Noi norme pentru consolidarea securității cibernetice și a securității informațiilor în instituțiile, organele, oficiile și agențiile UE

0

Pe 22 martie, Comisia Europeană a propus noi norme pentru a stabili măsuri comune de securitate cibernetică și securitate a informațiilor pentru toate instituțiile, organele, oficiile și agențiile UE.

Propunerea urmărește să consolideze reziliența și capacitățile de răspuns ale acestora la amenințările și incidentele cibernetice, precum și să asigure o administrație publică a UE rezilientă și sigură, în contextul intensificării activităților cibernetice răuvoitoare în peisajul mondial. 

Comisarul pentru buget și administrație, Johannes Hahn, a declarat: „Într-un mediu conectat, un singur incident de securitate cibernetică poate afecta o întreagă organizație. Acesta este motivul pentru care este esențial să se creeze un scut puternic împotriva amenințărilor și incidentelor cibernetice care ar putea perturba capacitatea noastră de a acționa. Regulamentele pe care le propunem astăzi reprezintă o etapă importantă în peisajul securității cibernetice și al securității informațiilor din UE. Ele se bazează pe o cooperare consolidată și un sprijin reciproc între instituțiile, organele, oficiile și agențiile UE, precum și pe o pregătire și un răspuns coordonate. Acesta este un veritabil efort colectiv al UE.”

În contextul pandemiei de COVID-19 și al provocărilor geopolitice din ce în ce mai mari, este necesară o abordare comună a securității cibernetice și a informațiilor. Având în vedere acest lucru, Comisia a propus un regulament privind securitatea cibernetică și un regulament privind securitatea informațiilor. Prin stabilirea unor priorități și cadre comune, aceste norme vor consolida și mai mult cooperarea interinstituțională, vor reduce la minimum expunerea la riscuri și vor consolida în continuare cultura UE în domeniul securității.

Regulamentul privind securitatea cibernetică

Regulamentul propus privind securitatea cibernetică va institui un cadru de guvernanță, de gestionare a riscurilor și de control în domeniul securității cibernetice. Acest lucru va conduce la crearea unui nou Consiliu interinstituțional pentru securitate cibernetică, va spori capacitățile în materie de securitate cibernetică și va stimula evaluări periodice ale maturității și o mai bună igienă cibernetică. El va extinde, de asemenea, mandatul Centrului de răspuns la incidente de securitate cibernetică pentru instituțiile, organele, oficiile și agențiile UE (CERT-UE), ca centru de informații operative, de schimb de informații și de coordonare a răspunsului la incidente legate de amenințări, ca organism consultativ central și ca furnizor de servicii.

Elemente-cheie ale propunerii de regulament privind securitatea cibernetică:

  • Consolidarea mandatului CERT-UE și asigurarea resurselor necesare pentru îndeplinirea acestuia;
  • Impunerea unei obligații pentru toate instituțiile, organele, oficiile și agențiile UE de a:
    • dispune de un cadru de guvernanță, de gestionare a riscurilor și de control în domeniul securității cibernetice;
    • implementa un scenariu de referință al măsurilor de securitate cibernetică care să abordeze riscurile identificate;
    • efectua evaluări periodice ale maturității;
    • pune în aplicare un plan de îmbunătățire a securității cibernetice a acestora, aprobat de conducerea entității;
    • face schimb de informații legate de incidente cu CERT-UE fără întârzieri nejustificate.
  • Instituirea unui nou Consiliu interinstituțional pentru securitate cibernetică care să conducă și să monitorizeze punerea în aplicare a regulamentului și să coordoneze CERT-UE;
  • Redenumirea CERT-UE, din „Centrul de răspuns la incidente de securitate cibernetică” în „Centrul de securitate cibernetică”, în conformitate cu evoluțiile din statele membre și de la nivel mondial, cu păstrarea însă a denumirii prescurtate „CERT-UE” pentru recunoașterea numelui.

Regulamentul privind securitatea informațiilor

Regulamentul propus privind securitatea informațiilor va crea un set minim de norme și standarde de securitate a informațiilor pentru toate instituțiile, organele, oficiile și agențiile UE, pentru a asigura o protecție sporită și coerentă împotriva amenințărilor în continuă evoluție la adresa informațiilor lor. Aceste noi norme vor oferi un teren stabil pentru un schimb securizat de informații între instituțiile, organele, oficiile și agențiile UE, precum și cu statele membre, pe baza unor practici și măsuri standardizate de protejare a fluxurilor de informații.

Elemente-cheie ale propunerii de regulament privind securitatea informațiilor:

  • Instituirea unei guvernanțe eficiente pentru a încuraja cooperarea între toate instituțiile, organele, oficiile și agențiile UE, și anume instituirea unui Grup interinstituțional de coordonare a securității informațiilor;
  • Stabilirea unei abordări comune a clasificării informațiilor pe baza nivelului de confidențialitate;
  • Modernizarea politicilor de securitate a informațiilor, incluzând pe deplin transformarea digitală și munca la distanță;
  • Eficientizarea practicilor actuale și obținerea unei mai mari compatibilități între sistemele și dispozitivele relevante.

În rezoluția sa din martie 2021, Consiliul Uniunii Europene a subliniat importanța unui cadru de securitate solid și coerent pentru protejarea întregului personal, a datelor, a rețelelor de comunicații, a sistemelor informatice și a proceselor decizionale ale UE. Acest lucru poate fi realizat numai printr-o reziliență sporită și printr-o cultură a securității îmbunătățită a instituțiilor, organelor, oficiilor și agențiilor UE.

Urmând Strategiei UE privind o uniune a securitățiiși Strategiei de securitate cibernetică a UE, Regulamentul privind securitatea cibernetică propus astăzi va asigura coerența cu politicile existente ale UE în materie de securitate cibernetică, în deplină aliniere cu legislația europeană actuală:

Având în vedere volumul tot mai mare de informații sensibile neclasificate și de informații clasificate ale UE gestionate de instituțiile, organele, oficiile și agențiile UE, propunerea de regulament privind securitatea informațiilor urmărește să sporească protecția informațiilor, prin raționalizarea diferitelor cadre juridice ale instituțiilor, organelor, oficiilor și agențiilor Uniunii în domeniu. Propunerea este conformă cu:

Negocieri între consumatori și bănci în timp redus

0

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) anunță că timpul mediu de soluționare a unei negocieri între consumator și bancă a scăzut în 2021 la 33 de zile. Experiența conciliatorilor este considerată ca determinantă. Se adaugă reducerea timpului mediu de redactare a unei cereri cu ajutorul aplicației de pe site-ul www.csalb.ro. CSALB prezintă un comentariu în acest sens:

Timpul mediu de negociere scade la 33 de zile. Primii conciliatori care au depășit 200 de negocieri în cadrul CSALB

Timpul mediu în care se soluționează o negociere dintre un consumator și o bancă în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a scăzut la 33 de zile în 2021. Practic, conciliatorii au ajuns la o rezolvare a problemelor semnalate de consumatori cu 40% mai rapid față de anii precedenți. Eficiența concilierii vine și din experiența pe care au dobândit-o conciliatorii Centrului. În martie 2022, Camelia Popa, Roxana Mustățea și Septimiu Stoica au depășit numărul de 200 de negocieri în cadrul CSALB. Totodată și timpul mediu de redactare a unei cereri cu ajutorul aplicației de pe site-ul www.csalb.ro s-a redus cu aproape 1 minut.

Negocieri mai rapide între consumatori și bănci

Timpul mediu de soluționare a unui dosar de conciliere în 2021 a fost de 33 de zile, față de 59 de zile în 2021 și 55 de zile în 2019. Timpul scurt în care se ajunge la o soluție în cadrul unei negocieri vine pe fondul eficienței în negociere: anul trecut, aproximativ 9 din 10 negocieri între consumatori și bănci s-au încheiat cu împăcarea părților și cu acceptarea soluțiilor propuse de conciliatorii CSALB. În 473 de negocieri părțile s-au împăcat și doar în 71 de negocieri una dintre părți a refuzat soluțiile propuse de conciliatorii Centrului (în anul 2021, în doar 8 situații una dintre părți s-a retras din negociere, în comparație cu anul 2020, când au existat 36 de astfel de situații). 

Primii conciliatori care au depășit 200 de negocieri în cadrul CSALB

Camelia Popa a urcat toate treptele carierei de jurist: de la consilier, la director juridic și avocat în marile companii din România. A condus până acum 205 negocieri în cadrul CSALB. Dintre concilierile desfășurate în 2021 are cel mai mare procent de negocieri încheiate cu împăcarea părților (92%). Timpul mediu de soluționare a concilierilor conduse de Camelia Popa a fost, de asemenea, cel mai scurt: 20 de zile, în medie, pentru o negociere.

În cei șase ani de conciliere a relației consumatori-bănci, am observat o evoluție atât în cazul consumatorilor, cât și din punctul de vedere al modului în care băncile abordează relația cu consumatorii. Ambele părți au devenit mai maleabile, a crescut încrederea în conciliatori, iar băncile și-au îmbunătățit și extins echipele de negociere. Au apărut în echipele care lucrează direct cu CSALB specialiști în aspecte comerciale, juridice și chiar persoane cu o putere de decizie mai mare decât în primii ani de la înființarea CSALB. Băncile au abandonat poziția rigidă, fundamentată doar pe clauzele din contract. În prezent, evoluția se vede prin propunerea mai multor soluții pentru un consumator. Aș recomanda o continuă exersare a compromisului în negociere, pentru că doar compromisul și renunțarea la o parte din pretențiile inițiale pot duce la o împăcare. Fiecare parte trebuie să privească cu un ochi la rezultatul pe care și-l dorește, și celălalt ochi să fie deschis pentru a analiza mai multe soluții care pot apărea din negociere. În prezent, chiar și consumatorii propun soluții, sunt mult mai documentați”, spune Camelia Popa, conciliator CSALB

Septimiu Stoica este Președintele Bursei Române de Mărfuri și a fost la conducerea Bursei de Valori din București. A fost profesor universitar în toate domeniile în care a activat: de la automatizări, la Drept. În cadrul CSALB a condus 202 de negocieri dintre consumatori și bănci, iar anul trecut 85% dintre concilierile în care a fost implicat s-au încheiat cu împăcarea părților. Septimiu Stoica a înregistrat în 2021 un timp mediu de soluționare a unei negocieri de 25 de zile. 

După mai mult de 200 de negocieri în care am ascultat părțile și am încercat să propun soluții pe care atât consumatorii, cât și băncile să le considere avantajoase, pot spune că observ cum instituțiile bancare au depășit faza de negare de la început, iar consumatorii pe cea în care voiau să pedepsească banca sau o considerau exclusiv responsabilă pentru problemele invocate. Consumatorii sunt din ce în ce mai bine informați, au o înțelegere superioară a negocierii și par să înțeleagă mai bine și mecanismele bancare ale creditării. Încet, dar sigur, băncile au renunțat să mai abordeze în cadrul concilierii aspectele care țin strict de litera legii și de clauzele contractuale, iar acum sunt dedicate salvării relației cu consumatorii nemulțumiți. În plus, au renunțat la abordarea crispată de la începuturile concilierii bancare, în care urmau regulile unor instituții pur profitabile și au început să aibă și responsabilități sociale, de educație financiară și sprijinire a consumatorilor. Băncile par tot mai dispuse să fie chiar generoase, să faca gesturi semnificative pentru clienții lor ajunși în situații dificile. În continuarea acestei evoluții, cred că băncile pot face pasul spre introducerea în contractele de credit a concilierii, însă nu doar din punct de vedere informativ față de existența CSALB, ci să preia din contractele comerciale clauza soluționării eventualelor litigii în primul rând pe cale amiabilă”, spune Septimiu Stoica, conciliator CSALB

 Putem spune că eficiența negocierilor se vede sub toate aspectele: timpul de soluționare a scăzut la o treime din limita maximă recomandată de Ordonanța care stă la baza înființării CSALB. Anul trecut această eficiență s-a văzut în numărul de negocieri încheiate cu succes, dar și în valoarea beneficiilor obținute din negociere. Ne-am apropiat de 2 milioane de euro beneficii din negociere într-un singur an. Aceste rezultate se datorează în mare parte conciliatorilor CSALB care au devenit adevărați experți în armonizarea opiniilor divergente. Conciliatorii au adus relația dintre consumatori și bănci, de la neîncredere și conflict, la dialog, continuarea relațiilor contractuale și stingerea multor procese din instanță prin intermediul rezolvării conflictului pe cale amiabilă”, spune Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB.

Scade timpul de redactare a unei cereri online 

Timpul mediu de redactare a unei cereri prin intermediul aplicației online de pe site-ul www.csalb.ro a fost în 2021 de doar 4 minute și  14 secunde. Scăderea este de aproape un minut față de anul precedent (2020) când o cerere era completată pe site în 5 minute si 8 secunde. Reducerea timpului de redactare a cererii arată faptul că aplicația IT este mai accesibilă consumatorilor și că aceștia sunt mai informați în legătură cu procedura concilierii, dar și cu documentele care trebuie încărcate în cererea completată pe site-ul Centrului. Reamintim consumatorilor că o cerere are mai multe șanse să fie acceptată spre negociere de o bancă și/sau un IFN dacă situația descrisă de consumator în cerere este însoțită de documente justificative relevante.



CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

One United Properties anunță intenția de a atrage până la 500 de milioane de lei de la investitori printr-o majorare de capital social

0

One United Properties (BVB: ONE), principalul dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, anunță intenția de a atrage până la 500 de milioane de lei de la investitori, printr-o operațiune de majorare de capital social cu aport în numerar, care va fi supusă votului în Adunarea Generală a Acţionarilor din 26 aprilie 2022. Majorarea de capital planificată va fi a cincea astfel de operațiune pentru One United Properties, care în iulie 2021 s-a listat pe Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti după derularea unui IPO de succes finalizat cu atragerea a 252 milioane de lei. 

„2021 a fost cel mai bun an din istoria pieței imobiliare rezidențiale din România, fiind înregistrată o creștere cu 49% a numărului de unități locative vândute în România și o creștere cu 40% a numărului de unități rezidențiale vândute în București și Ilfov. Pentru One United Properties, veniturile din segmentul rezidențial au crescut peste nivelul pieței și am reușit astfel să oferim acționarilor noștri o marjă netă record de 36%. În acest an, ne aflăm în fața unei bune oportunități de a ne continua extinderea portofoliului de terenuri, ceea ce ne va ajuta să oferim stakeholderilor venituri consistente în anii următori. În consecință, suntem pregătiți să abordăm piața și să obținem noi capitaluri proprii de la investitorii de la Bursa de Valori București”, a declarat Victor Căpitanu, co-CEO One United Properties. 

Capitalul atras în urma operațiunii de majorare a capitalului social va sprijini strategia de dezvoltare a One United Properties, prin valorificarea oportunităților suplimentare din piață. Noul capital propriu va fi investit cu prioritate în dezvoltări noi, conform pipeline-ului puternic al companiei din prezent, în timp ce poziția actuală de numerar va fi utilizată pentru a accelera livrarea dezvoltărilor în curs. Dezvoltatorul se concentrează cu preponderență pe investiții în București, unde se află cea mai mare parte a portofoliului său. 

„Am încheiat 2021 cu cel mai bun rezultat din istorie și cu o poziție de numerar remarcabilă, în valoare de 508 milioane de lei, determinată de încasările nete în urma IPO-ului și de fluxurile de numerar pozitive generate din activitatea de vânzări și închiriere. Vom investi acest capital în 2022 pentru a accelera implementarea dezvoltărilor în curs. Vedem astăzi oportunități bune de creștere pe piață și suntem hotărâți să le valorificăm. Însă, ne dorim să accesăm piața doar dacă există un context bun. Odată cu decizia și aprobarea majorării de capital în Adunarea Generală a Acționarilor, vom selecta și extinde cu atenție pipeline-ul nostru și vom acționa, ca întotdeauna, în cel mai bun interes al acționarilor noștri și ne vom asigura că putem atrage în următoarele 12 luni capital nou la un nivel de preț corect,”, adăugă Andrei Diaconescu, co-CEO One United Properties.

One United Properties intenționează să emită până la 330.017.986 de acțiuni noi în cadrul operațiunii de majorare a capitalului social cu aport în numerar, care se va desfășura în două etape. În prima etapă, acționarilor existenți li se vor acorda drepturi de preferință în baza cărora vor putea achiziționa acțiuni ONE nou emise. Acțiunile care rămân nesubscrise în prima etapă vor fi oferite celorlalți investitori din piață prin intermediul unui plasament privat. După aprobarea în Adunarea Generală a Acționarilor, decizia asupra calendarului operațiunii va fi luată de Consiliul de Administrație. 

În 2021, One United Properties a înregistrat venituri de 1,1 miliarde de lei, în creștere cu 105% față de 2020, un prag istoric pentru companie. Profitul brut a crescut cu 192%, ajungând la 603,5 de milioane de lei. Veniturile generate de One United Properties pe segmentul rezidențial s-au ridicat la 675,4 de milioane de lei, in creștere cu 54% față de 2020. În 2021, 699 de apartamente, 926 de locuri de parcare si 69 de spații comerciale și alte unități au fost vândute și pre-vândute cu 202,2 milioane de euro, ceea ce înseamnă o creștere de 115% față de 2020. Vânzările au explodat în 2021, în principal datorită demarării vânzărilor din a doua jumătate a anului pentru One Cotroceni Park, unde Grupul a vândut 479 din 868 de unități rezidențiale disponibile. One Cotroceni Park are data de finalizare estimată în T4 2023 și este cea mai mare dezvoltare a One United Properties de până acum, care se adresează segmentului de clienți cu venituri medii și medii-mari.

Pentru 2022, One United Properties estimează venituri de 1,52 miliarde de lei și un profit brut de 647,4 milioane de lei. Veniturile din vânzările de proprietăți rezidențiale în 2022 sunt estimate să ajungă la 1,2 miliarde de lei, în creștere cu 72% față de rezultatul preliminar din 2021, în timp ce veniturile din chirii sunt estimate la 71,7 milioane de lei în 2022, o creștere de șase ori față de 2021. Bugetul pentru anul 2022, pe care Consiliul de Administrație al One United Properties l-a adoptat la data de 10 ianuarie 2022, este supus aprobării de către acționari în Adunarea Generală a Acționarilor din 26 aprilie 2022. Bugetul nu include impactul potențial al operațiunii de majorare de capital cu aport în numerar.

Primul site din România dedicat inundațiilor și managementului riscului la inundații

0

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în parteneriat cu Administrația Națională „Apele Române”, a lansat de Ziua Mondială a Apei (22 martie) primul site din România dedicat exclusiv inundațiilor și managementului riscului la inundații – www.inundatii.ro

Tánczos Barna, ministrul mediului, apelor și pădurilor: „Mă bucur să anunț, chiar de Ziua Mondială a Apei, lansarea unui nou instrument de informare pentru publicul larg, dar și pentru autoritățile locale, privind riscul la inundații, site-ul www.inundatii.ro.  La finalul perioadei de implementare a proiectului Rofloods, autoritățile și instituțiile publice vor putea utiliza portalul GIS care conține Hărțile de risc și de hazard la inundații, Planurile de Management al Riscului la Inundații la nivel de Administrație Bazinală de Apă, Proiectele Integrate Majore dar și alte informații relevante pentru ciclul II de implementare a Directivei Inundații. Site-ul pe care îl lansăm reprezintă un pas important în comunicarea cu publicul larg privind gestionarea inundațiilor, fenomene care sunt normale și se întâlnesc peste tot pe glob,  explicăm ce acțiuni am întreprins, punem la dispoziție materiale importante, atât pentru autorități dar, mai ales, pentru fiecare dintre noi. De asemenea, veți regăsi pe www.inundatii.ro și o secțiune foarte utilă pentru cei mici – broșuri, cărți de activități, povești educative despre ce înseamnă indundațiile. Toate acestea au fost posibile cu ajutorul specialiștilor noștri din domeniul managementului apei, beneficiind și de sprijinul important al specialiștilor de la Banca Mondială.”

Apele Române subliniază că „dezvoltă, cu sprijinul Băncii Mondiale, proiectul Întărirea capacității publice centrale în domeniul apelor în scopul implementării etapelor 2 și 3 ale ciclului II al Directivei Inundații 2007/60/CE – SIPOCA 734, pe scurt Rofloods. Proiectul are ca scop reactualizarea Planurilor de Management al Riscului la Inundații pentru perioada 2022-2027, de la nivelul tuturor celor 11 bazine hidrografice (+Fluviul Dunărea). După realizarea acestor Planuri va urma, ca finalitate, corelarea lor cu Planurile de Management al Bazinelor Hidrografice realizate conform Directivei Cadru Apă, oferind, în acest fel, o viziune integrativă, care va fi transpusă și la nivelul districtului hidrografic al bazinului Dunării.

În cadrul proiectului a fost realizat și pus în funcțiune, în aceste zile, site-ul www.inundatii.ro, acesta reprezentând o realizare importantă a experților din domeniul managementului apelor.

Site-ul conține informații, pe înțelesul tuturor, despre inundații și managementul riscului la inundații, în general. Printre informațiile prezentate și explicate publicului se află aspecte privind riscul la inundații, tipurile de inundații, principalele instituții publice responsabile cu managementul riscului la inundații, dar și informații despre Directiva Inundații și Planurile de Management al Riscului la Inundații, bazinele hidrografice, precum și o secțiune de resurse cu ghiduri utile pentru rezidenți sau instituții publice, o secțiune cu resurse și chiar povești și jocuri pentru cei mici.

Deși adresat publicului larg, pentru a familiariza cetățenii cu subiectul și a-i ajuta să înțeleagă care este rolul lor în astfel de situații extreme, site-ul www.inundatii.ro este o resursă deosebit de utilă și pentru profesioniștii și autoritățile responsabile din domeniu. Aceștia pot găsi rezultatele proiectelor, hărți, rapoarte, trimitere la legislația specifică domeniului, toate informațiile fiind clare și compilate în același loc pentru ca oricine are nevoie să le aibă oricând la un click distanță.

www.inundatii.ro are o interfața simplă, prietenoasă, ușor de accesat și de navigat și de pe telefonul mobil. De asemenea, există și o secțiune de întrebări frecvente unde sunt centralizate răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre Directiva Inundații, managementul riscului la inundații, implicarea părților interesate etc.

Proiectul Întărirea capacității publice centrale în domeniul apelor în scopul implementării etapelor 2 și 3 ale ciclului II al Directivei Inundații 2007/60/CE – SIPOCA 734” (Rofloods) reprezintă o continuare a muncii autorităților de apă în managementul riscului la inundații și presupune implementarea Directivei UE privind Inundațiile (2007/60/CE) care are 3 etape:

•  Evaluarea Preliminară a Riscului la Inundații (EPRI) – etapa 1 – a identificat Zonele cu Risc Potențial Semnificativ la Inundații – peste 500 la nivel național.

•  Elaborarea Hărților de Hazard și de Risc la Inundații (HHRI) – etapa a doua. Hărțile nu sunt un instrument de protecție în sine, ci o unealtă de sprijin în planificare. Ele trebuie adoptate nu doar de autoritățile cu atribuții în domeniul managementului apelor, ci și de autoritățile locale, mai ales în planificarea urbană. Cetățenii  sunt încurajați să le consulte pentru a înțelege dacă și în ce zonă de risc se află. 

•  Elaborarea Planurilor de Management al Riscului la Inundații (PMRI) – etapa a treia, care are ca parte centrală Programul de Măsuri și va include 3 categorii principale de măsuri. Aceste măsuri se iau conform unor metodologii realizate de experți internaționali, pe baza celor mai bune practici. În dezvoltarea lor sunt implicați stakeholderi atât la nivel național, cât și regional și local. 

Aceste măsuri vor fi adoptate la nivel național pentru reducerea riscului la inundații prin politici, ghiduri, instrumente și consolidarea capacităților. Totodată, vor exista măsuri adoptate la nivelul celor 12 Unități de Management (Administrațiile Bazinale de Apă + Fluviul Dunărea) pentru reducerea riscului la inundații, (prin măsuri de prevenire și protecție), precum și  măsuri adoptate atât la nivel național, cât și la nivelul unităților de management, pentru reducerea riscurilor reziduale la inundații – măsuri de pregătire (inclusiv de răspuns și refacere)”.

Proiectul „Întărirea capacității autorității publice centrale în domeniul apelor în scopul implementării etapelor a 2-a si a 3-a ale Ciclului II al Directivei Inundații  – RO-FLOODS ” cod SIPOCA 734/cod MySMIS 130033. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, obiectiv specific Dezvoltarea și introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică ce optimizează procesele decizionale orientate către cetățeni și mediul de afaceri în concordanță cu SCAP. 

Valoarea totală a proiectului este de 139.996.000 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă este de 118.548.329,16 lei, iar cofinanțarea eligibilă este de 21.447.670,84 lei. 

Proiectul are ca scop elaborarea celui de-al doilea ciclu de Planuri de Management al Riscului la Inundații pentru perioada 2022-2027.

 Obiectivul general al proiectului îl reprezintă fundamentarea și sprijinirea măsurilor de implementare ce vizează adaptarea structurilor, optimizarea proceselor și pregătirea resurselor umane necesare îndeplinirii obligațiilor asumate prin Legea Apelor nr. 107/1996 cu modificarile și completările ulterioare, a H.G. 846/2010 privind aprobarea Strategiei Naționale de Management al Riscului la inundații pe termen mediu și lung, precum și conformarea cu cerințele Directivei 2007/60/EC privind evaluarea și gestionarea riscului la inundații în scopul consolidării capacității autorităților și instituțiilor publice din domeniul gopodăririi apelor și al managementului riscului la inundații.

După finalizarea perioadei de implementare a proiectului autoritățile și instituțiile publice vor putea utiliza portalul GIS care conține Hărțile de risc și de hazard la inundații (rezultate din activitățile A3 și A4), Planurile de Management al Riscului la Inundații la nivel de Administrație Bazinală de Apă (rezultat al activității A8) cât și Proiectele Integrate Majore (rezultat al activității A8) și alte informații relevante pentru ciclul II de implementare al Directivei Inundații, de exemplu Metodologiile realizate în cadrul proiectului RO-Floods (rezultatele activiății A10). Menționăm că activitatea de informare și consultare a publicului larg reprezintă o cerință a Directivei Inundații, acesta fiind permanent informat cu privire la riscul potențial la inundații și cu stadiul implementarii măsurilor propuse pentru reducerea riscurilor la inundații”.

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

EMS Floor Group, afaceri în creștere cu 30% în 2021 față de 2021

0

Grupu de companii EMS Floor Group, specializate în aplicarea de pardoseli pe bază de răşini, cu sediul central în România, anunță că „a încheiat anul 2021 cu afaceri de peste 13,5 milioane de euro, în creștere cu peste 30% față de anul precedent, ca urmare a performanțelor obținute în Belgia și Luxemburg, dar și a redeschiderii proiectelor mari și medii în România, post-pandemie. Pentru 2022, compania din Turda și-a propus să se extindă în Franța, să consolideze businessul început anul trecut în Ungaria și să investească în forța de muncă specializată, o provocare  continuă pentru domeniul în care activează.

Pentru EMS Floor Group, 2021 a fost un an al schimbărilor, atât în ceea ce privește organizarea internă, cât și din perspectiva extinderii pe piețele externe. Dintre țările în care este prezent grupul, Belgia a performat cel mai bine prin proiectele în domeniul pardoselilor, atât din punctul de vedere al volumelor de vânzări, cât și al suprafețelor realizate. În Ungaria, o piață mai matură și mai organizată decât cea din România, unde EMS și-a deschis filială anul trecut, s-au pus deja bazele unor proiecte de anvergură”.

Claudiu Baciu (foto), cofondator al EMS Floor Group: „Anul trecut am continuat planul strategic de dezvoltare prin deschiderea filialei din Ungaria și consolidarea afacerii pe toate celelalte piețe pe care suntem prezenți. Rezultatele obținute – afaceri de peste 13,5 milioane de euro, în creștere cu peste 30% față de 2020 – ne întăresc convingerea că vom duce la îndeplinire obiectivul strategic pe termen mediu, respectiv, depășirea pragului de 20 milioane de euro cifră de afaceri până în 2023 și marcarea poziției de lider european în rândul furnizorilor de servicii de aplicare de pardoseli pe bază de rășină. În Belgia, am atins un maxim anul trecut, atât ca volume realizate, cât și din punctul de vedere al cifrei de afaceri. În afară de proiectul pe care l-am derulat pentru cea mai mare închisoare din Belgia, am executat pardoseli într-una dintre cele mai mari fabrici din Europa din industria farmaceutică. Iar în Ungaria, unde am pus bazele unui business promițător, rezultatele au început să se vadă. Am contractat deja proiecte de anvergură (de exemplu, o parcare de 10.000 mp) și am început anul 2022 cu colaborări promițătoare”.

EMS Floor Group anunță că „a executat în 2021 proiecte de anvergură în toate domeniile de activitate ale grupului și în toate țările în care activează. Între lucrările de amploare finalizate anul trecut se numără spitale, parcări, SPA-uri, spații de procesare alimente sau spații de producție pentru industria auto. 

Cel mai amplu proiect al EMS Floor Group – cea mai mare închisoare din Belgia, este în proces de finalizare. Tot în Belgia, compania a executat pardoseli într-una dintre cele mai mari fabrici din industria farmaceutică din Europa.

În 2021 s-au reluat și proiectele mari și medii din România, o parcare de peste 17.000 mp în Cotroceni fiind una dintre cele mai de amploare lucrări de la noi din țară. Diviza de hidroizolații a finalizat, de asemenea, în Cluj, sediul celei mai mari bănci din România și a contractat un proiect provocator la Balvanyos, unde folosește tehnologii de ultimă generație în hidroizolația piloților forați.

Pe lângă rezultatele de anul trecut, divizia de pardoseli din România a început anul 2022 cu proiecte de amploare în industria agroalimentară, în Apahida, jud. Cluj, precum și la Sala Polivalentă din Turda”.

EMS Floor Group a trecut și printr-un amplu proces de schimbare la nivel intern, Claudiu Baciu precizând în acest sens: „Întreaga echipă de management s-a schimbat și am reconfigurat și echipele pe fiecare țară în parte. Dacă până acum managementul era concentrat în România, din nevoia de a fi mai aproape de clienți și de cultura lor, am decis să avem echipe de management locale. Astfel, echipele TESA s-au mărit în Belgia și Luxemburg, în 2021, iar echipa din România  s-a modificat în conformitate cu nevoile specifice. S-a alăturat grupului firma EMS Floor KFT în Ungaria, care are deja o strategie pe termen lung, iar lucrările au apărut în scurt timp. Ca efect al noii strategii, am efectuat schimbări și o reconfigurare și la nivelul echipelor de execuție”.

EMS Floor Group anunță că principalul obiectiv în 2022 este „extinderea pe piața din Franța, după modelul proiectului lansat în Ungaria. EMS Floor Group execută proiecte pe piața franceză încă de la începutul businessului, însă în acest an obiectivul principal este deschiderea unei companii și dezvoltareași în această țară.

Dacă anul trecut Grupul a fost nevoit să continue să-și adapteze modul de lucru în funcție de restricțiile pe care le impunea fiecare țară, în 2022 principalele provocări pe toate piețele pe care EMS activează sunt legate de prețurile materialelor, care se schimbă de la o zi la alta, dar și de situația tensionată dinvecinătatea țării. La capitolul oportunități, 2022 EMS Group se bazează pe (vede) o creștere a pieței de construcții și maturizarea pieței de pardoseli, inclusiv în România”.

Investiții în specializarea forței de muncă și în echipamente

Forța de muncă specializată pe această nișă este în continuare o provocare pentru EMS Floor Group, de aceea, o parte importantă din investițiile acestui an vor fi destinate formării de specialiști și programelor de training. Claudiu Baciu: „Recrutarea de personal calificat este și rămâne o provocare în continuare. Atât în 2021, cât și în anii precedenți, acest deficit îngreunează oarecum planificarea proiectelor. De asemenea, avem dificultăți în a găsi nu doar oameni calificați pentru execuție ci și specialiști de middle și top management, care pot gestiona proiectele specifice EMS. Avem însă Școala de aplicatori, pe care am înființat-o tocmai pentru a ne pregăti propria forță de muncă de care avem nevoie. Proiectul Școlii de aplicatori EMS funcționează foarte bine, de aceea sperăm ca în doi-trei ani să limităm sau să eliminăm acest deficit”.

EMS Floor Group reamintește că „a deschis, în urmă cu doi ani, la Turda, prima Școală de aplicatori în domeniul pardoselilor sintetice și hidroizolațiilor. Structurat pe stagii de câte trei luni, proiectul în valoare de 500.000 de euro este finanțat prin fonduri europene şi va fi implementat până în august 2022. 

Prima serie de elevi care au urmat stagiul de practică pentru dezvoltarea de competențe de Ajutor Aplicator Pardoseli a finalizat cursurile anul trecut. În prezent, școala are în derulare stagii cu cinci grupe de elevi, depășind numărul de elevi propus pentru școlarizare. Dacă programa inițială cuprindea un număr 185 de elevi, compania estimează că va finaliza proiectul în acest an cu 210 absolvenți. EMS dorește, totodată, să continue proiectul Școlii de Aplicatori, prin atragerea unei noi finanțări europene”.

EMS Floor Group – European Multisolutions Systems Group SRL este „o companie antreprenorială integral românească fondată în 2010, la Turda, de frații Claudiu și Marius Baciu. Compania, activă în domeniul prestărilor de servicii în construcții, implementează sisteme profesionale de pardoseli și lucrează cu cele mai performante materiale și tehnologii cunoscute și acreditate la nivel european. EMS Floor Group  operează cu trei divizii specializate: EMS Floor Systems, EMS Hydro Systems și EMS Polishing. 

EMS Floor Group aplică sisteme profesionale de pardoseli pe bază de răşini şi este, de asemenea, specializată în hidroizolaţii. Compania lucrează cu cei mai importanţi furnizori de răşini din Europa, iar echipele sale de aplicatori sunt pregătite să lucreze cu orice sistem de răşini profesionale şi să aplice orice tip de pardoseli pe bază de răşini epoxidice sau poliuretanice. Cele mai mari proiecte derulate de EMS Floor Group au fost, între altele, parcarea subterană de la Piața Universității din București, o lucrare pentru un gigant farma din Ungaria, sistemul de pardoseli pentru cea mai mare închisoare din Belgia și sistemul de pardoseli pentru lanțul de retail Auchan, în Luxemburg”.

 

 

Sondaj între antreprenorii români în condițiile situației din Ucraina

0

În proporție de 93,5%, antreprenorii participanți la un sondaj realizat de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România în perioada 2-21 martie 2022 apreciază drept consecință a conflictului Rusia-Ucraina începerea unei crize economice în România.

Sondaj a avut ca scop identificarea opiniei antreprenorilor cu privire la impactul conflictului Rusia-Ucraina. Au răspuns 2598 de antreprenori. Reținem din rezultatele exprimării lor constative și estimative:

– în proporție de 89,7%, declară că resimt creșteri ale costurilor produselor/serviciilor cauzate de scumpirile din ultima perioadă, din antreprenori au răspuns că =DA=

– dintre cei care au răspuns afirmativ, 52,5% resimt creșteri ale costurilor produselor/serviciilor între 10-30%, 25,3% resimt creșteri peste 30% și restul de 22,2% resimt creșteri sub 10%

– întrebați dacă au crescut/vor crește prețurile produselor/serviciilor lor în următoarea perioadă, 39,3% au menționat că vor crește sub 10%, 29,9% vor crește între 10-30%, 23,4% nu au crescut/nu vor crește și 7,5% vor crește peste 30%

– 59,8% dintre cei chestionați au spus că vor amâna investițiile până când situația va deveni mai clară, 17,8% au spus că nu vor anula investițiile, 18,7% au declarat că nu au de gând sa amâne investițiile, dar vor investi mai puțin în această perioadă și restul de 3,7% au spus că vor spori investițiile in această perioadă

Foto: CNIPMMR

Rezultatele complete ale sondajului:

Inflația în perspectivă globală: de unde vine și ce se poate face

Odată cu declanșarea războiului, prin invadarea Ucrainei de către armata rusă în dimineața zilei de 24 februarie, toate estimările economice s-au mutat brusc în registrul incertitudinilor, devenit imediat dominant pe majoritatea piețelor.

De aici și creșterea mai rapidă a prețurilor, în ultimele săptămâni, pentru numeroase produse cu efect multiplicator în structura prețurilor, cum ar fi gazele naturale, energia electrică, petrolul, carburanții, dar și unele metale, cum ar fi aluminiul sau cuprul.

Ce s-a întâmplat cu prețurile după 24 februarie

Cotațiile internaționale ale acestor produse au reacționat imediat în raport de spectrul amenințărilor de securitate, înainte de a se discuta sau de a fi activate diverse pachete de restricții economice împotriva Federației Ruse.

Pe măsură ce restricțiile vor deveni efective, prețurile vor continua să crească pe termen scurt, date fiind dificultățile de substituire rapidă în planul ofertei.

Aplicația InfoCons – UNICĂ, INDEPENDENTĂ SI TRANSPARENTĂ, utilizând tehnologia blockchain!

0

Acces rapid la numerele de urgență (SOS), alerte rapide pentru produse alimentare, află ce mănânci, scanând codul de bare!

Aplicația InfoCons, unică la nivel internațional, dezvoltată independent și transparent, îți pune la dispoziție:

  • Acces la numerele de urgență la nivel național si județean – pot fi accesate direct din aplicație;
  • Acces la alertele Europene cu privire la produsele agroalimentare, actualizate zilnic
  • Scanarea codului de bare al etichetei unui produs și traducerea instantă a informațiilor de pe etichetă (peste 2 miloane produse in baza de date):
  • Tipurile și numericul de E-uri (aditivi alimentari),
  • Alergenii;
  • Ingredientele;
  • Cantitatea de zahăr;
  • Cantitatea de sare;
  • Caloriile;
  • Distanța de alergare, mers sau pedalat pentru arderea caloriilor din produsul scanat;
  • Lista cu produsele salvate;

2 milioane de produsele alimentare, buton SOS cu numere de urgență în mai multe limbi și alerte de siguranță alimentară actualizate zilnic – toate într-o singură aplicație!

Aplicația InfoCons disponibilă pe IOS, Android și Huawei!

Aplicația GRATUITĂ InfoCons este disponibilă pe IOS, Android și Huawei și poate fi descărcată, accesând: https://infocons.ro/aplicatia-infocons/?referer=infocons-home.

Aplicația InfoCons utilizează tehnologia Blockchain

Aplicația InfoCons folosește tehnologia blockchain pentru stocarea conținutului media aferent produselor din baza de date. Vorbim aici despre imaginile și filmele pe care echipa InfoCons le-a cules pentru fiecare produs în parte.

Soluția de stocare descentralizată aleasă de InfoCons este Storj, companie a cărei misiune asumată este furnizarea de spațiu de stocare pentru un Internet descentralizat.

Ideea din spatele Storj este participarea tuturor cu resurse nefolosite la cea mai mare rețea de stocare din lume. Practic, orice companie sau persoană își poate pune la dispoziție spațiul nefolosit către blockchain-ul Storj. Storj folosește, mai departe, acest spațiu, pentru a stoca părți mici din fișierele încărcate de utilizatori. Astfel, un fișier aflat în Storj este salvat în mai multe piese care sunt unite când acesta este consumat de un client (aplicația InfoCons în acest caz). Astfel, informațiile sunt livrate foarte rapid și în deplină siguranță.

Aplicația GRATUITĂ InfoCons vine în sprijinul consumatorilor cu informații utile, corecte, transparente și pe înțelesul tuturor!  

Fie că sunt în supermarket sau acasă, consumatorii pot scana codurile de bare de pe produsele pe care vor să le achiziționeze sau consume, pentru a afla toate informațiile de pe etichetă într-o fracțiune de secundă. Mai mult decât atât, în urma scanării codului de bare, aplicația InfoCons îi atenționează pe consumatori cu privire la numărul și denumirea alergenilor regăsiți în produsul scanat.

Aplicația InfoCons redă direct pe telefonul mobil ingredientele, numărul și tipul aditivilor alimentari (într-un limbaj ușor de înțeles), cantitatea de zahăr, cantitatea de sare, alergenii și caloriile – informații care de cele mai multe ori sunt scrise foarte mic , într-un limbaj mult prea tehnic sau sunt produse a căror etichetă nu mai este vizibilă, în special cele congelate

Aplicația GRATUITĂ InfoCons facilitează accesul la numerele de urgență naționale, locale (pe județe) și internaționale în mai multe limbi. Dacă pentru România, numerele de urgență sunt afișate în română, engleză și ucrainiană – dat fiind contextul pe care îl traversăm- pentru celelalte țări, consumatorii pot găsi numerele de urgență afișate în engleză și limba țării selectate/în care se află!

Alertele de siguranță alimentară de la nivelul Uniunii Europene, actualizate pe măsură ce apar, sunt afișate pe aplicația InfoCons în română și engleză, menționându-se țările vizate. Pentru fiecare alertă de siguranță alimentară este menționat gradul de risc:  scăzut, nedeterminat și până la serios. În acest context, consumatorii sunt avertizați în timp util și pot lua atitudine! Astfel, produsele ce fac obiectul alertelor de siguranță alimentară pot fi evitate de către consumatori și astfel, multe probleme pot fi eliminate din timp!

Cum funcționează Aplicația GRATUITĂ InfoCons?

Aplicația InfoCons este organizată într-o manieră minimalistă, având secțiuni și butoane denumite intuitiv, alături de pictograme descriptive. Astfel, fiecare consumator poate accesa simplu și rapid secțiunile și butoanele din aplicația InfoCons, fără să întâmpine probleme. Iar, pentru a veni în sprijinul consumatorilor, în cele ce urmează poate fi regăsit un mini-ghid al secțiunilor și butoanelor din aplicația GRATUITĂ InfoCons:

Butonul 1 – Odată deschisă aplicația InfoCons, consumatorul este întâmpinat de două butoane. Butonul „Scanează Codul de Bare” permite, întocmai cum descrie și denumirea, scanarea codurilor de bare de pe produsele pe care consumatorul dorește să le achiziționeze sau consume. Acasă sau în supermarket, la benzinărie sau la magazinul din colț, consumatorul poate scana produsele pe care dorește să le achiziționeze/consume pentru a afla instant: ingredientele, alergenii, numericul și tipul E-urilor, cantitatea de sare, cantitatea de zahăr, calorii, dar și cât trebuie consumatorul să meargă, alerge sau pedaleze pentru a arde caloriile din produsul scanat.

Butonul 2- Apăsarea botonul cu numărul 2  denumit „SOS” îl direcționează pe consumator către lista cu numerele de urgență aferente României, afișate în trei limbi: română, engleză și ucrainiană.  Mai departe, în funcție de zona în care se află, consumatorul poate selecta județul din lista ce cuprinde toate județele țării. În urma selectării, vor fi afișate numerele utile din județul vizat, în limbile română și engleză.

Butonul „SOS” depășește granițele României, cuprinzând numerele de urgență din afară. Bara de căutare, îi permite consumatorului să selecteze țara în care se află, pe care dorește să o viziteze sau în care lucrează pentru a afla ușor și rapid numerele de urgență de pe teritoriul țării respective. Afișarea acestor numere este disponibilă în engleză și limba țării selectate.

Apelarea numerelor de urgență poate fi realizată direct din aplicație prin apăsarea pe numărul de interes.

Butonul 3- Acest buton, denumit cu ajutorul pictogramei de informație „i” , trimite consumatorul direct către lista actualizată a alertelor de siguranță alimentară în conformitate cu standardele Uniunii Europene. Alertele de siguranță alimentară, afișate în ordine cronologică (de la cea mai recentă, la cea mai veche), cu descriere explicită, cuprinzând țările vizate și gradul de risc(de la scăzut, nedeterminat și până la serios), sunt esențiale pentru consumatori, fiindu-le de ajutor în alegerea produselor în cunoștință de cauză. Astfel, dacă un produs este vizat de una dintre alertele de siguranță alimentară, consumatorii pot evita achiziționarea acestor produse și pot evita problemele ce pot apărea.

Butonul 4 –Acest buton este destinat mesajelor de informare cu privire la îmbunătățirea aplicației: noi opțiuni, actualizarea bazei de date cu produse (în acest moment fiind 2 milioane de produse în baza de date), dar și studiilor și testelor comparative desfășurate de InfoCons pe diverse categorii de produse. Asemenea unui newsletter plin cu informații utile, butonul „i” semnalează apariția unui nou studiu sau a unei noi opțiuni apărute în aplicație, printr-o notificare -”bulină roșie”.

Butonul 5 – Acest buton este destinat meniului. Odată deschis, meniul îi permite consumatorului să își creeze cont prin opțiunea „Contul Meu”, să se întoarcă la pagina principală pentru a scana un produs, să acceseze lista cu produsele salvate, să își seteze preferințele de consum prin opțiunea „Alegerea mea”, dar și să se întoarcă la lista cu numerele de urgență SOS sau să seteze limba – română sau engleză- în care să fie afișate informațiile din aplicația InfoCons. Însă, toate acestea, vor fi explicitate pe larg în cele ce urmează.

Butonul 6 –  Prin apăsarea pe butonul „distribuie” , consumatorul poate împărtăși cu familia, prietenii, colegii produsele pe care le-au scanat, pentru ca la rândul lor, cei ce primesc informația să știe câte E-uri, câtă sare, cât zahăr se află în acestea și, să consume/achiziționeze în cunoștință de cauză.

Butonul 7– În cazul în care consumatorul întâmpină probleme cu un anumit produs, acesta poate depune o sesizare direct în aplicație, completând formularul ce se deschide la apăsarea butonului cu același nume. Astfel, aplicația InfoCons facilitează întregul proces de depunere a unei sesizări, consumatorul având posibilitatea să depună sesizarea chiar în momentul în care întâmpină problema.

Butonul 8 – „Alegerea mea” îți indică dacă produsul scanat este sau nu este în conformitate cu preferințele consumatorului. Acesta își poate prestabili preferințele de consum (număr maxim de aditivi alimentari „E-uri”, dar și E-urile pe care nu le doresc în produsele pe care le consumă, cantitatea maximă de sare și cantitatea maximă de zahăr. În urma adăugării acestor informații, aplicația InfoCons semnalează consumatorul dacă produsul scanat este sau nu este în conformitate cu preferințele sale prestabilite.

Butonul 9– Prin apăsarea acestui buton, produsul este „trimis” direct în lista cu produsele salvate. Astfel, consumatorul poate revedea produsele pe care le-a salvat și, de asemenea, printr-o simplă selectare a acestora din listă, poate afla numărul total de E-uri, dar și de câte ori se repetă un anumit tip de aditiv alimentar, cantitatea totală de sare și cantitatea totală de zahăr.

Secțiunea 10 – În această secțiune sunt afișate ingredientele din produsul scanat, în limba română sau engleză, în funcție de alegerea făcută în prealabil de consumator. Astfel, ingredientele de pe etichetă sunt redate direct pe telefonul mobil, într-o fracțiune de secundă.

Secțiunea 11– Una dintre cele mai importante secțiuni, cea dedicată alergenilor, îl atenționează pe consumator cu privire la numărul și tipul alergenilor. În acest fel, consumatorul află din timp dacă este alergic la vreun ingredient din conținutul produsului scanat și poate evita rapid o problemă.

Secțiunea 12– Această secțiune aduce în atenția consumatorului valorile nutriționale de pe eticheta produsului scanat. Cantitatea de zahăr, cantitatea de sare, caloriile sunt redate direct pe telefonul mobil, simplu și rapid.

Secțiunea 13- O secțiune de mare ajutor din cadrul aplicației InfoCons este aceea dedicată calculatorului. În contextul în care produsele se găsesc în diferite cantități sau în contextul în care consumatorul dorește să consume doar o anumită cantitate dintr-un produs, cu ajutorul calculatorului, acesta poate seta cantitatea de produs pe care și-o dorește pentru a afla: cantitatea de sare, cantitatea de zahăr și caloriile aferente cantității selectate.

Secțiunea 14-Aditivii alimentari sunt redați într-o formă explicită, alături de numărul acestora la o simplă scanare a produselor. Dacă, până acum, consumatorul putea fi indus în eroare de terminologia mult prea tehnică și complexă, acum aplicația InfoCons arată câți aditivi alimentari se află în produsul scanat, dar și care sunt aceștia.

Secțiunea 15 – Dedicată atenționărilor, această secțiunea avertizează consumatorii cu privire la depășirea cantității maxime de sare sau zahăr, recomandate de Organizația Mondială a Sănătății.

Secțiunea 16–  O secțiune utilă pentru cei care vor să se mențină în formă, este cea dedicată calculării minutelor pe care consumatorii trebuie să le petreacă mergând, alergând sau pedalând pentru a arde caloriile din produsul scanat.

Butonul 17– „Alegerea mea” îl ajută pe consumator să își prestabilească preferințele de consum. Dacă acesta dorește ca produsele pe care le consumă/achiziționează, să nu depășească o anumită cantitate de sare, zahăr sau aditivi alimentari, atunci în urma inserării acestor preferințe în secțiunea „Alegerea Mea”, aplicația InfoCons îl va „atenționa” dacă produsul scanat se încadrează sau nu în preferințele sale de consum.

Butonul 18- Lista cu produsele salvate se va deschide odată accesată această secțiune. Astfel, consumatorul are acces la toate produsele pe care le-a salvat în urma scanării. Această listă îi permite consumatorului să selecteze produsele pe care vrea să le consume/achiziționeze pentru a afla cantitatea totală de zahăr, cantitatea totală de sare, dar și numărul total al adivilor alimentari (E-uri) și de câte ori se repetă un anumit tip de aditiv alimentar.

Butonul 19 – Acest buton permite alegerea limbii –română sau engleză- în care vor fi redate informațiile de pe aplicația InfoCons. Odată accesat acest buton și schimbată limba, aplicația va afișa toate butoanele și secțiunile în limba selectată.

Secțiunile și butoanele, 19 la număr asemenea vârstei asociației InfoCons, sunt unelte esențiale pentru consumatori, acoperind o gamă largă de nevoi pe care aceștia le-ar putea avea. Aplicația este disponibil pentru orice sistem de operare Android, IOS și Huawei, iar descărcarea acesteia se poate realiza AICI.

Sorin Mierlea

„Cu cât avem acces la multe informații, cu atât este mai greu să alegem! InfoCons te ajută să alegi în cunoștință de cauză TU pentru TINE, fără perturbarea din afară, pentru a avea acces direct, transparent, în timp real la o informație corectă și care te poate ajuta imediat! Ce să cumperi?! Ce mănânci?! Alertele rapide la standarde europene și nu în ultimul rând, cea mai completă și complexă bază de date de telefoane de urgență, care pot fi sunate direct din aplicație, în funcție de țara în care te afli! Ia atitudine! Descarcă aplicația GRATUITĂ InfoCons și ajută-ne să o promovăm și să aducem produse noi pentru toți! Astăzi, aplicația InfoCons are aproape 2 milioane de produse și cu ajutorul tău, putem să ajutăm mai bine!”, declară Sorin Mierlea, Președinte InfoCons.

Companiile de asigurări plătesc în fiecare zi calendaristică despăgubiri de aproape 3,5 milioane de euro

0

Asigurările continuă să funcționeze normal în această perioadă și să ne protejeze împotriva tuturor riscurilor prevăzute în polițe, în conformitate cu cadrul legal din România și din Uniunea Europeană. Oameni și companii din România beneficiază în fiecare zi calendaristică de plata unor despăgubiri de circa 3,5 milioane euro, conform datelor ASF. 

Traversăm împreună o perioadă dificilă, cu provocări pe toate planurile, fie că vorbim de contextul social, economic și mai ales de cel uman. Pandemia de COVID-19 a generat transformări majore în viața noastră de zi cu zi și a schimbat complet modul în care definim responsabilitatea, în plan individual, dar și în comunitate. Recent, declanșarea conflictului din Ucraina, care a provocat o criză umanitară de proporții, a adăugat noi temeri în ceea ce privește siguranța și protecția fiecăruia dintre noi. Este nevoie, astfel, de contribuția noastră, a tuturor, pentru a gestiona această criză socială și de a rămâne informați privind rolul nostru în societate și în asumarea responsabilității față de noi și față de cei din jur.

Din acest motiv, este important ca oamenii să aibă toate informațiile necesare privind polițele de asigurare, fie că vorbim de cele de viață, de sănătate, locuințe sau de alte tipuri de asigurări care ne protejează financiar atunci când se produc riscurile pentru care ne-am asigurat. Desigur, se discută mult zilele acestea despre război în spațiul public. Și da, în general, riscul de război este neacoperit de majoritatea polițelor de asigurare, așa cum se întâmplă și cu pierderile provocate de terorism sau lovituri de stat militare, tulburări sociale și alte asemenea fenomene. Acest lucru se întâmplă în întreaga lume, nu doar în România. Desigur, există și excepții, în funcție de fiecare companie sau de tipul de asigurare respectiv. Explicația este că nimeni nu poate previziona pagubele, amploarea, durata sau urmările economice ale unui război, motiv pentru care, ca principiu, companiile de reasigurări – printre cele mai performante entități din lume în domeniul protecției financiare și managementului de risc – nu includ războiul printre acoperiri. Și, chiar dacă ar putea fi cuantificat, prețul pentru care ar fi preluat de asiguratori ar fi unul extrem de ridicat, ceea ce ar risca să facă asigurarea prohibitivă. În plus, să nu uităm nici că pe timp de război, în principiu, se aplică legea marțială, ceea ce schimbă cadrul obișnuit social, medical și patrimonial.

Sigur, actualul context global ne îngrijorează pe toți. Însă, din punct de vedere al securității, așa cum au declarat în nenumărate rânduri autoritățile statului, România beneficiază de garanțiile de securitate ale celei mai puternice alianțe politico-militare din lume, NATO, al cărei membru este încă din 2004.

Pe de altă parte, ținând cont de toate aceste aspecte, este, totodată, din ce în ce mai evident că riscurile vieții de zi cu zi devin cu atât mai presante. Prin urmare, o asigurare de viață sau una de sănătate care să ne protejeze de evenimente nedorite și să ne asigure confort psihic și financiar devin cu atât mai importante. 

Spre exemplu, dacă ne referim la asigurările de viață, prin funcția lor principală, cea de protecție, acestea pot contribui la reducerea vulnerabilității familiilor și a dezechilibrelor sociale. Interesul în creștere al românilor pentru aceste produse ne arată că aceștia doresc să fie mai bine protejați în calea riscurilor la care sunt expuși.

În acest sens, cele 1,4 milioane de polițe de asigurare de viață, cele peste 350.000 polițe de asigurare de sănătate, și nu numai, continuă să ofere protecție în fața unor evenimente frecvente precum accidentele și îmbolnăvirile, care pot avea drept consecință chiar decesul, atenuând consecințele financiare și completând astfel mecanismele de sprijin existente în sistemul public. Practic, protecția contractată de oameni și de companii în 2021 prin intermediul asigurărilor de viață a crescut cu peste 17%, iar asigurările de sănătate au continuat la rândul lor să înregistreze o dinamică pozitivă. În același timp, cele peste 3,4 milioane de polițe de asigurare a locuințelor vor oferi în continuare deținătorilor acestora protecția necesară, acoperind daunele produse de riscurile asigurate, conform termenilor și condițiilor acestora.

Așadar, deși uneori este imposibil să ne apărăm de orice formă de manifestare a neprevăzutului, asigurările continuă să ne ofere un echilibru financiar în foarte multe momente critice. Din acest punct de vedere, asigurările rămân un sprijin vital pentru fiecare dintre noi.

Analiză INNOSHIP:Serviciile de curierat se scumpesc, iar competiția dintre magazinele online devine și mai acerbă

Serviciile de curierat preconizează majorări iminente ale prețurilor, pe fondul creșterii inflației și a scumpirilor la combustibili, gaze și energie electrică, arată o analiză de piață realizată de Innoship, o companie de tehnologie care a dezvoltat o soluție globală de management al livrărilor pentru magazinele online și care oferă acestora acces la 65 de curieri naționali și internaționali într-o singură platformă.

În acest context, piața de e-Commerce va traversa, o perioadă de presiune sporită, în contextul creșterii prețurilor la serviciile conexe. 

Lupta pentru păstrarea competitivității în mediul online va deveni și mai intensă în cea de-a doua parte a anului 2022. 

Rata anuală a inflaţiei a urcat la 8,53% în luna februarie 2022, de la 8,35% în ianuarie, potrivit datelor publicate recent de Institutul Naţional de Statistică (INS). 

Majorarea prețurilor serviciilor de curierat intervine, așadar, într-un context dificil, în condiţiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 9,33%, cele alimentare cu 8,84%, iar serviciile cu 6,08%, potrivit INS. 

În vreme ce unele companii de curierat iau în calcul să mențină la nivelul actual tarifele de livrare la puncte fixe, alți curieri încă nu au luat o decizie în acest sens.

Potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro. 

Totuși, creșterea a fost ușor sub previziunile inițiale potrivit cărora s-ar fi așteptat o creștere cu 15% și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.

„În contextul economic actual, plin de scumpiri variate, magazinele online vor câștiga un avantaj competitiv prin menținerea unei balanțe optime între un cost de cuirerat cât mai scâzut și o performanță a livrării pe măsura așteptărilor”, este de părere Viorela Lucescu, Head of Marketing & Growth Innoship.

Competiția va deveni tot mai acerbă pe online. Potrivit ultimului raport Eurostat publicat în ianuarie 2022, 88% dintre români au utilizat internetul cel puțin o dată în 2021, în creștere de la 85% cât era procentul înregistrat în 2020. 

44% dintre utilizatorii de internet au făcut cel puțin o cumpărătură online în 2021, procentul fiind cu 1% mai mic decât în 2020, dar – per ansamblu – numărul cumpărătorilor online a crescut, dată fiind creșterea bazei de internauți. 

Potrivit analizei realizate de Innoship, experiența de cumpărare va face diferența în piață. Magazinele online competitive sunt acelea care au reușit să investească în tehnologii care îmbunătățesc percepția clienților și răspund nevoilor lor dinamice.

Retailerii online pot avea un avantaj competitiv prin implementarea unei strategii de livrare bazată pe mai mulți curieri cu ajutorul unei soluții de automatizare a managementului livrărilor.

De asemenea, un proces de livrare rapid și flexibilitatea multiplelor opțiuni de livrare oferite la check-out vor încuraja decizia de achiziție online, crescând vânzările. 

Printr-o alocare inteligentă a comenzilor către curierul potrivit, Innoship le oferă magazinelor online posibilitatea de a scădea costurile lunare de livrare cu până la 25%.

Innoship oferă magazinelor online posibilitatea să implementeze rapid opțiuni de livrare în check-out la puncte fixe (lockers, benzinării, oficii poștale, etc.) și să crească rata de conversie cu până la 30%.   

Compania  este cel mai mare agregator pentru opţiuni de livrare din România și țintește poziția de lider ȋn Europa.