Estimare KeysFin: piața serviciilor medicale private, nivel record în 2021

0

Cifra de afaceri a pieței serviciilor medicale private din România a crescut cu 11% față de 2019 și a fost cu 312% peste nivelul din 2011, ajungând la 15,4 miliarde de lei în 2020. Pentru 2021 analiștii KeysFin estimează depășirea pragului de 17 miliarde de lei, pe fondul procesului de testare și al cererii crescute de servicii din privat, în contextul direcționării eforturilor din spitalele publice către tratarea pacienților COVID-19.

Mai mult, rezultatul net (profit minus pierdere netă) al furnizorilor de servicii medicale private a crescut cu 16% față de 2019 și a fost de 312 ori (+31.080%) mai mare decât minimul istoric atins în 2011, atingând valoarea de 2,6 miliarde de lei în 2020, datorită condițiilor pe care pacienții români le găsesc în spitalele private: calitatea serviciilor oferite, aparatură performantă, spațiile de consult, tratament și intervenții, forța de muncă profesionistă.

În contextul unui sistem public de sănătate depășit, care s-a concentrat pe gestionarea pandemiei de COVID-19, lăsând la o parte ceilalți pacienți, operatorii medicali privați au venit în sprijinul cetățenilor și au răspuns exact acestor nevoi. Tendința de creștere susținută a acestei piețe, bazată pe investiții și profesionalism se va menține pe termen mediu. Sistemul public de sănătate ar trebui să urmeze modelele occidentale, mai eficiente și să înceapă să pună mult mai mult accent pe educație și prevenție, spre exemplu prin programe naționale de screening, iar printr-o schemă de finanțare public-privată, pe modelul sistemului de pensii, susținută și de fondurile europene, să profite de această oportunitate rară, astfel încât România să-și reclădească infrastructura sanitară. O abordare proactivă ar trebui să includă existența know-how-ului atât în software cât și din medicină și să acopere segmentul de new healthcare care este definit în prezent de avansul tehnologiei, al telemedicinei și al inteligenței artificiale”, a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin.

Piața serviciilor medicale private este una dintre puținele în care numărul de companii a crescut substanțial, cu 9% față de 2019 și cu 125% față de 2011, la aproape 23,1 mii de companii în 2020. 

Și forța de muncă a crescut cu 1,3% față de 2019 și a fost cu 75% peste nivelul din 2011, ajungând la aproape 78 de mii de angajați în 2020. 

TOP REȚELE MEDICALE PRIVATE DIN ROMÂNIA,
REGINA MARIA RAMÂNE LIDER DE PIAȚĂ

Topul celor mai mari companii după cifra de afaceri a rămas neschimbat în ultimii ani. Toți cei 3 jucători și-au majorat însă cota de piață, astfel că CENTRUL MEDICAL UNIREA SRL, cunoscut publicului sub numele de REGINA MARIA, se află pe primul loc, după cel mai mare avans anual (nominal și procentual) din top 10, cu o cifră de afaceri de 733 de milioane de lei și 4,8% din total, MED LIFE SA ocupă locul al doilea, cu venituri anuale de 509 milioane de lei și 3,3% din total, iar SANADOR SRL este pe locul al treilea, cu 410 milioane de lei și 2,7% din total în 2020.

Per ansamblu,  top 10 companii care oferă servicii medicale private concentrează aproape 22% din valoarea acestei piețe pe plan local.

MED LIFE SA (locul 2 după Cifra de afaceri din 2020) a fost și cel mai profitabil jucător, după cel mai mare avans anual din Top 5 de 651%, ajungând la valoarea de 41,8 milioane de lei în 2020. Compania a anunțat recent achiziționarea pachetului majoritar de 60% din Pro Life Clinics, noua companie urmând să fie integrată în rețeaua Sfânta Maria.

CHELTUIELILE PUBLICE CU SĂNĂTATEA DIN ROMÂNIA,
ÎNTRE ULTIMELE 5 DIN UE 

Potrivit ultimelor date de la Eurostat cheltuielile guvernamentale cu sănătatea au fost de aproximativ 12 miliarde de euro în anul pandemiei, situând astfel România pe locul 15 cu 1,1% din totalul Uniunii Europene. 

Germania, Franța și Italia au fost în vârful clasamentului cu 287, 207 respectiv 130 miliarde de euro, iar ca ponderi 26,7%, 19,3% respectiv 12% din totalul cheltuielilor publice cu sănătatea din UE  în 2020. Ca pondere în Produsul Intern Brut însă, datele Eurostat plasează România între ultimele 5 state europene cu doar 5,5% din PIB, departe de Austria, Cehia și Franța, toate cele 3 statele având cheltuieli cu sănătatea aproape duble, de peste 9% din PIB în 2020. 

Deși inițial România și celelalte state europene au fost prinse pe picior greșit în privința dotării cu echipamente de protecție, numărul de paturi, ventilatoare sau de personal medical, s-au dezvoltat o serie de mecanisme ce pot fi implementate rapid în cazul unor noi evoluții sanitare similare, concluzionează analiștii KeysFin.


Notă: Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanțelor (la sfârșitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN aferente grupei 86: Activități referitoare la sănătatea umană. Toate cifrele sunt exprimate în lei iar datele au fost extrase la începutul lui 2022.

Agrifood Innovation Summit 2022 prezintă tendințele viitorului, provocările din agricultura românească și actorii care inovează în industrie

0

În contextul climatic actual, sustenabilitatea în domeniul agriculturii și industriei alimentare devine din ce în ce mai necesară la nivel global, lucru care determină populația să acționeze și să ia măsuri imediate. Antreprenori, cercetători, profesioniști din agrifood și reprezentanți ai sistemului public care își doresc să susțină inovația în domeniul agroalimentar vor discuta pe 19 aprilie, în cadrul evenimentului online Agrifood Innovation Summit 2022, despre tendințele care definesc viitorul industriei și despre ecosistemul agritech și foodtech din România.

Evenimentul organizat de EIT Food și EIT Food Hub România, prin Impact Hub Bucharest, promovează bune practici din industrie, din zona de cercetare, dar și din zona academică, alături de proiecte disruptive și inițiative cu impact. EIT Food este cea mai importantă inițiativă europeană de inovație alimentară, care își propune să susțină domeniile agriculturii și alimentației să devină mai sustenabile și mai sănătoase. EIT Food este susținut de European Institute of Innovation and Technology – Institutul European pentru Inovație și Tehnologie (EIT), un organism al Uniunii Europene. Agrifood Innovation Summit 2022 va facilita colaborarea între reprezentanții ecosistemului agroalimentar din sectorul public și privat și va promova inițiativele care schimbă practicile din agricultura românească. 

„Agrifood Innovation Summit 2022 este evenimentul care reunește actori diverși din sectorul agroalimentar – de la instituții publice, centre de cercetare, instituții academice și până la sectorul de business privat și startupuri – și care deschide conversații valoroase despre inovație și evoluția ecosistemului agrifood în România. Din 2021, de când am preluat rolul de reprezentant EIT Food în România, participăm activ la sprijinirea acestui tip de colaborare, atât prin evenimente deschise, cât și prin programe de incubare și oferirea de finanțări”, spune Georgiana Ion, reprezentant EIT Food Hub România.

Cum arată viitorul agriculturii europene, care sunt inițiativele și inovațiile care se lansează în agritech și foodtech, cum arată astăzi acest ecosistem și care sunt cele mai importante tendințe din domeniu în viitorul apropiat sunt doar câteva dintre temele care vor fi discutate online, la Agrifood Innovation Summit 2022, pe 19 aprilie, de la 9:30. Participarea este gratuită, iar înscrierile se pot face prin completarea unui formular pe site-ul Impact Hub Bucharest.

La Agrifood Innovation Summit 2022 va fi lansată și maparea acestui an a startupurilor agritech și foodtech din România, realizată de Impact Hub Bucharest și Activize.Tech, în parteneriat cu EIT Food și Microsoft România. Maparea reprezintă un instrument util pentru reprezentanții ecosistemului agritech, menită să faciliteze colaborarea între aceștia și dezvoltarea unor proiecte care beneficiază de expertiza din spațiul local.

În cadrul evenimentului va avea loc și o dezbatere pe tema efectului gazelor cu efect de seră (GES) asupra ecosistemului agricol din România, alături de specialiști, actori din sectorul agrifood și experți. La nivel european, aproximativ 30% din emisiile gazelor cu efect de seră (GES) provin din sistemele alimentare, atât în mod direct, prin agricultură, utilizarea combustibililor fosili etc., cât și în mod indirect, prin emisii rezultate în urma schimbărilor apărute pe terenurilor arabile, spre exemplu. Digitalizarea în sectorul agrifood ar putea determina o reducere a emisiilor gazelor cu efect de seră, prin creșterea eficienței resurselor existente. Dezbaterea din cadrul evenimentului va include și mai multe concluzii extrase din raportul realizat de EIT Food alături de Delloite la nivel european. 

Noutățile despre Agrifood Innovation Summit 2022 vor fi disponibile pe parcursul lunii aprilie pe website-ul EIT Food Hub România și pe pagina de Facebook a Impact Hub Bucharest, organizație care este punct de contact pentru reprezentanții locali din sectorul agroalimentar.

Efectul de domino al bitcoin în America Centrală

0

Încă două națiuni din America Centrală au făcut demersuri pentru a se alătura El Salvadorului privind acceptarea bitcoin ca mijloc legal de plată.

In Honduras, o zonă economică specială de pe insula turistică Roatán din Caraibe a început oficial să accepte bitcoin ca mijloc legal de plată. Zona denumită „Honduras Prospera” a fost creată în 2020 pentru a încuraja investițiile și creșterea economică autonomă în această națiune cu probleme.

Guvernul din Honduras a permis în mod oficial utilizarea bitcoin de către companii, persoane fizice și guvernul local. Zona economică va putea, de asemenea, să emită obligațiuni în bitcoin, similare cu cele din El Salvador.

Între timp, în Mexic, președintele l-a invitat în țară pe Samson Mow, fostul CSO al Blockstream, pentru a discuta posibilitatea de a implementa bitcoin ca mijloc legal de plată. Mesajul a fost transmis de o senatoare mexicană, Indira Kempis, care este strâns asociată cu încercările legislative de a aduce o mai mare incluziune a cripto în sistemul financiar mexican.

În timp ce planurile pentru bitcoin în Mexic sunt încă în fază incipientă, potențiala adoptare a criptomonedei ca mijloc legal de plată în această națiune ar fi un lucru masiv. Atât El Salvador, cât și Honduras sunt țări relativ mici în marea schemă a lucrurilor, însă Mexicul este o națiune importantă, cu aproape 130 de milioane de cetățeni. În cazul în care această țară ar face din bitcoin mijloc legal de plată, potențialul de creștere a utilizării ar fi extraordinar.

Donație financiară a Fundației Botnar pentru copiii și familiile refugiate din Ucraina

0

Fundația filantropică elvețiană Botnar s-a angajat să acorde o donație de 4,86 de milioane de dolari către UNICEF în România pentru susținerea intervenției pe termen scurt și lung în favoarea copiilor și familiilor din Ucraina fugite din calea războiului.  

Susanna Hausmann-Muela, Chief Program Officer, Fundația Botnar: „Fundația Botnar este alături de cei care suferă din cauza războiului din Ucraina. Copiii și tinerii sunt printre cele mai afectate categorii de populație, iar perturbările asupra vieților acestora vor avea un impact de durată asupra dezvoltării lor fizice, mintale și socio-economice. Organizații precum UNICEF derulează activități importante în sprijinul miilor de copii și tineri care au fost strămutați din cauza războiului. Sperăm ca donația noastră în sprijinul situației din România să joace un mic rol în furnizarea de servicii esențiale celor care au nevoi urgente.”

Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România: „UNICEF își exprimă recunoștința față de Fundația Botnar pentru sprijinul său generos și pentru parteneriatul de lungă durată pentru ajutorarea copiilor vulnerabili. Aceasta este o criză de protecție a copiilor și noi trebuie să acționăm ferm pentru a ne asigura că tinerii și copiii care fug din calea războiului sunt protejați, au acces egal la servicii medicale vitale și își pot continua parcursul educațional. Sprijinul acordat de Fundația Botnar ne aduce mai aproape de îndeplinirea obiectivelor noastre.”

UNICEF subliniază că intervenția „în privința crizei refugiaților, în colaborare cu Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse prin Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului (DGASPC), primării, UNHCR, alți parteneri relevanți din domenii strategice și ONG-uri locale, se concentrează în primele etape pe înființarea și operaționalizarea centrelor Blue Dot la punctele de trecere a frontierei și de-a lungul rutelor anticipate a fi folosite de fluxurile principale de refugiați și, totodată, pe acordarea de sprijin și servicii copiilor și familiilor găzduite pe teritoriul României. 

Blue Dot-urile (Punctele Albastre) sunt centre de sprijin dedicate copiilor refugiați și familiilor și reprezintă un model integrat de sprijin pentru nevoile imediate ale copiilor și femeilor. Centrele se bazează pe sistemul național, guvernamental, de protecție și sunt conectate la sistemele și serviciile naționale și locale de referire către sprijin specializat. Pentru persoanele refugiate care vor rămâne pe teritoriul României pe termen lung, intervențiile se axează pe accesul la servicii medicale, de educație, sociale și psihosociale. 

Centrele Blue Dot includ spații dedicate copiilor și oferă servicii integrate, inclusiv reîntregirea familiei, restabilirea legăturilor familiale, furnizarea de informații și suport psihologic, înregistrarea celor mai vulnerabili, spații dedicate mamelor și bebelușilor, cât și copiilor de vârste mici, primul ajutor și sprijin în materie de igienă, sănătate și alimentație. De asemenea, serviciile includ și consilierea juridică de bază și servicii de referire către asistență specializată pentru cazurile de violență sau  pentru afecțiuni medicale. În centrele Blue Dot sunt disponibile pături, haine groase, kituri sanitare, jucării, precum și produse de igienă și hrană pentru bebeluși. Prezența UNICEF la punctele de trecere a frontierei de la Sighetu Marmației și Siret este continuă, recent fiind creat și cel de-al treilea Blue Dot, la Isaccea, în timp ce se asigura evaluarea situației și la celelalte puncte de trecere a frontierei. Totodată UNICEF sprijină diferite centre de tip rezidențial și de îngrijire pe timp de zi în cel puțin 10 locații și intenționează să extindă aceste servicii.

UNICEF intenționează să creeze zeci de centre Blue Dot în principalele puncte de trecere a frontierei în România și de-a lungul principalelor rute folosite de persoanele refugiate, precum și să asigure conexiunea centrelor Blue Dot din România cu cele din regiune. Scopul este asigurarea accesului tuturor copiilor la serviciile centrelor Blue Dot pentru a putea fi monitorizați, protejați, pentru a ajunge în siguranță la destinație și pentru a beneficia de serviciile necesare, astfel încât drepturile copiilor să fie respectate”.

Finanțare de la EximBank pentru Glissando SRL

0

EximBank a încheiat un acord pentru finanțarea cu 14,25 milioane de lei a activității curente a companiei Glissando SRL, distribuitor de pesticide, îngrășăminte chimice și alte inputuri pentru agricultură. Pachetul financiar structurat de bancă include componentă de finanțare care asigură necesarul de lichiditate pentru activitatea de comerț și pentru alte cheltuieli curente, precum și componentă de garantare, reprezentând garanție de stat emisă în cadrul schemei de ajutor de stat Covid-19, dedicată companiilor mari, ce acoperă 90% din finanțare.

Traian Halalai, președintele executiv al EximBank: „Continuăm să susținem eforturile antreprenorilor români de a-și desfășura activitatea în cele mai bune condiții financiare și ne concentrăm pe structurarea de pachete de finanțare care oferă predictibilitate, siguranță și confort în desfășurarea activității curente. Avem capacitatea și resursele necesare pentru a propune soluţii financiare flexibile și adaptabile, care răspund nevoilor actuale ale companiilor, onorându-ne angajamentul de susținere a dezvoltării mediului de business și, implicit, a economiei românești.”

Ioan Biianu, fondatorul grupului Glissando: „Ne bucurăm să putem dezvolta parteneriatul pe care îl avem cu EximBank, care ne-a susținut  în demersul nostru anterior de a achiziționa și amenaja o nouă hală de servicii și depozitare pentru o nouă direcție de business – producția unei game de dezinfectanți. Această nouă finanțare ne va permite să consolidăm capitalul de lucru și să ne concentrăm atenția pe extinderea și diversificarea portofoliului de clienți. Provocările vor continua să apară, însă vom fi mereu pregătiți să le oferim clienților noștri produsele de care au nevoie, pentru obținerea unor culturi sănătoase fără boli și dăunători.”

Glissando este companie cu capital integral românesc, fondată în Timișoara în 1991, „având ca domeniu principal de activitate comercializarea produselor pentru agricultură și protecția plantelor.  Activitatea companiei a fost afectată de contextul generat de criza sanitară, care a determinat o reducere a creditării de către unii furnizori, concomitent cu întârzieri la plată ale clienților, sistarea activității unor parteneri ai companiei, creșterea costurilor cu forța de muncă și asigurarea măsurilor de protecție. De asemenea, seceta pronunțată din 2020 și producțiile diminuate în comparație cu anii anteriori au influențat predictibilitatea cash flow-ului companiei”.

 

 

Studiu Reveal Marketing Research: 12% dintre români susțin că preferă dietele fără carne pe toată perioada anului

0

Postul este practicat de jumătate dintre persoanele intervievate.

Conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research, 25% dintre români declară că obișnuiesc să postească miercurea și vinerea în timp ce doar 1 din 10 români țin tot postul, iar 15% respectă postul în ultima săptămână a acestuia. Persoanele active cu vârsta cuprinsă între 25 și 45 de ani respectă, în cea mai mare măsură, postul, peste 55% dintre aceștia intrând în categoria celor care postesc, pe când persoanele peste 45 de ani ani țin post în proporție de 47%.

În topul alimentelor consumate în perioadele de post se află mâncarea gătită (81%), salatele de crudități și fructele (72%), măslinele (60%) și pateul vegetal (43%). Cele mai puțin consumate produse de post sunt quinoa (10%), tofu (19%) și laptele vegetal (23%). 1 din 3 români care țin post consumă și preparate pe bază de soia, semințe sau produse oleaginoase, precum nuci sau migdale.

12% români preferă dietele fără carne în general,
iar un sfert dintre aceștia declară că sunt vegetarieni.

În rândul persoanelor care preferă dietele fără carne, cel mai mare procent de vegetarieni îl întâlnim în rândul tinerilor între 18 și 24 de ani (27%), care sunt cei mai deschiși la abordarea noilor tendințe alimentare. Aceeași tendință o regăsim și în cazul persoanelor de peste 55 de ani (30%), categorie de vârstă căreia regimurile alimentare îi sunt recomandate pentru menținerea unui stil de viață sănătos.

Principalul motiv invocat de persoanele care preferă produsele fără carne este reprezentat de efectele pozitive ale acestei diete asupra sănătății (50%). În mai mică masură regăsim și argumente precum susținerea drepturilor animalelor, protejarea mediului sau faptul că nu le place gustul cărnii.

Un sfert dintre români consideră dietele fără carne mai sănătoase

Cu cât persoanele înaintează în vârstă, cu atât crește proporția celor care consideră dietele fără carne ca fiind mai sănătoase.
Așadar, 19% dintre tinerii sub 25 de ani spun că dietele fără carne sunt mai sănătoase, iar procentul acestora crește până la 30% pentru persoanele peste 45 de ani.

Deși ne aflăm în perioada postului, scumpirile produselor din carne au fost resimțite de către 70% dintre români

Nivelul persoanelor care consideră că produsele din carne s-au scumpit față de anul trecut crește direct proporțional cu vârsta, astfel că, de la 60% pentru tinerii între 18 și 24 de ani, procentul crește până la 79% pentru persoanele de peste 45 de ani.



Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 04-07.04.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1008 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

*** Datele aparțin companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research și sunt utilizate pentru punerea în context a studiilor comerciale realizate în viitor pentru clienții companiei.

Adrian Drăgan: Esența schimbării a venit de la mentalitatea fermerilor

0

INTERVIU FERMIERII AGROSTRATEG

Agricultura este una dintre ramurile economiei românești cu o contribuție de aproape 10% în ultimul trimestru al anului 2021 la PIB-ul României, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. Lucrul acesta dovedește că agricultura este un domeniu strategic și că fermierii trebuie să fie din ce în ce mai competitivi pentru a susține domeniul și a asigura hrană pentru români.

Timac Agro România promovează fermierii care înțeleg că trebuie să devină din ce în ce mai conștienți de lucrurile acestea și că este esențial să fie mai pregătiți în fața provocărilor cauzate de schimbările climatice, de tensiunile geopolitice, de noile reglementări la nivel european, de eventualele pandemii, de restricțiile legate de importuri de fertilizanți sau de costurile din ce în ce mai mari la gaze, curent și combustibil. În acest context,Adrian Drăgan, CEO Timac Agro România, Moldova și Ucraina crede că fermierii din România sunt pregătiți să facă față acestor provocări. „De la aderarea României în Uniunea Europeană, agricultura noastră a evoluat semnificativ. Aș putea spune că recoltele în România aproape s-au dublat, dacă ne gândim că făceam undeva la 3 tone și puțin, în 2006, la grâu. De exemplu, acum, fermierii noștri care fac 6 tone sunt nemulțumiți. Esența schimbării a venit de la mentalitatea fermerilor. Au devenit Agrostrategi. Sunt tehnicieni excepționali, foarte mulți dintre ei au evoluat și, din această perspectivă, au început să cunoască practici foarte avansate. Au investit foarte mult în tehnologie, dar țin să spun că au investit la fel de mult și în abordarea managerială a businessului lor. Vedeți, când spunem Agrostrateg spunem fermier agronom, cu drag de agronomie, dar în același timp avem și partea de strategie, iar strategia nu poate fi făcută dacă nu ai ochii și mintea foarte bine deschise către exterior”, adaugă acesta.

La fel de bine, Timac România îndeamnă fermierii să devină cât mai informați despre valorificarea recoltelor, acest lucru făcând parte din strategia fiecărei ferme, spune Adrian Drăgan, CEO Timac Agro România, Moldova și Ucraina. Pentru noi, la Timac, acest lucru este o mare oportunitate. Cu cât fermierul devine mai rațional și mai puțin emoțional, cu atât el intră în modul nostru de gândire. Dintotdeauna noi am recomandat fermierilor când să cumpere îngrășămintele când este momentul cel mai bun, când este oportunitatea cea mai bună pentru ei. Uneori, am mers chiar și pe partea de risk management, pe vânzarea culturilor și le-am spus când este momentul cel mai bun să vândă. Asta pentru că avem o infrastructură cu o prezență în 100 de țări. Noi știm când în Brazilia avem o recoltă bună de soia, noi știm când în Ucraina recoltele sunt foarte bune – chiar eu mă ocup de Moldova și de Ucraina la Marea Neagră. Având această viziune globală, noi îi putem informa. Spre exemplu, fermierii care au decis să meargă alături de noi vara trecută au făcut poate afacerea cea mai bună pe îngrășaminte, pentru că au cumpărat îngrașăminte de valoare adăugată de la Timac, la un preț mai mic decât au dat pe produsele de commodity. Pentru orice business, resursa esențială este managementul. Până la urmă, banii se găsesc ori la bănci, ori la furnizori, însă diferența o face managementul. România, în general, are nevoie de strategii mai bune și de management mai bun”, subliniază CEO-ul companiei Timac.

Problema procurării inputurilor este și va deveni o speță din ce în ce mai spinoasă. Timac Agro România vine, însă, în ajutorul fermierilor cu un proiect care se va concretiza anul acesta, un an extrem de provocator cel puțin sub aspectul procurării fertilizanților și al prețurilor acestora. Producția locală este o oportunitate pe care Grupul Roullier o transformă în realitate, spre beneficiul fermierilor. „Deschidem o fabrică de îngrășăminte în România. Startul l-am dat acum 6 ani, cât ne-au fost necesari ca să fim siguri că, dacă venim cu soluții din fabrica noastră, vor fi soluții la fel de profitabile ca cele din Franța, Austria sau alte țări în care avem unități de producție. A fost și o parte de reglementare care ne-a întârziat, dar cel mai important a fost să fim siguri, pornind de la ideea că produsele pe care le scoatem vor fi cu adevărat de excepție. În consecință, avem cam 2-3 ani, din cei 6, în care am conceput produsele. După aceea, încă 3 în care le-am testat. Mai mult decât atât, am adaptat produsele la profilul local. Le-am gândit pentru piața din România, pentru climatul din România, pentru toate problemele pe care le-am descoperit aici în ultimii 15 ani”, precizează Marius Marica, Director Marketing Timac Agro România.

Compania Timac Agro România, membră a grupului Roullier, urmează conceptul potrivit căruia strategia în fermă ar trebui să urmărească folosirea produselor mai competitive pentru recolte mai bogate. „Fiecare dintre produsele noastre este justificat economic. Ca să le justificăm trebuie să facem o analiză foarte amplă și să înțelegem care poate fi prețul final al recoltei. Obiectivul nostru este să obținem profit, la Timac noi vindem profit. Confrați de ai noștri, tot din domeniul îngrășămintelor, revendică ideea de cost per tonă, însă noi revendicăm ideea de profit per tonă. Astfel, noi trebuie să privim foarte larg și să vedem în ce context, în ce lume strategică navigăm și să le propunem fermierilor cea mai bună soluție economică”, spune Adrian Drăgan, CEO Timac Agro România, Moldova și Ucraina.

            Timac Agro România este alături de fermieri pe drumul european care va aduce schimbări majore în agricultură. Puterea fermierilor va veni din transformarea lor din ce în ce mai mult în manageri de fermă, în Agrostrategi, iar Timac România are sute de specialiști care contribuie la procesul acesta de transformare a provocărilor multiple în oportunități și, în final, în profit.

#EduFin Fest, lansat de Ziua Educației Financiare

0

11 aprilie a devenit prin lege Ziua Educației Financiare, prilej cu care BCR, prin Școala de Bani și Asociația Școala de Valori au lansat #EduFin Fest, o serie de evenimente de educație non-formală în principalele orașe din țară, la al căror moment inaugural au participat peste 2.500 de elevi din toată țara.

Sergiu Manea, CEO al BCR: „EduFin Fest este mai mult decât un eveniment de marcare a unei zile. E un festival al cunoașterii, al educației, prin care am vrea să oferim dezvoltarea unui set de abilități de viață de care generațiile viitoare de tineri și antreprenori, deopotrivă, au atât de mare nevoie. Pentru că doar cu ajutorul educației vom putea aspira la un viitor mai inteligent financiar, fie că vorbim doar de relația noastră cu banii în viața personală, fie că discutăm despre cultivarea spiritului antreprenorial.”

Nicoleta Deliu, director de comunicare al BCR: „Între gradul de bunăstare financiară şi nivelul educaţiei financiare există o corelație directă puternică, astfel încât alegerile financiare pe care românii le fac zi de zi impactează, fără doar și poate, prosperitatea lor și a întregii societăți. O persoană educată financiar este mult mai concentrată pe a-și construi viitorul, un viitor sustenabil, cu beneficii atât pentru sine, cât și pentru cei din jur, astfel încât întreaga societate să se bucure de mai multă prosperitate și o dezvoltare accelerate.”

Un eveniment dedicat Zilei Educației Financiare i-a avut ca participanți pe elevii a două clase de la Colegiul Economic Virgil Madgearu din București care au avut un dialog interesat și, deopotrivă, interesant cu exponenți ai BCR și cu deputatul George-Cristian Tuță, inițiatorul legii prin care 11 aprilie a devenit Ziua Educaţiei Financiare.

În același context, a fost prezentat un studiu realizat de Unlock Market Research la cererea BCR în 2021 care evidențiază nevoia de educație financiară a populației de la noi: „55% dintre români au un nivel scăzut de maturitate financiară și doar 1 din 4 aplică reguli de educație financiară în viața de zi cu zi. Mai mult, 58% dintre români spun că regretă nivelul lor scazut de interes față de propria educație financiară. Cele mai mari regrete financiare sunt legate de faptul că 71% dintre respondenți cumpără lucruri de care nu au nevoie, doar pentru că sunt ieftine, 65% cumpără lucruri din impuls, fără a face calcule înainte, iar 62% nu își monitorizează cheltuielile sau le prioritizează greșit. Atunci când au de luat decizii financiare importante, 1 din 2 români se bazează pe familie și prieteni, 1 din 5 preferă să ia astfel de decizii fără a se consulta cu cei din jur și doar aproximativ 12% se consultă cu banca sau un specialist financiar”. 

Școala de Bani este definită ca „un proiect al Băncii Comerciale Române, lansat în 2016, care a devenit cel mai amplu program de educație financiară din România. Peste 1.500 de angajați ai BCR au devenit, în mod voluntar, profesori de educație financiară, urmând cursuri specializate, și au reușit să ofere astfel de cursuri gratuite către jumătate de milion de români – copii, tineri și adulți. Cei interesați se pot înscrie la cursuri prin completarea formularului disponibil pe www.scoaladebani.ro, dar și în hub-urile BCR”.

Școala de Valori este „o organizație non-guvernamentală modernă a cărei viziune este dezvoltarea prin educație inovativă a unei societăți bazate pe valori. Școala de Valori își propune să schimbe orizontul mental al tinerilor și să-i ajutăm să-și însușească inteligența valorilor prin programe și ateliere care să-i ghideze, să-i consilieze pentru dezvoltarea caracterului și a personalității, să-i îndrume în acțiuni de civism activ și de coeziune și incluziune socială”.

Elon Musk solicită plăți în dogecoin pe Twitter

0

Directorul executiv al Tesla și acum cel mai mare acționar al Twitter, Elon Musk, a sugerat schimbări care ar include încorporarea plăților în dogecoin pe Twitter 

Excentricul miliardar a cumpărat săptămâna trecută o participație de 9% din companie, iar ulterior a fost invitat să se alăture consiliului de administrație al acesteia. De atunci, Musk a făcut o serie de sugestii pentru platformă, care includ acum cripto.

El a sugerat că modelul de abonament Blue al Twitter ar putea permite plăți efectuate în dogecoin. În timpul unei discuții pe platformă privind modul în care utilizatorii ar putea plăti, el a adăugat: „poate chiar o opțiune de plată în Doge [sic]”.

Musk este poate una dintre puținele personalități din lume care poate mișca piețele cripto doar prin ceea ce spune. Declarațiile sale au avut deja un impact asupra prețului dogecoin, care a urcat de la aproximativ 0,1425 dolari la peste 0,1550 dolari – un salt de aproximativ 9%.

În acest moment, este puțin probabil ca prețul să se mai modifice semnificativ. Dar comentatorii vor dori să vadă dacă există dovezi că ideile lui Musk ar putea deveni realitate, întrucât acesta nu mai este un observator de fotoliu, ci un participant activ la dezvoltarea viitoare a platformei Twitter.

Hashrate-ul ETH atinge un nivel maxim istoric în timp ce se apropie The Merge

0

Hashrate-ul pentru ether a crescut cu 13% în trei luni și a atins un maxim istoric (ATH), în timp ce minerii se pregătesc pentru „The Merge”. 

Hashrate-ul, care măsoară performanța tuturor minerilor din rețea, a crescut constant pe măsură ce se apropie „The Merge”, atingând un nou ATH pe 7 aprilie. Minerii fac eforturi mari pentru a crea mai multe token-uri înainte ca rețeaua Ethereum să treacă de la sistemul proof-of-work (PoW) la proof-of-stake (PoS).

După “The Merge” va fi implementat un sistem PoS, convenit pentru a reduce ineficiența și slabele performanțe ecologice ale sistemului PoW. Este foarte probabil ca acest lucru să amplifice natura deflaționistă a Ether, deoarece sistemul va recompensa staking-ul (validarea de tranzacții) în loc să recompenseze crearea de monede.

Hashrate-ul de rezervare este semnalul că minerii se străduiesc să construiască mai multe blocuri înainte de această schimbare. În prezent, aceasta este încă planificată pentru al doilea trimestru al acestui an, iar implicațiile potențiale pentru Ethereum și pentru piața cripto în general nu pot fi subestimate.