Divizia de eCommerce a Zitec vizează venituri de 1,5 milioane de euro și creșterea echipei cu 40% pentru 2022

0

Divizia de eCommerce a Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, a înregistrat în ultimul an o creștere a veniturilor de peste 60% comparativ cu anul anterior. Pentru anul în curs, obiectivele de business pe care divizia și le propune vizează creșterea veniturilor la 1,5 milioane de euro, consolidarea și diversificarea portofoliului de clienți atât la nivel local, cât și internațional și creșterea echipei cu 40%.

Potrivit companiei, divizia de eCommerce și-a dublat numărul de clienți în 2021 față de anul precedent și s-a axat pe dezvoltarea și îmbunătățirea de soluții de tip marketplace și B2B (Business-to-Business) pentru clienții parteneri.  

Printre cele mai importante proiecte și parteneriate desfășurate anul trecut se numără dezvoltarea noului magazin online al retailerului de bricolaj Brico Depot pe platforma Magento 2 Commerce Cloud, migrarea magazinului online al retailerului de produse electro-IT Flanco pe platforma Magento 2 și dezvoltarea continuă a parteneriatelor strategice cu Adobe (Magento) și platforma enterprise de comerț digital VTEX. 

Conform reprezentanților companiei, echipa eCommerce a crescut anul trecut cu circa 30%. La începutul acestui an, conducerea diviziei de eCommerce a fost preluată de Alexandru Dobre, care este alături de Zitec de peste 6 ani. 

Alexandru Dobre

„Digitalizarea accelerată a obiceiurilor de consum ne arată că există în continuare potențial semnificativ de dezvoltare a comerțului electronic B2C și B2B. Retailerii sunt preocupați de identificarea celor mai eficiente tehnologii și soluții pentru automatizarea proceselor de business și îmbunătățirea experienței de cumpărare. În 2022, ne propunem să continuăm creșterea diviziei de eCommerce și să oferim clienților noștri soluții prin care să-i ajutăm să devină mai competitivi. Avem în plan dezvoltarea de noi module în ecosistemele Magento și VTEX, precum și un focus mai mare în zona serviciilor complementare, cu valoare adăugată pentru magazinele online: soluții de Digital Marketing, Business Intelligence, Machine Learning, High Traffic sau High Availability”, a declarat Alexandru Dobre, Head of eCommerce, Zitec.

Anul acesta, Zitec continuă procesul de recrutare, având ca obiectiv o creștere de 40% a echipei de eCommerce. Posturile disponibile în prezent vizează roluri precum: Senior PHP Magento Engineer, Frontend Engineer Magento sau Magento Developer Trainee.  

Totodată, începând cu luna aprilie compania va desfășura un program de internship pentru un număr de șase participanți în cadrul echipei eCommerce. Astfel, pe durata a trei luni, participanții vor avea posibilitatea să își dezvolte cunoștințele PHP, de Magento 2, dar și oportunitatea de a implementa un proiect pe platforma Magento. La finalul programului de internship, participanții au posibilitatea de a se alătura echipei Zitec. 

Cu o experiență de peste 19 ani în dezvoltarea de soluții business, Zitec oferă în prezent servicii de eCommerce pentru clienți importanți din România, precum și din alte țări din Europa. În portofoliul companiei se regăsesc branduri precum Flanco, Brico Depot, iELM sau Arctic. 

Curtea de Conturi a României a finalizat un audit al performanței privind activități din domeniul siguranței alimentare

0

Curtea de Conturi a României a finalizat o misiune de audit privind performanța activităților din domeniul sănătății și bunăstării animalelor, a hranei pentru animale, a siguranței alimentelor, precum și a activităților de control oficial. Acțiunea a vizat perioada 2015-2020 și s-a desfășurat în intervalul 21 mai 2020 – 12 noiembrie 2021 la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) și la Autoritatea Națională Fitosanitară (ANF). 

Misiunea de audit a evaluat eficacitatea modului de organizare și coordonare de către ANSVSA a unităților subordonate din rețeaua națională proprie. Totodată, auditorii publici externi au analizat modul în care ANSVSA și unitățile din subordine, MADR și ANF, și-au asumat și îndeplinit obiectivele, atribuțiile și responsabilitățile stabilite prin lege în domeniul auditat. Constatările în urma misiunii și recomandările formulate de echipa de audit constituie un suport relevant pentru entitățile auditate în activitatea lor, respectiv în remedierea – acolo unde este cazul – a deficiențelor.

Echipa de audit semnalează, ca prim aspect, lipsa strategiilor naționale în domeniul siguranței alimentare, al calității alimentelor și în cel fitosanitar. Absența acestor strategii afectează coerența politicilor și a măsurilor în domeniu, obiectivele naționale pe termen mediu și lung fiind inexistente.

Schimbările frecvente ale managementului superior al ANSVSA – niciun mandat al președintelui nu a fost exercitat integral – și succesiunea de acte normative prin care s-a modificat structura organizatorică a Autorității și a structurilor teritoriale au creat vulnerabilități în continuitatea și coerența decizională. Totodată, este probabil ca sancțiunile aplicate de ANSVSA și de ANF să nu descurajeze încălcarea legii sau să nu fie proporționale cu gravitatea faptei, fiindcă nivelul amenzilor contravenționale nu a fost actualizat și nici armonizat cu regulamentele europene.

Resursele și echipamentele tehnice ale Direcțiilor Sanitare-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor auditate, ale Institutului de Diagnostic și Sănătate Animală, ale Institutului de Igienă și Sănătate Publică Veterinară și ale ANF sunt în mare parte depreciate tehnic și moral, având un grad de uzură între 69% – 100%. Acest lucru generează costuri mari de întreținere și riscuri majore de neîndeplinire a obiectivelor specifice.

În ceea ce privește pesta porcină africană (PPA), acțiunile de prevenție realizate de entitățile publice desemnate și de fondurile private de vânătoare au fost, în unele cazuri, insuficient de bine organizate și coordonate. Măsurile ineficiente privind testarea și supravegherea pasivă a efectivelor de porci mistreți au favorizat răspândirea virusului pe întreg teritoriul țării și creșterea presiunii virale asupra exploatațiilor comerciale profesionale de porcine.

Pe lângă pierderile aduse de decesul sau sacrificarea preventivă a animalelor, această boală a generat costuri însemnate pentru bugetul de stat, prin plata despăgubirilor către deținătorii de animale moarte sau sacrificate preventiv. Astfel, în perioada iunie 2018 – decembrie 2020, s-a achitat în acest scop suma totală de 589 de milioane de lei, reprezentând echivalentul a 122 de milioane de euro.

O altă constatare a auditorilor se referă la schemele naționale de calitate privind rețeta consacrată și produsul tradițional. Acestea nu au fost recunoscute la nivel european deoarece MADR nu a notificat Comisia Europeană înainte de adoptarea acestora. Astfel, din 1.374 de produse alimentare din statele membre, înregistrate în sistemele de calitate europene la data auditului, doar zece erau produse alimentare românești.

În ceea ce privește sistemul de control din domeniul fitosanitar, auditorii au constatat că, în toată perioada auditată, ANF nu a realizat integral planul de control privind monitorizarea reziduurilor de pesticide. Produsele Bio nu au fost verificate pentru a determina prezența sau absența reziduurilor de pesticide, deși au fost planificate acțiuni în acest sens.

Echipa de audit a formulat o serie de recomandări pentru eliminarea deficiențelor și pentru diminuarea riscurilor și a punctelor slabe, așa cum reies din analiza tuturor documentelor puse la dispoziție de entitățile auditate. Astfel, Curtea de Conturi a României înțelege să ofere suport acestor entități în demersurile lor, în limita competențelor și a atribuțiilor stabilite de cadrul legislativ.

Sinteza Raportului de audit poate fi consultată pe site-ul instituției www.curteadeconturi.ro

One United Properties propune acționarilor acordarea de dividende în valoare de 75 milioane de lei pentru anul financiar 2021

0

One United Properties (BVB: ONE), principalul dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, a convocat Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) pentru 26 aprilie 2022. Pe ordinea de zi a AGA se află, printre altele, și aprobarea plății celei de-a doua tranșe de dividende, majorarea de capital social cu aport în numerar, răscumpărarea de acțiuni, precum și alegerea de noi membri ai Consiliului de Administrație.   

„One United Properties a avut un an prosper datorită impulsului primit în urma IPO-ului pe bursă. Performanța excepțională a echipei noastre este o confirmare pentru toți stakeholderii că suntem hotărâți să ne menținem poziția de lider de piață pentru dezvoltări rezidențiale și cu utilizare mixtă premium și să continuăm să aducem profituri consistente pentru acționarii noștri. Deși realizăm permanent investiții importante în dezvoltarea companiei, reușim să menținem o poziție excelentă de numerar și, prin urmare, în conformitate cu politica noastră de dividende, Consiliul de Administrație propune Adunării Generale anuale a Acționarilor acordarea celei de-a doua tranșe a dividendelor pentru anul 2021, în valoare de 42,5 milioane de lei”, a declarat Victor Capitanu, co-CEO One United Properties. 

Pentru 2021, One United Properties își propune să acorde dividende în valoare brută de 75 milioane de lei. Prima tranșă de dividende în valoare brută de 32,5 milioane de lei a fost aprobată în AGA din septembrie 2021 și plătită în octombrie 2021. Consiliul de Administrație a propus acționarilor aprobarea celei de-a doua tranșe în valoare de 42,5 milioane de lei. Dacă va fi aprobat în AGA anuală, dividendele cu o valoare brută de 0,0165 lei per acțiune vor fi plătite la 30 mai 2022. Politica de dividende a One United Properties include plata semestrială a dividendelor. 

Propunerea de alegere a membrilor Consiliului de Administrație este următoarea: mandatele tuturor celor șapte membri actuali ai Consiliului de Administrație vor expira pe 26 aprilie 2022. Membrii Consiliului vor fi aleși pentru un mandat de un an, în linie cu standardele internaționale. Candidații propuși de Comitetul de Nominalizare și Remunerare al Societății sunt Claudio Cisullo (actualul Președinte al Consiliului de Administrație), Victor Cpitanu, Andrei-Liviu Diaconescu, Dragoș Manda, Marius Diaconu, toți membri în prezent în Consiliul de Administrație al One United Properties, precum și Augusta Dragic și Magdalena Soucek, două noi propuneri de membri ai Consiliului.  

Augusta Dragic a co-fondat Grupul Superbet în 2008 împreună cu Sacha Dragic. De la deschiderea primului punct de lucru în urmă cu mai bine de un deceniu, Grupul a devenit liderul incontestabil al pieței românești, extinzându-se la nivel internațional și incluzând mai multe mărci în toată Europa. În 2019, Superbet a atras investiții minoritare de 175 de milioane de euro de la Blackstone, un grup global de investiții cu sediul în SUA, pentru a contribui la creșterea companiei.  

Magdalena Soucek a ocupat funcția de Country Managing Partner pentru EY în Republica Cehă din 2008 până în decembrie 2021. Din 2011 până în 2020 a fost și Managing Partner pentru Clusterul Central al EY, care include Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Serbia, Croația, Bosnia, Herțegovina și Muntenegru. Sub conducerea ei, Clusterul aproape și-a dublat dimensiunea, cu afaceri de 220 de milioane de dolari, 80 de parteneri și 2.500 de angajați. Magdalena Soucek are peste 30 de ani de experiență în furnizarea de servicii de audit și consultanță pentru afaceri. De-a lungul anilor de carieră, s-a specializat în audit și alte proiecte pentru clienți, în principal din industriile farmaceutice, de producție și imobiliare, atât pentru companii multinaționale de top, cât și pentru cele cehe.

În cadrul AGA din aprilie, acționarii vor vota și o operațiune de majorare a capitalului social cu aport în numerar. One United Properties intenționează să atragă de la investitori capitaluri proprii de până la 500 de milioane de lei într-o operațiune de majorare a capitalului social prin emiterea a 330.017.986 de noi acțiuni. Majorarea de capital planificată ar fi a cincea pentru companie, care în iulie 2021 s-a listat pe Piața Principală a Bursei de Valori București după ce a atras cu succes 252 milioane de lei în urma unui IPO.

Capitalul atras în urma majorării va susține strategia de creștere a One United Properties, permițând companiei să profite de oportunități suplimentare din piață. Noul capital propriu va fi investit cu prioritate în noi dezvoltări, în conformitate cu pipeline-ul solid al companiei din prezent, în timp ce poziția actuală de numerar va fi folosită pentru a accelera livrarea dezvoltărilor în curs. Dezvoltatorul se concentrează cu preponderență pe investiții în București, unde se află cea mai mare parte a portofoliului său.

Alte subiecte aflate pe listă în AGA includ propunerea Consiliului de Administrație de a aproba răscumpărarea de acțiuni în scop de trezorerie în limită totală de 10 milioane de lei, la un preț de achiziție maxim de 1,75 lei per acțiune.

Acționarii One United Properties își vor putea exprima voturile în cadrul AGA atât fizic, cât și online, folosind soluția eVote, care va transmite în timp real atât ședințele Ordinare, cât și pe cele Extraordinare. 

Grupul MOL achiziționează ReMat, principala companie de reciclare a materialelor plastice din Ungaria

0

Grupul MOL a achiziționat ReMat Zrt., o companie de reciclare cu fabrici de producție în Tiszaújváros și Rakamaz, Ungaria, și un hub logistic în Bratislava, Slovacia. ReMat este liderul de piață din Ungaria în reciclarea materialelor plastice, cu o capacitate anuală de procesare de 25.000 de tone și aproape 200 de angajați. Tranzacția se înscrie în obiectivul MOL de a deveni un jucător cheie în economia circulară cu emisii reduse de carbon în Europa Centrală și de Est.

ReMat este liderul de piață din Ungaria în reciclarea materialelor plastice și utilizează deșeuri de plastic din surse comunale și industriale. Compania produce o gamă largă de granule reciclate din polietilenă și polipropilenă și produse personalizate. ReMat deține un sistem de selectare automată și echipamente de curățare și granulare de la producători de top, care pot procesa până la 25.000 de tone anual. Datorită acestei achiziții, MOL va putea dezvolta soluții de reciclare personalizate, de la zero, pentru a răspunde cererii din ce în ce mai mari a clienților pentru materiale adaptate economiei circulare.

În februarie anul trecut, Grupul MOL a lansat strategia „Shape Tomorrow” 2030+, care include o nouă strategie de sustenabilitate și a demarat deja acțiuni în acest sens. Unul dintre pilonii principali ai strategiei este integrarea economiei circulare în operațiunile MOL, compania intenționând să cheltuiască 1 miliard de dolari în următorii 5 ani, pentru noi proiecte verzi și adaptate economiei circulare. Integrarea și utilizarea deșeurilor este unul dintre elementele cheie ale noii abordări de sustenabilitate.

„Avem nevoie de plastic în viața noastră de zi cu zi, plasticul este util, ceea ce nu ne place sunt deșeurile de plastic netratate care poluează planeta. MOL a început să investească în economia circulară, pentru că dorim să trăim într-un mediu mai bun, iar pentru asta avem nevoie de mai multe produse reciclate. În plus, există o nevoie din ce în ce mai mare din partea clienților noștri de material reciclat, astfel că acestei cauze îi sunt asociate și bune oportunități de afaceri. Având în vedere acest lucru, în ultimii doi ani am început să construim un portofoliu solid în jurul reciclării. Și nu ne vom opri aici: pentru o economie cu emisii net zero, trebuie, de asemenea, să folosim tot felul de deșeuri ca resursă, într-un mod mult mai inteligent decât în prezent. Obiectivul nostru este să devenim un jucător cheie în economia circulară cu emisii scăzute de carbon în Europa Centrală și de Est, iar această achiziție este un pas major către îndeplinirea acestui obiectiv”,  a declarat Gabriel Szabó, Vicepreședinte Executiv al Grupului MOL Downstream.

„Am parcurs un drum lung de la înființare și suntem incredibil de mândri să fim un pionier în industria de reciclare a plasticului din Ungaria. În ultimele două decenii am investit în instalații de ultimă generație și am extins constant capacitățile de procesare, care pot contribui la îndeplinirea obligațiilor Ungariei față de Uniunea Europeană în ceea ce privește reciclarea plasticului. Suntem încântați să ne alăturăm MOL și să dezvoltăm în continuare această afacere”, a declarat László Olasz, CEO ReMat.

MOL a demarat deja investiții și caută continuu oportunități de a crește ponderea materialelor reciclate din portofoliul său de produse. Primul pas a fost făcut în noiembrie 2019, odată cu achiziția Aurora Kunststoffe GmbH, un fabricant de materiale compozite din plastic reciclat din Germania. Cu o capacitate combinată totală de 40.000 de tone pe an (Aurora și ReMat), MOL poate oferi o gamă largă de compuși durabili din materiale reciclate pentru industriile auto și de ambalaje. MOL a intrat, de asemenea, într-un parteneriat strategic cu compania germană APK, un pionier în dezvoltarea tehnologiei de reciclare a plasticului, care poate produce polimeri de înaltă calitate din deșeuri complexe de plastic prin intermediul unui proces pe bază de solvenți. Recent, MOL a încheiat un parteneriat strategic cu Swiss Meraxis pentru a dezvolta în continuare producția de materiale compuse reciclate pe bază de poliolefine. MOL plănuiește investiții și în domeniul reciclării chimice și face pași importanți către alte activități de management al deșeurilor.

Audiobook-urile, de 12 ori mai căutate decât e-book-urile

0

Audiobook-urile au dominat în luna martie topul accesărilor în detrimentul e-book-urilor, fiind de 12 ori mai accesate decât cărțile digitale, potrivit datelor interne ale Voxa, prima platformă românească de streaming pentru audiobooks şi e-books.

„Formatul audio este de departe cel mai accesat din platforma noastră. Preferința utilizatorilor Voxa pentru audiobook-uri ne indică faptul că timpul este prețios, iar cei mai mulți aleg să asculte cărțile preferate atunci când fac alte activități. Nu este o surpriză. Trăim în secolul vitezei și suntem obișnuiți să facem multi-tasking și, totodată, să profităm de fiecare moment disponibil pentru a face ceea ce ne place”, a declarat Cătălin Meșter, CEO, Voxa.  

În topul accesărilor din luna martie sunt în principal titluri de dezvoltare personală, cele mai căutate titluri fiind: „Gândește ca un călugăr”, „Pacienta tăcută”, „Cafeneaua de la capătul lumii”, „Înconjurat de idioți” și „Curajul de a nu fi pe placul celorlalți”.

De asemenea, odată cu declanșarea conflictului au crescut accesările și pentru titlurile legate de președintele Rusiei, Vladimir Putin sau Rusia. Astfel, e-book-ul intrat recent în portofoliul Voxa, „Hai să vorbim despre Putin” a urcat rapid printre cele mai accesate cărți în format digital. De asemenea, în această perioadă au fost accesate și alte titluri direct legate de război precum: „Oamenii lui Putin. Cum a recuperat KGB-ul Rusia și apoi a atacat Occidentul”; „Trolii lui Putin. Relatări adevărate din prima linie a războiului informațional rus”; „Vin rușii!” sau „Discursul politic rus”.

„Observăm clar o apetență pentru audiobook-urile pe teme de dezvoltare personală printre utilizatorii Voxa. Acesta este un semn că oamenii își doresc să progreseze, iar cărțile rămân în continuare o sursă veritabilă care te pot ajuta în parcursul tău. În același timp, așa cum se întâmplă mereu, contextul actual schimbă direcția atenției și interesul oamenilor în general. Astfel, am remarcat cum titlurile legate într-un fel sau altul de conflictual din Ucraina au atras curiozitatea în aplicația noastră”, a mai declarat CEO Voxa.

Utilizatorii Voxa sunt predominant din categoria 25-45 ani, iubitori de tehnologie și de cărți. Platforma pune la dispoziție zeci de mii de cărți în format e-book și audiobook în limba română și engleză, cu acces nelimitat, dar și rezumate ale cărților. La patru luni de la lansare, Voxa a ajuns la 41 de mii de utilizatori, 15 mii de audio-books si e-books și 35 de edituri partenere.

Tariful pentru un abonament standard la Voxa, care include acces nelimitat, este de 48 de lei. Aplicația poate fi testată gratuit timp de o săptămână.

Enel Green Power semnează un acord de finanțare cu UE pentru o fabrică de panouri solare în Sicilia

0

Enel Green Power („EGP”) și Comisia Europeană au semnat un acord de grant, ca parte a primului apel pentru Fondul European de Inovare pentru proiecte de anvergură. Acesta va contribui la dezvoltarea TANGO (iTaliAN pv Giga factOry), o fabrică pentru producția de module fotovoltaice inovatoare, durabile și de înaltă performanță, în cadrul unității de producție de panouri solare 3Sun a EGP din Catania. În conformitate cu acordul, extinderea fabricii va avea ca rezultat o creștere de 15 ori a capacității sale de producție, până la 3 GW pe an față de cei 200 MW actuali. Este așteptat ca fabrica sa fie complet operațională până în iulie 2024, după ce va începe cu primii 400 MW în septembrie 2023, ceea ce face din 3Sun cea mai mare unitate europeană pentru producția de module fotovoltaice bifaciale moderne  de o asemenea capacitate.

Investiția totală pentru construcția fabricii de 3 GW se ridică la aproximativ 600 de milioane de euro, din care UE va finanța aproape 118 milioane EUR, iar diferența va fi asigurată de EGP. Este așteptat ca această investiție să crească gradul de ocupare a forței de muncă locală cu aproximativ 1.000 de locuri de muncă până în 2024, pe lângă faptul că va acționa ca un catalizator pentru relansarea unui lanț valoric fotovoltaic european.

„Cererea mondială de module solare fotovoltaice crește într-un ritm accelerat”, a declarat Francesco Starace, CEO al Grupului Enel. „Este așteptat ca numai Europa să absoarbă o mare parte din cererea suplimentară datorită competitivității mari și accesibilității acestei tehnologii. Proveniența acestor componente importante reprezintă un punct slab în lanțul global de aprovizionare și vedem nevoia reechilibrării distribuției sale geografice care astăzi este dependentă de o singură sursă din Asia. Această investiție va aduce anual 3.000 MW capacitate de producție înapoi în Europa și va marca un mare pas înainte pentru Italia în menținerea avansului tehnologic”.

„Proiectul TANGO va contribui la atingerea țintelor UE care vizează un consum de energie de 40% provenit din surse regenerabile până în 2030, precum și la reducerea dependenței energetice”, a declarat Salvatore Bernabei, CEO al Enel Green Power. „Fabrica va promova conceptul de economie circulară, prin crearea unui lanț de aprovizionare european mai durabil și mai rezistent, de la proiectare la noi modele de reutilizare a componentelor scoase din uz. Privind în perspectivă, proiectul TANGO are un potențial ridicat de scalabilitate și poate deveni un model pentru alte fabrici de panouri fotovoltaice la scară de gigawați care urmează să fie dezvoltate în Europa în următorii ani.”

Producția 3Sun va include celule fotovoltaice cu heterojuncție bifacială (B-HJT) care captează mai multă lumină solară, deoarece celulele pot răspunde la lumină atât pe suprafețele din față, cât și pe cele din spate. Printr-un program ambițios de cercetare și dezvoltare, panourile fotovoltaice vor fi dezvoltate în continuare pentru a încorpora și o structură numită „Tandem”, care utilizează două celule suprapuse. Acestea din urmă permit captarea mai bună a luminii în comparație cu structurile cu o singură celulă, producând o eficiență generală mai mare. Combinația dintre panourile fotovoltaice bifaciale și structura celulei „Tandem” oferă îmbunătățiri semnificative ale eficienței, ceea ce va permite modulelor fotovoltaice să depășească randamentul de 30%, asigurând o producție medie de energie mai mare.

Panourile de 3GW care urmează să fie fabricate în fiecare an de către Gigafactory pot genera până la aproximativ 5,5 TWh de energie electrică regenerabilă pe an, care, din punct de vedere al sustenabilității, au potențialul de a evita echivalentul a până la aproape 25 de milioane de tone de CO2 în primii zece ani de funcționare. De asemenea, producția generată de panourile Gigafactory are potențialul de a evita achiziționarea a până la aproape 1,2 miliarde de metri cubi de gaz pe an, înlocuită cu energie regenerabilă produsă pe plan intern.

Gigafactory a fost proiectată și construită urmând cele mai bune practici sustenabile și circulare, crescând utilizarea de materiale reciclate și ecologice și reducând consumul de energie și resurse.

În plus, fabrica este pe deplin angajată în cercetare și dezvoltare în colaborare cu centre internaționale de cercetare, companii de top din sector și start-up-uri, cu scopul de a dezvolta noi procese de reciclare pentru gestionarea modulelor fotovoltaice scoase din uz, prin recuperarea și reutilizarea materialelor, într-o perspectivă complet circulară. De exemplu, utilizarea unor proceduri extrem de automatizate, precum și a algoritmilor sofisticați de inteligență artificială, va îmbunătăți considerabil controlul proceselor de fabricație, ceea ce va duce la minimizarea semnificativă a deșeurilor.

Spațiu creativ pentru integrare socială

0

În comunitatea defavorizată numită Pirita, de la marginea orașului Baia Mare, Asociația Zi de Bine a susținut proiectul „Școala curajului”, prin care Asociația Pirita Children a construit un spațiu destinat desfășurării a trei programe educaționale pentru sprijin educațional și emoțional adresat tinerelor din comunitate. Acolo trăiesc peste 130 de copii, în colibe improvizate din lemne, cartoane, folii de plastic găsite pe rampa de gunoi a orașului, fără acces la apă curentă, electricitate, încălzire. Fetele se confruntă și cu  violență domestică, căsătorii timpurii, exploatare prin muncă.

Spațiul constă într-un modul de 9 m/5 m, în care au fost amenajate o bucătărie și o cameră de zi open-space, așezat ca etaj peste modulul actual, în care se desfășoară în prezent un program de tip afterschool.

Bugetul de 38.000 euro necesar pentru implementarea proiectului a fost oferit de partenerii strategici ai Asociației „Zi de Bine”, Lidl România, Grupul E.ON România și UniCredit Bank.

Programele de integrare cuprind următoarele activități: 

  • Un program de informare și conștientizare asupra drepturilor copilului și asupra modalităților de protecție împotriva abuzurilor
  • Un program educațional care să răspundă nevoilor specifice fetelor din trei categorii de vârstă: 6-10 ani; 11-15 ani și respectiv 16-18 ani. Programul educațional va cuprinde activități care să sprijine dezvoltarea fetelor pe toate cele cinci domenii principale: fizic (educație pentru sănătate, yoga, îngrijire personală), cognitiv (ajutor cu temele pentru acasă, alfabetizare, activități creative), emoțional, social și dezvoltarea limbajului
  • Un program de ucenicie: gătit și croitorie, activități care să le ofere fetelor mai multe șanse pentru o viitoare meserie, și totodată să le îmbunătățească obiceiurile de alimentare

Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de Bine: „Când comunitatea în care trăiești îți arată în fiecare zi cât de puțin contezi, șansa de a crește frumos și de a te dezvolta trebuie să vină din afara comunității. Fetele din Pirita au dreptul să-și ia destinul în propriile mâini, să decidă pentru propria viață, iar primul pas în această direcție este să-și cunoască opțiunile. Cu oameni care să le vorbească cu blândețe, pe înțelesul lor, cu acces la educație, la informație. Noi, la Zi de Bine, ne-am propus să creionăm cadrul în care, cu ajutorul prietenilor de la Asociația Pirita Children, aceste tinere să înflorească.“

Claudia Costea, Asociația Pirita Children: „Dacă am face un mic exercițiu de imaginație și ne-am pune pentru câteva secunde în locul copiilor din comunitatea Pirita, abia atunci am putea înțelege cât de dure sunt situațiile cu care se confruntă. Acești copii au în jurul lor adulți agresivi, care consumă alcool, comit infracțiuni, iar cei mici sunt adeseori supuși la diverse forme de abuz: neglijare, agresiune fizică, psihică, emoțională și chiar abuz sexual. Peste 70% dintre cei 72 de copii incluși în sistemul educațional, la grădiniță, școală și programul A doua șansă, învață în clase segregate. Concret, merg zilnic într-un mediu educațional ostil care nu face nici un efort să îi includă. Copiii povestesc despre incidentele zilnice de la școală, unde alți copii le vorbesc urât, îi evită sau chiar îi provoacă la bătaie. De cele mai multe ori, profesorii explică situația prin învinovățirea copiilor din Pirita. Înainte de toate, acești copii au dreptul la educație și la o viață mai bună. Este absolut necesar să înțeleagă că au mai multe opțiuni, oportunități și drepturi, decât li se oferă în acest moment.”

Inițiatorii precizează că „la evenimentul de inaugurare a noului spațiu, vor avea loc activități surpriză pe tema curajului. În plus, fetele vor primi câte un pachet cadou care va conține o pilotă, pernă și produse de igienă personală care să le facă viața de acasă puțin mai confortabilă.

În următoarea perioadă, câte un specialist va merge la “Școala curajului” pentru a le îndruma pe tinerele din Pirita către o viață mai bună: un psiholog, un medic ginecolog de la centrul de planificare familială, un asistent social, voluntari care fac mentorat, o antrenoare de yoga și de asemenea, se va desfășura și un program de dezvoltare personală. Totodată, părinții tinerelor vor fi invitați să vadă locul amenajat special pentru fetele lor și vor fi informați cu privire la activitățile ce urmează să se desfășoare. 

Proiectul este dedicat fetelor din comunitatea Pirita deoarece acestea se confruntă cu cea mai dură atitudine din partea familiei și au cea mai vulnerabilă condiție în comunitatea din care fac parte. Multe dintre tinere au un statut inferior în propria familie.

Toate fetele înscrise la școală merg în clase segregate în Baia Mare și nu au prieteni în mediul școlar. Din cauza faptului că sunt obligate să se căsătorească de la vârste foarte fragede, trei fete de 17 și respectiv 18 ani sunt deja mame, cu unul, doi și chiar trei copii. Mai mult decât atât, nici o fată din Pirita nu are patul, dulapul sau lucrurile ei personale și au responsabilități de mamă pentru frații mai mici. În plus, au probleme dentare, din cauza lipsei produselor de igienă orală și a accesului la consultații medicale, dureri de cap și probleme de concentrare din cauza lipsei unui somn sănătos. Se hrănesc prost și puțin deoarece au fost învățate de mici să pună nevoile celor din jur mai presus decât propriile lor nevoi.

Cei care doresc să susțină proiectele realizate de Asociația Zi de Bine, o pot face fie printr-un SMS cu textul SUS la 8845 sau prin donarea zilei de naștere. Mai multe metode de implicare pot fi găsite aici: https://www.zidebine.ro/doneaza”.

 

Finanțarea cercetării românești de excelență

0

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a lansat în consultare ghidurile solicitantului pentru investiția I8 din PNRR, „Dezvoltarea unui program pentru atragerea resurselor umane înalt specializate din străinătate în activități de cercetare, dezvoltare și inovare” și investiția I9, „Sprijin pentru posesorii de certificate de excelență primite la competiția pentru burse individuale Marie Skłodowska-Curie”. 

MCID subliniază că „inițiativa face parte din seria de măsuri predictibile de care comunitatea științifică românească are nevoie pentru a fi competitivă inclusiv pe plan internațional. Astfel, lucrările post-doctorale ale tinerilor cercetători și tinerele echipe ce includ viitorii lideri ai comunității sunt finanțate prin Planul Național de Cercetare, Dezvoltare și Inovare III (PN III), iar proiectele complexe exploratorii care se adresează cercetătorilor experimentali vor fi finanțate prin PN IV (ce urmează a să intre în consultare publică în luna aprilie). Complementar, investițiile I8 și I9 finanțate din PNRR și lansate astăzi în consultate de MCID asigură atragerea resursei umane înalt specializate din afara României în vederea recuperării decalajelor pe care țara noastră le înregistrează față de media UE și față de țările din regiune”. 

Ministrul Marcel Boloș evidențiază prioritățile Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării: „În calitate de ministru și cadru didactic sunt promotor declarat al comunității românești de cercetare și inovare. Cred în rolul pe care îl poate avea inclusiv în mediul economic prin transfer tehnologic și, implicit, cred în rolul pe care creierele românești îl pot avea în contribuția la PIBul național. Dar pentru a avea performanță de la un domeniu atât de dinamic și competitiv, și pentru ca statul român să își recupereze investiția în cercetare, trebuie să creăm cadrul corect de funcționare. Trebuie să actualizăm cadrul legislativ –inițiativă aflată deja în derulare, trebuie construite mecanisme de finanțare predictibile și, foarte important, create premisele interconectării comunității românești la comunitatea internațională.” 

MCID precizează că „ghidurile lansate în dezbatere publică (disponibile aici) conțin informațiile specifice în vederea solicitării de finanțare, respectiv modalitatea de completare și de depunere a cererii de finanțare, criterii de eligibilitate, grila de evaluare, descrierea etapelor de verificare, evaluare și contractare a proiectelor. În perioada de consultare de 30 zile calendaristice de la data publicării, părțile interesate pot transmite observații și propuneri pe adresa de e-mail consultare@research.gov.ro

Despre măsurile de Investiții 8 și 9

Ø  „I8. Dezvoltarea unui program pentru atragerea resurselor umane înalt specializate din străinătate în activități de cercetare, dezvoltare și inovare”, având ca principal scop atragerea resursei umane înalt specializate din afara României în vederea recuperării decalajelor pe care țara noastră le înregistrează față de media UE și față de țările din regiune, iar ca principal obiectiv, atragerea resurselor umane de excelență pentru dezvoltarea cercetării științifice fundamentale din România și promovarea cercetării fundamentale în scopul încurajării formării resursei umane competente pentru a echilibra investiția în infrastructuri de cercetare și pentru a crește capacitatea instituțională de absorbție a fondurilor europene, respectiv stimularea parteneriatelor internaționale instituționale,  adoptarea Cartei Europene a cercetătorilor și a Codului de conduită pentru recrutarea cercetătorilor de către entitățile care efectuează activități de cercetare-dezvoltare și inovare, componente ale sistemului național de cercetare, dezvoltare și inovare, încurajând formarea cercetătorilor într-un mediu de înaltă calitate științifică.

Ø  „I9. Sprijin pentru posesorii de certificate de excelență primite la competiția pentru burse individuale Marie Skłodowska-Curie”, având ca principal scop identificarea unei resurse de finanțare alternative atât pentru proiectele care au obținut certificate de excelență în apelurile lansate în cadrul Programului Orizont 2020, cât și pentru proiectele care au obținut certificate de excelență în cadrul apelurilor lansate în Programul Orizont Europa. Principale obiective privesc susținerea financiară a cercetătorilor posesori de certificate de excelență la Acțiunile Marie Skłodowska-Curie din Programul Orizont 2020 și Orizont Europa și a organizațiilor de cercetare sau întreprinderi cu activitate principală de CDI menționată în statut ce își desfășoară activitatea pe teritoriul României, încurajarea mobilității cercetătorilor și sprijinirea acestora în dezvoltarea carierei lor, precum și sporirea atractivității sistemului național de CDI.

Componenta C9 din PNRR „Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare din PNRR”, urmărește crearea unui mediu sustenabil, predictiv și simplificat pentru derularea activității mediului de afaceri, creșterea accesului la finanțare, prin dezvoltarea de instrumente adaptate nevoilor întreprinderilor, cu accent inclusiv pe contribuția la schimbările climatice și tranziția digitală, creșterea capacității de inovare a sistemului CDI pentru crearea de sinergii cercetare-mediu de afaceri, precum și dezvoltarea premiselor necesare pentru reformarea sustenabilă a companiilor de stat.

Servicii integrate pentru incluziunea romilor

0

Un proiect multiregional de intervenție socio-economică este „Servicii integrate pentru incluziunea romilor”, implementat de Fundația Health Action Overseas România (HAO), în calitate de promotor de proiect, în parteneriat cu Asociația Curcubeul Cunoașterii Medgidia, Asociația Sprijinirea Integrării Sociale (ASIS) şi Primăria Gălbinași, cu colaborarea Primăriei Municipiului Medgidia şi a Şcolii Gimnaziale Nr. 1 din Gălbinaşi. Proiectul beneficiază de un grant în valoare de 822.018 euro oferit de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE în cadrul programului Dezvoltare locală şi vizează creşterea gradului de incluziune a populaţiei de etnie romă din două comunităţi marginalizate: Barăci – Medgidia (judeţul Constanţa) şi comuna Gălbinaşi (judeţul Călăraşi), prin măsuri integrate, activităţi de abilitare şi prin acţiuni de combatere a discriminării. Proiectul se derulează în perioada februarie 2022-ianuarie 2024.

Conferinţa de lansare a proiectului a avut loc la Medgidia. Au participat potenţiali beneficiari ai proiectului, reprezentanţi ai Directiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Constanţa, Serviciului de Asistență Socială din cadrul Primăriei Medgidia, Spitalului Municipal Medgidia, unităţilor de învăţământ preşcolar şi şcolar din localitate, medici de familie şi experti în cadrul unor organizaţii neguvernamentale care lucrează cu populaţie de etnie romă.

Au fost prezentate serviciile şi activităţile oferite în cele două comunităţi, categoriile de persoane cărora li se adresează, modalităţile concrete în care acestea pot deveni beneficiare ale proiectului, elemenentele de noutate ale proiectului. 

Nicolae Dobrescu, director executiv al HAO, managerul proiectului: „În următorii doi ani vom implementa un proiect complex, în cadrul căruia fiecare persoană de etnie romă care apelează la noi va beneficia de o evaluare iniţială, urmată de un plan personalizat, centrat nu numai pe nevoile sale, ci şi pe ceea ce ştie şi poate ea să facă şi care implică în mod activ beneficiarul de servicii și familia sa. Pentru a obţine rezultate durabile, intervenim cu echipe multidisciplinare (asistenţă socială, educaţie, ocupare) coordonate de un manager de caz, fără a neglija activităţile de grup (ateliere, cursuri, grupuri de sprijin), dar şi evenimentele recreative, dedicate deopotrivă populaţiei de etnie romă şi celei majoritare (expoziţii de fotografie, activităţi de voluntariat şi de tipul vânătoarea de comori).”

Luciana Lăzărescu, director executiv al Asociaţiei Sprijinirea Integrării Sociale: „Acest proiect constituie o provocare pentru noi toţi şi sunt convinsă că vom învăţa multe unul de la celalalt. Cel mai mult contează dorinţa oamenilor din comunitate de a se schimba. Dacă nu au această dorinţă, putem noi să le oferim orice! În plus, avem nevoie de timp pentru a construi o relaţie de încredere cu beneficiarul, de răbdare şi consecvenţă din partea echipei de proiect şi de implicarea liderilor locali.”

Oana Paraschiv, administratorul Asociaţiei Curcubeul Cunoaşterii: „În Medgidia, comunitatea este foarte unită şi implicată şi există un istoric de bună colaborare între toţi actorii implicaţi în acest proiect, aşa că am încredere că vom avea succes. În momentul în care populaţia de etnie romă nu se mai află în situaţii de risc din niciun punct de vedere, câştigători suntem noi toţi; vom avea o comunitate mai bogată, mai puţini oameni fără ocupaţie, infracţionalitate în scădere.”

Ideea a fost întărită de Elena Petcu, şeful Serviciului de Asistență Socială din cadrul Primăriei Medgidia şi de Tudor Pîrvu, secretarul general al Primăriei Gălbinaşi, care au subliniat importanţa proiectului pentru comunităţile pe care le reprezintă, precum şi întreaga disponibilitate de a colabora cu specialiştii organizaţiilor neguvernamentale implicate în derularea proiectului. 

Inițiatorii proiectului precizează: „De serviciile oferite de echipa de proiect populaţiei de etnie romă din comunităţile amintite vor beneficia, în principal, 800 de persoane şi familii aflate în situaţii de vulnerabilitate, risc şi care se confruntă cu diverse forme de excluziune socială, 220 de persoane (adulţi, tineri, copii), în special femei şi tinere cu niveluri scăzute de conştientizare a drepturilor pe care le au, precum şi 80 de experţi şi lideri de etnie romă

Beneficiarii de etnie romă vor avea acces la o gamă complexă de servicii, pornind de la: servicii de informare, consiliere şi acompaniere, inclusiv pentru dobândirea documentelor de indentitate şi obţinerea actelor de proprietate; servicii educaţionale şi de dezvoltare personală pentru copii şi adulţi; servicii de ocupare (profilare vocaţională, evaluare şi certificare competenţe profesionale obţinute pe căi non-formale sau informale, mediere pentru inserţia pe piaţa muncii), precum şi servicii pentru sănătate, inclusiv consultaţii medicale şi consiliere psihologică. Important de subliniat este faptul că dintre cele 1.100 de persoane, 300 vor beneficia de servicii integrate. De asemenea, în cadrul proiectului va fi realizat un Ghid de accesare a bunurilor, serviciilor şi prestaţiilor într-un format uşor de citit şi înţeles de care vor beneficia 300 de persoane de etnie romă. Totodată, pentru tinerele de etnie romă va fi dezvoltat câte un grup de sprijin în fiecare localitate în care intervemim.

În ceea ce priveşte combaterea discriminării, vor fi organizate vizite de informare la cel puţin 150 de instituţii şi organizaţii din cele două judeţe, pentru a identifica bunele practici în ceea ce priveşte lucrul cu persoanele de etnie romă, precum şi nevoile de formare în domeniu. În plus, 230 de specialişti şi voluntari din domeniile educaţiei, sănătăţii, ocupării, asistenţei sociale care lucrează cu persoane de etnie romă vor beneficia de sesiuni de formare privind dezvoltarea competenţelor în recunoaşterea şi combaterea discriminării segmentului de populaţie amintit. Totodată, în cadrul proiectului vor fi realizate un film documentar si un Ghid de bune practici de care vor beneficia angajaţii a 300 de primării din judeţele Constanţa şi Călăraşi.

Informaţii suplimentare despre Granturile SEE şi despre Programul Dezvoltare locală se pot obţine accesând: www.eeagrants.ro  și www.frds.ro”.

Parteneriat Globalworth – Catted pentru small business units

0

Compania imobiliară Globalworth, activă în Europa Centrală şi de Est, a semnat un parteneriat strategic cu Catted pentru zona de industrie ușoară și logistică, axat în principal pe segmentul de small business units. Globalworth anunță că „parteneriatul, având ca acționar majoritar Globalworth, presupune pentru început achiziționarea unui teren de aproximativ 45.000 mp în Ștefănești, ideal pentru o dezvoltare logistică, cât și preluarea unui proiect logistic de small business units dezvoltat anterior de către Catted în Chitila. 

Eforturile celor două companii vor fi concentrate pe spații de depozitare în format inteligent, flexibil, cu servicii suport complet integrate și cu susținerea unei comunități de business avansate în Ștefănești și Chitila. Urmărind diversificarea portofoliului, Globalworth se va axa alături de noul partener pe unități de afaceri mici (small business units) și va dezvolta un concept relativ nou pe piața din România, oferind o mai mare flexibilitate de utilizare și capacitate de extindere față de depozitele logistice clasice. Cele două proiecte cu care începe colaborarea sunt situate în două zone extrem de bine conectate la infrastructura Bucureștiului, capitala rămânând unul dintre principalele hub-uri de producție si servicii de logistică din țară”.

Business Park Ștefănești localizat în zona de nord a Bucureștiului, cu acces facil la Centura Bucureștiului. Locația permite conexiunea rapidă cu centrul Bucureștiului prin autostrada A2. Proiectul va cuprinde 3 facilități industriale care totalizează o suprafață închiriabilă de 18.000 mp, dispuse pe un teren de 45.000 mp. Împreună, cele 3 clădiri vor oferi până la 24 unități de închiriat, cu suprafețe de depozitare de la 500 la 1.500 mp. Fiecare modul dispune de cel puțin 1 drive-in, cât și o rampă de andocare. 

Business Park Chitila localizat în zona de nord-vest a Bucureștiului, cu acces direct la Centura Bucureștiului, proiectul beneficiază de asemenea de conexiune rapidă cu centrul capitalei, cât și cu autostrada A1 și drumul național DN7. Proiectul are 13 clădiri cu o suprafață totală închiriabilă de 7.000 mp, dispuse pe un teren de 18.100 mp. Cele 13 hale dispun de spații de depozitare cuprinse între 200 și 600 mp și de spații de birouri cu suprafețe cuprinse între 50 și 180 mp”.

Mihai Zaharia

Mihai Zaharia, director de investiții Globalworth România și director piețe de capital Globalworth Group: „Globalworth Industrial, sub-brandul de logistică și industrie ușoară a Globalworth, se dezvoltă în continuare. După progresul avut în urma creșterii industriei e-commerce, am identificat un nou target cu mare potențial: companiile mici și mijlocii care caută spații moderne de depozitare. Găsirea unui partener de încredere, Catted, ne-a încurajat să investim în această nouă direcție și sperăm ca unitățile deja existente, precum și cele pe care urmează să le dezvoltăm împreună să răspundă nevoilor acestor companii. Suntem convinși că modelul de business Catted este unul de succes, rezultate atinse până acum vorbesc de la sine, și abia așteptăm să lucrăm împreună și să ne consolidăm prezența pe piață. Având în portofoliul nostru și small business units, vom putea oferi o gamă largă de spații moderne adaptate nevoilor companiilor care operează în România, ceea ce reprezintă unul dintre principalele noastre scopuri.”

Tudor Cobalas

Tudor Cobalaș, Business Developer, Catted: „Viziunea Catted este de a respecta tradiția lucrului bine făcut pentru viitorul îndepărtat. În această viziune ne-am întâlnit cu noul nostru partener. Avem siguranța că prin acest parteneriat cu Globalworth, vom dezvolta si oferi pieții românești parcuri logistice si comunității de business conform cu standarde avansate, care, în mod util și concret, oferă viitorilor nostri chiriasi rezultatele dorite. Planul strategic de dezvoltare pe care se bazează parteneriatul nostru, deschide un nou drum pentru dezvoltarea unei retele nationale de parcuri logistice focusate pe small business units. Beneficiile reale pe care le oferim vor susține dezvoltarea chiriașilor noștri. Venim în întâmpinarea lor și oferim transparența și un parteneriat win-win. Alături de Globalworth vom crea parcuri logistice performante, așa cum ne doream pentru România.”

Globalworth subliniază că „la finalul anului 2021, portofoliul Globalworth Industrial, sub-brandul de logistică și industrie ușoară a Globalworth, se întinde pe o suprafață de peste 261.000 mp, cu un grad de ocupare de peste 95%, în diferite zone din România, cum ar fi Arad, București, Constanța, Oradea, Pitești și Timișoara. Printre proiectele care consolidează activitățile de logistică și ale companiei se numără Pitești Industrial Park, Chitila Logistics Hub, Constanța Business Park, Business Park Chitila, Business Park Ștefănești, Timișoara Industrial Park, Industrial Park West Arad și Industrial Park West Oradea”.