Tailent își continuă expansiunea globală și intră pe piața din Portugalia printr-un parteneriat cu furnizorul de soluții integrate Winsig

0

Tailent, compania românească de tehnologie cunoscută pentru democratizarea accesului la soluții Robotic Process Automation (RPA), continuă să se extindă la nivel global și intră pe piața din Portugalia printr-un parteneriat cu furnizorul de soluții integrate de management Winsig. În urma acestui acord, Tailent devine furnizorul RPA principal pentru clienții Winsig și oferă astfel soluții de automatizare eficiente din punct de vedere al costurilor și pentru piața din Portugalia.

Winsig este o companie cu o experiență de peste 10 ani în domeniul soluțiilor software de business în Europa de Vest, cu o mare capacitate de a crea soluții personalizate, în special în zona de software ERP. Având o bază extinsă de clienți în Europa, Africa și America de Sud, furnizorul de soluții software va ajuta Tailent să se adreseze unui portofoliu mai larg de clienți. În plus, Tailent va oferi soluții RPA la prețuri accesibile pentru clienții Winsig din domenii precum finanțe și contabilitate, resurse umane, logistică și distribuție și retail.

„Prin parteneriatul încheiat cu Tailent, vrem să punem la dispoziția clienților noștri din întreaga lume un instrument inovator de automatizare a proceselor. Tailent Automation Platform le va permite să aibă mai mult timp pentru a se concentra pe activitățile lor principale și va contribui la creșterea preciziei datelor. Cu ajutorul soluțiilor RPA, din ce în ce mai mulți angajați vor avea mai mult timp pentru activități creative și cu valoare adăugată, lăsând roboții să se ocupe de operațiunile de rutină și redundante”, spune Nuno Archer, CEO Winsig.   

RPA este o industrie care a accelerat puternic în ultimii ani, la scară globală, iar România a devenit un important furnizor global de soluții bazate pe această tehnologie. În acest context, Tailent s-a extins la nivel global într-un mod accelerat în 2020 și 2021, intrând pe noi piețe din Europa, America Centrală și de Sud, SUA și Asia prin alianțe strategice.

„Îi urăm bun venit lui Winsig în ecosistemul de parteneri Tailent în misiunea noastră de a aduce soluții RPA accesibile și eficiente, ajutându-i pe clienți să își automatizeze operațiunile în diferite domenii, cum ar fi finanțe și contabilitate, resurse umane, logistică și distribuție, retail și integrarea proceselor cu alte sisteme. Acest nou parteneriat ne va oferi oportunitatea de a democratiza și mai mult accesul tuturor companiilor la soluțiile RPA, la prețuri accesibile și popularizază soluțiile noastre inovatoare și gata de folosire pe noi piețe din întreaga lume”, spune Mario Popescu, CEO Tailent.

În septembrie, Tailent și-a consolidat echipa de top management prin aducerea a doi directori cheie cu o vastă experiență internațională, ca parte a strategiei sale de accelerare a expansiunii și de creștere a prezenței globale. Cu Laurent Binetti în calitate de Board Advisor for Strategy și Dragoș Mateescu în poziția de Head of Business Development, Tailent este pregătit să accelereze creșterea.

Soluțiile Tailent sunt deja implementate cu succes în companii din întreaga lume din industrii precum ospitalitate, servicii profesionale, producție, instituții publice. Tailent se află în prezent în proces de extindere atât la nivel local, cât și internațional, prin intrarea pe noi piețe strategice.

ROCA X finalizează în timp record un bridge round pentru expansiunea internațională

0

XVision, start-up-ul MedTech care îi ajută pe medici în interpretarea radiografiilor prin inteligența artificială, anunță atragerea unei noi runde de finanțare pentru expansiunea în restul regiunii CEE. ROCA X, parte din Impetum Group și unul dintre investitorii în XVision, deschide runda care va ajuta compania să își consolideze rapid poziția pe piețele externe prin intermediul unui bridge round ce îi va oferi acesteia flexibilitatea necesară pentru a structura viitoarea rundă. Prin acest bridge round ROCA X își continuă misiunea de a crea o punte de legătură între start-up-uri și resursele necesare dezvoltării lor.

Atunci când un proiect arată o evoluție rapidă, viteza de reacție a celor implicați în proiect devine factorul decisiv care poate face diferența în dezvoltarea acestuia și este datoria investitorilor să fie pregătiți să reacționeze oricât de repede este nevoie. Prin ROCA X ne dorim să oferim fondatorilor flexibilitatea necesară pentru ca dezvoltarea business-ului lor să nu fie amenințată de duratele lungi de timp necesare uneori pentru a accesa capital.”, declară Alexandru Bogdan, CEO ROCA X.

În ultimul an XVision a implementat soluția de analiză automată a radiografiilor în peste 30 de spitale publice și private din Romania, Ungaria, Slovacia și Polonia, procesând peste 70% din radiografiile realizate de către aceste instituții. Unul dintre factorii ce a dus la creșterea accelerată a unităților medicale în care aceștia sunt prezenți, a fost și pandemia cauzată de COVID-19. Totodată, medicii realizează din ce în ce mai mult nevoia pentru soluții digitale, integrate în munca de zi cu zi, care îi pot ajuta să analizeze mai rapid și mai eficient imaginile medicale. Prin algoritmii dezvoltați, XVision analizează atât radiografiile de torace, cât și CT-urile de plămâni, putând să identifice o serie de patologii prezente, printre care și unele direct corelate cu virusul SARS-CoV2. Acest lucru, mai ales în contextul pandemic pe care îl traversăm, ajută medicii să ajute la rândul lor mai mulți pacienți.

„Problema pe care noi o rezolvăm la XVision, cea a volumului de muncă prea mare pentru radiologi, există de dinaintea pandemiei prin care trecem. COVID-19 a accentuat întreaga situație, motiv pentru care am realizat că trebuie să ne mișcăm mai rapid decât ne propusesem. Ca urmare, ne-am concentrat pe a integra XVision în cat mai multe spitale în România pentru a valida faptul că sistemul este un ajutor real pentru doctori și pentru a le pune la dispoziție o unealtă care să îi ajute zilnic. Extinderea în piețele străine a fost următoarea direcție naturală – în punctul în care suntem, avem deja primele sisteme instalate în mai multe piețe CEE și ne simțim pregătiți să accelerăm procesul de expansiune. Investiția ROCA X este esențială tocmai pentru că ne ajută să facem față cererii pe care o întâmpinăm în alte piețe, fiind și un prim pas în completarea unei runde mai ample pe care o strângem.” adaugă Ștefan Iarca, cofondator și CEO XVision.

Pe termen lung, XVision are ca scop să devină un furnizor de algoritmi deep-tech care să fie compatibili cu toate soluțiile digitale folosite în imagistica medicală. În viitorul apropriat, compania are ca obiectiv extinderea în regiunea CEE.

Europa este regiunea cu cea mai mare creștere a pieței de radiografie, dar deficitul de personal necesar pentru a face față cererii este de peste 30%. Interpretarea radiografiilor folosind algoritmi de AI este o nișă care generează anual $400m și creste cu 25% – această nișă este preconizată să depășească mărimea curentă a pieței de radiologie până în anul 2031.

,,XVision este una dintre puținele companii pe care am ales să o susținem chiar dacă nu aveau încă o validare a pieței, deoarece potențialul de inovație era greu de ignorat – doar în ultimii 15 ani numărul de radiografii analizate zilnic de un radiolog a crescut de aproape 4 ori, iar oboseala este principalul factor al erorilor de interpretare. Aproape fiecare țară din Europa se confruntă acum cu un deficit de radiologi, iar imagistica medicală este una dintre ramurile medicinei unde AI poate avea cel mai mare impact atât pentru cadrele medicale, cât și pentru sănătatea societății. Dar oportunitățile de inovație din domeniul medical nu se rezumă doar la imagistică – în următorii câțiva ani toate procesele instituțiilor medicale vor trebui digitalizate, iar datorită numărului mare de dezvoltatori software din România, împreună cu apariția unei noi generații de cadre medicale, România poate deveni un hub important pentru MedTech” , declară Bogdan Pașca, Junior Investment Manager ROCA X.

ASF reia programul de educație financiară Student Club

0

Programul de educație financiară ASF Student Club, ediția a-II-a, va fi reluat în luna octombrie a acestui an. La fiecare două săptămâni, studenți din diverse universități vor putea participa la workshop-uri practice susținute online de lectorii Autorității de Supraveghere Financiară, profesioniști în piețele de asigurări, pensii private și piață de capital. Tematica abordată, precum și modul interactiv de predare îi vor ajuta pe participanți să își dezvolte abilitățile și cunoștințele financiare.

“Educația financiară este una dintre direcțiile strategice de acțiune ale ASF. O piață financiară dezvoltată și matură se sprijină întotdeauna pe consumatori informați și educați. Parteneriatul pe care-l avem cu marile centre universitare din România, cu un rol de multiplicare semnificativ în ceea ce privește demersul de educație financiară, este unul solid și permanent, studenții fiind principalii beneficiari ai colaborării dintre ASF și mediul universitar“, a declarat domnul Nicu Marcu, Președintele Autorității de Supraveghere Financiară.

Întâlnirile din cadrul primei ediții a ASF Student Club s-au bucurat de un real interes din partea participanților, programul fiind adresat tuturor studenților pasionați de finanțe, indiferent de profilul facultății.

Înscrierile pentru cea de-a doua ediție a ASF Student Club se fac la adresa edu@asfromania.ro până la data de 22.10.2021. Locurile sunt limitate. Formularul de înscriere, precum și mai multe informații sunt disponibile la https://asfromania.ro/edu/student-club/ .

Cursurile sunt gratuite și se vor desfășura prin intermediul platformei Zoom. Primul curs va avea loc pe data de 29.10.2021.

Antreprenorul Mădălin Tomescu lansează concept-store Kuziini, singurul showroom de bucătării din România operațional 100% digital

0

Antreprenorul român Mădălin Tomescu a lansat Kuziini, singurul concept-store de bucătării pe comandă, operațional 100% digital, în urma unei investiții nete de aproximativ 1.000.000 lei. Fondatorul Kuziini are o experiență de business de peste 20 de ani în industria mobilei, unde a dezvoltat mai multe afaceri pe segmentul de producție de mobilier rezidențial și comercial, destinat hotelurilor, magazinelor, sediilor de companii și  universităților.

Concept store-ul Kuziini funcționează fără staff, iar accesul clienților se face prin intermediul unui sistem de face recognition instalat la intrare. În acest fel, clienții, fie că sunt arhitecți sau utilizatori finali, au acces în showroom 24 de ore din 24, șapte zile din șapte.

În interior, cu ajutorul a mai multe stații de lucru, clienții se conectează la o platformă unde își pot configura bucătăria în cele mai mici detalii, iar costul acesteia va fi generat automat. Pentru orice întrebare, utilizatorul trebuie doar să apese un buton, și va fi conectat pe live chat cu un arhitect din call-center-ul Kuziini, care îl va ajuta în procesul de proiectare a bucătăriei.

În showroom există un scanner care măsoară înălțimea utilizatorului final, pentru ca bucătăria să fie proiectată în așa fel încât corpurile să fie ușor de accesat de către beneficiar. De asemenea, Kuziini pune la dispoziția clienților un alt scanner performant, care odată plasat în centrul bucătăriei din locuința clientului, scanează toate detaliile legate de încăpere (inclusiv dacă pereții sunt drepți sau nu), astfel nu mai sunt necesare alte măsurători pentru proiectarea bucătăriei.

”Noutatea absolută este Qsimo, un sistem de operare și asistență clienți: este suficient să atingi un obiect din showroom și vei primi prin intermediul sistemului informații audio sau video despre acesta. Acest sistem interactiv, împreună cu toate celelalte detalii tehnologice din modelul nostru de business, au rolul de a reduce semnificativ timpul pe care un client îl alocă pentru proiectarea bucătăriei pe care o dorește. Știm cu toții că pentru clienții români bucătăria este cel mai important spațiu din casă, iar noi ne dorim o experiență de achiziție cât mai simplă”, declară Mădălin Tomescu, fondator Kuziini, care estimează o cifră de afaceri de un milion de euro pentru primul an de funcționare.

Bugetul mediu pe care românii îl alocă pentru achiziția unei bucătării premium poate ajunge și la 10.000 de euro, iar livrarea se face în maximum 25 de zile lucrătoare (față de durata medie de 60-90 zile), indiferent de complexitatea bucătăriei. Pe baza unei aplicații, clientul primește constant informații referitoare la statusul comenzii, exact ca în cazul comenzilor online. Bucătăria vine cu toate decupajele gata făcute (inclusiv cele pentru electrocasnice), astfel încât montajul durează durează circa 3 ore (față de durata medie de 8-10 ore).

Kuziini dispune de două unități de producție complexe în România și Bulgaria, dotate cu tehnologie modernă și linii automatizate. Odată ce clientul comandă o bucătărie, el este conectat în timp real cu fabrica și vede toate etapele procesului de producție.

”Tehnologia și inovația vor aduce schimbări semnificative în următorii ani în industria locală de mobilier, așa cum se întâmplă deja în alte țări. Pasul către automatizare influențează decisiv evoluția oricărei afaceri și conferă avantaje majore antreprenorilor care au curajul de a face lucrurile diferit. Există deja în străinătate multe exemple de concepte complet automatizate în industria de retail, ce au fost foarte rapid adoptate de clienți. Pe segmentul de retail FMCG au apărut și în România magazine fără angajați, deschise de retaileri foarte mari. Acesta este viitorul”, declară Mădălin Tomescu, fondator Kuziini.

Concept-store-ul inaugurat pe 14 octombrie în zona Unirii (Bd. Uniri 63) din București este primul dintr-un lanț pe care Mădălin Tomescu dorește să îl dezvolte în toată țara, anul viitor urmând să fie deschise alte trei locații în Cluj, Timișoara și Iași. De asemenea, antreprenorul intenționează să dezvolte și un sistem de franciză în următorii ani.

Prețurile la energie: Comisia prezintă măsuri pentru a aborda situația excepțională cu care ne confruntăm și impactul acesteia

0

Comisia a adoptat Comunicarea privind prețurile la energie pentru a aborda creșterea excepțională a prețurilor la energie la nivel mondial, care se preconizează că va dura pe tot parcursul iernii.

Comisia a adoptat Comunicarea privind prețurile la energie pentru a aborda creșterea excepțională a prețurilor la energie la nivel mondial, care se preconizează că va dura pe tot parcursul iernii, și pentru a sprijini populația și întreprinderile europene. Comunicarea include un set de măsuri pe care UE și statele sale membre le pot lua pentru a aborda impactul imediat al creșterii prețurilor și pentru a ne consolida în continuare reziliența la șocuri viitoare. Printre măsurile naționale pe termen scurt se numără sprijinul de urgență pentru venituri acordat consumatorilor casnici, ajutoare de stat pentru întreprinderi și reduceri specifice în materie de taxe și impozite. Comisia va sprijini, de asemenea, investițiile în energia din surse regenerabile și în eficiența energetică; va examina posibilele măsuri privind stocarea energiei și achiziționarea de rezerve de gaze naturale și va evalua actuala organizare a pieței energiei electrice.

Cu ocazia prezentării setului de măsuri, comisarul european pentru energie, Kadri Simson, a declarat: Creșterea prețurilor la energie la nivel mondial reprezintă o preocupare serioasă pentru UE. Pe măsură ce ieșim din pandemie și economiile încep să se redreseze, este important să îi protejăm pe consumatorii vulnerabili și să sprijinim societățile comerciale europene. Comisia ajută statele membre să ia măsuri imediate pentru a reduce impactul acestei creșteri asupra gospodăriilor și a întreprinderilor în această iarnă. În același timp, identificăm alte măsuri pe termen mediu pentru a ne asigura că sistemul nostru energetic este mai rezilient și mai flexibil pentru a face față eventualelor volatilități cu care ne-am putea confrunta în viitor, pe parcursul tranziției. Situația actuală este excepțională, iar piața internă a energiei a funcționat bine în ultimii 20 de ani. Însă trebuie să fim siguri că va continua să funcționeze și în viitor, transformând în realitate țintele Pactul verde european, consolidându-ne independența energetică și îndeplinind obiectivele pe care ni le-am fixat în materie de climă.

Un set de măsuri pe termen scurt și mediu

Creșterea actuală a prețurilor necesită un răspuns rapid și coordonat. Cadrul juridic existent prevede că UE și statele sale membre pot să ia măsuri pentru a aborda impactul imediat asupra consumatorilor și a întreprinderilor.

Ar trebui să se acorde prioritate măsurilor specifice care pot atenua rapid impactul pe care îl are creșterea prețurilor asupra consumatorilor vulnerabili și a întreprinderilor mici. Aceste măsuri ar trebui să poată fi ajustate cu ușurință în primăvară, când se preconizează că situația se va stabiliza. Nu ar trebui ca tranziția pe termen lung și investițiile în surse de energie mai curate să aibă de suferit.

Măsuri imediate de protecție a consumatorilor și a întreprinderilor:

  • acordarea de sprijin de urgență pentru venit consumatorilor afectați de sărăcia energetică, de exemplu prin bonuri valorice sau plata parțială a facturilor, care pot fi acoperite din veniturile EU ETS;
  • autorizarea reportării temporare a scadenței facturilor;
  • luarea unor măsuri de protecție pentru evitarea deconectării de la rețea;
  • prevederea unor reduceri temporare și specifice ale nivelurilor taxelor și impozitelor pentru gospodăriile vulnerabile;
  • acordarea de ajutoare întreprinderilor sau industriilor, în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat;
  • consolidarea razei de acțiune internaționale în domeniul energiei pentru a asigura transparența, lichiditatea și flexibilitatea piețelor internaționale;
  • investigarea eventualelor comportamente anticoncurențiale pe piața energiei și însărcinarea Autorității Europene pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA) să consolideze în continuare monitorizarea evoluțiilor de pe piața carbonului;
  • facilitarea unui acces mai larg la contractele de achiziție de energie din surse regenerabile și sprijinirea acestora prin măsuri de însoțire.

Tranziția către o energie curată este cea mai bună garanție împotriva șocurilor asupra prețurilor în viitor și trebuie accelerată. UE va continua să dezvolte un sistem energetic eficient, cu o pondere ridicată a energiei din surse regenerabile. Deși sursele regenerabile de energie, care sunt mai ieftine, joacă un rol din ce în ce mai important în mixul energetic general, alte surse de energie, inclusiv gazele naturale, sunt încă necesare atunci când cererea este mai mare. În modul actual de organizare a pieței, atunci când se folosesc gazele naturale, prețul acestora încă determină prețul total al energiei electrice, deoarece toți producătorii primesc același preț pentru același produs – energia electrică – atunci când aceasta intră în rețea. Există un consens general cu privire la faptul că modelul actual de tarifare marginală este cel mai eficient, dar este necesară o analiză suplimentară. Criza a atras atenția și asupra importanței stocării pentru funcționarea pieței gazelor naturale din UE. În prezent, UE dispune de o capacitate de stocare de peste 20 % din consumul său anual de gaze, dar nu toate statele membre au instalații de stocare, iar utilizarea acestor instalații și obligațiile de a menține stocuri variază de la un stat membru la altul.

Măsuri pe termen mediu pentru un sistem energetic decarbonizat și rezilient:

  • intensificarea investițiilor în energia din surse regenerabile, în renovări și în eficiența energetică și eficientizarea licitațiilor pentru sursele regenerabile de energie și a procedurilor de acordare de licențe și autorizații;
  • dezvoltarea capacității de stocare a energiei pentru a sprijini creșterea ponderii surselor regenerabile de energie, care este tot mai mare, inclusiv a bateriilor și a hidrogenului;
  • însărcinarea organismelor europene de reglementare în domeniul energiei (ACER) să analizeze avantajele și dezavantajele organizării actuale a pieței energiei electrice și să propună, dacă va fi cazul, recomandări Comisiei;
  • o eventuală revizuire a Regulamentului privind securitatea aprovizionării pentru a asigura o utilizare și o funcționare mai bune a stocurilor de gaze în Europa;
  • analizarea beneficiilor potențiale ale unui sistem voluntar de achiziționare în comun de către statele membre a unor stocuri de gaze naturale;
  • înființarea unor noi grupuri regionale transfrontaliere în domeniul gazelor naturale care să analizeze riscurile din acest sector și să ofere consiliere statelor membre cu privire la elaborarea planurilor lor naționale de acțiune preventivă și de urgență;
  • consolidarea rolului consumatorilor pe piața energiei, oferindu-le posibilitatea de a-și alege și de a-și schimba furnizorul, de a-și genera propria energie electrică și de a constitui comunități energetice.

Măsurile preconizate vor oferi un răspuns prompt la creșterea prețurilor la energie cu care ne confruntăm în prezent, care este consecința unei situații excepționale la nivel mondial. Acestea vor contribui la asigurarea unei tranziții energetice accesibile ca preț, juste și durabile pentru Europa, precum și la o mai mare independență energetică. Investițiile în energia din surse regenerabile și în eficiența energetică nu numai că vor reduce dependența de combustibilii fosili importați, dar vor oferi și prețuri angro mai accesibile la energie, care să fie mai reziliente la problemele globale în materie de aprovizionare. Tranziția către o energie curată este cea mai bună asigurare împotriva șocurilor viitoare asupra prețurilor, cum este cel cu care ne confruntăm în prezent, și trebuie accelerată, inclusiv din motive climatice.

10 start-up-uri de tehnologie din România, Bulgaria, Canada, Elveția și Singapore, cu afaceri de peste 500.000 de euro, au devenit alumni ai Acceleratorului InnovX-BCR

0
  • Kinderpedia, WeaveAir și eCollect sunt start-up-urile care au câștigat primele trei locuri în grupa Startups, dedicată firmelor cu cifra de afaceri sau finanțare atrasă între 500.000 euro și un milion de euro.
  • Acceleratorul InnovX-BCR dedicat start-up-urilor din tehnologie a început înscrierile pentru cea de-a treia grupa din 2021, denumită Scaleups, dedicată firmelor de tehnologie cu cifră de afaceri de peste 1 milion de euro. Firmele se pot înscrie gratuit până la 29 octombrie accesând www.bcr.ro/accelerator sau www.innovx.eu.

InnovX-BCR, programul de accelerare a afacerilor din tehnologie, a selectat cei 10 alumni ai grupei Startups și a desemnat câștigătorii grupei în cadrul evenimentului Demo Day, care a pus față în față antreprenorii și potențiali investitori și parteneri. Start-up-urile au participat într-un bootcamp de 12 săptămâni în care au avut acces la programe educaționale paralele dedicate diferiților membri ai start-up-urilor în funcție de responsabilități: 1. CEO – Program de educație financiară și de business în vederea atragerii de finanțări de tip grant și equity; 2. CIO – Program educațional de inovare și 3. CTO – Program educațional dedicat tehnologiilor emergente.

15 startup-uri au participat în Bootcamp în grupa Startups, iar dintre acestea,  10 businessuri au trecut de Selection Day și au fost alese pentru a participa la etapele finale Elevator Pitch, în fața echipei de management BCR, și la Demo Day, pitch în fața unor potențiali investitori. Pentru prima oară, dintre start-up-urile finaliste au făcut parte 4 companii cu fondatori din Elveția, Singapore, Bulgaria și Canada.

În urma pitch-ului live, juriul a selectat trei câștigători și trei premii speciale:

  • Locul I – Kinderpedia (România), o platformă SAAS (software ca serviciu) și o aplicație mobilă pentru ca părinții să interacționeze cu grădinițele și școlile primare, cu scopul de a asigura cea mai bună îngrijire pentru copiii lor.
  • Locul al 2-lea – WeaveAir (Canada), o soluție hardware și software end-to-end pentru sistemele de distribuție a aerului care previne răspândirea contaminării și infectării aerului din clădiri.
  • Locul al 3-lea – eCollect (Elveția), un fintech care asigură gestionarea complet digitalizată a creanțelor pentru companii, ce utilizează tehnologii AI și machine learning. 

Toate cele trei start-up-uri vor participa și vor fi prezentate în fața investitorilor și potențialilor parteneri la conferința Wolves Summit, ce va avea loc în Polonia pe 19-21 octombrie, unde InnovX-BCR este partener.

Premii speciale:

  • Kindeperdia a primit Microsoft Special Award – o sesiune de brainstorming cu echipa comercială a Microsoft.
  • Invoice Cash a primit UiPath Special Award – o zi de mentorat în UiPath Immersion Lab și o întâlnire cu specialiștii UiPath Marketplace.
  • eCollect a primit Mindspace Special Award – o lună de campanie de marketing și promovare pe paginile social media ale Mindspace.

În urma programului de accelerare au devenit alumni și următoarele start-up-uri:

  • Carter (România) – un asistent virtual creat de Xilar Technologies din Timișoara, care oferă soluții de automatizare și sisteme inteligente pentru locuințe și birouri,  reducând în același timp emisiile de CO2 și poluarea.
  • General Systems (Singapore) – o companie de robotică activă în sectorul construcțiilor, ce oferă soluții automate pentru zidărie și logistica materialelor de construcții 
  • Kids Finance (România) – o soluție completă de educație financiară pentru copii și părinți, axată pe dezvoltarea de obiceiuri financiare sănătoase, într-un mod interactiv.
  • Iris Solutions (Bulgaria) – o soluție de Open Banking autorizată de EU pentru bănci și servicii financiare, care integrează conturile de la mai multe bănci, analizează date și procesează plăți.
  • 2Value (România) – o platformă de promovare a IMM-urilor în mass media, creată de compania de PR Tudor Communication
  • Invoice Cash Group (România) – o platformă de factoring online și o aplicație mobilă, care folosește machine learning, big data și automatizări pentru a achiziții de facturi, semnături digitale, credit scoring sau finanțări.
  • HiO (România) – o soluție ce acoperă nevoile de sisteme digitale, consultanță logistică și sisteme de delivery pentru companiile specializate în livrări.

„La aproape trei ani de la începerea InnovX-BCR au trecut prin programele de accelerare 100 de start-up-uri din tehnologie. Am învățat și am adaptat curricula educațională de la o grupă la alta, crescând constant numărul mentorilor și al investitorilor cu care antreprenorii pot intra în contact. Cea mai importantă etapă pentru start-up-uri este cea de postaccelerare, unde continuăm să-i susținem pentru a scala proiectele pe care le-au propus în cadrul Demo Day’’, Ana-Maria Crețu, coordonatoarea departamentului de Social Banking BCR.

„Programul de accelerare se extinde internațional tot mai mult, iar în grupa Start-ups au participat pentru prima data companii cu fondatori din patru țări din Europa, Asia și America de Nord. Vom continua să aducem start-up-uri inovatoare din toate colțurile lumii, pentru a crea un schimb de experiențe cu antreprenorii români și pentru a atrage un portofoliu cât mai diversificat de mentori și investitori”, spune Diana Dumitrescu, CEO InnovX-BCR

Start-up-urile au fost selectate de un juriu format din: Paris Nikolopoulos (General Manager Coca-Cola Romania), Alin Stanciu (Partner Catalyst Romania II), Bartosz Lipnicki (Partner AlphaBeat), Andrei Dudoiu (Managing Partner & President BoD SeedBlink), Liviu Munteanu (Partner Founders Bridge), Alina Irma Orban (Commercial Lead Partner Microsoft Romania), Magdalena Jablonska (President of the Board MIT CEE Enterprise Forum), Oana Bâra (Head of Financing Programs at BCR), Bianca Spiridon (Head of Risk & Finance Project Management), Sorin Vișan (Executive Director – IT Solutions at BCR), Robert Velcu (Advisory Pre-Sales Engineer at UIPath) și Valentin Filip (Partner Fortech Investments),. 

Acceleratorul este un proiect realizat în parteneriat cu UiPath, Microsoft, Startup Grind, Mindspace și MIT CEE Forum. BCR acoperă costurile pentru toate bursele alocate antreprenorilor din acest proiect, cursurile și costurile logistice. 

Editura ACT și Politon, vânzări de peste 2,5 milioane lei S1 2021

0

Eeditura ACT și Politon, sub a cărei egida au fost publicate cele mai multe audiobook-uri la nivel local, anunță că „a înregistrat vânzări de peste 2,5 milioane lei în primul semestru din 2021. În primele șase luni ale anului, au fost editate 27 de titluri noi, dintre care 18 și în format audiobook, cu 10% mai mult decât în aceeași perioadă din 2020. ACT și Politon a fost înființată în 2014, iar în cei șapte ani de activitate a scos pe piață 257 de titluri, dintre care peste 200 în format  audiobook. Cărțile lansate fac parte din domenii ca dezvoltare personală, business, diete și sănătate, spiritualitate, dar și literatură, iar formatele comercializate sunt cărțile tipărite, audiobook-urile, eBook-urile și eAudio (MP3). 

În prima jumătate a anului, cea mai vândută categorie a fost dezvoltarea personală, cu aproximativ 25.000 de cărți, urmată de literatura pentru copii, cu 17.000. A treia poziție în topul vânzărilor ACT și Politon este ocupată de zona de business, cu 15.000 de exemplare. În ceea ce privește ponderea formatelor, cel mai des căutate au fost cărțile tipărite, care au reprezentat 79,2% din totalul vânzărilor, urmate de audiobook-uri cu 7,5%, eAudio cu 6,7% si eBook-uri, 6,4%.

Raportat la portofoliul ACT și Politon, titlurile care au înregistrat cel mai mare succes în rândul românilor, în primul semestru, aparțin categoriei de dezvoltare personală: Cum să convingi o pisică (Jay Heinrichs), Supranatural (Dr. Joe Dispenza) și Poartă-te ca o doamnă, gândește ca un bărbat (Steve Harvey). 

În primul semestru, valoarea medie a unei comenzi a fost de 74 lei, scăzând cu 21% față de perioada similară din 2020, când se situase la 94 lei”.

Adrian Hoțoiu, fondator și director general al Editurii ACT și Politon: „În prima parte din 2021, am observat o creștere importantă a interesului românilor pentru cărțile de dezvoltare personală. Față de primele nouă luni ale anului trecut, numărul de cărți vândute, la nivelul portofoliului nostru, a crescut cu 10%. Pentru ACT și Politon a fost un semestru satisfăcător, care vine după un an în care am avut o creștere semnificativă a cifrei de afaceri. Această majorare a venit atât pe fondul apetitului mai mare al românilor pentru lectură, în perioada pandemiei, cât și al creșterii preocupării pentru zona de non-ficțiune. Românii vor să afle cât mai multe lucruri din domenii ca psihologia, spiritualitatea, transformarea personală, managementul stresului, wellbeing, leadership. Pe plan global, aceste domenii domină piața de carte de mult, dar în România abia am prins gustul de câțiva ani. Așadar, există potențial foarte mare pentru publicarea unor autori foarte apreciați în afară. Noi ne-am concentrat mult, și vom continua să o facem, pe alegerea celor mai buni scriitori, care au semnat best-seller-uri internaționale”.

În 2020, Editura ACT și Politon a înregistrat o cifră de afaceri de 4,73 milioane lei, în creștere cu 63%, față de anul precedent.

Editura ACT și Politon a fost fondată în 2014 de către antreprenorul român Adrian Hoțoiu. Este caracterizată ca „singura editură din România care publică majoritatea titlurilor în patru formate: tipărit, audiobook, eBook și eAudio (MP3). Până în prezent, ACT și Politon a lansat pe piață peste 250 de titluri, din domenii precum: dezvoltare personală, business, diete și sănătate, meditație, spiritualitate, dar și literatură. Editura a lansat, sau are în curs de lansare, peste 200 de audiobook-uri, cel mai mare număr de cărți într-un astfel de format, în România. Printre autorii recunoscuți la nivel mondial, publicați de ACT și Politon, se numără: Anthony Robbins, Brian Tracy, James Altucher, Larry Winget, Dr. Wayne W. Dyer, Dr. Joe Dispenza, Tim Ferriss, Steve Harvey, Ryan Holiday, Robin Sharma, Ray Dalio etc. În 2020, Editura ACT și Politon a înregistrat o cifră de afaceri de 4,73 milioane lei, în creștere cu 63%, față de anul precedent”.

EximBank, pachet financiar de 24,7 milioane lei pentru compania Damila

0

Susţinător şi promotor al mediului de afaceri românesc, EximBank anunță că „a încheiat un acord financiar în valoare de 24,7 milioane de lei cu compania Damila, unul dintre principalii jucători din domeniul distribuiției și producției de materiale de construcţii, destinat finanțării strategiei de dezvoltare pe termen scurt și mediu a societății. Pachetul financiar structurat de bancă include atât componente de finanțare – care acoperă nevoia de capital generată de dezvoltarea continuă a societății și care asigură necesarul pentru derularea unei investiții într-o nouă linie de producție a țiglei metalice, cât și de garantare – garanții de stat emise în cadrul schemei de ajutor de stat Covid-19, dedicată companiilor mari, ce acoperă 90% din finanțare”.

Traian Halalai, președintele executiv al EximBank: „Faptul că, în acest context încă plin de provocări, antreprenorii români identifică oportunități de consolidare a companiilor lor, de investiții sau de extindere, este un semnal bun pentru economia românească, iar noi vom continua să le oferim soluții personalizate care să le permită să-și implementeze planurile de dezvoltare în siguranță și confort. Prin soluțiile financiare competitive oferite segmentului corporate, inclusiv produse cu componentă de ajutor de stat, EximBank își onorează angajamentul de a susține dezvoltarea sustenabilă a afacerilor și a economiei”.

Daniel Remus Niţu, directorul general al companiei Damila: „Strategia noastră din ultimii ani s-a concentrat pe investiții constante în capacităţi noi şi diversificate de producţie, pentru că unul dintre obiectivele noastre este creşterea ponderii activităţii de producţie, în raport cu cea de distribuţie, în totalul cifrei de afaceri, care estimăm să ajungă la aproximativ 100 milioane de euro până la sfârșitul acestui an. Astfel am reușit să construim un business solid, lucru care ne-a ajutat să depășim provocările pandemiei care a generat blocaje în special în privința aprovizionării cu materii prime și materiale.  Am implementat mai multe măsuri de îmbunătățire a strategiilor de achiziție și de vânzări și de optimizare a portofoliului de produse, iar acum, având și suportul EximBank, putem să ne concentrăm pe continuarea planului de investiții în modernizarea și extinderea capacității de producție”.

EximBank subliniază că „implementează schema de ajutor de stat Covid-19, dedicată companiilor mari și IMM-urilor cu cifra de afaceri peste 20 de milioane de lei în 2019, în cadrul căreia societățile comerciale pot accesa credite de investiții și credite pentru capital de lucru la rate de dobândă subvenționată, precum și garanții de stat care acoperă necesarul de garantare până la 90% pentru credite noi sau deja acordate de băncile comerciale pentru realizarea investițiilor și/sau pentru susținerea activității curente a companiilor beneficiare”.

Damila este definită ca „o societate cu capital privat 100% românesc. Înființată în anul 1992 în comuna Măciuca, județul Vâlcea, compania ocupă în prezent o poziție importantă pe piața materialelor de construcții și finisaje din România, fiind producător, importator și distribuitor pentru produsele pe care le comercializează. Damila furnizează soluții complete pentru construcții, de la fundație până la amenajări interioare și exterioare, precum și sisteme de învelitori. Compania operează în judeţul Vâlcea o fabrică unde produce ţiglă metalică sub brandul Rodach, plasă sudată, plasă sudată zincată pentru garduri, oțel beton fasonat și beton. În ceea ce privește distribuția, Damila deține nouă depozite situate în București, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Drăgășani, Horezu, Bălcesti și Măciuca, însă, datorită investițiilor efectuate în facilități de logistică și relațiilor cu partenerii, livrarea întregii game de produse este posibilă în orice localitate din țară. Produsele companiei sunt disponibile și on-line, prin magazinul www.damila.ro, clienții beneficiind de o gama largă de produse pentru construcții, amenajări sau renovări. Compania are aproape 300 de angajați și a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de circa 63 de milioane de euro”.

România, locul 6 mondial ca număr de expozanți la târgul Expo Real

0

Standul comun al României la târgul imobiliar Expo Real München, 11-13 octombrie 2021, a fost organizat pentru a noua oară consecutiv de AHK România. S-au reunit la cel mai mare eveniment de profil peste 19.200 de participanți din 52 de țări (în 2019 au fost 46.747 de participanți din 76 de țări). Au fost 9.916 specialiști (22.065, în 2019) și 9.296 de reprezentanți ai companiilor (24.682, în 2019). 

Au participat 1.198 de expozanți din 29 de țări (2.189, în 2019, din 44 de țări). În afară de Germania, primele zece țări expozante au fost: Austria, Olanda, Polonia, Elveția, Portugalia, România, Spania, Franța, Serbia și Italia.

Klaus Dittrich, CEO al Messe München: „A fost o atmosferă de încredere care se simțea peste tot în sălile de expoziție. 1.198 de expozanți și peste 19.200 de participanți au profitat intens de cele trei zile de Expo Real pentru a demara proiecte viitoare, pentru a aduna informații și pentru a-și întreține contactele. Comparativ cu anii record de dinaintea pandemiei Corona, târgul a fost, în mod firesc, mai mic, dar noul start a fost un succes și Expo Real s-a dovedit încă o dată a fi cel mai important târg imobiliar din Europa”.

AHK România subliniază că „din standul României au făcut parte reprezentanți ai autorităților locale în căutare de investitori interesaţi de amplasamente la noi în ţară precum și cei ai mediului privat, având ca activități de bază dezvoltarea de parcuri industriale, servicii logistice integrate, servicii de proiectare și arhitectură, construcții civile și industriale. Standul a fost format din AFI Europe, Alma Consulting SRL, orașul Buzău, Ceetrus, orașul Iași Parcul industrial și tehnologic Siret, Olympian Parks, orașul Reșița, Rec Partners, Hotspot Workhub, Sagului Logistic Center, Speedwell, WDP Development Romania SRL. De asemenea prezente au fost cele două asociații de profil: Asociația Română a Investitorilor în Real Estate și Bucharest Real Estate Club. Pavilionul României a fost foarte bine poziționat în prima din cele cinci hale ale expoziției, iar proiectele din țara noastră s-au bucurat de un interes sporit. Participanții standului comun românesc au avut permanent întâlniri pe parcursul celor trei zile ale târgului.  

Expo Real, aflat anul acesta la a 23-a ediţie, a reprezentat pentru co-expozanţii români o oportunitate excelentă de a întâlni şi interacţiona cu participanți din numeroase ţări, dovedind, în ciuda pandemiei, că este un pandant al networking-ului internaţional, al proiectelor de anvergură, al investiţiilor şi finanţărilor transfrontaliere. Aici se reunesc toate verigile lanţului de valori din domeniu, de la dezvoltatori de proiecte, investitori şi finanțatori, la regiuni economice şi oraşe, transformând expoziţia într-un eveniment unic pe piaţa internaţională.

Numeroasele prelegeri și discuții din programul de conferințe, precum și prezentări ale expozanților și ale start-up-urilor au fost înregistrate și vor fi disponibile pe platforma online EXPO REAL ONLINE până la jumătatea lunii noiembrie 2021.

Teme importante de viitor ce s-au cristalizat în urma ediției de anul acesta a Expo Real sunt: Corona, schimbările climatice și digitalizarea. Următoarea ediție a Expo Real va avea loc între 4 și 6 octombrie 2022 la München”.

Raportarea financiară în format electronic unic european: tipuri de erori care pot îngreuna acest proces pentru societățile listate

0

Material de opinie de Corin Dimitriu, Partener Audit,
și Ana Gagauz, Senior Consultant Audit, Deloitte România (foto)

Societățile care au valori mobiliare tranzacționate pe o piață reglementată întocmesc situații financiare în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) și trebuie să aibă în vedere cerința de raportare în format electronic unic european (European Single Electronic Format – ESEF) a cărei implementare a fost amânată cu un an în 2021, intrând în vigoare pentru raportarea exercițiului financiar început pe 1 ianuarie 2021 sau după această dată. Astfel, conform cadrului normativ european, societățile individuale care au valori mobiliare tranzacționate pe o piață reglementată trebuie să pregătească în totalitate rapoartele financiare anuale în formatul Extensible Hypertext Markup Language (xHTML). 

În plus, societățile listate care pregătesc situații financiare consolidate trebuie să țină cont de faptul că acestea trebuie să fie marcate utilizând limbajul eXtensible Business Reporting Language (XBRL), conform taxonomiei IFRS – ESEF. În momentul de față, companiile sunt obligate să eticheteze doar situațiile financiare primare, urmând ca după 1 ianuarie 2022 să devină obligatorie și etichetarea notelor. De asemenea, societăților listate care pregătesc situații financiare individuale anuale trebuie să întocmească aceste rapoarte în format xHTML, însă fără etichetarea folosind limbajul XBRL în conformitate cu taxonomia IFRS – ESEF.

Unele societăți au decis să raporteze situațiile financiare folosind noul format încă din anul anterior (2020), lucru care le-a oferit o mai bună vizibilitatea asupra modului de etichetare XBRL. În prezent, companiile care se pregătesc de întocmirea acestor rapoarte ar trebui să aibă în vedere o serie de erori cu privire la aspectele tehnice sau selectarea etichetelor și utilizarea acestora, apărute pe parcursul utilizării limbajului și depistate până în prezent.  

Erori tehnice care vizează fișierul de raportare și distribuția în interiorul fișierului de raportare

Raportarea în format XBRL presupune generarea a trei fișiere. Acestea se regăsesc în fișierul de raportare comprimat (format tip zip) care ar trebui să aibă o structură standard, permițând auditorului și autorităților de reglementare să importe fișierul în software-ul folosit pentru analiza ulterioară. Erorile la importarea fișierului pot apărea atunci când anumite dosare din fișierele de raportare lipsesc sau extensiile utilizate sunt incorecte. Acest lucru duce la incapacitatea de a importa fișierul și la imposibilitatea efectuării verificărilor și analizării sale ulterioare.

Printre tipurile de erori tehnice întâlnite frecvent se numără și calculele inconsistente în interiorul fișierului, relațiile de subordonare între etichete (parent-child relationship) incorect atribuite, utilizarea inconsecventă a etichetelor personalizate (etichete de extensie) sau a celor standard, erori în atribuirea zecimalelor, precum și folosirea incorectă a semnelor plus/minus atribuite situațiilor financiare.

Erori care apar în momentul selectării etichetelor și utilizării acestora

Companiile trebuie să ia în considerare și potențialele erori care pot apărea în momentul selectării etichetelor și utilizării acestora. Una dintre cele mai frecvent întâlnite probleme se referă la alegerea etichetelor care urmează a fi utilizate de companie. Astfel, etichetele selectate pot fi prea generale, fără a reflecta în mod adecvat natura contabilă aferentă liniei situației financiare, sau prea specifice, fără a reflecta în întregime natura elementului financiar. Unele companii aleg să creeze etichete personalizate (etichete de extensie) în loc să utilizeze etichete din taxonomia ESEF standard. Acest lucru poate fi adecvat în anumite circumstanțe, atunci când vine vorba despre aspecte specifice ale unei industrii, însă în majoritatea cazurilor, taxonomia ESEF conține deja etichete care sunt potrivite nevoilor companiei. Din experiență, un raport echilibrat între etichetele standard și etichetele de extensie ar fi de aproximativ 85-15.

Dacă sunt utilizate etichetele de extensie, este foarte important să existe o ancoră adecvată pentru fiecare dintre etichete, fie una având o arie de acoperire mai redusă, fie una mai generală. În această situație, problema cea mai frecventă este atribuirea unei ancore prea generale care nu reflectă în mod corespunzător natura contabilă a elementului căruia îi este atașată.

De asemenea, o atenție sporită trebuie acordată și semnelor plus/minus atribuite elementelor din situațiile financiare, deoarece această eroare, cel mai probabil, va conduce la denaturări semnificative. Un aspect important de menționat este faptul că unele etichete pot avea semne diferite în funcție de specificul liniei din situațiile financiare ale companiei, cum ar fi „ProfitLossFromOperatingActivities” sau „OtherGainsLosses”.

Pentru a minimiza șansele de apariție a acestor erori, fie că sunt tehnice, fie că apar în momentul selectării etichetelor și utilizării acestora, companiile sunt încurajate să înceapă pregătirea procesului de raportare ESEF din timp. Societatea are posibilitatea să achiziționeze o soluție software și să realizeze etichetarea intern sau poate apela la externalizarea acestui proces. Oricare ar fi decizia în această privință, societatea trebuie să ia în calcul realizarea unui pas premergător raportării aferente perioadei curente, și anume etichetarea situațiilor financiare aferente anului financiar anterior (2020). Astfel, compania are timp suficient pentru a rezolva orice erori tehnice sau de etichetare care pot apărea. Ulterior, etichetarea situațiilor financiare pentru perioada curentă (pentru anul financiar început la 1 ianuarie 2021 sau după această dată) va fi efectuată mult mai rapid. 

Amânarea sau nerealizarea etichetării din timp pe baza situațiilor financiare din anul precedent poate duce la o întârziere considerabilă a raportării financiare anuale. Pentru a evita apariția întârzierilor în ultimul moment, o bună practică este, pe lângă etichetarea din timp a situațiilor financiare aferente anului precedent, stabilirea unei comunicări adecvate între toți participanții la acest proces, respectiv societatea, furnizorul de software, consultantul extern și auditorul companiei.