angajatori. Iar pentru companiile germane, România este un amplasament investițional bun pentru inovație și tehnologii ale viitorului. Acest lucru îl arată proiectele recompensate astăzi, la prima ediția a premiilor economiei româno-germane”, a spus Habeck.

El a menționat și importanța colaborării bilaterale pentru dezvoltarea și implementarea strategiei energetice a UE. „În acest sens susținerea cooperării paneuropene în tehnologii inovatoare este un element central pentru suveranitatea tehnologică pe continentul nostru. Și acest lucru devine, în vremuri ca acestea, pe zi ce trece tot mai important”, a adăugat oficialul german.

 


La rândul său, Președintele României, Klaus Iohannis, a subliniat în mesajul său că modelele de succes ale companiilor germane sunt un bun exemplu care trebuie urmat și promovat. „Creșterea investițiilor străine directe cu peste 20% pe primul semestru al anului curent este un semn încurajator. Avem nevoie de politici publice axate pe performanță, care să fie sprijinite de comunitatea de afaceri, pentru a susține dezvoltarea României pe linia avantajelor competitive de care dispunem” a explicat șeful statului în mesajul său prezentat de consilierul prezidențial Cosmin Marinescu.

Având în vedere situația internațională, marcată de valori record ale inflației, prețuri mari la energie, sincope de aprovizionare și volatilitatea piețelor, Președintele României s-a referit și la lucrurile punctuale care se pot face în acest context, cum ar fi utilizarea sustenabilă a resurselor precum și adaptarea strategiilor de investiții.

În încheiere Președintele Iohannis a afirmat: „Camera de Comerț Româno-Germană a fost un partener activ, iar propunerile dumneavoastră [ale mediului de afaceri româno-german] au contribuit la bunul mers al economiei și la dezvoltarea unui mediu de afaceri robust și eficient. Am convingerea că această cooperare va continua și vă doresc să rămâneți și pe viitor același partener de încredere, dinamic și implicat”.


Prezent la eveniment, Prim-Ministrul României, Nicolae Ciucă, a apreciat faptul că aniversarea AHK de anul acesta stă sub semnul sustenabilității, o temă extrem de actuală în contextul economic și geopolitic. „Dezvoltarea sustenabilă înseamnă investiții nu doar în economie, înseamnă investiții în educație, în cercetare, în proiecte verzi, domenii pentru care există interes și implicare efectivă la nivelul guvernului”, a spus el, adăugând că cea mai mare parte a investițiilor prin PNRR merge către astfel de proiecte.

 


„Pentru Guvernul României, AHK România reprezintă un partener de nădejde […], nu este doar un ambasador al companiilor germane care activează în România, este și un real ambasador al României, care ajută investitorii germani să vină și să dezvolte afaceri solide în țara noastră și pentru asta vă mulțumesc”, a declarat Nicolae Ciucă.

Premierul și-a arătat încrederea că numărul companiilor germane va crește, iar cooperarea bilaterală se va extinde, România având potențial de a deveni hub regional pentru producția, transportul și stocarea hidrogenului sau putând fi parte în viitoarele proiecte europene din domeniul microprocesoarelor.

Un sprijin pentru mediul de afaceri, inclusiv pentru investitorii germani, este aderarea României la Spațiul Schengen: „Mesajul recent de susținere a Cancelarului Olaf Scholz confirmă că suntem pregătiți să ne asumăm acest nou pas important de integrare în proiectul european, care le oferă cetățenilor noștri beneficiile unei piețe unice dezvoltate, în care libera circulație a persoanelor, bunurilor și serviciilor reprezintă un motor a dezvoltării,” a afirmat Ciucă.


Ambasadorul Republicii Federale Germania în România, dr. Peer Gebauer, a remarcat rolul important jucat de AHK România în povestea de succes a relațiilor economice dintre cele două state: „Felicitări pentru cei 20 de ani de activitate extraordinară aici în România, atât în beneficiul germanilor, cât și al economiei românești”, a spus ambasadorul în deschiderea discursului său.

Pe lângă investițiile germane deja existente în România, care au creat peste un sfert de milion de locuri de muncă, alte mari investiții urmează să fie realizate de către companiile germane. Acest obiectiv este susținut și de implicarea companiilor în activități de formarea profesională.

„Se poate spune pe bună dreptate că economia germană este în România un partener model”, a spus dr. Peer Gebauer. Pe de altă parte, și sprijinul acordat Ucrainei de către România în contextul războiului de la granițele sale a dovedit faptul că România este un partener de încredere.


„Iar această seriozitate nu este apreciată doar în mod abstract în Berlin sau în alte capitale europene. Recenta declarație de susținere a aderării României la spațiul Schengen venită din partea cancelarului Scholz este o dovadă clară în acest sens și totodată este expresia convingerii că în vreme de criză nu ar trebui să ne lăsăm divizați, ci dimpotrivă, să strângem rândurile”, a afirmat ambasadorul Germaniei la București.


Jubileul de 20 de ani al AHK România a fost pentru Volker Treier, șeful Departamentului de Comerț Exterior al Uniunii Camerelor de Comerţ şi Industrie din Germania (DIHK), un bun prilej de a rememora atmosfera anilor 2000 din Europa, când domina sentimentul general că este mai bine împreună decât separat: „Pentru extinderea Uniunii Europene economia a fost întotdeauna un motor esențial și un element de legătură. Înființarea reprezentanțelor, delegațiilor și camerelor de comerț germane din străinătate (AHK-uri) în regiunea Europei Centrale și de Sud este strâns legată de campania neobosită de eliminare a barierelor comerciale și de intensificarea integrării economice”.

El a făcut totodată o retrospectivă a reușitelor AHK România: de la schimburi comerciale în valoare de 4,5 mld. EUR în 2002, anul înființării, la 17,9 mld. EUR, după primii 10 ani de activitate, ceea ce înseamnă o creștere de patru ori. Iar în anul 2021 volumul schimburilor comerciale crescuse de aproape opt ori comparativ cu 2002.


Între reușitele celor 20 de ani de activitate a AHK România se numără și faptul că Germania este acum principalul partener economic al României, cu schimburi comerciale în valoare de 35 mld. EUR și investiții de 11 mld. EUR, după cum a menționat președintele AHK România, Andreas Lier. El a enumerat principalele domenii pe care se concentrează activitatea AHK: formare profesională; sustenabilitate, adică eficiență energetică, energii regenerabile, managementul deșeurilor, dezvoltarea orașelor; Curtea de Arbitraj, ca alternativă la procedura judiciară obișnuită; inovația.

În contextul economic global complicat, Andreas Lier privește cu optimism către viitor, luând ca atuuri oamenii, companiile performante, dar și vectorul energie (atât verde, cât și fosilă): „Haideți să jucăm împreună cărțile, pentru o Românie puternică într-o Europă puternică și progresistă”, a îndemnat el.


„Suntem o comunitate mare și puternică, cu valori și principii comune în viața și în profesia noastră, dovadă faptul că astăzi sărbătorim 20 de ani de prezență în România”, a spus și directorul general AHK România, Sebastian Metz, în deschiderea festivității. El a adăugat că în cei 20 de ani AHK România a construit „cu și pentru comunitatea de business” un spațiu în care relațiile economice bilaterale s-au dezvoltat extraordinar de dinamic.

Elementul central în jurul căruia s-au concentrat și se concentrează în continuare activitățile AHK este sustenabilitatea. „Doar așa relațiile de afaceri pot crește sănătos și pe termen lung. De aceea am ales sustenabilitatea ca temă pentru anul aniversar 2022 și organizăm numeroase evenimente pe acest subiect în cursul acestui an”, a menționat Metz.

Sondaj: Doar 1 din 3 părinți își va trimite copiii la școală cu haine și încălțăminte noi anul acesta

0

Pregătirile pentru începerea anului școlar 2022-2023 sunt pe ultima sută de metri, iar părinții fac eforturi pentru a asigura copiilor condițiile minime pentru începerea școlii. Românii au cheltuit în medie 540 lei pentru fiecare copil cu pregătirile pentru începerea școlii, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro.

Conform datelor obținute în cadrul sondajului, cei mai mulți dintre respondenți (33,23%) au alocat bugete între 300 și 500 de lei, 31,2% au alocat între 500 și 1 000 de lei, iar la polul opus doar 8,11% au declarat că au alocat peste 1.000 lei. 

La întrebarea dacă bugetul alocat pentru cumpărăturile de școală se va reduce sau va crește, 47,74% dintre respondenți au declarat că bugetul va crește cu circa 30% și doar 12,17% au menționat că va fi similar cu anul trecut. 

Salariul din luna curentă este principala sursa de finanțare pentru 47,1% dintre români. Doar 24,5% strâng bani din timp, iar peste 11% vor cumpăra cele necesare pentru începutul școlii pe datorie (de la prieteni/card de credit). Meditațiile reprezintă o altă categorie importantă de cheltuieli. 1 din 3 români declară că apelează la acest sistem, iar cel mai frecvent, apelează la meditații la matematică (42,2%) și limba română (28,05%).

Principalele tipuri de cheltuieli sunt cele cu rechizitele. Cei mai multi respondenti alocă între 300 și 500 lei pentru rechizite. Pe locul secund, îmbracămintea și încălțămintea ocupă un procent de 34,82% din bugetul alocat, urmat de manuale și caiete speciale (21,79%).

Doar 1 din 3 părinți își vor trimite copiii la școală cu haine și încălțăminte noi. Iar 1 din 2 copii nu va avea parte de un ghiozdan nou odată cu începutul anului școlar. La polul opus, doar 3,6% dintre copii își cumpără mai multe ghiozdane noi în timpul anului, fiind considerat un accesoriu de modă.

Mall-urile și supermarketurile rămân în continuare destinația preferată pentru cumpărături – fiind menționate de 43,1% dintre români, urmate de magazinele specializate (22%) și librării (21%). Doar 14% dintre respondenți preferă varianta online pentru cumpărăturile de școală.  

Aproape toți respondenții spun că copiii lor folosesc tehnologia pentru școală. În acest sens, ecranele devin indispensabile în procesul educațional. Românii declară că smartphone-urile sunt pe primul loc (34,67%), urmate de tablete (29,7%), laptop (25,5%) și doar 10% – desktop, acesta avânt tendința să devină un instrument foarte puțin utilizat. 

Până pe 30 septembrie, CEC Bank are în derulare o campanie promoțională prin care încurajează plățile cu cardul: clienții care cumpără produse pentru școală și le achită cu carduri VISA  sunt înscriși automat în tragerea la sorți și pot câștiga diverse premii: tablete, iPad-uri Pro sau cursuri Dalles.

Sondajul privind pregătirile pentru începerea anului școlar a fost realizat online, de comparatorul financiar FinZoom, la cererea CEC Bank, pe un eșantion reprezentativ de aproape 1.100 de respondenți din toată țara, reprezentativ pentru utilizatorii de internet. 61,8% dintre respondenți sunt salariați, 32,21% au vârsta cuprinsă între 25-40 ani, 35,86% au studii superioare.

Radu Puiu, XTB: Investițiile în tehnologie versus recesiunea care planează peste economia SUA

0

 

  • Scăderile au continuat să predomine pe piețele de capital în această săptămână. Modificarea poziției Fed este un factor care a dat peste cap planurile investitorilor.
  • În prezent, obiectivul Fed este de a reduce inflația prin încetinirea creșterii sub potențialul său, pe care oficialii îl consideră a fi de 1,8%.
  • Companiile din SUA se confruntă și cu problema dolarului puternic.
  • Dacă SUA este sau nu într-o recesiune rămâne un subiect controversat.
  • „În perioadele de încetinire, acțiunile de creștere, din care fac parte și companiile tehnologice, care prezintă situații financiare solide și management prudent pot reprezenta o oportunitate pentru investitori”, constată Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul casei de brokeraj pe burse internaționale XTB România.
  • Marile companii tehnologice au devenit mai puternice și mai profitabile datorită investițiilor din timpul unei recesiuni.
  • Unele investiții în tehnologie, precum ar fi securitatea cibernetică, vor continua să aibă performanțe bune chiar și în timpul unei recesiuni, se mai arată în analiza casei de brokeraj XTB România.

Scăderile au continuat să predomine pe piețele de capital în această săptămână. Acțiunile încheiaseră  deja săptămâna anterioară cu o stare negativă, traderii dorind să audă mult așteptatul discurs al Președintelui Rezervei Federale din SUA(Fed), Jerome Powell, de la Jackson Hole. 

Bloomberg a raportat că indicele Nasdaq 100 a înregistrat cea mai amplă scădere vinerea trecută de la săptămâna încheiată pe 10 iunie. 

Modificarea poziției Fed este un factor care a dat peste cap planurile investitorilor. Aceștia sperau la o schimbare de atitudine, dinspre una de înăsprire a condițiilor monetare către una neutră. 

În schimb, banca a afirmat că este hotărâtă să controleze inflația și își propune să continue reducerea bilanțului prin înăspriri cantitative și majorări ale ratelor de dobândă.

Ideea unei „aterizări line (soft landing)” pare de domeniul trecutului. Președintele Rezervei Federale, Jerome Powell, urmărește acum un scenariu mult mai dificil pentru economie pentru a pune capăt inflației crescute. 

Este cunoscut sub numele paradoxal de „recesiune de creștere (growth recession)”. Spre deosebire de o aterizare ușoară, este o perioadă prelungită de creștere economică la niveluri scăzute și șomaj în creștere, dar care se oprește înainte de o contracție totală a economiei.

Astfel, în prezent obiectivul Fed este de a reduce inflația prin încetinirea creșterii sub potențialul său, pe care oficialii îl consideră a fi de 1,8%.

Președintele Fed a declarat că reducerea inflației va necesita, probabil, o perioadă susținută de creștere sub tendință. „Mai mult decât atât, va exista foarte probabil o oarecare atenuare a condițiilor de pe piața muncii”, ceea ce, în termeni uzuali, se traduce printr-o perioadă în care șomajul va fi mai ridicat.

În plus, a lăsat deschisă posibilitatea unei noi majorări de dobândă de 75 de puncte de bază în septembrie, spunându-le colegilor bancheri centrali din Jackson Hole că scăderea recentă a inflației din SUA „este mult sub ceea ce vor să vadă factorii de decizie politică”.

Încetinirea economiei suficient de mult pentru a crește șomajul fără a trimite economia în recesiune este un scenariu extrem de sensibil, care va necesita un context favorabil. 

O economie slabă care crește la niveluri reduse este mult mai ușor de scos de pe traiectorie de un șoc neașteptat, precum un nou raliu al prețurilor petrolului.

În concluzie, Rezerva Federală din SUA se află într-o poziție foarte sensibilă, pe care o putem asemăna cu cea a unui echilibrist. 

Trebuie să fie foarte atentă cu modul în care „jonglează” deciziile de politică monetară și inflația fără a crea un dezechilibru care să ducă la un impact economic mai amplu asupra economiei.

Dacă SUA este sau nu într-o recesiune rămâne un subiect controversat. 

Din punct de vedere tehnic răspunsul este pozitiv, fiind înregistrate două trimestre consecutive în care economia a scăzut (Produsul Intern Brut a avut valori negative). 

Pe de altă parte, rămân destul de multe aspecte ale economiei care sunt solide, precum piața forței de muncă. 

Din punct de vedere istoric, septembrie și octombrie sunt cunoscute drept două luni volatile, aducând uneori scăderi ample ale burselor. 

Într-o perioadă de două luni cuprinsă între 16 iunie și 16 august, indicele tehnologic american, Nasdaq 100, a avansat cu mai mult de 24%, dar în perioada de 17 zile care a urmat până în prezent, indicele s-a depreciat cu peste 10%, ca urmare a modificării sentimentului în rândul investitorilor cu privire la poziția băncii centrale din SUA privind politica monetară. 

Această piață continuă să fie extrem de sensibilă și să fie condusă de fluxurile media, până când vom avea mai multă claritate cu privire la direcția exactă a inflației, pe măsură ce ne apropiem de 2023.

Unele investiții în tehnologie, precum ar fi securitatea cibernetică, vor continua să aibă performanțe bune chiar și în timpul unei recesiuni. Clienții și întreprinderile vor trebui să-și păstreze datele în siguranță.

Un studiu realizat de Ladders Inc. a constatat că aproape 15% dintre oportunitățile de angajare bine plătite sunt acum de la distanță (remote), o creștere semnificativă față de nivelul de 3,69% din 2019. 

Sectoarele care produc instrumentele care fac posibil lucrul la distanță, cum ar fi videoconferințele și software-ul de management al proiectelor, ar putea rămâne investiții bune chiar și într-o perioadă de retragere.

Deși situația actuală este sumbră pe termen scurt, ar trebui să avem speranță în viitor. 

Fundamentele sunt încă acolo, iar software-ul continuă să se extindă pe plan global. 

Din păcate, vor exista „victime” (companii care vor suferi sau vor dispărea), dar, în cele din urmă, acesta este un proces de „revigorare” a pieței, care va face ca ecosistemul tehnologic să devină și mai solid.

Știrile despre disponibilizări și încetinirea angajărilor au devenit obișnuite în Silicon Valley. Angajații sunt atenționați că afacerile se schimbă.

Există opinii ce susțin că această tendință este una pozitivă, deoarece companiile devin mai disciplinate.

În plus, companiile mari de tehnologie au avut mai mult succes în timpul pandemiei decât multe industrii, ceea ce le oferă mai mult spațiu de scădere. 

Nu au pierdut atât de multă forță de muncă în timpul pandemiei, așa că nu au fost afectate de atât de multe deficite. 

Sectorul tehnologic rămâne în continuare atractiv și în rândul investitorilor instituționali. 

Conform unui sondaj recent al BofA Global Research, administratorii de fonduri globale și-au mărit bugetul alocat pentru tehnologie cu aproximativ șapte puncte de bază, deși mențin o atitudine pesimistă (bearish) asupra sectorului în ansamblu.

Companiile din SUA se confruntă și cu problema dolarului puternic. 

Un dolar american mai puternic afectează profiturile companiilor care au operațiuni internaționale extinse și utilizează cursurile dolarului american pentru a converti valutele străine în dolari. 

Un exemplu bun este Microsoft, care obține aproximativ jumătate din veniturile sale din afara Statelor Unite. 

Compania și-a redus previziunile de venituri pentru toate cele trei segmente, care includ produse Windows, servicii cloud și computere personale, menționând dolarul american ca principală cauză a deciziei.

În perioadele de încetinire, acțiunile de creștere (din care fac parte și companiile tehnologice) care prezintă situații financiare solide, management prudent și fundamente general stabile pot reprezenta o oportunitate pentru investitori.

Multe sectoare mai populare, cum ar fi tehnologia, ar putea reprezenta potențiale oportunități, întrucât prețul acestora evoluează la niveluri mai reduse. 

Chiar și în timpul unei piețe în scădere, companiile tehnologice potrivite pot fi alegeri inspirate.

S-ar putea crede că aceste companii ar intra în panică și ar începe să reducă activitatea de Cercetare și Dezvoltare, cheltuielile și orice plan de expansiune.

Realitatea ne arată contrariul. 

Microsoft și-a dublat fondul de bonusuri al angajaților și își face planuri de extindere. 

Google intenționează să angajeze mai mulți ingineri și merge mai departe cu extinderea Google Village în centrul orașului San Jose.

CEO-ul Apple, Tim Cook, a declarat adesea că Apple ar trebui să continue să investească pentru viitor, chiar și în timpul unei crize economice. De la ultima recesiune (2008-2010), Apple și-a dublat personalul și aproape și-a triplat vânzările.

În timpul Marii Recesiuni din 2008 până în 2010, marile companii tehnologice precum Apple, Google, Microsoft și Facebook au achiziționat peste 150 de companii și mii de titluri de proprietate intelectuală de la companii tehnologice mai mici, care au fost forțate să se închidă din cauza recesiunii. 

Rezultatul a fost că aproape toate marile companii tehnologice au devenit mai mari, mai puternice și mai profitabile datorită investițiilor din timpul unei recesiuni.

De aceea, ei nu intră în panică și, în schimb, își intensifică activitatea de Cercetare și Dezvoltare, angajează specialiști în diferite domenii și chiar își extind spațiile imobiliare și de birouri. 

Astfel, perioadele de recesiune reprezintă oportunități până și pentru companii de dezvoltare și extindere a activității.

Schimbarea mesajului lui Powell a atras atenția pe Wall Street. Prețurile acțiunilor au scăzut de când președintele Fed a promis că va face tot ce este necesar pentru a scăpa economia de o inflație prea mare.

Concursul Internaţional George Enescu, eveniment strategic de cel mai înalt nivel

0

Cu mesajul „Muzica speranței – Music of Hope”, se deschide ediția a XVIII-a a Concursului Internațional George Enescu, București, 4-18 septembrie 2022. De fapt, concursul a început în mai, cu o etapă preliminară, de prezentare video. Acum, urmează semifinalele și finalele, din nou cu public, după afectarea impusă de pandemie.

Concursul Internațional George Enescu este membru al World Federation of International Music Competition și al Alink – Argerich Foundation – Piano Competition Worldwide.

În avanpremiera evenimentului, ministrul culturii, Lucian Romașcanu, a subliniat susținerea acordată evenimentului, întărită sub aspect legislativ și financiar de Ordonanţa de urgență a guvernului nr. 83/2022, având ca obiectiv de bază îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale. Festivalul și concursul Enescu devin astfel evenimente strategice de cel mai înalt nivel, pentru care se asigură finanțare multianuală, indiferent de situaţia bugetului Ministerului Culturii.

Adresându-se participanților și tuturor oaspeților, directorul artistic al Concursului Internațional George Enescu, dirijorul Cristian Măcelaru, a spus: „Sunt extrem de bucuros să vă urez bun venit la București, să vă transmit un mesaj de speranță, să vă invit să vă bucurați de următoarele zile în același fel în care și maestrul George Enescu se bucura să creeze muzică și se bucura să sprijine tinerii muzicieni în a deveni mari talente. Sper ca toate aceste lucruri să vă aducă fericire și bucurie și le urez tuturor concurenților mult succes. Nu uitați că deja ați realizat cel mai important lucru: ați ajuns aici. Sunteți deja parte dintr-un proces care vă va schimba viața. Succes tuturor!”

Concertul de deschidere va cuprinde, pe 4 septembrie, la Ateneul Român, o premieră mondială: creația „An Axe For The Frozen Sea de Karlo Margetic”, lucrare premiată la secțiunea compoziție a ediției precedente a concursului, prezentată acum în interpretarea Filarmonicii George Enescu, sub bagheta dirijorului Ainars Rubikis. De asemenea, va fi prezentat Triplul concert pentru vioară, violoncel și pian de Ludwig van Beethoven, în interpretarea câștigătorilor edițiilor anterioare, Valentin Șerban (vioară), Jaemin Han (violoncel) și Yeon-Min Park (pian).

În competiție, se află 34 de tineri muzicieni din întreaga lume, calificați în semifinalele competiţiei, la secţiunile Violoncel, Vioară şi Pian, precum și 22 de lucrări orchestrale şi camerale, la secţiunea Compoziţie.

Foto: Alex Damian

Program educațional și cultural „Cântă pădurea” în Carpaţi

0

Pădurea de lângă Grădina Zoologică Brașov este locul lansării, în premieră în România, a programului educațional și cultural „Cântă pădurea” în Carpaţi, organizat de autoritățile locale în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în perioada 2-4 septembrie. Manifestările se desfășoară la Brașov, în pădurea de lângă Grădina Zoologică, la Bodoc-Olteni – pârâul Sütő, la baia tradițională Sütei (județul Covasna) și la Sâncrăieni – Poiana Gesztena (județul Harghita).

Tánczos Barna, ministrul mediului, apelor și pădurilor: „Este un eveniment inedit, care promovează prin muzică valorile naturii și, în special, ale pădurii, cunoașterea florei și faunei și un stil de viață durabil și prietenos cu mediul. De aceea, am considerat important ca Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor să devină partenerul acestei inițiative și să o promovăm la o scară mai largă și în România. La fel de important este că seria de evenimente «Cântă pădurea» în Carpaţi este bazată pe multiculturalitate și poate juca un rol important în consolidarea relațiilor româno-maghiare, nu numai prin organizarea comună, ci și datorită spectacolelor muzicale, la care vor fi prezenți artiști de renume din cele două țări, ansambluri de muzică populară românească, maghiară și săsească. Îi încurajez pe toți să participe la programele pregătite de organizatori.”

Concertează Filarmonica Brașov, Orchestra Fonó şi instrumentişti de muzică populară braşoveni iar Ansamblul Poienița (Brașov), Ansamblul de dansuri populare Mátka (Brașov) şi Ansamblul Die Knöspe aus Rosenau (Râșnov) vor prezenta un spectacol folcloric.

Accesul publicului este gratuit. Vizitatorii se pot bucura de muzică și natură așezați direct pe iarbă sau pe pături proprii. 

Organizatorii subliniază că „participanții sunt aşteptaţi pentru plimbări ghidate în pădure, ture cu bicicleta, călărie, să asiste la concerte de muzică clasică în pădure, la concerte de muzică populară (românească, maghiară și săsească) și să se implice în diverse activități educative. De asemenea, vor avea loc activități culturale în cadrul târgurilor în care vor fi prezentate și promovate gastronomia, produsele și tradițiile locale, educația de mediu va fi la loc de cinste; de asemenea, vor fi ateliere de meșteșuguri și multe alte activități pentru copii”.

Programul detaliat al evenimentului:

https://www.muzsikalazerdo.hu/2021/files/2022/Muzsikal_Erdely_programfuzet_2022_A5_2%20(8)%20(1).pdf

Last call pentru burse de studii oferite de WU Executive Academy

0

Ultimele două săptămâni de înscriere pentru burse de studii în valoare de 200.000 de euro, oferite de WU Executive Academy, parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena (WU), cea mai mare universitate de business din Europa, pentru programul Executive MBA Bucharest, cu înscrieri record în ultimii doi ani, precum și pentru programul Professional MBA din Viena. Pot candida manageri și antreprenori care vor să își accelereze evoluția în carieră. Termenul limită pentru depunerea aplicațiilor este 15 septembrie 2022. Informații complete despre bursele de studiu și aplicații sunt disponibile pe site-ul WU Executive Academy. 

Adriana Georgescu, Program Manager al WU Executive MBA Bucharest: „Contextul geopolitic și economic incert a creat o dinamică complexă pentru persoanele care se gândesc să se întoarcă la școală pentru o diplomă de Executive MBA. Managerii se înscriu la cursurile de educație executivă din diverse motive: fie să găsească noi soluții de a trece cu bine peste criza economică prezentă la nivel global, fie că vor să își securizeze joburile, dar și pentru a putea accesa piața internațională de joburi. Ne bucură să vedem că și în acest an interesul pentru programul nostru se menține ridicat. Pentru ultimele locuri disponibile în noiembrie 2022, candidații interesați încă mai au timp să aplice pentru bursele de studiu oferite de universitate, burse care acoperă parțial costul școlarizării.”

Phillip Nell & Adriana Georgescu

Prof. Phillip C. Nell, director academic, Executive MBA Bucharest: „Principala misiune a WU Executive Academy este de a ajuta executivii talentați să își atingă potențialul și să își urmeze ambițiile profesionale prin educație. Bursele noastre sunt deschise pentru toți candidații și sunt atât burse de merit, cât și burse de ajutor financiar. Comitetul de admitere evaluează motivația, obiectivele de carieră și contribuția potențială la program, dar și situația financiară a fiecărui candidat în parte. Ultimele locuri sunt disponibile pentru cursurile care vor începe în noiembrie 2022, dar așteptăm cu nerăbdare să vedem și noi candidați pentru seria din 2023.”

Dintre informațiile prezentate de organizatori, reținem: „Având o tradiție de peste 15 ani, Executive MBA Bucharest oferit de WU Executive Academy este cel mai important program de tip EMBA din Europa Centrală și de Est. Acesta beneficiază de tripla acreditare internațională –  EQUIS, AMBA și AACSB, deținută de mai puțin de 1% din școlile de afaceri din lume și, de asemenea, ocupă locul 34 mondial în clasamentul Financial Times EMBA Ranking 2021. De la începuturile sale pe piață și până în prezent, WU EMBA Bucharest a ajuns la o comunitate de peste 400 de alumni. Pentru a fi admişi în cadrul programului de EMBA, candidaţii trebuie să aibă minimum cinci ani de experienţă într-o poziţie de management şi să dețină diplomă de licenţă.

Programul va începe în luna noiembrie şi se va desfășura pe parcursul a 16 luni, în regim part-time. Acesta cuprinde 14 module, care încorporează noțiuni esențiale de management general și leadership global, dar și noi domenii de interes, cum ar fi transformarea digitală, business analitytics sau change management. Cursanţii vor avea ocazia să lucreze cu profesori de renume internațional de la WU și alte universități de afaceri de elită din întreaga lume, printre care IE, ESADE (Spania), Frankfurt School of Finance & Management (Germania) sau Carlson School of Management (USA).   

În medie, studenţii Executive MBA Bucharest au 14 ani experienţă de muncă şi 7 ani experienţă în poziţii de leadership. De asemenea, 60% dintre aceștia sunt bărbaţi şi 40% sunt femei, iar vârsta medie este de 36 de ani. Pe primul loc în clasamentul industriilor din care studenții provin este industria IT, cu o pondere de 28%, urmată de comerț, cu o pondere de 19% și de domeniul financiar şi asigurări, cu o pondere de 14%. Pe lângă acestea, domeniile variază de la an la an, de la construcţii, retail, industria manufacturieră, farmaceutică, la energie, avocatură sau antreprenoriat. 

WU Executive Academy este o instituție recunoscută internațional pentru calitatea programelor sale de educație executivă. În clasamentul QS Executive MBA Ranking 2022, publicat recent, programul Global Executive MBA oferit în parteneriat cu Carlson School of Management (SUA), a obținut locul 14 mondial la categoria Joint Programs, în creștere cu o poziție față de anul precedent. Programul a depășit cu mult ratingurile medii ale concurenților la trei dintre cele cinci categorii principale: Executive Profile (experiența profesională a studenților), Diversity și Thought Leadership (reputația academică)”. 

Centru de sprijin Blue Dot al municipalității bucureștene pentru refugiați

0

Primăria Municipiului București, Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București, UNICEF și UNHCR au inaugurat un centru de  sprijin Blue Dot pentru copiii refugiați și familiile lor, în centrul capitalei, la Piața Kogălniceanu, pe Bulevardul Regina Elisabeta nr. 75. 

Inițiatorii reamintesc esența rețelei de centre de sprijin Blue Dot „pe care UNICEF și UNHCR au realizat-o împreună cu partenerii lor, incluzând autoritățile centrale, județene și locale, organizații ale societății civile din întreaga țară pentru a veni în întâmpinarea nevoilor de bază ale copiilor și familiilor care s-au refugiat în România, furnizându-le servicii esențiale. Mamele ucrainene care vin la Blue Dot vor putea primi informațiile de care au nevoie, vor putea accesa servicii esențiale și suport, dar vor  putea fi de asemenea înregistrate în platforma Primero pentru a fi referite către serviciile specializate de care au nevoie, în timp ce copiii se pot juca într-un mediu curat și sigur.

Până la începutul lunii august 2022, peste 42.000 de femei și copii refugiați ucraineni au beneficiat de cel puțin un tip de serviciu de sprijin oferit în centrele Blue Dot din România. Până în prezent, UNICEF și partenerii săi au înființat 11 centre Blue Dot în România și lucrează pentru a deschide și mai multe centre de sprijin pentru copiii refugiați și familiile lor în alte zone ale țării, în funcție de nevoile copiilor refugiați. Până în prezent, UNICEF și partenerii săi au înființat 11 centre Blue Dot în România și lucrează pentru a deschide și mai multe centre de sprijin pentru copiii refugiați și familiile lor în alte zone ale țării, în funcție de nevoile copiilor refugiați”.

La inaugurarea noului centru, viceprimarul municipiului București, Horia Tomescu, a subliniat: „Ne bucurăm să lucrăm cu UNICEF și UNHCR pentru a furniza servicii și a contribui la integrarea copiilor ucraineni refugiați și a familiilor acestora, continuând în același timp susținerea deja acordată de primărie persoanelor vulnerabile din București. Situația umanitară din Ucraina continua să fie gravă, iar sfârșitul războiului nu se întrevede încă, astfel că eforturile pe care le facem trebuie să continue pe termen lung. Împreună cu partenerii noștri, îi putem sprijini pe refugiați și identifica noi modalități de furnizare a asistenței direcționând intervenția către cei mai vulnerabili.”

Anna Riatti, reprezentantul UNICEF în România: „Le mulțumim partenerilor noștri pentru colaborarea semnificativă și productivă pe care o avem. Încă din primele zile ale războiului, am lucrat cu municipalitatea pentru a ne asigura că nevoile de bază ale refugiaților sunt îndeplinite și că serviciile de bază sunt furnizate. Nu doar refugiații vor beneficia de aceste servicii, ci și copiii și familiile vulnerabile din București. Ca parte din programul de țară al UNICEF, lucrăm la parteneriate pe termen lung cu municipalități locale pentru a transforma comunitățile în unele prietenoase cu copii și pentru a sprijini integrarea socială a celor mai vulnerabili copii și a familiilor lor, crescând capacitatea autorităților locale.”

Foto: Adrian Catu, UNICEF

Studiu CPD SNSPA: Atitudini pro-vestice puternice ale publicului românesc

0

Centrul pentru promovarea Participării și Democrației (CPD) din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA) lansează raportul „Atitudini ale publicului românesc față de SUA, UE, NATO și Rusia în vreme de criză”.

Studiul „arată că publicul român este dominat de atitudini pro-occidentale, peste jumătate dintre români având încredere în Vest, în timp ce încrederea în Rusia s-a prăbușit după începerea războiului”.

În sinteză, autorii studiului semnalează că „educația, urmărirea zilnică de știri și respingerea atitudinilor populiste sunt variabile ce corelează cu un nivel ridicat de încredere în Vest. În același timp, tinerii inactivi rămân vulnerabili în fața propagandei anti-occidentale, iar discursul populist tinde să inducă un nivel mai mare de încredere în Rusia, arată experții CPD”. 

Totodată, „autorii raportului atrag atenția că, deși România rămâne o societate dominată de încredere în Vest, riscurile legate de lipsa de informare și de deschiderea spre atitudinile populiste (pentru tinerii inactivi, în special) vor continua să se mențină.

Raportul interpretează date de sondaj (CPD SNSPA), date disponibile public privind căutările pe Google, precum și date de social listening extrase din mai multe surse, inclusiv Crowd Tangle (un instrument Facebook pus la dispoziție mediului academic pentru analiza paginilor și grupurilor publice de Facebook)”.

Documentul integral poate fi consultat aici.