România Eficientă Forum: Buildings for 55

0

SAVE THE DATE: 22 noiembrie, Forumul România Eficientă 

Cea de-a treia ediție a Forumului România Eficientă, o conferință internațională dedicată eficienței energetice în clădiri, va avea loc online în data de 22 noiembrie a.c., între orele 11:00 – 13:15. Ediția de anul acesta are loc în contextul revizuirii Directivei privind Performanța Energetică a Clădirilor și al Pachetului legislativ Fit for 55, care urmărește reducerea emisiilor de CO2 din UE cu 55% până în 2030, rolul clădirilor fiind esențial în atingerea acestei ținte.

Evenimentul va reuni experți, autorități publice și reprezentanți ai industriei pentru a dezbate oportunitățile și provocările sectorului eficienței energetice în clădiri în România și în regiune.

Forumul este organizat în cadrul Programului România Eficientă, cel mai mare proiect multianual de promovare a eficienței energetice în clădiri cu finanțare privată.

Dezvoltat de EPG și finanțat de OMV Petrom, proiectul are componente de informare și educare, de conștientizare a beneficiilor aduse prin creșterea performanței energetice a clădirilor, precum și lucrări de renovare aprofundată, la standarde nZEB, a mai multor școli publice din diferite regiuni geografice ale țării.

Detalii complete, inclusiv agenda Forumului, găsiți pe: www.romania-eficienta.ro/romania-eficienta-forum-buildings-fit-for-55/.

Conferința va fi transmisă LIVE pe site-ul România Eficientă și pe paginile de Facebook ale România Eficientă și Energy Policy Group.

ARIR a premiat cele mai bune companii și cei mai buni profesioniști în relația cu investitorii

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) recunoaște anual performanța companiilor în Relația cu Investitorii (IR) în colaborare cu Institutional Investor – lider al industriei de cercetare și analiză comparativă a companiilor, precum și alți parteneri. În cadrul Galei ARIR din 2021 au fost premiate cele mai bune companii, cei mai buni profesioniști în IR și cele mai bune rapoarte de sustenabilitate. 

CategoriePremianțiDecizie
Cel mai bun CEO Johan Meyer, Fondul ProprietateaChristina Verchere, OMV PetromInvestitori Instituționali
Cel mai bun CFOCătălin Cădaru, Fondul ProprietateaAlina Popa, OMV PetromStephane Fortin, BRDInvestitori Instituționali
Cel mai bun profesionist în Relația cu Investitorii Ioana Bîrsu, Fondul Proprietatea Marius Dan, Fondul ProprietateaAdriana Marin, OMV PetromMihaela Nădășan, Banca TransilvaniaInvestitori Instituționali
Cea mai bună CompanieOMV PetromRomgazDigi CommunicationsInvestitori Instituționali
Cea mai bună CompanieTeraPlastBRK Financial GroupBittnet SystemsInvestitori Individuali
Cel mai bun raport de sustenabilitateALRO și OMV Petrom Banca TransilvaniaElectricaJuriu de experți
Premiu „Creating history”UAMTCOMELFIMPACT Developer & ContractorBVB și ARIR
Premiu „Best Board Design”Purcari Wineries Envisia și ARIR

  • În acest an premiile au fost oferite la 8 categorii în urma evaluării directe ale investitorilor instituționali, individuali, dar și de către jurii formate din experți.
  • Fondul Proprietatea și OMV Petrom, precum și reprezentanții lor, au primit cele mai multe nominalizări din partea investitorilor instituționali din întreaga lume, urmate de Digi Communications, BRD și Romgaz.
  • TeraPlast a fost votată cea mai bună companie de către investitorii individuali, urmată de BRK Financial Group și Bittnet Systems. 
  • La categoria “Cel mai bun raport de sustenabilitate”, 2 companii listate, ALRO și OMV Petrom, au fost pe primul loc, urmate de rapoartele Băncii Transilvania și Electrica. 
  • 3 companii au fost premiate la categoria “Creating History ”, fiind primele  companii listate la BVB: UAMT, COMELF și IMPACT Developer & Contractor.
  • Purcari a fost premiat pentru “Best Design Board” în urma evaluării unui juriu sub coordonarea ENVISIA.

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

„În acest prezent tulbure și alert în care adesea dialogul se simulează și meritocrația pierde teren în fața mediocrității, noi am reușit – conform viziunii noastre – să devenim un real instrument de promovare a celor mai bune practici din domeniul relațiilor cu investitorii. Suntem o platformă de dezvoltare a profesioniștilor, acționând pe cinci linii strategice: comunicare, reglementare, recunoaștere, prezentare, dezvoltarea pieței de capital. Și pentru tot ce-am devenit, și pentru tot ce suntem, mulțumiri tuturor colegilor, partenerilor, asociaților, întregii echipe, care poartă amprenta excelenței.”



Johan Meyer, CEO Franklin Templeton International Services S.À R.L. Bucharest Branch:

„Felicitări ARIR pentru cea de-a treia aniversare! Echipa Franklin Templeton a sărbătorit anul acesta 10 ani de conducere a Fondului Proprietatea și privim înapoi la eforturile noastre constante de a promova România, piața locală de capital, de a îmbunătăți guvernanța corporativă, precum și relațiile transparente și proactive cu investitorii în cadrul companiilor noastre din portofoliu. Astăzi este, așadar, o oportunitate excelentă de a aprecia și de a reflecta asupra progresului realizat din 2011 până în 2021. Este, totuși, o călătorie constantă de îmbunătățire și, în calitate de membru fondator ARIR, am fost bucuroși să colaborăm cu ceilalți membri pentru a tinde spre o piață locală de capital și mai puternică, bazată pe principiile guvernanței corporative și transparenței, comunicarea cu părțile interesate fiind o componentă de bază a acesteia”.

Alina Popa, Director Financiar, OMV Petrom:

„Suntem foarte onorați de recunoașterea multiplă pe care am primit-o din partea comunității investiționale în acest an. 2021 a fost un an foarte special pentru OMV Petrom, datorită aniversării a 20 de ani de la listarea companiei la Bursa de Valori București și a includerii sale în indicii FTSE Russell Piețe Emergente. Aceste repere ne-au făcut să reflectăm din nou asupra călătoriei de transformare pe care compania noastră a parcurs-o pentru a deveni o companie foarte performantă și sustenabilă și, astfel, o opțiune de investiție mai atractivă pentru o bază mai largă de investitori. Calatoria continuă, așa cum veți vedea curând în Strategia 2030. Recunoașterea și opiniile comunității investiționale ne motivează și ne ghidează, înseamnă o responsabilitate crescută și hotarâre în drumul nostru către o performanță sustenabilă a afacerii, precum și în strădania noastră continuă pentru excelența în toate demersurile noastre”.

Marian Năstase, Președinte Consiliu Director, ALRO

Marian Năstase, Președinte Consiliu Director, ALRO: 

„ALRO, o companie cu o tradiție de peste 55 de ani, a demonstrat că reușeste să mențină pasul cu tendințele actuale, să inoveze inclusiv prin raportul său de sustenabilitate: “Privind către un viitor verde”. Locul 1 la categoria “Cel mai bun raport de sustenabilitate” ne onorează și reprezintă o recunoaștere a nivelului ridicat al performanței de sustenabilitate pe care l-a atins ALRO. Totodată demonstrează preocuparea și angajamentul companiei de a contribui la progresul comunităților în care operează sprijinind astfel și dezvoltarea durabilă a României în contextul atingerii obiectivelor Pactului Ecologic European.”

Ioana Birta, CFO TeraPlast

Ioana Birta, CFO, TeraPlast:

„Repoziționarea strategică a Grupului TeraPlast se traduce prin investiții de 32 milioane de euro în acest an, prin M&A, dar și printr-o îmbunătățire a performanțelor operaționale. Rezultatele în ansamblul lor arată că planurile noastre, determinarea și viziunea din care au pornit, au fost ancorate în realitate și confirmate de realizări. Aceste performanțe susțin în practică motto-ul aniversării celor 125 de ani de tradiție – „Evoluția ne definește”. Am continuat să livrăm creșteri de două cifre, am încheiat tranzacții de M&A, iar răsplătirea acționarilor pentru încrederea acordată a fost o prioritate pentru noi. Ne bucurăm de susținerea investitorilor noștri și tot timpul păstrăm deschise canalele de comunicare; transparența este în centrul politicilor noastre, avem un dialog onest și suntem receptivi la sugestii. Este o comunicare cu flux în ambele sensuri.”

Amani Korayeim, Director Institutional Investor

Amani Korayeim, Director EMEA – II Research, Institutional Investor:

„La povestea și propunerea de investiții a unei companii contibuie mai mulți factori, nu doar cifrele financiare. Activitatea de relația cu investitorii, cu instrumentele și expertiza departamentului, au capacitatea de a conecta punctele și de a traduce complexitățile unei afaceri pentru piață, cum nicio altă funcție corporativă nu o poate face pentru ca în cele din urmă să fie asigurată o evaluare echitabilă a acțiunilor și pentru a putea solicita investiții. În fiecare an, vedem noi nominalizări din România din partea investitorilor instituționali în sondajul realizat de Institutional Investor, ceea ce indică faptul că echipele executive și cele din IR lucrează în mod continuu pentru a răspunde cerințelor din ce în ce mai mari din investitorilor și autorităților de reglementare. Este necesar să continuăm să lucrăm și să creștem eforturile pentru a deveni competitivi în cursa pentru capital din regiune. Cu sprijinul asociațiilor precum ARIR, companiile românești vor fi dotate cu instrumentele și cunoștințele potrivite pentru a se angaja și a vorbi limba comunității internaționale de investiții.” 

Investitori Instituționali: 351 de companii listate și 552 de persoane au fost nominalizate de către investitorii instituționali la sondajul aferent acestui an și 7 companii și 10 persoane din România au fost desemnate și evaluate de către investitorii globali pentru performanța lor remarcabilă la cel puțin unul dintre criteriile de evaluare de bază.

Investitori Individuali: 560 de investitori și-au exprimat opinia cu privire la interacțiunea cu emitenții listați la BVB din piața principală. Au punctat transparența companiilor, calitatea raportărilor, comunicarea din perspectiva disponibilității și proactivității echipei pentru Relația cu Investitorii. 

Juriul de Experți pentru evaluarea rapoartelor de sustenabilitate: Adina Ardeleanu – Co-Fondator Financial Intelligence, Adrian Codîrlașu – Vicepreședinte CFA Romania, Cristian Petre – Portfolio Manager NN Pensii, Mihaela Stoica, ICA – Specialist în conformitate servici financiate și Mugur Popescu – Director Investiții BCR Pensii.

Juriul de Experți pentru desemnarea Best Board Design: Prof. Nada Kakabadse – Președinte al comitetului de premiere, Membru Fondator ENVISIA, Drd. Daniela Șerban – Președinte ARIR, Drd. Bogdan Mihail – Membru CA Envisia, Drd. Hanaan Yaseen, Board Design Lead, Adriana Lobdă – Membru Fondator ENVISIA și Carmen Micu – CEO și Membru Fondator ENVISIA.

Gala ARIR este organizată cu sprijinul partenerilor evenimentului IMPACT Developer & Contractor (dezvoltator rezidențial de top din România, membru asociat ARIR), Purcari (unul dintre cei mai importanți producători de vin din Europa de Est și Centrală, membru asociat ARIR) și Transelectrica (operatorul de transport si de sistem pentru energia electrică din Romania care administrează, operează, întreține, modernizează și dezvoltă rețeaua de transport, membru Asociat ARIR). Partenerii strategici sunt Bursa de Valori București (organizează și gestionează piețele reglementate de instrumente financiare, membru fondator ARIR), Banca Transilvania (cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est, membru asociat ARIR), TeraPlast (compania-mamă a Grupului TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, membru fondator ARIR), ALRO (unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integrați pe verticală din Europa, după capacitatea de producție, membru fondator ARIR). Parteneri instituționali ai evenimentului sunt ENVISIA (prima Școală de Afaceri din România pentru Membri în Consilii de Administrație, membru afiliat ARIR) și Institutional Investor (lider al industriei de cercetare și analiză comparativă a companiilor).

Partenerii media sunt: Radio România Actualități, Money.ro, Financial Intelligence, The Diplomat, JURIDICE.ro, PIAȚA FINANCIARĂ, The Romania Journal, clubantreprenor.ro, Economistul, Club Economic, România Durabilă.

Partenerii de monitorizare sunt Klarmedia, Issue Monitoring.

Xiaomi Friday 2021 le aduce utilizatorilor din România pachete promoționale și vouchere cadou pe 19 noiembrie

0

Xiaomi,lider global în tehnologie, anunță noi surprize pentru utilizatorii din România pentru ziua de vineri, 19 noiembrie, cu ocazia Xiaomi Friday 2021. Partenerii oficiali, mi-home.ro și Xiaomi Store Sun Plaza (București), propun pachete speciale alcătuite din câte două dintre cele mai populare produse din portofoliul companiei. În plus, pentru fiecare achiziție, fanii Xiaomi vor primi și un voucher cadou, ce va putea fi folosit pentru cumpărături ulterioare.  

Xiaomi Friday România 2021 – promoțiile de vineri, 19 noiembrie

Xiaomi 11T și Xiaomi 11 Lite 5G NE, două dintre smartphone-urile de top lansate în România în această toamnă, se află în centrul atenției pe mi-home.ro și în Xiaomi Store Sun Plaza (București). Ambele modele pot fi achiziționate doar vineri, 19 noiembrie, la pachet cu alte produse din gama ecosistem, în cadrul promoției Xiaomi Friday 2021, după cum urmează:

Xiaomi 11 Lite 5G NE (8GB+128GB) + Mi Smart Band 6 – 1.858 lei, pe mi-home.ro și în Xiaomi Store Sun Plaza (București). Cumpărătorii vor primi și un voucher cadou, în valoare de 49 lei.

Xiaomi 11 Lite 5G NE (8GB+128GB) + Mi Vacuum Cleaner Mini – 1.858 lei, pe mi-home.ro și în Xiaomi Store Sun Plaza (București). Cumpărătorii vor primi și un voucher cadou, în valoare de 59 lei.

Xiaomi 11 Lite 5G NE (8GB+128GB) + Mi 360 Home Security Camera 2K – 1.868 lei, pe mi-home.ro și în Xiaomi Store Sun Plaza (București). Cumpărătorii vor primi și un voucher cadou, în valoare de 69 lei.

Xiaomi 11 Lite 5G NE (8GB+128GB) + Mi Robot Vacuum Essential – 2.198 lei, pe mi-home.ro și în Xiaomi Store Sun Plaza (București). Cumpărătorii vor primi și un voucher cadou, în valoare de 199 lei.

Xiaomi 11 Lite 5G NE (8GB+128GB) + Mi Electric Scooter Essential – 2.598 lei, doar pe mi-home.ro. Cumpărătorii vor primi și un voucher cadou, în valoare de 199 lei.

Xiaomi 11T (8GB+256GB) + Mi 360 Home Security Camera 2K Pro – 2.798 lei, pe mi-home.ro și în Xiaomi Store Sun Plaza (București). Cumpărătorii vor primi și un voucher cadou, în valoare de 99 lei.

Xiaomi 11T (8GB+256GB) + Redmi Buds 3 Pro – 2.848 lei, pe mi-home.ro și în Xiaomi Store Sun Plaza (București). Cumpărătorii vor primi și un voucher cadou, în valoare de 49 lei.

Xiaomi 11T  (8GB+256GB) + Mi Watch (Black) – 2.998 lei, pe mi-home.ro și în Xiaomi Store Sun Plaza (București). Cumpărătorii vor primi și un voucher cadou, în valoare de 99 lei.

Xiaomi 11T (8GB+256GB) + Mi Robot Vacuum Mop Pro – 3.598 lei, pe mi-home.ro și în Xiaomi Store Sun Plaza (București). Cumpărătorii vor primi și un voucher cadou, în valoare de 99 lei.

Xiaomi 11T (8GB+256GB) + Mi Electric Scooter 3 (Black) – 4.598 lei, pe mi-home.ro și în Xiaomi Store Sun Plaza (București). Cumpărătorii vor primi și un voucher cadou, în valoare de 199 lei.

Detalii complete despre Xiaomi Friday vor fi prezentate live pe pagina de Facebook Xiaomi România, pe data de 18 noiembrie, începând cu ora 15:00, aici. Fanii Xiaomi sunt invitați să urmărească transmisiunea în direct pentru a beneficia de surprizele pregătite.

Mircea Fechet: „Nu dorim să oferim cetăţenilor un mediu mai sănătos în care să trăiască, dar în acelaşi timp viaţa lor să devină una mai grea” (video)

0

Autorităţile vor avea suficient de multă treabă în viitorul apropiat în ceea ce priveşte pachetul Fit for 55 şi sperăm să identifice acele resurse prin care tranziția să fie una suportabilă pentru cetățeni. „Nicidecum nu dorim să le oferim un mediu mai sănătos în care să trăiască, dar în acelaşi timp viaţa lor să devină una mai grea pentru că nu ar fi corect şi nici nu cred că populaţia ar pune umărul la astfel de măsuri”, a declarat Mircea FECHET, Vicepreşedintele Comisiei pentru mediu şi echilibru ecologic, Camera Deputaţilor, la Dezbaterea „Fit for 55: România și Planul UE pentru o tanziție verde” organizată de Financial Intelligence.

Domnia sa a spus: „Suntem în logica Acordului de la Paris pe care România l-a ratificat în 2017 și, de atunci, tot discutăm despre legislație subsecventă, despre noi propuneri pe care Comisia Europeană le face statelor membre. Atunci când vorbim despre mediul înconjurător care impactează în primul rând sănătatea populației, atunci când vorbim despre schimbări climatice care influențează în mod direct calitatea vieții noastre, bineînțeles că lucrurile sunt luate foarte în serios.

La COP 26, unde au fost peste 40.000 de participanți, s-a discutat foarte intens despre noile ambiții referitoare la scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră, despre pragul de 1,5 grade Celsius care poate să afecteze într-un mod substanțial calitatea vieții fiecăruia dintre noi.

Comisia Europeană discută în acest moment despre Green Deal, despre Strategia privind biodiversitatea sau despre Strategia Farm to Fork. Toate aceste lucruri, odată transpuse în legislație europeană, respectiv directive europene, regulamente și alte acte normative subsecvente, vor ajunge să impacteze și românii, pentru că vor fi transpuse în legislația națională.

Referitor la schimbări climatice, pentru că în Fit for 55 mai degrabă este vorba despre asta, cred că în România deja suntem afectați de acestea. Am văzut viteza cu care se deșertifică sudul României, am văzut cum pierdem în fiecare an foarte multe hectare de terenuri agricole. Cred că fiecare dintre noi simte pe pielea lui modul în care schimbările climatice ne afectează în România. Nu mai avem patru anotimpuri, ci doar două, există diferențe mari între temperaturile ridicate din vară și cele scăzute din iarnă, avem din ce în ce mai multe fenomene meteo extreme – furtuni, inundații –  lucruri cu care în trecut ne întâlneam destul de rar, dar acum au devenit o obișnuință.

România este o țară foarte ambițioasă. Mereu ne propunem ținte foarte mari, ne angajăm printre primele statele membre să avem acele ținte. Când se discuta despre o țintă mai ambițioasă privind emisiile de gaze cu efect de seră, a circulat o scrisoare la care și România a contribuit, în sensul în care – așa cum și Parlamentul European cerea – să avem ținte și mai ambițioase decât 55% pentru anul 2030, era vorba chiar despre 60%, alte termene etc.

Alte state, de exemplu Polonia, în momentul în care veneau la negocieri, discutau aplicat fie la nivel politic, fie la nivel tehnic, despre aceste ținte, despre aceste ambiții noi pe care bineînțeles fiecare dintre noi ni le dorim. Aceste ţări veneau cu lecțiile foarte bine făcute, aveau niște studii de impact foarte detaliate în care puteau să cuantifice, pe fiecare sector de industrie, care va fi afectat și să aibă o proiecție pentru ca să știe foarte exact despre ce discută. Fie că vorbim de 2030, de 2035 sau de niște ținte mai mari sau mai mici, ei știau exact cât îi costă pe sectorul transporturi, pe sectorul clădirilor reabilitate termic, închiderea industriei de cărbune sau transformarea unităţilor de producere a energiei în unități mai verzi etc.

Cred că la acest capitol am putea și noi să îmbunătățim modul în care abordăm această chestiune, pentru că de multe ori discutăm în orb. Suntem ambițioși, însă nu știm care va fi impactul real asupra economiei românești. Neputând să dăm răspunsuri la aceste întrebări, lăsăm loc de foarte multe discuții despre îngrijorări legate de modul în care vom fi afectați fiecare.

Noi spunem în continuare că efortul trebuie să fie repartizat echitabil. Nu se poate folosi aceeași unitate de măsură atunci când discuți despre state membre cu posibilități și acces la resurse extrem de diferit de la un stat membru la altul, atunci când discuți despre state membre care în mod tradițional folosesc lemnul pentru încălzire. De exemplu, în România, 3,5 milioane de gospodării ard și transformă în fiecare an în scrum 10 milioane mc. de lemn, iar aceste gospodării nu au acces la infrastructură de gaze naturale, așa încât să spunem că de mâine le finanțăm și să găsim o soluție prin care să nu mai ardă acest lemn si sa folosească centrale termice pe gaz. Trebuie să ținem cont de specificul fiecărui stat membru, de potențialul acestuia de a-și reduce emisiile de gaze cu efect de seră și, la final, va trebui să partajăm echitabil toate aceste eforturi.

În România, încercăm în fiecare an să identificăm soluții. Spre exemplu în domeniul eficientizării energetice a clădirilor, prin Fondul de Mediu au fost niște alocări semnificative de sume, fie pentru persoane fizice, fie pentru clădiri publice.

Dacă discutăm despre sectorul rutier, situația devine aproape tragică, pentru că parcul auto din România este extrem de învechit față de media europeană și degeaba dăm noi cel mai mare voucher din Europa pentru achiziționarea automobilelor electrice, aproape 10.000 de euro, ceea ce este o sumă mare, mai ales în această perioadă când prețul automobilelor electrice a scăzut considerabil față de acum câțiva ani. Degeaba acordăm aceste vouchere dacă zilnic în România intră sute de rable din Europa de Vest, care conduc și mai mult la învechirea parcului auto național care cred că are ca medie în jur de 15 ani, ceea ce este foarte mult.

În pachetul FIT for 55 nu discutăm doar despre reducerea emisiilor, ci discutăm și despre eliminarea lor. Aici contează modul în care folosim terenurile și mă refer la agricultură și silvicultură în primul rând. Se deschid o serie întreagă de provocări și sunt multe lucruri de făcut în viitorul apropiat – pădurile sunt un subiect extrem de sensibil în România, modul în care sunt exploatate, tăierile ilegale de pădure, am avut întreaga societate civilă interesată despre acest subiect.

În acest pachet major Fit for 55 există și o Strategie a Uniunii Europene pentru păduri, există o strategie a Uniunii privind reîmpădurirea anumitor terenuri, plantarea unui număr semnificativ de arbori”.

Sursa: Financial Intelligence

IoTSF plasează politica de securitate IoT a Xiaomi pe primele locuri din lume

Xiaomi Corporation (“Xiaomi” sau “Grupul”), o companie de electronice de larg consum și producție inteligentă, a primit un calificativ de top pentru securitatea sa IoT din partea Internet of Things Security Foundation (IoTSF).

Xiaomi a participat la Conferința Virtuală IoTSF 2021, eveniment global desfășurat pe 3 și 4 noiembrie, care s-a axat asupra securității cibernetice IoT. Xiaomi, care deține cea mai mare platformă AIoT pentru consumatori din lume, și-a împărtășit cunoștințele despre securitatea IoT. În timpul evenimentului, IoTSF a publicat un raport potrivit căruia Xiaomi se numără printre cele mai de succes companii care implementează politici de divulgare a vulnerabilităților. Raportul demonstrează încă o dată poziția de lider a Xiaomi în securitatea IoT.

IoTSF s-a format în 2015 ca răspuns la pericolele tot mai mari la adresa aplicațiilor IoT. IoTSF are peste 100 de membri, printre care reprezentanți ARM, Cisco, BSI, Mastercard și Xiaomi, cu toții concentrați asupra descoperirii de noi metode de protejare a securității IoT. Conferința Virtuală IoTSF 2021 a ajuns la cea de-a șaptea ediție anuală. Delegați ai mai multor companii, instituții și organizații au discutat despre problemele de securitate IoT și au împărtășit ultimele cercetări și practici de pionierat pentru construirea unui ecosistem IoT sigur, fiabil și de încredere.

Kevin Song, directorul Departamentului de Securitate și Conformitate cu Confidențialitatea din cadrul Xiaomi, a prezentat la conferință lucrarea intitulată „IoT Security Compliance Framework Adoption Practice”. În prezentarea sa, Kevin a explicat cum Xiaomi și-a construit cadrul de conformitate cu securitatea IoT prin folosirea celor mai înalte standarde din industrie, precum IoTSF Compliance Framework și ETSI EN 303 645, care sunt unele dintre primele standarde de coeziune în privința securității cibernetice din lume.

IoTSF a publicat Contemporary Use of Vulnerability Disclosure Report, prin care a detaliat politicile de divulgare ale diferitelor companii de tehnologie. Xiaomi s-a aflat pe “Lista Verde”, care conține companii care nu doar că întrunesc cerințele de bază, ci și testele extinse ale IoTSF. Potrivit raportului, există 20 de alte companii din întreaga lume care au fost incluse pe “Lista Verde” alături de Xiaomi, printre care Google, Microsoft, Siemens, Bosch, LG, Panasonic etc.

John Moor, co-fondator și Managing Director al IoTSF, a spus: “Misiunea IoTSF a fost întotdeauna aceea de a ajuta produsele IoT să se conecteze în siguranță. Ca parte din această misiune, am crescut gradul de conștientizare și le-am solicitat furnizorilor IoT să pună pe primul loc securitatea și să acorde mai multă atenție numărului tot mai mare de amenințări la securitate IoT. Xiaomi este un bun exemplu de furnizor responsabil care a răspuns acestui apel și este un bun exemplu de companie care tratează la modul cel mai serios problemele de securitate. Xiaomi și-a demonstrat în mod activ angajamentele – de exemplu, prin publicarea Vulnerability Disclosure Policy din 2019 încoace, dar și datorită transparenței prin care echipele aderă la principiul securității în toate stadiile de producție. Suntem mândri că avem un astfel de membru în IoTSF”

Xiaomi este unul dintre cele mai mari branduri de telefoane inteligente din lume. De asemenea, a dezvoltat cea mai mare platformă AIoT pentru utilizatori din lume. Xiaomi oferă sute de produse în calitatea sa de companie de produse inteligente și electronice de larg consum și are peste 374.5 milioane de dispozitive inteligente (în afară de smartphone-uri și laptopuri) conectate la platforma sa, până la data de 30 iunie 2021. Xiaomi se angajează să sporească protecția securității produselor sale IoT și să îmbunătățească experiența utilizatorilor.   

Xiaomi este un membru care implementează alianța ioXt. În iulie 2021, Mi 360° Home Security Camera a obținut Certificarea Kitemark™ pentru Dispozitivele IoT Rezidențiale din partea British Standard Institution (BSI), în timp ce aplicația Xiaomi Home a obținut Certificarea Kitemark™ pentru Aplicații Digitale Sigure. De asemenea, compania a fost unul dintre liderii în dezvoltarea unui laborator specializat pe probleme de securitate IoT, pentru a cerceta tehnologiile de securitate emergente și pentru a oferi o protecție mai mare stilului de viață inteligent bazat pe tehnologie.   

O Busolă strategică pentru Europa


de Josep Borrell

BRUXELLES – O busolă te ajută să găsești drumul, iar „Busola strategică” pe care am elaborat-o la solicitarea Consiliului European va servi drept ghid operațional pentru dezvoltarea Uniunii Europene și pentru luarea deciziilor de către aceasta în domeniul securității și al apărării. Acum se îndreaptă spre miniștrii afacerilor externe și ai apărării din UE, pentru a face obiectul discuțiilor acestora de săptămâna viitoare.

Busola își propune să răspundă la trei întrebări: Care sunt provocările și amenințările cu care ne confruntăm? Cum să ne punem mai bine laolaltă mijloacele de care dispunem și cum să le gestionăm în mod eficace? Care este cea mai bună modalitate de a propaga influența Europei atât ca actor regional, cât și ca actor mondial?

Analiza noastră globală a amenințărilor arată în mod clar că Europa este în pericol. UE se confruntă cu riscul pe care eu l-am denumit „restrângere strategică”. Aceasta poate fi percepută din trei puncte de vedere. În primul rând, impactul nostru economic devine tot mai circumscris. Acum treizeci de ani, UE reprezenta un sfert din bogăția lumii; peste 20 ani, nu va mai reprezenta decât puțin peste 10 %. Restrângerea noastră demografică evoluează în mod similar: până la sfârșitul acestui secol, Europa va reprezenta sub 5 % din populația lumii.

EVERGENT Investments raportează rezultate istorice

0

EVERGENT Investments, compania de investiții cu cea mai mare capitalizare (1,417 miliarde lei), raportează un rezultat istoric: valoarea totală a activelor de 2,599 miliarde lei. În timp ce rezultatul net este de 180,3 milioane lei, compus din 82,4 milioane lei profit net și 97,9 milioane lei câștig net din vânzarea activelor reflectat în rezultatul reportat, tratament contabil conform IFRS 9, înregistrat la 30 septembrie 2021.

„Raportăm astăzi cea mai mare valoare a activelor din istoria companiei noastre, iar toți indicatorii financiari arată o creștere substanțială față de ținta anuală. Deși nu este o misiune ușoară să livrăm performanța consistentă și continuă, prin urmărirea strategiei noastre reușim să generăm performanțe investiționale semnificative pentru acționari. Rezultatul net, mai mare cu 144% față de cel previzionat, demonstrează forța modelului nostru de business, performanța managementului și a întregii echipe. Privind înspre viitor, identificăm noi oportunități de creștere într-o nouă eră economică și tehnologică, văzând premise solide pentru investiții cu randamente consistente. Administrăm activ portofoliul listat, cu cele mai performanțe companii din sectorul energetic-industrial și financiar-bancar, în același timp atenția noastră se îndreaptă spre noi proiecte în real-estate, agribusiness și energie verde. Considerăm că suntem într-o fază de început a unui proces accelerat de creștere a companiei și a valorii pentru acționarii noștri.” – declară dl. Claudiu Doroș – Președinte Director general EVERGENT Investments.

Rezultatul net înregistrat este cu 144% peste ținta de 73,9 milioane lei, aprobată de acționari pentru întreg anul 2021. Această performanță de aproape 2,5 ori mai mare decât nivelul bugetat în condiții de incertitudine este  datorată profitului net realizat, de 5 ori mai mare decât cel bugetat, determinat de creșterea valorii juste a investițiilor în unități de fond și a depășirii cu 70% a câștigului net reflectat în rezultatul reportat. 

JTI a virat la buget peste 4,2 miliarde lei în nouă luni

0

JTI a virat la bugetul statului român în primele nouă luni ale anului 2021 peste 4,28 miliarde de lei, în creștere cu circa 20% față de taxele plătite în aceeași perioadă din 2020. Suma reprezintă accize, TVA și alte taxe, impozite și contribuții, plătite de cele două entități prin care compania își desfășoară activitatea în România, JT International (Trading) și JTI Manufacturing (Fabrica).

Anul trecut, JTI a virat la buget circa un milliard de euro, reprezentând 75% din cifra de afaceri, în creștere cu peste 13% față de 2019. Cifra de afaceri și implicit taxele plătite la stat au crescut pentru că piața neagră a țigaretelor a scăzut pentru prima dată în 15 ani la sub 10%, iar politica fiscală și cadrul de reglementare nu au suferit schimbări radicale și neplanificate.

„Suntem bucuroși că, în calitate de mari contribuabili, ne facem datoria față de societate și economie și, într-o perioadă foarte dificilă, am reușit să ne protejăm oamenii și în același timp să ne continuăm activitatea, plătind salariile angajaților, taxele, investind în afacerea din România și în comunitate. Am fost prima companie de tutun care, în 2005, a demarat cooperarea cu autoritățile pentru combaterea comerțului ilegal cu țigarete. În prezent, se derulează în parteneriat cu ANAF, Vama, Poliția de Frontieră și Poliția campania publică intitulată «Contrabanda e boală grea». Un mesaj de actualitate și, totodată, de informare privind efectele profund negative ale contrabandei: prejudicierea bugetului statului, creșterea criminalității, stoparea dezvoltării economice la frontiere. În ciuda încercărilor de de-normalizare a acestei industrii, contribuim substanțial la economia națională: investim, producem, exportăm. Facem ceea ce spunem și spunem ceea ce facem, implicându-ne în rezolvarea problemelor reale ale societății în care trăim și muncim. Iar tot ceea ce solicităm autorităților e stabilitatatea cadrului de reglementare și predictibilitatea fiscală”, a declarat Gilda Lazăr (foto) Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

Pe durata pandemiei, JTI România nu a disponibilizat și nu a trimis în șomaj tehnic niciun angajat din cei peste 1.200 care lucrează în sediul central, în fabrică și în birourile de vânzări din țară. De asemenea, compania a continuat programele de combatere a contrabandei și a intensificat sprijinul acordat comunității, inclusiv pentru lupta împotriva Covid. În punctele vamale din toată țara sunt activi cu sprijinul JTI, 44 de câini special instruiți pentru depistarea tutunului, drogurilor și numerarului. Programele sociale și parteneriatele culturale au fost demarate în 1998 și au continuat an de an, indiferent de contextul economic sau dificultățile generate de reglementările anti-tutun.

JTI este una dintre primele companii multinaționale stabilite local, încă din 1993 și a investit până acum în România peste 250 milioane de euro. Recent, compania a anunțat o investiție de 60 de milioane de euro în următorii trei ani pentru modernizarea capacităților de producție ale fabricii din București. În momentul de față, 75% din producția JTI Manufacturing este exportată în circa 50 țări, fabrica din București fiind considerată un centru de excelență în cadrul grupului, pentru calitate în execuție și eficiență.

JTI și-a început activitatea în România în 1993 (ca R.J. Reynolds). JTI se implică activ în comunitate: compania este partener al Festivalului International de Teatru de la Sibiu (FITS), al TIFF, SoNoRo, al „Turneelor de poveste” – muzică clasică în orașele mici și sponsor oficial al Gigi Căciuleanu Romania Dance Company. Printre cele mai recente proiecte susținute se numără CoolSound/Scena independentă românească și Aplauze pentru Poet (A hand for the Poet). JTI sprijină Grădina Japoneză din Herăstrău, Căsuța de Ceai din Muzeul Național de Artă și Centrul de Studii Româno-Japoneze din cadrul Universității Româno-Americane. „Întâlnirile JTI”, eveniment lansat în anul 2000, a devenit un brand cultural național. Compania susține, din anul 2000, Bursele JTI pentru Jurnaliști, fiind de asemenea partener al Burselor EuropaFM și Internship 2.0. Din 1998, se desfășoară programul Seniorii JTI, prin care 45 de vârstnici primesc zilnic alimente și medicamente, iar de-a lungul anilor compania a colaborat și colaborează cu Samusocial, Ateliere fără frontiere, ARC, SoSiSeSa și alte organizații neguvernamentale, sprijinind proiecte de incluziune prin care sunt susținute persoane din categorii defavorizate în diverse zone ale țării.

JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun și produse pentru vapat, cu operațiuni în peste 130 țări. Cu sediul la Geneva, Elveția, JTI are peste 40.000 de angajați, fiind membră a grupului Japan Tobacco. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.

Mai mult de o treime dintre români au sărbătorit ceva în fiecare lună, în ultimul an. 3% au sărbătorit de câteva ori pe săptămână

0


36% dintre români au sărbătorit cel puţin o dată pe lună în ultimul an, conform sondajului Diageo Celebration Index, în timp ce 3% sărbătoresc de câteva ori pe săptămână şi 4% declară că nu au avut niciun motiv să sărbătorească în ultimele 12 luni. Mai bine de jumătate (54%) dintre respondenţi au spus că sărbătoresc doar de câteva ori pe an.  

„Rezultatele sondajului dovedesc faptul că bucuria de a ne întâlni și de a sărbători momente extraordinare împreună cu cei dragi nu a dispărut nici după perioada foarte solicitantă care ne-a luat pe toți prin surprindere în ultimul an și jumătate. Oamenii doresc în continuare să celebreze momentele speciale din viața lor și suntem fericiți că putem fi parte din bucuria lor”, a declarat, în numele companiei Diageo, Michael Holm, managing director Diageo Eastern Europe. 

Sondajul a fost realizat on-line de Ipsos pe un eşantion reprezentativ de 1.024 de persoane, în România. Au fost realizate sondaje similare în Cehia şi Ungaria. În toate cele trei ţări concluziile au fost în mare parte aceleaşi, arătând că sărbătorile au rămas parte integrantă a vieţii oamenilor, în pofida contextului dificil.

În România, frecvenţa cu care oamenii sărbătoresc scade vizibil odată cu vârsta, conform studiului. Astfel, dacă în categoria de vârstă cea mai tânără (18-29 ani) se sărbătoreşte relativ des (8% afirmă că sărbătoresc ceva chiar de câteva ori pe săptămână), cei din categoria de vârstă 60-65 ani sărbătoresc de regulă o dată pe lună sau mai rar.

Chiar dacă anul care a trecut a fost greu pentru toţi, majoritatea respondenţilor români se consideră fericiţi şi apreciază foarte mult micile bucurii ale vieţii. Astfel, cel mai des se sărbătoresc ocazii precum zilele de naştere şi aniversările (89%), deşi perioadele de sărbători sunt şi ele importante (de exemplu, Crăciunul) şi sunt sărbătorite de 65% dintre respondenţi. Aproape un sfert dintre români (24%) consideră că micile realizări cotidiene, cum ar fi o zi plină de experienţe pozitive, sunt un motiv suficient de bun pentru a sărbători. Comparativ, numai 13 % dintre maghiari cred că bucuriile simple ale vieţii ar trebui sărbătorite, în timp ce doar puţin mai mult de unul din 10 cehi (11%) împărtășesc această opinie.  

Sondajul mai arată și că românii sărbătoresc de regulă împreună cu membrii familiei (80%), prietenii (46%) şi partenerii (37%). Organizarea unei petreceri (61%) şi relaxarea acasă (45%) sunt principalele modalităţi de a sărbători, dar şi ieşirile la restaurant sunt populare (38%), mai ales în rândul femeilor.  

De regulă, femeilor le place să sărbătorească alături de membrii familiei şi de parteneri, în timp ce bărbaţii sărbătoresc deseori cu prietenii. Numai 4% din respondenţii români au spus că sărbătoresc împreună cu colegii de serviciu. 

În privinţa cadourilor, 73% dintre respondenţi au spus că bunurile materiale sunt încă tipul de cadou cel mai des întâlnit. Respondenţii cu vârsta peste 50 de ani preferă în mod clar cadourile materiale, în timp ce categoria de vârstă cea mai tânără (18-29 ani) oferă deseori articole realizate manual drept cadouri. Interesant este faptul că 28% dintre respondenţi au declarat că lucrurile nemateriale, spirituale, cum ar fi o îmbrăţişare sau un zâmbet sunt cadourile pe care le sărbătoresc cel mai des.

Ariston România și Crucea Roșie Română au facilitat accesul la apă caldă pentru 240,199 de beneficiari în cele patru ediții ale campaniei Comfort Challenge

0

Ariston România, liderul pieței locale de centrale termice și boilere electrice, a finalizat cea de-a patra ediție a campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge realizată în parteneriat cu împreună organizația Crucea Roșie Română. În cei patru ani, 2.150 de echipamente performante de încălzire a apei au fost donate către 1.238 de instituții de învățământ, cămine de bătrâni și centre medicale din țară, oferind astfel acces la apă caldă pentru 240,199 de persoane.  

În cadrul ediției din 2021, implementată la nivel național cu sprijinul parternerului deja tradițional – Crucea Roșie Română, Ariston a donat 658 de echipamente termice de ultimă generație către 369 de instituții din întreaga țară, de care beneficiază în prezent peste 74,917 de copii și vârstnici. Campania Ariston Comfort Challenge a fost lansată la nivel regional de către Ariston Group în 2018 atunci când a fost construit și donat un adăpost cercetătorilor din Groenlanda și are ca scop să identifice nevoile sociale din fiecare regiune și sa ducă confortul chiar și în locurile în care acesta pare imposibil de atins.

Ariston Comfort Challange este unul dintre proiectele strategice de implicare socială pentru compania noastră și ne bucurăm că, alături de partenerul nostru tradițional Crucea Roșie Română, am finalizat a patra ediție consecutivă a programului de donații. Ne confruntăm încă cu o perioadă incertă din punct de vedere sanitar și este foarte important să îmbunătățim condițiile de trai ale copiilor și persoanelor care trăiesc sau lucrează în medii sociale vulnerabile. Astfel, prin acest proiect ne dorim să  ajungem la cât mai mulți beneficiari și să contribuim la acoperirea unei nevoi reale a comunității: accesul oamenilor la apă caldă, implicit la un confort minim și la standarde de igienă corecte,” a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston România. 

Caravana Ariston din acest an a început în luna septembrie și a parcurs 26 de județe pentru a ajunge în localitățile identificate de către Crucea Roșie Română unde au fost donate boilere electrice către instituții importante care nu beneficiază de echipamente de încălzire a apei, așa cum sunt: școli, grădinițe, cabinete medicale, cămine de bătrâni și copii. Proiectul face parte din platformă extinsă de programe sociale Ariston pentru comunitate care reuneşte toate proiectele de CSR sub o misiune comună, unitară, aceea de a duce confortul acolo unde este nevoie oferind astfel o contribuție reală, pozitivă în comunitățile în care activează.

„Este extraordinar să putem implementa proiecte de acest tip pe termen lung – numărul beneficiarilor, care crește an de an, demonstrează impactul pozitiv direct, concret în comunitate și se traduce prin îmbunătățirea condițiilor de trai a mii de oameni ce nu beneficiau de acces la apă caldă. Ne gândim în primul rând la copii și bătrâni, la cei care au probleme medicale, cei care sunt mult mai expuși și au nevoie de confort și acces la igienă. Mulțumim Ariston România pentru susținerea comunităților dezavantajate cu echipamente performante de încălzire a apei”, a declarat Ioan Silviu Lefter, Director General Crucea Roșie Română.

Inițiativa Ariston are loc în contextul în care peste un sfert din populație locuiește dintre într-o gospodărie care nu dispune de baie, duș sau toaletă cu apă curentă. Accesul la apa caldă rămâne o problemă majoră în mii de instituții din România, așa cum sunt școlile și grădinițele în special din mediul rural astfel că, în cadrul campaniei, donațiile de echipamente termice au fost direcționate cu prioritate către aceste locații. 

În România sunt în prezent 17.656 de unități de învățământ, și potrivit datelor Ministerului Educației din 2020, mai puțin de 28% din clădirile școlilor din România au fost renovate, clădirile nerenovate nefiind eficiente din punct de vedere energetic, nu au instalații de climatizare, iar instalațiile sanitare și termice nu sunt adecvate. 33% dintre școli nu au autorizația sanitară, 22% nu au surse de apă adecvate și 35% nu au toalete interioare. Numărul de toalete exterioare este de zece ori mai mare decât media Uniunii Europene.

Cele 658 de boilere donate de Ariston în acest an au fost distribuite în 26 județe, nivelul de necesitate fiind mai pronunțat în Călărași, Olt, Buzău, Alba și Timiș. De exemplu, în Călărași au fost identificate 43 de gradinițe și școli fără acces la apă caldă, numărul de beneficiari după ce au fost montate 94 de boilere ridicându-se la peste 9.900 de persoane. În Olt, 55 școli și grădinițe din mediul rural nu aveau acces la apă caldă, iar prin montarea a 55 de boilere electrice, aproape 6.500 de persoane se bucură acum de condiții mai bune.

În cadrul campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge 2021, derulată împreună cu Crucea Roșie, Ariston a donat echipamente termice cu o valoare totală de piață de peste 350.000 lei.

Respectând misiunea Ariston Comfort Challenge de a duce confortul tuturor, pretutindeni, compania a continuat și anul acesta parteneriatul cu Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (Salvamont) în urma căruia au fost donate echipamente termice perfomante pentru a asigura condiții optime de lucru în bazele de salvare și pentru a facilita intervențiile în situațiile de urgență. Astfel, în ultimii trei ani Ariston a dotat 51 de centre și baze de salvare cu centrale termice în condensare și boilere electrice de ultimă generație.  Peste 1.100 de salvatori profesioniști și voluntari, care asigură patrularea preventivă și participă anual la misiuni de salvare în peste 100 de zone montane, vor beneficia de îmbunătățirea condițiilor de lucru din bazele, posturile de intervenție și cabinetele medicale Salvamont. Prin acest parteneriat, Ariston a reușit să asigure confortul termic pentru aproximativ jumătate din totalul bazelor Salvamont din România.

Pentru a atrage atenția asupra faptului că pentru milioane de români accesul la apă caldă reprezintă un lux, Elisabeta Lipă, cvintuplă campioană olimpică la canotaj și președinte al Federației Române de Canotaj și sportivul de anduranță Andrei Roșu s-au alăturat campaniei și în acest an. Aceștia și-au asumat experimentarea unei situații inconfortabile, pentru a demonstra faptul că ceea ce pentru unii este doar o provocare, pentru prea mulți români este o rutină zilnică. 

Filmul campaniei Ariston Comfort Challenge 2021 poate fi vizionat aici:

Elisabeta Lipă:

Andrei Roșu:

Video-ul campaniei realizat în parteneriat cu Salvamont poate fi urmărit aici: