Descoperitorul prafului ascuns din casă

0

A fost lansat în premieră, inclusiv în România, un detector – i se poate zice și detectiv, pentru că e dotat cu inteligență, chit că e artificială – al prafului celui mai fin, ascuns și nevăzut, din locuințe: Dyson V15 Detect Absolute, pe numele lui complet. Este, după cum îl caracterizează creatorii lui, compania de tehnologie Dyson, „un aspirator conceput pentru a detecta praful ascuns cu dimensiuni de până la 10 microni și echipat cu un senzor piezo acustic care oferă dovada științifică a ceea ce a fost aspirat”.  

James Dyson, inginer-șef și fondator: „În calitate de ingineri, responsabilitatea noastră este să rezolvăm probleme zilnice, iar ultimele luni au creat o mulțime de probleme noi pe măsură ce am petrecut mai mult timp în interior. Cu toții facem curățenie mai frecvent, încercând să îndepărtăm praful în plus din casă și vrem să obținem sentimentul de liniște că locuințele noastre sunt cu adevărat curate.
Cele mai noi aspiratoare ale noastre folosesc tehnologia laser adaptată pentru a detecta praful ascuns, integrând un laser cu diodă în capătul de curățare, care este poziționat precis la un unghi de 1,5 grade, la 7,3 mm de sol pentru a crea cel mai bun contrast între praf și podea. Nu credem că detectarea este suficientă, așa că eliminăm, măsurăm și numărăm meticulos particulele de 15.000 de ori pe secundă, folosind un senzor piezo acustic care convertește vibrațiile în semnale electrice, afișând cu precizie dimensiunea și numărul de particule aspirate pe un ecran LCD la spatele aspiratorului. Dyson V15 Detect Absolute este atât puternic, cât și inteligent, oferind asigurarea supremă –  dovada științifică a unei locuințe igienice și mai curate”.

Ca la carte, absolut noul aspirator este definit astfel de realizatorii lui: „Dezvoltat de o echipă de 370 de ingineri la nivel global, Dyson V15 Detect Absolute are un motor Dyson Hyperdymium care generează până la 240 de wați putere de aspirare și filtrare în 5 trepte,  captând 99,99% din particulele de praf de până la 0,3 microni pentru o curățare puternică în profunzime. Parte dintr-o gamă complet nouă de aspiratoare care acoperă diferitele nevoi de curățare ale fiecărei gospodării, Dyson V15 Detect Absolute ajută la igienizarea locuinței în contextul în care 60% dintre oameni fac curățenie mai mult decât oricând, potrivit Dyson Global Dust Study 2021. Studiul mai arată că majoritatea oamenilor sunt îngrijorați de nivelul de praf din casele lor, iar 76% sunt conștienți de legătura dintre praful din casă și boli precum astmul sau alergiile. Într-o perioadă în care igiena a devenit o prioritate, oamenii tind să fie de acord că a avea mai puțin praf în casă creează un mediu mai sănătos (77%), potrivit aceluiași studiu.

Detecția cu laser a prafului  

Dyson a integrat tehnologia cu laser pentru praf pe capătul de curățare Fluffy, pentru a oferi garanția unei experiențe de curățare în profunzime acasă. Detectarea cu laser a prafului dezvăluie particulele care în mod normal nu pot fi văzute cu ochiul liber, laserul fiind poziționat cu precizie în capătul de curățare. Inginerii Dyson au integrat o diodă verde cu laser – aleasă pentru capacitatea sa de a oferi cel mai bun contrast – în capătul de curățare Slim Fluffy, poziționând-o exact la un unghi de 1,5 grade, la 7,3 mm de sol. Acest lucru înseamnă că praful ascuns de pe suprafața podelei, care de altfel este invizibil cu ochiul liber, poate fi văzut și îndepărtat.

Senzorul Piezo 

Înțelegând că, acum mai mult ca oricând, oamenii își doresc locuințe mai igienice, inginerii Dyson au dezvoltat o tehnologie care să permită utilizatorului să măsoare praful pe care îl detectează și apoi să afișeze informațiile pe un ecran LCD pentru dovada științifică în timp real a unei curățări în profunzime. Un senzor piezo acustic a fost integrat în aspirator. Filamentele din fibră de carbon din capătul de curățare ridică particule microscopice care sunt măsurate și numărate de până la 15.000 de ori pe secundă. Praful intră în aspirator și lovește senzorul piezo acustic de la intrarea în coș, vibrațiile mici fiind convertite în semnale electrice. Dimensiunea și cantitatea prafului sunt afișate pe ecranul LCD încorporat, astfel încât utilizatorul să poată vedea cât de mult praf a îndepărtat aspiratorul, precum și diferitele dimensiuni ale particulelor aspirate, oferind dovada științifică a unei curățări în profunzime.

Tehnologie anti-încurcare

Un nou accesoriu cu șurub anti-încurcare: inginerii Dyson au urmărit, de asemenea, să rezolve problema îndepărtării părului de pe perie. Aceasta este adesea o provocare pentru multe aspiratoare, astfel încât noua perie conică anti-încurcare îndepărtează prin învârtire părul și îl aruncă în coș. Acest lucru previne înfășurarea părului în jurul periei. Concepută pentru părul uman și al animalelor de companie, inginerii Dyson au modificat ușor unghiul precis al firelor de pe perie, pentru a se asigura că forța de eliberare nu încurcă părul și au testat accesoriul pe mai multe tipuri de păr. Un nou capăt de curățare High Torque cu pieptene anti-încurcare. Acesta este capătul puternic de curățare al aspiratorului Dyson V15 Detect Absolute care previne încurcarea. Capătul de curățare are acum 56 de dinți din policarbonat care arată ca un pieptene. Acești dinți mici împiedică încurcarea părului în timpul curățeniei și îndepărtează automat părul de pe perie. 

Filtrarea 

Dyson V15 Detect Absolute prezintă tehnologiile avansate de filtrare în 5 etape ale Dyson, captând 99,99% dintre particule până la dimensiuni de 0,3 microni, pentru un aer mai curat. Tehnologia cu ciclon Dyson este eficientă pentru separarea prafului și a murdăriei de pe podele și suprafețe, iar etanșarea întregului aparat înseamnă că praful și murdăria nu sunt eliberate înapoi în casă. 

Prezență pe piața românească

Lansarea V15 Detect Absolute în România este parte din strategia globală a brandului de a aduce în casele din întreaga lume tehnologia de ultimă oră pe care produsele sale o înglobează. Dyson este prezent pe piața din România de la finalul anului 2019 cu o gamă diversă de produse, de la cele de îngrijire personală până la aspiratoare și dispozitive de purificare a aerului”. 

Dyson se recomandă prin realizările și evoluția de până acum: „După ce a început totul într-o magazie lângă Bath, Marea Britanie, Dyson a crescut constant de la înființarea sa în 1993. Astăzi, Dyson este o companie globală de tehnologie cu componente de inginerie, cercetare, dezvoltare și operațiuni de testare în Marea Britanie, Malaezia, Singapore și Filipine. Dyson are 10.551 de brevete și brevete în proces de așteptare la nivel global. Dyson angajează direct peste 14.000 de oameni la nivel global, inclusiv 6.000 de ingineri și oameni de știință. Bazându-se pe rețeaua sa globală de cercetare și dezvoltare, Dyson realizează planuri ambițioase de a dezvolta noi tehnologii împreună cu echipe la nivel global, axate pe celule de baterii în stare solidă, motoare electrice de mare viteză, sisteme de vizualizare, tehnologii machine learning și investiții în A.I. Echipa de robotică internă a Dyson este una dintre cele mai mari din Marea Britanie. Pe lângă activitatea internă în creștere, Laboratorul de Robotică Dyson de la Imperial College din Londra își continuă programul de cercetare pe termen lung”.

Foto: Dyson

 

Coaliția pentru Educație susține ca decizia privind modul de continuare a procesului educațional să fie descentralizată

0

Școlile sunt diferite.
Dreptul la educație este al fiecărui elev.

Federația Coaliția pentru Educație invită autoritățile la o abordare decizională înțeleaptă, informată cu privire la riscuri și flexibilă în contextul re-evaluării reglementărilor prin care procesul educațional poate continua  pe perioada pandemiei. În ceea ce privește stadiul unde ne regăsim ca sistem educațional, fie că ne place, sau nu este cel descris mai jos. Pornim solicitarea noastră având mai ales în vedere că aceste date reflectă realitatea noastră înainte de pandemie dar și în contextul declarațiilor domnului ministru Sorin Câmpeanu potrivit cărora este luată în considerare decuplarea trecerii școlilor în online de pragurile de infectare. Astfel: 

  •  Rata abandonul școlar este în creștere în România – 18.1% în 2017, cu 8 procente mai ridicat decât media europeană;
  • Rata analfabetismului funcțional în România în rândul tinerilor cu vârsta de 15 ani este de 44%, bazat pe rezultatele ultimului test PISA (2018) cu mult peste media europeană de 23%;
  • 50% dintre elevii care termină liceul nu reușesc să treacă examenul final de bacalaureat;
  • Doar 36% dintre copiii din mediul rural merg la școală;
  • 38% dintre copiii proveniți din gospodării în care nu sunt suficienți bani pentru plata facturilor de bază (electricitate, căldură) și a hranei au media notelor de 5 – 6. Doar 7 % dintre copiii care provin din asemenea familii sărace au media notelor de 9 – 10.  

În acest context, solicităm descentralizarea deciziei privind modul de continuare a procesului educațional. Avem această solicitare și pentru că opiniile profesorilor, directorilor, autorităților sunt destul de diferite și ne divid și mai mult. Iată câteva exemple de răspunsuri ale diferiților actori relevanți ai sistemului educațional. I-am întrebat  dacă consideră oportună trecerea în online dacă pragul de infectare este mai mare de șase la mie: 

  • „Nu-mi mai doresc online, prefer să mă îmbolnăvesc; este foarte gravă situația elevilor, abia pot să mai comunice” (profesor de limba română);
  • „Din perspectiva de director aș trece școala în online după pragul de 6/1000 de locuitori. Problema este când mai multe cadre didactice se infectează și sunt nevoite să stea în izolare. În aceasta situație, dacă elevii sunt fizic la scoală și profesorii în online este foarte greu de gestionat ca director. Colegii mei își doresc să intre în online. se tem pentru sănătatea lor și a familiilor lor. Sunt obosiți de trecerea din online la formatul fizic și toată această nesiguranță”. (director școală gimnazială)
  • Atât timp cât mall-urile și parcurile sunt pline nu-mi doresc închiderea școlilor. Suntem cu un grad de analfabetism ridicat, vai de copiii copiilor noștri ce o să îi aștepte”.(învățător).

Copiii sunt diferiți, la fel și școlile în care învață și comunitățile din care fac parte. De aceea, considerăm ca același model nu va funcționa pentru toate școlile, așa cum s-a dovedit pe perioada pandemiei. Însă ceea ce va funcționa pentru orice școală sunt deciziile responsabile, bazate pe o formulă generală la nivelul unităților școlare de evaluare a riscurilor la nivel local, pornind de la consultarea comunității și a autorităților sanitare. Considerăm că aceste decizii pot și este necesar să fie luate la nivel de școală. Acesta poate fi momentul în care descentralizarea se dovedește a fi cea mai bună soluție dacă este gestionată cu responsabilitate, etică și un bun discernământ profesional. Autonomia decizională vine într-adevăr cu o presiune foarte mare de informare corectă, cu o nevoie clară de transparență și cântărire a riscurilor în raport cu beneficiile.

Analiza de risc pe care o vedem realizabilă pentru fiecare școală trebuie să urmeze o matrice general aplicabilă în fiecare unitate școlară cu indicatori clari, stabiliți de epidemiologi și experți în sănătate publică. Aceasta poate urmări de exemplu dacă încărcarea de elevi în spațiu este potrivită, dacă școala dispune de suficiente resurse și facilități pentru igienă și siguranță, ce număr de elevi și profesori sunt în categorii de risc suplimentar etc. Evaluarea riscurilor ar trebui să acopere și criterii ce includ, fără a se limita la: gradul de respectare a măsurilor igienico-sanitare, gradul de vaccinare a cadrelor didactice (corp profesoral vaccinat în proporție de cel puțin 85%), procentajul de acord al părinților pentru testarea elevilor, testare săptămânală, prezență cu mască 100%, program de aerisire, materiale igienico-sanitare la băi și în clase, condiții de distanțare, etc. Totodată, sunt de luat în calcul și opțiunile de organizare a orelor afară atâta timp cat vremea o permite, procentul de elevi fără acces la tehnologie sau cu acces limitat, capacitatea școlii de a asigura predare online cu conținut calitativ și incluziv, accesul la energie electrică, etc. Subliniem că una dintre variabilele importante din analiza de risc ar trebui să fie vaccinarea. Dacă vrem ca vaccinarea să devină importantă, poate să fie una dintre variabilele importante în analiza de risc atât la nivelul corpului didactic cât și al elevilor. Pe baza rezultatelor din evaluarea de risc, fiecare școală poate întocmi un plan personalizat pentru a adresa corespunzător nevoile cele mai mari cu care se confruntă și decide în ce măsură se poate preda fizic, online sau hibrid.

Realitatea este că, fie că avem puterea sau nu să recunoaștem, educația de calitate nu se face după o rețetă universală, ci în funcție de nevoile copiilor. De aceea, școala lor din pandemie poate fi bună și poate arăta diferit în același timp: pentru unii dintre ei într-o sală de clasă, pentru alții online, sau într-o combinație dintre cele două. Spre exemplu, școlile-pilot recent aprobate au inclus în aspectele pilotate sisteme de învățare inversată (blended-learning). 

Ca o concluzie, susținem descentralizarea deciziei de a menține școlile deschise  la nivelul Consiliilor de Administrație, iar decizia să aibă la bază o matrice generala, comuna pentru toate unitățile de învățământ cu indicatori clari și stabili de evaluare a riscurilor. 

Considerăm că este esențial să rămânem uniți, părinți-profesori-elevi, aliniați acelorași valori și scopului de a asigura accesul la educație de calitate pentru fiecare elev, amintindu-ne că în momente grele luptele cu pandemia, cu inegalitatea de șanse, cu neajunsurile se duc în afara porților școlii, în afara claselor, fără accentuarea tensiunilor dinăuntrul comunității școlare. Aici se va vedea spiritul comunitar, implicarea și determinarea unei comunități de a ține școala deschisă, cât și capacitatea noastră, a tuturor de a sta împreună înăuntrul acelei comunități. Acesta este momentul în care școlile pot deveni cu adevărat lideri de opinie gestionându-și școlile etic și responsabil în plin context pandemic. Acesta poate fi precedentul care stabilește dacă școlile au leadership-ul necesar să decidă autonom pentru ele și copiii lor. Și întrebarea de pe buzele tuturor este una care ne va pune o oglindă în față: „Avem ce ne trebuie pentru a aduce copiii în siguranță la școală?’’. E important ca răspunsul la aceasta întrebare să fie dat la nivel școlar de către Consiliile de Administrație și asumat procesul educațional de calitate în baza unei evaluări de risc generală și cu indicatori clari.

Coaliția pentru Educație reunește organizații care au experiențe relevante, inclusiv internaționale și poate contribui la formularea de soluții și decizii care, pe termen scurt, mediu sau lung, să garanteze accesul copiilor la o educație de calitate, în condiții de siguranță.

Notino anunță investițiile făcute la centrul de distribuție din România

0

Notino, unul dintre cei mai mari retaileri online de parfumuri și cosmetice, a făcut noi investiții în dezvoltarea capacităților logistice. Compania se află într-un proces continuu de dezvoltare a centrului de logistică de 7.000 de metri pătrați, situat în București, investiția ridicându-se la aproximativ 3 milioane de euro. 

Anul trecut, Notino a decis să deschidă un centru de distribuție în România, pentru a oferi clienților servicii de cea mai înaltă calitate și livrare mai rapidă. Decizia a fost accelerată mai mult de pandemia Covid-19, când transportul și circulația în Uniunea Europeană au fost restricționate, creându-se o situație fără precedent. România este a patra cea mai mare țară din punct de vedere al vânzărilor, pe primele locuri clasându-se Republica Cehă și Polonia. În 2020, Notino a avut o cifră anuală de afaceri de 563 de milioane de euro (2.7 miliarde de lei), ponderea României în cifra totală de afaceri este de 8%.

Scopul noului centru de distribuție din București este de a gestiona livrările nu numai în România, ci și în Grecia și Bulgaria. Acest lucru va aduce Notino mai aproape de clienții din țările mai îndepărtate, fiind o extindere importantă a companiei pe piețele externe. În viitor, Notino intenționează să deschidă mai multe centre de distribuție în străinătate pentru a putea oferi aceleași servicii și în alte zone. 

Cele mai mari investiții au fost făcute în IT, în sistemele de depozitare și în transport. În 2021, Notino a investit într-un sistem semiautomat de depozitare, care a crescut capacitatea de stocare, pregătindu-se pentru următorul sezon de Black Friday și Crăciun, perioade când cererea de produse este mai mare. Viteza de livrare a crescut, Notino oferind chiar livrări în ziua următoare, ca rezultat al reducerii timpului de pregătire a comenzii, de la momentul plasării, până la momentul livrării către curier. În viitor, compania plănuiește să investească mai mult în automatizarea ambalării.

Capacitatea depozitului permite Notino să își extindă în continuare oferta de produse, care în prezent este de 55.000 de tipuri de produse, de la make-up, până la odorizante de cameră. 

Într-o zi obișnuită, centrul de distribuție gestionează 5.000 de colete. Cererea mai mare începe în jurul perioadei de Black Friday și continuă până la Crăciun, când sunt livrate aproximativ 15.000 de colete pe zi. Anul trecut, Notino a înregistrat un număr record de 140.000 de comenzi din toată Europa într-o singură zi, la centrul de distribuție din Republica Cehă, în perioada Black Friday. 

La centrul de distribuție din România lucrează aproximativ 130 de angajați, dar în perioada Crăciunului numărul crește la 200, datorită numărului mare de colete, deoarece livrarea rapidă este unul dintre pilonii principali și face parte din strategia și serviciile pe care Notino le oferă clienților săi. 

Studiu EY: Redresarea sectorului de tehnologie, media și divertisment și telecomunicații după pandemie depinde de investițiile de capital

  • 87% dintre liderii din sectorul TMT intervievați consideră că investițiile de capital sunt esențiale pentru redresare
  • 82% dintre companiile sondate nu știu clar cine este responsabil pentru investițiile de capital 
  • Companiile de telecomunicații au șansa să își îmbunătățească agilitatea prin alocarea capitalului 

Investițiile de capital nu au fost niciodată mai importante ca în prezent pentru companiile din sectorul de tehnologie, media și divertisment și telecomunicații (TMT), arată studiul EY Global Capital Operations and Innovation Study (COInS), care a sondat opiniile a 500 de directori executivi de la nivel global din acest sector. Pe baza analizei nivelului de maturitate al respondenților în raport cu fiecare etapă a ciclului de viață al capitalului, studiul îi împarte în două categorii: „lideri”, cei înclinați către utilizarea coerentă a instrumentelor, tehnicilor și proceselor avansate la nivelul întregii companii, și „codași”, cei cu un nivel scăzut de adoptare. 

87% dintre respondenții identificați ca „lideri” consideră că redresarea după pandemia provocată de COVID-19 se bazează în principal pe nivelul investițiilor de capital. Acesta reprezintă un motiv de îngrijorare, având în vedere că 82% dintre toți respondenții nu știu clar cine este responsabil pentru rezultatele proiectelor de investiții de capital, ceea ce ridică semne de întrebare în legătură cu practicile de guvernanță.

Peter Latos (foto), Liderul departamentelor de Consultanță și Strategie și Tranzacții, EY România: „Pe măsură ce tehnologia se află din ce în ce mai mult în centrul multor industrii, nu este surprinzător faptul că majoritatea directorilor din sectorul TMT văd investițiile de capital ca fiind critice pentru redresarea post-pandemie. În mod îngrijorător, însă, pentru un număr aproape egal nu este clar cine este responsabil pentru obținerea de rezultate în urma unor astfel de investiții. Deciziile privind momentul, locul și modul de mobilizare a capitalului devin și mai complicate în contextul ritmului accelerat al perturbărilor tehnologice, al inovării și al reinventării, precum și al schimbărilor de reglementare. De aceea, este imperativ pentru companii să aibă o abordare bine definită, construită în jurul a trei piloni: instrumentele avansate de analiză a datelor (data & advanced analytics), resursa umană și guvernanța”.

Studiul mai arată că organizațiile din sectorul TMT se confruntă cu dificultăți în îndeplinirea obiectivelor legate de investițiile de capital. 63% dintre toți respondenții nu reușesc să obțină randamentele prognozate, în timp ce 66% confirmă că, odată cu expirarea termenelor, costurile programelor lor de investiții de capital cresc. 

În ceea ce privește măsurarea succesului, 70% dintre respondenții „codași” și 58% dintre „lideri” au probleme în a demonstra valoarea pe care o aduc investițiile lor de capital, în mare parte din cauza limitărilor legate de maturitatea datelor.

Agilitatea este principala urgență

83% dintre toți respondenții au declarat că pandemia provocată de COVID-19 a evidențiat necesitatea instituirii unor mecanisme mai agile de alocare a capitalului. Cu toate acestea, o treime (33%) consideră că încă nu au capacitatea de a se adapta la modificările condițiilor pieței, inclusiv la evenimente majore precum pandemia provocată de COVID-19. 

Companiile de telecomunicații beneficiază de cea mai mare oportunitate de a-și ameliora agilitatea, 42% dintre acestea recunoscând că abordarea lor în privința planificării investițiilor de capital este prea statică și rigidă (comparativ cu 38% dintre companiile din media și divertisment și 25% dintre companiile din domeniul tehnologiilor). 

Cu toate acestea, companiile de telecomunicații prezintă cea mai mică probabilitate de a-și revizui și ajusta cu regularitate investițiile (16% față de 26% dintre companiile din domeniul tehnologiilor și 31% dintre companiile de media și divertisment). De asemenea, 38% dintre companiile de telecomunicații se confruntă cu dificultăți în a identifica suficiente date pentru a aduce un plus de credibilitate procesului decizional, un procent semnificativ mai mare decât cel al respondenților din media și divertisment (30%) și al celor din domeniul tehnologiilor (28%).  

Planurile legate de resursele umane trebuie să țină pasul cu transformarea tehnologică

Studiul subliniază importanța cultivării seturilor de abilități potrivite pentru optimizarea investițiilor de capital, dincolo de utilizarea exclusivă a instrumentelor și proceselor. 89% dintre „lideri” și 67% dintre „codași” consideră că vor obține un avantaj competitiv din păstrarea unei forțe de lucru cu calificări avansate, care poate gestiona proiectele de investiții de capital. 

Dar, având în vedere ritmul rapid al schimbărilor, apare un deficit de abilități, pe măsură ce companiile introduc noi tehnologii fără a asigura o instruire suficientă privind utilizarea acestora. Potrivit studiului, principala barieră în calea adoptării analizei de date bazate pe inteligență artificială (AI) este absența unor seturi de competențe în domeniul AI, două treimi dintre toți respondenții (66%) declarând că, în prezent, sunt dificil de găsit seturile de abilități necesare în interiorul organizației lor. 

Obiectivele ESG în prim plan

În contextul în care companiile din sectorul TMT caută să își consolideze procesele de guvernanță și transparență, studiul relevă importanța încorporării indicatorilor cheie de performanță în materie de mediu, social și guvernanță (ESG) pentru a încuraja investiții holistice, care să ofere un set mai echilibrat de obiective. Acest demers ar trebui să fie unul cheie pentru directorii executivi din sectorul TMT, 62% dintre toți respondenții declarând că nu sunt evaluate suficiente proiecte de investiții de capital pe baza contribuțiilor acestora la atingerea obiectivelor de mediu sau sustenabilitate.

Companiile E-Distribuție au trimis la reciclare peste 6.000 de tone de deșeuri în echipamente

0

  • În ultimii cinci ani, cele trei companii de distribuție ale grupului au reciclat deșeuri de echipamente totalizând peste 15.000 de tone.
  • În urma activității companiilor E-Distribuție, peste 95% din volumele reciclate în ultimele 18 luni au fost recuperate și s-au întors în economie sub formă de materii prime.

Companiile E-Distribuție, parte din grupul Enel, au trimis la reciclare peste 6.000 de tone de deșeuri de echipamente rezultate în urma lucrărilor de modernizare și de mentenanță a rețelei de energie electrică în perioada 2020 – 2021, reprezentând deșeuri de transformatoare, cabluri electrice, baterii industriale, contoare sau ulei uzat. De la începutul acestui an și până în prezent, cantitatea trimisă la reciclare depășește 2.000 de tone.  

Inițiativa de reciclare a echipamentelor înlocuite în urma lucrărilor de modernizare a rețelei electrice face parte din strategia de sustenabilitate și dezvoltare durabilă a companiei, care susține tranziția către o economie circulară. În ultimii cinci ani, cele trei companii de distribuție ale grupului au reciclat deșeuri de echipamente totalizând 15.200 de tone. Dintre acestea, în ultimele 18 luni, peste 95% din volumele reciclate s-au întors în economie sub formă de metale feroase, neferoase, plastic, lemn, sticla etc.

Veniturile totale obținute în urma reciclării echipamentelor au fost de aproximativ 850.000 de euro în 2020 și de peste 300.000 de euro în prima jumătate a acestui an. 

Pentru Enel, sustenabilitatea este parte din strategia de business, iar unul dintre pilonii economiei circulare îl reprezintă menținerea valorii unui produs prin revalorificare. Angajamentul nostru față de economia circulară a început în urmă cu câțiva ani, prin eforturi susținute atât pentru limitarea cantității de deșeuri generate, cât și pentru creșterea celor valorificate”, a declarat Monica Hodor, director general al companiilor E-Distribuție. „Am reușit să obținem economii semnificative de energie, de peste 84.000 GJ în 2020, datorită lucrărilor de întreținere și modernizare a stațiilor și posturilor de transformare, precum și înlocuirii echipamentelor și transformatoarelor. Continuăm să ne concentrăm activitatea pe sustenabilitatea ecologică, socială și economică pentru a identifica, împreună cu partenerii noștri, soluții circulare și pe termen lung care pot transforma aceste deșeuri în oportunități de dezvoltare.”

©Enel, E-Distribuție

Grupul Enel se află în plin proces de tranziție către un model de afaceri sustenabil prin dezvoltarea de surse regenerabile de energie și adoptarea principiilor economiei circulare ca motor strategic. Companiile E-Distributie au integrat  aceste principii în activitatea lor, astfel că toate deșeurile trimise la reciclare – transformatoare, cabluri electrice, fier, baterii industriale, contoare, ulei uzat – ajung la contractori autorizați, care valorifică fiecare deșeu de echipament. 

Rețelele electrice operate de cele trei companii E-Distribuție numără peste 131.000 de kilometri, 286 stații de transformare și 23.575 posturi de transformare. În 2020, acestea au distribuit peste 15,3 TWh de energie electrică, prin linii electrice de înaltă, medie și joasă tensiune.

COFACE: Plățile corporative în Germania – evoluții influențate de pandemie

0

Una dintre principalele concluzii ale celei de-a 5-a ediție a sondajului Coface privind plățile corporative în Germania, este că firmele germane par să se fi acomodat la mediul pandemic. Mai multe companii oferă termene de plată comparativ cu anul trecut, când cifra scăzuse brusc. Deși Germania a cunoscut o puternică recesiune în 2020 și începutul anului 2021, disciplina plăților a continuat să se îmbunătățească în 2021 comparativ cu rezultatele deja bune din 2020. În plus, durata medie a întârzierilor de plată s-a redus cu peste o săptămână.

Perspectivele companiilor chestionate sunt foarte pozitive. Cu toate acestea, evaluarea trebuie pusă în perspectivă, deoarece vine după o recesiune în 2020. 41% dintre participanții la sondaj sunt optimiști cu privire la evoluțiile din 2021. Chiar dacă ponderea respondenților cu o perspectivă pozitivă pentru 2022 rămâne ridicată, aceasta scade la 32%, reflectând o certitudine mai mică. Deși efectele COVID-19 rămân un risc major, companiile percep perturbările lanțurilor globale de producție ca fiind principalul risc pentru operațiunile lor de export în 2021.

Rezultatele extrem de bune în ceea ce privește întârzierile la plată sunt ușor problematice, având în vedere că Germania a cunoscut cea mai gravă recesiune din 2008. Cu toate acestea, considerăm că aceste rezultate favorabile s-au datorat în mare parte sprijinului guvernamental. Va fi interesant să vedem dacă firmele se vor păstra pe linie de plutire odată ce își vor pierde vestele de salvare financiare”, a comentat Christiane von Berg, economist în Europa de Nord la Coface.

Termene de plată: companiile germane s-au obișnuit cu pandemia

• Potrivit sondajului, companiile germane au fost puțin mai relaxate în 2021 și au oferit clienților mai multe termene de plată. În 2020, companiile au fost foarte prudente: ponderea companiilor care au oferit credite de plată a scăzut de la peste 80% în perioada precedentă COVID-19 la 62%. Această tendință s-a inversat în 2021, 74% dintre companii oferind termene de plată. Companiile germane care își desfășoară activitatea pe piața internă sunt principalul motor al acestei inversări: în timp ce doar 57% dintre companii au oferit termene de plată în 2020, această pondere a crescut la 73% în 2021.

• Termenele scurte de plată (între 0 și 60 de zile) domină în continuare peisajul comercial german. 88% dintre companii au solicitat efectuarea plăților în termen de 60 de zile în 2021, aspect aproape neschimbat din 2020 și 2019. Distribuția intervalelor de timp pentru termenele de plată este, de asemenea, aproape neschimbată, ceea ce explică de ce termenul mediu de plată în 2021 a scăzut doar marginal de la 33,5 zile în 2020 până la 32,6 zile în 2021.

Analizând sectoarele de activitate, construcțiile au în continuare cele mai scurte termene de plată: aproape 75% dintre respondenți se așteaptă ca facturile să fie plătite în primele 30 de zile, cu o medie de 24,4 zile. În 2021, 7 din 11 sectoare au oferit termene de plată mai lungi de 90 de zile, în timp ce termenele de plată ultra-lungi (peste 120 de zile) au devenit foarte rare.

Creșteri mai mari ale termenelor medii de plată – de aproape 10 zile – au fost observate în sectoarele construcțiilor și cel de confecții textile. În schimb, utilajele (-8,2 zile), agroalimentarul-lemn (-7,3 zile) și auto (-6,3 zile) au raportat cele mai puternice scăderi din acest punct de vedere. Sectorul confecții textile a devenit cel mai generos sector și solicită acum achitarea plăților în medie până la 47 de zile după livrare.

Răspunsurile din sondajul Coface sugerează că incertitudinea în jurul crizei COVID-19 a scăzut în 2021, dar că firmele rămân vigilente. Mai multe companii oferă termene de plată în Germania, dar acestea s-au redus ușor, sugerând că firmele sunt încă dornice să încaseze cât mai devreme posibil.

Întârzieri la plată: companiile încasează mai devreme

 • Din 2020, numărul întârzierilor la plată a scăzut în continuare. În 2021, doar 59% dintre companiile chestionate au raportat plăți întârziate, în timp ce 68% din toate companiile au raportat întârzieri în 2020. Cu excepția transporturilor și a metalelor, numărul întârzierilor la plată a scăzut în toate sectoarele. Cu toate acestea, în timp ce mai puțin de jumătate dintre companiile din sectorul agroalimentar-lemn au raportat plăți întârziate, cifra a fost de 70% în sectorul confecții textile.

• Sectorul tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) înregistrează cel mai scurt timp înainte de plată. În acest sector, marea majoritate a companiilor chestionate au raportat întârzieri de maximum 30 de zile și nici o companie nu a înregistrat întârzieri peste 60 de zile. În schimb, metalele au fost singurul sector care a raportat întârzieri de peste 150 de zile (2%). Aceasta este o îmbunătățire semnificativă. În 2020, pe lângă sectorul metalelor, companiile din construcții și ambalaje de hârtie au raportat, de asemenea, întârzieri de plată foarte lungi.

Durata medie a întârzierilor de plată a scăzut în consecință cu 8 zile până la 27,7 zile în 2021, care este cea mai scurtă întârziere medie din seria cronologică a Coface. Aproape toate sectoarele au raportat o scădere a duratei întârzierilor de plată. Cele mai puternice scăderi s-au înregistrat în industria farmaceutică (-26 zile) și TIC (-25 zile). Companiile care operează în domeniul TIC au acum cel mai scurt timp de așteptare, cu o medie de 17,5 zile, în timp ce companiile din sectorul utilajelor au un timp mediu de așteptare de 35,8 zile.

Motivele care stau la baza întârzierilor de plată sunt legate în principal de dificultățile financiare (46% în 2021). 20% dintre respondenți au invocat o cerere mai mică în Germania, în principal pe fondul carantinei. Interesant este faptul că alți 20% au menționat lipsa opțiunilor de finanțare, chiar dacă programele de sprijin pentru finanțarea publică COVID-19 sunt încă în vigoare.

• Riscurile financiare asociate plăților întârziate pentru companiile germane sunt scăzute în 2021. Doar 4,4% dintre respondenți au raportat că ponderea plăților restante între 6 luni și 2 ani reprezintă 2% sau mai mult din cifra lor de afaceri anuală.

Companiile vor trece peste dificultăți cu ajutorul statului

Evaluarea de către companii a perspectivelor economice este relativ optimistă. 41% dintre companiile participante la sondaj sunt optimiste cu privire la evoluțiile economice din 2021, în timp ce 11% consideră că situația lor se va deteriora față de 2020. În total, răspunsurile marchează o inversare bruscă de la un an 2020 foarte pesimist. Mai mult optimism poate fi observat în toate sectoarele, cu cea mai mare revenire în sectoarele metalelor și auto. Perspectivele pentru 2022 sunt, de asemenea, pozitive, dar par mai puțin sigure. Sectorul confecții textile este cel mai optimist pentru 2022 cu +47 puncte de echilibru. Cu toate acestea, îmbunătățirea bruscă a sentimentului ar trebui pusă în perspectivă cu situația foarte dificilă din 2020 și 2021, pentru acest sector. Același lucru este valabil și pentru sectorul auto, unde perspectivele pozitive revin după starea de criză în 2020.

Potrivit sondajului, principalul risc pentru operațiunile de export în 2021 va fi determinat de  întreruperile lanțurilor de producție globale, care au fost menționate de 40% dintre respondenți. Creșterea prețurilor mărfurilor non-petrol este, de asemenea, un subiect important în 2021 (20%), urmată de efectele COVID-19 asupra economiei globale (10%) și asupra economiei germane (8%).

• Germania rămâne țara care oferă cele mai mari oportunități pentru companiile chestionate. Cu toate acestea, importanța sa a scăzut de la 91% în 2020 la 85% în 2021. Un motiv ar putea fi faptul că, în perioade incerte, companiile tind să facă afaceri în țările pe care le cunosc cel mai bine și se orientează mai mult spre piața lor internă. Acum că incertitudinile au scăzut, companiile fac din nou mai multe afaceri în străinătate.

Momentele dificile necesită măsuri speciale. La întrebarea dacă au folosit ajutorul de stat în ultimele 12 luni, ponderea companiilor care au răspuns pozitiv în 2021 a fost neschimbată, la 48%. Defalcarea măsurilor de sprijin a fost, de asemenea, relativ neschimbată, cea mai populară măsură rămânând schema de tip furlough.

Conform legislației actuale, ajutorul de urgență din partea guvernului federal și măsurile de scutire a impozitelor vor expira la sfârșitul lunii septembrie 2021, în timp ce programele speciale de avans, garanțiile de stat și programele speciale de împrumut KfW vor expira la sfârșitul anului 2021. Va fi interesant de văzut în ce măsură comportamentul de plată foarte pozitiv și previziunile de afaceri optimiste vor continua în 2022 fără sprijinul statului.

Sondajul a fost realizat în iulie și august 2021, pe un eșantion de 819 companii.

S-a dat startul Repatriot Summit 2021

0

Astăzi, la ora 16.00 la Palatul Parlamentului – Sala Nicolae Iorga, are loc deschiderea oficială a Repatriot Summit  2021, cea mai importantă întâlnire anuală a antreprenorilor români din toată lumea. Această acțiune dă startul a 4 zile de lucru între oamenii de afaceri din România și cei din afara granițelor pentru noi proiecte de afaceri și de implicare socială și culturală.

Datorită situației existente, evenimentul a fost adaptat și se desfășoară după un format mixt cu întâlniri fizice între cei 150 de antreprenori  dar și cu o conectivitate puternică cu cei peste 1000 care participă on-line. Toți participanții care interacționează fizic au certificat verde dar vor fi și testați suplimentar cu teste antigen pentru a asigura o cât mai bună protecție. 

Alături de oamenii de afaceri  astăzi sunt așteptate oficialități, printre care, Sandra Pralong – Consilier de Stat, Departamentul pentru Relația cu Românii din afara Granițelor, Florin Cîțu – Prim-ministru al României, Anca Dragu – Președinte al Senatului, Ludovic Orban – Președinte al Camerei Deputaților și alți miniștri sau reprezentanți ai administrației publice. Un invitat special este Adrian Zuckerman – american originar din România, fost ambasador al SUA în România. În fiecare an, în primul weekend din octombrie, oameni de afaceri români din toată lumea se reunesc la RePatriot Summit pentru mări și consolida conectarea cu România.  Anul acesta, în perioada 30 septembrie – 3 octombrie, are loc cea de-a șasea ediție a celui mai mare summit dedicat Diasporei românești, care va aduce împreună peste 1000 de oameni de acțiune, curajoși și care fac lucrurile să se întâmple.

Noi Credem în România și ne dorim cât mai mulți antreprenori alături de noi în acțiunea de conectare a românilor de pretutindeni care fac lucruri extraordinare oriunde s-ar afla. Noi aducem acțiune concretă, investiții, valoare și stabilitate prin afacerile și acțiunile noastre chiar în perioade complicate. Acești oameni buni sunt alături de România și, umăr la umăr, vom face țara noastră mai bună pentru noi și copiii noștri. Anul acesta ne bucurăm mult să-l avem alături pe Adrian Zuckerman, fostul Ambasador al SUA la București, care a rămas în România pentru a sprijini dezvoltarea proiectelor începute, mai ales că am avut onoarea de a-l nominaliza în Top 100 Români de Pretutindeni înainte de a deveni ambasador”, a declarat moderatorul general al summitului, Marius Bostan, om de afaceri, inițiator RePatriot.

Programul Summitului și sesiunile de lucru sunt gândite special astfel încât toți participanții să beneficieze de patru zile pline de expunere la adevărate provocări, interacțiuni constructive cu oameni de valoare, oportunități și idei de afaceri la îndemână și profitabile.

Astăzi la ora 15.00 debutul va fi făcut printr-o expoziție specială în Galeria de Onoare – C6 a Palatului Parlamentului, unde va avea loc lansarea volumului jubiliar și vernisarea expoziției „Fotogeografica – un sfert de veac”. Vor fi prezentate 50 de fotografii extraordinare realizate de tineri români care surprind România autentică, lucrări dintre cele mai premiate care surprind comori din România văzute prin ochii unor foarte talentați fotografi. 

Bunăstarea pe care o dorim cu toții, într-o Românie sigură și puternică o putem obține prin curaj, spirit antreprenorial și profesionalism la toate nivelurile. Românii de pretutindeni pot aduce aceste valori acasă dacă le oferim cu inima deschisă, cadrul de dezvoltare personală și de afaceri adecvat. Asta încercăm noi să construim la Repatriot Summit, o țesătură de încredere care să aducă țării valoarea pe care o merită”, a declarat Felix Pătrășcanu – om de afaceri, lider RePatriot 

Summitul RePatriot conceput și organizat pentru a arăta familiei extinse a românilor de pretutindeni oportunitățile reale și concrete de afaceri în România, are menirea de a aduce împreună în acest an, la București, Sinaia și în mediul on-line oameni cu inițiativă care lucrează pentru o Românie mai bună. O parte din lucrările summitului vor putea fi urmărite și on-line pe https://www.facebook.com/repatriot și pe https://repatriot.ro/summit-2021/ 

Mai  multe detalii despre activitățile planificate în următoarele zile se găsesc în  agenda evenimentului https://repatriot.ro/summit-2021/agenda/

One United Properties, a treia cea mai mare companie antreprenorială românească listată la Bursa de Valori Bucureşti, devine membru ARIR

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) este încântată să anunțe că One United Properties (One United Properties, BVB: ONE), unul dintre cei mai activi dezvoltatori imobiliari de proiecte rezidențiale premium, de birouri și clădiri mixte de ultimă generație din București, se alătură ARIR în calitate de Membru Asociat. 

ONE United Properties (ONE) s-a listat la Bursa de Valori București anul acesta, în data de 12 iulie, în urma unei oferte publice inițiale primare prin care a atras 260 de milioane de lei de la investitorii activi în piața de capital, devenind a treia cea mai mare companie antreprenorială românească listată la Bursa de Valori București.  În data de 20 septembrie 2021, acțiunile ONE au intrat în indicele BET, care urmărește evoluția celor mai lichide acțiuni listate la Bursa de Valori București.

Victor Savi-Nimis, Chief Legal Officer, One United Properties: „2021 este un an caracterizat de mai multe repere importante pentru activitatea One United Properties, unul dintre acestea fiind debutul nostru la Bursa de Valori București. La puțin peste două luni de la momentul listării, One United Properties a dobândit mult râvnitul statut de companie blue-chip, prin includerea acțiunilor sale în indicele BET. Continuăm să ridicăm ștacheta și ne dorim ca One United Properties să implementeze cele mai bune practici în relațiile cu investitorii, guvernanța corporativă și standardele ESG – totul în beneficiul acționarilor noștri. Prin urmare, parteneriatul cu ARIR este un pas firesc în călătoria noastră la Bursa de Valori București”.  

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR: „Prin inițiativele noastre sprijinim încă din prima etapa companiile nou intrate în piața de capital în adoptarea principiilor de transparență, guvernanță corporativă, sustenabilitate și comunicare cu investitorii. Urăm bun-venit celui de-al 34-lea membru care se alătură comunității ARIR, One United Properties, companie antreprenorială care vine în comunitate la scurt timp după listare. Observăm interes ridicat pentru comunicare și transparență din partea companiilor antreprenoriale din România, un semnal puternic pentru piața și investitori”.

One United Properties este unul dintre cei mai importanți dezvoltatori din piața imobiliară din România pe segmentul rezidențial, fiind prezent în București și Constanța, inclusiv Mamaia. Segmentul rezidențial este principalul domeniu de activitate al companiei, la care se adaugă construcția de birouri și a proiectelor cu utilizare mixtă, rezidențial-comercial, precum și activitatea de investiții imobiliare în terenuri și clădiri, dar și închirierea de birouri. 

În primele șase luni ale anului 2021, One United Properties a înregistrat o cifră de afaceri record de 434 milioane, o creștere de 96% față de aceeași perioadă a anului 2020 și un profit net de 147,5 milioane lei, o majorare cu 267%. La 30 iunie 2021, terenurile deținute de One United Properties pentru dezvoltări imobiliare viitoare au atins o suprafață totală de 138.000 mp, arie pe care compania estimează construirea a peste 3.200 de apartamente. Mai mult, One United Properties are în vedere mai multe terenuri care ar putea fi incluse în portofoliul companiei, negocierile pentru acestea fiind în diferite etape.

One United Properties este al 34-lea membru care se alătură Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România.

ARIR a fost înființată la inițiativa Danielei Șerban în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Cosmin Răduță și Tony Romani. Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, Biofarm, MedLife, Romcarbon, Farmaceutica REMEDIA, Autonom, Impact Developer & Contractor și 2Performant ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, Intercapital Invest, eVote și Mazars au devenit Membri Afiliați.

STUDIU Accenture: Companiile care au un ADN de sustenabilitate puternic generează cu 21% mai mult profit și au un impact pozitiv de durată asupra societății și a mediului

Companiile au nevoie să își transforme modelul de afaceri și de operare pentru a deveni organizații cu adevărat sustenabile, iar cele care reușesc să facă acest lucru generează cu 21% mai mult profit și au un impact pozitiv de durată asupra societății și a mediului, conform celui mai recent studiu Accenture, realizat împreună cu Forumul Economic Mondial.

Studiul Shaping the Sustainable Organization constată că valorile responsabile și intențiile de mediu, sociale și de guvernanță (ESG) ale companiilor depășesc capacitatea acestora de a oferi schimbarea comportamentală necesară. Pentru a transforma obiectivele de sustenabilitate în realitate, Accenture și Forumul Economic Mondial au decodat „ADN-ul sustenabilității”, un set de 21 de practici, sisteme și procese de management.

„Provocările sociale și de mediu ale lumii perturbă deja afacerile în prezent”, a declarat Peter Lacy, CRO (Chief Responsibility Officer) Accenture și lider în serviciile de sustenabilitate globală. „Cercetările noastre realizate împreună cu Forumul Economic Mondial au constatat că cei care implică în ADN-ului organizației și de conducere toate părțile interesate se bucură de performanțe semnificativ mai bune. Acești pionieri utilizează noi tehnologii și seturi de date ESG pentru a crea lanțuri de aprovizionare mai durabile și mai reziliente, valorifică în mod sistematic puterea inovatoare a diversității și stimulează creșterea plasând nevoile părților interesate în centrul produselor, serviciilor și noilor oportunități de piață. Cei care ignoră acest moment pentru a se poziționa corect pentru viitor riscă să rămână în urmă”.

Pentru a evalua puterea ADN-ului de sustenabilitate în companii din întreaga lume, Accenture și Forumul Economic Mondial au creat Indicele Organizației Sustenabile (SOI – Sustainable Organization Index), care înregistrează aproape 4.000 de companii pe baza dovezilor de piață ale practicilor de sprijinire a ESG în 146 de domenii. Organizațiile din sfertul superior al SOI înregistrează performanțe semnificativ mai puternice în comparație cu cele cu scoruri mai mici sau mai puțin consistente. Mai exact, companiile cu un ADN de sustenabilitate mai puternic realizează în medie o creștere de 21%, atât a marjei EBITDA, cât și a impactului asupra mediului și societății.


Potrivit studiului, încorporarea ADN-ului de sustenabilitate determină schimbări comportamentale în cadrul organizațiilor în trei moduri – prin încurajarea conexiunilor umane, prin stimularea inteligenței colective și prin responsabilizarea la toate nivelurile. În general, companiile tind să obțină un punctaj mai mare în ceea ce privește factorii care adâncesc „conexiunile umane” (scor mediu SOI = 57), reflectând capacitatea lor de a angaja părțile interesate, dar un scor mai mic în privința factorilor care construiesc „inteligența colectivă” (47).

În general, scorul mediu pentru toate companiile din SOI a fost de doar 52/100, sugerând că majoritatea au un spațiu semnificativ pentru a-și consolida ADN-ul de sustenabilitate. Studiul susține trei măsuri pe care organizațiile ar trebui să le ia pentru a crea un ciclu de schimbare care să genereze valoare pentru toate părțile interesate:

  • Diagnosticare: Efectuarea unei evaluări la nivel înalt folosind instrumente de diagnosticare care descoperă domeniile de activitate în care ADN-ul sustenabilității este mai puternic și unde sunt necesare mai multe eforturi.
  • Definire: Identificarea intervențiilor cheie necesare pentru îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate ale organizației folosind o varietate de idei diferite.
  • Elaborare: Construirea unei foi de parcurs bazată pe viziunea organizației privind schimbările, cu un set clar de indicatori de performanță pentru a măsura succesul în consolidarea ADN-ului sustenabilității în mod continuu.

„Impactul global al pandemiei de COVID-19 ne-a făcut să înțelegem că organizațiile trebuie să răspundă nevoilor tuturor părților interesate”, a declarat profesorul Schwab, fondator și președinte executiv, Forumul Economic Mondial. „Investind în practici organizaționale care se aplică și mențin, companiile vor fi mai bine plasate pentru a-și atinge obiectivele financiare, contribuind în același timp la bunăstarea socială și binele comun”.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați www.accenture.com/sustainableorg.


Modelul ADN-ului de sustenabilitate a fost dezvoltat prin sondaje și interviuri cu lideri de afaceri, consumatori și angajați. Pentru a valida modelul, Accenture a lucrat cu Arabesque S-Ray, un furnizor de date de mediu, social și de guvernanță (ESG), la realizarea Indexului Organizației Durabile (SOI), care clasifică aproape 4.000 de companii, conform dovezilor de piață ale practicilor de sprijinire a ESG în 146 domenii. Accenture a folosit apoi analiza econometrică pentru a testa relația scorurilor SOI cu performanțele financiare și de sustenabilitate.

BCR este prima bancă din România care facilitează serviciile și produsele bancare pentru clienții cu deficiențe de auz

0

  • Banca Comercială Română a încheiat un parteneriat cu Asociația Națională a Surzilor din România, prin care facilitează serviciile și produsele bancare pentru persoanele cu deficiențe de auz, care cunosc limbajul mimico-gestual
  • Demersul BCR este realizat prin intermediul aplicației “Voci pentru mâini”, care realizează conexiuni directe video și audio între angajații BCR și interpreții care activează pe platformă

București, 30 septembrie 2021 – Banca Comercială Română a încheiat un parteneriat cu Asociația Națională a Surzilor din România, prin care facilitează serviciile și produsele bancare pentru persoanele cu deficiențe de auz prin utilizarea aplicației „Voci pentru Mâini”. BCR devine astfel prima instituție bancară din România care va putea deservi clienții care au deficiențe de auz și care cunosc limbajul mimico-gestual, conform nevoilor lor specifice. 

„Ne bucurăm să putem veni în sprijinul clienților cu deficiențe de auz, conform nevoilor lor speciale. Suntem încântați de colaborarea și sprijinul pe care îl primim de la Asociația Națională a Surzilor din România, care s-a dovenit un partener dedicat promovării egalității, incluziunii și accesibilității serviciilor. Digitalizarea și educația rămân segmentele noastre de dezvoltare prioritare, însă și mai important pentru noi este să fim atenți la nevoile celor din jur. Digitalizarea intervine și de această dată și ne oferă o soluție utilă prin conexiunea cu interpreții care activează în cadrul aplicației Voci pentru Mâini. Mizăm pe respectarea drepturilor și tratamentul echitabil al fiecărui client și credem că accesibilizarea serviciilor bancare pentru persoanele surde sau cu deficiențe de auz este un pas firesc într-o societate care este preocupată de prevenirea sau limitarea unor situații de dificultate pentru anumite categorii de oameni”, a declarat Dana Dima, Vicepreşedinte Executiv Retail şi Private Banking, Banca Comercială Română.

„Voci pentru Mâini este, poate, cel mai ambițios proiect al Asociației Naționale a Surzilor din România din ultimii ani și totodată, o soluție foarte eficientă pentru creșterea numărului de servicii de interpretare pe care le putem oferi, deoarece se poate interveni imediat iar riscul de indisponibilitate este astfel eliminat. În multe județe din România nu există decât un singur interpret de limbaj mimico-gestual autorizat sau, mai grav, nici măcar unul. Astfel, interpretarea la distanță devine chiar o necesitate. Suntem recunoscători și onorați să fim partenerii Băncii Comerciale Române în acest demers de creștere a nivelului de incluziune pentru beneficiarii noștri”, a declarat Elisabeta Paraschiv, Vicepreședintele Asociației Naționale a Surzilor din România.

Cum funcționează aplicația

„Voci pentru Mâini” este o aplicație dezvoltată de către Asociația Națională a Surzilor din România și finanțată de Fundația Orange, fiind o soluție modernă de comunicare, care urmărește reducerea barierelor de distanțare dintre interpret și persoana cu deficiență de auz. Aplicația permite conexiuni video și audio, prin intermediul telefoanelor mobile cu sistem de operare Android și pune la dispoziție servicii de interpretare indiferent de locația interpretului. Tot ceea ce contează este ca persoana cu deficiență de auz să se afle, la momentul respectiv, lângă persoana cu care trebuie să comunice. Concret, angajații BCR se conectează la aplicație și trimit un apel care ajunge în același timp la toți interpreții disponibili pe platformă. Legătura cu interpretul este realizată la cerere și nu necesită echipamentul tehnic al clientului. Primul interpret care preia acest apel este pus în legătură directă audio-video cu angajatul BCR care se află lângă beneficiarul final, iar comunicarea poate avea loc. Toți interpreții care folosesc aplicația sunt autorizați conform legii.

Serviciul este disponibil persoanelor care se prezintă în unitățile BCR din întreaga țară, de luni până vineri, în intervalul 9:00 – 17:30, cu excepția sărbătorilor legale.