ISF a lansat platforma stagii.isf.ro care listează stagiile de practică din domeniul financiar disponibile pentru studenți

0

Institutul de Studii Financiare a prezentat marți, 5 octombrie, în cadrul dezbaterii online organizată de Ziua Internațională a Educației, proiectele din domeniul Educației pe care le desfășoară în parteneriat cu diferite universități, companii sau instituții.

„În ultimul an, peste 2.500 de elevi și studenți au beneficiat de programele de educație financiară ale ISF. Este un angajament pe care ni-l onorăm în continuare, derulând programele existente și dezvoltând altele noi! Educația financiară este esențială pentru creșterea calității economiei și a nivelului de trai al populației și ne vom concentra resursele pentru a crește nivelul de cultură financiară dar și de deveni o punte sustenabilă între mediul academic și mediul de afaceri”, a declarat, în cadrul evenimentului Marian Siminică, directorul executiv al ISF.

 La acest eveniment au mai participat Mihaela Onofrei, Prorector al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Alexandru Ciuncan, Director General UNSAR, Cătălin Câmpeanu, director adjunct ISF, Laura Naghi – Coordonator Departament Educație Financiară din cadrul ISF, Raluca Lădaru, coordonator Cercetare şi Revista de Studii Financiare ISF, Alexandra Bontaș, șef Serviciu Monitorizare și Educație Financiară din cadrul ASF. De asemenea, au participat și reprezentanți ai peste 10 centre universitare din toată țara.

În cadrul acestui eveniment, ISF a lansat platforma stagii.isf.ro, din cadrul proiectului ”Stagii de practică pentru studenți” care concretizează demersul ISF de creare a unui liant între mediul de afaceri (domeniul financiar) şi studenţii dornici să participe la stagii de practică.

„Acest proiect este unic în sectorul financiar. Ne-am dorit să creăm o punte între companiile care activează în sectorul financiar și studenții/masteranzii la facultățile de profil. Platforma este în continuă expansiune, având deja stagii oferite de companii din domenii precum asigurări, pensii private, piața de capital și nu numai, înscrise și dornice să primească tinerii la sediul lor. Orice companie dornică să se alăture proiectului o poate face accesând platforma”, a explicat Cătălin Câmpeanu, directorul adjunct al ISF.

Principalele proiecte ale  ISF în Educație

 Academia de Asigurări- oferă, pentru 30 de studenți, oportunitatea de a cunoaște în profunzime industria asigurărilor. Proiectul este conceput pentru a fi adresat la nivel naţional, în centrele universitare membre ale ISF şi are drept obiectiv creşterea gradului de educaţie financiară în domeniul asigurărilor la un nivel de detaliere semnificativă. Proiectul presupune participarea unui număr de 25-30 studenţi, selecţionaţi din universităţile partenere printr-un proces de selecţie ce presupune trimiterea unui eseu şi susţinerea unui interviu. Programul “Academia de Asigurări” va fi lansat în martie 2022 şi include:

  • 8 module de învățare online ( 90 min/120 min) care acoperă toate domeniile din asigurări.
  • Sesiuni predate de personal din cadrul companiilor de asigurări membre UNSAR .
  • Lucrul in echipe pentru rezolvarea unor probleme practice / studii de caz.

La finalul sesiunilor de instruire, cele 6 echipe de participanţi vor fi provocate să prezinte propriul proiect, pe baza unui studiu de caz dezvoltat de specialişti din proiect. In baza evaluării acestor proiecte (prezentări susţinute de fiecare echipă), se va alege o echipă câştigătoare. Pentru creşterea atractivităţii programului “Academia de Asigurări”, proiectul îsi propune oferirea următoarelor beneficii:

  1. vouchere de participare gratuită la examenul de pregătire profesională iniţială pentru intermediari în asigurări – tuturor participanţilor la program ;
  2.  invitaţii gratuite la 1 eveniment UNSAR / ISF desfăşurate în perioada sau ulterior programului – tuturor participanţilor la program;
  3. stagii de practică în cadrul ISF, UNSAR, membri UNSAR – minim 5 locuri;
  4. 5 vouchere de participare gratuită la cursuri ISF adresate intermediarilor în asigurări – echipa câştigătoare.

Susţinerea sesiunilor de comunicări științifice ale universităților partenere- Pornind de la experienţa din primăvara acestui an, ISF îsi reafirmă disponibilitatea pentru a susţine excelenţa cercetărilor în domeniul financiar. Institutul de Studii Financiare (ISF) și cele trei centre universitare partenere în cadrul programului SmartFIN@ISF au anunțat proiectele câștigătoare ale  studenților și masteranzilor care au participat la Sesiunile de comunicări științifice aferente anului universitar 2020-2021. Premiile, acordate de ISF, au recompensat gradul de inovație, rigoarea oferită de fundamentele teoretice solide și valoarea practică pe care lucrările o au în domeniul piețelor financiare, asigurărilor și pensiilor private sau pentru piața de capital. Alegerea lucrărilor câștigătoare a fost dificilă, excelența fiind cuvântul care caracterizează cel mai bine modul în care s-au prezentat studenții și masteranzii centrelor universitare partenere: ASE București, Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și Universitatea din Pitești.

Seminare SmartFin@ISF şi parteneriat cu Laboratorul academic al ASFÎn acest an universitar (2021/2022) vor fi reluate seria de seminare de perfecționare vocațională, parte a proiectului SmartFIN@ISF.  Prin acest proiect, ISF și-a propus ca, în parteneriat academic cu universitățile din România, să susțină demersurile de educație financiară  prin atragerea  studenților din ani terminali, ciclul licență sau master. Obiectivul urmărit constă în îmbunătățirea abilităților și cunoștințelor studenților care vor deveni consumatori de servicii financiare dar și potențiali angajați în piețele financiare (asigurări, bănci, pensii private, investiții). – https://www.isf.ro/ro/comunicat-de-presa-18-mai-2021

Echivalarea programelor universitare – Conform prevederilor specifice în vigoare, ISF dezvoltă metodologia prin care Universităţile pot echivala cursuri/ programe din ciclul de master/ licenţă cu programe de formare profesională iniţială obligatorii pentru persoanele care doresc să desfăşoare activităţi de distribuţie în asigurări. 

Publicarea Revistei de Studii Financiare, revistă indexată BDI, în care au publicat preponderent cadre didactice și doctoranzi din universitățile din România.

Conferința Europeană a Serviciilor Financiare ECFS 2022 – Organizarea celei de  a VI-a ediții este programată în martie 2022.

Platformă cu stagii de practică în domeniul financiar

0

Institutul de Studii Financiare a lansat platforma stagii.isf.ro, din cadrul proiectului „Stagii de practică pentru studenți”. Cătălin Câmpeanu, directorul adjunct al ISF: „Acest proiect este unic în sectorul financiar. Ne-am dorit să creăm o punte între companiile care activează în sectorul financiar și studenții/masteranzii la facultățile de profil. Platforma este în continuă expansiune, având deja stagii oferite de companii din domenii precum asigurări, pensii private, piața de capital și nu numai, înscrise și dornice să primească tinerii la sediul lor. Orice companie dornică să se alăture proiectului o poate face accesând platforma”.

Prezentarea platformei a avut loc în contextul Zilei Internaționale a Educației, ISF oferind o expunere asupra ofertei de proiecte în domeniu, printr-un eveniment la care au participat Mihaela Onofrei – prorector al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Alexandru Ciuncan – director general al UNSAR, Cătălin Câmpeanu – director adjunct al ISF, Laura Naghi – coordonator al Departamentului educație financiară al ISF, Raluca Lădaru – coordonator cercetare şi revista de Studii Financiare ISF, Alexandra Bontaș – șef Serviciu Monitorizare și Educație Financiară din cadrul ASF, reprezentanți ai mai multor centre universitare din toată țara. 

Marian Siminică, directorul executiv al ISF: „În ultimul an, peste 2.500 de elevi și studenți au beneficiat de programele de educație financiară ale ISF. Este un angajament pe care ni-l onorăm în continuare, derulând programele existente și dezvoltând altele noi! Educația financiară este esențială pentru creșterea calității economiei și a nivelului de trai al populației și ne vom concentra resursele pentru a crește nivelul de cultură financiară dar și de deveni o punte sustenabilă între mediul academic și mediul de afaceri”.

Principalele proiecte ale ISF în educație

-Academia de Asigurări – oferă, pentru 30 de studenți, oportunitatea de a cunoaște în profunzime industria asigurărilor. Proiectul este conceput pentru a fi adresat la nivel naţional, în centrele universitare membre ale ISF şi are drept obiectiv creşterea gradului de educaţie financiară în domeniul asigurărilor la un nivel de detaliere semnificativă. Proiectul presupune participarea unui număr de 25-30 studenţi, selecţionaţi din universităţile partenere printr-un proces de selecţie ce presupune trimiterea unui eseu şi susţinerea unui interviu. Programul Academia de Asigurări va fi lansat în martie 2022 şi include:

  • 8 module de învățare online ( 90 min/120 min) care acoperă toate domeniile din asigurări 
  • Sesiuni predate de personal din cadrul companiilor de asigurări membre UNSAR 
  • Lucrul in echipe pentru rezolvarea unor probleme practice/studii de caz

La finalul sesiunilor de instruire, cele 6 echipe de participanţi vor fi provocate să prezinte propriul proiect, pe baza unui studiu de caz dezvoltat de specialişti din proiect. În baza evaluării acestor proiecte (prezentări susţinute de fiecare echipă), se va alege o echipă câştigătoare. Pentru creşterea atractivităţii programului Academia de Asigurări, proiectul îsi propune oferirea următoarelor beneficii:

  1. vouchere de participare gratuită la examenul de pregătire profesională iniţială pentru intermediari în asigurări – tuturor participanţilor la program 
  2.  invitaţii gratuite la 1 eveniment UNSAR/ISF desfăşurate în perioada sau ulterior programului – tuturor participanţilor la program
  3. stagii de practică în cadrul ISF, UNSAR, membri UNSAR – minim 5 locuri
  4. 5 vouchere de participare gratuită la cursuri ISF adresate intermediarilor în asigurări – echipa câştigătoare

– Susţinerea sesiunilor de comunicări științifice ale universităților partenere –  Pornind de la experienţa din primăvara acestui an, ISF îsi reafirmă disponibilitatea pentru a susţine excelenţa cercetărilor în domeniul financiar. Institutul de Studii Financiare (ISF) și cele trei centre universitare partenere în cadrul programului SmartFIN@ISF au anunțat proiectele câștigătoare ale  studenților și masteranzilor care au participat la Sesiunile de comunicări științifice aferente anului universitar 2020-2021. Premiile, acordate de ISF, au recompensat gradul de inovație, rigoarea oferită de fundamentele teoretice solide și valoarea practică pe care lucrările o au în domeniul piețelor financiare, asigurărilor și pensiilor private sau pentru piața de capital. Alegerea lucrărilor câștigătoare a fost dificilă, excelența fiind cuvântul care caracterizează cel mai bine modul în care s-au prezentat studenții și masteranzii centrelor universitare partenere: ASE București, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași și Universitatea din Pitești.

– Seminare SmartFin@ISF şi parteneriat cu Laboratorul academic al ASF- În acest an universitar (2021/2022) vor fi reluate seria de seminare de perfecționare vocațională, parte a proiectului SmartFIN@ISF.  Prin acest proiect, ISF și-a propus ca, în parteneriat academic cu universitățile din România, să susțină demersurile de educație financiară  prin atragerea  studenților din ani terminali, ciclul licență sau master. Obiectivul urmărit constă în îmbunătățirea abilităților și cunoștințelor studenților care vor deveni consumatori de servicii financiare dar și potențiali angajați în piețele financiare (asigurări, bănci, pensii private, investiții) https://www.isf.ro/ro/comunicat-de-presa-18-mai-2021 

– Echivalarea programelor universitare – Conform prevederilor specifice în vigoare, ISF dezvoltă metodologia prin care Universităţile pot echivala cursuri/ programe din ciclul de master/ licenţă cu programe de formare profesională iniţială obligatorii pentru persoanele care doresc să desfăşoare activităţi de distribuţie în asigurări.  

– Publicarea Revistei de Studii Financiare – revistă indexată BDI, în care au publicat preponderent cadre didactice și doctoranzi din universitățile din România.

– Conferința Europeană a Serviciilor Financiare ECFS 2022 – Organizarea celei de  a VI-a ediții este programată în martie 2022.

Managementul stocurilor – implicații fiscale și raportarea în SAF-T

0

Material de opinie de Camelia Malahov, Director, și Andreea Geacu, Senior Manager, Taxe Directe, Deloitte România (foto)

Managementul stocurilor reprezintă o activitate complexă din perspectivă operațională și depinde de numeroase aspecte precum specificul activității, gradul de perisabilitate a produselor sau reglementările legale aplicabile modului de comercializare. În plus, agenții economici trebuie să știe care sunt aspectele fiscale de luat în calcul atunci când gestionează stocurile pe care le dețin și ce reguli și restricții se aplică din perspectiva deductibilității cheltuielilor. Nu în ultimul rând, trebuie să țină cont de noutățile aduse de raportarea SAF-T în această zonă.

În cazul în care produsele aflate pe stoc sunt în condiții optime pentru a fi vândute, aspectele sunt clare. Însă, în contextul economic actual, și mai ales în condițiile pandemiei, există multe situații în care bunurile se degradează calitativ, expiră, sunt perisabile și se distrug (din diverse motive) înainte de comercializare. În astfel de cazuri, regulile fiscale și criteriile care se aplică pentru a susține deductibilitatea pierderilor sunt diferite.

În primul rând, agenții economici trebuie să determine natura acelor pierderi – de exemplu, nu toate bunurile degradate pot fi tratate drept perisabilități și încadrate în limitele deductibile prevăzute de legislația specifică. Perisabilități sunt doar acele pierderi cauzate de procesele naturale (uscare, evaporare, fermentare). Pierderile cauzate de erori umane nu sunt perisabilități – în cazul acestora, companiile trebuie să poată face dovada distrugerii lor, fie prin mijloace proprii, fie prin predarea produselor distruse către unități specializate pentru a susține deductibilitatea pierderilor.

Pentru celelalte lipsuri din inventar, care nu intră în categoriile menționate anterior, trebuie să analizeze dacă stocurile respective erau asigurate sau costurile înregistrate cu aceste pierderi pot fi imputate, conform prevederilor contractuale, unei terțe părți (de exemplu, firma de pază a magazinului/depozitului, transportatorului etc.). În caz contrar, aceste pierderi sunt, în general, nedeductibile din punct de vedere fiscal, iar impozitul pe profit aferent va reprezenta un cost suplimentar pentru companie.

Pentru producători, obligațiile documentare sunt, de asemenea, foarte importante. Rețeta pentru fabricarea unui bun nu este același lucru cu norma tehnologică, iar în baza legii, pentru deducerea pierderilor tehnologice, este necesar și acest document.

Ce trebuie să conțină modulul stocuri din raportarea SAF-T?

Informațiile menționate mai sus și mișcările stocurilor sunt importante pentru că vor putea fi solicitate de autorități, începând cu data de 1 ianuarie 2022 (pentru marii contribuabili și ulterior și pentru ceilalți), prin intermediul modulului dedicat stocurilor din cadrul raportării SAF-T („Standard Audit File for Tax Purposes”).

Deși raportarea modulului de stocuri nu se va face periodic, ci la cererea autorităților fiscale, volumul de informații solicitate este considerabil și va reprezenta o provocare pentru contribuabili.

Astfel, la cererea ANAF, companiile vor fi obligate să transmită un raport cu privire la stocuri (în format electronic), care va conține informații precum: depozitul unde sunt păstrate mărfurile, codul și tipul produselor, proprietarul lor (relevant mai ales pentru produsele aflate în custodie), prețul, cantitatea și valoarea. De asemenea, autoritățile solicită și raportarea unor informații detaliate privind mișcările de stocuri (nu doar intrări/ieșiri, dar și ce fel de ieșiri – de exemplu: consum, plus/minus la inventar, bunuri acordate gratuit, bunuri degradate, bunuri expirate). 

O parte dintre aceste informații se pot raporta în forma în care ele există la nivelul companiei, însă, pentru altele, autoritățile au dezvoltat nomenclatoare și codificări standard pe care contribuabilii vor fi obligați să le folosească în raportări. 

Această procedură reprezintă o noutate absolută, având în vedere că astfel de cerințe nu au existat în trecut, informațiile despre stocuri fiind verificate de către inspectorii fiscali în cadrul controalelor derulate la sediul contribuabililor.

Astfel, prin intermediul raportării SAF-T, autoritățile vor putea corela mai rapid informațiile primite și vor putea realiza o primă verificare a riscului în ceea ce privește deductibilitatea diverselor tipuri de pierderi, prezentate mai sus. Din aceste considerente, gestionarea adecvată a stocurilor, documentarea corespunzătoare și transmiterea informațiilor către autorități în formatul solicitat devin acțiuni tot mai importante și mai relevante pentru companii.

Înscrieri la olimpiada digitală de matematică Brio Challenge

0

Preluate în bună parte de mediul privat în condițiile declinării posibilității de organizare anul trecut de către Ministerul Educației în condițiile pandemiei, continuă în acest an școlar. O concretizare este olimpiada digitală de matematică Brio Challenge, organizată de platforma ed-tech de măsurare a performanței educaționale Brio® (avizată de Ministerul Educației), susținută de sponsorii oficiali Asociația Dedeman, UniCredit Bank și Prestigio.

Înscrierile (în secțiunea special dedicată olimpiadei de pe pagina www.brio.ro/challenge) și prima etapă a olimpiadei au loc în perioada 4 octombrie-3 noiembrie, iar finala se va desfășura pe 4 decembrie. La olimpiadă se pot înscrie elevi din clasele II – XII. 

Gabi Bartic, CEO Brio®, subliniază: „Suntem extrem de bucuroși că Brio Challenge a ajuns deja la a treia ediție. Participarea extrem de largă la precedenta ediție nu se datorează doar premiilor foarte interesante, ci nevoii copiilor de a demonstra cât de buni sunt, de fapt. Și nevoii lor de a-și valida, mereu, cunoștințele. Ne aflăm așadar în fața unei ediții în care suntem curioși să-i cunoaștem, din nou, pe cei mai buni matematicieni. Tuturor le promitem o competiție serioasă și extrem de bine organizată. Iar celor care cred că nu pot fi organizate competiții online corecte, le lansăm invitația de a ne urmări. Le vom demonstra că noi, la Brio, putem”.

Organizatorii ne oferă mai multe detalii: „Asemenea primelor două ediții, participarea la Olimpiada Digitală de Matematică, Brio Challenge, este gratuită.  La înscriere, fiecare elev va primi credite pe care le va putea folosi în primele două etape ale competiției. La finalul primei etape, cei care au obținut un scor mai mare de 80 de puncte se vor califica în cea de-a doua etapă, care va avea loc între 8 și 22 noiembrie.  În etapa a doua, după o serie nouă de teste, a căror dificultate este crescută, vor fi selectați cei mai buni 10 elevi de la fiecare clasă, în baza rezultatelor obținute. Aceștia vor ajunge în Etapa Finală, acolo unde vor lupta pentru titlurile de campioni și vicecampioni naționali Brio Challenge.  Finala va fi supravegheată video, fiind necesar ca participanții să aibă activată camera laptopului sau a tabletei de pe care vor efectua testele. În total, vor fi acordate 36 de premii: 12 premii pentru Campioni, ce vor consta în câte un Iphone 12 și 24 de premii pentru Vicecampioni, ce cuprind câte o Tabletă Prestigio și un set de căști performante. În plus, toți finaliștii vor primi un abonament Brio Start pe 6 luni. Câștigătorii vor fi anunțați în termen de maximum 15 zile de la încheierea competiției. Sunt declarați câștigători participanții cu cel mai bun scor, corelat cu timpul de răspuns. În situația în care mai multe teste primesc același scor, este declarat câștigător participantul care a obținut un timp mai bun.

Platforma Brio® a trecut recent printr-un amplu proces de îmbunătățire a funcționalităților, având acum o nouă interfață, user-friendly, ce permite gestionarea mult mai facilă a conturilor de utilizator și monitorizarea mai ușoară a rapoartelor și a evoluției elevilor. Utilizatorii vor primi notificări în timp real în conturile lor, vor putea să își aleagă și să-și modifice mai rapid abonamentul dorit, dar să și adauge extraopțiuni, toate aceste informații fiind disponibile într-un singur loc. În plus, o altă noutate este reprezentată de introducerea unei funcții noi – adăugarea de până la patru profiluri de elev, pentru fiecare cont de utilizator în parte. De asemenea, în această perioadă a fost realizată și migrarea site-ului către servicii noi de cloud, cu scopul de a  crește securitatea site-ului și viteza de încărcare, îmbunătățirea infrastructurii și automatizarea anumitor funcții”. 

Brio® este definită ca „prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Prin testele școlare Brio® , elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene. Testele standardizate sunt dezvoltate pe baza unor principii științifice de măsurare (ramura științei care se ocupă de aceasta se numește psihometrie), astfel încât întrebările, procedurile de scorare și de interpretare să fie aceleași pentru toate persoanele care trec prin testul respectiv. Ele utilizează metode statistice complexe pentru a respecta principiile de fidelitate și validitate, adică acuratețe (lipsă de eroare) și adecvare (corectitudine, acoperirea teritoriului conceptual țintit). De aceea, sunt mult mai riguroase decât testele dezvoltate ad-hoc. Scorul unui test standardizat nu este supus subiectivității, el nefiind dependent de blândețea sau severitatea evaluatorului ori de lejeritatea ori dificultatea întrebărilor. După fiecare testare, elevul și părintele sau profesorul primesc un raport de evaluare — Raportul Brio® — un document detaliat ce descompune în termeni foarte clari aspectele din subcapitolele analizate, indicând ce noțiuni sunt stăpânite deja de elev, respectiv pe cele pentru care e nevoie de aprofundare. Un instrument de ghidare și de informare obiectivă și acționabilă, este singurul tool de pe piața românească de educație digitală ce sprijină pregătirea și performanța susținută, identificând cu exactitate ariile unde elevul trebuie să mai lucreze pentru a fi competitiv față de colegii săi de generație. Brio® este avizat de Ministerul Educației și Cercetării, Sistemul de Testare fiind un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie”.

„Sensul banilor”, proiect de educație financiară

0

Organizația de educație economică Junior Achievement (JA) România și Asirom derulează proiectul educațional „Sensul banilor”, prin care, în anul școlar 2021-2022, susțin 3.000 de elevi din mediul urban, mic urban și rural „să își dezvolte cunoștințele și abilitățile specifice educației financiare, necesare pentru viitor, pentru a-i responsabiliza și a-i pregăti să devină independenți și capabili să ia deciziile corecte, în situații reale”. 

Cristian Ionescu, președinte al Directoratului Asirom: „Susținerea educației reprezintă unul dintre pilonii de bază ai strategiei de responsabilitate socială Asirom. Educația financiară pe care copiii noilor generații o primesc pune bazele unei societăți moderne și le va contura viitorul. Asirom își propune să se implice activ în programele de educație financiară în școli, prin intermediul angajaților și al partenerilor, și să devină un susținător activ al comunităților în care își desfășoară activitatea. Împreună, putem asigura viitorul prin educație”.

Alice Duțu, director de programe, Junior Achievement România: „Pregătirea elevilor pentru viitor și pentru rolurile pe care și le vor asuma după terminarea studiilor – de consumator, angajat sau antreprenor – este deosebit de importantă și, în procesul educațional, ar trebui să fie implicați toți actorii relevanți, atât din mediul familial, școlar, cât și din cel de business și din societatea în ansamblu. Prin colaborarea cu Asirom în cadrul acestui proiect, vom putea aduce la clasă, în instituțiile de învățământ selectate, activități learning by doing, și îi vom sprijini pe profesori și elevi, prin training și materiale educaționale gratuite, accesibile pe o platformă interactivă, pentru învățarea unor noțiuni de bază, pe teme de educație financiară”.

Într-o prezentare a proiectului, inițiatorii subliniază că „învățarea conceptelor și a unor principii financiare simple legate de circulația banilor în economie sau administrarea resurselor financiare în viața cotidiană sau în cadrul unor afaceri pot fi explicate la clasă de către profesori, pe înțelesul elevilor de gimnaziu, utilizând kitul digital de materiale educaționale Junior Achievement, pe teme de Educație financiară și economică. 

Parcurgând pe platforma JA InspireTM resursele disponibile, împreună cu profesorii lor, elevii vor afla răspunsuri la câteva întrebări esențiale:

  • Ce rol au banii în viața de zi cu zi?
  • Cum ne putem administra corect resursele? 
  • Cum luăm cele mai bune decizii legat de finanțe?
  • Cum pot fi folosiți inteligent banii într-o mică afacere?”

Platformă educațională de management comportamental

0

Compania de marketing și tehnologie Ideologiq, împreună cu Asociația Autism Voice, lansează proiectul ProfAid Kit, „prima platformă educațională de terapie ABA ce oferă instrumente inovative de management comportamental. Platforma se adresează în special cadrelor didactice, dar și părinților, și are scopul de a înlătura conceptul de copil problemă și de a oferi soluții concrete privind integrarea în societate a copiilor diagnosticați cu autism”.

Fondatorii companiei Ideologiq donează suma de 10.000 de euro pentru proiect. Unul dintre fondatori, Adrian Ichim, subliniază: „Considerăm că educația reprezintă piatra de temelie pentru o societate sănătoasă. De aceea, cadrele didactice care au printre elevi copii diagnosticați cu autism au nevoie să știe cum să interacționeze cu ei, să le înțeleagă comportamentul și să îi îndrume cu inteligență și normalitate. Astfel, aceștia se vor simți în siguranță și integrați în comunitate, potențialul lor de evoluție fiind semnificativ crescut. Cât timp investim în educație și în oameni, putem avea încredere că, treptat, și societatea se poate dezvolta într-o direcție pozitivă. Acest proiect reprezintă doar un pas într-un proces mult mai amplu, însă cu siguranță este un exemplu că se poate și că atât timp cât există voință, ideile se pot transforma în realitate”.

Nicoleta Orlea, Fundraising Director Autism Voice: „Ne dorim ca prin platforma ProfAid Kit, în termen de cinci ani de zile de la lansare, cel puțin 1000 de cadre didactice să fie pregătite cu suficiente instrumente și cunoștințe de management colectiv pozitiv, altfel încât comportamentele neadecvate ale elevilor la clase să dispară, iar cel puțin 25.000 de elevi să vină cu drag la ore și să învețe într-un mediu plăcut și armonios social și emoțional”.

Inițiatorii platformei ne oferă detalii: „Terapia ABA (analiza aplicată a comportamentului) este  știința comportamentului uman și este folosită în lucrul cu tinerii și copiii diagnosticați cu autism. Acest proces de aplicare sistematică a intervențiilor bazate pe principiile învățării, are scopul de a dezvolta noi comportamente și de a îmbunătăți comportamentele de adaptare la mediu. Cu ajutorul programului de formare ProfAid Kit, cadrele didactice vor avea la îndemână materiale educaționale și tehnici specifice de management al comportamentelor dificile și al tulburărilor severe de comportament.

Începând din acest an, programul ProfAid Kit se va desfășura exclusiv în mediul online, iar compania Ideologiq va dezvolta platforma digitală adecvată, pentru ca acest program să poată fi accesat cu ușurință, de câte ori este nevoie. 

În cadrul acceleratorului Innovators for Children, Asociația Autism Voice a primit un micro-grant în valoare de 15.000 euro pentru dezvoltarea platformei ProfAid Kit și va beneficia de sprijin în următoarele șase luni pentru lansarea și creșterea proiectului. Programul Innovators for Children este organizat de către Impact Hub Bucharest în parteneriat cu Impact Hub Basel, Fundația Botnar și Fundația Vodafone România.

Platforma ProfAid Kit va fi finalizată până la sfârșitul acestui an și va oferi toate instrumentele necesare pentru a veni în ajutorul cadrelor didactice din România.

Acesta este cel de-al doilea proiect dezvoltat de către compania Ideologiq împreună cu Asociația Autism Voice. La jumătatea anului trecut, a fost realizat proiectul Digital Therapy for Autism, singurul program din România care folosește tehnologia de tip VR în terapia copiilor cu tulburări de spectru autist”.

Studiu Reveal Marketing Research: 80% dintre români ar aloca un buget de peste 4.000 de lei pentru a se bucura de o nouă înfățișare a locuinței lor

0

Peste 60% dintre români aleg să-și renoveze întreaga casă la nevoie, în timp ce 24% fac acest lucru periodic. Doar un procent de 9% își renovează casa atunci când văd un produs interesant și își doresc să îl aibă, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru FERRO Group pe un eșantion național de 1008 de persoane. 

Pe primul loc în topul încăperilor din locuință, cărora românii le acordă o atenție sporită pentru renovare se regăsesc baia și bucătăria (72%). Când vine vorba de schimbările pe care ar putea să le facă românii anul acesta, 90% dintre respondenți au răspuns că zugrăvitul face parte din prioritățile lor. 

Pe locul secund, 72% dintre români își doresc schimbări majore, cum ar fi schimbarea obiectelor sanitare (baterii, dusuri, etc), aceștia fiind urmați de aceia care preferă să schimbe mobila (64%), sistemul de iluminare (51%) și instalația de apă (34%). 

Românii aleg într-o mai mare măsură ușurința de utilizare în detrimentul criteriilor de design și culoare

De asemenea, 68% din respondenții la acest studiu aleg cu predilecție să-și cumpere produse de renovare a casei având în vedere ușurința în utilizare. Doar 43% aleg produse în funcție de design și culoare (37%). Elementele de renovare cele mai căutate de către români atunci când vor să-și renoveze casa sunt: bateria de la chiuveta din bucătărie și bateria de la lavoarul din baie. 

În ceea ce privește suma pe care ar fi dispuși să o investească pentru bateria de la chiuveta din bucătarie, 20% dintre respondenți au afirmat că ar aloca între 151 și 200 de lei, în timp ce 15% ar aloca un buget cuprins între 50 și 100 de lei. În cazul bateriei pentru lavoarul de la baie, 21% dintre respondenți ar aloca un buget între 151 și 200 de lei, iar 15% ar aloca un buget cuprins între 50 și 100 de lei. 

1 din 2 români apelează la meseriași pentru renovarea casei

De asemenea, respondenții la acest studiu apelează cu predilecție la ajutorul meseriașilor pentru renovarea casei, aceștia fiind în procent de 59%. Doar 9% apelează la o firmă specializată în timp ce 25% declară că se vor ocupa personal de renovare (5.8% altă situație). 

Respondenții care au luat parte la acest studiu desfășurat de Reveal Marketing Research între 07.06 și 14.06.2021 sunt femei și bărbați, cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet.

Analiză XTB: Cresc prețurile la auto și echipamente electronice

  • Criza semiconductorilor are șanse de a se calma în circa 2-3 ani.
  • Piața de calculatoare resimte deja nevoia de a reduce capacitatea de producție din cauza lipsei cipurilor. Acesta lucru va antrena o creștere a prețurilor.
  • Domeniul auto este sensibil mai afectat decât cel al echipamentelor electronice de larg consum.
  • În Germania pentru anumite modele timpii de așteptare sunt de un an sau mai mult. 
  • BMW și Daimler au ales să livreze către dealeri modele incomplete, urmând să le echipeze de îndată ce vor avea componentele disponibile. Aceasta nu înseamnă neapărat profituri mici: Audi a reușit o marjă de profit de peste 10.7%, peste cea din 2019. 
  • GM a spus vineri că producția a fost cu mai mult de 30% mai redusă în T3 față de acum un an.
  • Elon Musk e optimist în privința construirii rapide de noi fabrici, care să ușureze problemele de producție până anul viitor.
  • În trimestrul al doilea, în SUA, valoarea medie a unei tranzacții de mașini second-hand a fost cu 21% mai ridicată față de anul anterior, un nivel record.
  • Prețul mediu de vânzare a mașinilor a crescut față de anii trecuți, totuși s-ar putea ca vârful în segmentul auto să nu fi fost atins, se arată în analiza elaborată de Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia.

Drumul spre normalitate în economia globală nu este unul lin, după bulversările anului trecut, și viitorul apropiat este întrepătruns de provocări numeroase, cu interacțiuni diverse. Avem, între șefi de companii și observatori ai industriei, o foarte mare dispersie a opiniilor referitoare la efectul și mai ales durata crizei semiconductorilor, și a lanțurilor logistice în sens larg. În astfel de perioade neobișnuite, cu nesiguranță la cote înalte, pare totuși firesc să se întâmple astfel. 

Directorul general al Marvell este de părere că vom vedea efecte severe ale lipsei de cipuri inclusiv în 2022, în timp ce șefa AMD, Lisa Su e de părere că producția va fi reglată prin operarea unor noi fabrici. Intel plănuiește noi facilități de producție, iar TSMC, cel mai important fabricant din domeniu, va investi 100 mld. dolari în trei ani, deci lucrurile par a se calma într-un asemenea orizont de ordinul a 2-3 ani, fiind prezent chiar riscul unei supra-oferte. 

Cu toate acestea, situația din prezent nu seamănă cu nicio altă perioadă, și de aceeași opinie sunt specialiști cu decenii de experiență în domeniu. Cererea pentru cipuri este la niveluri mult peste normal în toate segmentele, situație diferită de ciclurile anterioare de vârf de cerere localizată pe anumite domenii.

Piața de calculatoare personale resimte deja limitările de capacitate, și situația ar putea deveni tensionată pentru o serie mai largă de produse electronice, mai ales în apropierea sărbătorilor. De altfel, disponibilitatea mai mică ar putea veni la pachet cu o presiune ascendentă pe prețuri. Într-o perioadă cu atenție înaltă la inflație, veștile restrângerii ofertei sunt departe de a fi binevenite. Cu toate acestea, în prezent, domeniul auto este sensibil mai afectat decât cel al echipamentelor electronice de larg consum.

Daimler Trucks, care urmează să devină de sine-stătătoare prin divizarea Daimler în decembrie, a informat investitorii în privința unei producții de camioane sub potențial, chiar și anul viitor. Prețurile, însă, pe segmentul comercial, nu pot fi ajustate cu aceeași ușurință pe care o au producătorii de autoturisme personale. În trimestrul al doilea, în SUA, valoarea medie a unei tranzacții de mașini second-hand a fost cu 21% mai ridicată față de anul anterior, un nivel record. 

În Europa, dealerii pot livra din stoc în termen rezonabil un număr limitat de autovehicule. În Germania pentru anumite modele timpii de așteptare sunt de un an sau mai mult, potrivit Automobilwoche. BMW și Daimler au ales să livreze către dealeri modele incomplete, urmând să le echipeze de îndată ce vor avea componentele disponibile. Aceasta nu înseamnă neapărat profituri mici: Audi a reușit o marjă de profit de peste 10.7%, peste cea din 2019. Stellantis a ales să prioritizeze auto electrice. GM a spus vineri că producția a fost cu mai mult de 30% mai redusă în T3 față de acum un an, dar că speră un mediu stabil în toamnă. 

În estimarea sa recentă, IHS Markit avertiza că producția globală ar putea fi cu 9.5 – 11 milioane de unități mai mică anul acesta, iar o stabilizare ar putea veni abia în a doua jumătate din 2022. Cu investiții mari în segmentul EV (auto electrice) și diminuarea producției unor automobile mai ieftine în favoarea altora cu marje mai mari dar și mai prietenoase cu mediul, accesibilitatea ofertelor din showroom-uri este diminuată. 

Tesla a reușit să se descurce mult mai bine decât competitorii, obținând cip-urile necesare producției a aproape un sfert de milion (241 de mii) de unități între iulie și septembrie. Volumul peste așteptări și aproape dublu față trimestrul trei din anul anterior a dus la o deschidere în creștere și depășirea nivelului de 800 de dolari pe acțiune luni, după raportări. Deși au urmat scăderi ușoare ale cotației, vestea este cu atât mai interesantă cu cât numărul de dispozitive integrate într-un singur automobil Tesla este peste cel al altor constructori. Elon Musk e optimist în privința construirii rapide de noi fabrici, care să ușureze problemele de producție până anul viitor.

Prețul mediu de vânzare a crescut față de anii trecuți, totuși s-ar putea ca vârful în segmentul auto să nu fi fost atins. Deși o parte a cererii s-a reglat automat, prin frustrarea generată de timpi de așteptare, resetare de priorități sau așteptarea unui preț mediu mai prietenos, un anumit dezechilibru este încă prezent. În lunile următoare, adăugat trendului general al mărfurilor, ne-am putea aștepta, observând creșteri de preț masive la nivelul oțelului și al altor materii prime, ca tendința de preț pentru automobile să fie una ușor ascendentă. Pentru consumatori, aceasta ar putea însemna o nouă sursă de risc de inflație.

Connections Consult SA, liderul pieței de transformare digitală din România, anunță achiziția companiei Brusch Services SRL

0

Connections Consult SA, lider pe piața de transformare digitală din România,  listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB) sub simbolul CC, anunță achiziția a 100% din acțiunile companiei Brusch Services SRL, specializată în consultanță IT și dezvoltare software în regim de nearshoring (furnizare de servicii către piețe apropiate României).

Este prima achiziție din acest an pe care o realizează Connections Consult SA, în contextul în care compania s-a listat recent pe piața AeRO a Bursei de Valori București, listare care marchează o nouă etapă de dezvoltare a businessului.

Brusch Services SRL este activă pe trei piețe (România, Germania, Finlanda) și a obținut o cifră de afaceri de aproximativ 1 milion de euro în anul 2020. Printre clienții din portofoliul companiei se numără companii multinaționale din Banking & Financial services, Automotive, Retail, etc.

Oferind consultanță pe toate palierele de dezvoltare a unui produs software, dar având, cu precădere, experiență solidă în implementări de Oracle, SAP și dezvoltare software bazată pe tehnologie Java, Brusch Services SRL va deveni o platformă de management al talentelor înalt calificate în tehnologie, în cadrul grupului Connections Consult S.A., și va fi integrată în verticala de dezvoltare software. Oportunitățile de acces către piețe externe – în special către cea germană – pe care le oferă Brusch Services SRL – vor permite grupului lărgirea portofoliului de clienți în afara României, in industria serviciilor financiare.

„Motivele pentru care am decis să facem această tranzacție sunt strategia pentru consolidarea și dezvoltarea competențelor în tehnologie, accesul pe piețe externe și nevoia de a crea o platformă de management al talentelor care să ne ofere un avantaj semnificativ în competiția pentru atragerea resursei umane calificate – probabil cea mai mare provocare în industria noastră. Estimăm că achiziția Brusch va aduce o creștere cu cel puțin 10% a cifrei de afaceri a grupului și 15% a profitului brut, în urma consolidării situațiilor financiare, în 2022”, declară Bogdan Florea, fondator și CEO Connections Consult SA.

Gustav Bruckner și Axel Schwartz, foștii acționari ai Brusch Services SRL, au ieșit din acționariatul companiei, după o perioadă de aproape 7 ani, cedându-și pachetele de acțiuni către Connections  Consult.

„Ne bucurăm că putem transfera proprietatea și operarea companiei către grupul Connections și suntem convinși că, prin integrare, Brusch Services va avea oportunități noi de dezvoltare. Prin construirea de sinergii cu alte companii din grup, Brusch Services va putea să devină ceea ce își doresc noii acționari, și anume un centru solid de consultanță în tehnologie care va agrega competențe avansate. Sunt sigur, cunoscând managementul Connections, că planurile lor strategice vor fi completate în mod fericit cu noua achiziție.” a declarat Gustav Bruckner, antreprenor cu experiență de peste 35 de ani în industria IT.

Una dintre direcțiile strategice ale Connections este atragerea de talente, echipa de programatori seniori dezvoltând proiecte complexe și produse specifice. Connections Consult este unul din principalii parteneri ai UiPath în România, alături de care a implementat procese de automatizare în industrii cheie.

EXEC-EDU oferă burse de peste 7.000 de euro pentru antreprenori

0

EXEC-EDU, liderul pieței de executive education, segmentul de top al pieței de training, lansează a patra ediție a programului de burse EXEC-EDU, destinate antreprenorilor și managerilor din companii antreprenoriale din toată țara. Pe fondul crizei generate de pandemie, compania a majorat valoarea burselor, așadar în cadrul ediției din acest an EXEC-EDU va oferi 10 burse totale și parțiale, cu o valoare totală de peste 7.000 de euro.

Cursurile care pot fi accesate prin intermediul acestor burse sunt sunt Leadership 360, Managementul proiectelor, Managementul strategic al resurselor umane, Manager în era transformării digitale. Acestea sunt programe de pregătire complexe, organizate în formate flexible, care facilitează antrenarea competențelor pe parcursul mai multor luni, în cadrul unor sesiuni practice de învățare însoțite de întâlniri de lucru în echipe.

Academia de management EXEC-EDU are o tradiție de peste 20 de ani și reunește 9 programe de pregătire ce oferă o perspectivă unitară, de ansamblu, asupra unor competențe vitale pentru succesul organizației: leadership, resurse umane, strategie, operațiuni, managementul proiectelor, finanțe.

„Formatul hibrid și elementele suplimentare de învățare colaborativă, la distanță, introduse anul trecut, oferă beneficii suplimentare, pentru că participanții rămân conectați la învățare și în afara orelor de curs. De aceea, anul trecut, programele de management și leadership au înregistrat un număr mai mare de solicitări, în ciuda pandemiei.

Oferim aceste burse deoarece credem că antreprenorii au nevoie mai mult ca oricând de idei noi, de redefinirea modelelor de business și de deprinderea de noi competențe care să îi ajute să își susțină sau chiar să își dezvolte afacerea în această perioadă turbulentă. Un avantaj suplimentar este interacțiunea dintre cursanți cu profile diferite, manageri și antreprenori din întreaga țară, care fac schimb de idei și opinii, ceea ce reprezintă un mare avantaj în perioade dificile, deoarece îi ajută să fundamenteze mai bine deciziile pe care le iau în business-urile lor”, declară Oana Scarlat, CEO EXEC EDU.

Motivele pentru care cursanții aleg cursurile EXEC-EDU sunt diferite. Top managementul din companiile antreprenoriale și antreprenorii participă la cursuri pentru a accelera dezvoltarea companiilor din care provin, având acces la expertiză de top și networking de calitate. Participanții din segmentul middle management sunt motivați și de obținerea unei certificări valoroase, alături de creșterea competențelor, de exersarea abilității de luare a deciziilor, dar și de posibilitatea unei promovări în companie.

”Până în prezent, circa peste 80 de cursanți au beneficiat de programul nostru de burse, iar majoritatea au revenit și pentru alte cursuri. Toți și-au atins obiectivele profesionale pe care le aveau când au decis să participe la cursuri, fie că a fost vorba de o evoluție ierarhică, schimbarea stilului de leadership sau dezvoltarea business-ului propriu”, declară Oana Scarlat.

Mai multe detalii despre bursele acordate puteți găsi pe  https://exec-edu.ro/ iar regulamentul concursului poate fi consultat aici.