Sondaj la nivelul UE: În fața războiului din Ucraina, cetățenii sunt uniți în sprijinul UE

0
  • 65% dintre europeni consideră că apartenența la UE este un lucru bun, cel mai mare procent din 2007 
  • Sancțiunile economice ale UE împotriva Rusiei sunt sprijinite de 80% dintre cetățenii UE 
  • 59% afirmă că apărarea libertății și a democrației trebuie să fie o prioritate 
  • În contextul războiului din Ucraina, 61% dintre europeni nu sunt încrezători că viața lor va rămâne neschimbată 
  • Rusia este văzută pozitiv doar de 10% dintre respondenți 

Războiul Rusiei împotriva Ucrainei a consolidat sprijinul public pentru UE, indică sondajul Eurobarometru de primăvară al PE, publicat astăzi.

Aproape două treimi (65%) dintre europeni consideră că apartenența la UE este un lucru bun. Acesta este cel mai bun rezultat din 2007, când a fost de 58%. Apartenența la UE este considerată „un lucru bun” de o majoritate absolută a cetățenilor din toate țările, cu excepția Greciei și a Slovaciei, unde mai mulți respondenți consideră că acest lucru este „nici bun, nici rău”. În comparație cu ultimul sondaj Parlemeter realizat de Parlamentul European la finalul anului 2021, rezultatele au crescut semnificativ în majoritatea țărilor, în special în Lituania (+20 puncte procentuale), Malta (+12 puncte procentuale) și Estonia (+9 puncte procentuale).

În prezent, 52% dintre europeni au o imagine pozitivă despre UE, față de 12% care au o imagine negativă. Acest rezultat reprezintă o creștere cu 3 puncte procentuale a imaginii pozitive începând din noiembrie-decembrie 2021 și, în același timp, este egal cu cel mai bun rezultat măsurat de sondajele Parlamentului European începând din 2007. Rezultatele naționale pentru o imagine pozitivă a UE variază de la 76% în Irlanda la 32% în Grecia. În România, 51% dintre cetățeni au o imagine pozitivă despre UE, cu 9% mai mult decât la finalul anului 2021.

Apreciind rezultatele sondajului, Președinta Parlamentului European, Roberta Metsola, a declarat: „În contextul întoarcerii războiului pe continentul nostru, europenii se simt în siguranță pentru că fac parte din Uniunea Europeană. Cetățenii europeni sunt profund atașați ideii de libertate, sunt pregătiți să ne apere valorile și sunt din ce în ce mai conștienți de faptul că democrația nu mai poate fi considerată de la sine înțeleasă.”

Evenimentele recente au modelat, de asemenea, imaginea europenilor cu privire la alți actori majori de pe scena internațională. Rusia este văzută pozitiv doar de 10% dintre respondenți, în scădere de la 30% cât era în 2018, când această întrebare a fost adresată ultima dată. China este văzută pozitiv de 22% dintre respondenți (-14 puncte procentuale față de 2018). În schimb, europenii au o imagine mai pozitivă despre Regatul Unit (65%, +1 punct procentual), iar 58% dintre cetățenii participanți la sondaj au o imagine pozitivă despre SUA (+13 puncte procentuale).

Majoritatea cetățenilor consideră că războiul din Ucraina presupune o schimbare fundamentală: 61% dintre europeni nu sunt încrezători că viața lor va rămâne neschimbată. Doar aproximativ o treime dintre respondenți (37%) consideră acest lucru. Un sondaj publicat săptămâna trecută de Comisia Europeană arată că opt din zece respondenți (80%) sunt de acord cu impunerea de sancțiuni economice guvernului rus, precum și întreprinderilor și persoanelor fizice ruse. Majoritatea cetățenilor din 22 state membre își declară sprijinul față de răspunsul UE la invazia Ucrainei de către Rusia.

În condițiile în care inflația și costul vieții crescuseră cu mult timp înainte de începerea războiului rusesc din Ucraina, patru din zece europeni afirmă că se confruntă deja cu consecințele războiului asupra nivelului lor de trai (40%). Ca un semn clar al rezilienței și unității europene, 59% dintre europeni consideră că apărarea valorilor europene comune, cum ar fi libertatea și democrația, reprezintă o prioritate, chiar dacă acestea ar afecta prețurile și costul vieții.

Preocupările economice din ce în ce mai mari se reflectă, de asemenea, în prioritățile politice asupra cărora cetățenii doresc ca Parlamentul European să se concentreze mai mult: combaterea sărăciei și a excluziunii sociale este menționată în primul rând (38%), urmată de sănătatea publică (35%), care a scăzut semnificativ cu 7 puncte procentuale în ultimele șase luni, și de democrație și statul de drept (32%), prioritate care a înregistrat o creștere semnificativă cu 7 puncte procentuale.

Percepția războiului și semnificația acestuia pentru Uniunea Europeană devin, de asemenea, vizibile când este vorba despre valorile fundamentale pe care cetățenii le doresc apărate prioritar de Parlamentul European: democrația se află din nou în fruntea listei, cu o creștere de șase puncte comparativ cu toamna anului 2021 (38%, +6 puncte procentuale). Urmează protecția drepturilor omului în UE și în lume, precum și libertatea de exprimare și de gândire, cu 27%.



Sondajul Eurobarometru al Parlamentului European din primăvara anului 2022 a fost realizat între 19 aprilie și 16 mai 2022 în rândul a 26.578 de respondenți din cele 27 de state membre ale UE. Sondajul a fost realizat față în față și completat cu interviuri online, acolo unde a fost necesar. Rezultatele UE au fost ponderate în funcție de dimensiunea populației din fiecare țară.

Lipsa rapoartelor de lucrări și existența unui departament propriu de vânzări nu influențează tratamentul fiscal al unor servicii suplimentare de vânzări

0

 

Formalismul excesiv al ANAF invalidat de Înalta Curte de Casație și Justiție. Lipsa rapoartelor de lucrări și existența unui departament propriu de vânzări nu influențează tratamentul fiscal al unor servicii suplimentare de vânzări

Rapoartele de lucrări nu sunt obligatorii, chiar dacă au fost prevăzute prin contract, în condițiile în care contribuabilul probează prin mijloace de probă efectivitatea prestării serviciilor, a stabilit Înalta Curte de Casație și Justiție. Decizia definitivă favorabilă a fost obținută de echipa de avocați a Băncilă, Diaconu și Asociații, compusă din Emanuel Băncilă și Andrei Boian. Aceștia au reușit să demonstreze că nu există o situație de dublare a serviciilor atunci când au fost angajați prestatori de servicii suplimentari în condițiile în care contribuabilul avea deja un departament propriu de vânzări. Printr-un raport de expertiză administrat în cauză s-a dovedit legătura de cauzalitatea între serviciile de vânzări prestate suplimentar si creșterea cifrei de afaceri. 

Un operator important din industria materialelor de construcții care avea departament propriu de vânzări a procedat și la angajarea de subcontractori, pentru a-și asigura creșterea cifrei de afaceri în relația cu anumiți distribuitori – fără a desființa departamentul de vânzări intern al companiei. 

Organele fiscale, cu ocazia desfășurării inspecției fiscale, au refuzat recunoașterea caracterului deductibil al acestor cheltuieli legate de prestarea unor servicii suplimentare de vânzări în afara departamentului propriu de vânzări al Societății și a TVA aferentă, motivat de faptul că deja exista un departament propriu de vânzări, și nu se poate determina dacă creșterea cifrei de afaceri în relația cu distribuitorii, pentru care au fost angajați prestatori de servicii suplimentari a fost generată de serviciile prestate de către aceștia din urma sau de către angajații din propriul departament de vânzări. Mai mult, conform contratului de prestări servicii, se indica în mod clar obligativitatea întocmirii unor rapoarte de lucrări pentru decontarea serviciilor, ceea ce nu s-a întâmplat. 

Atât în cadrul inspecției fiscale, cât și în cadrul contestației, Societatea a prezentat suficiente documente care probau, pe de o parte, faptul că serviciile au fost efectiv prestate, iar pe de altă parte, faptul că în relația cu distribuitorii pentru care s-a dispus externalizarea parțială a departamentului de vânzări a fost înregistrată creșterea cifrei de afaceri tocmai datorită acestei externalizări parțiale, totuși organele fiscale și-au menținut poziția în ceea ce privește refuzul recunoașterii caracterului deductibil al cheltuielilor și a TVA aferentă.

În același timp, referitor la susținerile organelor fiscale conform cărora compania avea un departament de vânzări intern, Curtea de Apel București a accentuat obligația organelor fiscale de a respecta principiului libertății de gestiune care acordă companiei dreptul de a decide în privința raporturilor contractuale pe care le angajează. 

Emanuel Băncilă – Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL

Formalismul excesiv al ANAF continua să piardă teren prin soluțiile succesive date de instanțele de judecată în favoarea contribuabililor. Cu toate acestea, nu se observă o schimbare de optică în abordarea echipelor de inspecție fiscală pe această temă”– a declarat Emanuel Băncilă, partenerul coordonator al departamentului de Controverse și Inspecții Fiscale al Băncilă, Diaconu și Asociații. 

Cooperare economică româno-ucraineană

0

Președintel Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), Iuliu Stocklosa, a avut o întrevedere cu Anna Honcharova, secretar I, coordonator al Secției comercial economice a Ambasadei Ucrainei în România și Oleg Balika, secretar II. La întâlnirea care a avut loc la sediul CCIB, au participat oameni de afaceri din domeniul infrastructurii portuare și agriculturii.

CCIB informează că „principalul obiectiv al întrevederii a vizat identificarea unor modalități concrete de colaborare între cele două comunități de afaceri, în contextul dificultăților generate de conflictul din Ucraina pe lanţurile de aprovizionare şi de distribuţie.

În deschiderea întâlnirii, Iuliu Stocklosa a facut o prezentare succintă a potențialului economic al Capitalei și a strategiei Camerei bucureștene în domeniul relațiilor externe. subliniind importanţa acordată dezvoltării relaţiilor economice şi comerciale cu Ucraina. În context, președintele CCIB a exprimat interesul de reluare a colaborării cu CCI teritoriale din țara vecină, cu sprijinul Ambasadei. 

Totodată, Iuliu Stocklosa a vorbit despre posibilitatea identificării unor rute alternative pentru transportul cerealelor exportate de Ucraina utilizând infrastructura portuară (fluvială și maritimă) din țara noastră. De exemplu, președintele CCIB a apreciat că Sulina, cu anumite investiții, poate deveni în viitorul apropiat un punct de operare interesant pentru transferul cerealelor din barje în nave maritime, preluând asfel o parte din cantitățile de cereale ce ar urma sa fie încărcate în portul Constanța (deosebit de aglomerat). În opinia președintelui CCIB, la Sulina pot opera chiar firme ucrainene specializate, posesoare a echipamentelor specifice, a căror activitate în porturile de la Marea Neagră din țara vecină este blocată din cauza războiului.

Propunerea președintelui Camerei bucureștene a fost primită cu interes de diplomații ucraineni, care au exprimat întreaga deschidere pentru a promova acest proiect în mediul de afaceri din țara lor. Totodată, au exprimat dorința de a identifica, prin intermediul CCIB, firme care operează în construcții, în vederea participării acestora la procesul de reconstrucție a infrastructurii, obiectivelor industriale și civile distruse de la începutul acțiunilor militare”.

CCIB subliniază că „în anul 2021, schimburile comerciale bilaterale au înregistrat un volum record, de 2,4 miliarde USD, în creștere cu 40,5% față de anul anterior, din care importul din Ucraiana a fost în valoare de 1,6 miliarde USD (+50%), iar exportul a fost de 0,8 miliarde USD (+25,5%% faţă de anul 2020). În primele 3 luni ale anului 2022, volumul total al schimburilor a fost de 0,6 miliarde USD (+2,3% față de perioada similară din 2021), din care exportul românesc a fost de 0,2 miliarde USD (-20%), iar importul din Ucraina a fost de 0,4 miliarde USD (+15%)”.

Foto: ©CCIB

Dai-Tech vizează extinderea vânzărilor în nordul Africii şi Orientul Mijlociu

0

Compania Dai-Tech SA, deținătoarea brandului românesc nJoy de echipamente şi soluţii IT&C de protecţie a echipamentelor electrice şi electronice, lider pe piaţa autohtonă de UPS (sisteme neîntreruptibile de alimentare cu energie), își propune „extinderea vânzărilor pe noi pieţe externe, vizând Nordul Africii și Orientul Mijlociu. Compania înregistrează deja vânzări în Tunisia şi Liban şi a început demersurile necesare pentru a intra pe piaţa din Egipt, fiind prezentă şi în alte 13 ţări din Europa”. 

Dai-Tech SA informează că „profitul net al companiei a crescut cu 44% în 2021, faţă de 2020, ajungând la 3,6 milioane de lei (730.000 de euro). De asemenea, EBITDA a urcat cu aproape 50% în 2021, comparativ cu anul anterior, ajungând la 4,3 milioane de lei (870.000 de euro). În același interval, cifra de afaceri a companiei a urcat cu 47%, ajungând la 25,15 milioane de lei”.

Adorian Demeter, Fondator și General Manager, Dai-Tech

Adorian Demeter, fondator şi General Manager al Dai-Tech: „Experienţa acumulată în două decenii pe diferite pieţe externe şi rezultatele foarte bune pe care le-am obţinut până acum în ţările unde suntem prezenţi ne fac încrezători în planurile noastre de dezvoltare şi extindere în aceste două mari zone ale lumii: Nordul Africii și Orientul Mijlociu. Vindem pe 15 pieţe, produsele nJoy sprijină infrastructuri electrice complexe din Portugalia şi până în Liban, iar acum ne pregătim să intrăm şi în Egipt. Totodată, vrem să ne dezvoltăm în sfera energiei verzi, unde vizăm lărgirea portofoliului nJoy cu noi produse inovatoare şi performante menite să aducă beneficii pe mai multe planuri companiilor. De asemenea, ne dorim să îmbunătăţim experienţa utilizatorilor şi să eficientizăm procesele de lucru, oferind noi opţiuni pentru produsele noastre, cum ar fi mentenanţă periodică sau service on-site. Acţionăm pe un segment de nişă pe care îl cunoaştem foarte bine, am identificat mai multe nevoi şi direcţii unde putem aducem un spor de valoare şi suntem ferm convinşi că prin, implementarea planurilor noastre, vom înregistra creşteri consistente în viitor.”

Dai-Tech subliniază că strategia de dezvoltare include și „diversificarea portofoliului nJoy cu noi categorii de produse, pentru care piața prezintă interes în creștere, precum sistemele de captare a energiei solare pentru back-up electric. Aceste noi sisteme solare reprezintă o alternativă verde pentru asigurarea unei rezerve de energie electrică. Într-o primă etapă, produsele nJoy din această categorie vor fi destinate consumatorilor rezidenţiali.

Altă direcție strategică va consta în dezvoltarea ofertei de servicii, prin adăugarea de noi opțiuni produselor aflate în portofoliul său, cum ar fi: instalarea de echipamente, mentenanţa periodică sau la cerere, service premium pentru produsele vârf de gama sau service on-site. Compania realizează întregul proces de dezvoltare a unei soluții de back-up electric, de la ideea inițială, susţinând procesul de producţie şi până la implementarea, finalizarea şi integrarea ei într-o structură deja existentă. La aceste soluţii contribuie şi serviciile adiţionale ulterioare legate de punerea în funcţiune, asistenţă şi garanţia sistemului. Astfel că, Dai-Tech asigură soluţii, produse şi servicii la standarde de calitate înalte, eficiente şi capabile să sprijine orice tip de infrastructură electrică, indiferent de gradul de complexitate al acesteia. 

Nu în ultimul rând, compania își propune crearea de noi verticale de business pe nişa produselor de tip industrial, în direcții adiacente business-ului actual, precum integrarea de sisteme IT, proiectarea de clădiri (subdiviziunea de integrare electrică), iluminatul, securitatea fizică (ansamblul de echipamente de.securitate, supraveghere, monitorizare) și energie solară.

Pentru a-şi finanța strategia de extindere pe pieţele externe și de dezvoltare a unor noi produse, într-un ritm accelerat, Dai-Tech este deschisă la accesarea de noi surse de finanțare, fie de tip private equity, fie prin listarea pe Bursa de Valori București”.
Dai-Tech este „o companie cu sediul în Timişoara, care deţine brandul de echipamente şi soluţii de infrastructură electrică și securitate, nJoy, din 2010. Până în prezent, Dai-Tech a lansat peste 500 de produse nJoy – UPS, baterii, AVR-uri (stabilizatoare de tensiune) și surse de alimentare. Produsele sale se vând în 15 ţări: Armenia, Bulgaria, Cehia, Grecia, Italia, Kosovo, Liban, Macedonia de Nord, Portugalia, România, Rusia, Serbia, Tunisia, Ucraina și Ungaria. Dai-Tech este certificată la standarde internaționale pentru managementul calității prin ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, emise de TUV Austria, iar produsele sale trec cu brio certificările de performanță IEC-62040-3, plasând compania între jucătorii de top pe plan global”.

Creștere de 3,3 ori a activelor în fonduri de investiții, în 10 ani, în România

0

În ultimii 10 ani, în România, s-a înregistrat o creștere de 3,3 ori a activelor în fondurile de investiții, a anunțat Asociația Administratorilor de Fonduri (AAF) din România, în contextul unei dezbateri organizate împreună cu Bursa de Valori București. În ultimul an, „40 de fonduri deschise au investit majoritar în acțiuni minimum 50% din totalul banilor aflați în administrare, ceea ce reprezintă active nete de 3,57 mld lei și un număr de investitori de 101.363 de investitori în plus”.

Horia Gustă, preşedintele Consiliului Director AAF: „Veștile foarte bune sunt că, dacă activele aflate în administrare au fost în scădere, din perspectiva numărului de investitori vedem creșteri pe toate palierele. De departe cea mai mare creștere o au fondurile de acțiuni. La finalul trimestrului 1, observăm că avem 46.493 de investitori noi și pot să vă confirm că și la finalul lunii aprilie numărul este în creștere, cu alți 2.000 de investitori, deci avem peste 48.000 de investitori. Cel mai mare număr de investitori este în fondurile de obligațiuni și cu venit fix, în scădere față de finalul trimestrului patru din 2021, dar fondurile de multiactive, respectiv cele de acțiuni, sunt în continuă creștere și au depășit pragul de 100.000 de investitori la finalul lunii aprilie 2022. Poate părea un paradox – s-a redus ponderea activelor aflate în administrare dar numărul de investitori este în creștere însă această dinamică indică încrederea investitorilor în administratorii de fonduri. Industria de asset management beneficiază de încrederea a peste 456.000 de persoane care și-au încredințat resursele către profesioniști mizând pe expertiza echipelor de management. Industria noastră este o industrie care funcționează după legislația europeană și românească, este supravegheată de ASF și beneficiază de sprijinul băncilor custode cu depozitarea, cu echipe profesioniste – cu alte cuvinte este o industrie care transferă încredere investitorilor și vă felicit pentru asta.” 

Adrian Tănase, director general al Bursei de Valori Bucureşti: „Din punctul de vedere al investitorilor cu investiții directe pe Bursa de Valori București, vedem același trend de creștere. Conform datelor publicate de Fondul de Compensare a Investițiilor, acesta a crescut cu vreo 25% în ultimul an, la aproape 90.000 de investitori. Sperăm să avem în continuare o accelerare a participării românilor pe piața de capital atât prin investiții directe cât și prin fonduri deschise. Un alt eveniment care s-a întâmplat recent a fost promulgarea de către președintele României a legii în ceea ce privește reținerea la sursă a impozitelor, astfel că, de la 1 ianuarie 2023, toate impozitele generate de investițiile pe piața de capital vor fi reținute la sursă. Aceasta este o măsură foarte importantă pe care am susșinut-o în sensul simplificării procedurilor fiscale pentru orice investitor pe piața de capital.” 

Adrian Cojocar, CFA, director general adjunct Patria Asset Management: „Un factor important pentru performanța mai bună a pieței de capital românești față de bursele din regiune a fost acela că economia României a fost mai puțin afectată în anul pandemic 2020 decât celelalte economii din Europa, iar revenirea economică a fost mult mai rapidă față de alte state. De asemenea, rezultatele bune din ultimul an și jumătate se datorează faptului că pe bursă există un nucleu de companii din sectorul energetic ce au performat foarte bine și au impulsionat piața, iar investitorii au apreciat performanțele companiilor românești.” 

Alexandru Ilisie, director de investiții OTP Asset Management: „Acest puseu inflaționist a fost declanșat de criza Covid, care a rupt lanțurile de distribuție și de producție, a redus stocurile la minime istorice, iar refacerea lor a dus la cerere ridicată de materii prime, care, împreună cu criza forței de muncă a generat creșteri de prețuri și inflație. Criza gazelor a avut, de asemenea, un impact ridicat asupra inflației în condițiile în care de la un consum extrem de scăzut în 2020, reluarea activității industriale după pandemie a indus o cerere ridicată de gaze. Criza provocată de cererea mai mare a fost acutizată însă de Rusia, care nu mai livrează aceleași cantități de gaze spre Europa, ceea ce a făcut ca prețul să explodeze la începutul anului.” 

Aurel Bernat, director general BT Asset Management: „Recomand românilor să investească în acțiuni și cred că acțiunile românești sunt un remediu împotriva inflației, dacă există un plan, dacă investițiile sunt recurente și dacă investitorii nu cedează în fața volatilității actuale. Sunt și scăderi, dar acestea trebuie privite ca oportunități de investiții. Privind în ansamblu, România trăiește momentele sale de glorie în ultima vreme, inclusiv în ceea ce privește conflictul din Ucraina. Are o poziționare geografică extraordinară, are ieșire la Marea Neagră, am preluat exporturile din Ucraina, suntem una dintre cele mai pro-europene națiuni din Europa, militar suntem o țară reprezentativă pentru conflictul ucrainean, suntem a doua țară ca populație, după Polonia, în Europa de est. Trebuie să luăm în considerare toate aceste atribute pozitive pe care le avem ca țară și să valorificăm acest val de oportunitate. Aceste atuuri pe care le are România în actualul context geo-politic se vor transfera și către companiile listate, care vor performa. Nu depindem energetic de Rusia, avem listate pe bursă companii energetice care produc și care au performat excelent ca urmare a creșterii prețurilor pe piața internațională. Văd lucruri pozitive în ceea ce privește România, iar piața locală are toate șansele să performeze peste medie și în viitor.”

Milan Prușan, Managing Director NN Investment Partners: „Probabil că vom asista la o încetinire a activității economice, într-un orizont de 12-18 luni, după câțiva ani foarte buni pentru economie. Previziunile sunt de creștere și în 2022, chiar dacă se estimează o creștere mai mică față de anul anterior. În această perioadă trebuie să vedem și oportunitățile. Toată lumea vorbește despre scumpiri și volatilitate, dar acest lucru înseamnă discounturi pe piețele de capital, ar trebui să profităm de acest lucru. Pe de altă parte, volatilitatea începe să scadă, se văd ajustări de prețuri de metale și mărfuri, ceea ce este un semnal foarte bun pentru inflația pe care o importăm.”

Alexandru Voicu, CEO SAI Certinvest: „Factorii care au determinat ca indicii Bursei de Valori București să se situeze mai bine decât cei regionali sunt mixul sectorial și supraexpunerea pe acțiuni energetice. De asemenea, am beneficiat și de indicatori de evaluare mult mai raționali decât alte piețe vestice, iar gradul ridicat de dividende a susținut foarte mult prețul acțiunilor. Nu în ultimul rând, comportamentul investitorilor români, care au încredere în țară, reprezintă un alt factor important. România are premise foarte bune de creștere, are acțiuni la Bursă foarte ieftine, iar acestea reprezintă un instrument foarte bun de economisire.”

Eaton își extinde colaborarea cu Microsoft pentru tehnologia UPS

0

Compania Eaton de gestionare inteligentă a energiei electrice, anunță că „își extinde colaborarea cu Microsoft, pentru a accelera aplicațiile tehnologiei sale de sisteme de alimentare neîntreruptibilă (UPS), EnergyAware, în segmente cheie din întreaga lume. Extinderea face parte dintr-un nou cadru strategic dintre Eaton și Microsoft, menit să gestioneze dezvoltări majore din industrie, inclusiv transformarea digitală, sustenabilitatea și tranziția energetică.

Un element cheie al contractului cadru strategic este includerea tehnologiei Eaton EnergyAware UPS în proiectele Microsoft. Funcția principală a unui UPS este asigurarea protecției cu alimentare de rezervă pentru aplicații și facilități critice și protejarea acestora asupra întreruperilor din rețea sau problemelor legate de calitatea energiei. Printr-o strânsă colaborare pe parcursul mai multor ani, Eaton și Microsoft au adăugat capabilități digitale tehnologiei UPS, ceea ce permite utilizarea acesteia ca resursă distribuită de energie (RDE), pentru sprijinirea rețelelor cu niveluri ridicate de generare a energiei regenerabile variabile.

Aceasta va permite unei noi generații de centre de date care interacționează cu rețeaua, inclusiv cele operate de Microsoft, să sprijine operatorii de rețea prin furnizarea unor servicii de flexibilitate critică. Includerea flexibilității în rețea reprezintă o oportunitate pentru centrele de date să valorifice activele insuficient utilizate, de exemplu, prin asigurarea stocării energiei și furnizarea serviciilor de răspuns rapid la frecvență ridicată de care operatorii de rețea vor avea nevoie din ce în ce mai mult, pe măsură ce capacitatea regenerabilă crește, iar rețeaua pierde inerția asociată generării pe bază de combustibili fosili”.

Craig McDonnell, vicepreședinte și director general al Diviziei de tranziție energetică și digitalizare de la Eaton: „O tehnologie UPS care interacționează cu rețeaua contribuie la decarbonizarea energiei la nivelul rețelei, ceea ce înseamnă că sustenabilitatea sa generează beneficii ce se extind dincolo de centrul de date. Aceasta schimbă regulile jocului din punctul de vedere al gestionării energiei în profilul general al impactului asupra mediului al centrelor de date.”

Sean James, directorul Departamentului de cercetare pentru centrele de date de la Microsoft: „Un centru de date care interacționează cu rețeaua este acela în care sistemul său electric extins funcționează nu numai pentru a proteja datele și aplicațiile IT ale utilizatorului, ci și pentru a oferi servicii electrice valoroase operatorului sistemului de transport al energiei electrice și rețelei. Aceste servicii auxiliare vor fi din ce în ce mai importante pentru a sprijini rețeaua să facă față nivelurilor ridicate de energie regenerabilă variabilă.”

Eaton este „o companie de gestionare inteligentă a energiei electrice, dedicată îmbunătățirii calității vieții și protejării mediului pentru oamenii de pretutindeni. Suntem ghidați de angajamentul nostru de a face afaceri corect, de a opera în mod durabil și de a ne ajuta clienții să gestioneze energia ─ astăzi și în viitor. Prin valorificarea tendințelor globale de creștere a electrificării și digitalizării, accelerăm tranziția planetei către energia regenerabilă, ajutând la rezolvarea celor mai urgente provocări de gestionare a energiei din lume, în beneficiul părților interesate și al societății în general.

Înființată în 1911, Eaton este listată la NYSE de aproape un secol. În 2021, veniturile noastre s-au ridicat la 19,6 miliarde de dolari SUA și deservim clienți din peste 170 de țări. Pentru informații suplimentare, accesați www.eaton.com. Urmăriți-ne pe Twitter și LinkedIn”.

Cabinet imagistic pe roți creat de compania Deltamed pentru screening de cancer mamar

0

Compania Deltamed, cel mai mare producător din Europa de Est de vehicule pentru intervenții speciale, a livrat Institutului Regional de Oncologie (IRO) Iași, la sfârșitul lunii mai, o unitate mobilă de screening de cancer mamar: „Unitatea, realizată de companiile Deltamed și Medist Imaging & POC, a fost prezentată public, marți, 21 iunie, de IRO Iași, beneficiarul comenzii, ce o va folosi pentru a efectua mamografii în cadrul proiectului ONCOFEM – Fii responsabilă de sănătatea ta! Prevenție, depistare, diagnostic și tratament precoce al cancerului de sân, Cod SMIS: 136664, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020”. 

După cum anunță Deltamed, „cabinetul imagistic pe roți” pe care l-a creat „va fi utilizat pentru testarea femeilor din regiunile Nord-Est și Sud-Est (12 județe), care au acces limitat la servicii medicale de specialitate. 

Programul ONCOFEM are ca obiectiv testarea a 30.000 de femei, cu vârsta între 50-69 ani fără o zi, din Regiunile Nord-Est și Sud-Est, cu ajutorul unității mobile, ce reprezintă un veritabil cabinet de imagistică pe roți, cu echipamente de înaltă tehnologie medicală ce vor permite realizarea de mamografii digitale 3D. Unitatea Mobilă de Screening de cancer mamar, proiectată și realizată de compania Deltamed, a fost achiziționată de IRO Iași în cadrul proiectului ONCOFEM și a costat 2,572,601.50 lei, TVA inclus”.

Economist Mirela Grosu, managerul Institutului Regional de Oncologie Iași: „Aceste cabinete medicale mobile pot contribui la reducerea inegalităților dintre rural și urban, prin îmbunătățirea accesului populației din rural la servicii medicale, în condițiile în care România are mari probleme la acest capitol, cum avertiza și Comisia Europeană. Nevoia de investigații medicale este uriașă în sate și comune, dacă luăm în considerare că un sondaj de anul trecut arăta că peste 26% din locuitorii orașelor nu și-au făcut niciodată un set banal de analize de sânge. De aceea, posibilitatea de a efectua mamografii în zone din mediul rural ce se confruntă chiar și cu deficit de medici de familie, este o realizare deosebită și ne va ajuta să salvăm numeroase vieți.” 

Dan Gorgan, fondatorul și acționarul majoritar al companiei Deltamed. „Am achiziționat un camion ce avea doar cabină și am instalat pe structura din spate, de la zero, toate instalațiile și echipamentele necesare, pe care le-am conceput astfel încât să transformăm camionul  într- un cabinet de imagistică modern, dar pe roți. Unitatea mobilă de screening mamar înseamnă o încăpere principală protejată împotriva razelor X și în care se află mamograful Senographe Pristina, un al doilea spațiu mai mic unde se pregătește pacienta, o zonă de recepție și o zonă de lucru unde se analizează și se stochează temporar imaginile achiziționate. Toate aceste zone sunt alimentate cu energie electrică și stabilizate termic astfel încât Unitatea să aibă autonomie suficientă pentru o zi de lucru, iar personalul să poată realiza mamografii chiar și în  spații deschise, în câmp, de exemplu.”

Unitatea a fost livrată de către compania compania Medist Imaging & POC în parteneriat cu compania Deltamed, principalul producător de ambulanțe și vehicule speciale din Europa de Est.

Mamograful este digital și a fost produs de General Electric Healthcare, fiind furnizat de compania Medist Imaging & POC, liderul asocierii ce a câștigat licitația organizată de Institutul Regional de Oncologie Iași. Spre deosebire de mamografia analogică, cea digitală se obține mult mai rapid, oferă o mai mare acuratețe imaginilor obținute în urma scanării, reducând astfel riscul de a repeta investigația, deci, implicit, timpul de expunere la raze X. Echipamentul permite, totodată, transmiterea datelor brute și a imaginilor către baza de date a spitalului și medicul oncolog specialist. Primul mamograf de acest tip a fost livrat în septembrie 2021 Centrului Regional din Cluj pentru Prevenirea și Controlul Cancerului. 

Bogdan Niculescu, General Manager Medist Imaging&POC: „Este cel de-al doilea proiect de acest tip realizat la noi în țară, la care ne aducem contribuția. Interesul factorilor de decizie din sănătate pentru a facilita implementarea și dezvoltarea unor astfel de soluții pentru imagistica sânului, pentru sănătatea femeilor, în general, este de bun augur. Ne bucurăm să fim parte din acest demers pentru că și în acest fel ne facem datoria de companie românească dedicată dezvoltării domeniului medical din România. Proiectul în sine a necesitat multe ore de lucru, logistică, service, tehnic și nu este încheiat: specialiștii noștri aplicaționiști și reprezentanții medicali din biroul nostru de la Iași vor fi în continuare alături de beneficiar pentru susținerea instruirilor tehnice și clinice și pentru suportul after-sales specializat.” 

Deltamed este caracterizat drept „cel mai mare producător de ambulanțe din Europa de Est, este o companie de tehnologie centrată pe inovație ce oferă soluții integrate în cazul vehiculelor destinate intervențiilor speciale pentru salvarea de vieți, fie că este vorba despre ambulanțe, autospeciale pentru descarcerare sau pentru stingerea incendiilor. Cu o experiență de 25 de ani în domeniu, Deltamed este o companie cu capital 100% românesc ce oferă proiecte adaptate nevoilor beneficiarilor și concepute specific de echipa sa de profesioniști. Echipamentele instalate pe ambulanțele și autospecialele Deltamed fac parte din gama de tehnologii de vârf ale unor companii de top, la nivel global, pe segmentul lor de activitate.  Unitatea de producție a Deltamed este situată în localitatea Gilău județul Cluj, pe o suprafață cumulată de aproape 15.000 mp ce conține șapte hale de producție propriu-zisă, precum și departamentele de Cercetare & Proiectare și de Control al Calității și After Sales dedicate. Deltamed a înregistrat o cifră medie anuală de afaceri de peste 35 de milioane de euro, în ultimii trei ani”.

Medist Imaging „face parte din grupul firmelor MEDIST alături de Medist Life Science și de Medist Solutions, cunoscut pe piața furnizorilor de echipamente medicale din România încă din 1994. Este o companie dedicată susținerii sectorului imagistic și de Point of Care din România, atât uman, cât și veterinar, prin furnizarea de echipamente specializate de la cei mai importanți producători din lume. Echipa oferă  consultanță pentru implementarea unor proiecte complexe, integrate, de la gândirea soluțiilor potrivite nevoilor, amenajarea optimă a spațiilor, instalarea echipamentelor din portofoliu, pâna la instruirea specializată, atât tehnică, cât și clinică, a personalului medical”.

Unitatea Mobilă de Screening de Cancer Mamar pusă la dispoziție de Institutul Regional de Oncologie Iași pentru implementarea proiectului ONCOFEM – Fii responsabilă de sănătatea ta! Prevenție, depistare, diagnostic și tratament precoce al cancerului de sân are:

  • instalație radiologică digitală fixă pentru mamografie cu tomosinteză tip: Senographe Pristina 3D TM Mobile
  • stație post procesare
  • 11,6 metri lungime, 2,5 metri lățime și 3,5 metri înălțime
  • masă: 10 tone
  • vestiar pentru femeile care vin pentru mamografie
  • cameră pentru personalul medical
  • rampă pentru persoane cu dizabilități, care poate fi coborâtă la nevoie

    Unitatea Mobilă de Screening de Cancer Mamar, realizată de compania Deltamed și livrată de către Medist Imaging & POC, a fost achiziționată de IRO Iași în cadrul proiectului ONCOFEM și a costat 2,572,601.50 lei, TVA inclus. Examinarea gratuită constă în efectuarea unei mamografii digitale cu dublă citire. Pentru a merge cu Unitatea Mobilă de Screening de Cancer Mamar în localitățile din județele vizate de proiect – Iași, Bacău, Vaslui, Botoșani, Neamț, Suceava, Galați, Brăila, Constanța, Vrancea, Tulcea, Buzău – avem nevoie de sprijinul autorităților locale, al medicilor de familie și al asistenților medicali comunitari. 

Proiectul ONCOFEM:

 

Cooperare între IMM-urile din România și Norvegia

0

O delegație a Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), condusă de președintele Florin Jianu, a participat la o serie de întâlniri de lucru la Oslo, Norvegia.

CNIPMMR informează că „scopul vizitei a fost reprezentat de schimbul de bune practici în domeniul dialogului social între România și Norvegia, identificarea modalităților de cooperare între IMM-urile din România și Norvegia și stabilirea de parteneriate în vederea dezvoltării de proiecte cu finanțare norvegiană”.

Programul vizitei a cuprins: întâlnire cu ambasadorul României în Norvegia, Cristian Bădescu, în cadrul căreia a fost solicitată necesitatea unei prezențe mai mari a diplomației economice românești pe piața norvegiană, vizita de lucru în cadrul Organizației de IMM-uri din Norvegia și prezentarea de către CNIPMMR a activității sale în domeniul dialogului social alături de prezentarea de bune practici în acest sens, vizita de lucru în cadrul Innovation Norway pentru identificarea noilor programe cu finanțare norvegiană dedicate IMM-urilor și promovarea acestora la nivel national, vizita în cadrul STARTUP LAB, cel mai mare centru dedicat start-up-urilor din Norvegia și însușirea ca bun model de preluat în România.

CNIPMMR apreciază că „întâlnirile din cadrul vizitei de lucru au facilitat schimbul de experiență între cele două organizații de IMM-uri și au creat premisele colaborărilor viitoare dintre România și Norvegia”.

Florin Jianu, președinte CNIPMMR: „Vizita în Norvegia se înscrie în seria de acțiuni de promovare a oportunităților de colaborare între cele două țări. Am stabilit împreună cu partenerii noștri o serie de actiuni viitoare de colaborare mai puternică între ecosistemele de afaceri din Norvegia și România, o promovare mai intensă a modalităților de finanțare oferite de fondurile norvegiene în contextul unei noi perioade programatice 2021-2027, precum și inițierea de noi proiecte cu partenerii noștri tradiționali, SMB Norway. Reiterez nevoia unei prezente diplomatice economice la nivel de atașat economic, dată fiind importanța dezvoltării relațiilor bilaterale româno-norvegiene!”

Foto: CNIPMMR

Apetitul românilor pentru amenajările din casă duce piața de bricolaj la un record istoric în 2022

0

Piața de bricolaj din România, unul dintre cele mai dinamice sectoare din economie, va atinge un record istoric de vânzări în acest an, de peste 18 miliarde de lei, pe fondul creșterii interesului românilor pentru sectorul DIY, în general pentru amenajarea locuințelor și, în actualul context economic, pentru reducerea consumului energetic.

După 2 ani de pandemie în care magazinele de bricolaj au fost printre puținele deschise, iar vânzările acestora au crescut semnificativ, 2022 anunță o evoluție ceva mai temperată, influențată de provocărilor financiare (inflație, scumpirea creditării, scăderea consumului) și de cele logistice, inclusiv de efectele războiului din Ucraina.

După un prim trimestru bun, în care vânzările au crescut pe fondul dorinței românilor de a evita creșterile de prețuri din lunile următoare, dovadă datele privind creșterea economică din T1 bazată în principal pe consum, restul anului va aduce o creștere temperată a pieței, focusată în principal pe produsele pentru reducerea consumului energetic, estimează experții de la Frames, într-o analiză privind evoluția pieței de bricolaj.

„Se observă deja că românii sunt mai prevăzători în privința cumpărăturilor, decizia de achiziție ieșind din zona de impuls. Cumpărăturile pentru casă, pentru amenajarea locuinței, a grădinii, pentru reabilitarea termică și energetică vin după o cercetare a pieței, mai ales pe internet, legată de prețuri, de specificațiile produselor, de calitatea acestora”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Potrivit experților, piața va continua să crească, din perspectiva cifrei de afaceri, însă avansul va fi unul mai temperat.

Dacă în 2010, sectorul de bricolaj raporta o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de lei, în 2020 s-a ajuns la 15,7 miliarde lei, iar estimările privind acest an indică un nivel în jur de 18 miliarde lei.

Specialiștii afirmă că, în condițiile în care sectorul imobiliar va continua să ofere noi unități locative, iar oamenii, afectați de creșterile de prețuri la energie, vor fi tot mai preocupați de găsirea unor soluții pentru asigurarea unui randament termic sporit locuințelor lor, este de așteptat ca piața de profil să continue, în 2022, evoluția dinamică marcată în anii anteriori.

„Nu este exclus ca, din punct de vedere financiar, 2022 să fie anul în care piața va trece de borna de 20 de miliarde de lei, pe fondul inflației și evoluției sectorului construcțiilor, principalul motor al creșterii acestei piețe. Totul va depinde însă de dinamica consumului și de modul în care vor fi rezolvate problemele de aprovizionare, urmare a efectelor războiului din Ucraina și problemelor din China”, afirmă analiștii.

Și profitabilitatea sectorului ar putea marca un record istoric, de peste 2 miliarde lei. Spre comparație, cele 1729 de firme care activau în sectorul de bricolaj în 2010 raportau un profit total de 200 milioane lei în 2010, iar în 2020, pe fondul creșterii pieței și a numărului de companii (2587), profitabilitatea sectorului se situa la 1,98 miliarde lei.

În 2020, ultimul an pentru care există datele financiare definitive, piața de bricolaj a raportat venituri de 17,4 miliarde lei și cheltuieli de 15,2 miliarde lei.

În sectorul de bricolaj lucrează, în prezent, peste 24.000 de angajați, iar cele mai multe firme sunt în București-Ilfov (394), urmat de Timiș (114), Bihor (113), Cluj (109), Arad (91).

Românii, mai atenți la ce și cum construiesc

2022 a adus o maturizare a pieței de bricolaj, după 10 ani de creștere spectaculoasă.

Investițiilor majore în deschiderea unor noi magazine i s-a adăugat focusul tot mai puternic al companiilor pe comerțul online, un sector extrem de dinamic care a ajuns să reprezinte, în unele cazuri, peste 5% din cifra de afaceri din zona de bricolaj.

„Folosind telefonul mobil, laptopul, românii au devenit mult mai atenți la oferte. Extinderea semnificativă a gamei de produse pe toate segmentele, de la articolele de materiale de construcții (cărămizi, lemn, echipament sanitar) fierărie, vopseluri și lacuri, alte materiale de bricolaj s-a tradus într-o selecție mult mai atentă a produselor, calitatea, specificațiile tehnice căpătând o relevanță mult mai mare decât în trecut, când prețul se afla în prim-plan”, arată analiza.

De la garduri și pavaj, gresie de exterior, instalații pentru amenajare fose septice în zonele în care încă nu sunt condiții și instalații pentru udat grădini, vânzările au înregistrat, astfel, o creștere semnificativă.

Izolarea termică, în prim-plan

Potrivit analizei Frames, statisticile de vânzări indică o preocupare tot mai mare a românilor pentru izolarea termică a locuințelor, decizie justificată de creșterea semnificativă a costurilor cu energia și gazele.

„Au românii o expresie – să îți faci iarna car și vara sanie. E valabilă în această perioadă când vânzările de astfel de soluții sunt pe un trend ascendent. Vorbim de toată gama de produse, de la boilere și centrale termice și electrice cu un consum mai redus de energie, becurile led și panourile solare, la materialele de izolare termică, polistiren expandat, vata minerală”, afirmă experții.

Potrivit estimărilor experților, vânzările de soluții de izolare termică vor continua să se afle în topul vânzărilor.

„Ne așteptăm ca pe măsură ce ne apropiem de iarna lui 2022-2023, când costurile cu energia electrică, cu gazele vor crește, să vedem un interes semnificativ pe aceste zone de produse, acolo unde există o gamă tot mai largă de soluții de ultimă generație, la prețuri competitive”, spun specialiștii.

Potrivit experților, clienții care vor să investească în izolarea termică a locuințelor ar trebui să se documenteze înainte de a face cumpărăturile.

„Ofertele din magazinele de bricolaj sunt multiple, iar criteriile de selecție (compatibilitate, specificații, calitate), dincolo de preț, sunt dificil de înțeles. Ideea e să te informezi temeinic despre ce ai nevoie, să întrebi un specialist și să urmărești tutorialele din surse avizate, pentru a face o achiziție optimă, cu un randament optim pe termen mediu și lung”, spun experții.

Dacă este să vă apucați de izolarea caselor, trebuie să știți că procentele de pierdere a căldurii sunt între 30 – 40% prin pereți, ușile 10% și ferestrele 20%, în timp ce prin acoperiș se poate pierde între 15 și 25% din coeficientul energetic.

Vestea bună este că, potrivit datelor din piața de bricolaj, românii sunt mult mai atenți la comparațiile între produse, la calitate și specificații în general.

De la materialele feroase (oțel beton, țevi si profile, armături fundații),  sisteme de zidărie (BCA, cărămidă, mortare zidărie, adezivi), materiale lemnoase (pal, osb), țiglă metalică/ceramică, materialele și materiale pentru hidroizolatii, etanșări, termoizolații (vata minerală, polistiren și accesorii) la finisaje (plăci de gips carton, profile și accesorii, gleturi, vopsea și tencuieli decorative), amenajări interioare (usi, ferestre și parchet) și instalațiile electrice, căutările pe aceste cuvinte cheie au crescut semnificativ.



Analiza Frames a fost realizată pornind de la datele financiare raportate la Ministerul Finanțelor și Registrul Comerțului de cele 2587 de firme înregistrate în 2020 cu codul CAEN 4752 – Comerţ cu amănuntul al articolelor de fierărie, al articolelor din sticlă şi al celor pentru vopsit, înmagazine specializate.

Estimările privind dinamica business-ului în 2022 aparțin experților companiei de consultanță Frames.

Studiu George și Gaming Marathon: peste 60% dintre gamerii români fac achiziții în timpul sesiunilor de gaming

0

 

  • Peste 60% dintre gameri fac achiziții în timpul sesiunilor de gaming: 4 din 10 își comandă mâncare în timpul sesiunilor și 1 din 2 gameri își comandă jocuri, produse de gaming sau elemente necesare în joc
  • 1 din 2 gameri sunt motivați să facă achiziții cu cardul, dacă beneficiază de oferte cashback în zona de gaming
  • În topul preferințelor pentru comenzile online se află jocurile și produsele de gaming (56%), mâncarea (50%) și hainele (40%), în timp ce 14% dintre respondenți nu fac deloc achiziții online

George, primul banking inteligent din România, a realizat un studiu online în cadrul Gaming Marathon, despre profilul de consum al gamerilor tineri din România. Studiul expune modul în care se raportează gamerii la cumpărăturile online și arată că peste 60% dintre pasionații de jocuri video fac achiziții în timpul sesiunilor de gaming: 4 din 10 își comandă mâncare în timpul sesiunilor, în timp ce 1 din 2 gameri își comandă jocuri, produse de gaming sau alte elemente necesare în joc (skins, coins). 

În topul preferințelor pentru cumpărăturile online pe care le fac în afara sesiunilor de gaming se află jocurile și produsele de gaming (56%), mâncarea (50%) și hainele (40%), în timp ce 14% dintre respondenți au menționat că nu fac deloc achiziții online. De asemenea, 1 din 2 gameri sunt motivați să facă achiziții cu cardul dacă beneficiază de oferte cashback în zona de gaming, de la reduceri la achiziții hardware gaming, la reduceri la jocuri și plăți online pentru monede în diverse jocuri sau la acces gratuit la evenimentele de profil.

„George este aproape de comunitatea de gaming din România de foarte mult timp și, de aceea, ne dorim să extindem beneficiile platformei cu oferte personalizate, relevante pentru profilul gamerilor. Considerăm că gamerii sunt o parte esențială a unui ecosistem digital, iar povestea lui George este strâns legată de capacitatea de inovare continuă, care trece dincolo de servicii și produse financiare. În acest sens, studiul realizat în cadrul Gaming Marathon ne-a ajutat să aflăm care sunt obiceiurile de achiziții online ale pasionaților de jocuri video, dar și cum se raportează la ofertele de tip cashback. Datele arată că avem o bună compatibilitate pe această zonă, astfel că ne dorim să extindem George Moneyback pentru cât mai mulți parteneri și oferte destinate pentru achiziții de jocuri și echipamente dedicate pentru jocuri video”, a declarat Adrian Săveanu, Brand Manager George.

Studiul, realizat pe un eșantion de 1.167 de persoane, are 65,80% dintre respondenți au vârsta cuprinsă între 14-24 ani și arată că cea mai bună formă de a încuraja participarea gamerilor în competiții sau promoții sunt: premiile în bani (57%), premiile în produse de gaming (52%), bilete la evenimente de gaming (21%) și posibilitatea de a-și întâlni creatorul de conținut preferat (21%).

George este un ecosistem digital, care se transformă și evoluează permanent. Astfel, George a adăugat peste 240 de noi funcționalități de la lansare și se bucură de cel mai mare rating în rândul aplicațiilor bancare din România în Google Play și AppStore. Platforma George a fost proiectată de hub-ul de inovație de la Viena al Erste Group, cu implicarea mai multor tineri IT-iști români. George a fost redezvoltat la nivel local de experții BCR, împreună cu un întreg ecosistem digital, unic în Grupul Erste. 

George Moneyback este un program de loialitate al BCR, prin care utilizatorii primesc bani înapoi pentru tranzacțiile efectuate cu cardul lor BCR de debit sau de credit. Acesta este disponibil în aplicația George și poate fi activat direct din profil. Înscrierea în program și utilizarea Moneyback este disponibilă tuturor posesorilor de card de debit sau credit în lei emis de BCR (cu excepția cardurilor „City Card”, cardurilor blocate, expirate, a cardurilor business și cardurilor preplătite) și care utilizează aplicația George. Utilizatorii George pot afla mai multe despre sistemul Moneyback pe site-ul oficial BCR.

Gaming Marathon este cel mai mare festival online de gaming din România, la care participă cei mai cunoscuți creatori de continut, care atrag, la fiecare ediție, sute de de mii de participanți.