Comunități pregătite pentru viitor

0

Echipa multidisciplinară de studenți și absolvenți EFdeN și Reprezentanța Comisiei Europene în România au organizat evenimentul „Ziua Noului Bauhaus European”, care a reunit administrație locală, experți, reprezentanți ai companiilor și ai mediului ONG.

Organizatorii subliniază că „au fost dezbătute cele trei valori fundamentale ale noului curent: sustenabilitatea, incluziunea socială și estetica. O inițiativă strategică a Comisiei Europene, Noul Bauhaus European combină viziunea Pactului Verde European cu o schimbare concretă în comunitate, și stimulează colaborarea transdisciplinară, pentru a găsi noi scenarii și moduri de a trăi și lucra împreună.

«Dacă Pactul Verde European are un suflet atunci putem spune că Noul Bauhaus European este cel care a dus la o explozie a creativității în uniunea noastră» – citatul președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a servit drept motto pentru evenimentul organizat în EFdeN Sustainable City. Cum ajungem mai ușor la oamenii din țară când vine vorba de sustenabilitate, estetică și incluziune, dacă nu prin deschidere către arta ce prinde viață sub umbrela Noului Bauhaus European?

În cadrul evenimentului, discursurile s-au centrat asupra modalităților prin care comunitățile din România se pot dezvolta și pregăti pentru viitor, în linie cu mișcarea New European Bauhaus”.

Ramona Chiriac, șefa Reprezentanței Comisiei Europene în România, a îndemnat publicul să rețină cele 3 concepte pe care este construită viziunea mișcării, „creativitate, sustenabilitate, comunitate. Creativitatea este felul în care putem trai frumos, confortabil, digitalizat, sustenabilitatea se referă la faptul că putem trăi în acest fel, dar în perfectă armonie cu natura, înțelegând impactul nostru asupra mediului înconjurător. Iar prin comunitate este vorba despre noi, despre cum alegem să trăim unii cu alții”.  

Claudiu Butacu, președinte EFdeN: „Cred că e normal să dăm și fail uneori, realist vorbind, noi ne formam printr-un proces de trial and error, greșim de foarte multe ori pentru a ne atinge obiectivele.”

Michela Magas, consilier pentru inovare al Comisiei Europene și al G7, ambasador al comunității Bauhaus, membru al NEB High Level Roundtable: „Artiștii sunt formați să pună întrebări și să critice diverse elemente din diverse perspective, sunt formați sa deschidă noi perspective. Viziunea asupra ceea ce fac era îngustă, însă aceștia au dovedit că pot să se încadreze într-o schimbare de paradigmă.”    

Simeona Manova, membru în cabinetul comisarului Elisa Ferreira, responsabilă pentru coeziune și reforme: „Sunt foarte bucuroasă ca România devine din ce în ce mai activă.”

Principalele idei dezbătute, evidențiate de organizatori, au fost „Generația Bauhaus, regenerarea urbană și exemplele de bune practici utile pentru ca administrația locală să implementeze proiecte de tip smart în comunitățile pe care le pregătim să fie sustenabile, dar și cum parteneriatele de tip public-privat ar juca un rol important în dezvoltarea acestei mișcări”.

Invitații panelului de dezbateri au fost: Ilinka Kajgana – Chief Risk Officer, Member of the Management Board BCR, Roxana Proca – punct de contact național NEB, Maria Neneciu – Project Manager at The Institute, Tudor Roșca – City Manager Sector 1

Discuțiile au fost completate de un moment artistic realizat de „Cuibul Artiștilor”, în spiritul Noului Bauhaus European, un manifest al copiilor, ce au lucrat creativ la un atelier dedicat reciclarii plasticului. 

Noul Bauhaus European este definit ca „un proiect ce vizează crearea unui spațiu UE al designului și al arhitecturii funcționale care să contribuie în egală măsură la îndeplinirea obiectivelor prevăzute în Pactul Ecologic European. Așadar, sunt propuse o serie de măsuri concrete pentru crearea unor spații estetice, funcționale și adaptate vieții de zi cu zi, menite să faciliteze tranziția ecologică și să contribuie la combaterea schimbărilor climatice. Aceasta inițiativa reprezintă o abordare practică destinată creării unor oportunități durabile și inclusive pentru toți cetățenii europeni”.

EfdeN este „o echipă multidisciplinară formată din peste 60 de studenți și proaspăt absolvenți din diverse domenii. Dezvoltă proiecte și oameni care vor să creeze în România. Se concentrează pe sustenabilitate, schimbări climatice, tineret și mediu. Au câștigat peste 50 de premii naționale și internaționale, participând de două ori la cea mai importantă competiție mondială de case solare și tehnologii integrate, Solar Decathlon, în 2014 la Versailles și în 2018 în Dubai. În prezent, lucrează și la cea de-a treia participare care anul acesta va fi în Wuppertal, Germania. În același timp echipa dezvoltă primul prototip de oraș sustenabil din România EFdeN Sustainable City în campusul Facultății de Inginerie a Instalațiilor”.

Echipa EFdeN lansează o strângere de fonduri în valoare totală de 300.000 euro, destinată tuturor companiilor, instituțiilor și persoanelor fizice care vor să susțină echipa pentru a putea reprezenta România la competiția internațională de case sustenabile, arhitectură și tehnologii integrate, Solar Decathlon Europe. Competiția are loc anul acesta în Wuppertal, Germania, în perioada 20 mai – 3 iulie 2022, iar echipa EFdeN este singura echipă participantă din România. Donațiile pot fi efectuate pe https://efden.org/sustine/

 

Rompetrol se alătură ARIR

0

ARIR, singura asociație specializată în Relația cu Investitorii din România, o comunitate a celor mai importante companii listate la Bursa de Valori București, anunță un parteneriat cu un nou membru, Rompetrol (Grupul KMG International). Două companii din cadrul Grupului, Rompetrol Rafinare (BVB: RRC) și Rompetrol Well Services (BVB: PTR), sunt listate la Bursa de Valori București, în piața principală.

Costinela Drăgan, Sustainability Director, Rompetrol:

„Ne alăturăm comunității ARIR și facem un nou pas pentru consolidarea activității noastre în Relația cu Investitorii. Avem 2 companii listate la Bursa de Valori București, operațiuni internaționale extinse pe piețe din Europa și Asia, și ne-am angajat la implementarea celor mai bune practici și standarde de guvernanță corporativă, ESG și comunicare permanentă, transparentă cu investitorii și cu toți stakeholderii noștri. Prin activitatea noastră, alături de ARIR, ne dorim să contribuim semnificativ la dezvoltarea pieței de capital locale.”

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR: 

„Suntem o comunitate din ce în ce mai relevantă pentru piața de capital și alăturarea celor mai mari companii listate confirmă acest lucru. Prin coagularea liderilor din diverse industrii, reuniți prin piața de capital, ARIR devine o voce tot mai activă. Piața de capital a evoluat în ultimii ani odată cu includerea în indicii internaționali, astfel așteptările investitorilor sunt pentru transparență în creștere.”

Cu peste 5.000 de angajați, KMG International este o companie integrată de petrol și gaze, cu operațiuni în 11 piețe principale din Europa și Asia Centrală. În România, Grupul este prezent cu trei unități de producție, o rețea amplă de distribuție carburanți, și activități de servicii industriale. 

Rompetrol Rafinare (RRC), companie membră a KMG International, operează 2 rafinării – Petromidia, cea mai modernă rafinărie din România, și Vega – cu o istorie de peste 110 ani, îmbinând noile tehnologii de procesare a petrolului cu experienţă unui echipe de profesionişti. Aprovizionarea cu ţiţei din Kazakhstan se realizează prin portul Midia, amplasat în vecinătatea platformei industriale, care poate primi până la 150.000 tdw, sau prin portul Constanţa. Rafinăria dispune de un terminal marin şi facilităţi de cale ferată şi auto pentru încărcarea / descărcarea produselor.

Rompetrol Well Services (PTR) este una dintre cele mai importante companii de servicii speciale la sondă din România. Aceasta asigură o gamă largă de servicii pentru sondele de petrol și gaze naturale din România şi Europa de Est (cimentări, operaţiuni de consolidare şi împachetări, stimulări, testări, instrumentaţii, operaţiuni de tubare a sondelor, etc). Rompetrol Well Services a fost înfiinţată în 1951 ca societate de stat în subordinea Ministerului Petrolului şi Chimiei, sub denumirea de “ICOTS – Întreprinderea de Cimentări, Operaţiuni si Transporturi Speciale”. Din 1990, compania a devenit societatea comercială Petros Ploiesti și a fost listată din 1998 la Bursa de Valori Bucureşti. Grupul Rompetrol (în prezent, KMG International) a preluat în 2000 pachetul majoritar de acţiuni, având în prezent o participaţie de 73%.

ARIR a fost înființată la inițiativa Danielei Șerban în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica şi Tony Romani. Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, MedLife, Romcarbon, Farmaceutica REMEDIA, Autonom, IMPACT Developer & Contractor, 2Performant, One United Properties, Transport Trade Services, Patria Bank, Connections Consult și BRD – Groupe Société Générale ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, eVote, Mazars și Marsh Broker de Asigurare – Reasigurare au devenit Membri Afiliați.

Membrii ARIR sunt printre cele mai mari companii din România, ce au în comun dorința de a implementa cele mai bune practici de transparență, comunicare cu investitorii și guvernanță corporativă.

SkyTower, facilități în premieră pentru comunitatea de afaceri din România

0

Cea mai înaltă clădire de birouri din România, SkyTower, reper în peisajul Bucureștilor, inaugurează facilități în premieră pentru comunitatea de afaceri din România, în urma unei investiții strategice finalizare de dezvoltatorul imobiliar Raiffeisen Property Holding International (RPHI), proprietarul clădirii SkyTower: centrul multifuncțional de evenimente SkyHub, cu primul amfiteatru amplasat într-o clădire de birouri; cel mai mare ecran video LED și cele mai înalte coloane verzi instalate în lobby-ul unei clădiri de birouri. 

Karl-Maria Pfeffer, CEO, RPHI: „Aceste proiecte inovatoare pe piața de birouri din România reiterează ceea ce reprezintă SkyTower – calitate ridicată, clădire iconică, prestigiu și modernism. Ne propunem să stabilim noi standarde și să ridicăm constant nivelul calității în industria de birouri. În ciuda provocărilor macroeconomice și sociale, SkyTower a înregistrat rezultate bune. Prin urmare, planurile noastre de investiții continuă în ceea ce a devenit o experiență unică, un spațiu ce oferă o experiență completă de lucru pentru comunitatea noastră de afaceri. Ultimii ani au adus o schimbare a cerințelor companiilor în privința spațiilor de lucru. Standardele folosite pentru clădirile de birouri în urmă cu un deceniu încep să dispară, iar oamenii se așteptă la condiții de lucru de calitate la locul de muncă. Ceea ce am identificat este de fapt nevoia unei experiențe la locul de muncă. De la săli moderne de ședințe, până la zone unde angajații se pot relaxa la locul de muncă. Poziția noastră ne permite să urmărim și să implementăm acest tip de investiții și optimizări, pentru a continua să fim un leader al pieței locale de birouri”.

SkyHub Events Centre are o suprafață de aproximativ 450 de metri pătrați, trei zone de evenimente: amfiteatrul multifuncțional cu 55 de locuri și un ecran de proiecție cu tehnologie edge; o zonă de cocktail și lounge, cu bar; o sală de ședințe de 12 locuri, echipată cu două ecrane cu rezoluție 4K.  

Este de reliefat că „SkyHub Events Centre va fi utilizat atât de către chiriașii clădirii, cât și de către clienți externi. În prezent, gradul de ocupare a Sky Tower este de 94%, cu un mix echilibrat de chiriași (multinaționale și companii de dimensiune mai mică).

Urmărind nevoile și așteptările comunității de afaceri, precum și tendințele de digitalizare în plină dezvoltare, modernizarea lobby-ului SkyTower face parte din planul strategic de investiții al Grupului. Astfel, în urma unor importante lucrări de renovare, lobby-ul SkyTower este acum dotat cu un perete LED de 6 metri înălțime, 9 metri lățime și 1,2 metri adâncime, cel mai mare ecran de acest fel instalat într-o clădire de birouri de pe piața locală.

Având în vedere că proiectele sustenabile și de mediu fac parte din strategia pe termen lung a RPHI, chiriașii și vizitatorii SkyTower se pot bucura acum și de cele mai înalte grădini verticale din sectorul office din România.  Acestea sunt formate din două coloane cu înălțimea de șase metri, acoperite integral cu plante naturale”.

Karl-Maria Pfeffer accentuează că „SkyTower este un activ cheie în portofoliul nostru și ne angajăm să investim în continuare în creșterea și dezvoltarea sa. Mai mult, România, o piață strategică pentru grupul nostru, are un potențial ridicat de a atrage investiții străine și de a menține unele dintre cele mai înalte standarde de calitate din regiune”.

SkyTower este caracterizată drept „cea mai înaltă clădire din România și cea mai iconică clădire de birouri din București. Turnul are 37 de etaje, ajungând la o înălțime de 137 de metri deasupra solului și 60 de metri de structură subterană cu 5 etaje de locuri de parcare și depozitare. Toate zonele de birouri din SkyTower sunt iluminate natural, iar etajele superioare beneficiază de ascensoare de mare viteză, care ating o viteză maximă de 6 metri pe secundă.

SkyTower este prima și, în prezent, singura clădire de birouri din România certificată LEED Platinum Operations and Maintenance (Operațiuni și Mentenanță), care deține, de asemenea, și atestarea Gold DGNB pentru clădiri sustenabile, în urma evaluării de către ÖGNI (Societatea austriacă pentru managementul imobiliar sustenabil).

De la finalizarea construcției în decembrie 2012, SkyTower a devenit un punct de reper al orașului, remodelând orizontul noului cartier de afaceri din nordul Bucureștiului și stimulând dezvoltarea de noi proiecte în zona Floreasca-Aurel Vlaicu. Mai multe informații aici: www.skytower.ro”. 

 

RĂZBOINICUL PĂCII – Cel mai bun dansator de Flamenco din lume, Eduardo Guerrero, vine la București. Regele Flamenco-ului modern dansează imposibilul

Spectacol uriaș la București:
Minunea dansului spaniol dansează imposibilul!

Pe 26 și 27 mai, ora 19:30, la Sala Palatului, cel mai bun dansator de Flamenco din lume, Eduardo Guerrero, supranumit regele Flamenco-ului modern, vine în fata publicului romanesc alaturi de Compania sa, cu doua spectacole de gala.

In plina explozie creatoare, cu energia devoratoare a vedetei aflate pe culmea carierei, dupa Londra, Düsseldorf, Miami, Dubai – unde a reprezentat Spania la Expozitia Mondiala –, New York si multe alte orase mari ale lumii, Razboinicul Eduardo vine sa danseze la Bucuresti, pana dincolo de orice limita, pana la miezul incandescent al vietii, pentru Pace.

Una dintre cele mai impresionante reprezentatii, care urmeaza sa fie pusa in scena de la Sala Palatului, este spectacolul FARO sustinut la Expozitia Mondiala din Orientul Mijlociu, EXPO 2020 Dubai, unde Eduardo Guerrero a reprezentat Spania, aducand in fata publicului in acelasi timp poezia, muzica inflacarata si tehnica desavarsita.

Eduardo Guerrero a conceput pana acum 12 spectacole, 12 premiere – intre care amintim intoarcere (https://www.youtube.com/watch?v=whP2LLyrdaw ), Aleea pacatelor (https://www.youtube.com/watch?v=JeKLFPzaIJE ), Desplante (https://www.youtube.com/watch?v=ckbvvjwwF3o ), Guerreo (https://www.youtube.com/watch?v=hXQNIwjF3wI ), Umbra efemera (https://www.youtube.com/watch?v=WZduGGg7Er4 ) si Umbra efemera II (https://www.youtube.com/watch?v=6cEILvgY0P8 ) sau Gaditania – pentru compania sa de dans flamenco, prezentate in Spania, Mallorca, Germania, Olanda, SUA, Mexic, Tenerife, in Chile, Argentina, Peru, Columbia, dar lista tarilor care l-au aplaudat nu se sfarseste aici. Cel mai recent spectacol al sau, Debajo de los pies (Sub picioare), despre care se spune ca este cel mai ambitios proiect din cariera lui, se bucura de sase nominalizari la pestigioasele Premii Lorca.

FABULOS! Este cel mai potrivit cuvant care l-ar putea defini pe Eduardo Geuerrero. Cine il vede dansand, cine ii simte vibratia, cine intra in campul lui magnetic, cine intelege structura coregrafiei lui va capitula in fata evidentei si va exclama cu toata fiinta „ASA CEVA NU EXISTA! E FABULOS!!!”

Despre el, revista Flamenco Divino scrie ca „nu isi fixeaza limite, pentru ca nu are nevoie de ele. El DANSEAZA IMPOSIBILUL”.

Diario de Sevilla il omagiaza pentru forta incredibila pe care o are: „Brutal. Radical. Danseaza cu furie si din maruntaie. Gol. Exorcism. Dar acest dansator de Flamenco nu isi pierde niciodata eleganta, stilul care ii este semnul distinctiv. Un adevarat tur de forta, atat fizic, cat si, mai ales, emotional. Guerrero este un dansator total, cu o tehnica exceptionala, asimilata de la clasici – de la Antonio si, de asemenea, de la Carmen Amaya –, actualizandu-si mostenirea cu naturalete si, dupa cum am spus mai inainte, cu eleganta.”

Eduardo Guerrero González s-a nascut in 1983 la Cádiz, in Andaluzia Flamenco-ului, si a inceput sa danseze pe cand avea doar sase ani. A studiat balet clasic si dansul spaniol la Conservatorul de Dans din Cádiz, iar apoi s-a perfectionat in dansul clasic si contemporan.

Rar se intampla ca aplauzele explozive ale spectatorilor sa fie amplificate cu atata entuziasm de critica de specialitate. Dar cu Eduardo Guerrero presa nu poate fi decat maxim elogioasa!

El Diario de Jerez subliniaza: „Guerrero isi cunoaste mai bine decat oricine aspectul si elasticitatea corpului, iar atunci cand vine vorba de a se exprima intr-o coregrafie, profita de acele calitati pana la epuizare”.

Flamenco este mai mult decat muzica si dans. Pentru cei care traiesc in Flamenco, este chiar ratiunea lor de fi. Pasiune, forta, energie vitala. UNESCO a declarat FLAMENCO drept patrimoniu cultural imaterial al umanitatii.

La Sala Palatului, veti simti la Eduardo Gurrero acel pretios „duende”, acel talent special de a transmite emotii salbatice, care iti taie respiratia. Compania Eduardo Guerrero vine, impreuna cu vedeta care ii da si numele, cu doi chitaristi de exceptie, doi solisti vocali extraordinari si o dansatoare celebra deja in Europa, pentru spectacolele personale: Maria Moreno. Echipa tehnica este de prim rang, iar artistii si tehnicienii se armonizeaza spectaculos sub bagheta regizoarei – si manager totodata – de mare succes la randul ei: Clara Castro.

Nu ratati cel mai important eveniment cultural al primaverii! Nu ratati una dintre cele mai frumoase zile ale acestui an! O puteti petrece cu Razboinicul Pacii!!!

Bucuresti, 26 si 27 mai 2022, la Sala Palatului, ora 19:30. Biletele se pot cumpara pe salapalatului.ro; eventim.ro; vivabilet.ro; entertix.ro si iabilet.ro. Castigati 80 de lei pana pe 30 aprilie2022 pentru fiecare bilet cumparat.

Articol preluat de pe Lumea banilor.

Locuri de muncă vacante

Din declaraţiile agenţilor economici aflate în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov, rezultă în acest moment 1644 de locuri de muncă vacante în județ, dinte care: 59 – pentru persoane cu studii superioare, 488 – pentru studii medii, 274 – pentru muncitori calificaţi, 823 – pentru muncitori necalificaţi.

Profesiile, meseriile, ocupaţiile în care agenţii economici din judeţul Ilfov oferă locuri de muncă sunt: director general societate comercială, director comercial, director vânzări, manager, şef serviciu, manager de zonă, fizician, inginer mecanic, inginer aviație, medic stomatolog, analist credite, responsabil proces, specialist marketing, asisitent comercial, administrator baze de date, consilier juridic, tehnician electronică, tehnician asigurarea calităţii, asistent farmacist, agent de vânzări, agent comercial, refernt, agent imobiliare, operator introducere, validare şi prelucrare date, gestionar depozit, însoţitor de bord, îngrijitor clădiri, vânzător, lucrător comercial, casier, agent de securitate, grădinar, vopsitor industrial, sudor, mecanic auto, tâmplar univesal, confecţioner articole din piele şi înlocuitori, operator la prelucrarea maselor plastice, conducător auto transport rutier de mărfuri, menajeră, muncitor necalificat la demolarea clădirilor, căptușeli zidărie, plăci mozaic, faianţă, gresie parchet, spălător vehicule, ambalator manual, ajutor bucătar, ucenic, paznic, curier etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul ANOFM  https://www.anofm.ro/ sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Dai-Tech, proiecte publice și private de un milion de euro în 2021

0

Compania Dai-Tech SA, deţinătoare a brandul românesc nJoy de echipamente şi soluţii IT&C de protecţie a echipamentelor electrice şi electronice, lider pe piaţa autohtonă de UPS (sisteme neîntreruptibile de alimentare cu energie), anunță că „a încheiat anul trecut proiecte private şi licitaţii publice, constând în furnizarea de echipamente şi soluții tehnice de protecţie a arhitecturii electrice, în valoare de aproape un milion de euro. Securitatea naţională, educaţia şi IT-ul au fost domeniile în care activează companiile şi organizaţiile care au ales produse nJoy.

Unul dintre proiectele câştigătoare a constat în 1.600 de unităţi UPS nJoy din seria Code ce vor proteja infrastructura de internet din numeroase școli din cadrul unui program susţinut de Ministerul Educației din Serbia și Uniunea Europeană. 

De asemenea, un număr de 600 de unități UPS bazate pe soluția Anser 1500 au fost livrate la începutul anului 2022 către Ministerul Român al Apărării (200 deja livrate, 400 sunt în așteptare pentru aceleași aplicații), în cadrul unui alt proiect”. 

Adorian Demeter, fondator şi General Manager al Dai-Tech

Adorian Demeter, fondator şi General Manager al Dai-Tech: „Anul trecut, am participat împreună cu partenerii noștri la numeroase licitații și proiecte publice și private de anvergură. Acest tip de oportunitate vine întotdeauna cu provocarea de a identifica soluția cea mai potrivită, prin testarea sistemului UPS în mediul de folosinţă, experiența acumulată de-a lungul timpului şi datele furnizate de caietul de sarcini. Soluțiile nJoy au la bază 3 perspective: strategică, economică şi din punct de vedere al resurselor. De exemplu, perspectiva achiziţiei de resurse în mod eficient implică accesul la procesul de fabricaţie facil, la expertiza umană şi de management, care vor asigura beneficiarul că proiectul va fi soluţionat în timp rezonabil şi la un cost de achiziţie prestabilit. Echipamentele furnizate de noi răspund într-un mod eficient la toate cerinţele clienţilor, şi, de multe ori, chiar le depăşesc, astfel încât soluţia finală nJoy implementată să fie cea mai bună variantă calitate-cost-eficienţă pentru infrastructură electrică sprijinită.” 

Dai-Tech semnalează și „un alt proiect, care constă în 110 unități UPS, bazate pe soluţia companiei UPS Argus, a fost câştigat printr-o licitaţie privată a partenerilor Dai-Tech, în condiţii foarte stricte legate de costul de achiziţie şi capabilitățile tehnice. 

Totodată, 63 de unități mari UPS nJoy Balder împreună cu accesoriile soluţiei complete, au fost livrate către Armata Română. Soluția UPS este parte integrată din protecţia şi suplimentarea electrică a unităților mobile de control (o parte fiind deja livrată către destinatar). 

Dai-Tech are o strategie de extindere pe pieţele externe și de dezvoltare a unor noi produse, într-un ritm accelerat, iar pentru a susţine acest lucru, compania este deschisă la accesarea de noi surse de finanțare, fie de tip private equity, fie prin listarea pe Bursa de Valori București”.
Dai-Tech este „o companie cu sediul în Timişoara, care deţine brandul de echipamente şi soluţii de infrastructură electrică și securitate, nJoy, din 2010. Până în prezent, Dai-Tech a lansat peste 500 de produse nJoy – UPS, baterii, AVR-uri (stabilizatoare de tensiune) și surse de alimentare. Produsele sale se vând în 15 ţări: Armenia, Bulgaria, Cehia, Grecia, Italia, Kosovo, Liban, Macedonia de Nord, Portugalia, România, Rusia, Serbia, Tunisia, Ucraina și Ungaria. Dai-Tech este certificată la standarde internaționale pentru managementul calității prin ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, emise de TUV Austria, iar produsele sale trec cu brio certificările de performanță IEC-62040-3, plasând compania între jucătorii de top pe plan global”.

Plan financiar în caz de îmbolnăvire sau accident

0

Deținerea unui plan financiar în caz de îmbolnăvire sau de accident este declarată în proporție de 40% de subiecții unui studiu al companiei de asigurări Aegon, realizat împreună cu Reveal Marketing. Studiul arată că aproximativ 70% dintre respondenți „nu știu care sunt consecințele financiare pe care le-ar avea decesul, îmbolnăvirea sau implicarea lor într-un accident”.

Din rezultatele sondajului mai reținem că „familiile moderne au declarat în proporție de 47% că au un astfel de plan implementat, în timp ce dintre familiile tradiționale, doar 34% au un plan financiar de rezervă pentru boală sau accident. 

Bărbații sunt mai preocupați decât femeile atunci când vine vorba de a-și asigura stabilitatea financiară. 43% dintre aceștia au un plan bine pus la punct, spre deosebire de femei, care au luat în considerare acest aspect doar în proporție de 37%.

Conform celor mai recente date, pentru multe familii din țara noastră producerea unui eveniment nedorit (accident, îmbolnăvire a unui membru al familiei, ce se pot solda chiar și cu un deces) ar duce la o scădere puternică a nivelului de trai”.

Sînziana Maioreanu (foto), CEO Aegon România: „Atunci când în viața unei familii apare un eveniment care duce la spitalizare (fie că este ca urmare a unui accident sau a unei boli), impactul este unul major pe multiple planuri. Pe lângă impactul emoțional, grija pentru cei aflați în suferință, de obicei apare și o problemă financiară, mai ales dacă vorbim despre principalii aducători de venituri în familie. Aceste situații au fost și mai vizibile în perioada de plină pandemie când studiile făcute de noi au arătat că românii erau îngrijorați atât pentru sănătate, cât și pentru situația financiară a familiei în cazul în care ar fi trebuit să se interneze. De altfel, am remarcat în ultimul an un interes în creștere pentru produsele și serviciile noastre din zona de sănătate. Pornind de la aceste realități, am creat Fii Precaut, o asigurare flexibilă care oferă sprijin financiar în caz de spitalizare din accident sau boală, inclusiv Covid-19, în țară și străinătate. 

Cu toții avem nevoie de siguranță, de un plan de rezervă care să ne dea confortul mental că suntem pregătiți și pentru neprevăzut. Sperăm că prin tot ceea ce facem noi – proiecte de educație financiară, produse și servicii care să răspundă unor nevoi actuale, să contribuim la creșterea procentului de români care au planuri financiare de rezervă.”

Aegon România subliniază că studiile pe care le-a derulat în 2020 și 2021 arată că „există un interes crescut al românilor pentru o asigurare care acoperă spitalizarea din accident sau boală. 54% dintre persoanele chestionate în 2021 ar opta pentru un astfel de produs în viitorul apropiat. Procentul este mai mare cu 16% față de anul 2020. Femeile ar opta în proporție de 55%, față de 35% în 2020, pentru o poliță de asigurare care acoperă spitalizarea din accident sau boală, inclusiv Covid-19. Și în rândul familiilor moderne s-a remarcat o creștere impresionantă a interesului pentru acest tip de produse, cu 62% dintre acestea declarând că își doresc să achiziționeze o asemenea poliță în 2021, față de doar 38%, în 2020”.

Sînziana Maioreanu: „Părinții, în mod special, ne-au spus că se bucură de existența unei asigurări în caz de spitalizare individuală pentru copii deoarece aceștia se îmbolnăvesc des, de multe ori ajung să fie internați și împreună cu ei rămâne și un părinte ca să îi poată veghea mai bine, ceea ce aduce o presiune financiară asupra familiei. O altă categorie interesată de acest produs este cea a șoferilor și muncitorilor din construcții, care achiziționează asigurarea atât pentru ei, cât și pentru partenerii de viață.” 

Aegon anunță că asigurarea Fii Precaut a fost achiziționată până acum „în proporție de 34,55% pentru minori, semn că părinții sunt preocupați să-și protejeze copiii. 30,91% dintre cumpărători au avut între 19 și 39 de ani, iar 34,55% fac parte din segmentul de vârstă 40-60 de ani. În ce privește distribuția pe sexe, 52,73% dintre asigurați sunt femei, iar 47,27% bărbați. 

Fii Precaut este „o asigurare ce vine în completarea gamei de produse destinate sănătății, Optimist și Aegon Diagnose.me, și poate fi cumpărată atât pentru adulți, cât și pentru minori. Devine activă după o perioadă foarte scurtă de așteptare – doar 15 zile, spre deosebire de 30 sau 90 de zile, cât durează în mod uzual pentru acest tip de produse. Oferă indemnizație zilnică de spitalizare (100 și 200 de lei pe zi) în cazul internării într-un spital public sau privat din țară sau străinătate și are flexibilitate la acoperiri. Adică cei interesați pot alege între patru variante de pachete, cu sume diferite pentru acoperirile de deces din orice cauză și sumele despăgubite pentru zilele de spitalizare. Pachetele variază în funcție de perioada spitalizării – între 30 și 120 de zile de spitalizare/an și de banii despăgubiți – între 100 și 200 de lei/zi de spitalizare. Asigurarea se încheie pe o perioadă fixă de cinci ani, urmând ca, la finalul acesteia, clienții să-și recupereze 25% din primele plătite pentru acoperirea spitalizării sau a decesului din accident ori boală, dacă nu apar despăgubiri. Iar dacă au beneficiat de indemnizație de spitalizare, clienții își vor primi înapoi 25% din primele achitate pentru acoperirea în caz de deces.

Asigurarea Fii Precaut este disponibilă prin Campion Broker, InterBroker, Fabrica de Asigurări, Transilvania Broker și Safety Broker, urmând ca lista de brokeri să crească până la finalul anului”. 

Aegon România reamintește că „face parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are, la nivel mondial, o tradiție de peste 175 de ani. În total, cei peste 22.300 de angajați ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 34,4 de milioane de clienți din America, Europa și Asia. Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin compania de pensii private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon are în România peste un milion de clienți și 150 de angajați”.

 

Edenred și BCR au lansat un parteneriat care facilitează accesul companiilor la produsele Edenred, direct din aplicația George

0

 

Edenred România și BCR continuă să sprijine microîntreprinderile și IMM-urile să își gestioneze afacerile digital, simplu și modern. Noul parteneriat facilitează accesul companiilor la produsele oferite de Edenred – carduri de tichete de masă, carduri cadou, carduri de vacanță și carduri culturale, cu scopul de a creşte retenția angajaților și de a eficientiza costurile aferente pachetelor salariale. 

Prin integrarea produselor Edenred în aplicația George, BCR diversifică pachetul de servicii, unic ca ofertă integrată pe piața din România, adăugând cele mai dorite beneficii extrasalariale. Tot procesul de achiziție este extrem de ușor și sigur. În secțiunea „Magazin”, din aplicația George, utilizatorii sunt direcționați către secțiunea Edenred. Cei care au conturi de companie la BCR pot găsi aici informații complete despre toate produsele oferite de Edenred: Card Ticket Restaurant, Card Cadou, Card Cultural și Card Vacanță. Fiecare produs vine cu o descriere completă a beneficiilor pe care le pot accesa potențialii clienți. Printre acestea, se numără scutirea de la plata taxelor sociale și deduceri la plata impozitului pe profit, beneficiu existent pentru toate tipurile de carduri. Pentru achiziție, utilizatorii completează câteva informații, iar un consultant Edenred îi contactează extrem de rapid, tot procesul desfășurându-se în mediul digital. 

„În prezent, accesul facil la informații este unul dintre cei mai importanți vectori ai societății. Astfel, în acest context, parteneriatul cu BCR reprezintă o modalitate prin care venim cu produsele noastre cât mai aproape de IMM-uri, într-un spațiu digital în care ele își gestionează afacerile zi de zi. În fapt, ceea ce este inedit la acest parteneriat este și  componenta prin care utilizatorii aplicației George pot fi puși în legătură directă cu colegii noștri, pentru a obține mai multe detalii, dar, cel mai important, detalii personalizate nevoilor lor de business. Pentru noi, acest parteneriat reprezintă încă un pas înainte în ceea ce privește diversificarea serviciilor Edenred în spațiul digital și oferirea celei mai bune experiențe clienților noștri”, a spus Ștefan Toderiță, Strategy & Development Director, Edenred România.

„Edenred este un partener recunoscut pentru serviciile cu valoare adăugată pe care le oferă clienților, iar colaborarea noastră se bazează pe dorința comună de a facilita accesul antreprenorilor la soluții de optimizare și îmbunătățire a businessului. Disponibilitatea soluțiilor de beneficii pentru angajați în magazinul online George pentru afaceri înseamnă extinderea serviciilor non-bancare, dar și preocuparea constantă pentru cele 120.000 de companii înrolate în platformă, la 6 luni de la lansare. Oferim cea mai simplă, rapidă și modernă experiență de digital banking pentru afacerile din România și continuăm să fim atenți la nevoile clienților, învățând permanent de la ei cum să fim mai buni”, a declarat Petruț Lixandru, Șef Departament Canale Digitale de Distribuție, BCR.

Soluții pentru fidelizarea angajaților

Edenred oferă soluții inovatoare pentru motivarea și recompensarea angajaților, precum și pentru optimizarea costurilor salariale. Astfel, clienții care folosesc aplicația BCR, George, se pot bucura de o reducere de 100% în primele trei luni. Aceste beneficii vin în contextul în care, conform unui studiu de percepție realizat de Exact Business Solutions, la cererea Asociației Profesionale a Emitenților de Tichete (APET), în decembrie 2021, 74% dintre angajați consideră că tichetele de masă sunt o componentă indispensabilă a pachetului salarial, iar 60% dintre respondenții care vor să își schimbe locul de muncă vor tichete de masă în pachetul salarial. 

În ceea ce privește angajatorii, 86% dintre companiile respondente apreciază avantajele fiscale ale biletelor de valoare, iar din punct de vedere operațional, pentru 94% dintre companii este ușor să integreze carduri de masă în pachetul salarial. 

Dentons, Suciu Popa și Deloitte România – consultanții ROMGAZ în tranzacția de achiziție a tuturor acţiunilor emise de ExxonMobil Exploration and Production Romania Limited

0

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (ROMGAZ), cel mai mare producător de gaze naturale din România, a semnat  contractul de vânzare – cumpărare a tuturor acţiunilor emise de (reprezentând 100% din capitalul social al)  ExxonMobil Exploration and Production Romania Limited (EMEPRL) care deține 50% din drepturile  dobândite și din obligațiile asumate prin Acordul Petrolier pentru zona estică, zona de apă adâncă, a  perimetrului offshore XIX Neptun din Marea Neagră. 

Dentons și Suciu Popa și Asociații au asistat ROMGAZ pe partea juridică a tranzacției, realizând printre altele  un amplu exercitiu de due-diligence juridic cu privire la societatea țintă și activele acesteia și au asigurat  consultanță juridică pe întreaga durata a negocierii contractului de vânzare – cumpărare.  

Deloitte România a oferit servicii de evaluare a participației EMEPRL, due-diligence fiscal și financiar și  asistență fiscală în raport cu tranzacția.  

Directorul General al ROMGAZ S.A., Aristotel JUDE, a declarat: „Semnarea contractului de vânzare – cumpărare a tuturor acţiunilor emise de EMEPRL care deține 50% din perimetrul Neptun Deep reprezintă o  etapă istorică în transformarea și dezvoltarea corporativă a companiei. În procesul de achiziție a acțiunilor  EMEPRL, ROMGAZ a beneficiat de servicii de consultanță oferite de profesioniști în domeniu. Împreună cu  aceștia am reușit, astfel, să semnăm cea mai importantă tranzacție din sectorul energetic din ultimii 30 de  ani. Finalizarea tranzacției va asigura premisele creșterii substanțiale a producției de gaze naturale a  grupului ROMGAZ o dată cu demararea operațiunilor de exploatare în perimetrul Neptun Deep”. 

La rândul său, Răzvan Popescu, Director Economic al ROMGAZ consideră: „După finanțarea achiziției,  semnarea contractului de vânzare cumpărare cu EMEPRL reprezintă un alt pas important al etapei de  transformare prin care va trece Compania din punct de vedere financiar și procedural. Astfel, ne vom  asigura ca modelul de business al grupului ROMGAZ să fie adaptat nevoii de finanțare necesare dezvoltării  proiectului Neptun Deep.” 

„Suntem încântați si foarte onorati pentru faptul că Dentons, printr-o echipa internațională integrată,  formată din avocati din birourile din Londra si Bucuresti, a fost alături de Romgaz în această achiziție  strategică, prin care Romgaz își consolidează poziția poziția de jucător de top pe piața de petrol și gaze din  Romania și din Europa”, a declarat Claudiu MUNTEANU-JIPESCU , coordonatorul practicii de energie din  cadrul Dentons Bucuresti. 

„Ne bucurăm că acest proiect, de o deosebită însemnătate pentru ROMGAZ și pentru România, se realizează  și felicităm întreaga echipă ROMGAZ pentru profesionalismul și dedicarea de care au dat dovadă în  gestionarea acestui proiect, care, o dată implementat, va contribui la asigurarea independenței energetice  a României. Am fost încantati să aducem experiența noastră alături de cea a clientului și a celorlalți 

Analiză OLX: Locurile de muncă în străinătate asigură cele mai bune salarii

Datele platformei de recrutare OLX, colectate pentru perioada martie 2021-martie 2022, arată că ofertele de muncă în străinătate au condus topul anunțurilor postate în platformă, luând în calcul nivelul salariilor oferite candidaților. Astfel, în medie, locurile de muncă peste granițe, din categoria „Muncă în străinătate”, au fost remunerate cu aproximativ 1.900 euro pe lună, mult peste cota celor de la nivel local.

Pe locul al doilea, la mare distanță, s-au situat ofertele financiare pentru candidații la joburile din categoria „Șoferi – Servicii auto – Curierat”. Pentru aceste posturi, angajatorii au oferit candidaților, în medie, salarii care s-au ridicat la 1.080 euro. 

În topul celor mai bine plătite job-uri au intrat și cele din categoria „Ingineri – Meseriași – Constructori”, cu o medie a remunerațiilor de 855 euro lunar, foarte aproape de următorul domeniu – „Personal medical”, cu o medie salarială de 843 euro. 

Pe locul al cincilea, ținând cont de ofertele salariale înaintate de companii în platforma OLX, s-a aflat categoria ”Agenți – consultanți vânzări”, cu o medie de 777 euro, urmată de ”Alte locuri de muncă” – 609 euro. 

La polul opus, însă, domeniile cu cele mai mici oferte financiare, conform anunțurilor postate pe OLX, au fost, în ultimul an, „Bone și Menajere”, cu o medie salarială de 421 euro, „Pază și Protecție”, cu o medie de 447 euro și „Casieri – Lucrători comerciali” – 459 euro.

Cu toate acestea, chiar și salariile din aceste domenii au înregistrat creșteri ușoare, în intervalul martie 2021 – martie 2022. De exemplu, ofertele salariale pentru bone și menajere au înregistrat un avans de 5,7% în ultimele 12 luni, cele pentru candidații în domeniul ”Pază și Protecție” au avansat cu 4%, iar cele pentru casieri și lucrători comerciali au crescut cu 7,6%.

În 2020, la începutul pandemiei COVID-19, recrutările au fost printre primele activități sistate de către companii, indiferent de dimensiunea lor. La mai bine de un an, piața de recrutare a început să dea semne puternice de revenire. Efectele s-au văzut foarte puternic în categoriile care au continuat să funcționeze sau care chiar au crescut substanțial în perioada pandemiei, cum este cazul construcțiilor sau serviciilor de curierat și transport. În altele, precum HoReCa, am putut observa o «revenire la normalitate», accelerată atât de sezonalitate, cât și de limitarea restricțiilor din turism”, a explicat Erol Abdulamit, Product Manager OLX Locuri de muncă.

Domeniile cu cele mai mari creșteri procentuale ale salariilor

Pe parcursul perioadei analizate, ofertele salariale au crescut în majoritatea domeniilor prezente pe OLX, cu procente care variază între 1% și 15%. Așadar, cea mai importantă creștere a fost înregistrată în domeniul „Cosmeticieni – Frizeri – Saloane”, unde ofertele salariale au urcat cu aproximativ 15%, de la 532 euro, în martie 2021, la 610 euro, în februarie 2022.

Companiile au scos din buzunar mai mulți bani și pentru categoria „Ingineri – Meseriași – Constructori”, care a înregistrat un avans de aproximativ 13%, la 917 euro, la începutul acestui an.

„Finanțe – Contabilitate”, domeniu în care remunerațiile au crescut cu 8%, la 612 euro, se află pe locul al treilea, la egalitate cu sectorul ”Casieri – Lucrători comerciali”, cu un plus tot de 8%, ajungând la 481 euro. Cu peste 5% au crescut și salariile din categoriile „Muncă în străinătate” (la 1.957 euro) și „Bone și Menajere” (la 443 euro).

Domeniile în care angajatorii au oferit remunerații care depășesc salariul mediu net pe țară

Luând în considerare valoarea unui salariu mediu net în România, cu puțin peste 700 de euro, în cinci domenii cu oferte de muncă postate în platforma OLX, remunerațiile au depăsit această valoare.

Prin urmare, în ultimul an, companiile angajatoare au oferit salarii peste nivelul salariului mediu net național pentru joburi din sectoarele „Locuri de muncă în străinătate” (1.900 euro), „Șoferi – Servicii auto – Curierat” (1.080 euro), „Ingineri – Meseriași – Constructori” (855 euro), ”Personal Medical” (843 euro) și „Agenți – consultanți vânzări” (777 euro).

Cele mai bine plătite joburi în primele luni ale 2022

Dacă ne raportăm doar la primele trei luni din 2022, topul celor mai bine plătite joburi rămâne neschimbat, iar pe locul întâi avem în continuare ofertele financiare aferente anunțurilor de angajare din domeniul „Muncă în străinătate”, cu o medie de peste 1.950 de euro. 

Acesta este urmat de „Șoferi – Servicii auto – Curierat”, cu o medie salarială oferită de angajatori în 2022 de 1.060 de euro, iar podiumul este completat de „Ingineri – Meseriași – Constructori”, pentru care companiile au oferit în medie un salariu lunar de 910 euro.