Black Days, Black Friday 2021 reinterpretat

0

Black Days se anunță ca o nouă abordare a campaniilor clasice de Black Friday. O lansează compania Visual Fan SA, listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, deținătoarea brandului Allview. Se desfășoară în perioada 22 octombrie-15 noiembrie 2021, etapizat: „Ofertele vor fi adăugate în mai multe episoade, pe categorii de produse. Pe lângă promoțiile ce includ cadouri garantate, Allview a pregătit pentru următoarele etape ale campaniei reduceri de până la 60%. 

Primul episod al campaniei dedicate ediției de Black Friday din acest an, vizează categoria de Televizoare. Astfel, pentru orice TV achiziționat, Allview va oferi garantat un cadou. Produsele heroes ale acestui prim episod sunt modelele Allview QLED TV și noua serie de Smart TV-uri ePlay7100, ambele categorii fiind disponibile în trei variante de diagonală: 43, 50 și 65 inch. În această primă fază, clienții ce vor alege unul dintre aceste modele vor beneficia fie de un cadou, fie de cadou însoțit de discount. 

Gama Allview QLED TV se remarcă prin panelurile cu tehnologia Quantum Dot ce ajută la redarea precisă a culorilor, detaliile adevărate ale vieții fiind expuse într-un mod real și cu un contrast ridicat; opțiunea Dolby Audio; integrarea sistemului de operare Android TV™ ce aduce varietate de conținut și oferirea unei experiențe confortabile asigurată de Google Assistant; un design modern, elegant, dar și prețuri accesibile oricărui utilizator, ce permit democratizarea tehnologiei QLED. 

Seria ePlay7100 iese în evidență prin integrarea tehnologiei Far Field Voice Control, ce aduce utilizatorilor o experiență complet nouă, mult mai confortabilă și rapidă: fără a mai atinge telecomanda, ci doar prin simpla voce și comanda „OK Google”, aceștia vor putea porni sau opri televizorul, accesa conținut media și divertisment, regla volumul, controla alte dispozitive interconectate cu TV-ul prin sistemul Google Home. Noua serie ePlay7100 aduce un upgrade pe partea de imagine și sunet, prin integrarea tehnologiilor de top: Dolby Vision completată de Dolby Atmos, DTS Studio Sound, HDR 10+ și HLG. 

Prima etapă a ediției din acest an include și alte modele de televizoare Smart (modelele HD, Full HD, 4K) prevăzute cu sistem de operare Android TVTM și Google Assistant integrat, încadrate în noua clasă energetică E și care beneficiază de un consum redus de energie, dar și modele de televizoare clasice, care se diferențiază printr-un design modern fără margini, calitate superioară a imaginii și integrarea celor mai noi tehnologii și standarde. 

Următoarele episoade ale campaniei dedicate ediției de Black Friday din acest an, vor include și celelalte categorii de produse din portofoliul companiei: smartphone-uri, laptopuri, tablete și smart device-uri, pentru care Allview a pregătit reduceri de până la 60%. 

Flagship-ul acestui an, smartphone-ul Soul X8 PRO, va face și el parte din ediția acestui an. Acesta reprezintă primul model din portofoliul Allview cu sistem AI Penta Camera înglobat, care integrează un sistem ce permite controlul telefonului fără atingere, în limba română, cu ajutorul căștilor wireless Soul AV1 și AVI. 

Ofertele sunt valabile în limita stocului disponibil, începând cu data de 22 octombrie, exclusiv online pe site-ul dedicat, www.allviewbf.ro”. 

Allview, companie cu capital integral românesc, anunță că „pentru ediția din acest an, a pregătit peste 5000 de produse în propria campanie. Din punct de vedere valoric, atât pentru campania individuală, cât și pentru cele desfășurate cu partenerii, compania brașoveană a pregătit produse în valoare de aproximativ 10 milioane de euro și reduceri totale de aproximativ 3 milioane de euro”. 

Spațiu gratuit pentru evenimente ale ONG-urilor

0

ONG-urile au de-acum un spațiul sofisticat în centrul Capitalei unde pot organiza gratuit întruniri, gale, seminarii pentru beneficiarii programelor lor: „the villa.”, o casă despre care proprietarii spun că „păstrează parfumul secolului trecut” și o descriu astfel: „Construită în anul 1890, oferă un mix de spații elegante împărțite în 10 camere spațioase, repartizate pe 3 etaje. Cu o suprafață totală de 350 mp, the villa. poate găzdui până la 300 de persoane în picioare, 150 de persoane așezate la masă și 150 de persoane în aer liber, în grădina casei, totul în București, într-o zonă ultracentrală (zona Dorobanți-Piața Lahovari-Piața Romană)”.

Vlad Mihălăchioiu

Vlad Mihălăchioiu, inițiatorul proiectului „the good villa”: „Pe lângă implicarea constantă și suportul acordat comunității de business, o altă dorință de-a noastră a fost să aducem un impact pozitiv și în viața comunităților mai puțin norocoase. Vrem ca proiectele pe care le vom găzdui să ajute un număr cât mai mare de oameni. Acesta este motivul pentru care rugăm organizațiile care se înscriu să ne transmită detalii despre beneficiarii finali ai proiectelor lor. Suntem nerăbdători să organizăm evenimente în slujba binelui și a comunității”.

Inițiatorii ne informează asupra modului de accesare a oportunității desfășurării de evenimente: „Reprezentanții asociațiilor și organizațiilor non-guvernamentale vor completa un formular de înscriere, urmând ca în fiecare lună să fie selectată entitatea care va putea utiliza toate spațiile the villa. gratuit. Mai mult decât atât, proprietarii spațiului oferă servicii de coordonare a furnizorilor și pachetul de curățenie post eveniment.

Pentru a putea obține spațiul gratuit, asociațiile și ONG-urile trebuie să completeze formularul de înscriere (disponibil pe acest link: https://thevilla.ro/the-good-villa/) să ofere o scurtă descriere a organizației, a evenimentului, detalii logistice precum număr de persoane participante și tipuri de furnizori externi care vor fi aduși în locație și să indice impactul activității desfășurate în vilă asupra beneficiarilor finali. Înscrierile se pot realiza în fiecare lună în perioada 1-15 pentru luna următoare. Organizația câștigătoare va fi desemnată în termen de 5 zile de la încheierea perioadei de înscrieri luându-se în considerare criteriile logistice și de impact în comunitate. Ulterior, data evenimentului se va stabili de comun acord cu organizația câștigătoare în zilele de luni, marți sau miercuri din luna viitoare. Pentru mai multe șanse, în formularul de înscriere, organizațiile vor putea selecta dacă doresc să participe doar în luna respectivă în procesul de selecție sau sunt interesate și de lunile viitoare.

În incinta the villa. se vor putea organiza cu respectarea normelor în vigoare: evenimente de zi sau de seară, workshopuri, prezentări, cursuri, gale, aniversări ale asociațiilor și ONG-urilor, etc. Mai mult decât atât, gazdele sunt o echipă de profesioniști cu experiență de 10 ani în industria ospitalității care oferă un spațiu versatil, eclectic unde se pot organiza evenimente memorabile. Proiectul este 100% românesc și are la bază o comunitate de antreprenori. Până la apariția proiectului the villa. echipa a realizat evenimente custom într-o multitudine de spații din București și din țară: Palatul Primăverii, Rooftop Promenada, Stațiunea Pomicolă Baneasa, Parcul Herăstrău, Smuggler House, Hilton Victoriei, Porsche Service, Bentley Showroom, Palatul Ghica Calea Victoriei, Revelion pentru Hotel Radisson București, Cluj Arena, Cluj CREIC, Vox Timișoara, Palatul Culturii Iași, Showroom Audi Oradea, Hilton Sibiu, Hotel Mandachi Suceava”.

Investiții în restaurarea Muzeului Național George Enescu

0

Ministerul Culturii anunță că a semnat contractul de execuție a lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Consolidare, restaurare și amenajare Muzeul Național George Enescu – Palatul Cantacuzino, Casa memorială și Anexa. Ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu, subliniază: „Pe 25 octombrie, investiția mult așteptată și atât de necesară întregului ansamblu al Palatului Cantacuzino va fi demarată! Valoarea investiției se ridică la 5,5 milioane euro, fără TVA, va dura 24 de luni şi va fi necesară reabilitării clădirii principale, a anexei, a curţii interioare şi a împrejmuirilor. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din împrumutul acordat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE), derulat conform Acordului-cadru de împrumut dintre România şi BDCE, pentru care am susținut în Guvern, în august 2020, extinderea termenului de implementare a acestora. Procedura de achiziție a început în 2018, însă au fost foarte multe contestații. Mă bucură faptul că în sfârșit vom putea avea o nouă clădire de pe calea Victoriei restaurată. Felicitări echipei de la Unitatea de Management a Proiectului pentru reziliența și determinarea de a atinge acest obiectiv foarte important. Astfel, prin acțiuni concrete, îi onorăm cu adevărat memoria lui Enescu!”

Ministerul Culturii anunță continuarea activităților muzeului „atât în spațiul virtual/online, cât și la celelalte două sedii ale muzeului, Casa memorială George Enescu – vila Luminiș de la Sinaia și secția Dumitru și Alice Rosetti-Tescanu-George Enescu de la Tescani. În zilele de 23 și 24 octombrie 2021 accesul în spațiile muzeului de la București va fi gratuit, în programul normal de vizitare”.

Schimbările climatice: Creșterea ambițiilor la nivel mondial în vederea obținerii unui rezultat puternic în cadrul COP26

0

 

Parlamentul european pledează pentru accelerarea acțiunilor climatice la nivel mondial și pentru ca UE să rămână un lider mondial în combaterea schimbărilor climatice.

Parlamentul european și-a adoptat poziția cu privire la Conferința ONU privind schimbările climatice COP26 de la Glasgow, care va avea loc în perioada 31 octombrie – 12 noiembrie, cu 527 voturi pentru, 134 voturi împotrivă și 35 abțineri.

În rezoluție, eurodeputații își exprimă îngrijorarea cu privire la faptul că obiectivele naționale anunțate la Paris în 2015 ar duce la o încălzire cu mult peste trei grade până în 2100, comparativ cu nivelurile preindustriale. Aceștia afirmă că UE trebuie să rămână un lider mondial în lupta împotriva schimbărilor climatice și că eurodeputații vor depune eforturi pentru a se asigura că pachetul UE „Pregătiți pentru 55 în 2030” este în deplină conformitate cu Acordul de la Paris.

Pentru a accelera ritmul acțiunilor de combatere a schimbărilor climatice, eurodeputații doresc ca UE să înlocuiască actualul plan pe 10 ani cu un calendar pe cinci ani pentru toate țările. Aceștia afirmă, de asemenea, că toate subvențiile directe și indirecte pentru combustibilii fosili ar trebui eliminate treptat în UE până în 2025 și solicită tuturor celorlalte țări să ia măsuri similare.

Eurodeputații reamintesc că biodiversitatea joacă un rol esențial în a permite oamenilor să combată încălzirea globală și să se adapteze la aceasta, și subliniază că soluțiile bazate pe natură sunt reciproc avantajoase, implicând protejarea, refacerea și gestionarea durabilă a ecosistemelor fragile.

G20 trebuie să fie un exemplu de urmat

Potrivit eurodeputaților, toate țările G20 ar trebui să dea un exemplu la nivel mondial mondial și să se angajeze în realizarea neutralității climatice până cel târziu în 2050. De asemenea, aceștia solicită Comisiei să creeze un club climatic internațional cu alți emițători principali de gaze cu efect de seră (GES), cu scopul de a stabili standarde comune și de a crește nivelul de ambiție în întreaga lume, inclusiv prin intermediul unui mecanism comun de ajustare la frontieră a emisiilor de dioxid de carbon.

PE salută revenirea SUA în Acordul de la Paris și angajamentul președintelui Biden de a reduce la jumătate emisiile de GES ale SUA până în 2030, comparativ cu 2005. Deputații așteaptă măsuri politice concrete și finanțare pentru atingerea acestui obiectiv.

Deși recunosc dorința Chinei de a fi un partener constructiv în negocierile globale privind schimbările climatice, eurodeputații sunt preocupați de dependența țării de cărbune. Aceștia subliniază poziția lor potrivit căreia China ar trebui să își sporească nivelul de ambiție, iar obiectivele sale climatice ar trebui să acopere toate emisiile de GES, nu numai emisiile de dioxid de carbon.

Mai multe fonduri pentru combaterea schimbărilor climatice pentru țările în curs de dezvoltare

Eurodeputații în Parlamentul European afirmă că țările dezvoltate trebuie să își îndeplinească promisiunea de a strânge anual cel puțin 100 de miliarde USD pentru finanțarea combaterii schimbărilor climatice pentru țările în curs de dezvoltare, crescând această sumă începând cu 2025, când economiile emergente ar trebui, de asemenea, să înceapă să contribuie. Ar trebui convenită o foaie de parcurs care să prezinte contribuția echitabilă a fiecărei țări dezvoltate la acest plan de finanțare. De asemenea, PE dorește să se asigure că toate țările în curs de dezvoltare pot participa la COP26 în pofida restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19.

O delegație a Parlamentului condusă de Pascal Canfin (Renew, FR) se va deplasa la Glasgow în perioada 8-13 noiembrie.


Parlamentul a insistat asupra unei legislații mai ambițioase a UE în domeniul climei și al biodiversității și a declarat situația de urgență privind clima la 28 noiembrie 2019. În iunie 2021, Legea europeană a climei a fost adoptată de Parlament. Aceasta transformă angajamentul politic al Pactului verde european față de neutralitatea climatică a UE până în 2050 într-o prevedere obligatorie pentru UE și statele membre. De asemenea, legea mărește obiectivul UE de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030 de la 40% la cel puțin 55%, comparativ cu nivelul din 1990. În iulie 2021, Comisia a prezentat pachetul „Pregătiți pentru 55 în 2030” pentru a permite UE să atingă obiectivul mai ambițios pentru 2030.

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov au 1298 de locuri de muncă vacante, înregistrate la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov: 33 – pentru studii superioare, 240 – pentru studii medii, 233 – pentru muncitori calificaţi, 792 – pentru muncitori necalificaţi.

Oferta este în profesiile, meseriile, ocupaţiile: director general societate comercială, director tehnic, șef departament, contabil-şef, manager de securitate, inginer automatist, analist credite, tehnician maşini şi utilaje, tehnician mecanic, agent comercial, agent de vânzari, bucătar, vânzător, casier, ospătar, agent securitate, responsabil tură expediţie, agent dezinfecţie, deratizare, dezinsecție grădinar, confecționer articole din piele şi înlocuitori, betonist, fierar betonist, lucrător pentru drumuri şi căi ferate, vopsitor auto, zugrav, mecanic auto, brutar, patiser, şofer de autoturisme şi camionete, stivuitorist, muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor, menajera, comisioner, spălător, muncitor necalificat în agricultură, curier, paznic, portar  etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul ANOFM  https://www.anofm.ro/  sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Studiu Reveal Marketing Research: Starea emoțională a românilor în contextual actual al pandemiei de COVID 19

0

După o perioadă cu un nivel ridicat de relaxare (26% în septembrie 2021), scăderea incidenței acestei stări, alături de cea de energie/optimism este firească, conform unui nou studiu Reveal Marketing Research.

Românii se plasează, în luna octombrie, într-un moment de furie (cu 5% mai crescut față de luna precedentă), succedat de neliniște și îngrijorare – tradusă prin prisma problemelor din contextul actual, respectiv noul val al pandemiei și a nesiguranței legată de viitor.

Satisfacția față de diverse aspecte ale vieții.
Octombrie 2020 – Octombrie 2021 

Comparativ cu octombrie 2020, iese în evidență în primul rând mulțumirea față de nivelul de dezvoltare personală (creștere de aproape 10%) și mulțumirea față de starea de spirit (creștere de aproape 5%).

 După aproape doi ani de încercări grele, românii investesc în ei înșiși prin produse/servicii care să le deservească această nevoie. La nivel național, comparativ cu luna precedentă, satisfacția față de carieră se menține în aceiași parametri. În schimb, satisfacția față de venituri a scăzut de la 64% la 56%. Cei mai mulțumiți de carieră și de venituri sunt și în această lună tinerii profesioniști. 

Relațiile sociale ocupă în continuare primul loc

 Relațiile sociale se află în continuare pe primul loc în motivațiile românilor și înregistrează procente mai ridicate (41%) față de septembrie 2021 (38%). Scade în importanță teritoriul depășirii obstacolelor (scădere de aproape 5%). Nu sunt înregistrate diferențe majore între octombrie 2020 și octombrie 2021 – observându-se doar o creștere a importanței relațiilor sociale.  

După doi ani de pandemie, în care schimbările legate de restricții au fost la ordinea zilei, românii preferă să se concentreze în continuare pe relațiile lor sociale în detrimentul obstacolelor care le-ar putea iesi în cale.

Economii 

Românii economisesc mai puțin în această lună, comparativ cu luna trecută, dar și cu octombrie 2020. Comportamentele de consum ale românilor se modifică în această lună prin prisma cheltuielilor, acestea scăzând (comparativ cu sept 2021 și oct 2020) pentru majoritatea categoriilor de produse (chiar și cele de bază). Cu toate acestea românii investesc în continuare în dezvoltarea lor personală. 


Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.  

*** Datele aparțin companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research și sunt utilizate pentru punerea în context a studiilor comerciale realizate în viitor pentru clienții companiei.

UniCredit a fost recunoscută de către publicația CFI drept Best Social Impact Bank în Europa pentru al doilea an consecutiv

0

UniCredit a fost recunoscută de către publicația Capital Financial International (CFI.co) ca având cel mai mare impact social (Best Social Impact Bank) din Europa în anul 2021. Pentru al doilea an consecutiv, juriul a desemnat UniCredit drept instituția cu cel mai mare impact social pozitiv în susținerea economiei reale din Europa. 

Juriul a apreciat angajamentul susținut al UniCredit față de un sistem de valori robust și eforturile semnificative în direcția integrării sustenabilității în strategie. Mai mult, oferta băncii de soluții pentru dezvoltare durabilă, inclusiv educația financiară pentru tineri și programele de consolidare a abilităților pentru femeile antreprenor au fost lăudate, precum și progresul clar al UniCredit în ceea ce privește mai multe obiective ambițioase de ESG.

Cu privire la premiu, Roberta Marracino, Head of Group ESG Strategy & Impact Banking, a declarat: „Suntem extrem de mândri de a fi recunoscuți din nou drept Best Social Impact Bank în Europa de către CFI. Continuăm să depunem toate eforturile pentru a ne atinge obiectivele de ESG, cu un angajament puternic de a ne sprijini clienții și comunitățile în actuala fază de tranziție, asigurând un parcurs corect pentru toți către o economie și o societate din ce în ce mai incluzive și durabile”.

De la lansarea sa în Italia la sfârșitul anului 2017, programul Social Impact Banking (SIB) al UniCredit a acordat peste 5270 de împrumuturi, inclusiv finanțare de impact și microcredit, pe 11 piețe ale UniCredit, pentru a sprijini antreprenori sociali și inițiative cu un impact social pozitiv măsurabil a căror valoare totală se ridică la mai mult de 295 milioane de euro (cifre la sfârșitul lunii iunie 2021).

Și în România, UniCredit Bank se alatură poziției internaționale a Grupului UniCredit ca jucător relevant de impact social și finanțare favorabilă incluziunii sociale prin soluții inovatoare. Strategia locală de sustenabilitate include o plajă largă de produse financiare și non-financiare destinate clienților corporate și retail. Modelul de business implementat în România la finalul anului 2019 se bazează pe trei piloni – Finanțare de Impact, Microcreditare și Educație financiară, iar până în prezent creditele acordate au susținut atât micro-întreprinderi cât și proiecte cu impact social din diverse domenii, cum ar fi: sănătate, îngrijire paleativă, prezervarea patrimoniului cultural și alimentație, în timp ce programele de educație financiară desfășurate au avut ca beneficiari antreprenori și elevi din zeci de licee cu profil tehnic, economice, de turism, agricole și de industrie alimentară din Romania. 

Pentru mai multe informații despre programul Social Impact Banking al UniCredit în România puteți vizita: https://www.unicredit.ro/ro/institutional/Sustenabilitate/business-responsabil.html

XTB: Bitcoin ar putea ajunge spre 100.000 USD, în Q4 2021, dacă reglementările din SUA vor fi favorabile

Bitcoin a marcat un nou maxim istoric, pe măsură ce investitorii au primit cu brațele deschise lansarea cu succes a primului fond tranzacționat la bursă cu expunere pe Bitcoin din SUA. Cea mai mare criptomonedă din lume a stabilit, ieri, un nou record la 66.901 USD, depășind maximul anterior de la 64.899 USD înregistrat la jumătatea lunii aprilie. 

Lansarea de marți a fondului tranzacționat la bursă (ETF) ProShares Bitcoin Strategy a fost un prag important pentru industria de gestionare a activelor, integrând Bitcoin și mai mult în rândul finanțelor clasice. Acesta a crescut cu aproape 5% în prima zi de tranzacționare. Companiile de administrare a veniturilor care nu le-au oferit clienților posibilitatea de a cumpăra monede digitale până în acest moment ar putea să intre în acest sector.

ETF-urile sunt vehicule de investiții pasive care au câștigat interesul investitorilor, datorită ușurinței de a investi precum și a performanței pe termen lung față de fondurile active. Lansarea ETF-urilor Bitcoin deschide, prin urmare, calea către lumea criptomonedelor pentru mulți investitori care anterior nu erau convinși din cauza riscurilor asociate investițiilor în criptomonede (lipsa reglementării, riscul pirateriei portofelului).

Din 2013, Comisia SUA pentru valori mobiliare (SEC) a respins încercările de a crea un ETF Bitcoin. Cu toate acestea, săptămâna trecută, SEC a alimentat speculațiile privind aprobarea după ce a postat următoarele sfaturi pe Twitter: „Înainte de a investi într-un fond care deține contracte futures Bitcoin, asigurați-vă că puneți în balanță, cu atenție, potențialele riscuri și beneficii”. Astfel, SEC consideră că un ETF futures este mai sigur. Contractele futures pe Bitcoin sunt oferite de Chicago Mercantile Exchange (CME), o imensă instituție financiară. De asemenea, investitorii trebuie să depună garanții pentru tranzacționarea contractelor la termen.

ETF-urile cripto s-au lansat anul acesta în Canada și Europa, crescând în popularitate pe fondul accentuării interesului pentru activele digitale și se așteaptă ca această tendință să continue și în viitor. Deja mai mulți administratori de fonduri au solicitat lansarea de ETF-uri Bitcoin în SUA. Gigantul de investiții instituționale Grayscale se gândește să convertească fondul Bitcoin Trust într-un fond tranzacționat la bursă (ETF) stabilit fizic. Acest lucru ar putea face moneda digitală disponibilă pentru un număr mare de investitori.

Mulți investitori cred că Bitcoin este cea mai de încredere investiție pentru 2021. Pe lângă lansarea noului ETF în SUA, există și alte motive importante pentru care există atât de multă încredere în jurul Bitcoin. 

În primul rând, există un interes din ce în ce mai mare din partea investitorilor instituționali care au disponibile sume importante. Astfel, mai multe fonduri doresc să investească în Bitcoin și instrumentele sale derivate, ceea ce poate duce la creșteri și mai puternice ale prețurilor.

Săptămâna trecută, produsele de investiții în active digitale au înregistrat intrări în valoare totală de 226 milioane de dolari SUA, ceea ce a adus totalul intrărilor în ultimele 8 săptămâni la 638 milioane USD. Activele totale administrate (AuM) se află în acest moment la o distanță de doar doar 5% de maximul istoric, de 67 miliarde USD, ca urmare a aprecierii recente a prețului.

Un factor la fel de important este adoptarea criptomonedelor în viața de zi cu zi. PayPal a anunțat recent că va include criptomonede în rețeaua sa de plăți în beneficiul clienților săi. Utilizând rețeaua PayPal, utilizatorii pot efectua acum plăți în criptomonede și pot achiziționa bunuri și servicii în schimbul monedei digitale.

Totuși, în această perioadă agitată pentru moneda digitală, tot mai multe nume importante de pe piețele financiare își exprimă opiniile referitoare la acest subiect, aderând astfel la una dintre cele două tabere. 

Pentru investitorul miliardar Mark Cuban, Bitcoin prezintă un avantaj major față de alte criptomonede. Acesta a postat pe Twitter că ”avantajul MAJOR” este faptul că are „concurență ZERO” ca modalitate de stocare a valorii, numind moneda digitală drept „cea mai bună metodă de stocare a valorii de pe piață”. În opinia sa, această caracteristică se datorează algoritmului, care face ca oferta de Bitcoin să fie limitată prin design. El l-a comparat anterior cu aurul, spunând chiar că Bitcoin este o modalitate de stocare a valorii mai bună decât metalul prețios.

De asemenea, comentariile optimiste ale cunoscutului investitor Paul Tudor Jones au susținut sentimentul pozitiv, acesta afirmând că preferă criptomonedele drept metodă de acoperire împotriva inflației în detrimentul aurului.

Pe de altă parte, Michael Burry, cunoscutul administrator de fonduri, subliniază faptul că nimeni nu este atent la nivelul de îndatorare de pe piața criptomonedelor. De luni de zile, el sugerează că Bitcoin se află ”pe marginea prăpastiei”.

La începutul acestei săptămâni, influentul bancher central Jon Cunliffe, care ocupă în prezent funcția de guvernator adjunct al Băncii Angliei pentru stabilitatea financiară, a avertizat că „o prăbușire masivă a prețurilor cripto-activelor este un scenariu plauzibil”, iar creșterea rapidă a pieței Bitcoin și cripto ar putea reprezenta o amenințare pentru sistemul financiar dacă nu este reglementată urgent.

Criptomonedele sunt cele mai performante active din ultimul deceniu și acesta este „asul din mânecă” pentru cumpărători în viitor. Au existat suișuri și coborâșuri, dar fiecare retragere a fost urmată de un raliu și mai impresionant. Da, raliul actual fără o scădere cauzată de o piață descendentă evoluează deja de aproape 3 ani, dar fiecare raliu anterior s-a încheiat cu o perioadă de frenezie de cumpărare amplă, lucru care lipsește în prezent.

În plus, nivelurile îngrijorătoare atinse de inflație la nivel global îi fac pe investitori să caute noi metode și instrumente de investiție care să le protejeze fondurile împotriva inflației. În ciuda randamentelor bune ale principalilor indici bursieri sau a altor instrumente clasice, valorile (neoficiale) ridicate ale inflației reduc mare parte din câștiguri, motiv pentru care monedele digitale și, în special, monedele clasice precum Bitcoin reprezintă o alternativă atractivă.

Între timp, vânzătorii indică „hype-ul”. Argumentul lor este că, din când în când, există o scădere pe piață brutală de peste 80% care subminează încrederea în criptomonede. Ei pot sublinia pe bună dreptate că introducerea contractelor futures pe Bitcoin la CME în decembrie 2017 a început de fapt o astfel de piață de scădere (chiar dacă a fost văzută ca un semn de acceptare, așa cum este ETF-ul astăzi). Cu toate acestea, nu ar trebui să presupunem orbește că această situație se repetă. Un aspect cheie în acest moment este dacă investitorii vor fi capabili să mențină prețul deasupra pragului de 65.000 USD. Dacă răspunsul va fi da, raliurile de pe piața criptomonedelor din Q4 pe care le-am văzut în majoritatea anilor anteriori ar putea duce Bitcoin către unele dintre previziunile curajoase de preț din ultimele luni, precum 100.000 USD. Dacă răspunsul va fi negativ, următoarea secvență de creștere ar putea necesita ceva timp pentru a căpăta susținere și a se materializa.

Reglementările SUA ar putea fi cruciale aici. Piețele consideră unda verde pentru ETF din partea SEC ca o dovadă a acceptării. Știm, de asemenea, că urmează mai multe reglementări. Acum întrebarea este dacă aceste reglementări vor permite criptomonedelor să se dezvolte sau vor fi prea dure și vor bloca creșterea pieței? Din acest motiv apar două întrebări cruciale:

  • Va permite SEC crearea unui ETF cu expunere pe Bitcoin fizic?
  • Reglementările pentru piața criptomonedelor vor limita utilizarea acestora în plăți și transferuri de bani?

Aceste două probleme pot fi decisive pentru amploarea actualului raliu pe Bitcoin și pentru evoluția viitoare a întregii piețe de criptomonede.

Serate muzicale la Palatul Camerei de Comerț și Industrie București

0

Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București din strada Ion Ghica nr 4 își oferă sălile pentru seria de evenimente „Serate muzicale în București”, organizate de Lanto Communication împreună cu CCIB.

Evenimentul inaugural are loc miercuri, 27 octombrie, la ora 18.00: recital de pian „De la clasic la jazz” susținut de Mădălina Pașol și vernisaj de pictură  Ava Pașol. Organizatorii anunță că „toate manifestările culturale se vor desfășura conform normelor în vigoare, la capacitatea permisă desfășurării în siguranță și cu validarea certificatelor verzi pentru toți participanții” și ne oferă informații în avanpremiră despre eveniment: „Cu o experiență vastă în domeniul organizării de concerte de mare calitate, Lanto Communication are în vedere reunirea unui public variat pentru a asculta muzică bună și a admira artă de calitate în centrul istoric al Capitalei, la Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București, edificiu de prestigiu al arhitecturii bucurestene a începutului de secol XX. Recitalul pianistei Mădălina Pașol cuprinde lucrări de Mozart cu Alla turca și variațiuni de jazz pe o temă de Mozart Ah vous dirais-je, Maman cu un aranjament al artistei. În program va fi și D. Marinelli – Pride and prejudice, George Gershwin – 3 Prelude și A. Piazzolla – arr. M. Paşol – Libertango, precum și Concertul în Do major pentru violoncel și Orchestră RV 399, interpretat alături de Ava Pașol la violocel.

Provenind dintr-o familie de muzicieni, pianist Mădălina Pașol a primit primele lecții de pian de la bunicul său, solist al Orchestrei Radio din România, iar la vârsta de 9 ani a debutat cu Orchestra de Camera Sinfonietta, la Ateneul Român. Artista a urmat cursurile Universității de Arte din Berlin. În turneele sale, Mădălina Pașol a concertat ca solistă, sau în formații camerale împreună cu soliști și artiști de renume mondial, activitatea sa artistică fiind recunoscută prin premii, burse și diplome la concursuri naționale și internaționale. Din anul 2014 Mădălina Pașol s-a dedicat promovării tinerelor talente, a artiștilor români și valorilor culturale naționale, pe plan regional și internațional în cadrul Institutul de Arte, având rolul de președinte al acestei Instituții”.  

Dorin Ioniță, coordonatorul proiectului: „În aceste vremuri grele este important să fim împreună în condiții de siguranță. Ne dorim ca acest nou proiect Serate muzicale în București să reunească o comunitate culturală extinsă prin implicarea artiștilor, a mediului privat din companii și Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București, precum și a mediului public pentru a pune în valoare clădirea istorică din centrul Capitalei, dar și marii artiști pe care îi avem. Vă invit astfel alături de noi să petrecem Serate muzicale în București la Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Capitalei. Țin să afirm că acesta este rolul muzicii: de a ne ajuta să trecem cu bine în orice perioadă dificilă. Vă așteptăm la Seratele muzicale!” 

Iuliu Stocklosa, președintele CCIB: „Rolul Seratelor muzicale este de a contribui la educarea societății prin transmiterea valorilor și asigurarea accesului la muzică clasică, artă, cultură – pentru a crește o nouă generație cu educație prin cultură. Invităm astfel publicul la activități recreative alături de familie, de copii, de parteneri în comunitatea pe care o formăm împreună cu garanția respectării măsurilor de siguranță. Pe lângă programul cultural, veți avea prilejul să vizitați și să aflați povestea Palatului Camerei de Comerț și Industrie, construit între anii 1907 și 1911, după planurile arhitectului Ștefan Burcuș. Ne deschidem porțile către publicul larg, nu numai către oamenii de afaceri, așa cum în perioada antebelică au făcut-o înaintașii noștri, care au sprijinit material și logistic evenimente importante de cultură bucureşteană, precum şi artişti români ai momentului”.

Serie de evenimente va continua cu prezența unor artiști de marcă, programul Seratelor Muzicale în București va fi publicat pe www.lanto.ro www.ccib.ro. Biletele pentru concertele din cadrul Seratelor muzicale în București sunt disponibile pe www.lanto.ro, www.bilete.ro. Toate evenimentele se vor desfășura de la ora 18:00, cu o introducere în tema serii.

Lanto Communication reamintește că „a apărut acum aproape un deceniu. Încă de la început, inițiatorul său, Dorin Ioniță, şi-a propus ca unic scop să arate lumii că România, prin tinerii ei, a păstrat intactă sclipirea diamantină a geniului muzical al locuitorilor acestor locuri străvechi. Compania a organizat 10 ediții ale Festivalului Vara Magică și peste 100 de concerte oferite publicului român în sezonul estival, precum și 12 ediții ale concertelor exclusiviste Iarna Magică.

Apariția Asociației Lanto Magia Muzicii a adus un spor substanțial de calitate și a înlesnit crearea unor parteneriate benefice culturii naționale. Asocierile cu mediul de afaceri, cu entități instituționale – fie ele locale sau guvernamentale, în cele din urmă cu oameni care au același scop al promovării binelui și frumosului, au adus tuturor celor implicați notorietate și respect. 

Proiectele artistice ale Lanto Communication și Lanto Magia Muzicii constituie, în egală măsură, garanția unui act artistic de calitate, dar și a unei vizibilități social-culturale și comunitare ridicate. Mai multe detalii și datele următoarelor concerte din cadrul festivalului Vara Magică le puteți consulta la: https://lanto.ro/ precum și pe pagina de Facebook: https://www.facebook.com/FestivalulVaraMagica/

CCIB, „cu o tradiţie de peste 150 de ani în reprezentarea mediului de afaceri şi în derularea de parteneriate cu autorităţile, se bucură de o largă recunoaştere în țară și străinătate. Camera bucureșteană conlucrează cu peste 100 de organizaţii similare de pe toate continentele și, pe plan intern, cu mai mult de 40 de organizaţii profesionale, patronale, instituţii ale mediului academic şi reprezentanţi ai comunităţii de afaceri.

CCIB oferă membrilor săi, dar şi comunităţii de afaceri bucureştene, o gamă largă de servicii: de la arbitraj comercial și mediere, înfiinţări de firme, sucursale, filiale, servicii personalizate de promovare a produselor şi serviciilor, inclusiv prin intermediul reprezentanţelor sale din străinătate, eliberare de certificate de origine sau de atestare a situației de forță majoră, şi până la servicii organizare de evenimente. Potrivit statutului CCIB, membrii săi beneficiază de o serie de facilităţi.

CCIB pune la dispoziția comunității de business, dar și a celei locale, în sediul său istoric din Str. Ion Ghica nr 4, un Centru de conferințe modern, cu săli cu capacitate maximă de 150 persoane. În aceste spații elegante, rafinate și încărcate de istorie, dar care răspund celor mai exigente cerințe în domeniu, organizăm evenimente de înaltă ținută: conferințe, mese rotunde, workshop-uri, evenimente culturale și științifice, lansări de carte și de produs, cursuri”.

Strategia ANAF în plină criză sanitară – transformările așteptate în privința inspecțiilor fiscale

0


Material de opinie de Victoria Dobre, Senior Manager, Cezara Dumitrescu, Senior Consultant, Taxe Indirecte, Deloitte România, și Luiza Ionescu-Donoiu, Senior Managing Associate, Reff & Asociații | Deloitte Legal

Acțiunile asumate de România în domeniul fiscal pentru următorii ani, inclusiv cele cuprinse în strategia Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) până la finalul anului 2024, ridică o serie de întrebări cu privire la impactul pe care implementarea lor îl va avea asupra mediului de afaceri. Doar modificările fiscale adoptate anul acesta indică iminența unor schimbări și în privința inspecțiilor fiscale, mai exact în frecvența acestora, eficiența și modul lor de desfășurare.

Reforma administrației fiscale, prevăzută inclusiv în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), presupune, în principal, îmbunătățirea serviciilor digitale oferite de autorități contribuabililor și optimizarea schimbului de informații cu scopul final de a accelera ritmul de încasare a veniturilor la bugetul de stat. Printre altele, planul prevede creșterea numărului de inspecții fiscale cu 10% până la finalul anului 2025, față de cel din prezent, și majorarea ponderii auditurilor documentare la 30% din totalul auditurilor efectuate, până la sfârșitul anului 2022, de la aproape zero în prezent. 

În acest context, măsurile care urmează să fie luate de autoritatea fiscală vizează optimizarea controalelor fiscale și creșterea capacității de analiză a acesteia și sunt așteptate odată cu implementarea sistemului de raportare SAF-T (Standard Audit File for Tax), care va deveni obligatoriu de la 1 ianuarie 2022 pentru marii contribuabili și ulterior pentru ceilalți. 

Modernizarea ANAF este cu atât mai importantă cu cât, în perioada următoare, marcată de criza sanitară cu impact negativ puternic asupra societății și economiei în ansamblul său, rolul ANAF în redresarea post-pandemie devine unul foarte important, iar transparența și comunicarea cu mediul de afaceri și cu cetățenii dobândește o semnificație deosebită. 

Corectitudinea datelor raportate,
esențială în cazul unui control ulterior 

În prezent, ca parte a transformării digitale a activității ANAF, asistăm deja la impunerea Spațiului Privat Virtual (SPV) ca modalitate principală de interacțiune cu contribuabilii și, pe de altă parte, apar primele măsuri concrete în prevenirea și combaterea evaziunii fiscale. Introducerea sistemului de raportare SAF-T, una dintre cele mai importante modificări fiscale ale anului 2021, va optimiza schimbul de informații între ANAF și contribuabili, astfel încât comportamentele incorecte vor fi mai rapid identificate și combătute. Această raportare va avea caracterul unei declarații informative, însă va constitui totodată o radiografie a situației fiscale a contribuabililor.

Prin introducerea acestei noi obligații de raportare, autoritatea fiscală va avea acces facil la un volum ridicat de informații fiscale și contabile (pentru că sunt transmise de contribuabili într-un format standardizat), iar controlul efectiv derulat de ANAF va deveni mai eficient.

În aceste condiții, pregătirea pentru SAF-T nu trebuie să se limiteze la simpla extragere a datelor din sistemul contabil și transmiterea acestora către ANAF în formatul solicitat, ci presupune o etapă pregătitoare, în care contribuabilii trebuie să verifice acuratețea și integritatea informațiilor pe care urmează să le raporteze, pentru că de corectitudinea datelor furnizate va depinde inițierea de către ANAF a unor controale ulterioare și, implicit, riscul unor penalități.

Așadar, inspecțiile fiscale se vor înmulți în viitorul apropiat, ca urmare a strategiei ANAF de eficientizare a colectării veniturilor la bugetul de stat, astfel încât indicatorul privind gradul de conformare la declarare și plată să revină la nivelul înregistrat în anul 2019, ca urmare a implementării SAF-T și a acțiunilor comune ale structurilor de inspecție fiscală și antifraudă.

În același timp, însă, datorită schimbărilor digitale ce vizează atât structura, cât și modul de desfășurare a controalelor, inspecțiile fiscale vor deveni mai puțin împovărătoare, dar contribuabilii vor fi nevoiți să se conformeze în timp real tuturor cerințelor inspectorilor fiscali cu privire la evidența și raportarea informațiilor. Or, din practică constatăm că, pentru contribuabilii din România care activează într-un mediu fiscal imprevizibil, o astfel de conformare este o sarcină dificilă, în general, și, cu atât mai mult, în contextul crizei acute de personal specializat, cu care se confruntă companiile în prezent, la care se adaugă tema tot mai presantă a reorganizărilor de afaceri. 

În aceste condiții, contribuabilii trebuie să se pregătească intens pentru noile raportări și să acorde o atenție sporită corectitudinii datelor transmise la ANAF, astfel încât să își poată desfășura activitatea în parametri optimi înaintea, în timpul și după o acțiune de inspecție fiscală.