Vestra intră pe piața aviației pentru mediul de afaceri

0

Compania românească Vestra, cu peste 25 de ani de experiență în industria utilităților și a echipamentelor de automatizare, anunță o cifră de afaceri în 2021 de 21 de milioane de euro, în creștere cu 7% față de 2020.  

Vlad Iftime, Managing Partner Vestra: „După o perioadă de restricții cauzate de pandemie, în care principalele sectoare economice au fost parcă amorțite, anul trecut activitatea a început să revină la normal cu pași timizi, dar siguri. Astfel, am început să punem în mișcare proiecte blocate, dar și să accesăm noi oportunități. În plus, am consolidat divizia de IT, destinată atât proiectelor pentru orașe inteligente (smart cities) cât și securității cibernetice (cyber security). În era IoT (Internet of Things ), cele două direcții au nevoie de o abordare integrată pentru a fi cu adevărat sustenabile. În 2022, cuvântul cheie pentru noi este dezvoltarea, atât a noastră, cât și a clienților noștri. În această direcție, vom continua să lucrăm la planurile de creștere a vânzărilor și vom investi și mai mult în digitalizare, unde avem în plan lansarea unei platforme de e-commerce pentru clienții noștri. Focusul departamentului nostru de IT va fi în jurul comunităților și a orașelor SMART. Nu ne este frică să creștem și să oferim alternative la problemele actuale din infrastructura rutieră la nivel național. De aceea, anul acesta avem în plan investiții în domeniul aviației pentru mediul de afaceri, un domeniu subdezvoltat în România, dar care crește în amploare de la an la an.și energie termică, au fost cele mai solicitate servicii.”

Vestra subliniază că prin poziționarea strategică și prin complexitatea serviciilor și facilităților oferite, „reușește să atragă anual noi clienți, ce asigură furnizarea de servicii și soluții inovatoare, care pun accent pe dezvoltarea durabilă. De aceea, strategia de business a companiei constă în oferirea de soluții smart asigurând eficientizarea implementării proiectelor de utilități publice și contorizarea inteligentă prin comunicații specifice, toate acestea contribuind la protejarea mediului înconjurător, un vector important al Vestra.

Dintre cele două divizii principale de activitate ale companiei, anul trecut divizia de utilități a înregistrat o creștere de 9% față de 2020, atât datorită accelerării unor proiecte, cât și alăturării de noi clienți în 2021. Modernizarea infrastructurii și a rețelelor de utilități, îndeosebi proiectele pentru rețele de apă  și energie termică, au fost cele mai solicitate servicii”.

Vestra este caracterizată ca „prima companie din România cu un portofoliu bogat și o experiență vastă de peste 25 de ani care creează o punte între nevoile beneficiarilor (creșterea eficienței și performanței consumului de apă, energiei termice sau gaz) și oferta internațională de produse, servicii și echipamente destinate industriei de utilități.

Vestra comercializează o gamă largă de echipamente de măsură și control, soluții pentru rețele de apă și canalizare, sisteme de automatizare aduse pe piața din România în parteneriat cu lideri mondiali precum Rockwell Automation, Itron, AVK International, Kamstrup, Baroclean, Sainte-Lizaigne, Panduit, Rivard, Orbinox, Enz® Technik Ag, ProSoft Technology, Grupul ECA, Musthane, Cla-Val, Hilscher”.

 

Eurobarometru: Europenii aprobă răspunsul UE la războiul din Ucraina

0

Un sondaj Eurobarometru Flash realizat în toate statele membre ale UE, publicat astăzi, arată un larg consens în rândul cetățenilor UE în favoarea răspunsului Uniunii la invadarea Ucrainei de către Rusia. 

Uniunea Europeană va mobiliza o sumă suplimentară de 52 de milioane EUR pentru Republica Moldova, destinată promovării rezilienței, redresării și reformelor pe termen lung ale acestei țări, în special prin punerea în aplicare a inițiativelor emblematice prevăzute în Planul economic și de investiții al Uniunii pentru partenerii săi estici. Finanțarea va sprijini și punerea în aplicare a Acordului de asociere UE-Moldova.

Olivér Várhelyi, comisarul pentru vecinătate și extindere, a declarat: „UE continuă să colaboreze cu partenerii săi din Republica Moldova pentru a pune în aplicare reforme de lungă durată în beneficiul cetățenilor. Ultimii ani au fost extrem de dificili, resimțindu-se pe deplin efectele pandemiei de COVID-19, ale crizei gazelor și, în prezent, ale războiului Rusiei din Ucraina. Răspunsul poporului moldovenesc la criza refugiaților a fost exemplar. UE a mobilizat rapid sprijin pentru a ajuta Republica Moldova să se ocupe de refugiații ucraineni. De asemenea, suntem hotărâți să accelerăm punerea în practică a Planului economic și de investiții, pentru a asigura redresarea pe termen lung și consolidarea rezilienței acestei țări.”

Asistența financiară nou acordată urmărește să sprijine Republica Moldova în dezvoltarea sa socioeconomică durabilă, rezilientă și favorabilă incluziunii.

Două acțiuni vor fi finanțate prin programul anual de sprijin pentru 2021:

  • EU4Reforms: prin această acțiune se va sprijini Republica Moldova în punerea în aplicare a reformelor legate de Acordul de asociere UE-Moldova și de zona de liber schimb aprofundată și cuprinzătoare. Promovarea eforturilor de reformă din Republica Moldova, în special în domeniul bunei guvernanțe, este esențială pentru ca țara să devină un loc atractiv pentru investiții și afaceri. Sprijinul pentru eforturile de comunicare strategică din Republica Moldova va contribui în special la combaterea dezinformării.
  • EU4Recovery and Resilience: prin această acțiune se va contribui la o dezvoltare economică rezilientă, durabilă și favorabilă incluziunii în Republica Moldova, inclusiv prin sprijinirea IMM-urilor, îmbunătățirea climatului de afaceri datorită facilitării comerțului și îmbunătățirii capacității de inserție profesională. Se va sprijini, de asemenea, o agendă verde transformatoare pentru Republica Moldova în vederea realizării unei dezvoltări economice durabile.

 

Acest sprijin suplimentar se adaugă sprijinului actual pe care UE l-a acordat Moldovei în contextul crizei, și anume:

  • 53 de milioane EUR ca sprijin bugetar;
  • 150 de milioane EUR în cadrul Programului de asistență macrofinanciară, ce urmează să fie plătite în lunile următoare;
  • 13 milioane EUR sub formă de asistență umanitară;
  • 15 milioane EUR pentru a sprijini procesarea în condiții demne și eficiente a cererilor refugiaților, precum și tranzitul și repatrierea în condiții de siguranță a resortisanților țărilor terțe;
  • 15 milioane EUR pentru a sprijini Misiunea UE de asistență la frontieră (EUBAM), care și-a redirecționat recent activitățile pentru a asista polițiștii de frontieră moldoveni în gestionarea sosirii refugiaților. Misiunea va colabora strâns cu Frontex, care își intensifică prezența în această țară, în urma Acordului privind statutul cooperării în materie de gestionare a frontierelor, semnat la 17 martie 2022 de către UE și autoritățile moldovene.

Pe lângă gestionarea crizei, UE continuă să sprijine recuperarea și reziliența pe termen lung a acestei țări, în special prin intermediul Planului economic și de investiții din cadrul Parteneriatului estic, care vizează să mobilizeze aproximativ 3,4 miliarde EUR sub formă de investiții publice și private pentru cinci direcții emblematice în Republica Moldova: sprijin pentru IMM-uri, facilitarea comerțului, eficiența energetică, conectivitate și dezvoltarea capitalului uman. La 31 martie, în cadrul Planului economic și de investiții, Banca Europeană de Investiții și Republica Moldova au convenit asupra unui împrumut de 150 de milioane EUR pentru conectarea țării la rețeaua transeuropeană centrală (rețeaua TEN-T).

THE ENERGY CEO FORUM & AWARDS GALA | a 11-a Ediție • 12 Mai 2022 • 15:00-20:00

0

The Diplomat – Bucharest organizează cea de-a 11-a  ediție a evenimentului anual THE ENERGY CEO FORUM & AWARDS GALA într-o ediție specială care va avea loc pe 12 mai la Radisson Blu Hotel în București.

EVENIMENTUL DE MARCĂ DIN SECTORUL ENERGETIC

Începând ca o primire a Premiilor în 2012, Diplomat Media Events a dezvoltat Gala Premiilor pentru sectorul energetic din România într-o platformă mai complexă, cu CEO  FORUM al industriei energetice urmat de  GALA DE PREMII pentru a evidenția performanța firmelor energetice românești, transmise în direct pe platformele online ale eveniment și Diplomatul-București.

ENERGY CEO FORUM & AWARDS GALA – EDIȚIA ANIVERSARĂ 2022 reprezinta o platformă de dialog dedicată liderilor, companiilor și managerilor care acționează în industrie, cu scopul de a sublinia evoluţia și perspectiva sectorului energetic.

CEO FORUM reunește factorii de decizie de la nivel guvernamental și societatea civilă și liderii de afaceri de nivel C din sectorul energetic. Forumul se alătură pe aceeași scenă personalități de rang înalt, experți și cei mai cunoscuți specialiști în domeniu, pentru a discuta unele dintre cele mai presante aspecte ale industriei de astăzi.

Înscrieri la eveniment: https://energy-ceo-forum-awards.thediplomat.ro/

AGENDA  EVENIMENT

15:00-15:45           DESCHIDERE OFICIALA 
15:45 – 17:15    |    CEO FORUM    |   PERSPECTIVA CELOR 11 ANI IN SECTORUL ENERGETIC DIN ROMANIA 
17:15 – 18:15         Networking cocktail & CINA DE GALA 
18:30 – 20:00    |     ROMANIAN ENERGY AWARDS GALA

15:45 – 17:15   |   CEO FORUM
PERSPECTIVA CELOR 11 ANI ÎN SECTORUL ENERGETIC DIN ROMÂNIA

PANEL

CORINA POPESCU, CEO, ELECTRICA
GABRIEL ANDRONACHE, Președinte Directorat, CNTEE TRANSELECTRICA SA 
ONDREJ SAFAR, Country Manager, CEZ Group Romania
VOLKER RAFFEL_CEO E.ON
CORNELIU BODEA, CEO ADREM
ANCA MIHAILESCU, Head of Energy Practice Romania, NOERR 
BOGDAN BADEA, Presedinte, Directorat HIDROELECTRICA 
MIHAI DRAGHICI, Director, Business Consulting, EY ROMANIA 
CĂTĂLIN NIȚĂ, Director Executiv, FPPG – Federatia Patronală Petrol și Gaze
RADU DUDĂU, Director, ENERGY POLICY GROUP 

AUTORITĂȚI SI FACTORI DE REGLEMENTARE ÎN 2022 

Sectorul energetic, puternic reglementat, are nevoie de o arhitectură si structura clară, pe termen lung, care să încurajeze, de asemenea, investițiile de-a lungul întregului lanț al energiei electrice, inclusiv sursele regenerabile și interconectarea rețelelor, piețe eficiente pentru comerțul cu energie electrică, echilibrarea sistemului și răspunsul eficient la cerere. Guvernele, factorii de decizie, autoritățile de reglementare a pieței, instituțiile publice și liderii de opinie cheie sunt principalii facilitatori și inițiatori ai transformării energetice. Toate acestea în contextul extrem de problematic actual. 

  • Evoluția sectorului energetic în România în actualul context geopolitic
  • Principalele resurse energetice: valorificarea resurselor actuale. Așteptările și potențialul resurselor energetice din România
  • Impactul PLANULUI DE ACȚIUNE AL COMISIEI UE asupra transformării digitale în sectorului energetic din România 

ABORDAREA EFICIENTĂ A ENERGIEI VERDE vs. CEREREA ÎN CREȘTERE pentru ENERGIE | RESURSE TRADIȚIONALE 

Soluțiile de energie verde, inclusiv sursele regenerabile, se extind rapid, dar se pare că ele încă rămân în urmă și nu sunt suficiente pentru a satisface revenirea puternică a cererii globale de energie electrică. Această situație are ca rezultat o creștere bruscă a utilizării energiei pe bază de cărbune care riscă să împingă emisiile de dioxid de carbon din sectorul energiei electrice la niveluri record, se arată într-un raport al Agenției Internaționale pentru Energie. Soluțiile de energie curată fac parte din obiectivele UE și din Pactul ecologic european, iar alternativa nu este o opțiune.

  • Abordarea principalelor aspecte în politicile de decarbonizare din România 
  • Domenii și industrii critice pentru a atinge obiectivele de sustenabilitate si protejare a mediului
  • Strategia României privind tranziția la energie curată
  • Abordarea nevoii tot mai mari de stocuri de energie în actualul context geopolitic: soluții și abordare posibile

CERCETARE ȘI INOVAȚIE, PRINTRE PRIORITĂȚI 
ÎN TRANSFORMAREA ENERGETICA 

Lumea se transformă continuu, către o abordare tehnologică complet integrată și își reconsideră în mod fundamental bazele de resurse energetice. Este o lume în care chiar și fundamentele cererii și ofertei se schimbă, în special pe partea cererii, deoarece noile tehnologii permit utilizarea energiei în moduri mai eficiente și permit noi servicii energetice, cum ar fi vehiculele electrice și rețelele inteligente. Companiile și instituțiile publice trebuie să impulsioneze și să permită implementarea de soluții inovatoare și investiții sporite dincolo de partea de producție și către întregul lanț valoric energetic.

  • Rolul cercetării și dezvoltării în energie. Inovații, obiective și implementări actuale 
  • Principalele abordări ale transformării digitale în energie
  • În ce segmente de business sau operațiuni vedem cele mai dese implementări și inovații din R&D? 
  • Cum sta România în ceea ce privește domeniul cercetării în România? Ce îmbunătățiri se pot aduce pentru a valorifica cat mai mult acest segment? 

TRANZIȚIA CĂTRE ENERGIE VERDE:
DECARBONIZAREA, DESCENTRALIZAREA ȘI DIGITALIZAREA

Piața energiei se confruntă deja cu o schimbare majoră determinată de obiectivul sectorului de a atinge emisii zero și de necesitatea ca rețelele de distribuție să devină complet digitale cu management în timp real. Întregul sistem și rețelele de energie trebuie să fie pregătite pentru acest gen de schimbare, pornind de la capacitățile existente și până la rețeaua de transport și distribuție pentru a putea absorbi noile capacități. Tranziția energetică înseamnă transformarea întregului sector prin implementarea unor sisteme interconectate cu scopul final al unui management eficient și în timp real al fluxului de energie. Și toate acestea pun în perspectiva confruntării cu evenimentele de mediu declanșate în mod repetat și imprevizibil de schimbările climatice. 

Actualizări și evoluție în România privind atingerea obiectivelor ecologice
• Echilibrarea eficientă a tehnologiilor tradiționale cu tehnologiile inteligente
• Abordarea amenințărilor la adresa securității cibernetice într-un sector strategic

SOLUȚII ENERGETICE CENTRATE PE CLIENT

În mediul actual dinamic al tehnologiei rapide și al schimbărilor rapide ale comportamentului clienților, centrarea pe client este esențială pentru a obține o înțelegere profundă a unei baze de consumatori din ce în ce mai diverse. Având în vedere evoluția de anul trecut către piața liberă a energiei din România și tendința de schimbare în creștere a consumatorilor, furnizorii și comercianții de pe piața de energie trebuie să își eficientizeze maniera de atragere și retenție a clienților. Actorii din sectorul energetic trebuie să îmbrățișeze noul etos prin dezvoltarea unui model de jos în sus bazat pe date pentru a înțelege modelele și nevoile actuale de utilizare a energiei ale clienților.

• Impactul tehnologiilor moderne asupra consumatorilor și furnizorilor de servicii energetice
• Este sectorul energetic un sector centrat pe client? Cum să îmbunătățim operațiunile de afaceri la acest nivel?
• Ce soluții centrate pe client sunt cele mai utilizate de furnizorii și distribuitorii de energie?
• Problemele majore cu care se confruntă companiile de distribuție a energiei electrice atunci când vine vorba de serviciul clienți

 

18:30 – 20:00   |   THE ENERGY CEO FORUM & AWARDS GALA

Gala Premiilor în Energie, ajunsă la cel de-al 11-lea an, este un eveniment de elită și o platformă pentru a recunoașterea, recompensarea și celebrarea performantei companiilor, proiectelor și specialiștilor din domeniul energetic din România pentru 24 de categorii. Bazată pe informații cercetate cu rigurozitate și pe un juriu format din nume importante din mediul de afaceri, guvernamental și academic, Gala s-a impus ca un eveniment de marca în calendarul dedicat evenimentelor din domeniul energetic din România. 

JURIU

ZOLTAN NAGY, Vice-Presedinte,  ANRE
VALERIU BINIG, Director, Regulatory and Antitrust, Enel
RADU DUDAU, Director,  Energy Policy Group
SILVIA VLASCEANU, Director Executiv HENRO
ILINCA PANDELE, Senior Consultant & Team Leader Green Tech & Sustainable Development, AHK Romania 
Prof. Dr. GEORGE DARIE, Polytechnic Univ. Bucharest, Dept. of Power Production and Usage, Membru Board of Directors, ICME ECAB S.A.
DANIELA DARABAN, Director Executiv ACUE


Evenimentul va fi transmis LIVE pe site-ul web THE DIPLOMAT – BUCHAREST, pe rețelele de socializare și pe paginile partenerilor evenimentului. 

PARTENERI GOLD: EY Romania, Tinmar, INFORM, Noerr, Romgaz, E-ON

PARTENERI: Engie, Transelectrica, CEZ Group, FPPG – Federatia Patronală Petrol și Gaze, Nuclearelectrica 

INSTITUTII PARTENERE: World Energy Council, BRCC- Camera de Comert Romano-Britanica, AHK Romania, BEROCC – Camera de Comert Romano-Belgiana, HENRO – Asociatia Producatorilor de Energie Electrica, ACUE – Federatia Patronala a Asociatiilor Companiilor de Utilitati, ADAA – Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton, Lovering & Partners Business Performance Consultants, HIM Public Affairs, SCS, Wave 

PARTENERI MEDIA: Automotive Today, Outsourcing Today, Financial Intelligence, Economistul, Romania Durabila, Club Economic, Ziarul Bursa

ASF: Piața RCA își continuă consolidarea: Diversificare fără precedent, un jucător nou acumulează cote notabile. Reguli noi pentru clienții cu risc ridicat

0

Piața RCA își continuă consolidarea începută în ultima parte a anului trecut. Luna februarie 2022 a marcat continuarea procesului de diversificare, un element esențial în creșterea concurenței și, în final, a stabilității pieței. Datele raportate de companiile de asigurare și agregate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) arată că în primele trei luni din 2022 primele brute subscrise (PBS) au ajuns la 2,47 miliarde de lei.

Majoritatea societăților de asigurare, autorizate să vândă RCA, rămâne interesată de piață, concentrarea în zona celui mai mare jucător fiind în scădere, la nivelul lunii februarie. Cota de piață a Euroins a fost de sub 35% în luna februarie, față de aproape 38% în ianuarie, în timp ce jucătorii de pe următoarele poziții și-au crescut cotele. Astfel, Allianz Țiriac a depășit 20,3% în februarie, față de 18,7% în ianuarie, iar Groupama a depășit 19,3% în februarie, față de sub 14,5% în ianuarie. Și societățile Asirom VIG, Grawe și Omniasig VIG rămân cu cote considerabile, în jurul a 8%, la nivelul lunii februarie.

Pe ansamblul perioadei 1 ianuarie – 28 februarie 2022, cota de piață a Euroins a fost de circa 36%, urmată de Allianz Țiriac cu 19,49%, Groupama cu 16,84%, Grawe cu 9,32%, Asirom VIG cu 9,05%, Omniasig cu 7,71% și Generali cu 1,3%. După primele trei luni din an, cota Euroins scăzuse deja sub 35%.

De remarcat este și structura pe maturități a polițelor RCA. Peste 83% dintre acestea au fost încheiate pe perioada maximă, 12 luni, în timp ce doar 5,75% au fost încheiate pe 6 luni (perioada cea mai utilizată până acum). Aproximativ 10% dintre polițe au o maturitate de o lună.

Riscurile ridicate gestionate de BAAR
vor fi împărțite în mod egal între asigurători

În sprijinul aceluiași proces de diversificare, esențial pentru o piață solidă și capabilă să își onoreze obligațiile de plată, Autoritatea de Supraveghere Financiară a venit cu o măsură gândită pentru a elimina riscul de concentrare și în zona clienților cu risc ridicat. Mai precis, Consiliul A.S.F. a decis să aprobe solicitarea firmelor de asigurare membre BAAR ca alocarea clienților cu risc ridicat să se facă în mod egal către asigurătorii autorizați să vândă RCA, nu proporțional, în funcție de cota de piață, ca până acum. Aplicarea noului algoritm de alocare a asiguraților cu risc ridicat va avea impact asupra diminuării concentrării acestor riscuri către o anumită societate de asigurare și dispersia lor, prin preluarea în mod egal de către toți asigurătorii.

Alăturat puteți consulta textul noii reglementări: „Alocarea asiguraților cu risc ridicat se va face în mod egal către toți asigurătorii RCA care au dreptul să practice în România această formă de asigurare și care au emis polițe RCA în anul curent, indiferent de cota de piață deținută. Alocarea se va face după următorul algoritm: câte un asigurat cu risc ridicat la câte un asigurător RCA până la epuizarea acestora, după care procedura se reia.”

Reamintim că, potrivit legislației în vigoare, clienții care primesc cel puțin trei oferte care depășesc cu 36% tariful de referință aferent categoriei din care fac parte sunt încadrați în categoria clienților cu risc ridicat și pot solicita Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România să fie repartizați către un asigurător, la un preț egal cu tariful de referință plus 36%. Până în prezent, BAAR a repartizat deja în acest fel peste 35.000 de clienți cu risc ridicat.

Un nou jucător a acumulat cotă de piață în primele patru luni

Procesul de diversificare a continuat și după luna februarie, iar în piață este prezent cu o cotă notabilă și un nou jucător, Axeria Iard, societate intrată pe piață în baza sistemului Freedom of Establishment (FOE) în decembrie 2021. Conform datelor de vânzări, raportate de brokeri și centralizate de A.S.F., societatea franceză, prezentă în România printr-o sucursală înregistrată local, a atins o cotă de piață de peste 6,5%, per ansamblul perioadei 17 ianuarie – 28 aprilie 2022. În aceeași perioadă, cu o singură excepție și ceilalți asigurători au demonstrat că au apetit pentru vânzările RCA. Euroins a păstrat cea mai mare cotă de piață, de sub 35% (același nivel ca în februarie), urmată de Groupama cu 20,5%, Allianz Țiriac cu 17% și Omniasig VIG cu 9,4%. Axeria Iard, Grawe și Asirom VIG au cote între 6,5% și 7,2%, iar Generali cu 1,15%.

AICI puteți consulta tarifele de referință pentru RCA, în funcție de categoriile de risc.

Evoluția pieței asigurărilor în anul 2021 poate fi urmărită AICI.

Tot ce trebuie să știți despre asigurări, pensii private și piața de capital puteți găsi pe www.edutime.ro.

Investitorul român crede în veniturile sale, dar nu și în economia locală

Creșterea inflației, care s-a înregistrat în perioada de redresare economică după terminarea restricțiilor legate de pandemie, a subminat încrederea în economiile occidentale, băncile centrale acționând timid de teama de a nu înăbuși creșterea economică și așteptând să vadă dacă inflația este tranzitorie. Însă, în această săptămână, Banca Centrală – Fed – din Statele Unite a acționat mai agresiv, urmărind să încetinească creșterea galopantă a prețurilor și să restabilească încrederea în piețe.

Fed a majorat ieri seară rata dobânzii cu 0,5%, așa cum se aștepta piața. Aceasta este cea mai mare creștere din ultimii 22 de ani. Însă veștile despre inflația din Statele Unite nu sunt foarte bune. „Inflația este mult prea mare, înțelegem dificultățile pe care le provoacă și ne mișcăm cu rapiditate pentru a o reduce”, a declarat președintele Fed, Jerome Powell. El a adăugat că există „sentimentul în cadrul comitetului că majorările suplimentare, de încă 50 de puncte procentuale  ar trebui să fie luate în discuție pentru următoarele două ședințe”. Aceste remarci au declanșat o revenire a titlurilor de trezorerie și a acțiunilor, piețele temându-se inițial că sunt în discuție creșteri mai agresive de 0,75% ale dobânzii cheie. 

Inflația produce deja efecte în Statele Unite. Cel mai recent sondaj Financial Health Index arată că, pentru 93% dintre respondenți, creșterea prețurilor a avut deja un impact asupra stilului de viață, în timp ce 40% descriu impactul ca fiind semnificativ. 19% dintre respondenți au declarat că au și-au redus sumele cheltuite pe alimente, 31% pe benzina sau transportul, 33% pe divertisment, în timp ce doar 12% au declarat că nu au redus nimic. De asemenea, mai mult de 50% dintre respondenți au declarat că nu au încredere în economia SUA. 

În mod similar, potrivit sondajului eToro Retail Investor Beat, 66% dintre investitorii individuali din Statele Unite au declarat că nu au încredere în economia țării lor, o creștere de 11% față de luna decembrie a anului trecut. 

Acest tip de neîncredere în economia locală se manifestă și în cazul a 69% dintre investitorii români, dar aceștia sunt cu 5% mai puțini decât la sfârșitul anului trecut. Deși nu au încredere în economie, investitorii individuali din România nu văd probleme în ceea ce privește veniturile și nivelul de trai, două treimi dintre ei fiind încrezători în stabilitatea veniturilor lor, în scădere cu 8% față de decembrie anul trecut. De asemenea, datele eToro Retail Investor Beat arată că 73% au încredere în investițiile pe care le fac. De menționat că 61% dintre investitorii români au copii, iar 4% așteaptă un copil. 

Piața imobiliară, care necesită investiții pe termen lung, ar putea resimți efectele acestei încrederi scăzute. Doar 30% dintre americani consideră că acum este un moment bun pentru a cumpăra o casă, potrivit ultimului sondaj Gallup. Acest procent este în scădere cu 23% față de cifrele de anul trecut și este pentru prima dată din 1978, când Gallup a început acest sondaj, când acest procent a scăzut sub 50%. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că 70% dintre americani cred că prețurile locuințelor vor continua să crească și anul viitor. Ratele ipotecare fixe pe 30 de ani din SUA sunt deja la cel mai ridicat nivel din ultimii 12 ani, de 5,1%, în creștere cu 2% în acest an, ceea ce arată puterea estimărilor legate de economie ale Fed-ului, în ciuda creșterii mici a ratei dobânzii, care a fost de numai 0,25% până ieri. 

Românii sunt la fel de neîncrezători în ceea ce privește perspectivele pieței imobiliare. Doar 23% dintre investitorii români consideră că imobiliarele reprezintă o investiție cu potențial ridicat în următoarele trei luni, în scădere cu 8% față de sfârșitul anului trecut. 57% dintre români nu se arată încrezători în piața imobiliară locală. Procentul este cu 3% mai mare decât în urmă cu patru luni. Sondajul eToro Retail Investor Beat mai arată că, după conflictul militar, investitorii români se tem cel mai mult de inflație. În acest an, aproape jumătate dintre investitori intenționează să investească în active cripto, o treime în acțiuni naționale și internaționale, un sfert în obligațiuni, dar doar 18% intenționează să investească în active alternative, inclusiv imobiliare o scădere de la cei 25% care au deja investiți în acest domeniu. Incertitudinea de pe piețe face ca 42% dintre investitorii români să estimeze că vor investi în următoarele 12 luni aceeași sumă ca anul trecut, 36% declarând că vor investi mai puțin și doar 22% fiind cei care intenționează să investească mai mult.   

 

67,9% dintre utilizatorii de Internet folosesc Mobile și Internet Banking

67,9% dintre utilizatorii români de internet folosesc serviciile bancare online – internet banking sau mobile banking. Două treimi dintre aceștia folosesc serviciile bancare digitale în mod uzual – săptămânal sau chiar mai des, iar restul de o treime sunt ocazionali, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro.

63,6% dintre respondenți au obiceiul să țină evidența veniturilor și cheltuielilor și își urmăresc bugetul lunar. Și, odată cu dezvoltarea serviciilor de Internet și Mobile banking, acest lucru este mult mai ușor, aplicațiile bancare digitale oferind o perspectivă de ansamblu asupra soldurilor și asupra veniturilor și cheltuielilor.

„Anul trecut CEC Bank și-a dublat numărul de utilizatori de Mobile Banking. În medie, fiecare utilizator intră în aplicație pentru a-și verifica soldurile o dată la 4 zile și realizează operațiuni odată pe lună. Pentru a oferi acces clienților mai repede și mai ușor la situația lor financiară, am relansat aplicația de mobile banking sub un nume nou – CEC App și cu un design modern, îmbunătățit și funcționalități noi: creditare online. Din Mobile Banking se pot contracta credite de nevoi personale, printr-un flux scurt, fără documente suplimentare și cu acordare pe loc”, declară Mugur Podaru, Director Operațiuni la Distanță în cadrul CEC Bank. 

În noul CEC App, utilizatorii au acces cu un singur tap/click pe ecran la toate informațiile despre conturile și produsele lor bancare. Totodată, prin funcționalitățile de open banking, clienții au acces la o situație financiară agregată a conturilor pe care le dețin la principalele bănci din sistem. Iar pentru conturile de la anumite bănci se pot iniția și plăți direct din CEC App. De asemenea, utilizatorii eligibili ai serviciilor de Mobile Banking pot aplica pentru creditul de nevoi personale direct din aplicație și primesc răspunsul și banii pe loc.

Utilizarea instrumentelor bancare moderne, conform sondajului:

  • 60,5% dintre cei chestionați susțin că au făcut plăți cu cardul pentru cumpărături online în ultimele trei luni
  • 25,3% dintre respondenți folosesc deja portofelele digitale Google Pay / Apple Wallet pentru plata produselor cu cardul, direct de pe telefon
  • 50,4% dintre români susțin că folosesc în fiecare lună cardul sau un cont bancar pentru plata facturilor lunare

Pentru plata produselor și serviciilor la magazine, 28,3% dintre respondenți preferă plata cu cardul, 40,1% dintre aceștia folosesc atât cardul cât și numerarul. 31,6% dintre respondenți preferă în continuare plățile cash. 

Sondajul privind situația financiară a românilor a fost realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro, în luna martie, pe un eșantion de aproape 1.400 de respondenți din toată țara, reprezentativ pentru utilizatorii de internet. 60,3% dintre respondenți sunt salariați, 44,2% au declarat venituri între 2.500 lei și 5.000 de lei, iar aproape jumătate – 46,9% – sub 2.500 de lei lunar. 38,1% dintre cei chestionați  au vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani, 36% au studii superioare și puțin peste 13% studii postuniversitare. 

Comunități pregătite pentru viitor

0

Echipa multidisciplinară de studenți și absolvenți EFdeN și Reprezentanța Comisiei Europene în România au organizat evenimentul „Ziua Noului Bauhaus European”, care a reunit administrație locală, experți, reprezentanți ai companiilor și ai mediului ONG.

Organizatorii subliniază că „au fost dezbătute cele trei valori fundamentale ale noului curent: sustenabilitatea, incluziunea socială și estetica. O inițiativă strategică a Comisiei Europene, Noul Bauhaus European combină viziunea Pactului Verde European cu o schimbare concretă în comunitate, și stimulează colaborarea transdisciplinară, pentru a găsi noi scenarii și moduri de a trăi și lucra împreună.

«Dacă Pactul Verde European are un suflet atunci putem spune că Noul Bauhaus European este cel care a dus la o explozie a creativității în uniunea noastră» – citatul președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a servit drept motto pentru evenimentul organizat în EFdeN Sustainable City. Cum ajungem mai ușor la oamenii din țară când vine vorba de sustenabilitate, estetică și incluziune, dacă nu prin deschidere către arta ce prinde viață sub umbrela Noului Bauhaus European?

În cadrul evenimentului, discursurile s-au centrat asupra modalităților prin care comunitățile din România se pot dezvolta și pregăti pentru viitor, în linie cu mișcarea New European Bauhaus”.

Ramona Chiriac, șefa Reprezentanței Comisiei Europene în România, a îndemnat publicul să rețină cele 3 concepte pe care este construită viziunea mișcării, „creativitate, sustenabilitate, comunitate. Creativitatea este felul în care putem trai frumos, confortabil, digitalizat, sustenabilitatea se referă la faptul că putem trăi în acest fel, dar în perfectă armonie cu natura, înțelegând impactul nostru asupra mediului înconjurător. Iar prin comunitate este vorba despre noi, despre cum alegem să trăim unii cu alții”.  

Claudiu Butacu, președinte EFdeN: „Cred că e normal să dăm și fail uneori, realist vorbind, noi ne formam printr-un proces de trial and error, greșim de foarte multe ori pentru a ne atinge obiectivele.”

Michela Magas, consilier pentru inovare al Comisiei Europene și al G7, ambasador al comunității Bauhaus, membru al NEB High Level Roundtable: „Artiștii sunt formați să pună întrebări și să critice diverse elemente din diverse perspective, sunt formați sa deschidă noi perspective. Viziunea asupra ceea ce fac era îngustă, însă aceștia au dovedit că pot să se încadreze într-o schimbare de paradigmă.”    

Simeona Manova, membru în cabinetul comisarului Elisa Ferreira, responsabilă pentru coeziune și reforme: „Sunt foarte bucuroasă ca România devine din ce în ce mai activă.”

Principalele idei dezbătute, evidențiate de organizatori, au fost „Generația Bauhaus, regenerarea urbană și exemplele de bune practici utile pentru ca administrația locală să implementeze proiecte de tip smart în comunitățile pe care le pregătim să fie sustenabile, dar și cum parteneriatele de tip public-privat ar juca un rol important în dezvoltarea acestei mișcări”.

Invitații panelului de dezbateri au fost: Ilinka Kajgana – Chief Risk Officer, Member of the Management Board BCR, Roxana Proca – punct de contact național NEB, Maria Neneciu – Project Manager at The Institute, Tudor Roșca – City Manager Sector 1

Discuțiile au fost completate de un moment artistic realizat de „Cuibul Artiștilor”, în spiritul Noului Bauhaus European, un manifest al copiilor, ce au lucrat creativ la un atelier dedicat reciclarii plasticului. 

Noul Bauhaus European este definit ca „un proiect ce vizează crearea unui spațiu UE al designului și al arhitecturii funcționale care să contribuie în egală măsură la îndeplinirea obiectivelor prevăzute în Pactul Ecologic European. Așadar, sunt propuse o serie de măsuri concrete pentru crearea unor spații estetice, funcționale și adaptate vieții de zi cu zi, menite să faciliteze tranziția ecologică și să contribuie la combaterea schimbărilor climatice. Aceasta inițiativa reprezintă o abordare practică destinată creării unor oportunități durabile și inclusive pentru toți cetățenii europeni”.

EfdeN este „o echipă multidisciplinară formată din peste 60 de studenți și proaspăt absolvenți din diverse domenii. Dezvoltă proiecte și oameni care vor să creeze în România. Se concentrează pe sustenabilitate, schimbări climatice, tineret și mediu. Au câștigat peste 50 de premii naționale și internaționale, participând de două ori la cea mai importantă competiție mondială de case solare și tehnologii integrate, Solar Decathlon, în 2014 la Versailles și în 2018 în Dubai. În prezent, lucrează și la cea de-a treia participare care anul acesta va fi în Wuppertal, Germania. În același timp echipa dezvoltă primul prototip de oraș sustenabil din România EFdeN Sustainable City în campusul Facultății de Inginerie a Instalațiilor”.

Echipa EFdeN lansează o strângere de fonduri în valoare totală de 300.000 euro, destinată tuturor companiilor, instituțiilor și persoanelor fizice care vor să susțină echipa pentru a putea reprezenta România la competiția internațională de case sustenabile, arhitectură și tehnologii integrate, Solar Decathlon Europe. Competiția are loc anul acesta în Wuppertal, Germania, în perioada 20 mai – 3 iulie 2022, iar echipa EFdeN este singura echipă participantă din România. Donațiile pot fi efectuate pe https://efden.org/sustine/

 

Rompetrol se alătură ARIR

0

ARIR, singura asociație specializată în Relația cu Investitorii din România, o comunitate a celor mai importante companii listate la Bursa de Valori București, anunță un parteneriat cu un nou membru, Rompetrol (Grupul KMG International). Două companii din cadrul Grupului, Rompetrol Rafinare (BVB: RRC) și Rompetrol Well Services (BVB: PTR), sunt listate la Bursa de Valori București, în piața principală.

Costinela Drăgan, Sustainability Director, Rompetrol:

„Ne alăturăm comunității ARIR și facem un nou pas pentru consolidarea activității noastre în Relația cu Investitorii. Avem 2 companii listate la Bursa de Valori București, operațiuni internaționale extinse pe piețe din Europa și Asia, și ne-am angajat la implementarea celor mai bune practici și standarde de guvernanță corporativă, ESG și comunicare permanentă, transparentă cu investitorii și cu toți stakeholderii noștri. Prin activitatea noastră, alături de ARIR, ne dorim să contribuim semnificativ la dezvoltarea pieței de capital locale.”

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR: 

„Suntem o comunitate din ce în ce mai relevantă pentru piața de capital și alăturarea celor mai mari companii listate confirmă acest lucru. Prin coagularea liderilor din diverse industrii, reuniți prin piața de capital, ARIR devine o voce tot mai activă. Piața de capital a evoluat în ultimii ani odată cu includerea în indicii internaționali, astfel așteptările investitorilor sunt pentru transparență în creștere.”

Cu peste 5.000 de angajați, KMG International este o companie integrată de petrol și gaze, cu operațiuni în 11 piețe principale din Europa și Asia Centrală. În România, Grupul este prezent cu trei unități de producție, o rețea amplă de distribuție carburanți, și activități de servicii industriale. 

Rompetrol Rafinare (RRC), companie membră a KMG International, operează 2 rafinării – Petromidia, cea mai modernă rafinărie din România, și Vega – cu o istorie de peste 110 ani, îmbinând noile tehnologii de procesare a petrolului cu experienţă unui echipe de profesionişti. Aprovizionarea cu ţiţei din Kazakhstan se realizează prin portul Midia, amplasat în vecinătatea platformei industriale, care poate primi până la 150.000 tdw, sau prin portul Constanţa. Rafinăria dispune de un terminal marin şi facilităţi de cale ferată şi auto pentru încărcarea / descărcarea produselor.

Rompetrol Well Services (PTR) este una dintre cele mai importante companii de servicii speciale la sondă din România. Aceasta asigură o gamă largă de servicii pentru sondele de petrol și gaze naturale din România şi Europa de Est (cimentări, operaţiuni de consolidare şi împachetări, stimulări, testări, instrumentaţii, operaţiuni de tubare a sondelor, etc). Rompetrol Well Services a fost înfiinţată în 1951 ca societate de stat în subordinea Ministerului Petrolului şi Chimiei, sub denumirea de “ICOTS – Întreprinderea de Cimentări, Operaţiuni si Transporturi Speciale”. Din 1990, compania a devenit societatea comercială Petros Ploiesti și a fost listată din 1998 la Bursa de Valori Bucureşti. Grupul Rompetrol (în prezent, KMG International) a preluat în 2000 pachetul majoritar de acţiuni, având în prezent o participaţie de 73%.

ARIR a fost înființată la inițiativa Danielei Șerban în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica şi Tony Romani. Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, MedLife, Romcarbon, Farmaceutica REMEDIA, Autonom, IMPACT Developer & Contractor, 2Performant, One United Properties, Transport Trade Services, Patria Bank, Connections Consult și BRD – Groupe Société Générale ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, eVote, Mazars și Marsh Broker de Asigurare – Reasigurare au devenit Membri Afiliați.

Membrii ARIR sunt printre cele mai mari companii din România, ce au în comun dorința de a implementa cele mai bune practici de transparență, comunicare cu investitorii și guvernanță corporativă.

SkyTower, facilități în premieră pentru comunitatea de afaceri din România

0

Cea mai înaltă clădire de birouri din România, SkyTower, reper în peisajul Bucureștilor, inaugurează facilități în premieră pentru comunitatea de afaceri din România, în urma unei investiții strategice finalizare de dezvoltatorul imobiliar Raiffeisen Property Holding International (RPHI), proprietarul clădirii SkyTower: centrul multifuncțional de evenimente SkyHub, cu primul amfiteatru amplasat într-o clădire de birouri; cel mai mare ecran video LED și cele mai înalte coloane verzi instalate în lobby-ul unei clădiri de birouri. 

Karl-Maria Pfeffer, CEO, RPHI: „Aceste proiecte inovatoare pe piața de birouri din România reiterează ceea ce reprezintă SkyTower – calitate ridicată, clădire iconică, prestigiu și modernism. Ne propunem să stabilim noi standarde și să ridicăm constant nivelul calității în industria de birouri. În ciuda provocărilor macroeconomice și sociale, SkyTower a înregistrat rezultate bune. Prin urmare, planurile noastre de investiții continuă în ceea ce a devenit o experiență unică, un spațiu ce oferă o experiență completă de lucru pentru comunitatea noastră de afaceri. Ultimii ani au adus o schimbare a cerințelor companiilor în privința spațiilor de lucru. Standardele folosite pentru clădirile de birouri în urmă cu un deceniu încep să dispară, iar oamenii se așteptă la condiții de lucru de calitate la locul de muncă. Ceea ce am identificat este de fapt nevoia unei experiențe la locul de muncă. De la săli moderne de ședințe, până la zone unde angajații se pot relaxa la locul de muncă. Poziția noastră ne permite să urmărim și să implementăm acest tip de investiții și optimizări, pentru a continua să fim un leader al pieței locale de birouri”.

SkyHub Events Centre are o suprafață de aproximativ 450 de metri pătrați, trei zone de evenimente: amfiteatrul multifuncțional cu 55 de locuri și un ecran de proiecție cu tehnologie edge; o zonă de cocktail și lounge, cu bar; o sală de ședințe de 12 locuri, echipată cu două ecrane cu rezoluție 4K.  

Este de reliefat că „SkyHub Events Centre va fi utilizat atât de către chiriașii clădirii, cât și de către clienți externi. În prezent, gradul de ocupare a Sky Tower este de 94%, cu un mix echilibrat de chiriași (multinaționale și companii de dimensiune mai mică).

Urmărind nevoile și așteptările comunității de afaceri, precum și tendințele de digitalizare în plină dezvoltare, modernizarea lobby-ului SkyTower face parte din planul strategic de investiții al Grupului. Astfel, în urma unor importante lucrări de renovare, lobby-ul SkyTower este acum dotat cu un perete LED de 6 metri înălțime, 9 metri lățime și 1,2 metri adâncime, cel mai mare ecran de acest fel instalat într-o clădire de birouri de pe piața locală.

Având în vedere că proiectele sustenabile și de mediu fac parte din strategia pe termen lung a RPHI, chiriașii și vizitatorii SkyTower se pot bucura acum și de cele mai înalte grădini verticale din sectorul office din România.  Acestea sunt formate din două coloane cu înălțimea de șase metri, acoperite integral cu plante naturale”.

Karl-Maria Pfeffer accentuează că „SkyTower este un activ cheie în portofoliul nostru și ne angajăm să investim în continuare în creșterea și dezvoltarea sa. Mai mult, România, o piață strategică pentru grupul nostru, are un potențial ridicat de a atrage investiții străine și de a menține unele dintre cele mai înalte standarde de calitate din regiune”.

SkyTower este caracterizată drept „cea mai înaltă clădire din România și cea mai iconică clădire de birouri din București. Turnul are 37 de etaje, ajungând la o înălțime de 137 de metri deasupra solului și 60 de metri de structură subterană cu 5 etaje de locuri de parcare și depozitare. Toate zonele de birouri din SkyTower sunt iluminate natural, iar etajele superioare beneficiază de ascensoare de mare viteză, care ating o viteză maximă de 6 metri pe secundă.

SkyTower este prima și, în prezent, singura clădire de birouri din România certificată LEED Platinum Operations and Maintenance (Operațiuni și Mentenanță), care deține, de asemenea, și atestarea Gold DGNB pentru clădiri sustenabile, în urma evaluării de către ÖGNI (Societatea austriacă pentru managementul imobiliar sustenabil).

De la finalizarea construcției în decembrie 2012, SkyTower a devenit un punct de reper al orașului, remodelând orizontul noului cartier de afaceri din nordul Bucureștiului și stimulând dezvoltarea de noi proiecte în zona Floreasca-Aurel Vlaicu. Mai multe informații aici: www.skytower.ro”. 

 

RĂZBOINICUL PĂCII – Cel mai bun dansator de Flamenco din lume, Eduardo Guerrero, vine la București. Regele Flamenco-ului modern dansează imposibilul

Spectacol uriaș la București:
Minunea dansului spaniol dansează imposibilul!

Pe 26 și 27 mai, ora 19:30, la Sala Palatului, cel mai bun dansator de Flamenco din lume, Eduardo Guerrero, supranumit regele Flamenco-ului modern, vine în fata publicului romanesc alaturi de Compania sa, cu doua spectacole de gala.

In plina explozie creatoare, cu energia devoratoare a vedetei aflate pe culmea carierei, dupa Londra, Düsseldorf, Miami, Dubai – unde a reprezentat Spania la Expozitia Mondiala –, New York si multe alte orase mari ale lumii, Razboinicul Eduardo vine sa danseze la Bucuresti, pana dincolo de orice limita, pana la miezul incandescent al vietii, pentru Pace.

Una dintre cele mai impresionante reprezentatii, care urmeaza sa fie pusa in scena de la Sala Palatului, este spectacolul FARO sustinut la Expozitia Mondiala din Orientul Mijlociu, EXPO 2020 Dubai, unde Eduardo Guerrero a reprezentat Spania, aducand in fata publicului in acelasi timp poezia, muzica inflacarata si tehnica desavarsita.

Eduardo Guerrero a conceput pana acum 12 spectacole, 12 premiere – intre care amintim intoarcere (https://www.youtube.com/watch?v=whP2LLyrdaw ), Aleea pacatelor (https://www.youtube.com/watch?v=JeKLFPzaIJE ), Desplante (https://www.youtube.com/watch?v=ckbvvjwwF3o ), Guerreo (https://www.youtube.com/watch?v=hXQNIwjF3wI ), Umbra efemera (https://www.youtube.com/watch?v=WZduGGg7Er4 ) si Umbra efemera II (https://www.youtube.com/watch?v=6cEILvgY0P8 ) sau Gaditania – pentru compania sa de dans flamenco, prezentate in Spania, Mallorca, Germania, Olanda, SUA, Mexic, Tenerife, in Chile, Argentina, Peru, Columbia, dar lista tarilor care l-au aplaudat nu se sfarseste aici. Cel mai recent spectacol al sau, Debajo de los pies (Sub picioare), despre care se spune ca este cel mai ambitios proiect din cariera lui, se bucura de sase nominalizari la pestigioasele Premii Lorca.

FABULOS! Este cel mai potrivit cuvant care l-ar putea defini pe Eduardo Geuerrero. Cine il vede dansand, cine ii simte vibratia, cine intra in campul lui magnetic, cine intelege structura coregrafiei lui va capitula in fata evidentei si va exclama cu toata fiinta „ASA CEVA NU EXISTA! E FABULOS!!!”

Despre el, revista Flamenco Divino scrie ca „nu isi fixeaza limite, pentru ca nu are nevoie de ele. El DANSEAZA IMPOSIBILUL”.

Diario de Sevilla il omagiaza pentru forta incredibila pe care o are: „Brutal. Radical. Danseaza cu furie si din maruntaie. Gol. Exorcism. Dar acest dansator de Flamenco nu isi pierde niciodata eleganta, stilul care ii este semnul distinctiv. Un adevarat tur de forta, atat fizic, cat si, mai ales, emotional. Guerrero este un dansator total, cu o tehnica exceptionala, asimilata de la clasici – de la Antonio si, de asemenea, de la Carmen Amaya –, actualizandu-si mostenirea cu naturalete si, dupa cum am spus mai inainte, cu eleganta.”

Eduardo Guerrero González s-a nascut in 1983 la Cádiz, in Andaluzia Flamenco-ului, si a inceput sa danseze pe cand avea doar sase ani. A studiat balet clasic si dansul spaniol la Conservatorul de Dans din Cádiz, iar apoi s-a perfectionat in dansul clasic si contemporan.

Rar se intampla ca aplauzele explozive ale spectatorilor sa fie amplificate cu atata entuziasm de critica de specialitate. Dar cu Eduardo Guerrero presa nu poate fi decat maxim elogioasa!

El Diario de Jerez subliniaza: „Guerrero isi cunoaste mai bine decat oricine aspectul si elasticitatea corpului, iar atunci cand vine vorba de a se exprima intr-o coregrafie, profita de acele calitati pana la epuizare”.

Flamenco este mai mult decat muzica si dans. Pentru cei care traiesc in Flamenco, este chiar ratiunea lor de fi. Pasiune, forta, energie vitala. UNESCO a declarat FLAMENCO drept patrimoniu cultural imaterial al umanitatii.

La Sala Palatului, veti simti la Eduardo Gurrero acel pretios „duende”, acel talent special de a transmite emotii salbatice, care iti taie respiratia. Compania Eduardo Guerrero vine, impreuna cu vedeta care ii da si numele, cu doi chitaristi de exceptie, doi solisti vocali extraordinari si o dansatoare celebra deja in Europa, pentru spectacolele personale: Maria Moreno. Echipa tehnica este de prim rang, iar artistii si tehnicienii se armonizeaza spectaculos sub bagheta regizoarei – si manager totodata – de mare succes la randul ei: Clara Castro.

Nu ratati cel mai important eveniment cultural al primaverii! Nu ratati una dintre cele mai frumoase zile ale acestui an! O puteti petrece cu Razboinicul Pacii!!!

Bucuresti, 26 si 27 mai 2022, la Sala Palatului, ora 19:30. Biletele se pot cumpara pe salapalatului.ro; eventim.ro; vivabilet.ro; entertix.ro si iabilet.ro. Castigati 80 de lei pana pe 30 aprilie2022 pentru fiecare bilet cumparat.

Articol preluat de pe Lumea banilor.