În cadrul unui raport realizat de e-Jobs aflăm care sunt termenii cei mai cautați în materie de joburi de către românii în 2021, anume inginer, șofer, contabil și economist, fiind cele mai dorite joburi ale anului. Și cuvintele „Acasă”, „remote” și „part-time” s-au aflat în topul căutărilor candidaților în 2021.
Anul acesta a fost, cu siguranță, unul al revenirii pentru piața muncii. Cu o medie de peste 30.000 de joburi noi și peste 1.000.000 de aplicări în fiecare lună pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare din România, 2021 a fost mai mult decât propice pentru schimbările profesionale. De la începutul anului și până în prezent, candidații au efectuat aproape 8 milioane de căutări în site.
Jobul de inginer a fost cel mai râvnit de către candidați, totalizând circa 178.000 de căutări în site. Pe locul 2 în topul căutărilor se află cuvintele „acasă” „remote” și „work-from-home”, acestea fiind căutate, în total, de aproximativ 131.000 de ori. Deși procentul de joburi remote publicate pe eJobs a crescut de la 1,3% în 2019 la 6,3% în 2021, în continuare interesul candidaților este mai mare decât oferta de locuri de muncă pusă la dispoziție de angajatori: aproximativ 12% dintre aplicările din acest an fiind pentru joburi remote. A treia cea mai căutată sintagmă pe eJobs.ro a fost „part-time”, cu circa 98.000 de căutări.
Bogdan Badea, CEO eJobs România
„Ultimul an și jumătate a marcat atingerea unor recorduri atât în ceea ce privește numărul de joburi care oferă posibilitatea de a lucra de acasă, cât și interesul candidaților pentru acestea. Deși o mare parte dintre angajatori doresc să-și aducă echipele la birou, nevoia candidaților/angajaților de flexibilitate devine din ce în ce mai stringentă. Chiar și în condițiile revenirii la birou însă, cei care-și doresc să lucreze de acasă vor avea în continuare deschisă această posibilitate în cele mai multe companii”, explică Bogdan Badea, CEO eJobs România, liderul pieței de recrutare din România.
Pe lângă inginer și șofer, și joburile de contabil și economist au fost foarte populare anul acesta în căutările candidaților pe eJobs.ro. Interesul lor pentru joburile din urmă se poate constata și la nivel de aplicări, căci domeniul financiar-bancar se află anul acesta în topul domeniilor care au primit și cele mai multe candidaturi. Candidații au aplicat în 2021 la joburi din acest sector de peste 1,2 milioane de ori.
„2021 a fost anul în care candidații au avut mai mult curaj să facă schimbări în carieră, dar și anul în care au înțeles mai bine cum arată locul de muncă ideal pentru ei. Având în vedere traiectoria mai clară pe care o au în față acum, anul viitor lupta pentru candidați se va intensifica și mai mult. Iar cei din urmă nu vor accepta să facă prea multe compromisuri când vine vorba de angajare. Din aceste motive, ne așteptăm să vedem rate de fluctuație tot mai ridicate în companii și eforturi tot mai mari din partea acestora pe zona de atragere de talente, dar și proiecte de employer branding și programe de retenție tot mai elaborate”, mai spune Bogdan Badea.
În același timp, au fost și candidați care nu au fost foarte hotărâți în privința traseului lor profesional: 6.291 dintre căutările din acest an au fost pentru cuvântul „muncă”, 3.756 pentru „birou” și 1.023 pentru „job”. Pe de altă parte însă, câțiva candidați au știut foarte bine ceea ce-și doresc: 2.662 dintre căutări au fost pentru „șef”.
În acest moment, peste 27.075 de locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pewww.ejobs.ro.
Primul târg al antreprenorilor în vârstă de zece ani îl deschid elevii din clasa a III-a a Complexului Educațional Laude-Reut prima școală care a aderat la „Pactul pentru educaţie antreprenorială”.
Târgul micilor antreprenori se desfășoară pe 16 decembrie, la Complexul Educațional Laude-Reut, între orele 12.00 și 14.00. Copiii vor vinde produsele și serviciile create special pentru târg, la care au muncit de la începutul anului școlar, în cadrul cursului de educație antreprenorială, oferit de programul Kids in Business, caracterizat ca „un proiect care vizează iniţierea copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani în conceptele de afaceri, având ca obiectiv pe termen mediu și lung crearea unui ecosistem național de educație antreprenorială. Kids in Business este locul unde copiii învață în mod practic de la antreprenori reali fiecare etapă ce trebuie parcursă pentru a transforma visul, pasiunea, talentul sau o simplă idee într-o afacere. Procesul de predare-învăţare se realizează prin metode interactive, majoritatea nonformale, precum proiecte, simulări virtuale ale unor situații antreprenoriale, jocuri interactive şi valorificarea ideilor de afaceri în cadrul târgurilor Kids in Business şi pe platforma KIB”.
One United Properties (BVB: ONE), unul dintre principalii dezvoltatori imobiliari de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din România, va distribui în data de 20 decembrie 2021 acțiuni gratuite în proporție de 4 acțiuni noi ONE pentru fiecare 5 acțiuni deținute. Acțiunile gratuite vor fi acordate acționarilor care dețin acțiuni ONE la data de înregistrare 16 decembrie 2021. Data participării garantate, adică ultima dată la care investitorii pot cumpăra acțiuni ONE pentru a beneficia de acțiunile gratuite, este 15 decembrie 2021.
„Încă de la prima operațiune de majorare a capitalului One United Properties efectuată în 2017, am incorporat întotdeauna primele de emisiune in capitalul social. Totodată, având în vedere potențialul incredibil de dezvoltare al sectorului imobiliar din România, dar și de peste hotare, suntem dedicați păstrării politicii noastre de dividende orientate spre creștere, care încorporează atât distribuția de numerar, cât și acordarea de acțiuni gratuite. Ne menținem astfel politica de dividende conform căreia vom distribui acționarilor până la 35% din profitul brut consolidat, restul capitalului fiind reinvestit în creșterea afacerii noastre. În paralel, dorim să conservăm modelul de distribuție semestrială a dividendelor, prima plată a acestora fiind aprobată în cadrul adunării anuale a acționarilor din luna aprilie a fiecărui an, iar cea de-a doua fiind supusă aprobării acționarilor în a doua jumătate a anului. Credem că această abordare atinge echilibrul perfect între a recompensa toți acționarii noștri pentru contribuția lor, menținând în același timp accesul la capitalul necesar dezvoltării noastre,” a declarat Victor Căpitanu, cofondator al One United Properties.
Valoarea totală a majorării de capital social este de 228.812.470,60 lei, iar compania va emite un număr total de 1.144.062.353 de acțiuni ordinare noi, cu valoarea nominală de 0,20 lei pe acțiune. Capitalul utilizat pentru această operațiune provine din încorporarea a aproximativ 80% din primele de emisiune rezultate în urma IPO-ului pe care One United Properties l-a derulat în perioada 22 iunie – 2 iulie 2021. Prin urmare, în urma operațiunii de majorare a capitalului social, capitalul social al One United este de 514.828.058,80 lei, împărțit în 2.574.140.294 acțiuni.
În cazul în care numărul de acțiuni la care are dreptul acționarul nu este un număr natural, numărul de acțiuni atribuite va fi rotunjit în jos la următorul număr natural. Pentru fracțiunile de acțiuni, One United Properties va plăti un preț de decontare rezultat din algoritmul stabilit conform prevederilor legale aplicabile, care este egal cu 2 lei. Decontarea fracțiunii de acțiuni va fi plătită acționarilor în data de 27 decembrie 2021.
One United Properties este a treia companie antreprenorială ca mărime listată pe Piața Principală a Bursei de Valori București, precum și cel mai mare dezvoltator imobiliar listat pe piața de capital locală. Acțiunile companiei au debutat la BVB pe 12 iulie 2021, în urma unui IPO de succes, în cadrul căruia compania a atras 260 de milioane de lei pentru dezvoltări ulterioare atât în segmentul rezidențial, cât și în cel de birouri. Începând cu data de 20 septembrie 2021, acțiunile ONE sunt incluse în indicele BET, care urmărește evoluția celor mai lichide 19 companii listate la BVB. Pe 20 noiembrie 2021, FTSE Russell a anunțat că acțiunile ONE vor fi incluse începând cu 20 decembrie 2021 în indicele FTSE Russell pentru piețele emergente, FTSE Global All Cap.
Proiectul de construire a unei noi Linii Electrice Aeriene de 400 kV între Constanța Nord și Medgidia Sud, propus de CNTEE Transelectrica SA la mijlocul lunii septembrie a acestui an pentru finanțare din bugetul Fondului pentru Modernizare, a obținut finanțarea de 22,9 milioane de euro, conform Deciziei Comisiei Europene C(2021)9135, din 6 decembrie 2021, fiind primul proiect românesc aprobat în cadrul acestui mecanism de finanțare europeană.
Plata fondurilor a fost efectuată luni, 13 decembrie 2021, către Ministerul Energiei, în calitate de autoritate competentă pentru gestionarea și derularea Fondului pentru Modernizare.
Realizarea noii linii electrice aeriene de 400 kV între stațiile Constanța Nord și Medgidia Sud va permite integrarea unei producții suplimentare de energie electrică din surse regenerabile de circa 685 MW în zona Dobrogea. De asemenea, va face posibilă o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu aproximativ 16.000 de tone pe an.
Linia Electrică Aeriană (LEA) 400 kV Constanța Nord – Medgidia Sud, aflată pe lista celor 20 de proiecte strategice de importanță națională ale CNTEE Transelectrica SA, presupune construirea a 35 de noi kilometri de linie electrică aeriană, 2 kilometri de linie electrică subterană, precum și extinderea stațiilor Constanța Nord și Medgidia Sud. Implementarea proiectului se va realiza în perioada 2021- 2024.
Investiția propusă este inclusă și în lista principalelor proiecte pentru dezvoltarea rețelei electrice de transport din Planul Național Integrat Energie și Schimbări Climatice (PNIESC), care reprezintă angajamentul României la efortul comun de îndeplinire a obiectivelor europene din domeniul energiei și climei, stabilite pentru anul 2030.
Implementarea proiectului Noua Linie Electrică Aeriană 400 kV Constanța Nord – Medgidia Sud va contribui la dezvoltarea rețelei electrice de transport din zona Dobrogea, respectiv la securitatea, flexibilitatea și adecvanța Sistemului Energetic Național, oferind premisele punerii în funcțiune a unor noi capacități de producție de energie din surse regenerabile.
Noua linie de 400 kV dintre Constanța Nord și Medgidia Sud are un rol important în procesul de reconfigurare a sistemului energetic naţional și a rețelei electrice de transport în acord cu noile direcții stabilite prin pachetele legislative europene „Green Deal” și „Fit for 55”. Acest proces complex a fost inițiat de Transelectrica prin elaborarea listei celor 20 de proiecte strategice, în contextul trecerii graduale la o economie neutră din punct de vedere al emisiilor
de gaze cu efect de seră. Tranziția energetică impune o adaptare rapidă a rețelei electrice naţionale de transport și intensificarea ritmului de extindere a acesteia prin noi investiții.
Investiția pentru construirea noii Linii Electrice Aeriene 400 kV Constanța Nord – Medgidia Sud se încadrează în obiectivele definite prin Directiva (UE) 2018/410, care își propune rentabilizarea reducerii emisiilor de dioxid de carbon și sporirea investițiilor care conduc la îndeplinirea țintelor stabilite.
Restricțiile generate de situația pandemică la nivel global au dus la o creștere semnificativă a costurilor de transport maritim: cu până la 82% în ultimul an. Criza s-a adâncit și după apariția noii variante a Coronavirusului, Omicron, și, implicit, a unor controale mai stricte impuse de multe țări asupra andocării vapoarelor sosite din Africa, dar și din cauza lipsei șoferilor de camioane. La toate acestea s-a adăugat și o criză a containerelor. Astfel, companiile dependente de transporturi internaționale au resimțit din plin majorarea exponențială a costurilor, dar și lipsa oricărei predictibilități.
„Dacă la începutul anului 2021 costul transportului unui container standard de aproximativ 12 metri (40 feet) din China către Europa era de aproximativ 5.000 USD, acesta a ajuns în prezent la 22.000 USD, în unele porturi chiar la 28.000 USD. Așadar, pentru încărcarea a 20 de tone de materie primă într-un container, costul transportului a crescut de la 250 de dolari/tonă, la 1.400 de dolari/tonă”, explică Alecsandru Rasidescu, CEO Stera Chemicals, distribuitor și importator de materii prime chimice, care deservește peste 1.100 de clienți naționali și internaționali.
De ce sunt mai afectate
companiile românești
România este una dintre cele mai afectate țări de această criză, căci
cantitatea de marfă importată aici este mult mai mică față de cea importată de
alte state din Europa de Vest. De asemenea, pentru a ajunge în țara noastră, un
transport trece prin una sau mai multe transbordări și se lovește de congestia
din marile porturi. Mai mult, există și un deficit de nave mici care operează
către porturi precum Constanța. Astfel, nu cresc doar prețurile, ci și timpii
de așteptare ai transporturilor.
„Am ajuns să dăm comandă și să plătim 100% în avans marfa, în luna octombrie 2021. Livrarea din fabrică va fi în luna ianuarie 2022, iar rezervarea pe vas este pentru februarie. Așadar, comanda va ajunge la noi în martie 2022, dacă vremea va fi favorabilă și dacă totul decurge cum trebuie. Există și o posibilitate de a aduce marfa mai devreme, dar costurile pentru spațiu pe primul vas care pleacă de la destinație sunt exorbitante”, mai explică Alecsandru Rasidescu.
Posibile soluții pentru
ieșirea din criză
Încă de la debutul pandemiei de Coronavirus,
marii actori economici europeni au realizat că este necesară concentrarea
transportului de mărfuri pe sistemele feroviare în detrimentul celor maritime
și aeriene. Astfel, numai în primele 10 luni ale acestui an, din China către
Europa de Vest au plecat peste 12.500 de trenuri cu containere standard, de
aproximativ 6 metri (20 feet), ceea ce reprezintă o creștere cu 30% față de
aceeași perioadă a anului trecut.
„În România însă, transportul feroviar nu
reprezintă o soluție optimă întrucât nu avem o infrastructură puternică”.
Este un alt motiv pentru care prețurile produselor finale cresc, mai atrage
atenția CEO-ul Stera Chemicals.
„Constanța
este un port scump, lipsit de infrastructură adecvată și modernizată, iar
bunurile care ajung aici trebuie trimise de cele mai multe ori «pe roți» către
orașele de destinație, în condițiile în care nu avem suficiente trenuri care să
permită transportul acestora și multe municipii din țară nu dispun de
terminalele necesare”.
Dezvoltarea
transportului intermodal în portul Constanța ar putea face din țară un partener
strategic important pentru multe state, în condițiile în care portul reprezintă
unul dintre principalele centre de distribuție care deservesc Europa Centrală
și de Est, fiind și parte din Coridorul Rin-Dunăre. În prezent însă, din
Constanța în restul teritoriului, majoritatea transporturilor sunt rutiere,
căci infrastructura terminalelor feroviare existente este veche, numărul
acestora fiind limitat, cu o capacitate redusă.
Cel mai mare
terminal feroviar din Europa
Între timp, în Germania,
la inițiativa Duisport, a început construcția celui mai mare terminal feroviar
din Europa, Duisburg Gateway Terminal, un proiect considerat poarta către Noul
Drum al Mătăsii, o rută alternativă rapidă pentru mărfurile din venite din Asia
către state europene precum Austria, Elveția, Italia, Slovenia și Croația.
„Este vorba despre un terminal care va avea o
capacitate anuală de 850.000 de containere și care va opera peste 100 de
trenuri cu containere din China pe săptămână”, explică Rasidescu.
Între timp, s-au deschis noi rute feroviare din
Zhenghzou-China către Hamburg-Germania. Distanța de 10.214 kilometri este
parcursă de trenuri care pot transporta până la 44 de containere de aproximativ
12 metri (40 feet) în doar 15 zile.
CEO-ul Stera Chemicals consideră că autoritățile ar trebui nu doar să modernizeze portul Constanța, ci
să înceapă totodată negocieri pentru deschiderea unei
rute feroviare România-Asia. Astfel,
companiile românești ar putea dobândi un avantaj și ar putea scăpa de factorul de imprevizibilitate generat de transportul
maritim.
Financial Intelligence a premiat, în cadrul GALEI FINANCIAL INTELLIGENCE AWARDS, oameni de business și companii din România, care au avut realizări excepționale în anul 2021
Miercuri, 8 decembrie, a avut loc cea de-a patra ediție a GALEI FINANCIAL INTELLIGENCE AWARDS, ocazie în care au fost decernate Premiile Financial Intelligence pentru anul 2021. GALA FINANCIAL INTELLIGENCE AWARDS este cel mai aşteptat eveniment emblematic al Financial Intelligence din an, o ocazie de recunoaștere a meritelor și realizărilor deosebite ale unor importanți oameni de business și companii din România, în anul care a trecut.
Evenimentul și s-a desfășurat hibrid, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, și a fost transmis LIVE pe platforma www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence și pe canalul de Youtube Financial Intelligence. Prezența în sală a fost numeroasă, în limitele impuse de condițiile pandemiei – au participat 100 de persoane, reprezentarea fiind la nivel de top management. În online, Gala a înregistrat un trafic de 25.000 de vizualizări.
Programul Galei a început cu mesajele invitaților speciali – reprezentanți ai autorităților de stat, care au vorbit despre situația actuală a României și previziuni pentru viitor.
Au vorbit în deschidere: Cosmin MARINESCU –Consilier Prezidențial, Departamentul Politici Economice și Sociale, Marius BUDĂI – Ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Adrian VASILESCU – Consultant Strategie la Banca Națională a României, Radu HANGA – Președintele Bursei de Valori București, Zoltan NAGY-BEGE –Vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, Siegfried MUREȘAN – Raportor al Parlamentului European privind finanțarea Green Deal, Dragoș PÎSLARU – Europarlamentar, Renew Europe Group, Cristin POPA – Director executiv, Direcția Executivă Monitorizare și Control, ANCOM, Mihai ROTARIU – Purtător de cuvânt în cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică, Andreea NEGRU – Președintele Asociației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton, Dumitru NANCU – Director General, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii, Daniela ȘERBAN – Președinte ARIR.
Cosmin Marinescu, Consilier Prezidențial, a declarat în deschiderea Galei Financial Intelligence:„Așa cum arată în prezent, tabloul de bord al economiei noastre atrage atenția, mai mult decât oricând, că politicile responsabile au devenit acum imperative, pentru reducerea dezechilibrelor și revenirea pe culoarul sustenabilității. Avem mare nevoie de investiții în anii următori, iar obiectivul Guvernului de a avea 7% din PIB pentru investiții în bugetul anului 2023 este binevenit, cu precădere în privința investițiilor din fonduri europene, pentru că este timpul ca acestea să prevaleze cât mai consistent, atât în programare cât și în execuție, în raport cu investițiile din bani naționali”.
Marius BUDĂI, Ministrul Muncii și Solidarității Sociale, a spus: „Ne propunem să depăşim rata de ocupare de 70%, până în 2023 sau finalul lui 2024. Strategia Ministerului Muncii pe următoarea perioadă se orientează către îmbunătăţirea măsurilor de ocupare”.
El a adăugat: „Iar în confruntarea cu această criză au devenit certitudini inflexibile, poate într-o mai mare măsură decât impozitele și moartea, invocate de Benjamin Franklin, și tot atât de inevitabile două mari obsesii: adecvarea la viteza de schimbare a noilor tehnologii și răspunsul la provocările noii normalități. Nu ne este îngăduit să ne prefacem că nu vedem și că nu auzim îngrijorările pe care mari centre de analiză în lumea largă le asociază anului 2022. În 2020 și 2021, s-au tot adunat previziuni pe care nu le putem ignora, iar cele mai multe dintre aceste previziuni converg către stagflație, care ne-ar putea aminti de anii 1970 și către mama tuturor crizelor ce ar putea urma crizei actuale”.
Gala a fost presărată cu multe momente surpriză cu mesajele unor personalități internaționale de mare succes.
Ancuța – Carolina Stanciu, Membru Fondator Financial Intelligence,a prezentat primele momente speciale ale serii. Vedeta Netflix, Jason Oppenhein, și omul de afaceri de succes, cu origini din România, Alex Becheru, au acordat un interviu în exclusivitate pentru Financial Intelligence, direct de la Los Angeles. De asemenea, cei doi au transmis salutările lor pentru Gala Financial Intelligence (vezi mesajul lui Jason Oppenhein aici și mesajul lui Alex Becheru aici).
Al doileamoment surpriză al Galei a fost interviul video realizat de Financial Intelligence, în premieră și în exclusivitate, cu miliardarul Eli Davidai, un om de afaceri extrem de discret, care nu a apărut niciodată în interviuri video. Eli Davidai este, de peste trei decenii, managing director la fondul american Quadrant Management. Are pe mână, anual, trei miliarde de dolari pe care îi investește pe tot globul. Eli Davidai a transmis un mesaj video pentru Gala Financial Intelligence, încurajând stabilitatea în mediul de business din România.
Momentul CSR al serii a prezentat de Anca Iovan, Membru Fondator Financial Intelligence, care a anunțat, în premieră, semnarea unui parteneriat media între Financial Intelligence și Federația Română de Șah pentru promovarea inițiativelor Federației la nivel național.
Vlad Ardeleanu, Președintele Federației Române de Șah, a declarat: „Schimbările rapide din evoluția foarte rapidă a tehnologiei introduce schimbări profunde privind modul cum va arăta societatea noastră în viitor. Ce învățam copiii noștri pentru a fi cât mai bine pregătiți pentru a da piept cu viața, care sunt abilitățile pe care trebuie să le punem în brațele copiilor pentru ca ei să aibă o carieră de succes? Este științific dovedit că impactul jocului de șah asupra minții umane este cel mai pregnant în intervalul de vârstă de 5-10 ani. Acolo ne accelerează dezvoltarea minții și ne învață aptitudini care sunt foarte importante pentru o societate și un viitor incert”.
Adina Ardeleanu, Membru Fondator Financial Intelligence, a prezentat un alt moment surpriză al serii: Steve Jarding, unul dintre cei mai renumiți profesori de la Universitatea Harvard, recunoscut ca fiind unul dintre experții de top la nivel mondial în comunicare, managementul campaniilor electorale și leadership strategic a fost alături de noi, printr-un mesaj video, în care a vorbit despre leadership în aceste vremuri tulburi. Nouă dintre foștii săi studenți au fost candidați la președinție sau la funcția de prim-ministru în diverse țări ale lumii.
Cele mai bune performanțe ale oamenilor de business și companiilor din România au fost recunoscute și premiate în cadrul Ceremoniei de Decernare a Premiilor Financial Intelligence.
Premiile au mers către:
Alro – Premiu pentru susținerea industriei românești în tranziția spre economia verde și durabilă
Transgaz – Premiu pentru susținerea investițiilor în sustenabilitatea sectorului energetic românesc
Romgaz – Premiu pentru performanță în management
Nuclearelectrica – Premiu pentru 25 de ani excelență în operare
Hidroelectrica – Premiu pentru management sustenabil
Corina Popescu – Doamna anului în energie
Federația Patronală Petrol și Gaze – Premiu pentru activitate susținută de promovare a dialogului între industrie și autorități
Compania Națională pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune (CNCIR) – Premiu pentru înalte standarde de calitate
Sebastian Burduja – Premiu pentru susținerea pieței de capital
Autoritatea de Supraveghere Financiară – Premiu pentru efortul depus în asigurarea stabilității piețelor financiare nebancare
Bursa de Valori București – Premiu pentru contribuția la finanțarea economiei
SIF Banat Crișana –Premiu pentru leadership și administrare
BRK Financial Group – Brokerul anului la BVB
Evergent Investments – Premiu pentru depășirea pragului de 500 milioane euro active în administrare, cea mai mare valoare de la înființarea companiei
Teraplast – Premiu pentru performanța acțiunii la BVB
Biofarm – Premiu pentru 100 de ani de activitate
XTB România –Cel mai bun broker pe burse internaționale în 2021
Impact Developer & Contractor – Premiu pentru 30 de ani de experiență în dezvoltarea de proiecte emblematice de real estate
Innova Project Consulting – Premiu pentru crearea unei culturi a sustenabilității în România prin Ghidul pentru afaceri responsabile
Purcari – Premiu pentru expansiunea la nivel global
Steven van Groningen – Premiu de excelență pentru întreaga activitate
CEC BANK – Premiul pentru transformare în sectorul bancar
TBI Bank – Premiul 2021 Shopping Excellence – Buy now, Pay later with TBIPay
Anca Damour – Premiul Mutarea Anului
Sacha Dragic – Premiu pentru excelență în afaceri
PWN Romania – Premiu de excelență pentru programul de mentorat
Asociația Energia Inteligentă – Premiu de excelență pentru Proiectul Energie pentru Viață
„Beyond Generations – Learning from experience” – Gaz de România – Premiu pentru Proiectul educațional al anului
CONFIDEX – Premiu pentru crearea un ecosistem antreprenorial care generează impact pozitiv în economia României
ATP Group – Premiu pentru dinamism și excelență în producția de autovehicule
Rombet – Premiu pentru implicare în dezvoltarea industriei de gambling
Envisia – Boards of Elite, partener educațional al Financial Intelligence, a acordat două burse de studiu pentru cursurile în vederea obținerii certificarilor internationale în domeniul ESG sub egida IASE – International Association for Sustainable Economy.
De asemenea, a fost nelipsită și tombola cu premii la care participanții au avut șansa să câștige bijuterii deosebit de prețioase și vouchere de înfrumusețare: un colier Maria Granacci – Trust – din aur alb 18k cu diamante de la Cellini, un colier Halfmoon din setul Hope colectia Hommage a Gustav Klimt oferit de FREYWILLE și 10 vouchere reprezentând servicii de înfrumusețare de la Clinica Slim Fit For Life by Ilona Grigore.
Master of Ceremony al evenimentului a fost Mihai RĂDULESCU, Realizator TVR.
Le mulțumim partenerilor care au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!
Parteneri: Alro, Hidroelectrica, CEC Bank, Superbet, CNCIR – Compania Națională pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor De Ridicat şi Recipientelor Sub Presiune, Hidroconstrucția, Transgaz, Biofarm, Bursa de Valori București, BRK Financial Group, Evergent Investments, SIF Banat Crișana, Federația Patronală Petrol și Gaze, Romgaz, Transelectrica, Impact Developer & Contractor, Euro Insol, SIF Transilvania, S&T, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM, XTB, JTI, EximBank, Garanti BBVA, Alpha Bank, Fondul Român de Contragarantare, BRD Groupe Societe Generale, Impetum Group, Purcari, Institutul de Studii Financiare – ISF, Rombet, BMM Testlabs, Antibiotice, ATP Group, SIF Muntenia, Depozitarul Central, SIF Oltenia, Nuclearelectrica, Innova Project Consulting, Onix Asigurări, TBI Bank, Wizrom, Tinmar, Țuca Zbârcea & Asociații, Asociația Administratorilor de Fonduri – AAF, Premier Energy, Admiral, Bucharest Real Estate Club, Veridio, Trans Sped, Bursa Româna de Mărfuri, Goldring, FREYWILLE, Cellini, Tissot, Slim Fit For Life by Ilona Grigore.
Partener CSR: Federația Română de Șah
Partener educațional: Envisia – Boards of Elite
Parteneri instituționali: Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, ARIR – Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România, Camera de Comerț Româno-Britanică, ICSS.
Parteneri media: AGERPRES, România Durabilă, Economistul, Club Economic, InvesTenergy, Focus Energetic, The Diplomat-Bucharest, FinZoom.ro, Revista CARIERE, NewMoney, LeadersTalk, BiziLive TV.
Producție video: Boof Media
Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi aici.
Proiectul de gamificare în afiliere lansat de 2Performant a oferit premii săptămânale în bani, dar și marile premii: 15.000 de euro pentru locul 1, 6.000 de euro pentru locul 2 și 4.000 de euro pentru locul 3
Cei 6 afiliați care au intrat în cursa supremă, Apex, au generat împreună vânzări de 7,9 milioane de euro și comisioane pentru ei de 478.000 de euro
Compania intenționează să continue acest proiect de gamificare profesională
Open World, primul proiect de gamificare în afiliere lansat în premieră pentru piața din România de compania de tehnologie 2Performant, și-a încheiat prima ediție, iar rezultatele sale arată spectaculos. Timp de 11 săptămâni, în intervalul 27 septembrie – 13 decembrie, cei 65 de afiliați intrați în competiție au generat pentru magazinele online din platformă vânzări în valoare de 11,6 milioane de euro. Totodată, acești afiliați au generat pentru ei, în baza acestor vânzări, comisioane în valoare de 735.000 euro. Rata de conversie în cadrul competiției a fost de 2,17%.
Inspirat din Ender`s Game și conceput ca un univers virtual cyberpunk cu personaje fictive și multiple curse și niveluri, Open World a fost găzduit pe https://openworld.2performant.com/ și a dat ocazia celor 65 de afiliați de top 2Performant să se întreacă în generarea de vânzări online într-o serie de 14 competiții săptămânale, cu transparență totală și clasamente publice, pe baza unor criterii specifice marketingului afiliat, precum rata de conversie, valoarea vânzărilor generate sau volumul de trafic trimis. 6 jucători dintre aceștia au ajuns în Apex, cursa supremă de marketing afiliat în Open World, și numai ei au generat vânzări de nu mai puțin de 7,9 milioane de euro și comisioane pentru ei de 478.000 de euro.
Gândit ca o abordare prin gamificare a marketingului digital, Open World a oferit și premii în bani, cu cea mai mare valoare din marketingul afiliat din România. Astfel, 15.000 de euro au fost oferiți câștigătorului locul 1, Tidy Shopping, 6.000 de euro pentru locul 2 adjudecat de Glew Solutions, și 4.000 de euro pentru locul 3, pe care s-a clasat Cuponeria.ro. Mai mult, au existat de-a lungul competiției și premii săptămânale, acordate jucătorilor care au doborât recorduri în cursele în care s-au înscris, pornind de la 100 de euro în Warm-up Race, cursa entry level, și apoi din ce în ce mai mari, în funcție de nivelul de dificultate al curselor, până la 1.000 de euro pentru cei care au doborât recorduri în Apex.
„Prin Open World conturăm gamificarea ca abordare a relației cu afiliații din platforma noastră. Acest univers fictiv, dar cu obiective și provocări asociate marketingului digital cât se poate de reale, reprezintă un prim pas pe care îl facem către adaptarea industriei de afiliere la noul context mai larg de gig economy. De-a lungul anilor, am înțeles că afiliații de top din 2Performant.com au o mentalitate similară sportivilor de performanță, astfel că pentru a-i stimula să-și atingă potențialul maxim, am simțit nevoia să creăm acest format bazat chiar pe valorile companiei noastre – transparență, performanță, competiție, recunoașterea meritelor celor care excelează în acest domeniu. Iar rezultatele spectaculoase obținute la finalul acestei ediții de Open World ne confirmă așteptările, dar și intenția de a continua și în viitor acest proiect”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
Top 5 cele mai performante categorii de produse din Open World, pentru care afiliații au reușit să genereze cele mai multe vânzări sunt Books, Movies & Music, Fashion, Pharma, Beauty, Home&Garden. În schimb, ca valoare a vânzărilor, top 5 categorii sunt: Fashion, Home&Garden, Books, Movies & Music, Electronics IT&C, Pharma.
În Open World, cei 65 de afiliați au avut de parcurs, exact ca într-un joc virtual, mai multe etape, mai multe provocări săptămânale de marketing numite „curse”, cu nivel crescător de dificultate și fiecare condiționând accesarea nivelului următor. Afiliații au întâlnit în Open World o serie de personaje fictive, stabilind noi provocări săptămânale și toate culminând cu Apex, cursa supremă de marketing afiliat în Open World. Competiția a fost publică, iar vizitatorii au putut vedea cursele și clasamentele la zi, precum și date publice despre afiliații înscriși, de la traficul generat sau numărul de vânzări pentru magazinele online, până la valoarea comisioanelor generate.
Competiția Civil Society Prize organizată de Comitetul Economic și Social European (EESC) a selectat Ateliere Fără Frontiere, pe locul III în topul asociațiilor din Uniunea Europeană pentru implicarea în acțiuni climatice. Premiul a fost acordat pentru activitatea atelierului educlick, unde echipamentele IT uzate sunt colectate, recondiționate și donate către școli din medii vulnerabile. Toată activitatea atelierului reprezintă un program de inserție socio-profesională pentru persoane vulnerabile.
educlick este o platformă prin care colectăm deșeuri electrice și electronice, recondiționăm calculatoare uzate pe care le donăm pentru educația digitală în școlile și organizațiile care lucrează cu comunități dezavantajate și transferăm către reciclare ceea ce nu poate fi reutilizat. Calculatoarele donate au calitatea necesară folosirii lor în implementarea diferitelor proiecte educaționale propuse, de la modernizarea laboratoarelor de informatică, la activități de educație non-formală și alfabetizare digitală.
Impactul pozitiv semnificativ asupra mediului provine din procesul de recondiționare și al deșeurilor, mult mai mare care cel de reciclare. Fiecare laptop aruncat produce 180 de kg de dioxid de carbon în atmosferă; cantitatea este comparabilă cu CO2-ul absorbit de 9 144 de copaci sau 32 de autoturisme scoase din trafic pentru o zi.
educlick a început acum 13 ani, iar de atunci și până acum am donat recondiționat și donat 23 000 de calculatoare, care au ajuns în 2500 de școli și instituții de învățământ din toată România, și de care au beneficiat aproximativ 480 000 de copii. De la începutul pandemiei calculatoarele au ajuns la peste 5000 de copii, majoritatea din mediul rural, pentru acces la școala online.
Acțiunile climatice premiate ale Ateliere Fără Frontiere se încadrează în noul Plan de acțiune pentru economia socială intitulat „Construirea unei economii care funcționează pentru oameni: un plan de acțiune pentru economia socială” lansat de Comisia Europeană. Această inițiativă are potențialul de a extinde economia socială și integrarea pe piața muncii a persoanelor vulnerabile în Europa, depășind nivelul actual de 6,3% din totalul locurilor de muncă din Uniunea Europeană.
Modelul economic de dezvoltare al atelierului educlick este cel al unei întreprinderi sociale care reușește să aibă un impact multiplu – de mediu, social, educațional și economic, și a cărui inovație a clasat Asociația Ateliere Fără Frontiere pe primele locuri în Europa.
Cei care doresc să sprijine activitatea asociației o pot face prin sponsorizări sau prin predarea de calculatoare uzate și ale deșeurilor electrice și electronice astfel https://www.atelierefarafrontiere.ro/muncesc
Brokerul de credite AVBS Credit anunţă un avans al cifrei de afaceri de peste 1.200.000 euro în 2021, cu o creştere de 84,6% faţă de anul 2020.
Pentru anul 2022, compania de brokeraj bancar are în planul de dezvoltare dublarea reţelei de francizaţi, obiectul fiind de a atinge un număr de 100 francize până la finalul anului viitor.
Compania românească de intermediere credite bancare, AVBS Credit a înregistrat în primele 10 luni ale anului 2021 o creştere a vânzărilor de credite bancare și non-bancare de 82,5% faţă de anul anterior, ajungând la un rulaj al creditelor intermediate de 56 milioane euro.
„Procentul de creştere derivă din faptul că în perioada pandemică, românii nu au mai călătorit la fel de mult, nu au mai cheltuit la fel de mult pe ieşirile în oraş prin restaurante sau cluburi, ci aceştia au economisit mai mult și au strâns banii de avans cu care și-au achiziționat locuințe mai spațioase prin credite. Acești factori au determinat o creştere considerabilă a volumului de credite ipotecare. În primele 10 luni ale anului 2021, am intermediat un volum de credite ipotecare mai mare cu 110% față de cel intermediat în aceeași perioadă a anului trecut”, declară Valentin Anghel, CEO & Founder AVBS Credit.
Conform datelor interne ale companiei AVBS Credit, dezvoltarea infrastructurii de accesare de credite bancare, facilitate prin intermediul brokerilor francizaţi AVBS Credit, a fost pârghia care a asigurat vânzările şi care a presupus acces la cele mai bune produse bancare şi intermedierea de credite ipotecare potrivite nevoilor românilor.
Un număr aproximativ de 1500 de cetățeni din România au accesat credite bancare prin intermediul brokerilor AVBS Credit în primele 10 luni ale anului 2021, din care mai mult de jumătate din ei au accesat credite ipotecare și Noua Casă!
Potrivit brokerului de credite AVBS Credit, un număr aproximativ de 1500 de cetățeni ai României au accesat în perioada ianuarie – octombrie 2021 credite bancare în sumă totală de 56 milioane de euro, cu o creştere de 82,5% faţă de aceeași perioadă a anului 2020. În general, preferinţele românilor care apelează la brokerii de credite se direcţionează către achiziţia de case și apartamente spațioase.
Care au fost cele mai solicitate credite bancare și non-bancare de către români în perioada ianuarie – octombrie 2021
Potrivit companiei, brokerii de credite francizaţi ai AVBS Credit au vândut credite bancare și non-bancare: 74,6% credite ipotecare, 12% credite de nevoi personale, 11,4% credite noua casă și 2% alte tipuri de credite.
Valoarea medie a unui credit ipotecar accesat a fost de 65.000 euro, iar cel mai mare credit ipotecar contractat de un client a fost de 500.000 euro. În ceea ce privește repartiția pe zone geografice, cel mai mare volum de credite ipotecare a fost vândut în București, urmat de următoarele județe: Constanța, Timiș, Argeș, Iași, Mehedinți și Satu Mare.
Transferul de la contracte de muncă la alte forme de colaborare cu o sarcină fiscală redusă ar fi un prim efect al anunțatei eliminări a facilităților fiscale acordate firmelor de IT, o spune un sondaj realizat în timpul evenimentului „Sectorul IT: către viitor, cu toată viteza înainte”, organizat zilele acestea de EY România. Pe locul doi între potențiale consecințe se află, în viziunea respondenților, companii de IT și R&D, migrarea forței de muncă în străinătate și reducerea apetitului investițional în business-uri de IT. Deși există și companii care s-au gândit că ar fi dispuse să acopere impozitul datorat, cele mai multe anunță că iau în calcul migrarea către alte forme de colaborare (PFA/ II/ IF, microîntreprinderi) în România, inițierea de colaborări cu contractori străini sau chiar transferul business-ului în altă jurisdicție, pentru a contracara eventuala eliminare a facilităților fiscale.
Corina Mîndoiu
„Dacă ne gândim că vom aduce venituri suplimentare la buget printr-o astfel de măsură de eliminare a facilității fiscale (un impozit pe venit de 10%), cu siguranță nu am pus în balanță toate costurile acesteia. De ce să pierdem ce avem când am putea câștiga în continuare susținut și sigur? Și dacă ne uităm peste programul de guvernare vedem cuvântul „digitalizare” folosit peste tot: în sectorul energetic, al transporturilor, sănătății, educației, finanțelor. Cum vom reuși să digitalizăm, dacă vom avea mai puțini angajați dedicați acestui sector?”, a punctat în deschiderea discuțiilor Corina Mîndoiu, Partener Asociat, Impozit pe Venit și Contribuții Sociale, EY România. Ea a fost completată de Stela Andrei, Partener Asociat, Impozit pe Venit și Contribuții Sociale, EY România, care a insistat asupra nevoii extrem de mari în zona de servicii de digitalizare venite din partea sectorului public, care, de altfel, va fi completată de cererea în creștere venită din partea sectorului privat, ceea ce se traduce pe o presiune foarte mare pe sectorul IT.
Specialiștii EY au trecut în revistă beneficiile și riscurile ce ar putea fi generate de eliminarea facilităților, concluzionând că o asemenea măsură ar genera dezechilibre fiscale majore. „Așa cum arată și sondajul, Guvernul trebuie să ia în calcul că se va confrunta cu o reducere a numărului celor angajați cu contracte de muncă, migrarea către forme de organizare alternative, orientarea IT-iştilor spre deservirea unor beneficiari străini, emigrarea specialiștilor cu tot cu familii, închiderea unor business-uri și setarea lor în alte state. Toate acestea înseamnă bani în minus la bugetul de stat. Mai ales că, din câte știm, statul nu și-a fundamentat propunerea pe un studiu de impact”, a arătat Corina Mîndoiu.
Partenerii EY au explicat că, la un calcul simplu, trecerea angajaților la alte forme de colaborare ar înjumătăți încasările la buget din impozitul pe venit și din contribuțiile sociale. În plus, ei nu exclud ca pierderile să fie și mai mari, în cazul în care angajații din IT vor migra cu familiile din România, moment în care nu se mai află în discuție doar veniturile salariale, ci și alte venituri ce sunt obținute de aceste persoane. „Având în vedere că specialiștii în IT sunt în general participanți în planuri de acțiuni ale companiei/grupului din care fac parte, România vă pierde bani și din faptul că odată cu schimbarea rezidenței fiscale a persoanei fizice, statul român nu va mai avea drept de impunere nici asupra veniturilor din investiții aferente (câștiguri de capital, dividende). Și acest lucru nu se va întâmplă doar la nivelul specialistului IT, ci și la nivelul membrilor săi de familie care obțin venituri impozabile. Așa că pierderea se va multiplica corespunzător și va putea afecta și alte domenii de activitate”, a explicat Corina Mîndoiu.
În ceea ce privește migrarea angajaților către alte forme de colaborare, specialiștii EY au arătat că nu exclud schimbări în regimurile fiscale ale microîntreprinderilor și au accentuat riscurile care sunt asociate folosirii PFA sau microîntreprinderilor ca forme de remunerare alternative salariului.
„Vom asista, cu siguranță, la ample măsuri de verificare a specialiștilor și firmelor din domeniu. Riscul de a trece de la o relație de dependență la una ce se dorește a fi independentă este major, mai ales când vorbim de desfășurarea activității pentru același beneficiar cu care specialistul IT a avut, anterior, un contract de muncă. Și, cu atât mai mult, va fi nevoie de digitalizarea sistemelor interne ale autorităților publice care să faciliteze și să eficientizeze îndeplinirea obligațiilor fiscale de către contribuabili, dar și a acțiunilor de control ale autorităților”, a spus Corina Mîndoiu.
Călin Stan
„Din păcate, ANAF are un track record de practică neunitară și de interpretări «inedite», care, de regulă, vin la pachet cu un impact considerabil pentru contribuabil”, a declarat, la rândul său, Călin Stan, Senior Manager, Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL, referindu-se, în principal, la riscurile asociate modalităților de angajare a serviciilor în zona IT (salariați vs. alte forme independente), unde eventuale reclasificări efectuate de ANAF cu ocazia unor inspecții fiscale pot genera sume semnificative de plată în sarcina contribuabilului. „Problema și-a păstrat actualitatea chiar și după «amnistia» din 2015, iar în ultima perioadă vedem în practică un interes crescut al ANAF pentru redeschiderea acestui subiect. În plus, riscul este actual, inclusiv în ceea ce privește analiza concretă pe care ANAF o poate face în contextul unei inspecții, sub aspectul substanțial al modului de aplicare / accesare a facilităților. Nu puține sunt cazurile în care și contribuabilii «abuzează» de aceste facilități, din motive evidente, însă trebuie spus foarte clar că, în eventualitatea unui control din partea ANAF, «fondul bate forma», așa încât acolo unde substanța facilității nu poate fi demonstrată, riscul invalidării ei (cu consecințe directe în impunere) este considerabil”, a avertizat el.
Nici în ceea ce privește facilitățile acordate pentru activitățile de cercetare-dezvoltare lucrurile se pare că nu stau mai bine, sondajul realizat ad-hoc arătând că firmele mai degrabă se feresc să aplice, temându-se, în principal, de posibile contestații ale inspectorilor fiscali sau de neclaritățile legislative (cum ar fi colaborarea cu experții care pot valida natura de cercetare-dezvoltare a activităților). „Înainte de a decide implementarea unei facilități pentru IT sau R&D recomandăm investigarea substanței activităților respective desfășurate de angajați. Pentru contribuabilii care încă aplică facilitatea pentru IT, recomandăm să verifice dacă facilitatea pentru R&D poate fi aplicată la nivel de impozit pe profit și impozit pe venit”, a precizat Crina Onuț, Manager, Impozit pe Venit și Contribuții Sociale, EY România.
Alina Micu
La rândul ei, Alina Micu, Manager, Consultanță Financiară și de Business, EY România, a recomandat companiilor să mențină o preocupare permanentă pentru sustenabilitatea businessului, adoptând o poziție flexibilă față de schimbările în legislație privind facilitățile fiscale acordate salariaților din IT. „Este necesar ca organizațiile să își adapteze periodic modelul de business, să evalueze în ce măsură se pot orienta și către cercetare-dezvoltare, să aibă în vedere un plan de creștere pe termen lung și să își asigure eficiența operațiunilor prin optimizarea și/ sau redefinirea proceselor. Procesele organizate și bine documentate constituie fundamentul pentru îmbunătățirea continuă. Într-un mediu de lucru bine organizat, sunt stimulate inovația, ideile noi și dezvoltarea continuă – ingrediente de bază pentru dezvoltarea unui model de business sustenabil”, a arătat ea.