Program de calificare în croitorie pentru tinere instituționalizate

0

Pentru integrare socio-profesională, 54 de tinere instituționalizate, cu vârste cuprinse între 14 și 22 de ani, din centre de plasament din București și județele Prahova, Galați, Iași, Botoșani și Timiș, precum și 10 tinere din familii cu situație economică dificilă din județul Bihor beneficiază de proiectul „Croiește-ți viitorul”, derulat de Asociația „Zi de Bine”, împreună cu Asociația „Lindenfeld”, sub forma unor cursuri în trei tabere dedicate vieții independente și la un centru social. Tinerele care îndeplinesc criteriile de vârstă și de studii absolvite vor putea obține calificare profesională în domeniul croitoriei, în urma participării la un curs acreditat. Cele mai talentate dintre ele vor primi apoi mașini de cusut și materiale pentru a continua să lucreze. Cursurile se desfășoară în perioada 1-31 august.

Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de Bine”: „Separarea de familie, abandonul, abuzul și instituționalizarea, determină ca mulți dintre copiii și tinerii din centrele de plasament să fie foarte vulnerabili. Pentru a căpăta încredere în forțele lor au nevoie de oameni care să le ofere, cu răbdare și perseverență, acceptare necondiționată și încurajare permanentă, dar și de experiențe prin care să își dezvolte abilitățile și să vadă rezultatele muncii lor. Suntem încrezători că programul «Croiește-ți viitorul» le va ajuta pe tinere să își însușească noi abilități ce le vor facilita găsirea unui loc de muncă în viitor, dar și integrarea mai ușoară în societate”.

Iarina Taban, fondator al programului educațional Ajungem MARI al Asociației Lindenfeld: „Acest program, prin activitățile practice pe care le presupune și cu ajutorul voluntarilor Ajungem MARI care lucrează săptămânal în centrele de plasament, le oferă tinerelor încredere în forțele proprii și în rezultatele obținute, prin dobândirea abilităților în domeniul croitoriei, învățând să croiască și să redecoreze haine, dar și deprinderi de viață independentă”.

Suportul de curs este realizat de un specialist în croitorie formator cu experiență în lucrul cu tinerii din medii defavorizate, iar selectarea tinerelor instituționalizate care participă în proiect este efectuată cu sprijinul direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului și al voluntarilor asociației „Ajungem MARI”. Întreg necesarul pentru curs, mașini de cusut, accesorii și materiale textile sunt puse gratuit la dispoziția participantelor. Bugetul necesar pentru implementarea acestui proiect este de 35.000 euro și este asigurat de partenerii strategici ai Asociației Zi de Bine: Lidl România, Grupul EON România și UniCredit Bank.

Cei care doresc să contribuie suplimentar, pentru ca programul „Croiește-ți viitorul” să se extindă la un număr și mai mare de tinere, o pot face fie printr-un SMS cu textul SUS la 8845 sau își pot dona ziua de naștere. Mai multe metode prin care se poate susține această cauza pot fi găsite aici: https://www.zidebine.ro/doneaza.

Asociației Zi de Bine ăși reafirmă scopul „de a crea comunități, de a sprijini mii de oameni aflați în situații vulnerabile și de a crea notorietate în jurul unor cauze ignorate. Asociația va susține câte un ONG în fiecare lună a anului. Fiecare cauză selectată de Asociația Zi de Bine se adresează unei comunități și se implementează cu ajutorul unui ONG local. Mecanismul de funcționare este unul simplu: la fiecare început de lună se va anunța cauza susținută și se vor descrie nevoia și beneficiarii. La finalul lunii, donatorii vor afla ce s-a întâmplat cu banii și vor fi invitați să vadă rezultatul implicării lor.

Dacă aveți un proiect în care credeți dar pentru care nu ați găsit încă finanțare, îl puteți înscrie pe www.zidebine.ro”.

Ajungem MARI este definit ca „un program educațional al Asociației Lindenfeld, ce sprijină copiii instituționalizați și din medii defavorizate pe termen lung să ajungă MARI. În prezent, lucrează cu 2500 de copii și tineri din București și 24 de județe alături de peste 1400 de voluntari care se implică săptămânal în activități și devin pentru copii prieteni, profesori și modele. Toate proiectele Ajungem MARI pun accent pe dezvoltarea personală a copiilor – creșterea încrederii în sine și formare de abilități de comunicare și lucru în echipă: pregătire și recuperare școlară, cursuri vocaționale, ieșiri și excursii, tabere de dezvoltare personală, consiliere vocațională, vizite de orientare profesională, cursuri de calificare, psihoterapie, mentorat, logopedie, educație financiară, educație pentru sănătate, educație civică, ateliere creative”.

Campanie de educație pentru economia circulară

0

Agenția de marketing digital Ideologiq a lansat pentru brandul Alpla, producătorul austriac de ambalaje din plastic numărul 1 în lume, campania  „Între 1 și 2 sunteți voi”, de conștientizare asupre rolului fiecăruia în protejarea mediului înconjurător, odată cu importanța educării cu privire la economia circulară. În esență, este vorba despre schimbarea perspectivei asupra plasticului, cu accentuarea aspectelor benefice ale acestuia: „Tendințele momentului evidențiază soluții de ambalare sustenabile, cum ar fi sticlele din plastic reutilizabile ce pot fi reumplute în medie de 25 de ori. De asemenea, PET-ul este un material valoros, care poate fi reciclat în mod repetat, cu condiția menținerii lui într-un circuit corect, respectat de toți cei implicați în lanțul de aprovizionare.

Acestea sunt doar două aspecte pe care trebuie să le conștientizăm și să acționăm responsabil, acolo unde rolul nostru este o verigă dintr-un lanț pe care ni-l dorim puternic, în beneficiul tuturor. Alpla a luat decizia de a demara campania de conștientizare Între 1 și 2 sunteți voi, prin care și-a propus să demonteze mitul conform căruia plasticul este un material dăunător mediului înconjurător. Scopul campaniei este de a încuraja comunitățile să privească plasticul ca pe o resursă valoroasă. Datorită potențialului său de reciclare și a ușurinței în prelucrare, plasticul poate fi un aliat în lupta împotriva poluării, menajând astfel resursele naturale ale planetei, din ce în ce mai limitate, întărind conceptul de sustenabilitate. În contextul în care fiecare persoană are un rol important în protejarea naturii prin adoptarea de obiceiuri de consum sănătoase, bazate pe cunoaștere, fiecare poate contribui la bunăstarea mediului. Noua campanie pune la dispoziția publicului informații utile cu privire la modalitățile prin care se poate implica. Astfel, membrii comunităților află cum pot recicla și reutiliza materialele aflate în uz, pentru a limita exploatarea resurselor naturale și efectele negative ale poluării”.

Adrian Ichim, fondator și partener Ideologiq

Adrian Ichim (foto), fondator și partener Ideologiq: „Aceasta este o campanie dedicată fiecăruia dintre noi. Responsabilitatea față de mediul înconjurător ar trebui să reprezinte o prioritate care să ne motiveze să mai facem un pas către un spațiu mai îngrijit și protejat. Ne dorim ca această campanie de conștientizare să aducă îmbunătățiri concrete în procesul de reciclare și gestionare a deșeurilor. Cred cu tărie că micile schimbări ale stilului de viață, educația și eforturile depuse în acest sens, pot face o mare diferență”.

Cristina Bogdan, Sustainability Manager Romania, Hungary, Balkan-Adria ALPLA: „În calitate de companie globală producătoare de ambalaje realizate din plastic, ne-am propus să punem la dispoziția cetățenilor cât mai multe informații cu privire la deșeurile din plastic, discutând deschis despre amprenta lor asupra mediului. Prin această campanie, demarată alături de echipa Ideologiq, ne dorim să schimbăm percepția asupra PET-ului și să ne oferim bucuria de a ne implica activ în procesul de reciclare și protejare a naturii”.

Echipa Ideologiq anunță că „a construit un website dedicat care facilitează accesul oamenilor la informații esențiale privind poluarea și importanța reciclării, coagulând marile adevăruri într-o rubrică specială intitulată Mituri versus realitate –https://plasticcall.ro/. Totodată, campania este amplificată prin pagini dedicate pe platformele Social Media precum Facebook, LinkedIn și Instagram, prin care se dorește apropierea de categoriile de audiență tinere, active, cu un spirit civic viu, care au puterea și dorința de a juca un rol important în propagarea mesajului”.

Ideologiq este recomandată ca „o agenție digitală cu experiență de peste 12 ani pe piața din România care a pornit ca studio de dezvoltare software și a evoluat într-un hub de servicii cu misiunea de a integra digitalul în orice mix de marketing. Agenția oferă astfel soluții digitale pentru cele mai diverse nevoi de comunicare: de la campanii online la offline, de la activările BTL la comunicarea ATL, de la generarea identității până la producția media AV, de la designul UI/UX până la dezvoltarea unui software complet, de la cursuri online până la proiecte majore de digitalizare corporativă. Ideologiq este, în acest moment, una dintre cele mai recunoscute agenții de digital din România, formată dintr-o echipă de peste 25 de persoane în Bucureşti, la care se adaugă angajaţi din birourile regionale ale companiei din Bulgaria, Ungaria, Grecia, Serbia, Croația și Slovenia.

Mai mult de jumătate dintre aceștia sunt seniori cu peste zece ani de experiență în comunicare digitală. Zonele de expertiză ale agenției se axează pe domenii precum, FMCG, pharma & medical, automotive, retail, construcții, finance și industria verde/reciclare”. Printre clienții agenției se numără: Pfizer, Boehringer-Ingleheim, Kingfisher/Bricodepot, Holcim, Smithfiled, Green Group, Castrol, Michelin, Porsche Inter Auto, Max Bet, Raiffeisen, ALPLA sau Medsana. Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați https://www.ideologiq.com/ ; https://www.facebook.com/ideologiq/”.

Comunicat de presă privind situațiile complicate confruntate recent de către consumatorii de energie

0

Valorile angro ale cotațiilor și ale prețurile de tranzacționare ale energiei – în general, dar rezumând acest comunicat strict la cele ale energiei electrice – cunosc creșteri accelerate, susținute de o volatilitate extremă. ACCER înțege că aceste evoluții conduc sau vor conduce la creșterea prețurilor de furnizare la consumatorii finali a energiei electrice și apreciază furnizorii care nu au intervenit asupra acestor prețuri garantate și invariabile. Totodata, ACCER este conștientă de dificultatea în care se regăsesc majoritatea participanților la piața de energie electrică, inclusiv furnizorii, atât datorită majorării nivelului prețurilor, cât și a contextului pandemic care încă se propagă. În schimb, considerăm că toți actorii din piața de energie – în întregul acesteia – trebuie să respecte aspecte fundamentale pentru funcționarea corectă a acesteia.

Interesul consumatorilor de energie electrică pentru produse predictibile (contracte ferme cu prețuri garantate și invariabile) și pentru produse, care să îi implice activ în achiziția angro a energiei electrice, a crescut de la an la an și ne angajăm să îi sprijin pe aceștia în înțelegerea tuturor avantajelor și dezavantajelor, pe care fiecare tip de produs le generează, astfel încât consumatorii să poată opta informat și în acord cu viziunile interne. Consumatorii de energie electrică, inclusiv cei care au optat pentru produse predictibile, s-au confruntat pe parcursul acestui an cu situații complicate, datorită nerespectării angajamentelor de către furnizorii de energie electrică:

  • Neasumarea riscurilor de piață de către furnizorii de energie electrică, prin majorarea de către aceștia a prețurilor deja contractate de către consumatori, condiționată de încetarea anticipată a contractului;
  • Maximizarea profitabilității de către furnizorii de energie electrică, prin rezilierea nefondată contractual sau prin denunțarea unilaterală a contractelor, furnizorii neavând acest ultim drept conform Legii energiei, în scopul vânzării în piața angro la prețuri mai ridicate, a cantităților aferente contractelor;
  • Transferarea de costuri suplimentare, de către furnizorii de energie electrică, ale căror valoare nu poate fi individualizată în acord cu impactul generat specific de către consumator, prin invocarea unor noi reglementări, care nu stipulează sarcina directă de plată a consumatorilor.

“Împreună putem influența în mod direct dezvoltarea acestora (n. r. a piețelor de energie), în interesul echitabil al tuturor participanților la piață” este parte din angajamentul ACCER și considerăm că buna colaborare dintre toți actorii din piața de energie este un alt aspect fundamental pentru funcționarea corectă a acesteia.

Apreciem demersul furnizorilor de energie electrică de expunere publică a motivelor privind evoluția pieței și contăm pe sprijinul acestora, dar și al tuturor marilor producători, autorităților și operatorilor, în facilitarea înțelegerii precise de către consumatorii de energie a tuturor elementelor, care au condus la:

  • Creșterea rapidă și accentuată a prețurilor de închidere a Pieței pentru Ziua Următoare;
  • Decuplarea curbelor de creștere, a valorilor angro ale prețurilor de tranzacționare și ale cotațiilor energiei electrice și a valorilor certificatelor pentru emisii de CO2, în sensul avansului înregistrat de cea din urmă.

Asociației Companiilor Consumatoare de Energie din România (ACCER) a fost fondată recent, identificând nevoia vitalizării promovării intereselor industriei românești, respectiv a companiilor cu un impact însemnat al costurilor cu energia în activitatea desfășurată, în relația cu toți actori din piețele de energie și își propune să determine și să centralizeze implicarea companiilor consumatoare de energie, formând astfel o voce comună a industriei românești, prin reprezentarea și asistarea membrilor în aspecte legate de energie.

Vă asigurăm de deplina noastră colaborare!

Concentrând energia industriei românești

pe implicarea activă și comună în dezvoltarea echitabilă a pieței de energie,

contribuim direct asupra modelării impactului energiei

în competitivitatea și siguranța industriei românești.

OTP Bank: Cea mai bună bancă din Europa Centrală și de Est conform Euromoney

0

Grupul OTP Bank a obținut premiul Cea mai bună bancă din Europa Centrală și de Est, în cadrul Awards for Excellence 2021, competiția globală în industria bancară organizată de revista de business internațională Euromoney.

Conform Euromoney, OTP Bank este singurul grup bancar din regiune care anul trecut a înregistrat o rentabilitate de două cifre a capitalului propriu. De asemenea, compania a înregistrat o creștere impresionantă de 9% a portofoliului de credite.

Dezvoltarea portofoliului de credite a contribuit la majorarea venitului net din dobânzi al OTP, cu 12%, la nivel regional. Cel mai mare aport l-au avut creșterile de două cifre din Ungaria, Serbia, România și Ucraina, unde s-au acordat finanțări în special pentru achiziții de locuințe, credite de consum sau pentru sectorul corporate.

Totodată, într-un context social și economic dificil, în 2020, grupul a finalizat două procese complexe de fuziune: integrarea noilor achiziții în Bulgaria, în luna mai, și Muntenegru, în decembrie.

În România, OTP Bank își continuă strategia de creștere Apollo, care vizează pentru acest an o majorare de peste 16% a împrumuturilor performante.

O serie de proiecte care vor ajuta la atingerea acestei ținte sunt dezvoltate, unele deja în proces de implementare: investiții constante și accelerarea procesului de digitalizare la nivelul băncii, extinderea rețelei teritoriale prin deschiderea de noi sucursale și introducerea unor produse și servicii financiare inovatoare și personalizate.

În plus, pe plan local, banca are în vedere creșterea echipei, după ce anul trecut au fost angajați 200 de noi colegi. În prezent, OTP Bank Româia are aproximativ 1.700 de angajați.

BestJobs: Piața muncii a accelerat în iulie. Angajatorii au contactat de 3 ori mai mulți candidați și numărul de aplicări a crescut cu 12%, până la 400.000

0

Chiar dacă luna iulie este considerată în mod tradițional perioadă de concedii, planurile de recrutare ale angajatorilor s-au amplificat, iar candidații au continuat să-și caute noi oportunități profesionale. Pentru pozițiile deschise, companiile au contactat de 3 ori mai mulți candidați în iulie comparativ cu luna anterioară, arată datele BestJobs, iar angajații interesați să-și schimbe jobul au trimis în total 400.000 de CV-uri, în creștere cu 12% față de nivelul din luna iunie. În plus, peste 24.000 de români și-au creat cont nou pe platforma de recrutare online BestJobs în iulie, pentru a fi pregătiți să aplice la joburi noi.

„Activitatea înregistrată în platforma BestJobs în iulie a fost peste așteptări, mai ales având în vedere că, de regulă, în lunile de vară, preocuparea candidaților și angajatorilor pentru recrutare tinde să scadă. De mai bine de un an și jumătate, am învățat că piața muncii este foarte dinamică, iar obiceiurile din trecut nu mai sunt reprezentative pentru contextul actual. Ne bucurăm să vedem și că BestJobs este platforma unde cererea se adaptează foarte repede tendințelor, atrăgând interes tot mai mare din partea candidaților”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România.

Cele mai căutate joburi în luna iulie au fost înregistrate în domenii precum Vânzări, cu 77.893 de aplicări, Financiar / Contabilitate, cu 49.859 de aplicări, Management, cu 41.244 de aplicări, IT / Telecom, cu 32.568 de aplicări, și Marketing, cu 27.407 aplicări. Datele din platforma BestJobs arată un interes crescut pentru joburile în Marketing, fiind un domeniu în care activitatea se desfășoară cu ușurință remote, pentru care s-au înregistrat cu 47% mai multe aplicări decât în iunie.

Interesul pentru activitățile care pot fi făcute de oriunde își păstrează locul în topul aplicărilor, cu un număr egal cu 12% din volumul total. Aproape jumătate din numărul aplicărilor au fost înregistrate în iulie pentru joburi în București și Ilfov, urmat de Timiș (cu 61.053 de aplicări), Cluj (cu 38.759 de aplicări), Brașov (cu 37.808 de aplicări) și Prahova (cu 29.857 de aplicări).

Cei mai activi candidați au fost cei cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, potrivit datelor din platformă. Observăm, de asemenea, un interes crescut și din partea candidaților din segmentul de vârstă 45-54 de ani, care au înregistrat aproape 20% din totalul aplicărilor din luna iulie, cu 3% mai activi decât în luna iunie.

Strategy Analytics: Pentru prima dată, în T2 2021 Xiaomi ocupă prima poziție în topul livrărilor de smartphone-uri din Europa

0

Conform celui mai recent studiu de piață realizat de Strategy Analytics, Xiaomi a depășit toți producătorii de telefoane mobile, cu o cotă de piață de 25%, în contextul în care livrările de smartphone-uri din Europa au înregistrat o creștere anuală puternică, de 14%, până la 50 de milioane de unități. Revenirea pieței smartphone-urilor a fost determinată de redresarea economică continuă, de o cerere sănătoasă din partea consumatorilor cu dispozitive îmbătrânite și de dispozitive 5G la prețuri atrăgătoare.

Boris Metodiev, director asociat la Strategy Analytics, a declarat: „Piețele europene de smartphone-uri au avut un trimestru de creștere puternică determinat de redresarea situației economice, ce a urmat prăbușirii din 2020. Cea mai importantă noutate a acestui trimestru este Xiaomi, care apare pentru prima dată ca producătorul numărul unu în ceea ce privește livrările de telefoane mobile inteligente. Xiaomi a livrat aproape 13 milioane de unități pe continent și a luat astfel locul liderului clasamentului, Samsung. Xiaomi a cunoscut un mare succes în Rusia, Ucraina, Spania și Italia, printre altele, și a găsit clienți dornici să achiziționeze telefoane din seriiile sale Mi și Redmi, telefoane ce posedă multe caracteristici valoroase.”

Analiză PwC: Piața locală de fuziuni și achiziții și-a continuat creșterea în prima jumătate a anului 2021, atingând valoarea de 1,8 mld euro

0

Valoarea totală estimată a tranzacțiilor de tip M&A a fost de 1,8 miliarde de euro, în primul semestru din 2021, pentru un număr de peste 80 de tranzacții anunțate, arată o analiză PwC România. Astfel, prima jumătate a anului 2021 confirmă că piața locală a fuziunilor și achizițiilor își continuă tendința ascendentă reluată încă din a doua jumătate a anului trecut.

”Creșterea nivelului de încredere al investitorilor, susținut de date macroeconomice încurajatoare, excesul de lichiditate din piețele financiare locale și internaționale și respectiv promovarea Bursei de Valori București la statutul de piață emergentă au dinamizat semnificativ tranzacțiile din România din acest an”, declară Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.

În 59 dintre cele 83 de tranzacții centralizate de analiza PwC pentru piața de M&A din România în primele șase luni ale anului, cumpărătorul a fost un investitor strategic. Fondurile de investiții și-au sporit de asemenea interesul pentru piața locală, 16 dintre tranzacțiile anunțate având drept cumpărători fonduri de capital.

”Dincolo de reașezarea prin tranzacții a câștigătorilor crizei pandemice în peisajul concurențial al piețelor unde operează, consolidarea și polarizarea companiilor pentru a-și spori reziliența în criză au reprezentat, de asemenea, un catalizator important al tranzacțiilor realizate între jucători din același sector de activitate sau din sectoare care permit integrarea verticală și valorificarea sinergiilor”, explică George Ureche, Director, Lider M&A, PwC România.

Bursa de Valori București a devenit de asemenea o platformă notabilă pentru a atrage capital. Cele opt listări (prin oferta publică inițială sau plasament privat) înregistrate în această perioadă, ca alternativă la un proces standard de tip M&A, și supra-subscrierile din procesele de vânzare dovedesc atractivitatea în creștere a bursei locale. Cele mai importante două tranzacții au fost IPO-ul transportatorului TTS și respectiv al dezvoltatorului imobiliar One United Properties din luna iunie a acestui an, cele două listări cumulând peste 100 milioane de Euro în termeni de capital atras.

Analiza sectorială

”Din perspectivă sectorială, tranzacțiile imobiliare au generat un sfert din piața locală de fuziuni și achiziții în valoare absolută, respectiv o cincime ca volum. În același timp, IT-ul a continuat să rămână pe podiumul participanților în  piața de tranzacții printr-un mix de listări, fund raising-uri și fuziuni & achiziții, pe fondul nevoii de finanțare și consolidare din această piață”, spune Marina Pavel, Manager M&A PwC România.

Astfel, achiziția Hermes Business Campus de către Adventum Investment Fund Management la un preț de peste 120 milioane de euro reprezintă cea mai mare tranzacție din piața locală de real estate. Transformările privind modul de lucru al angajaților din marile corporații au fost unul dintre factorii care au impulsionat numărul de tranzacții cu clădiri de birouri care au devenit și cele mai mari tranzacții din sector.

În IT, în afară de finanțarea de serie B în valoare de 60 milioane de dolari atrasă de FintechOS, cea mai mare astfel de finanțare operată de la începutul anului în Europa Centrală și de Est, alți jucători din IT precum Gemini Solutions Inc sau Metro Systems Romania SRL au fost obiectul unor tranzacții de tip M&A de peste 20 milioane de euro. Consolidarea pieței este vizibilă printr-o serie de alte tranzacții de mici dimensiuni (majoritatea sub 10 milioane de euro), în care companii antreprenoriale sunt achiziționate de mari conglomerate internaționale din tehnologie.

Sectorul financiar și cel al serviciilor de sănătate private și-au menținut prezența tradițională în topul sectorial al fuziunilor și achizițiilor, operațiunile locale ale Alliance Healthcare Business și asiguratorul City Insurance reprezentând cele mai mari tranzacții din aceste sectoare.

Sectoarele de transport, energie și bunuri de consum au înregistrat de asemenea o efervescență ridicată, în dorința marilor câștigători ai pandemiei de a-și consolida poziția în piață. În continuare ne așteptăm ca activitatea pe zona de M&A să crească în sectoarele de energie verde și logistică.

Activitatea de fuziuni și achiziții la nivel global

Activitatea de fuziuni și achiziții la nivel global a continuat să crească în aprilie – iunie 2021, fiind al patrulea trimestru consecutiv când valoarea se situează la peste un trilion de dolari, potrivit raportului PwC Global M&A Industry Trends. Această tendință va continua și în a doua jumătate a anului și în 2022, pe fondul cererii crescute în zona de tehnologii și inovații și a sumelor foarte mari de care dispun fondurile de investiții și companiile de achiziții cu scop special (SPAC).

”Interesul pentru tehnologii noi și inovații rămâne în prim-planul tranzacțiilor și se întrevede o creștere a competiției între investitori și o creștere exponențială a evaluărilor. Dar în același timp am putea vedea o creștere a restructurărilor și tranzacțiilor în rândul companiilor încă afectate de criza sanitară, precum companiile aeriene, operatorii de croazieră, producătorii de aeronave sau cinematografele, și care s-ar putea confrunta cu noi provocări de lichiditate, pe măsură ce guvernele încep să elimine programele de sprijin”, a spus Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner, PwC Romania.

Tendințe în activitatea de M&A globală din prima jumătate a anului 2021

  • Fondurile de investiții au fost implicate în 36% din toate tranzacțiile din prima jumătate a anului 2021.
  • Activitatea de tranzacționare din prima jumătate a anului 2021 a inclus un număr record de ”mega” tranzacții, foarte multe cu o valoare de peste 5 miliarde dolari.
  • Companiile de tehnologie, mass-media și telecomunicații au reprezentat o treime din toate ”mega” tranzacțiile din prima jumătate a anului 2021.
  • Valorile tranzacțiilor de pe piețele de consum s-au triplat față de nivelurile de la începutul pandemiei, pe măsură ce companiile văd în M&A o modalitate de a-și optimiza portofoliile, astfel încât să răspundă preferințelor mereu în schimbare ale consumatorilor.
  • Tranziția energetică continuă să influențeze activitate M&A din industria energiei, utilităților și resurselor, care a înregistrat o creștere a volumului și a valorilor tranzacțiilor până la la niveluri pre pandemice.

  • Industria sănătății a prezentat un interes mare pentru investitorii care au anunțat 11 tranzacții importante în prima jumătate a acestui an. Companiile, fondurile de investiții și SPAC își dispută active cu o valoare totală de aproape 130 miliarde de dolari.
  • Nouă ”mega” tranzacții, cu o valoare totală de 85 miliarde dolari, au avut loc în prima jumătate a anului în sectorul serviciilor financiare, respectiv în leasing, servicii bancare,  fintech, gestionarea activelor și asigurări.
  • Trei din primele zece cele mai importante oferte din industria industria auto înregistrate în prima jumătate a anului 2021 au fost realizate de SPAC.

NEPI Rockcastle, bilanț în al 14-lea an de activitate în România: Investiții totale de peste 2 miliarde euro și zeci de mii de locuri de muncă generate în economia locală

0

NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor și dezvoltator de centre comerciale din zona Europei Centrale și de Est, a investit peste 2 miliarde de euro în primii 14 ani de activitate pe piața locală, în proiecte imobiliare urbane. Grupul a generat încasări de peste 100 milioane de euro la bugetul central al României și peste 50 milioane de euro la bugetele locale, doar în ultimii cinci ani.

Aceste rezultate consolidează poziția NEPI Rockcastle ca unul dintre cei mai mari investitori din România și cel mai mare din piața imobiliară, contribuind, de asemenea, la poziționarea României în fața investitorilor străini ca mediu de afaceri solid și sigur.

În România, compania are 230 de angajați și generează, prin investițiile sale, alte 30.000 de locuri de muncă în economia locală.

În cadrul centrelor comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle își desfășoară activitatea peste 1.000 de comercianți mici, medii și mari; locali, regionali și internaționali, operând peste 3.000 de magazine, a căror cifră de afaceri totală anuală depășește 1 miliard de euro.

În prezent, compania dispune de lichidități de 1 miliard euro și este excelent poziționată pentru noi investiții în România și alte piețe. Desigur, viitoarele investiții pe piața locală și dimensionarea acestora vor fi influențate de evoluția cadrului legislativ și de respectarea tratatelor de aderare la Uniunea Europeană.

“La momentul acestui bilanț, vreau să mulțumesc tuturor celor care au fost implicați și au contribuit la succesul companiei: angajaților noștri, pentru profesionalismul și devotamentul lor, chiriașilor – cei mai importanți și apropriați parteneri, comunităților și vizitatorilor centrelor noastre comerciale, investitorilor și finanțatorilor pentru încrederea lor și, nu în ultimul rând, autorităților pentru susținerea mediului privat din România.”, a declarat Alex Morar, CEO-ul companiei.

Pentru 2021, NEPI Rockcastle estimează investiții de 140 de milioane euro pentru dezvoltare și cheltuieli de capital aferente proiectelor în curs, precum și alte oportunități în funcție de evoluția pieței.

Modernizarea centrelor comerciale și dezvoltarea unor proiecte rezidențiale rămân activități prioritare în strategia grupului.

În pofida impactului puternic al pandemiei asupra activității centrelor comerciale, reamintim că în vara anului 2020, într-un context economic și social dificil, NEPI Rockcastle deschidea cel de-al 20-lea centru comercial din portofoliul local, Shopping City Târgu Mureș, printr-o investiție de 70 milioane euro. Au urmat emisiunea de obligațiuni verzi, în valoare de 500 milioane euro, și încheierea tranzacției de vânzare a portofoliului de clădiri de birouri din România, pentru suma de 290 de milioane de euro, ca parte din strategia de concentrare a operațiunilor în sectorul centrelor comerciale.

Deoarece confortul și experiența completă de cumpărături și divertisment într-un centru comercial primează, a doua parte a lui 2020 a însemnat pentru NEPI Rockcastle investiții în extensii și renovări ale centrelor sale comerciale: terasa outdoor și un nou cinema cu șase ecrane la Shopping City Buzău, investiții de peste 2 milioane euro pentru modernizarea a 7.000 mp și inaugurarea celui mai mare Decathlon din regiune (2.000 mp), la Brăila Mall.

În următorii 10 ani, compania are în plan investiții masive în proiecte de reducere a amprentei de carbon, cum ar fi: energie regenerabilă, niveluri mai ridicate de eficiență energetică și compensarea carbonului. Proiectele de sustenabilitate ale NEPI Rockcastle din cele nouă țări, inclusiv România,  în care operează un portofoliu de active în valoare de 5,8 miliarde euro, reprezintă angajamentul companiei de a sprijini dezvoltarea sustenabilă și comunitară, prin reunirea inițiativelor dedicate celor trei piloni care definesc strategia de sustenabilitate a grupului – educație, protecția mediului și comunitate.

Chimcomplex se consolidează pe piața industriei chimice regionale și anunță creștere organică pentru primul semestru 2021

0

Primele 6 luni ale anului 2021 confirmă poziționarea Chimcomplex ca lider regional al industriei chimice, compania raportând un profit net de 282.6 milioane lei (57.7 milioane de Euro) cu o cifră de afaceri de 1.1 miliarde lei (233 milioane de Euro).

Vânzările pe piața externă, în cea mai mare pare adresate piețelor din Uniunea Europeană au reprezentat în semestrul I 2021 aproximativ 78% din totalul vânzărilor de produse. Ponderea cea mai mare din totalul vânzărilor interne și externe o au principalele produse ale companiei respectiv poliolii-polieterii și soda caustică. Poliolii sunt o clasă de substanțe chimice organice din care se fabrică poliuretanul, un produs chimic care se întâlnește peste tot: de la mobilier, mașini, izolație termică sustenabilă pentru clădiri până la turbine eoliene sau sateliți.

Rezultatele companiei au la bază:

  • Sustenabilitatea în operarea integrată a fluxurilor de producție din cele 2 platforme Onești și Rm. Vâlcea, ceea ce a permis fabricarea de volume record la principalele produse ale companiei.
  • Continuitatea derulării fluxurilor logistice asigurând stabilitatea lanțurilor de aprovizionare și de vânzare, care au permis procesarea unor volume totale de 637 mii tone, în creștere cu 28% față de aceeași perioadă a anului trecut.
  • Implementarea strategiei de vânzări a companiei axată pe agilitate și eficacitate în satisfacerea nevoilor clienților. Elemente care au permis recuperarea efectelor negative generate de pandemia Covid-19 și au generat o creștere a volumelor de vânzare cu peste 21% față de prima jumătate a anului 2020.
  • Continuarea investiților în eficiența energetică care au generat o reducere continuă a amprentei de carbon a companiei. Astfel, indicatorii specifici de emisii de CO2/ t producție fizică sau pe MWh energie consumată au scăzut cu aproximativ 4%, respectiv 35 % față de anul 2020.
  • Consolidarea portofoliului de polioli și hidrogen, cu impact major în procesul de decarbonare.

În aceste condiți, în primele 6 luni din acest an, Chimcomplex înregistrează un nivel consistent al EBITDA, respectiv 407 milioane lei (83 Milioane Euro și 36% din cifra de afaceri). Acest lucru a permis consolidarea poziției financiare a companiei și rambursarea a 52 de milioane de Euro din creditele contractate în decembrie 2018 pentru achiziționarea activelor Oltchim.

Chimcomplex a obținut rezultate foarte bune în prima jumătate a anului 2021. Toți indicatorii noștri operaționali și financiari au înregistrat o creștere remarcabilă. Aceste rezultate au fost posibile datorită capacității noastre de inovare și muncii depuse pentru a reveni cu putere pe piață. Vreau să le mulțumesc angajaților Chimcomplex pentru angajamentul și implicarea lor. Această forță colectivă ne-a permis să creștem performanța companiei din ce în ce mai mult„ a declarat Tivadar Runtag, CEO Chimcomplex.

Pentru a doua jumătate a anului 2021, compania estimează consolidarea rezultatelor pozitive de la 30 iunie 2021 și continuă implementarea strategiei Chimcomplex axată pe:

  • Accelerarea proceselor de digitalizare și dezvoltare a resurselor umane, elemente cheie în asigurarea dezvoltării companiei.
  • Implementarea proiectelor de investiții cu efect în reducerea amprentei de carbon și creșterea eficienței energetice: construcția unor capacități de cogenerare de înaltă eficiență gaz și hidrogen (putere instalată de 55 MWe 4 turbine); finalizarea noilor linii de producție de polioli care vor permite dublarea volumelor actuale și modernizarea instalațiilor de electroliză care vor consolida poziția de lider național al companiei în producția de hidrogen din apă.
  • Continuarea operării sustenabile a fluxurilor de producție din cele 2 platforme care să permită menținerea actualului trend al volumelor de vânzare.
  • Demararea proiectelor de chimie verde prin care să deschidem un nou segment, cu produse verzi în portofoliul companiei.

BRUA-1, finalizare cu succes și în plan financiar

0

Așa cum este binecunoscut opiniei publice, SNTGN TRANSGAZ SA a finalizat cu succes, lucrările la gazoductul BRUA- faza 1. Proiectul „Dezvoltarea pe teritoriul României a Sistemului Național de Transport Gaze Naturale pe coridorul Bulgaria-România-Ungaria-Austria” (Proiectul BRUA-faza 1) a constat în realizarea următoarelor obiective:
▪ conductă Podişor–Recaş 32” x 63 bar în lungime de 481,92 km: LOT 1 executat de la km 0 (în zona localității Podișor, Județ Giurgiu) la km 180,62 (în zona Localității Văleni, Comuna Zătreni, Județ Vâlcea); LOT 2 executat de la km 180,62 (în zona Localității Văleni, Comuna Zătreni, Județ Vâlcea) la km 322,01 (în zona localității Pui, Județ Hunedoara); LOT 3 executat de la km 322,01 (în zona localității Pui, Județ Hunedoara) la km 481,92 (în zona localității Recaș, Județ Timiș).
▪ trei staţii de comprimare gaze (SC Podişor, SC Bibeşti şi SC Jupa), fiecare staţie fiind echipată cu două agregate de comprimare (unul în funcţiune şi unul în rezervă), cu posibilitatea de asigurare a fluxului bidirecțional de gaze.
Gazoductul BRUA faza 1 are în prezent întreaga capacitate de transport rezervată pe direcția spre Ungaria, prin punctul de interconectare de la Csanádpalota (Ungaria) și tranzitează gaze naturale care intră din Bulgaria în România, prin punctul de interconectare de la Kardam (BG)- Negru Vodă1 (RO). Capacitatea transportată în prezent prin gazoductul BRUA – faza 1, este de 4,6 milioane mc pe zi, ceea ce înseamnă un volum anual de 1,68 miliarde metri cubi, respectiv un grad de încărcare a conductei de transport de 96%.
Odată cu finalizarea fazei 1 a proiectului BRUA, au fost atinse următoarele obiective: îndeplinirea angajamentelor asumate față de Comisia Europeană, angajamente înscrise în Decizia C (2020) 1232 din 06.03.2020, respectiv de a asigura capacitatea maximă disponibilă utilizatorilor de rețea de export gaze naturale din România către Ungaria și Bulgaria; asigurarea pe direcția Bulgaria a unei capacități de transport de 1,5 miliarde m3/an gaze naturale; dezvoltarea unei capacități de transport pe direcția Ungaria de 1,75 miliarde m3/an; asigurarea securității alimentării cu gaze a României prin acces la noi surse de gaze; diversificarea surselor de alimentare cu gaze naturale a țărilor europene; transportul spre piețele Central Europene a rezervelor de gaze naturale din regiunea Caspică.
Vă reamintim faptul că, proiectul „Dezvoltarea pe teritoriul României a Sistemului Național de Transport Gaze Naturale pe coridorul Bulgaria-România-Ungaria-Austria” (Proiectul BRUA-faza 1) a fost finalizat la data de 30 noiembrie 2020 și acum, după tranșa recent primită din grantul de 179,32 milioane Euro de la European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency (CINEA) suntem în măsură să vă comunicăm următoarele:
▪ Proiectul BRUA faza 1 s-a încheiat la valoarea de 377,4 milioane Euro (valoare calculată la
cursul actual al EUR), respectiv cu o economie de 21 % (101,1 milioane Euro) față de
valoarea scoasă la licitație de 478,5 milioane Euro; raportată la media cursului EUR din
perioada de realizare a proiectului, valoarea este de 387,8 milioane Euro, ceea ce înseamnă
o economie de aproximativ 19% (90,7 milioane Euro);
▪ Costul total pe km al gazoductului BRUA faza 1, la cursul actual, incluzând și stațiile de
turbocompresoare (Podișor, Bibești, Jupa) este de 783,2 mii Euro; raportat la media
perioadei de realizare a proiectului, costul total /km este de 804,8 mii Euro;
▪ Costul total pe km al gazoductului BRUA faza 1, fără stațiile de turbocompresoare, la cursul actual, este de 546,5 mii Euro; raportat la media cursului EUR din perioada de realizare a proiectului, costul total /km este de 561,6 mii Euro.
BRUA Faza 1 reprezintă o etapă esențială în dezvoltarea Sistemului Național de Transport gaze naturale. Odată cu punerea lui în funcțiune, România se conectează la culoarele regionale de transport și va putea să-și asigure aprovizionarea cu gaze naturale din noi surse, ceea ce va satisface într-o măsură mai mare cererea existentă pe piața internă și va conduce la un nivel mai ridicat de predictibilitate și securitate energetică pentru consumatorul român. În același timp, BRUA Faza 1 înseamnă și o cale de acces la piețele europene pentru potențiala producție de gaze naturale extrase de țara noastră din Marea Neagră.


SERVICIUL COMUNICARE