CEC Bank acordă finanțări prin programul AGRO IMM Invest

CEC Bank acordă finanțări prin programul AGRO IMM Invest, care oferă acces antreprenorilor din agricultură la credite cu dobânzi avantajoase și garanții de stat, precum și la sume nerambursabile de până la 10% din valoarea finanțării.  

„CEC Bank este unul dintre cei mai mari finanțatori ai agriculturii, iar acest domeniu se află pe primul loc în topul finanțărilor CEC Bank în 2020, cu volume de peste 1 miliard de lei, fiind urmat de construcții și industrie. Pentru antreprenorii din agricultură, CEC Bank s-a dovedit un partener de încredere și va continua să fie și în viitor. Suntem singura bancă din România cu o  prezență teritorială semnificativă în zonele rurale și în orașele mici, și suntem și fizic aproape de clienți”, a declarat  Bogdan Neacșu, director general al CEC Bank.

Agro IMM Invest este un program guvernamental care ajută fermierii și întreprinderile din agricultură, acvacultură, pescuit și sectorul alimentar să obțină finanțări pentru activitatea curentă sau pentru investiții, în condiții avantajoase.

Prin acest program, clienții pot beneficia de un grant (sume nerambursabile) de până la 10% din valoare finanțării și de garanții de stat – prin FNGCIMM –  de până la 90% din valoarea creditului.

Dobânda pentru creditele AGRO IMM Invest este subvenționată de stat pe o perioadă de 8 luni. După această perioadă, dobânda va fi ROBOR la 3 luni, la care se adaugă o marjă fixă de 2,5% în cazul creditelor pentru activitatea curentă, respectiv 2% în cazul creditelor pentru investiții. Comisioanele FNGCIMM (de risc și de administrare) sunt subvenționate de stat în proporție de 100%, pe toată durata de creditare.

Plafonul maxim al creditelor Agro IMM Invest, pe care un client le poate solicita, nu poate depăși 10 milioane de lei (credit pentru investiții și/sau pentru capital de lucru).

Programul nu permite refinanțări ale creditelor în derulare. În plus, creditele din cadrul programului nu pot fi utilizate pentru implementarea proiectelor finanțate din ajutoare de stat/fonduri europene.

_________________

Despre CEC Bank

CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție pe piața din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de peste 41,25 miliarde lei, la sfârșitul lui 2020.

CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească, care oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking și phone-banking (Tele CEC).

Statul român, prin Ministerul Finanțelor Publice, este unicul acționar al CEC Bank.

Mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro.

Consiliul IMM, susținere pentru Vazil Hudák în funcția de SME Envoy la nivel european

Comisia Europeană și-a anunțat intenția de a-l numi pe Vazil Hudák în funcția de SME Envoy, în condițiile actualizării strategiei industriale a UE „pentru a se asigura că ambiția sa industrială ține seama pe deplin de noile circumstanțe care au urmat crizei Covid-19 și contribuie la transformarea într-o economie mai durabilă, digitală, rezistentă și competitivă la nivel global”.

Subliniind că „dimensiunea IMM-urilor se află la baza strategiei industriale actualizate a UE, cu sprijin financiar și măsuri adaptate pentru a permite IMM-urilor și întreprinderilor noi să adopte tranzițiile duble”, CE propune „noi măsuri pentru consolidarea rezistenței pieței unice, abordează necesitatea de a înțelege mai bine dependențele în domeniile strategice cheie și prezintă o cutie de instrumente pentru a le aborda. Strategia actualizată răspunde, de asemenea, apelurilor de identificare și monitorizare a principalilor indicatori ai competitivității economiei UE în ansamblu: integrarea pieței unice, creșterea productivității, competitivitatea internațională, investițiile publice și private și investițiile în cercetare și dezvoltare”.

În acest context, Florin Jianu, președinte Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, accentuează: „Suntem convinși că experiența vastă atât în sectorul privat cât și public precum și poziția de ministru al economiei a domnului Vazil Hudák va aduce o nouă viziune în ceea ce privește deschiderea de canale de comunicare între Comisia Europeană, IMM-uri și organizațiile reprezentative ale acestora și va favoriza promovarea intereselor IMM-urilor în întreaga Comisie și asigurarea faptului că principiul mai întâi la scară mică este aplicat în mod eficient în noua strategie Europa 2020”.

Pachet financiar de susținere a Supercom de către EximBank

EximBank și compania românească Supercom pentru servicii publice de salubritate şi de management al deșeurilor au încheiat un acord financiar în valoare de 70 milioane de lei. Pachetul financiar structurat de EximBank include componente de finanțare care acoperă nevoia de lichidități pentru activitatea curentă și susține planurile de dezvoltare ale companiei prin credit de investiții, precum și componente de garantare – plafon pentru emiterea de scrisori de garanție bancară/confort.

Traian Halalai, președintele executiv al EximBank, subliniază: „Prin structurarea acestei facilități complexe, EximBank își consolidează rolul de instituție financiară dedicată susținerii proiectelor din domenii prioritare ale economiei naționale – precum utilitățile de interes public – și care răspund în același timp obiectivelor stabilite de autorități din perspectiva pactului ecologic european Green Deal. Avem capacitatea de a mobiliza resurse financiare în condiții avantajoase pentru companiile care dezvoltă  modele de afaceri axate pe utilizarea eficientă a resurselor pentru a reduce  impactul asupra mediului și vom sprijini în continuare inițiativele firmelor locale care contribuie la susținerea unei creșteri  economice pe baze moderne, eficiente și competitive  în vederea îndeplinirii țintelor naționale în domeniu”.

Ilie Ionel Ciuclea, președinte al Supercom SA: „Mulțumim EximBank, noul nostru partener financiar, pentru încrederea acordată. Împreună vom dezvolta proiecte de viitor pentru o societate sănătoasă. Suntem unul dintre cei mai mari operatori din România și avem o obligație față de cetățeni de a investi constant în companie pentru a oferi servicii la cele mai înalte standarde. Recent, Supercom SA și-a început activitatea în Cluj, una dintre cele mai active regiuni în promovarea și dezvoltarea proiectelor ecologice. Mai mult decât atât, avem în plan investiții semnificative pentru dezvoltarea companiei, pentru achiziția de echipamente performante și tehnologii specifice industriei care să permită îndeplinirea obiectivelor asumate de România la nivel european. Parteneriatul cu EximBank este un pas important în consolidarea țintelor României în ceea ce privește utilizarea eficientă a resurselor și reducerea impactului asupra mediului”.

Supercom SA este companie cu capital 100% românesc, unul dintre cei mai mari operatori de salubritate din România (30 de ani de experiență în domeniu), cu activitate desfășurată în mod sustenabil în București, Cluj, Dâmbovița, Bistrița, Hunedoara, Caraș-Severin, Ilfov, Ialomița și Gorj. Supercom oferă servicii de colectare, transport, tratare și depozitare deșeuri municipale de la toate categoriile de generatori de deșeuri inclusiv deșeuri abandonate, curățenie și întreținere căi publice și deszăpezire. Compania are o acoperire largă pe teritoriul României, având o rețea de 31 de puncte de lucru prin care asigură servicii de salubrizare pentru peste 1,5 milioane de locuitori, companii și instituții publice. Supercom a investit permanent în echipamente noi pentru colectarea şi transportul deșeurilor, precum şi colectarea selectivă a acestora, ridicând standardul industriei de salubrizare publică şi de management al deșeurilor”.

EximBank este definită ca „o instituție specializată ce se implică activ în susținerea şi promovarea mediului de afaceri românesc. Instrumentele sale financiare sunt dedicate exclusiv segmentului corporate și pot fi accesate în condiții avantajoase de orice tip de societate comercială, fie că este IMM sau companie mare, derulează tranzacții internaționale, ori se adresează pieței interne. Companiile au la dispoziție și un portofoliu competitiv de produse de trezorerie, cash management, trade finance și factoring, ce întregesc oferta de finanțare și garantare. Totodată, pentru că acționează ca agent al statului pe piața de garanții şi asigurări, EximBank este unul dintre canalele prin care fondurile publice, puse la dispoziție de statul român, susțin dezvoltarea economiei. Pentru detalii: www.eximbank.ro”.

Concurs de desene „Încredere în culori” organizat de BCR

Banca Comercială Română organizează în perioada 5 mai-20 iunie concursul de desene „Încredere în culori”, adresat tuturor copiilor și adolescenților din București cu vârsta cuprinsă între 6 și 15 ani, concurs dedicat Zilei Copilului. Înscrierile se fac până la 2 iunie.Concurenții „trebuie să realizeze un desen în format A3, pornind de la tema concursului, Încredere în culori, urmând ca acesta să fie încărcat de către profesori sau părinți pe site-ul BCR https://www.bcr.ro/ro/incredere-in-culori.

Organizatorii anunță că „desenele vor fi jurizate ținând cont de trei elemente: 

  • Compoziție vizuală – 30 puncte
  • Armonie cromatică – 35 puncte
  • Originalitate – 35 puncte

Juriul va fi format din: Ioana-Lavinia Streinu – inspector școlar pentru arte vizuale, Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Ana Cristina Grigoroiu – profesor de arte vizuale la Școala Europeană București (SEB), Gina Badea (BCR), Tatiana Stancu (BCR).

Pentru fiecare clasă (clasa pregătitoare, clasa I, clasa a II-a, clasa a III-a, clasa a IV-a, clasa a V-a, clasa a VI-a, clasa a VII-a, clasa a VIII-a) se vor acorda premiile I, II și III. Premiile pentru participanții situați pe locul I de la fiecare categorie vor fi reprezentate de un depozit la termen în valoare de 1000 de lei net, deschis pe numele câștigătorului, iar participanții clasați pe locurile locurile II și III vor fi primi kituri de pictură în valoare de 300, respectiv 200 de lei. 

Lucrările câștigătoare, precum și cele considerate că au o abordare originală, vor fi expuse în cadrul unei expoziții la sediul central al BCR în perioada 19-20 iunie. Pentru a respecta măsurile de distanțare, vizitele vor fi realizate pe bază de programare. Cei care doresc să se înscrie trebuie să intre pe pagina https://www.bcr.ro/ro/incredere-in-culori, unde pot găsi mai multe detalii, precum și regulamentul concursului”. 

THE ENERGY CEO FORUM & AWARDS GALA

0

EDITIA ANIVERSARA, 10 ANI | 18 MAI, InterContinental Hotel, 2021  

The Diplomat – Bucharest organizează cea de-a 10-A EDIȚIE ANIVERSARĂ a evenimentului anual THE ENERGY CEO FORUM & AWARDS GALA într-o editie speciala care va avea loc pe 18 mai la Hotelul InterContinental din București.

Evenimentul va fi transmis LIVE pe site-ul web THE DIPLOMAT – BUCHAREST, pe rețelele de socializare și pe paginile partenerilor evenimentului.

Înscrieri la eveniment: https://energy-ceo-forum-awards.thediplomat.ro/  

Evenimentul este organizat cu sprijinul: PARTENERI GOLD Tinmar Energy, EY, Signify, CEZ Group, Engie, EnergoBit, Transgaz PARTNERI MET, Sea ON, INNOVA Project Consulting, INSTITUTII PARTENERE ACUE, ARPEE, EPG, World Energy Council, Asociatia Energia Inteligenta, PARTENERI MEDIA Financial Intelligence, Economistul, Romania Durabila, Club Economic, Bursa. 

EVENIMENTUL DE MARCA din SECTORUL ENERGETIC

Începând ca o primire a Premiilor în 2012, Diplomat Media Events a dezvoltat Gala Premiilor pentru sectorul energetic din Romania într-o platformă mai complexă, cu CEO  FORUM al industriei energetice urmat de  GALA DE PREMII pentru a evidenția performanța firmelor energetice românești, transmise în direct pe platformele online ale eveniment și Diplomatul-București.

ENERGY CEO FORUM – EDITIA ANNIVERSARA 2021 reprezinta o platformă de dialog dedicată liderilor, companiilor și managerilor care acționează în industrie, cu scopul de a sublinia evolutia și perspectiva sectorului energetic.

Forumul CEO reunește factorii de decizie de la nivel guvernamental și societatea civilă și liderii de afaceri de nivel C din sectorul energetic. Forumul se alătură pe aceeași scenă personalități de rang înalt, experți și cei mai cunoscuți specialiști în domeniu, pentru a discuta unele dintre cele mai presante aspecte ale industriei de astăzi.

PANEL  | CEO FORUM

VALERIU BINIG, Director, Regulatory and Antitrust, ENEL

CORINA POPESCU, CEO Electrica

ERIC STAB, Chairman & CEO, ENGIE Romania

MIHAI DRAGHICI, Senior Manager, Business Advisory, EY

ANCA DRAGU, President of the Romanian Senate

STEFAN GADOLA, Director General, EnergoBit

RAZVAN COPOIU, CEO Signify Romania

AGENDA  EVENIMENT

15:00 – 15:45 DESCHIDERE OFICIALA

15:45 – 17:30    |  CEO FORUM    |   PERSPECTIVA CELOR 10 ANI IN SECTORUL ENERGETIC DIN ROMANIA

17:30 –17:45 Q&A

17:45 – 18:30 Networking cocktail

18:30 – 21:00    | ROMANIAN ENERGY AWARDS GALA

18.30 – 21.00 CEREMONIA DE PREMIERE

15:45 – 17:30   |   CEO FORUM

PERSPECTIVA CELOR 10 ANI IN SECTORUL ENERGETIC DIN ROMANIA

18:30 – 21:00   |   THE ENERGY CEO FORUM & AWARDS GALA

Gala Premiilor in Energie, ajunsă la cel de-al 10-lea an, este un eveniment de elită și o platformă pentru a recunoașterea, recompensarea și celebrarea performantei companiilor, proiectelor și specialistilor din domeniul energetic din România pentru 24 de categorii. Bazată pe informații cercetate cu rigurozitate și pe un juriu format din nume importante din mediul de afaceri, guvernamental și academic, Gala s-a impus ca un eveniment de marca în calendarul dedicat evenimentelor din domeniul energetic din Romania.

JURIU

JURY BOARD MEMBERS: NICULAE HAVRILET, Energy Expert, RADU PAUN, Director, Industry and Energy Directorate, Competition Council; ZOLTAN NAGY, Vice-President, ANRE; VALERIU BINIG, Regulatory and Antitrust, ENEL, IULIAN TUDORACHE, President, Board of Directors of SNN; RADU DUDAU, Director Energy Policy Group, SILVIA VLASCEANU, Executive Director ACUE – Federation of Associations of Energy Utility Companies; Prof. Dr. GEORGE DARIE, Polytechnic Univ. Bucharest, Dept. of Power Production and Usage, Member Board of Directors, ICME ECAB S.A.

EY: Piețele IPO stabilesc noi recorduri în primul trimestru din 2021

Volumele IPO globale au crescut cu 85%, iar capitalurile atrase cu 271% în trimestrul I al anului 2021 față de perioada similară a anului trecut.

Activitate IPO prin intermediul societăților vehicul investițional s-a intensificat în T1 2021, depășind întregul an 2020.

Condițiile de piață atractive din 2021 au generat în primul trimestru al anului cele mai bune performanțe de prim trimestru din ultimii 20 de ani, atât ca număr de tranzacții, cât și ca valoare a capitalurilor atrase. În egală măsură cu activitatea intensă de pe piețele IPO tradiționale, și ofertele publice inițiale prin intermediul societăților vehicul investițional (SPAC) au stabilit noi recorduri în primul trimestru, înregistrându-se mai multe tranzacții și venituri mai mari decât în întreg anul 2020. În primul trimestru din 2021, pe piața IPO globală s-au înregistrat 430 de tranzacții, care au atras capitaluri în valoare de 105,6 miliarde de USD, reprezentând creșteri de 85% și, respectiv, 271% față de perioada similară a anului trecut, conform raportului trimestrial EY Global IPO Trends: Q1 2021.

Această intensificare a activității pieței poate fi atribuită volumului mare de lichidități și noilor oportunități oferite de pandemia provocată de COVID-19. Totodată, tranzacțiile speculative și oportuniste, alături de promovarea platformelor de investiții destinate persoanelor fizice în rândul publicului larg, inclusiv al generațiilor tinere, au făcut ca investițiile să fie mai accesibile ca oricând. În ceea ce privește perspectivele, atitudinea investitorilor rămâne prudentă, pe fondul temerilor legate de o prefigurată corecție a pieței. Având în vedere aceste aspecte, investitorii vor căuta în continuare să își valorifice investițiile, profitând de disponibilitatea lichidităților, acolo unde acestea încă mai există.

Perioada de rezistență la șocuri a regiunii Americii de Nord și de Sud a continuat în T1, când s-au realizat 121 de tranzacții și venituri în valoare de 45,2 miliarde de USD. Per total, bursele din regiune au înregistrat cel mai mare număr de tranzacții și cele mai mari venituri cumulate din ultimii peste 20 de ani. În regiunea Asia-Pacific, s-au înregistrat cele mai mari venituri generate de ofertele publice inițiale din ultimii 20 de ani, efectuându-se 200 de tranzacții IPO, care au atras capitaluri în valoare de 34,3 miliarde de USD. După un an 2020 discret, piețele IPO din EMEIA au revenit la viață în primul trimestru al anului 2021, rezultatul fiind 109 tranzacții IPO și capitaluri atrase în valoare de 26,1 miliarde de USD.

Sectorul tehnologic și-a păstrat primul loc în T1 2021, dominând clasamentul atât ca număr de IPO-uri (111), cât și ca valoare a tranzacțiilor (46,1 miliarde de USD). Acesta a fost urmat de sectorul sănătății, unde s-au înregistrat 78 de tranzacții IPO și venituri în valoare de 14 miliarde de USD. Pe locul al treilea, în funcție de numărul tranzacțiilor, s-a plasat sectorul industrial, unde au avut loc 57 de tranzacții care au atras capitaluri în valoare de 6,3 miliarde de USD.

Florin Vasilică, liderul departamentului de Strategie și Tranzacții, EY România: „În T1 2021, bursa locală a fost prima din regiune care a depășit nivelul de dinainte de criza din 2008 prin indicele său de referință, BET, care a atins un nou record istoric. Există un interes crescut din partea companiilor și a investitorilor pentru listări pe piața alternativă, AeRO. În T1 2021, IPO-urile s-au ridicat la suma de 7,9 milioane de euro în sectoare precum securitatea cibernetică, construcțiile și comercianții cu amănuntul, în timp ce listarea primei companii românești de REIT a deschis calea pentru modificări legislative pentru acest tip de investiții, lucru care ar putea contribui la diversificarea portofoliilor. Ministerul Finanțelor Publice a continuat cu o altă rundă de vânzări de obligațiuni de stat pentru populație, atrăgând o sumă totală de 286 milioane de euro. Mai mult, segmentul obligațiunilor corporative a fost foarte animat în acest trimestru, cea mai mare emisiune de 40 milioane de euro venind de la principalul jucător din industria agro românească.

Florin Vasilica, EY Romania

Piața de capital din România devine din ce în ce mai vizibilă, două noi companii fiind incluse în indicii FTSE Russell (Bittnet Systems și TeraPlast). Cu toate acestea, un pas semnificativ s-ar face dacă companiile de stat vor fi listate, atât prin prisma unei mai mari transparențe și bune diversificări a investițiilor, dar mai ales pentru contribuția semnificativă ce poate fi adusă la bugetul de stat.

Cel mai notabil eveniment este listarea UiPath, primul unicorn românesc, la Bursa de Valori din New York, marcând un moment istoric pentru mediul de business local. Această poveste de succes vine să confirme șansele pe care antreprenorii români le au pentru a atinge recunoașterea internațională cu un produs scalabil, de larg interes în contextul actual și cu acces la facilități de finanțare pentru o dezvoltare rapidă.”

Piețele IPO de pe continentul american doboară recordurile atât în privința numărului, cât și a valorii tranzacțiilor în T1 2021

Activitatea IPO de pe piețele din regiunea Americii de Nord și de Sud a fost de peste trei ori mai mare ca număr de tranzacții față de trimestrul I din 2020, majorându-se cu 218% (121 IPO-uri), iar valoarea acestora a înregistrat o creștere fără precedent, de 446%, la 45,2 miliarde de USD. Deși sectorul sănătății a continuat să conducă în regiune ca număr de tranzacții în primul trimestru, cu 44 de IPO-uri (care au atras 8,7 miliarde de USD), sectorul tehnologic a dominat în zona capitalurile atrase în regiune, cu 21,4 miliarde de USD (prin 33 de tranzacții).

În SUA, s-au înregistrat în T1 2021 tranzacții reportate din 2020, iar emitenții au profitat de cotațiile ridicate, în principal în privința companiilor din sectorul tehnologic, generând 99 de IPO-uri, care au atras venituri totale în valoare de 41,1 miliarde de USD. Explozia activității IPO prin intermediul SPAC a continuat în T1 2021 la niveluri care deja depășesc recordurile doborâte în 2020. Pe bursele din Statele Unite au existat deja de trei ori mai multe tranzacții IPO prin intermediul SPAC decât cele prin mijloacele obișnuite, dar a explodat și numărul tranzacțiilor IPO tradiționale. În primele trei luni ale anului curent, în SUA s-au înregistrat 300 de tranzacții IPO realizate prin intermediul SPAC, care au atras capitaluri în valoare de 93,4 miliarde de USD.

Piețele IPO din Asia-Pacific au sfidat așteptările, menținându-și dinamica pozitivă

Regiunea Asia-Pacific a început anul cumulând aproape jumătate (47%) din activitatea IPO globală din T1 2021. Această regiune a înregistrat 200 de tranzacții IPO, care au atras capitaluri totalizând 34,3 miliarde de USD, cea mai mare valoare atinsă în primul trimestru al ultimilor 20 de ani, doborând recordul precedent, din T12010. În ceea ce privește activitatea pe sectoare, tehnologia le-a depășit pe toate celelalte atât ca volum (51), cât și ca valoare (17,7 miliarde de USD).

Creșterea economică pozitivă a Chinei a fost reflectată de această dinamică a activității IPO. În pofida unei noi proceduri de examinare instituite de autoritățile chineze, această țară a înregistrat o creștere de 51% a numărului de tranzacții (133) și de 121% a capitalurilor atrase (28,9 miliarde de USD) față de perioada similară a anului trecut. Și activitatea IPO niponă a rămas stabilă, fondurile au continuat să se orienteze către startup-urile din domeniul tehnologiei avansate, rezultând un grup solid de candidați IPO. Per total, în Japonia s-au înregistrat 20 de oferte publice inițiale, care au atras capitaluri în valoare de 1 miliard de USD.

Piața IPO din EMEIA înregistrează un avânt sporit, optimism și tranzacții cu companii unicorn în trimestrul I

Regiunea EMEIA a avut un start puternic în T1 2021, influențat de dinamismul trimestrului al patrulea al anului trecut. Activitatea susținută din regiune poate fi atribuită cotațiilor ridicate, volatilității reduse și încrederii tot mai mari într-o posibilă revenire economică. Per total, EMEIA a înregistrat 109 tranzacții IPO, cu 179% mai mult față de perioada similară a anului trecut. Aceste tranzacții au atras capitaluri în valoare de 26,1 miliarde de USD, o creștere de 646% față de primul trimestru din 2020.

Europa și-a menținut rezistența la șocuri, în pofida restricțiilor impuse de perioada de pandemiei, și a înregistrat o creștere a încrederii investitorilor. Activitatea IPO europeană s-a îmbunătățit în T1 2021, numărul de tranzacții a crescut cu 315% (83), iar valoarea acestora cu 1.814% (23,1 miliarde de USD). În Regatul Unit, investitorii și-au menținut apetitul, iar companiile au profitat de creșterea accelerată de pandemie și de nivelul ridicat de lichidități. Regatul Unit a încheiat trimestrul cu 17 IPO-uri, care au atras capitaluri în valoare de 7,5 miliarde de USD, o majorare de 467% și, respectiv, 1.031%.

Perspectivele pentru T2 2021: incertitudinile ar putea satura volatilitatea pieței, declanșând furtuna perfectă

Deși atitudinea pieței se încadrează pe o tendință pozitivă, incertitudinile vor continua să fie prezente, generând volatilitate în piață. Probabilitatea unor noi valuri ale pandemiei de COVID-19 în toată lumea, în combinație cu ritmurile diferite de vaccinare la nivel global, cu tensiunile geopolitice, inflație, ratele dobânzii și capacitatea sistemelor financiare globale de a face față unor șocuri neașteptate pe piețe reprezintă toate ingredientele furtunii perfecte. Indiferent dacă o companie decide să adopte calea unei oferte publice inițiale tradiționale, a unei fuziuni prin intermediul unui SPAC sau a unei listări directe, companiile bine pregătite, cu povești de business atractive, care activează în sectoare populare, ar trebui să acționeze acum pentru a profita de fereastra de oportunitate a tranzacțiilor cât timp aceasta rămâne deschisă.


Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume.
Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informații, vizitați pagina noastră de internet: www.ey.com


Despre date

Datele prezentate în raportul Global IPO trends:Raportul și comunicatul de presă privind trimestrul I 2021 provin de la Dealogic și EY. Datele pentru primul trimestru al anului 2021 (respectiv perioada ianuarie-iunie) se bazează pe listările publice finalizate până la 24 martie 2021 și pe ofertele publice inițiale preconizate până la finalul lunii martie 2021. Datele sunt actualizate până la 25 martie 2021, ora 9:00, ora Regatului Unit.  Sursele tuturor datelor din prezentul document sunt Dealogic, CB Insights, Crunchbase și EY, dacă nu se precizează altfel. Tranzacțiile IPO prin intermediul societăților vehicul investițional (SPAC) au fost excluse din toate datele cuprinse în acest raport, cu excepția cazurilor indicate.

Intervalul 2012 – 2020 cuprinde ani integrali.
Sursa: Dealogic, EY

Activitatea IPO în primul trimestru

Lună/Trimestru Număr de IPO-uri Capital atras (miliarde USD)
Ianuarie 2019 57 3,1
Februarie 2019            61 3,1
Martie 2019 93 8,9
Q1 2019 211 15,1
Ianuarie 2020 77 9,8
Februarie 2020               78 11,8
Martie 2020 78 6,9
Q1 2020 233 28,5
Ianuarie 2021 104 28,3
Februarie 2021 141 34,7
Martie 2021 185 42,6
Q1 2021 430 105,6

Sursa: Dealogic, EY

Anexă: Tranzacții IPO globale în intervalul
ianuarie – martie 2021, pe sectoare

Sectoare Număr de IPO-uri Procent din numărul de IPO-uri la nivel global Capital atras (miliarde USD) Procent din capitalul atras la nivel global
Produse de consum 32 7,5% 8,0 7,6%
Produse de consum de bază 19 4,4% 4,2 4,0%
Energie 33 7,7% 8,0 7,5%
Servicii financiare 18 4,2% 5,1 4,8%
Sănătate 78 18,1% 14,0 13,3%
Industrie 57 13,3% 6,3 5,9%
Materiale 41 9,5% 4,2 4,0%
Media și divertisment 8 1,9% 0,5 0,5%
Imobiliare 16 3,7% 2,7 2,5%
Comerț cu amănuntul 10 2,3% 3,1 3,0%
Tehnologie 111 25,8% 46,1 43,7%
Telecomunicații 7 1,6% 3,4 3,2%
Total global 430 100,0% 105,6 100,0%

Sursa: Dealogic, EY

Este posibil ca suma valorilor să nu fie 100%, din cauza rotunjirilor.

Coface: SUA conduce revenirea globală, economiile emergente rămân în urmă

La mai bine de un an de la debutul pandemiei, evoluțiile economice globale sunt inegale din cauza incertitudinilor persistente cu privire la răspândirea COVID-19. Accelerarea procesului de vaccinare, precum și eficacitatea acestuia, sunt cheia redresării economice. În acest context, perspectivele pentru o revenire la normalitate sunt atât inegale, cât și incerte la nivelul sectoarelor de activitate și geografiei, potrivit celui mai recent barometru Coface.

Conform studiului, Coface estimează că redresarea economică va fi mai vizibilă din vara anului 2021, când o parte suficient de mare a populației din Statele Unite și Europa va fi vaccinată. Cu toate acestea, există riscul întârzierii în procesul de vaccinare, în special din cauza constrângerilor de aprovizionare pentru producători, rezultate din lipsa anumitor componente și restricții la export.

Totuși, prognoza creșterii globale Coface a fost revizuită cu jumătate de punct în sus (+ 5,1% pentru 2021), datorită creșterii mai puternice decât se aștepta în Statele Unite. În această perspectivă macroeconomică mai favorabilă, Coface îmbunătățește evaluările a 35 de sectoare de activitate în opoziție cu doar 3 retrogradări.

În plus față de Statele Unite, alte câteva sectoare ale economiei mondiale – industria și comerțul global – vor reveni probabil la nivelul lor de activitate înainte de criză până în vară. Cu toate acestea, alte sectoare rămân în urmă, în special în ceea ce privește serviciile cum ar fi cele care presupun contactul fizic cu clienții, și în toate economiile europene. În cele din urmă, în unele economii emergente majore, redresarea este, de asemenea, frânată de creșterea inflației care obligă băncile centrale să înăsprească politica monetară.

Economia SUA intră în modul „presiune ridicată”

De la începutul anului 2021, balanța surprizelor înclină spre partea pozitivă, în ciuda numeroaselor incertitudini din sănătate.

Decalajul de creștere așteptat dintre zona euro și Statele Unite este obișnuit, în special într-o fază de redresare. Acest lucru se datorează parțial stabilizatorilor automați mai slabi din SUA, care accelerează ajustările în ocuparea forței de muncă și venituri.

De această dată, motivele pentru decalajul de creștere al SUA sunt diferite: restricții de mobilitate mai slabe decât în zona euro, atât în 2020, cât și la începutul anului 2021 și o implementare mai rapidă a vaccinării.

Diferențele de politică economică pot explica, de asemenea, performanța SUA. Rezerva Federală SUA (Fed) și-a mărit dimensiunea bilanțului. Programul său de cumpărare a activelor a crescut cu aproximativ 13% din PIB în 2020, comparativ cu 9% pentru Banca Centrală Europeană (BCE). În cele din urmă și, cel mai important, un sprijin fiscal mai mare va permite economiei SUA să revină mai repede la nivelul PIB-ului anterior crizei.

Adoptat în martie 2021, noul plan de sprijin al SUA se ridică la 1,9 trilioane de dolari și va aduce răspunsul fiscal total la criză la o sumă echivalentă cu 27% din PIB-ul SUA, mai mult decât în orice altă economie matură. Coface se așteaptă ca deficitul public să fie cu până la 56 miliarde de dolari mai mare decât ar fi fost fără pachetul de stimulare.

Scopul acestei strategii este de a pune economia SUA sub „presiune ridicată”, adică să pună în aplicare politici monetare și fiscale expansive care să încurajeze revenirea la muncă a persoanelor mai greu angajabile (șomeri de lungă durată sau inactivi din cauza descurajării, persoane slab calificate și categorii ale populației care suferă de discriminare la angajare).

Zona euro: insolvențele corporative rămân ascunse

Este puțin probabil ca zona euro să revină la nivelul PIB anterior crizei mai devreme de 2022. Dacă principalele restricții de mobilitate vor fi ridicate până la sfârșitul verii, acest lucru va merge mână în mână cu oprirea treptată a măsurilor de sprijinire a întreprinderilor, care ar putea cauza creșterea șomajului. În plus, creșterea datoriei corporative – posibilă prin împrumuturile garantate de guvern – este probabil să limiteze capacitatea de investiții a companiilor.

Până în prezent, principalele măsuri guvernamentale de sprijin implementate în 2020 nu au fost încă retrase. În ciuda efectului stabilizator al ajutorului guvernamental, sănătatea financiară a companiilor s-a deteriorat semnificativ în 2020, ceea ce ar trebui să conducă în mod normal la o creștere a insolvențelor. Potrivit Coface, insolvențele din 2020 ar fi trebuit să crească cu 19% în Spania, 7% în Italia și 6% în Franța și Germania. Coface estimează numărul insolvențelor ascunse la 44% din nivelul celor înregistrate în Franța în 2019, 39% pentru Italia, 34% pentru Spania și 21% pentru Germania.

Economii emergente: creșterea inflației obligă băncile centrale să înăsprească politica monetară

Conform previziunilor Fondului Monetar Internațional din aprilie 2021, economiile emergente vor fi mai afectate de criza actuală decât economiile mature.

În 2024, PIB-ul din economiile emergente va fi cu 4% mai mic dacă nu ar fi fost criza COVID. Pentru economiile mature, decalajul ar fi de doar 1% (comparativ cu 10% după criza financiară mondială). Există mai multe motive pentru acest decalaj așteptat între redresarea economiilor mature și emergente.

În primul rând, procesul de vaccinare este mai avansat în țările mature, chiar dacă unele economii emergente sunt la rândul lor în grafic, cum ar fi Emiratele Arabe Unite, Chile și, într-o măsură mai mică, Turcia și Maroc, unde cel puțin 10% din populație era complet vaccinat până pe 8 aprilie. Dar, în afară de aceste câteva cazuri, faptul că Statele Unite și Europa au primit majoritatea vaccinurilor înseamnă mai puține doze pentru alte țări. Printre cele patru zone principale producătoare de vaccin (China, Statele Unite, Europa de Vest și India), tentația de a pune în aplicare măsuri protecționiste este din ce în ce mai puternică. De exemplu, India a anunțat deja o oprire temporară a exportului de vaccinuri pentru a prioritiza desfășurarea procesului de vaccinare, unde numărul cazurilor a crescut semnificativ de la începutul lunii martie.

În plus față de aceste incertitudini, multe economii emergente sunt dublu afectate de expunerea lor la sectoarele economice cele mai afectate de criză (turism și transporturi în special).

Într-o notă pozitivă, creșterea prețului la petrol și mărfuri agricole este o veste bună pentru economiile care au suferit de tendința opusă anul trecut. În plus, perspectivele pozitive pentru consumul SUA ar trebui să alimenteze volume semnificative de export, în special în rândul producătorilor de bunuri de larg consum.

Pe de altă parte, extinderea deficitului bugetar al SUA încurajează ieșirile de capital de pe piețele emergente, întrucât evaluările pozitive ale perspectivelor de creștere a PIB-ului SUA împing în sus ratele dobânzilor pe termen lung, micșorând decalajul cu omologii săi emergenți și făcând ca aceștia din urmă să devină mai puțin atractivi pentru investitorii financiari. Acest lucru a dus la deprecierea monedelor emergente, în special în Turcia și Brazilia.

Concluziile Barometrului pot fi consultate aici.

The Power Table – Cum arată rezultatele financiare pentru T1 2021 și cum investim

0

A doua ediție din seria de 4 evenimente din 2021

Analizăm companiile relevante listate la Bursa de Valori București

Data: 18 mai 2021, Ora: 18:00 – 20:30, Locație: Eveniment Online

Agroland Business Systems S.A., Teraplast S.A., OMV Petrom si Banca Transilvania a deschis sezonul de raportari financiare pentru Trimestrul I din 2021. 3 dintre 4 companii au publicat rezultate peste asteptari, iar premisele – in ceea ce priveste si restul companiilor listate la Bursa de Valori Bucuresti – sunt promitatoare.

Pe data de 18 mai 2021, incepand cu ora 18:00, vom discuta, ca de obicei, despre cum arata cifrele publicate in prima serie de raportari financiare din 2021 si vom vedea in ce masura au reusit societatile listate sa isi revina dupa problemele generate anul trecut de pandemie.

Accesul la eveniment este GRATUIT, dar necesita inscriere si confirmare din partea organizatorilor.

Care sunt subiectele abordate la editia din luna mai 2021 a  evenimentului The Power Table – Cum arata rezultatele financiare si cum investim

In cadrul evenimentului, vom discuta cu Ștefan Musgociu, Specialist Business Development și Marketing la Bursa de Valori București, despre cele mai noi listari, despre companiile care se pregatesc sa vina la BVB in perioada urmatoare, dar si despre ce noi platforme  a pus Bursa recent la dispozitia investitorilor de retail.

Cu Dorin Boerescu – CEO și acționar semnificativ 2 Performant Network S.A. vom discuta despre stadiul in care se afla operatiunile de majorare de capital social aprobate in AGA si despre cum arata business-ul 2Performant, pe intelesul tuturor.

Cu Alexandru Stănean – CEO Teraplast S.A. vom discuta despre rezultatele financiare aferente Trimestrului I, publicate recent de societate si despre premisele de dezvoltare a companiei, in urmatoarea perioada.

Ca de obicei, Mircea Iliescu – Trainer și Financial Advisor la BVBescu.ro, va oferi o prezentarea detaliata a rezultatelor financiare aferente Trimestrului I, publicate de cele mai importante companii listate la Bursa de Valori Bucuresti.

Evenimentul The Power Table este organizat cu sprijinul Bursei de Valori Bucuresti, 2Performant S.A. si Life is Hard S.A., Evisara (partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, NewMoney, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, Romania Durabila si Bucuresti Business, Prahova Business si Reusita TV (Parteneri media).

Accesul la eveniment este GRATUIT, dar necesita inscriere si confirmare din partea organizatorilor.

Care este tema evenimentului „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare pe anul 2020 și cum investim

Vom analiza companiile relevante listate pe Piata principala si pe segmentul AeRO la Bursa de Valori Bucuresti pentru a afla:

  • cum arata rezultatele financiare pentul Trimestul I 2021 si care sunt indicatorii importanti din raportari;
  • cum arata revenirea economica dupa socul generat de pandemia de Sars-CoV-2 si care sunt societatile care ar putea profita de aceasta;
  • care sunt companiile in care inca puteti investi pentru a beneficia de dividendele aferente anului 2020.

Programul evenimentului „The Power Table – Cum arata rezultatele financiare pe anul 2020 și cum investim”:

18:00 – 18:05 – Accesul participantilor la evenimentul online

18:05 – 18:30 – Despre cele mai noi listari, ce companii care se pregatesc sa vina la BVB in perioada urmatoare si noile platformele puse Bursa recent la dispozitia investitorilor de retail –  Stefan Musgociu, Specialist Business Development si Marketing Bursa de Valori Bucuresti

18:30 – 19:00 –  Despre stadiul in care se afla operatiunile de majorare de capital social aprobate in AGA si despre cum arata business-ul 2Performant, pe intelesul tuturor – Dorin Boerescu, CEO si actionar semnificativ 2 Performant Network S.A.

19:00 – 19:30 – Despre rezultatele financiare aferente Trimestrului I si care sunt premisele de dezvoltare a Teraplast S.A., in urmatoarea perioada – Alexandru Stanean, CEO Teraplast S.A.

19:30 – 20:30 – Prezentarea rezultatelor financiare pe anul 2020 – Mircea Iliescu, Trainer si Financial Advisor la BVBescu.ro

20:30 – 21:00 – Sesiune Q&A

Evenimentul se adreseaza investitorilor de la Bursa de Valori Bucuresti si celor care sunt interesati sa investeasca pe Piata de Capital.

Investiție în tehnologie informatică pentru educație în sectorul 4

Primăria Sectorului 4 a semnat contractul de finanțare din fonduri europene în valoare de 51 de milioane de lei pentru achiziționarea a 30.000 de tablete și a 1030 de kituri pentru predare on-line.

Tabletele vor avea abonament de date inclus pentru 24 de luni de la livrare. Kiturile de predare online, pentru fiecare dintre cele 1030 de săli de clasă din unitățile de învățământ din sector vor conține:

– camera WEB pentru videoconferință on-line, pentru transmiterea live a lecțiilor

– laptop pentru predare online, cu antivirus, pachet Microsoft Office, modem și abonament 4G pentru conectare la Internet

– suport mobil pentru camera web de videoconferință, laptop și pentru ecran LCD

– ecran LCD cu diagonală de 81 cm, pentru afișarea participanților la sesiunile on-line

Echipamentele vor fi integrate cu o platformă educațională care asigură conectarea securizată a elevilor, de la terminalele înregistrate, astfel încât să fie evitate situațiile în care persoane neautorizate ar putea accesa sistemul pentru a perturba desfășurarea orelor on-line.

Primăria Sectorului 4 accentuează că noua investiție „vine în completarea efortului sectorului 4 din ultimii ani, de a reface rețeaua de școli și grădinițe. În această perioadă, pentru modernizarea și reabilitarea completă a unităților de învățățământ care funcționează în sectorul 4 au fost investite peste 200 de milioane de lei (aproximativ 45 de milioane de euro).Lucrările au fost extrem de complexe și au presupus consolidarea imobilelor, reabilitarea acestora, construcții și dotări speciale pentru obținerea autorizațiilor ISU și a autorizațiilor de funcționare, astfel încât niciun copil al Sectorului 4 să nu mai învețe în clădiri cu grad de risc seismic”.

Primarul sectorului 4, Daniel Băluță, subliniază: „Investițiile în infrastructura școlară sunt o prioritate pentru sectorul nostru. Siguranța elevilor trebuie pusă pe primul loc. Sunt tată, așa că în calitate de părinte, vreau ca fetița mea să meargă la școală într-o clădire care să nu îi pună viața în pericol”.

Festival de responsabilitate socială

Jazz-ul, arta contemporană și responsabilitatea socială pentru promovarea turismului sustenabil se îmbină cu proiecții de film, videomapping, expoziții de istorie în prima ediție a evenimentului The Jazz Cave Festival, care se va desfășura la intrarea în Peșterea Ialomiței din Masivul Bucegi în perioada 2-4 iulie 2021.

Organizatorii, Uniunea de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România (UCIMR), subliniază că „Peștera Ialomiței, una dintre cele mai spectaculoase din patrimoniul speologic, va deveni o scenă naturală pentru un număr de peste 50 de artiști confirmați. Unele dintre cele mai bune voci și formații autohtone vor fi prezente alături de tineri muzicieni aflați în plină afirmare. Programul complet al evenimentului este disponibil pe pagina de Facebook The Jazz Cave Festival”. Parteneri principali sunt Asociația Turistică Peștera-Padina, Complexul Național Muzeal „Curtea Domnească”, Hotel Peștera.

Evenimentul se va desfășura în acord cu toate preverderile legale, precum prima ediție-pilot, The Jazz Cave Beginnings, care a avut loc în octombrie 2020. Biletele sunt disponibile prin myticket.ro, vizitarea peșterii fiind inclusă în costul biletului alături de un pahar de vin bio din podgoriile Domeniul Bogdan.

Uniunea de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România este definită ca „ONG de utilitate publică aflându-se de 25 de ani în sprijinul interpreților români din domeniul muzicii și al coregrafiei. Prin continuitatea proiectelor sale, UCIMR s-a impus în viața culturală în plan național promovând atât tinere talente, cât și muzicieni de vârf, alături de elemente de patrimoniu românesc și universal. Dintre cele mai cunoscute proiecte cu frecvență anuală: Festivalul ICon Arts Transilvania (ajuns la ediția a 19-a), Concertul de Anul Nou de la Sibiu (ajuns la ediția a 12-a), Festivalul Promenadelor Brașovului, Stagiunea Cartografii sonore, conferințele – spectacol Round Table România, AFI Fan Jazz, Stagiunea ICon Arts@Biblioteca Astra,  Concursul Drumul spre celebritate, documentarele de scurt-metraj Arts District is Here, Stagiunile Sunetul muzicii și Citadela artelor de la Castelul Peleș, „Pauza de o pătrime” de la Biblioteca Națională ș.a. Pe lângă evenimentele multi-anuale, UCIMR dezvoltă în permanență proiecte culturale noi pentru a atrage segmente noi de public precum: 100 de ani în 100 de concerte, Past Forward, Transylvania Live, Despre ce vorbim când cântăm despre iubire?, Music, a bridge between people ș.a. Aflat în permanentă legătură cu instituții culturale naționale și internaționale, UCIMR este un liant esențial pe scena culturală din România dintre artiști și public, prin fiecare demers urmărind să accentueze calitatea actului artistic, oferind în același timp o scenă inedită pentru artiști. În condiții normale, evenimentele organizate și promovate de UCIMR depășeșc anual cifra (sic!) de 100 de spectacole, cu minimum 10.000 de spectatori în spațiile de concerte și cumulează peste 1.000.000 de vizualizări în mediul online”.