DRUID este compania de tehnologie cu cea mai mare creștere organică din Europa Centrală în ultimii trei ani

0

DRUID este compania de tehnologie cu cea mai mare creștere organică din Europa Centrală în ultimii trei ani, potrivit clasamentului Deloitte Technology Fast 50; FintechOS se află, de asemenea, printre startup-urile cu cea mai rapidă dezvoltare din regiune

Startup-ul românesc DRUID, specializat în dezvoltarea de asistenți virtuali inteligenți dedicați proceselor complexe din organizații, este compania de tehnologie cu cea mai mare creștere organică din Europa Centrală în ultimii trei ani, potrivit clasamentului Deloitte Technology Fast 50. Cu o rată de creștere de 6.753%, DRUID ocupă primul loc în rândul celor 25 de startup-uri incluse în categoria „Growth Stars”, care reunește companii care au înregistrat cea mai rapidă dezvoltare în perioada 2018-2020. FintechOS, startup-ul românesc care creează soluții digitale pentru industria serviciilor financiare, se numără, de asemenea, printre companiile cu cea mai rapidă dezvoltare din regiune, clasându-se pe locul 16 în categoria „Growth Stars”, cu o rată de creștere de 715%

De asemenea, trei companii românești – Gama IT, Tapptitude Apps și Wave Studio – sunt recunoscute în cadrul competiției Deloitte Technology Fast 50 din Europa Centrală la categoria „Impact Stars”, care premiază startup-urile ale căror produse sau servicii au efecte pozitive asupra mediului de business, societății, mediului, diversității sau zonei de inovație.

Gama IT este specializată în dezvoltarea și implementarea de soluții IT complexe în domenii precum serviciile medicale (spitale, clinici, laboratoare), sanitar-veterinare și cele destinate siguranței alimentare, Tapptitude Apps este o companie care oferă servicii de dezvoltare a aplicațiilor mobile pe parcursul fiecărei etape de desfășurare a unui proiect, de la proiectarea aplicațiilor și până la dezvoltarea acestora, iar Wave Studio se concentrează pe dezvoltarea de aplicații mobile, fiind creatorul primei tastaturi animate din magazinul Google Play.

„Sunt mândru să felicit companiile de tehnologie din România pentru rezultatele remarcabile înregistrate și pentru efectele lor pozitive asupra societății. Anul acesta, programul Deloitte Technology Fast 50 din Europa Centrală aduce recunoaștere unor companii locale de tehnologie care activează în arii diverse, de la inteligența artificială și transformarea digitală, la dezvoltarea de aplicații mobile sau pentru sectorul medical, ceea ce reprezintă o dovadă a creativității acestora și a potențialului incredibil de creștere a ecosistemului de tehnologie din România. Deloitte este onorat să le ofere recunoașterea pe care o merită prin intermediul platformei Fast 50 și a partenerilor din cadrul programului”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România, și coordonatorul programului Technology Fast 50 Europa Centrală în România. 

Anul acesta, Google Cloud este partenerul regional al programului Deloitte Technology Fast 50 din Europa Centrală, iar Citi este partener local.

„Ultimul deceniu a fost extraordinar pentru businessurile din Europa Centrală. Acum aproximativ zece ani, în 2010, valoarea colectivă a afacerilor din regiune se ridica la aproximativ zece miliarde de dolari. Astăzi, această valoare ajunge la 186 de miliarde de dolari, de aproape 20 de ori mai mult. Pentru mine, acest lucru spune multe despre încrederea și hotărârea cu care cresc companiile din regiunea noastră, multe dintre ele vizând chiar creșteri la nivel global. Această tendință se manifestă tot mai puternic, ceea ce ne arată faptul că, astăzi, companiile din Europa Centrală atrag capital din întreaga lume, nu doar din partea finanțatorilor locali, iar asta înseamnă că regiunea poate fi punctul de pornire al unora dintre cele mai valoroase companii din Europa. Acesta este unul dintre motivele pentru care Google Cloud este atât de mândru să fie partenerul Deloitte Technology Fast 50 din Europa Centrală, un programul de o importanță fundamentală, care ajută companiile tinere să treacă la următorul nivel de succes”, a declarat Nir Chinsky, Director, Google Cloud CEE și Africa.

Companiile de tehnologie cu cea mai mare
creștere din Europa Centrală

Câștigătorul categoriei principale a clasamentului, care recunoaște companiile de tehnologie cu cea mai rapidă creștere în Europa Centrală  care s-au înființat de cel puțin patru ani, este FTMO, un fintech din Republica Cehă, cu o creștere a veniturilor de 39.432%, cea mai rapidă dezvoltare înregistrată vreodată de o companie înscrisă în program, care a dezvoltat o platformă educațională unică pentru jucătorii de pe piețele financiare ce le permite să se concentreze asupra gestionării riscurilor și a educației în desfășurarea activității de tranzacționare pentru a adopta cele mai bune practici, a evita erorile și a reduce pierderile. Kilo.Health, companie care activează în domeniul sănătății, a obținut locul al doilea, cu o creștere de 17.710%. Companiile incluse în clasamentul principal au înregistrat o creștere medie de 2.278%, cea mai mare obținută vreodată (față de 1.460%, în 2020).

Competiția din acest an, aflată acum la cea de-a 22-a ediție, este dominată de jucători din domeniul software (33), urmat de domeniile hardware (cinci companii), media și divertisment (patru companii), fintech (trei companii), sănătate (trei companii) și comunicații (două companii).

Categoria „Companies to watch”

Pe lângă categoria principală, care include companiile cu cea mai mare creștere din sectorul tehnologiei, programul Deloitte 2021 Central Europe Technology Fast 50 include și categoria „Companies to watch”, introdusă anul acesta pentru prima dată, care oferă recunoaștere companiilor ce nu îndeplinesc încă criteriile pentru clasamentul principal Fast 50, și care cuprinde două subcategorii, „Growth Stars” și „Investment Stars”. În timp ce prima poziție din subcategoria „Growth Stars”, alcătuită din companii care au venituri de minimum 10.000 de euro în 2018 și 2019 și de cel puțin 30.000 de euro în 2020, a fost revendicată de o companie românească, prima poziție din subcategoria „Investment Stars”, ce include companii care au beneficiat de cele mai mari investiții în perioada 1 ianuarie 2018 – 31 mai 2021 (cu o sumă minimă de 500.000 de euro), este ocupată de compania bulgară Payhawk, o platformă de plăți care permite organizațiilor să gestioneze toate procesele pentru cheltuieli dintr-un singur loc, oferind echipelor financiare control deplin și permițând accesul angajaților la metode sigure și convenabile pentru procesarea cheltuielilor. 


Despre Deloitte Central Europe Technology Fast 50

Pentru a fi eligibile pentru principala categorie a competiției Technology Fast 50, companiile trebuie să îndeplinească anumite condiții financiare, și anume să aibă un venit operațional anual minim de 50.000 de euro în primii trei ani analizați (2017-2019) și de 100.000 de euro în 2020. De asemenea, acestea trebuie să aibă sediul central în Europa Centrală și să dețină drepturile de proprietate intelectuală sau să fi creat tehnologie patentată. 

Mai multe informații despre programul Deloitte Technology Fast 50 din Europa Centrală sunt disponibile aici.

Consumatorii își fac cumpărăturile de sărbători mai devreme, pentru a evita erorile lanțurilor de aprovizionare

0

Un nou sondaj Oracle arată că 43% dintre europeni profită de ofertele de Black Friday și mulți dintre ei apelează la carduri cadou pentru a evita aglomerația de sărbători.

Pe lângă temerile pe care pandemia le-a cauzat majorității oamenilor, un nou studiu de cercetare de la Oracle Retail a arătat o tendință a cumpărătorilor de a fi îngrijorați în privința întârzierilor livrărilor și aprovizionării lanțurilor de magazine în perioada sărbătorilor.

În consecință, 39% dintre europeni au început deja cumpărăturile de sărbători sau intenționează să facă cumpărături mai devreme decât de obicei. Dintre respondenți, 14% sunt chiar dispuși să plătească mai mult pentru a asigura o livrare mai rapidă sau garantată, iar 16% intenționează să comande mai multe cadouri, pentru a evita întârzierile în momentul livrării sau anularea comenzilor, iar procentele ajung până la 19% și, respectiv, 24% în cazul milenialilor*.

Alți cumpărători aleg o cale mai ușoară: 29% dintre cumpărători, în special cei din generația Milenialilor, cu 37%, menționează că vor cumpăra mai multe carduri cadou în acest an. Mulți așteaptă în continuare oferte excelente de cadouri, 43% dintre respondenți plănuind să participe la vânzările de Black Friday.

„După cum vedem și la știri, provocările lanțurilor de aprovizionare sunt o realitate globală. Cu toate acestea, consumatorii vor măsura în continuare retailerii în funcție de capacitatea lor de a le îndeplini dorințele în această perioadă a sărbătorilor”, a declarat Mike Webster, vicepreședinte senior și director general, Oracle Retail. „Responsabilitatea fiecărui retailer va face diferența. Distribuitorii trebuie să aibă o situație clară a inventarului, un calendar realist de onorare a comenzilor și un plan de comunicare clară pe tot parcursul procesului de comandă și livrare. Prin transparență și implementare, comercianții pot câștiga încrederea clienților lor și pot valorifica potențialul de loializare”.

Problemele lanțurilor de aprovizionare

Cei care oferă cadouri sunt îngrijorați că vor rămâne fără produse, întrucât acestea ar putea să nu fie disponibile sau timpul de livrare ar putea fi prea îndelungat:

·   19% dintre respondenți sunt îngrijorați de faptul că produsele pe care le doresc vor fi mai scumpe din cauza deficitului de produse;

·    16% sunt îngrijorați că produsele dorite nu vor fi disponibile;

·     13% se tem că prietenii și familia vor fi dezamăgiți pentru că nu vor primi cadoul pe care și-l doresc.

Sania lui Moș Crăciun ajunge cu întârziere

Șaizeci și patru la sută dintre respondenți vor primi cadouri la domiciliu, dar mulți sunt îngrijorați că timpii de livrare nu vor fi pe măsura așteptărilor lor și livrarea va fi întârziată, în cazul în care livrarea ar fi fezabilă. Pentru a fi informați cu privire la produsele comandate, 62% dintre respondenți spun că urmărirea constantă a statusului livrării este foarte importantă.

·    36% dintre respondenți spun că livrarea rapidă este determină de locul din care comandă produsele;

·     33% se tem că produsele vor ajunge mai târziu decât s-a estimat;

·     26% sunt îngrijorați că produsele comandate nu le vor fi livrate.

În plus, chiar dacă pachetul ajunge în cele din urmă la destinație, 19% dintre cumpărători se tem că ar putea fi victime ale furtului de colete.

În stoc sau fără noroc

În ciuda provocărilor, posibilitatea de a obține produsele pe care și le doresc va fi un factor esențial în modul în care cumpărătorii îi vor evalua pe comercianți în acest sezon:

·     31% sunt de acord că stocul epuizat al unui produs poate fi tradus drept o experiență neplăcută de cumpărături;

·     37% spun că sunt atrași de branduri în funcție de disponibilitatea produselor;

·     27% nu vor aștepta ca un distribuitor să refacă stocurile înainte de a încerca în altă parte.

Cumpărați părinților dumneavoastră un card cadou

Atunci când respondenții au fost întrebați ce cadouri intenționează să cumpere mai mult în acest an, cardurile cadou au apărut în topul preferințelor:

·   29% plănuiesc să cumpere mai multe carduri cadou – 34% dintre cei din generația Boomers și 30% dintre femei au spus că acesta este cadoul pe care și-ar dori cel mai mult să îl primească;

·    27% vor cumpăra mai multe produse de înfrumusețare;

·    23% intenționează să cumpere mai multe articole de îmbrăcăminte;

·    22% își doresc să cumpere mai multă încălțăminte.

Mai multe retururi

Generațiile Millenials și Z planifică deja returnarea cadourilor:

·    40% dintre respondenți planifică deja returnarea unor cadouri;

·    18% dintre respondenți planifică returnarea a jumătate din rândul cadourilor primite, în vreme ce 30% dintre respondenții generațiilor Z și Millenialii planifică retururile produselor.

În cadrul sondajului, consumatorii au fost chestionați cu privire la obiceiurile lor de cumpărături pe timp de pandemie și la planurile lor pentru cumpărăturile de sărbători. Descărcați o copie gratuită a raportului de la: https://www.oracle.com/industries/retail/consumer-research/

*Gen Z (18-24); Mileniali (25-39); Gen X (40-54); Boomers (55+) 

Genesis Property: Un angajat din doi crede că birourile post-pandemice trebuie regândite

0

Un angajat din doi crede că birourile post-pandemice trebuie regândite pentru a include spații de lucru diferite, în funcție de tipul de activitate și de nevoile de colaborare. 6 din 10 vor tehnologii pentru limitarea riscurilor pentru sănătate

Pe măsură ce angajații se vor întoarce tot mai mult la birou din 2022, se conturează nevoia de transformare a birourilor pentru a răspunde modului de lucru post-pandemic. Jumătate dintre angajații din România consideră că biroul trebuie regândit pentru a crea spații diferite care să le ofere mai multă flexibilitate și posibilități multiple de lucru, în funcție de tipul de activitate și de nevoile de colaborare, pe modelul Activity-Based Workspace (ABW). În același timp, 60% cred că e nevoie de tehnologii avansate care să îmbunătățească igienizarea în spațiile de lucru și, implicit, să limiteze riscurile pentru sănătate, arată un sondaj inițiat de Genesis Property în rândul a 1.100 de angajați din toată țara, în perioada septembrie-octombrie a acestui an.

Astfel, angajații consideră că biroul lor trebuie să țină tot mai mult cont de modelul de lucru hibrid al viitorului și de flexibilitatea de care aceștia au nevoie în activitatea lor, atât din perspectiva prezenței la birou, cât și a interacțiunii cu alți membri ai echipei. Peste 45% consideră că birourile trebuie să ofere spații largi, cu birouri de tip open-space, iar 43% se așteaptă să includă și zone flexibile de lucru, de tip cafenea sau inspirate din spații de co-working

72% consideră că e nevoie și de spații închise, cu capacitate adaptată nevoilor de colaborare – de dimensiuni mai mari pentru colaborare în echipe extinse de peste 20 de oameni, de dimensiuni medii pentru ședințe cu 15-20 de oameni, de dimensiuni mici pentru activități care presupun colaborarea în echipe mai mici de 15 oameni, dar și foarte mici pentru activități care necesită liniște și concentrare și în care pot lucra cel mult 5 oameni. Astfel, cafeneaua-birou, zonele liniștite dotate cu fotolii sau canapele confortabile, spațiile izolate de tip cabină telefonică, dar și spațiile verzi și terasele în aer liber s-ar putea regăsi în tot mai multe birouri în viitor. 

Riscurile pentru sănătate, în continuare o preocupare pentru angajați

Angajații care au revenit la birou în ultimele luni vor să se simtă mai în siguranță în contextul pandemic și consideră că spațiile de lucru ar trebui dotate cu tehnologii noi care să îmbunătățească igienizarea spațiilor de lucru și să limiteze riscurile pentru sănătate la birou. Astfel, aproximativ 95% dintre angajații care au răspuns sondajului Genesis Property confirmă nevoia pentru mai multe tehnologii inovatoare în clădirea lor de birouri. Alți 80% cred că ar fi util să existe și ecrane digitale care să afișeze indicatori de stimulare a imunității, iar 70% cred că în clădirile de birouri este nevoie de o zonă special concepută, complet echipată și gata de utilizare în cazul nevoii imediate de izolare. 

„Birourile trebuie regândite și transformate pentru a se adapta mai bine modului de lucru din viitor și nevoilor de lucru și de colaborare ale angajaților. Pandemia a schimbat așteptările angajaților, iar un birou proiectat pe baza unui concept dinamic și agil precum Activity-Based Workspace (ABW) și adaptat contextului epidemiologic prin măsuri și tehnologii precum cele recomandate de standardul IMMUNE™ poate reprezenta un răspuns la tendințele din piața muncii post-pandemice”, spune Gavin Bonner, vicepreședinte în cadrul Genesis Property.

Birouri mai sănătoase cu măsurile prevăzute în standardul IMMUNE™ 

Cele mai multe dintre măsurile pe care și le doresc angajații din România sunt deja prevăzute în IMMUNE Building Standard™, dezvoltat de compania românească Genesis Property în 2020 tocmai pentru a evalua și a certifica sănătatea spațiului interior. Standardul propune 135 de măsuri coerente care oferă proprietarilor clădirii sau companiilor instrumentele necesare pentru a monitoriza și ajusta starea de sănătate a spațiilor de lucru.

Sondajul Genesis Property privind percepția angajaților despre sănătatea clădirilor a fost desfășurat, la nivel național, în septembrie – octombrie 2021 prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.100 de utilizatori de internet din România. Aproape 54% dintre participanți sunt femei, peste 50% au vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani, iar 53% au un venit net mai mare de 3.000 de lei. 

PwC România și Celonis sprijină procesul de transformare a funcției financiare și optimizare a proceselor de afaceri cu soluții de process mining

0


PwC România se alătură alianței globale dintre PwC și Celonis, producător de software pe bază de AI, și va furniza companiilor locale soluții de process mining pentru transformarea funcției financiare, optimizarea, controlul și auditul proceselor de afaceri.

Process Mining permite o radiografiere a activităților realizate de angajați în aplicațiile de business ale companiilor, astfel încât acestea să descopere mai ușor ineficiențele, să identifice potențialul de automatizare și de asemenea să le monitorizeze în timp real, pentru a asigura îmbunătățirea continuă și controlul lor. 

„Cu expertiza noastră și tehnologia Celonis vom putea ajuta companiile să-și optimizeze operațiunile obținând informații bazate pe fapte asupra proceselor de afaceri complexe. Astfel, companiile pot avea un control mai eficient al operațiunilor și pot să devină mai reziliente la perturbări”, a declarat Mircea Bozga, Partner Audit al riscului PwC România.

Domeniile de colaborare dintre PwC și Celonis sunt digitalizarea și îmbunătățirea proceselor de afaceri, prin identificarea oportunităților și asigurarea conformității, și transformarea funcției financiare pentru tranziția lor către o lume financiară digitală.

„De cele mai multe ori, companiile nu au o vedere clară asupra felului în care procesele de business sunt realizate în aplicații, iar inițiativele de optimizare, automatizare sau implementare a unei noi platforme se fac plecând de la date subiective. Soluțiile de process mining oferă o imagine completă a fiecărui proces, pentru a identifica și elimina cauzele principale ale ineficiențelor procesului”, a arătat Gabriel Voicilă, Partner Tehnologie PwC Romania.

Alianța PwC și Celonis la nivel global datează din 2017 și a creat valoare adăugată pentru companii din peste 40 de țări. Alianța PwC și Celonis la nivel global datează din 2017 și a creat valoare adăugată pentru companii din peste 40 de țări. Celonis este lider global în execution management și oferă companiilor o modalitate modernă de a-și derula procesele de afaceri în întregime pe baza datelor și informațiilor.

EY este prima organizație de servicii profesionale care primește acreditarea globală UiPath Service Network (USN)

0


  • EY obține certificarea de Partener strategic global UiPath Service Network (USN) prin dezvoltarea centrelor sale de excelență în automatizare din America de Nord și Sud, EMEIA și Asia-Pacific 
  • Platforma de automatizare UiPath include o soluție flexibilă de automatizare asistată și nesupravegheată, funcționalități complementare precum process mining și conectori predefiniți pentru Inteligența Artificială 

EY devine primul Partener Strategic Global UiPath acreditat USN (UiPath Service Network) din sfera furnizorilor de servicii profesionale. Prin soluțiile de automatizare oferite, echipele EY și UiPath ajută clienții să-și crească eficiența și reziliența, să reducă riscurile și să îmbunătățească experiența utilizatorilor și, nu în ultimul rând, să-și mărească veniturile. Această recunoaștere urmează numirii EY ca Prim Partener Global în 2021, în cadrul conferinței UiPath FORWARD IV. 

Certificarea USN globală este acordată organizațiilor care demonstrează competențe avansate în utilizarea tehnologiei UiPath. În calitate de partener strategic, EY se alătură unei rețele de companii care furnizează servicii la același nivel de competență cu al echipei de servicii profesionale UiPath. Acestea au fost selectate în urma unui proces riguros de evaluare și prin demonstrarea implementării cu succes a proiectelor. 

Certificarea este o recunoaștere a cunoștințelor aprofundate ale echipelor EY în aspecte critice, precum tehnici de dezvoltare a fluxurilor automatizate, analiză de procese, infrastructura și planificarea arhitecturii, toate fiind necesare pentru implementarea pe scară largă a automatizării pentru clienți la nivel global.

Carmine Di Sibio, EY Global Chairman și CEO, declară: „Tehnologia este o componentă cheie a strategiei EY, având un impact major asupra unei părți semnificative din activitatea organizației noastre. Pe măsură ce companiile din întreaga lume continuă să își desfășoare activitatea în acest context provocator, EY investește mult în dezvoltarea capabilităților și în extinderea relațiilor cu partenerii și alți membri ai ecosistemului de afaceri. Sunt mândru de această realizare deosebită a EY, de a fi primul partener strategic global USN pentru servicii profesionale și sunt entuziasmat pentru valoarea pe care o va aduce în viitoarele implementări pentru clienți”. 

Echipele EY derulează o serie de proiecte folosind platforma de automatizare UiPath, abordând programe complexe de automatizare inteligentă, în linie cu evoluția tehnologică a clienților. EY plănuiește să investească în alianța cu UiPath și pe parcursul anilor următori. 

Daniel Dines, Cofondator și CEO UiPath: „Organizații din toată lumea realizează că modul în care își desfășoară operațiunile trebuie să se schimbe fundamental pentru a face față noii realități. Viitorul este transformarea într-o organizație complet automatizată. EY este un partener strategic care investește în mod consecvent în tehnologie și în creșterea competențelor și a cunoștințelor necesare pentru sprijinirea clienților în adevărata transformare digitală prin automatizare și felicit întreaga organizație pentru această realizare deosebită”.

Aurelia Costache, Lider al echipei EY de Intelligent Automation în regiunea EMEIA: „Suntem foarte mândri să vedem continuitatea parteneriatului de succes pe care l-am construit pe parcursul ultimilor 5 ani. Am avut oportunitatea ca, în România, să beneficiem de proximitatea echipelor noastre pentru a dezvolta împreună inițiative de automatizare pentru clienții noștri comuni și să împărtășim ce am învățat din proiecte, îmbunătățind astfel experiența de implementare și promovând automatizarea în piață.

Echipa noastră din Centrul de Excelență în automatizare din București a călătorit în multe țări din Europa, America, Asia și Africa de Nord, a automatizat procese și a sprijinit creșterea înțelegerii capabilităților UiPath. Astfel, s-a consolidat expertiza echipei și am fost foarte mândri când EY România a primit acreditarea USN, în iunie 2020. A fost dovada unui parteneriat puternic, bazat pe încrederea că eforturile noastre combinate pot aduce valoare în piață. Extinderea la nivel global a acreditării USN este o validare a eforturilor și rezultatelor obținute de echipele EY în implementările UiPath la nivel global și vom continua să fim alături de clienții noștri în demersurile de digitalizare.”

Doi ani de FREE NOW în România: 9 orașe, peste 50 milioane de kilometri parcurși în curse și peste 400 de companii care oferă angajaților opțiuni de mobilitate prin FREE NOW

0

Peste 50 de milioane de kilometri au parcurs șoferii parteneri, adică mai mult de 60 de ori distanța din București până la lună, în cei 2 ani de prezență pe piață, în 9 orașe ale României, potrivit datelor FREE NOW, lider european de servicii multimodale de mobilitate. Bucureștiul este în top 10 orașe europene ca număr de curse, dintre cele în care grupul este activ, iar Centrul Vechi, Piața Romană și Gara de Nord sunt cele mai populare destinații din România. 

Valoarea medie a cursei a fost de 17 lei, iar 45% dintre curse au fost făcute de pasageri pentru a ajunge la muncă sau la aeroport, potrivit datelor centralizate de FREE NOW  în cele 9 orașe (București, Cluj, Brașov, Iași, Constanța, Sibiu, Oradea, Timișoara și Târgu Mureș), pentru perioada de doi ani.

Cu ocazia împlinirii celor 2 ani de prezență în România, pe data de 27 noiembrie, ca semn de apreciere din partea FREE NOW, șoferii vor beneficia de 0% comision, iar pasagerii care aleg să călătorească cu FREE NOW, vor avea parte de reduceri semnificative la plata prin aplicație.

„În cei doi ani de activitate, am fost mereu atenți la nevoile clienților noștri, dar și la cele ale partenerilor și companiilor prezente în România. Am devenit un partener extrem de important pentru marile companii din România, peste 400 dintre ele beneficiind în prezent de serviciile noastre B2B. Într-o perioadă delicată pentru întreaga societate, am susținut campania de vaccinare și am oferit curse gratuite celor care au ales să călătorească cu FREE NOW pentru a se imuniza. Ca semn al dedicării noastre pentru sustenabilitate, am oferit curse gratuite pasagerilor pentru a-i convinge să își lase mașinile personale acasă în favoarea alternativelor de ridesharing și am plantat copaci pentru un aer mai curat. Suntem o companie care pune în prim plan impactul pe care îl are în societate și folosim orice ocazie pentru a arăta acest lucru”, spune Lennart Zipfel, Country Manager FREE NOW România.

Partenerii FREE NOW sunt deseori foarte apreciați de către pasageri, iar suma record primită bacșiș de unul dintre șoferii parteneri în cei doi ani de când grupul este activ în România a fost de 9000 lei. Un alt semn al aprecierii pasagerilor sunt distanțele lungi parcurse de aceștia în toată această perioadă. Recordul este deținut de un client care a parcurs în total 1700 de kilometri în 2 ani, cât distanța București-Hamburg. Sărbătorile internaționale sunt, de obicei, zilele în care oamenii circulă cel mai des în oraș, iar 8 Martie 2020 a fost cea mai aglomerată zi înregistrată în cei doi ani.    

În ultimul an, FREE NOW a continuat să se implice în comunitățile din care face parte. La începutul  acestui an, a lansat o inițiativă unică de susținere a campaniei de vaccinare, prin care a oferit curse gratuite tuturor pasagerilor din România și din alte 7 țări în care își desfășoară activitatea, în valoare totală de 1 milion de euro. Totodată, grupul FREE NOW a lansat anul acesta inițiativa „Move to Net-Zero”, prin care își propune să contribuie semnificativ la îmbunătățirea metodelor de mobilitate sustenabilă. În plus, în Săptămâna Europeană a Mobilității, FREE NOW a încurajat pasagerii să se deplaseze prin oraș cu metode alternative de transport de tip ridesharing pentru a contribui la reducerea traficului, a poluării și a timpului petrecut în căutarea unui loc de parcare, iar compania a plantat 1.000 de copaci în numele lor. 

Impozitare redusă a dividendelor companiilor din SUA pentru clienții TradeVille

0

Clienții TradeVille care dețin acțiuni listate în SUA vor plăti impozit pe dividende de 10%, comparativ cu 30%, până acum. TradeVille anunță că „după un efort de aproape doi ani, a reușit să convingă autoritățile americane să fie autorizat ca brokerul din România care poate să stabilească cine poate să beneficieze de acest regim de taxare”.

Reținerea și virarea impozitului vor fi făcute de TradeVille împreună cu partenerii săi externi autorizați, cu sublinierea că, „pentru clienții TradeVille care au rezidență fiscală în România, dividendele companiilor americane listate la bursă vor fi impozitate cu numai 10%, comparativ cu 30% până acum. Pentru clienții care au rezidență fiscală într-un alt stat membru al Uniunii Europene (sau din afara Uniunii Europene cu excepția SUA), gradul de impozitare a dividendelor companiilor americane listate la bursă se va reduce conform tratatului încheiat între SUA și țara de rezidență fiscală a clientului.

De asemenea, începând cu luna decembrie, TradeVille a decis să reducă cu 20% comisioanele de tranzacționare pe bursele internaționale. Spre deosebire de mulți dintre competitorii internaționali, TradeVille expune ordinele direct în piață, așadar clienții obțin prețul pieței din acel moment. Alți intermediari, în particular cei cu „comision zero”, execută ordinele in-house sau prin intermediul unor furnizori de lichiditate, iar ordinele sunt executate, în general, la prețuri mai proaste decât cele din piață”.

TradeVille se caracterizează ca „un broker cu o prezență activă de peste 26 de ani pe piața de capital din România și oferă clienților de retail acces facil și rapid la instrumentele financiare listate la Bursa de Valori București și pe marile burse internaționale. În 2021, TradeVille a primit din partea Bursei de Valori București cele mai multe trofee la ceremonia de premiere a performanțelor bursiere: Participantul anului 2020 pe segmentul de retail și Intermediarul companiilor antreprenoriale la BVB în 2020 pe segmentul de obligațiuni”.

Forumul Pădurilor, Industriei Lemnului și Economiei Verzi, ediția a V-a

0

Comunitatea Forestierilor din România – Fordaq organizează a V-a ediție a Forumului Pădurilor, Industriei Lemnului și Economiei Verzi, eveniment major în domeniu, cu impact economic și social recunoscut. Forumul se desfășoară pe 14 decembrie 2021, de la ora 10.00, în format online. În avanpremiera evenimentului, organizatorii anunță:

Potențial nuclear VERDE: lemnul din pădurile
gestionate durabil ale României

Ne face o deosebită plăcere să vă invităm în data de 14 decembrie 2021, începând cu ora 10.00, la cea de-a V-a ediție a Forumului Pădurilor, Industriei Lemnului și Economiei Verzi, unul dintre cele mai importante evenimente ale sectorului pădure-lemn. Evenimentul se va desfășura și anul acesta online și va permite accesul tuturor celor interesați de domeniul pădurilor și al industriilor bazate pe lemn.

Tema principală a acestei ediții a Forumului este potențialul enorm pe care îl deține lemnul din păduri gestionate durabil pentru acțiune climatică, creștere economică și dezvoltare a comunităților ce depind de resursa din lemn.

Fără să exagerăm câtuși de puțin, potențialul lemnului din pădurile României este comparabil cu potențialul reactoarelor nucleare.

Puterea „instalată” în pădurile României este  echivalentul  puterii  a minim 14 reactoare nucleare!

Din punctul de vedere al potențialului energetic, calcule simple indică faptul că puterea nucleară a României – cele două reactoare instalate la Cernavodă – este depășită cu câteva ordine de mărime de capacitatea energetică a biomasei din pădurile țării. Fiecare 2 milioane de tone de biomasă echivalează energetic cu puterea furnizată anual de un reactor nuclear !

În condițiile în care stocul de lemn pe picior crește anual cu aproximativ 25 de milioane m3 , peste  nivelul  recoltei – o „putere instalată de rezervă a  României” și se situează la o valoare de 339 m3/ha potrivit Inventarului Forestier Național (mai mult decât dublul mediei europene), acest potențial uriaș este una dintre marile avuții ale României, iar rolul său strategic trebuie clar definit și susținut prin politici publice și măsuri legislative adecvate.

Dar potențialul lemnului nu se reduce la capacitatea sa de a produce energie. Pădurile și lemnul ne protejează de schimbările climatice, ne oferă case și locuri de muncă, stau la baza unei diversități enorme de produse care ne fac viața mai ușoară, susțin economia națională și comunitățile locale și contribuie în același timp la stocarea dioxidului de carbon zeci sau chiar sute de ani în plus. Câteva cifre:

  • Suprafața împădurită a României a crescut de la mai puțin de 6,5 mil. ha după cel de-al Doilea Război Mondial la aproape 7 mil. ha astăzi
  • Pădurile României stochează  anual 23,5 milioane de tone CO2 – 30% din emisiile României (LULUCF)
  • Sectorul pădure-lemn contribuie cu peste 7 miliarde de Euro la formarea PIB (2020), asigură 150.000 de locuri de muncă directe și contribuie cu 2,5 miliarde de Euro net anual la balanța comercială a României
  • 3,5 milioane de gospodării se încălzesc cu lemn de foc. În țara noastră se consumă anual 14 mil. tone de biomasă lemnoasă   cu  o producție  de energie  termică   echivalentă de  3,5 ori mai multă decât produc  anual reactoarele nucleare de la Cernavodă

Tema centrală: Cum pornim reactoarele nucleare VERZI ale pădurii?

Forumul se va desfășura în două sesiuni și va cuprinde prezentări și dezbateri pe temele cele mai importante ale sectorului:

  • Contribuția sectorului pădure-lemn la economia națională. Locuri de muncă și dezvoltare rurală 
  • Reducerea emisiilor de carbon prin efectul de substituție a materialelor din lemn 
  • Bilanț LULUCF. Stocul de carbon în produse din lemn
  • Modalități de stimulare a utilizării lemnului și produselor din lemn prin politici publice
  • Eficiență energetică în utilizarea resursei de lemn – oportunități, provocări și limitări
  • Scenarii de mobilizare a resursei de lemn prin investiții în accesibilizarea fondului forestier, prin lucrările de îngrijire a pădurii și politici publice pentru valorificarea superioară a masei lemnoase 
  • Finanțarea sectorului prin Programul Național Strategic și prevederi ale PNRR 
  • Impactul deciziilor administrative și legislative asupra sectorului (SUMAL 2.0, evaluarea de mediu pentru amenajamente silvice, tranziția la lemn fasonat)

Tot în cadrul Forumului va fi prezentat și rezultatul studiului realizat în parteneriat de INCDS „Marin Drăcea” și Asociația Industriei Lemnului –  Prolemn privind potențialul pădurilor și economiei bazate pe lemn din România pentru atingerea obiectivelor Pactului Verde European: combaterea schimbărilor climatice concomitent cu dezvoltarea economică și socială. 

Forumul Pădurilor, Industriei Lemnului și Bioeconomiei este organizat de Comunitatea Forestierilor din România – Fordaq și este susținut de organizații academice și profesionale din sectorul forestier:

Organizarea evenimentului este susținută și de organizații patronale reprezentative la nivel național:

Agenda finală va fi pusă la dispoziție în curând.  

Pentru participare la eveniment, vă invit să vă înregistrați urmărind linkul:

https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_lKeiHv_FRnKb5gZZHVd8zw

Cazacu, XTB: Carantinarea Europei ia prin surprindere oamenii, companiile și bursele deopotrivă

0

În Europa, o puternică accelerare a infectărilor COVID a luat prin surprindere continentul care privea până de curând spre relaxare și normalizare, arată Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România, casă de brokeraj specializată pe bursele internaționale.

Creșterea numărului de cazuri a adus situații care păreau să țină de o etapă depășită: Austria a impus carantina, la fel și Slovacia, cu un număr de cazuri chiar mai ridicat. 

Germania și Olanda iau, de asemenea, în calcul restricții severe, după un val pe care puțini l-ar fi anticipat la asemenea nivel. Recordul de infectări per milion pe ultimele 7 zile l-a determinat pe ministrul sănătății din Germania să afirme: probabil, până la finalul iernii, cum se spune uneori în mod cinic, mai toată lumea din Germania va fi vaccinată, vindecată sau decedată. 

Rata de vaccinare pe continent este una destul de ridicată, 65,8% schema completă, și 70,1% cu cel puțin o doză, potrivit ECDPC (European Centre for Disease Prevention and Control), dar se pare, insuficientă pentru a opri răspândirea noilor variante. 

Cu toate acestea, speranțe mari sunt legate de aprobarea medicamentelor care ar putea ușura stresul asupra sistemului sanitar și ar permite trecerea pe un mod de răspuns mai puțin restrictiv, în lunile următoare. Pentru moment, însă, Europa trebuie să se adapteze la noua conjunctură.

Potrivit unui reper compus al percepției din economie, cu valoare neutră la 50, indicele de activitate al PMI a revenit în raportul din noiembrie la 55.8 puncte. Asta, după ce coborâse în octombrie la un minim al ultimelor 6 luni, cu o performanță relativ mai bună pentru sectorul serviciilor, în salt la 56,6 în noiembrie de la 54,6 în octombrie. The Purchasing Managers’ Index (PMI) oferă indicii despre tendințele economice, atât separat pe domeniile manufacturier și al serviciilor cât și agregat. 

Angajaților le este tot mai ușor să își găsească loc de muncă: ritmul de adăugare de noi job-uri a ajuns la un nivel depășit doar o singură dată în ultimii 21 de ani. 

Totuși, optimismul referitor la perspective a atins un minim al ultimelor 10 luni. 

După un an greu, în care scăderea economică de 6.3% în 2020 a fost aproape dublă față de cea înregistrată în SUA, Europa se așteaptă la o revenire de 5% în 2021 și nu își permite o erodare pe final de an a impulsului pozitiv, mai ales că pericolul unor frâne induse de sistemul de aprovizionare și criza energiei e în apropiere. 

Posibilitatea de a crește cu 4.3% în 2022, potrivit estimărilor Comisiei Europene, e de asemenea în strânsă dependență cu evoluția acestor luni.

Așa s-ar putea contura imaginea unor riscuri pe termen scurt peste nivelul celor percepute de piață. 

Indicele german DAX a pierdut doar 2.6% din vârf până la închiderea de miercuri, deși înregistrase în timpul ședinței un minim la distanță de 3,4% de vârf.

Situația actuală poate aduce, în funcție de orizontul de timp și profilul de risc acceptat, și oportunități. 

Politica monetară se păstrează în zona foarte stimulativă, ceea ce înseamnă, vânt în pânzele investitorilor, câtă vreme nu se adună alte surse de risc sever, mai ales în condițiile în care inflația depășește remunerarea prin depozite. 

Potrivit lui Jeremy Siegel, profesor la Wharton, SUA, recunoscut pentru abordarea sa foarte favorabilă acțiunilor, deși în SUA o creștere a dobânzilor în decembrie ar putea aduce o lovitură pieței bursiere, el însuși păstrează portofoliul având în vedere lipsa unor plasamente alternative atractive. 

Nivelul relativ ridicat al evaluărilor din piețe și așteptările de întărire a politicii monetare în SUA pot pune presiune pe apetitul investitorilor instituționali pentru acțiuni. Aceasta – în timp ce Europa este în urmă, iar randamentele în Germania la titlurile de stat pe 10 ani sunt în continuare negative.

Retailul, însă, care a surprins prin gradul înalt de participare la piață anul acesta, ar putea relua activitatea. Numele alese ar putea fi, din nou, din sectorul autovehiculelor electrice, însă inclusiv firme recent listate, pe lângă potențialul de a reactiva apetitul pentru „meme stocks”, de urmărit în perioada de iarnă. Pe lângă titluri deja istorice precum Gamestop, este probabil că vor fi căutați noi candidați la „gloria” unor forumuri Reddit, cu efect în valoarea de piață. 

În sectoarele „tradiționale”, titlurile din comerțul european, alături de cele din zona de vacanțe și călătorii, afectate temporar de restricții, ar putea stârni interesul piețelor pe un orizont mediu, o dată cu depășirea fazei acute și dorința de revenire la socializare și descoperirea unor noi locuri, sau pur și simplu evadarea din granițele prea cunoscute ale propriei locuințe. 

George se deschide pentru afaceri: primul banking inteligent© din România este acum disponibil și pentru microîntreprinderi și IMM-uri

0


  • La trei ani de la lansarea George pe piața din România, platforma se deschide oficial pentru business
  • Microîntreprinderile și IMM-urile își pot deschide contul George 100% online și beneficiază de o serie de produse și funcționalități care le ajută să-și gestioneze afacerile digital, simplu și modern
  • George transferă experiența online, pe care o oferă deja celor peste 1,3 milioane de clienți persoane fizice, către mediul de afaceri
  • George pentru afaceri a fost dezvoltat împreună cu clienții BCR. Peste 80.000 de clienți au interacționat cu platforma în faza de testare și au oferit suport în definitivarea experienței

George, primul banking inteligent din România, se lansează oficial pentru business și le propune antreprenorilor români să fie parteneri în lumea afacerilor inteligente digital. George transferă experiența digitală completă, pe care a acumulat-o în cei trei ani de la implementarea în România și pe care o oferă celor 1,3 milioane de clienți persoane fizice, către mediul de afaceri. Platforma pune astfel la dispoziția antreprenorilor un ecosistem de funcționalități care îi va ajuta să aibă un control mai bun al afacerilor, într-un mod simplu, rapid și modern.

 „Ultimii doi ani au demonstrat rezilienţa constructivă şi creativă a mediului de afaceri din România. Le datorăm enorm antreprenorilor, pentru că au știut să se adapteze și au făcut acest lucru cu un efort impresionant, atât material, cât și uman. În spatele afacerilor, care trec prin transformări existențiale și, în primul rând, digitale, sunt oameni cărora le trebuie un partener de drum ancorat în prezent și conectat la viitor. Au nevoie de o platformă deschisă pentru afaceri inteligente, capabilă să le simplifice viața, care să le ofere flexibilitate și viteză în luarea deciziilor ce fac diferența în business. Un instrument care le poate asigura transferuri mai rapide de informație, fluxuri de lucru mai eficiente și servicii financiare mai rapide, fără hârtii semnate și deplasări fizice. Am învățat, împreună cu clienții noștri, cum să construim un astfel de instrument. Cum să le putem pune la dispoziție timp personal sau timp pe care îl pot dedica pentru dezvoltarea afacerii. Împreună cu ei, cei 80.000 de clienți activi deja, îl deschidem acum oficial pe George pentru afaceri”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Prin lansarea lui George și pentru mediul de business, Banca Comercială Română (BCR) propune antreprenorilor un portofoliu de produse și funcționalități digitale, unic ca ofertă integrată pe piața din România. Printre acestea, cele mai importante sunt:

  • Digital onboarding – orice antreprenor, administrator unic de companie, își poate deschide un cont pentru afaceri 100% online, fără să intre în contact fizic cu banca. Fără încărcarea documentelor în platformă și cu o singură ofertă de cont curent, este mai simplu ca oricând să-ți deschizi un cont de companie;
  • Multiprofile – asigură gestionarea în aplicație a contului de business, cât și a celui personal, și elimină nevoia folosirii de token-uri fizice sau a numerelor de telefon diferite;
  • Overdraft digital – oferă posibilitatea contractării unei linii de credit de până la 300.000 de lei, 100% online, cu un timp de aprobare de 15 minute, fără solicitarea altor documente. Toate informațiile necesare acordării creditului sunt prelucrate automat în George, inclusiv semnarea contractului.

Companiile care își deschid un cont de business George beneficiază de o personalizare a serviciilor în funcție de comportamentul tranzacțional al afacerii.

Platforma George a fost extinsă către mediul de business cu ajutorul și implicarea clienților BCR. În ultimul an, peste 80.000 de clienți au avut ocazia să interacționeze cu platforma, în faza de testare, și au oferit suport în definitivarea experienței.  

Cele  mai apreciate funcționalități din George sunt acum disponibile și pentru contul de companie:

  • Deschidere completă pentru business:
    • Se poate intra extrem de ușor, dar sigur. Prin: PIN, pattern (tipar), amprentă sau recunoaștere facială;
    • Meniuri simple, unde plățile se fac intuitiv și rapid;
    • Transferuri și plăți în lei și valută, inclusiv plăți automate (Standing Order/Direct Debit) și plăți de facturi;
    • Reply & redo pe tranzacții, ca într-un simplu mail;
    • Scanarea codurilor QR/codurilor de bare/IBAN-urilor și generare de coduri QR;
    • Personalizarea șabloanelor de plată și a tranzacțiilor, precum și clasificarea tranzacțiilor;
  • Notificări push;
  • Gestionarea completă a cardurilor, prin posibilitatea blocării și deblocării lor, a recuperării PIN-ului, setarea limitelor de card și reemiterea cardurilor în aplicație.
  • Managementul afacerii în digital
    • Obținerea rapidă a unui extras de cont în aplicația mobilă; 
    • Căutare simplă, de tipul motoarelor web, în arhiva tranzacțională disponibilă până la șapte ani. Poți căuta după cuvinte-cheie, nume sau date, în funcție de cum îți este mai ușor;
    • Gestiune mai bună a vieții financiare a companiei, prin alocarea rapidă a cheltuielilor și tranzacțiilor;
    • Culori și imagini de profil pentru personalizarea conturilor, dar și posibilitatea configurării ecranului principal;
    • Etichetare tranzacții și adăugare atașamente pentru organizarea mai ușoară a afacerii.
  • Magazin online
    • Soluții de securitate cibernetică Bitdefender, pentru afaceri, cu prețuri preferențiale;
    • Certificate de semnătură digitală calificată Trans Sped; 
    • Aplicația TOM, care poate transforma orice telefon într-un POS;
    • Solicitare leasing.

În inima primului banking inteligent© din România se află platforma digitală George, cea mai populară platformă de digital banking din Europa Centrală și de Est, care are deja peste 1,3 milioane de clienți persoane fizice în România. Dintre aceștia, 300.000 de noi clienți au făcut cunoștință cu George numai în 2021. 

George este un ecosistem digital, care se transformă și evoluează permanent. Astfel, George a adăugat 40 de noi funcționalități numai în acest an și se bucură de cel mai mare rating în rândul aplicațiilor bancare din România în Google Play și AppStore. Platforma George a fost proiectată de hub-ul de inovație de la Viena al Erste Group, cu implicarea mai multor tineri IT-iști români. George a fost redezvoltat la nivel local de experții BCR, împreună cu un întreg ecosistem digital, unic în Grupul Erste. Mai multe detalii despre George pentru afaceri sunt disponbile aici. George pentru afaceri va fi prezentat astăzi LIVE, începând cu ora 12:00, în cadrul IQ Digital, un proiect hibrid media complex care îmbină elemente din televiziune, digital video, online publishing, dar și din zona trainingurilor și a marilor evenimente de business organizate înaintea pandemiei, proiect gândit de echipa festivalului UPGRADE 100. Lansarea va putea fi urmărită live pe platforma www.IQDigital.ro.