Sprijin pentru păgubiţii curselor aeriene

0
Pasagerii curselor cu avionul care se confruntă cu inconveniente de felul problemelor tehnice, întârzierilor, imposibilităţii de mai multe ori la rând de a găsi loc la o cursă etc. (în general, tot ce nu ţine de condiţiile meteo) au la dispoziţie asistenţa companiei „Flight Refund”, care, numai sesizată de păgubaşi, face demersurile pentru despăgubiri, în baza legislaţiei de profil a Uniunii Europene. Detalii au fost oferite de Anikó Bolyó, General Manager „Flight Refund”, Anita Zoltai-Szabó, Business Development Director Flight Refund şi de Javier Garcia del Valle, Chief Executive Officer „Happy Tour”, agenţie cu activitate susţinută în asistenţă de călătorie. Contextul (foto) l-a oferit deschiderea unui birou „Flight Refound” în România, după o prezenţă de doi ani pe piaţa românească. În esenţă, un călător care se consideră păgubit accesează site-ul „Flight Refund”, îşi înregistrează sesizarea (într-una din cele 14 limbi disponibile, relațiile cu clienții fiind susținute apoi de vorbitori nativi), compania verifică dacă aşa au stat lucrurile, îi răspunde pasagerului în maximum trei zile, iar dacă reclamaţia este validă, intră în acţiune departamenul juridic al companiei ”Flight Refund” şi în caz de reuşită, pasagerul în cauză primeşte în cont despăgubirea. Rata de reuşită este de 98%. Despăgubirea se poate situa între 250 şi 600 de euro (în condiţiile în care, fără să-şi ştie drepturile, sunt pasageri care primesc 100 de euro şi sunt mulţumiţi). Taxa percepută de „Flight Refund” în caz de succes este standard, indiferent de costurile procesului necesar. Un serviciu de asistenţă a călătorilor cu avionul complex ca ofertă (consultanţă, asistenţă, protecţie etc.) şi în acelaşi timp simplu ca formalităţi este cu atât mai necesar, cu cât, s-a subliniat în contextul prezentării, industria aeriană din România a înregistrat în 2017 un record: trafic total de pasageri pe aeroporturile din țara noastră de peste 20 de milioane, creștere cu 23% față de anul precedent.

Locuri de muncă sezonieră în domeniul agricol  ȋn Danemarca

0
Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov dispune, prin intermediul EURES România, de 100 de locuri de muncă în domeniul agricol, la recoltat mazăre ȋn Danemarca. Locurile de muncă sunt oferite de firma Greenpeas, iar pentru ocuparea acestora se va organiza selecție la Râmnicu Vâlcea ȋn data de 23 februarie 2018. Salariul oferit este de 0.6 euro brut/kg de mazăre recoltată ȋn caserole/lădițe cu gramaj specific, la care se adaugă 12,5% alocație de concediu. Contractul de muncă se va derula ȋn perioada iunie – octombrie 2018, iar programul de lucru este de 30 – 40 ore, 6 zile/săptămână. Angajatorul oferă cazare ȋn rulote, ȋn stil camping, pentru care se vor reține 8 euro/zi, sumă care va acoperi inclusiv cheltuielile pentru gaz, apă și electricitate. Ȋn camping sunt disponibile bucătărie, sală de mese, toalete, baie cu dușuri, mașini de spălat și Internet Wireless. Transportul către Danemarca și retur va fi suportat de lucrător. Pentru transportul din camping la locul de muncă sau pentru cumpărături, angajatorul va pune la dispoziția lucrătorilor un autobuz, contra sumei de 1.5 euro/zi/persoană. Opțional, lucrătorii pot să ȋși aleagă alt mijloc de transport către locul de muncă. Persoanele interesate de oferta de muncă trebuie să trimită un CV model EUROPASS cu fotografie, ȋn limba română sau engleză, pe adresa de e-mail work@greenpeas.dk. Instrucțiunile de aplicare se găsesc pe website-ul www.My-greenpeas.com. Preselecția candidaților va fi realizată exclusiv de către angajator. La selecție vor avea acces doar persoanele preselectate și invitate ulterior de către consilierii EURES. Termenul  limită  până  când vor putea fi transmise aplicații este 20 februarie 2018.

Auchan intră și în România pe intermediul comerțului online

0
Grupul francez de retail Auchan, unul dintre principalii comercianți de alimente din lume, face primul pas concret în strategia de a intra și în România pe nișa comerțului online, operațiune anunțată de 4 ani, dar neaplicată până în prezent. Retailerul a deschis o platformă prin care clienții pot verifica online ce produse sunt în stocul Auchan, deocamdată opțiunea fiind disponibilă doar pentru centrul comercial din cartierul bucureștean Militari. Acesta este însă primul pas concret al Auchan în direcția comerțului online. În vara anului trecut, Profit.ro a anunțat în premieră că grupul francez de retail Carrefour, pe a doua poziție în comerțul românesc ca afaceri, după Kaufland, a preluat sub control platforma Bringo, o aplicație IT prin intermediul căreia produsele diferitelor magazine pot fi comandate și primite de cumpărători direct acasă, fără a se mai deplasa la centrul comercial. Aceasta a fost cea mai importantă mișcare din ultimii ani pe o piață a comerțului online cu alimente în care retailerii încă încearcă să găsească cea mai bună intrare. În ceea ce îl privește, grupul francez Auchan a anunțat din aprilie 2014 că va lansa un magazin online în România în circa 2 ani. Până astăzi, nu a lansat în România un magazin online, în schimb a deschis în Franța, în 2016, când analiza piața din România, serviciul Auchan Frais, care presupune comanda online a unor produse proaspete cu ridicare din magazin. În România, a preferat să intre mai întâi pe nișa benzinăriilor și să deschidă în incinta acestora mici magazine în parteneriat cu Petrom. Astfel, în luna mai a acestui an, Auchan a deschis primul magazin într-o benzinarie Petrom, intenția fiind ca, până la sfârșitul anului, să ajungă la 15 magazine MyAuchan în cadrul stațiilor Petrom din București și din țară. Auchan are însă platforme de vânzare online în Franța Ungaria, Ucraina, Luxemburg, Polonia, Italia, China.

Rata anuală a inflației a ajuns la 4,3% luna trecută

0
Rata anuală a inflației a urcat în ianuarie 2018 la 4,3%, de la 3,3% în decembrie 2017, pe fondul scumpirii mărfurilor alimentare cu 3,79% și a celor nealimentare cu 6,23% comparativ cu luna ianuarie 2017, potrivit datelor Institutului Național de Statistică publicate miercuri. Pe de altă parte, prețul serviciilor a crescut cu 0,9% față de luna ianuarie 2017. „Rata medie a prețurilor de consum în ultimele 12 luni (februarie 2017 – ianuarie 2018) față de precedentele 12 luni (februarie 2016 – ianuarie 2017), calculată pe baza IPC, este 1,7%”, notează INS. Potrivit sursei citate, față de luna decembrie 2017, prețurile au urcat cu 0,78%, în ianuarie 2018, în condițiile în care mărfurile alimentare au fost mai scumpe cu 0,64%, cele nealimentare cu 1,08%, iar serviciile cu 0,32%. Rata anuală a inflației a fost de 3,3%, la finalul lui 2017, pe fondul scumpirii mărfurilor alimentare cu 4,07% și a celor nealimentare cu 4,11%, potrivit Agerpres. Prețul serviciilor a crescut cu 0,22%. Conform BNR, accelerarea ratei anuale a inflației în primele trei trimestre ale anului 2018 se datorează acelor componente ale coșului de consum exogene sferei de acțiune a politicii monetare.

Afacerile din comerț s-au majorat cu 7,5%, în 2017

0
Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, crescut cu 7,5% în anul 2017 comparativ cu anul 2016, în termeni nominali, arată datele Institutului Național de Statistică (INS), publicate miercuri. Potrivit INS, majorarea cifrei de afaceri din comerțul cu ridicata s-a datorat creșterii comerțului cu ridicata nespecializat (+16,5%), comerțului cu ridicata specializat al altor produse (+14,6%), comerțului cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (+6,8%), comerțului cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului (+5,9%), comerțului cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii (+5,2%) și comerțului cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (+5,0%). În același timp, s-au înregistrat și scăderi la comerțul cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații (-1,4%) și la activitățile de intermediere în comerțul cu ridicata (-1,2%). Totodată, creșteri s-au înregistrat la comerțul cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (+3,5%) și la comerțul cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului (+2,8%). Scăderi s-au înregistrat la comerțul cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii (-3,1%), comerțul cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații (-2,5%), activitățile de intermediere în comerțul cu ridicata (-0,5%) și la comerțul cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului (-0,2%).

Noi prețuri ale locuințelor în 2018

0
De mai bine de trei ani încoace, ne-am obișnuit ca locuințele să se tot scumpească. Există însă analiști care sunt de părere că actualul ciclu de creștere economică se apropie de maturitate, ceea ce ar duce la o stabilizare a pieței rezidențiale și a prețurilor, și chiar la scăderi. Deși prețurile locuințelor au avut, per ansamblu, o traiectorie ascendentă pe tot parcursul lui 2017, ritmul de creștere a acestora a încetinit vizibil spre finalul anului – ăsta inclusiv în Cluj-Napoca, oraș care a stabilit un nou record în materie de scumpiri, potrivit Imobiliare.ro. De asemenea, prima lună din 2018 a adus o surpriză în ceea ce privește evoluția prețurilor pe segmentul apartamentelor, în condițiile în care, în marile orașe ale țării, doar unitățile locative nou-construite au consemnat creșteri; cele vechi, pe de altă parte, fie s-au ieftinit, fie au rămas la valoarea atinsă în decembrie 2017. Aceste evoluții nu fac decât să alimenteze anumite păreri din piață potrivit cărora prețurile locuințelor din România se apropie de stabilizare, în perioada imediat următoare fiind posibile chiar și scăderi. Totodată, prețurile terenurilor pretabile pentru construcții se află, de asemenea, în ascensiune. În contextul perpetuării acestor realități economice, așadar, o stabilizare a prețurilor locuințelor noi – și cu atât mai mult o scădere! – ar fi un secenariu destul de nerealist în perioada următoare. În acest context, discrepanța între ieftinirile consemnate la început de 2018 pe piața veche și scumpirile de pe piața nouă apare, cu siguranță, într-o nouă lumină.

Gazul din Marea Neagra provoacă discuții în SUA

0
Apropierea momentului adoptării deciziilor de investiție în ceea ce privește perimetrele din Marea Neagră, majorarea de vineri a redevențelor sau alte modificări ale reglementărilor (printre care și posibilă instituire a taxei de finanțare a studiilor de mediu de 1% din valoarea investiției) au intensificat în ultimul timp discuțiile dintre agențiile de reglementare din România și companiile petroliere implicate în proiecte offshore, conform Profit.ro. Astfel, s-a organizat o întalnire a președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale (ANRM), Gigi Dragomir și a consilierului său, Nicoleta Husaru, cu Shelley Saxen, consilier economic adjunct al Ambasadei SUA la București. Lukoil deține 72% din drepturile și obligațiile aferente concesiunii Trident (cu resurse de gaze descoperite de peste 30 miliarde metri cubi, consumul României pe 3 ani), restul fiind în posesia PanAtlantic Petroleum (18%) și Romgaz (10%). De asemenea, Ministerul Mediului susține ca proiectul de lege reprezintă o transpunere a Directivei 52 din 2014 a Uniuni Europene, însă aceasta nu conține nicăieri taxa de 1% din valoarea investiției, propusă de Executivul roman, potrivit unui proiect criticat de mai toată lumea, de la Consiliul Investitorilor Străini (CIS) la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sau Nuclearelectrica.

Propunere: o nouă ocupație, „expert în egalitate de gen”

0

Specialiști în studii de gen și egalitate de șanse din mediul academic și asociativ au adresat o scrisoare deschisă preşedintelui Klaus Iohannis, prim-ministrului Viorica Dăncilă şi secretarului de stat Grațiela Drăghici, președinta ANES, prin care solicită „asigurarea unui cadru legal și instituțional puternic care să garanteze formarea experților în egalitate de șanse în conformitate cu standardele europene, cadru care nu se poate realiza fără consultarea mediului academic și asociativ specializat în domeniu”.

  Profesioniştii semnatari ai scrisorii reamintesc că specialiști în egalitate de șanse și în egalitate de gen se formează în România de 20 de ani şi consideră oportun, „în conformitate și cu ultimele modificări ale Legii 202/2002 și cu Strategia Națională în domeniul egalității de șanse între femei și bărbați, să fie introdusă în COR o nouă ocupație care să se numească «expert în egalitate de gen», pentru a da mai multă legitimitate acestei expertize și a transmite un semnal consistent referitor la problematica egalității de gen”. Totodată, mediul academic şi asociativ de profil solicită a fi luată în considerare „necesitatea unei reglementări serioase a modului în care se va asigura formarea viitorilor experți”, pentru evitarea unor forme fără fon și a unor situații pe care le consideră inacceptabile, precum formarea a 4000 de experți și tehnicieni în egalitate de șanse în cadrul proiectului „Start”, în legătură cu care „nici până în acest moment nu este disponibilă informația privind formatorii, conținutul cursurilor și numele cursanților, deși au fost făcute solicitări în acest sens”. Profesioniştii din mediul academic şi asociativ semnalează că „standardul ocupațional și formarea experților din proiectul Start au fost făcute fără consultarea specialiștilor, respectiv a reprezentanților din mediul academic care, prin crearea de programe de master, centre de cercetare și publicații pe această temă, dispun de o experiență și expertiză în domeniu recunoscute la nivel internațional”. Actualul standard ocupațional, apreciază specialiştii semnatari ai scrisorii deschise, ar trebui modificat, inclusive în sensul introducerii unei cerințe minimale „de cunoaștere a principalelor concepte teoretice din domeniu de care un astfel de expert are nevoie în activitatea sa zilnică”. Pentru ocuparea unor „poziții (mai ales în instituțiile publice centrale și locale însărcinate cu implementarea principiului european gender mainstreaming) este necesar să fie impusă diploma de master în domeniu ca o condiție de angajare, ori o experiență de cel puțin 3 ani într-o organizație nonguvernamentală care a implementat proiecte în domeniul egalității de gen sau s-a ocupat de cercetare în domeniu”. Specialiştii din mediul academic şi cel asociativ  propu „inițierea unui grup de lucru pentru discutarea metodologiei implementării acestor aspecte și pentru identificarea, împreună cu autoritățile în domeniu, a celor mai potrivite soluții” şi accentuează: „Dorim să se evite impostura și amatorismul, precum și neglijarea și delegitimarea expertizei și a politicilor legate de egalitatea de gen prin asigurarea unei «specializări» formale, și nu prin cunoștințe și competențe reale în acest domeniu. Considerăm că formarea altor câteva mii de experți în cadrul programelor care nu respectă standardele de calitate europene ar ajuta, poate, la a raporta îndeplinirea unor indicatori cantitativi, fără însă ca actorii publici să înțeleagă cauzele și formele discriminării de gen, nici politicile publice necesare contracarării acestora. Lipsa unei expertize reale nu va conduce decât la incapacitatea instituțiilor publice și a decidenților politici de a elabora și, mai ales, de a implementa politici publice eficiente și sustenabile”.

O Uniune Europeană eficientă, ce răspunde așteptărilor cetățenilor

0
 

În pregătirea reuniunii informale a liderilor din 23 februarie 2018, Comisia Europeană a prezentat miercuri, 14 februarie, o serie de măsuri practice care ar putea eficientiza activitatea Uniunii Europene și îmbunătăți legătura dintre liderii instituțiilor UE și cetățenii europeni.

  Președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a declarat: „Prin Foaia de parcurs de la Bratislava, Declarația de la Roma și acum Agenda liderilor, Europa pune accentul, pe bună dreptate, pe crearea unei Uniuni care să le ofere cetățenilor săi rezultate concrete și tangibile cu privire la chestiunile care sunt importante pentru ei. Trebuie să continuăm pe această cale. Eu am spus mereu că funcția este mai importantă decât forma – acum nu este momentul să purtăm discuții îndelungate privind reforma instituțională sau modificarea tratatului. Există, însă, o serie de măsuri pe care le putem lua pentru a ne realiza și mai eficient prioritățile principale. Există multe opțiuni, însă obiectivul trebuie să fie unul singur: crearea unei Europe care să răspundă așteptărilor.”  

Candidații cap de listă: valorificarea experienței din 2014 de desemnare a candidaților cap de listă („Spitzenkandidaten”)

  Procesul electoral din 2014 a consolidat relația dintre cele trei instituții ale UE și a îmbunătățit eficiența activității lor. Le-a ajutat să se alinieze în jurul unui program de lucru comun pentru următorul mandat de cinci ani, ceea ce a permis Comisiei Juncker să își orienteze activitatea într-o direcție cu un caracter politic mai pronunțat și să se concentreze pe domeniile în care Uniunea obține rezultatele cele mai bune, lăsând restul în seama statelor membre. În discursul său din 2017 privind starea Uniunii, președintele Juncker a declarat că experimentul din 2014, și anume desemnarea unor „candidați cap de listă”, ar trebui să continue. În acest sens, Comisia Europeană a prezentat modul în care procesul poate fi îmbunătățit pe baza Tratatelor actuale, respectându-se totodată echilibrul dintre instituțiile UE și dintre statele membre. Printre altele, partidele politice sunt invitate să își aleagă candidații cap-de-listă mai devreme, înainte de sfârșitul anului 2018, și să înceapă campania electorală mai devreme. Astfel, alegătorii ar avea mai multe posibilități de a-i cunoaște pe cei care își prezintă candidatura și programele politice promovate de aceștia. Comisia recomandă, de asemenea, ca legătura dintre partidele naționale și partidele europene să devină mai vizibilă. Partidele politice de la nivel național ar trebui să indice mai clar partidele europene la care sunt afiliate, de exemplu prin utilizarea siglelor acestora în materialele electorale și pe buletinele de vot. Acestea ar trebui, de asemenea, să își exprime o poziție clară referitoare la subiectele importante de interes european, intenția de a se înscrie în grupurile politice din Parlamentul European și candidatul pe care îl susțin pentru președinția Comisiei Europene.  

Componența Parlamentului European și a Comisiei Europene

  Liderii din cadrul Consiliului European trebuie să decidă, pe baza unei propuneri din partea Parlamentului European, componența Parlamentului European pentru legislatura 2019-2024 și ce se va întâmpla cu locurile rămase vacante, care ar fi trebuit să îi revină Marii Britanii. O opțiune ar fi rezervarea unora dintre aceste locuri pentru o circumscripție electorală transnațională. Deși într-o rezoluție recentă (din 7 februarie), Parlamentul European a votat împotriva instituirii unei circumscripții electorale transnaționale, acesta a lăsat totuși loc de discuții viitoare. O serie de state membre și-au exprimat recent sprijinul pentru această idee, în timp ce altele și-au exprimat dezacordul. O circumscripție electorală transnațională ar putea consolida dimensiunea europeană a alegerilor, oferindu-le candidaților posibilitatea de a interacționa cu un număr mai mare de cetățeni din întreaga Europă. Pe de altă parte, în mod normal, parlamentarii îi reprezintă pe alegătorii care i-au votat la nivel local sau național și comunică îndeaproape cu ei, atât din considerente de răspundere, cât și pentru a putea aborda preocupările exprimate de aceștia. Comisia se pronunță în favoarea ideii listelor transnaționale, însă aceasta va necesita acordul unanim în cadrul Consiliului și modificarea legislației electorale din toate cele 27 de state membre anul viitor, pentru a se putea aplica alegerilor din 2019. În prezent, Colegiul comisarilor este alcătuit din 28 de membri, câte unul din fiecare stat membru – în conformitate cu Decizia Consiliului European din 22 mai 2013. Înainte de desemnarea următoarei Comisii Europene, liderii vor trebui să decidă dacă păstrează principiul unui membru din fiecare stat sau dacă reduc numărul de membri ai Comisiei. Un executiv de dimensiuni mai mici ar putea, teoretic, să funcționeze mai eficient, să fie mai ușor de gestionat și ar permite o distribuție mai echilibrată a portofoliilor. Pe de altă parte, o Comisie mai restrânsă ar însemna că unele state membre nu ar fi reprezentate la nivelul politic al instituției și ar pierde avantajul menținerii unui canal de comunicare politică directă cu cetățenii și autoritățile din țara lor de origine.  

Un președinte cu mandat dublu pentru Comisie și Consiliu

  În discursul său din 2017 privind starea Uniunii, președintele Juncker a sugerat pentru prima dată ideea unui președinte cu mandat dublu. Deținerea de către aceeași persoană a funcțiilor de președinte al Consiliului European și de președinte al Comisiei Europene ar putea eficientiza structura Uniunii. Acest lucru este posibil în temeiul Tratatelor actuale, iar un mandat dublu nu implică fuzionarea celor două instituții. Președintele Comisiei Europene este deja membru al Consiliului European și niciunul dintre cei doi președinți nu votează în Consiliul European; rolul lor este să consilieze, să ofere contribuții bazate pe activitatea serviciilor aflate în subordinea lor și să faciliteze crearea unor punți de legătură și găsirea unui numitor comun.  

Dialogurile cu cetățenii

  Comisia Europeană organizează periodic dialoguri cu cetățenii la care participă membri ai Comisiei, deputați în Parlamentul European, reprezentanți ai administrațiilor naționale, locale și regionale, precum și ai societății civile. Din 2012 până acum s-au desfășurat aproape 500 de astfel de dezbateri publice interactive în 160 de locații, iar Comisia va intensifica frecvența acestora până la alegerile europene din mai 2019, propunându-și să organizeze aproximativ alte 500 de evenimente. Comisia salută, de asemenea, inițiativele statelor membre de a organiza propriile dialoguri naționale cu cetățenii referitoare la viitorul Europei și este pregătită să ofere sprijin ori de câte ori va fi posibil, de exemplu prin stabilirea unei conexiuni între acest proces și consultarea online privind viitorul Europei, care ar putea rămâne deschisă până la 9 mai 2019. Comisia va comunica beneficiile experienței sale statelor membre.  

Context

Ideile și opțiunile propuse sunt o urmare directă a Raportului Comisiei Europene (din 8 mai 2015) privind alegerile pentru Parlamentul European din 2014, în care s-a exprimat angajamentul de a se identifica modalitățile de consolidare în continuare a dimensiunii europene și a legitimității democratice a procesului decizional al UE, precum și de a se examina în continuare motivele prezenței scăzute la vot înregistrate în mod constant în unele state membre și de a se găsi soluții.
Reprezentanța Comisiei Europene în România

Ziua Universității Creștine „Dimitrie Cantemir”

0
Ziua Universitatii Crestine Dimitrie Cantemir
Ziua Universitatii Crestine Dimitrie Cantemir

Vineri, 9 februarie 2018, Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir” (UCDC) a sărbătorit Ziua Universității și a fondatorului său, profesor universitar doctor Momcilo Luburici. Evenimentul s-a bucurat de prezența cadrelor didactice, studenților şi a invitaţiilor care au adresat felicitări atât Universității, cât mai ales fondatorului său pentru extraordinara realizare a domniei sale: crearea uneia dintre cele mai puternice universități private din mediul academic românesc.

Cu ocazia Zilei Universității, s-au organizat diverse festivități, precum și activități culturale și științifice. Între activitățile desfășurate cu ocazia Zilei Universității, s-a remarcat în mod cu totul deosebit lansarea a trei cărți. Prima lucrare lansată a fost „Constituţia României. Comentarii şi explicaţii”, un volum de 1800 de pagini, coordonat de către prof. univ. dr. Cristian Ionescu și prof. univ. dr. Corina Adriana Dumitrescu, apărută la editura C.H. Beck, în anul 2017. Această impresionantă lucrare a reunit un colectiv eterogen de opt cadre didactice din cadrul a trei facultăți ale UCDC: Cristina Bălăceanu, Titus Corlățean, Cristian Jura,  Laura Macarovschi, Bogdan Pătrașcu, Agata Mihaela Popescu, Roxana Mariana Popescu și Doina Maria Tilea. În luările de cuvânt, doamna prof. univ. dr. Corina Adriana Dumitrescu, domnul  prof. univ. dr. Cristian Ionescu, în calitate de coordonatori, precum și conf. univ.dr. Titus Corlățean,  prof. univ. dr. Cristina Bălăceanu, în calitate de autori, au evidențiat importanța lucrării în mediul academic național, în rândul specialiștilor, dar și a tuturor celor care caută să aprofundeze conținutul legii fundamentale a statului român. În cadrul evenimentului, domnul Marian Enache, judecător la Curtea Constituţională a României, a exprimat aprecieri atât la adresa  lucrării lansate, dar și a conducerii Universității Creștine „Dimitrie Cantemir” pentru extraordinarele realizări.  În plus, s-a evidențiat și faptul că valoarea lucrării lansate a fost apreciată în decembrie 2017 cu premiul „Anibal Teodorescu” acordat de către Uniunea Juriștilor din România. Cea de-a doua carte lansată a fost „Drept financiar-fiscal. Legislația Uniunii Europene”,  având drept coordonator pe domnul prof. univ. dr. Dan Drosu Șaguna şi coautori pe lect. univ. dr. Daniela Iuliana Radu și conf. univ. dr. Marius Eugen Radu, apărută tot la editura C.H. Beck, în anul 2017. În luările de cuvânt, domnul prof. univ. dr. Dumitru Mazilu, domnul conf. univ.dr. Titus Corlățean, precum și doamna prof. univ. dr. Corina Adriana Dumitrescu au subliniat pe lângă contribuția lucrării lansate la colecţia lucrărilor juridice, personalitatea domnului prof. univ. dr. Dan Drosu Șaguna și dedicarea domniei sale la crearea unei veritabile școli juridice în România. Lucrările lansate în domeniul juridic reprezintă veritabile rezultate ştiinţifice ale Facultății de Științe Juridice și Administrative din cadrul Universității Creștine „Dimitrie Cantemir”. Cea de-a treia lucrare lansată, „Educația timpurie – o  prioritate a învățământului românesc”, apărută la editura  Prouniversitaria, în anul 2017, având drept autor pe doamna conf. univ. dr. Conona Petrescu, reprezintă unul dintre rezultatele activității de cercetare științifice a uneia dintre cele mai tinere facultăți din cadrul Universității, Facultatea de Științe ale Educației. În luările de cuvânt ale doamnei prof. univ. dr. Corina Adriana Dumitrescu, preşedintele Senatului Universităţii, precum şi ale doamnei prof. univ. dr. Octavia Costea şi doamnei lect. univ. dr. Manuela Cazan, s-a susținut că educația în general, și cea timpurie în special, reprezintă fundamentul oricărei societăți. Cartea contribuie la cunoaşterea şi dezvoltarea unui subdomeniu de maximă importanţă pentru învăţământul din România, care oferă soluţii pertinente pentru decidenţii în materie de politică şcolară, dar și celorlalți actori implicați în problematica educației, cadre didactice și  părinţi, toate acestea în spiritul proiectului „România educată” lansat de către Preşedinţia României, din  a cărei echipă face parte şi doamna conf. univ. dr. Conona Petrescu. Toate festivitățile desfășurate cu ocazia Zilei Universității au evidenţiat rezultatele activităților didactice și de cercetare științifică a peste 27 de ani ale Unversității Creștine „Dimitrie Cantemir”. Domnul profesor universitar doctor Momcilo Luburici, președintele Universității Creștine „Dimitrie Cantemir”, fondator al Universității Creștine „Dimitrie Cantemir”, se distinge între personalitățile vieții academice și profesionale românești, europene și internaționale de referinţă prin edificarea unuia dintre cele mai ambițioase proiecte din România ultimelor trei decenii – Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir”. Pe parcursul acestor ani, domnia sa și-a dedicat toată energia și știința pentru realizarea unui obiectiv dintre cele mai mărețe, și anume: susținerea temeliei dezvoltării și afimării unei societăți românești durabile, moderne, demne, în concordanță cu marile tendințe contemporane, prin ridicarea nivelului de cunoaștere a peste 80.000 de tineri ai României prin educație universitară, completată de proiecte de cercetare și culturale notabile.
Prof. univ. dr. Georgeta Ilie, Prorector cercetare
Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir”