Brașov, epicentrul activităților Institutului European pentru Inovare și Tehnologie în România

0

Compania brașoveană Iceberg, lider pe piața de consultanță pentru inovare, a fost selectată de Institutul European pentru Inovare și Tehnologie (EIT) pentru a îndeplini trei roluri importante pentru acesta în România, în domeniile energiei, industriei manufacturiere și transporturilor sustenabile. Astfel, în 2019, Iceberg a fost desemnat Hub de Inovare Regională pentru implementarea inițiativelor EIT InnoEnergy, urmând ca în 2020 să devină hub și pentru activitățile EIT Manufacturing. Începând cu 2021, Iceberg a fost desemnat Network Partner pentru EIT Urban Mobility. Din poziția sa ca reprezentant EIT, Iceberg joacă un rol important în validarea, promovarea și finanțarea startup-urilor, în formarea de parteneriate între sectorul privat și ecosistemul de cercetare, în acordarea de premii și sprijin pentru startup- uri, în organizarea de programe de educație antreprenorială și în acordarea de granturi pentru susținerea organizațiilor locale aliniate cu misiunea EIT.

Alte comunități de inovare ale EIT din România sunt gestionate în București de Impact Hub pentru EIT Food, în Timiș de Camera de Comerț a județului pentru EIT Climate-KIC și în Cluj Napoca de FreshBlood pentru EIT Health. România și-a consolidat recent poziția în cadrul Institutului European pentru Inovare și Tehnologie prin numirea lui Răzvan Nicolescu, fost ministru al Energiei, în Consiliul Director al EIT, organism european ce va gestiona un buget de aproximativ 4 miliarde euro în următorii 5 ani. Prin promovarea a trei din cele opt comunități EIT, Brașovul se conturează ca epicentrul românesc al celui mai mare accelerator de eco-tehnologii din lume, EIT, și contribuie la desfășurarea unor proiecte precum competiția PowerUp! Challenge sau preacceleratorul Primer. Alături de partenerii din Cluj-Napoca și Timișoara, Iceberg transformă Transilvania în cel mai efervescent laborator de inovare al țării.

EIT InnoEnergy își propune să sprijine atingerea unui grad real de sustenabilitate în domeniul energiei, și transformarea industriei pentru a deveni viabilă din punct de vedere comercial, inovatoare și competitivă la nivel global. EIT Manufacturing are scopul de sprijini producătorii în adoptarea proceselor de inovare care adaugă valoare acestui sector și contribuie la crearea unei producții competitive și sustenabile. EIT Urban Mobility și-a asumat misiunea de a transforma mobilitatea și a face spațiile urbane mai prietenoase cu locuitorii lor. Astfel, EIT Urban Mobility va sprijini punerea în practică a unor noi soluții de mobilitate, cu scopul recuperării spațiilor publice în folosul comunității.

În decembrie 2020, Iceberg a găzduit și prima Academie Executivă Regională Cross-KIC (Knowledge and Innovation Community). Scopul acestui eveniment a fost accelerarea proceselor de inovare prin fondurile europene nerambursabile ce vor fi alocate României în noul exercițiu financiar 2021-2027. Academia a beneficiat și de intervenții din partea Comunităților de Cunoaștere și Inovare (KIC) specializate pe sănătate, schimbări climatice, industrie alimentară și materii prime.

Criptoactivele intră într-o etapă de corecție

0

Simon Peters, analist în domeniul pieței criptoactivelor al platformei de investiții eToro:

„Bitcoin, ethereum și alte criptoactive intră într-o etapă de corecție acum, după ce au scăzut cu peste 20% față de maximele de preț, în majoritatea cazurilor.

Scăderea este determinată de o serie de factori; evaluările au fost la sau aproape de maximele istorice la începutul acestei luni, deci vor exista în mod natural retrageri de profit, în timp ce vedem, de asemenea, o vânzare generală a activelor de risc – cum ar fi acțiunile de tehnologie – pe măsură ce economiile încep să se deblocheze după pandemie iar investitorii se tem de creșterea potențială a ratei dobânzilor și de o inflație mai mare.

Cu toate acestea, pentru multe criptoactive precum bitcoin și ethereum, povestea rămâne neschimbată pe termen lung. Această clasă de active emergente continuă să revoluționeze multe aspecte ale serviciilor financiare și, deși nimic nu urcă în linie dreaptă, fundamentele pe termen lung pentru criptoactive rămân la fel de solide ca oricând.

Într-adevăr, ne așteptăm să vedem cumpărătorii revenind la bitcoin, ethereum și alte active digitale în următoarele săptămâni pentru a profita de prețuri mai mici. Mai mult, vom continua să vedem minime și maxime mai mari pentru criptoactive, pe măsură ce mai mulți investitori includ această clasă de active în portofolii și nu ne așteptăm ca această tendință să se schimbe.”

_________________

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.


Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.

Plafoanele de garantare ale Programelor Guvernamentale aferente anului 2021 au fost angajate în proporție de 7% până la 43%, în primele 13 zile de la lansare

0

În numai 13 zile lucrătoare de la operaționalizarea măsurilor guvernamentale pentru susținerea mediului de afaceri și alocarea plafoanelor de garantare pentru anul 2021, programele guvernamentale derulate de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii au fost accesate în ritm rapid, solicitările de garantare aprobate consumând între 7% si 43% din plafoanelor de garantare alocate acestui an.

Astfel, din plafonul de 14 miliarde lei alocat programului IMM INVEST ROMÂNIA aferent anului 2021, circa 7% din plafonul de garantare a fost accesat de peste 10.340 IMM-uri care au solicitat finanțări de 12,4 miliarde lei prin platforma dedicată programului – www.imminvest.ro.

Prin simplificarea și fluidizarea fluxurilor operaționale, atât în plan intern cât și în relația cu partenerii bancari, în numai 13 zile, FNGCIMM a analizat un număr de 888 garanții IMM Invest, în valoare de 755 milioane lei, cu o valoare a finanțărilor solicitate de 923 milioane lei. În medie, termenul de acordare a unei garanții pentru un credit aprobat a fost de maxim 48 de ore de la încărcarea documentației complete în aplicația web plafon, care asigură fluxul complet digitalizat al derulării programului între finanțatori și FNGCIMM.

Ritmul de înregistrare a solicitărilor pe platforma www.imminvest.ro indică în continuare un nivel ridicat de interes atât pentru creditele bancare pentru investiții, cât și pentru creditele necesare pentru capital de lucru. Se remarcă în special, ritmul în care este accesat subprogramul AGRO IMM INVEST, al cărui plafon de 1 miliard de lei a fost angajat în proporție de 12,7%, în numai 13 zile calendaristice.  Cei 2.250 beneficiari solicitând finanțări în valoare de 3.5 miliarde lei.

Parteneriatul activ intre Guvernul Romaniei, Ministerul Finantelor, FNGCIMM, IMM-uri si intregul sistem financiar bancar a permis finantarea economiei intr-o perioada extrem de complicata. Creditele bancare, garantiile financiare si ajutoarele de stat reprezinta masuri importante de sprijin pentru antreprenori si pentru intreprinderile viabile, cu potential ridicat de crestere. Pe viitor vom continua sa dezvoltam si sa diversificam aceste instrumente de garantare a creditelor care vor ajuta companiile beneficiare sa sustina atat activitatile curente, dar si sa realizeze investitii pentru a deveni competitive si pentru a-si internationaliza afacerile.” – a declarat Dumitru Nancu, directorul general FNGCIMM.

De la operationalizarea Programului Noua Casa, la sfarsitul lunii martie 2021, au fost acordate cca 5000 garantii, cu o valoare de aproximativ 646 milioane lei, care sustin finantari de circa 1,26 miliarde lei. Astfel, plafonul de garantare alocat programului pentru anul 2021, in valoare de 1,5 miliarde lei, este deja angajat in proportie de 43%, iar solicitarile zilnice de garantare inregistreaza un record cu peste 200 de solicitari pe zi, Termenul de aprobare a garantiei, in cazul unei documentatii complet si corect intocmite, este de maxim 48 de ore de la transmiterea solicitarii de garantare de catre finantatorii inscrisi in program.

In ceea ce priveste efectele produse de catre aplicarea OUG 37/2020 privind facilitatea de amanare a obligatiilor de plata a dobanzilor aferente creditelor ipotecare, FNGCIMM a acordat garantii de stat pentru 47.610 de beneficiari de credite ipotecare, care au solicitat bancilor amanarea ratelor, pentru maxim 9 luni de zile. Valoarea totala a acestor garantii este de aproximativ 238 milioane lei. Sustinerea FNGCIMM a fost posibila ca urmare a mandatului acordat de Statul roman, prin Ministerul Finantelor, in baza Ordonantei de urgenta Nr. 37/2020 si a conventiilor incheiate cu cele mai importante 22 de banci comerciale din Romania. Statul roman, prin Ministerul Finanţelor garanteaza in procent de 100% plata dobanzii aferenta creditelor ipotecare contractate de persoanele fizice iar FNGCIMM, s-a obligat in numele si contul statului sa plateasca creditorilor valoarea dobanzilor amanate la plata aferente creditelor ipotecare, contractate de la finantatori de persoanele fizice, care au apelat la facilitatea de suspendare a platilor.

Programul IMM LEASING de ECHIPAMENTE ȘI UTILAJE este operațional iar numarul mare de operatori de leasing financiar care s-au inscris in program ne indica ca acest instrument financiar nou este foarte necesar. IMM FACTOR, programul care sustine accesul IMM-urilor la finantarea creditului comercial, este operational si urmeaza sa produca rezultate in perioada următoare.

_________________

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM SA-IFN) este o instituţie financiară nebancară, cu capital de risc, înfiinţată în scopul facilitării accesului IMM-urilor la finanţări, prin acordarea de garanţii pentru instrumentele de finanţare contractate de la bănci comerciale sau din alte surse. FNGCIMM instrumentează programe guvernamentale destinate relansării economice, dezvoltării mediului de afaceri, precum şi creării și susținerii de locuri de muncă, funcţionând ca o societate comercială pe acţiuni, cu acţionar unic statul român, sub supravegherea prudenţială a Băncii Naţionale a României.
Garanţia FNGCIMM SA – IFN este de maxim 80% din valoarea împrumutului, fără a depăși suma de 2,5 milioane euro/beneficiar şi se emite la solicitarea instituţiilor finanţatoare partenere, pentru finanţări aprobate, pe baza analizei documentelor prezentate de către finanţator.
FNGCIMM SA – IFN colaborează cu 27 instituţii financiare în baza unor convenţii de lucru. Garanția FNGCIMM SA – IFN este cea mai lichidă garanție, plătibilă în maxim 90 zile de la solicitarea de plată a finanţatorului, însoţită de documentaţia completă, față de minim 2 ani, durata medie de executare a unei ipoteci.

FNGCIMM SA – IFN asigură o acoperire teritorială națională iar în baza apartenenței sale la AECM (Asociația Europeană a Instituțiilor de Garantare – asociație ce reunește 47 de fonduri de garantare mutuale, private și publice, bănci de dezvoltare și fonduri de contragarantare din 23 de state membre ale UE, precum și din Turcia, Serbia, Bosnia și Herzegovina, Federația Rusă și Kosovo), funcționează după reguli şi principii europene.

Cazacu, XTB: Factorul Musk, unul dintre cele mai serioase riscuri pentru monedele virtuale

0

Anunțul lui Elon Musk pe Twitter că Tesla nu va mai accepta plata în Bitcoin ar putea să semnaleze indirect o altă tranzacție a Tesla sau poate chiar o mișcare cu beneficii de imagine.

După anunțul lui Elon Musk pe Twitter că Tesla nu va mai accepta plata în Bitcoin pentru automobile, piața criptomonedelor a pierdut 365 de miliarde de dolari, iar analiștii se întreabă dacă nu cumva este un mesaj care să semnaleze indirect o altă tranzacție a Tesla sau poate chiar o mișcare cu beneficii de imagine.

Claudiu Cazacu, analist financiar și Consulting Strategist XTB România, consideră că: „Piața monedelor virtuale a fost deja de multă vreme obligată să se obișnuiască cu influența masivă a lui Elon Musk, iar reacția bitcoin la o postare recentă a sa nu este o surpriză. După un anunț pe Twitter prin care «Tehnoking» al Tesla vestește suspendarea acceptării bitcoin, citând îngrijorări de mediu, BTC a coborât cu peste 17%, deși, ulterior a revenit, recuperând aproximativ jumătate din scădere. Schimbarea de atitudine este evidentă: Musk s-a declarat în repetate rânduri fan al monedelor virtuale și al bitcoin, inclusiv printr-o serie de mesaje vag «cifrate». În retrospectivă, acestea prefigurau un plasament al Tesla. La începutul anului Tesla acumulase o poziție de 1.5 mld. de dolari în bitcoin. Profitul în T1 a fost susținut de vânzarea a 10% din acesta, generând un plus de 101 mil. dolari.”

„Ar putea fi, din nou, de fapt, un mesaj care să semnaleze indirect o altă tranzacție a Tesla?”, se întreabă Claudiu Cazacu. În opinia sa: „Vom afla în momentul raportărilor financiare ale T2 (cel târziu), și ipoteza nu e deloc improbabilă. Să fie vorba, mai degrabă, despre o mișcare cu beneficii de imagine? Arătând grijă pentru mediu, Musk se aliniază cu valorile comunicate larg (și care au contribuit la succesul masiv) al misiunii producătorului de autovehciule electrice. Unele comentarii arătau deja lipsa de coerență: o bună parte din rețeaua bitcoin e susținută de energie ieftină obținută din cărbune, ceea ce contravine obiectivului mașinilor electrice de a reduce gazele cu efect de seră. Anticipând, poate, o amplificare a acestor critici, Elon Musk ar fi decis, astfel, să acționeze preventiv. Mai ales că, în prezent, concurența din partea producătorilor tradiționali din industria auto care se reorientează spre modele electrice devine tot mai mare. Este, de asemenea, o variantă de luat în considerare.”

Claudiu Cazacu, analist financiar și Consulting Strategist XTB România, ajunge la concluzia că: „Sensibilitatea masivă a bitcoin la mesajele unor personalități publice la nivel de super-influencer global este, însă, umbrită de cea a unor alte monede precum dogecoin. Pentru cei care urmăresc piața monedelor virtuale, e clar că, pe lângă riscurile tradiționale, factorul Musk este unul dintre cele mai serioase riscuri ale investițiilor în domeniu.”

_________________

Despre XTB:

Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorități de supraveghere din lume inclusiv FCA și KNF.


Avertisment cu privire la riscuri:

Orice opinii, cercetări, analize, preţuri sau alte informaţii oferite cu titlul de comentarii generale de piaţă nu reprezintă sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naştere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informaţii. Vă aducem la cunoştinţă că informaţiile sau cercetările bazate pe date istorice nu garantează viitoare performanţe sau rezultate. 73% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar trebui să luați în considerare dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde banii.

România ocupă locul cinci la nivelul țărilor din Europa în care consumatorii fac cumpărături prin intermediul rețelelor sociale

0

Rețelele sociale joacă un rol din ce în ce mai mare în cumpărăturile de modă, după cum se arată într-un studiu european, realizat de GLAMI în 10 țări.

46% dintre români au făcut cumpărături de noi branduri, în special prin intermediul rețelelor sociale (Facebook și Instagram), în ultimele 12 luni.

România este pe locul 5 în acest top, după Estonia (un procent covârșitor de 82% dintre participanții la studiu din această țară susțin că au făcut shopping și au descoperit noi branduri prin social media), Grecia (51%), Lituania (48%) și Slovacia (47%). La același nivel cu românii sunt cumpărătorii din Ungaria (46% dintre respondenții maghiari spun că preferă achizițiile prin Facebook și Instagram Shops).

În a doua jumătate a clasamentului sunt țări precum Bulgaria (doar 41% dintre acești cumpărători spun că folosesc social media pentru cumpărături de modă), Slovenia (39%), Letonia (39%) și Cehia (pe ultimul loc din țările GLAMI analizate, la un procent de numai 27% cumpărători prin social media).

Nevoia de-a face cumpărături și social media

Cu cât oferta este mai mare, cu atât dorința crește. Și nu doar de cumpărături practice, ci și de achiziții impulsive, mai degrabă „iraționale”.

În țările menționate mai sus, inclusiv pe www.glami.ro, e-motorul de căutare le-a cerut utilizatorilor să-și listeze cele mai „iraționale” comenzi de modă (articolele care nu le-au fost necesare în lockdown sau în perioada work-from-home, dar cărora pur și simplu nu le-au putut rezista), din ultimul an de pandemie.

În topul achizițiilor, pe categorii de produse, se numără articole precum jachetele din blană, pentru petreceri, pantofii cu toc extravaganți, rochiile de cocktail, blazerele pentru ieșiri la evenimente, ochelarii de soare de designer, pantalonii din piele, mănușile din piele, jachetele elegante ori gențile de designer.

În ceea ce privește explicațiile și motivațiile cumpărătorilor, iată câteva dintre cele mai surprinzătoare:

– „Pur și simplu a trebuit să adaug 4 perechi de pantofi classy în coșul de cumpărături”;

– „Am cumpărat pantofi cu toc înalt, deși nu aveam unde să îi port”;

– „Am cumpărat o jachetă despre care știam că nu mi se potrivește, dar trebuia să o am”;

– „Am cumpărat o rochie atât de extravagantă, încât nu sunt sigură că o voi purta”;

– „Am cumpărat niște pantaloni de birou grozavi, dar nu sunt sigură că îi voi purta pentru că literalmente fac zgomot”

_________________

Despre proiectul european Fashion Re(search)

GLAMI se angajează să dezvăluie date și informații relevante despre starea sectoarelor de comerț electronic din țările în care își desfășoară activitatea prin proiectul de analiză pe termen lung Fashion (Re)search.
Toate studiile sunt realizate online, în rândul vizitatorilor pe platformele GLAMI și publicate pe platformele Fashion (Re)search locale. Peste 20.000 de vizitatori GLAMI din 10 țări au participat la sondajul menționat mai sus.
                       

Comerțul online, vizat de o nouă directivă UE. Obligații de raportare suplimentare

Material de opinie de Camelia Malahov, Director Taxe Directe, și
Anca Ghizdavu, Manager Taxe Directe, Deloitte România (foto)

Comerțul online, aflat în expansiune accelerată de la declanșarea pandemiei de COVID-19, este și sub vizorul autorităților din întreaga lume, în încercarea de a determina dacă sectorul contribuie corespunzător din punct de vedere fiscal. În acest scop, la nivel european a fost adoptată o nouă directivă – DAC 7, care, printre altele, vizează platformele de comerț electronic, respectiv comercianții care vând prin intermediul acestora. Conform noii reglementări, operatorii acestor platforme vor fi obligați să raporteze informații referitoare la vânzările intermediate prin intermediul platformei către autoritățile fiscale. Directiva trebuie aplicată de toate statele membre ale Uniunii Europene (UE) începând cu 1 ianuarie 2023 și, deși pare că mai este mult timp până atunci, cei vizați trebuie să se pregătească de acum, pentru că demersurile de implementare nu sunt simple.

Ce fel de tranzacții ar urma să fie raportate?

Activitățile vizate de noua directivă sunt închirierea de bunuri imobile (rezidențiale, comerciale), prestarea de servicii personale, vânzarea de bunuri și închirierea oricăror mijloace de transport. În aceste cazuri, operatorul platformei digitale va trebui să colecteze și să verifice anumite informații cu privire la activitățile desfășurate de către vânzătorii activi pe platformă și să transmită anual, până la data de 31 ianuarie a anului următor, către autoritățile fiscale din țara sa, veniturile obținute din vânzări.

Ce nu va fi raportat? Nu vor fi raportate toate vânzările online, ci doar acelea intermediate printr-o platformă digitală (aplicație mobilă sau website), prin care un vânzător este pus în contact cu un cumpărător. Vânzările de produse proprii prin intermediul unei aplicații sau website dezvoltate de respectivul comerciant nu intră în sfera de aplicabilitate a directivei. În plus, pentru a simplifica raportarea, s-au introdus o serie de excepții pentru anumite activități și pentru unii vânzători sau chiar praguri valorice sub care veniturile obținute nu trebuie raportate.

Implicații pentru operatorii din România

Noua obligație de raportare impune sarcini suplimentare tuturor operatorilor de platforme digitale din România – fie că este vorba de deținătorii de platforme de tipul marketplace, intens utilizate de consumatori în perioada pandemică și nu numai, sau de operatorii de platforme care intermediază servicii de închirieri de mijloace de transport, proprietăți imobiliare sau servicii personale – iar efectele resimțite nu vor fi doar fiscale, ci și comerciale, juridice și chiar legate de reputație. Toate aceste aspecte trebuie luate în calcul și analizate până la 1 ianuarie 2013, când DAC 7 urmează să fie aplicată.

În funcție de modelul de business, unele platforme sunt scutite de obligația de raportare, astfel că este important ca operatorul să verifice dacă prevederile directivei se aplică sau nu în cazul său. Spre exemplu, un operator care desfășoară exclusiv activități de procesare a plăților sau listarea ori promovarea unei activități este exceptat de la obligația de raportare. Totodată, operatorul nu este obligat să transmită autorității fiscale date despre comercianții cu mai puțin de 30 de vânzări de bunuri, care, cumulat, nu depășesc 2.000 de euro într-un an calendaristic.

În plus, anumiți operatori ar putea fi exceptați de la noile reglementări dacă prezintă argumente solide pentru care activitățile intermediate de platformă nu ar intra sub incidența directivei. Procedura nu este cunoscută deocamdată, însă este de așteptat să implice demersuri importante din partea operatorilor interesați, astfel că aceștia trebuie să își pregătească din timp argumentația.

Acțiuni premergătoare pentru operatori

Pregătirea va fi complexă, iar operatorii trebuie să țină cont de faptul că, pentru a asigura colectarea și verificarea informațiilor necesare raportării, cel mai probabil cadrul contractual trebuie modificat, partenerii, notificați, iar sistemele IT, adaptate să permită colectarea informațiilor și monitorizarea veniturilor.

În aceste condiții, cei vizați trebuie să întreprindă, în perioada următoare, acțiuni precum modificarea și comunicarea noilor clauze contractuale cu vânzătorii, efectuarea de proceduri de due diligence pentru colectarea și verificarea datelor despre vânzători, implementarea de proceduri interne pentru gestionarea viitoare a acestor acțiuni (colectarea de date, verificarea acestora și a valabilității lor), monitorizarea veniturilor obținute de vânzători prin intermediul platformei, raportarea către autorități, acțiuni de efectuat în cazul în care vânzătorul nu oferă informațiile solicitate.

Pe de altă parte, inclusiv în cazul comercianților care operează prin intermediul platformelor apar consecințe. Este de așteptat ca  autoritățile fiscale să verifice veniturile declarate de operatori, pentru a identifica dacă s-au colectat toate impozitele relevante. Astfel, la nivel operațional, colaborarea cu operatorul de platformă va deveni una și mai strânsă, devenind un partener de afaceri important.

În concluzie, comerțul online ar trebui să contribuie semnificativ la bugetul de stat în viitor, iar noua directivă de raportare este un prim pas în această direcție. Este important ca operatorii de platforme să fie pregătiți să răspundă acestor provocări.

Agroland l-a numit pe Adrian Hutiu, în funcția de Director de Operațiuni și continuă extinderea echipei

0

Agroland, cea mai mare rețea de magazine cu produse destinate grădinăritului, animalelor de companie și hobby farming-ului din România, anunță numirea lui Adrian Hutiu (foto), în funcția de Director de Operațiuni (COO). Acesta va colabora îndeaproape cu Horia Cardoș, fondatorul Agroland, precum și cu restul echipei, pentru a continua creșterea companiei, care a intrat într-o etapă alertă în ultimii doi ani.

Hutiu va fi direct implicat în elaborarea strategiei de dezvoltare și de creștere a gradului de inovație a Agroland, folosindu-și cunoștințele și experiența dobândite pe parcursul celor 25 de ani, petrecuți în cadrul Coca-Cola Hellenic. Absolvent al Universității Politehnice din Timișoara, Facultatea de Management în Producție, Adrian Hutiu are la activ diferite cursuri de specializare în domeniu, iar în 2002 a obținut certificarea în management din partea Open Business School, din Anglia. Experiența sa profesională se concretizează în aproape 25 de ani în cadrul Coca-Cola Hellenic Group, unde a ocupat numeroase funcții de management în cadrul departamentelor de vânzări, marketing și logistică, acoperind, în diverse etape, întreg teritoriul României și al Republicii Moldova.

„În prezent, suntem într-o etapă de extindere a echipei, pentru că avem nevoie de mai mulți oameni talentați, care să sprijine creșterea Agroland. Încă din 2019, am intrat într-un proces mai rapid de dezvoltare, ale cărui roade am început să le culegem de anul trecut. Adrian Hutiu are un parcurs profesional care ne-a impresionat, atât ca rezultate, cât și ca timp petrecut în aceeași companie. Sunt convins că este exact profesionistul dedicat de care aveam nevoie și că am pornit pe un drum plin de realizări, împreună”, a declarat Horia Cardoș, fondator și Director General al Agroland. 

Noua direcție de mărire a echipei Agroland a inclus-o și pe Anca Gorgan, fost Manager pe Social Media al site-ului imobiliare.ro, care s-a alăturat echipei de marketing la finalul lui aprilie. 

„Odată cu listarea acțiunilor Agroland, în martie, am observat că tot mai multe persoane experimentate aplică pe pozițiile de management pe care doream să le ocupăm. Știam că această nouă etapă va aduce cu sine și nevoia de-a face angajări, dar am fost plăcut impresionat de candidații foarte bine pregătiți care au venit spre noi. Adrian Hutiu ni s-a alăturat în urma unei serii de interviuri care a durat două luni, iar pe viitor suntem deciși să procedăm la fel de riguros în alegerea noilor colegi. Experiența Ancăi Gorgan ne va ajuta la dezvoltarea semnificativă a prezenței în social media a Agroland, unde fiecare companie care vizează milioane de clienți trebuie să aibă mesaje constante și convingătoare”, a conchis Horia Cardoș.

Creșterea echipei Agroland vine și ca urmare a procesului accelerat de dezvoltare, care s-a concretizat prin deschiderea a nu mai puțin de cinci noi unități de tip MEGA, doar în primul trimestru al anului în curs. Primele trei luni din 2021 au marcat cel mai bun trimestru din întreaga activitate a Agroland. Cifra de afaceri aferentă acestui interval se ridică la 45 milioane lei, în creștere cu 30% față de aceeași perioadă din 2020, când valoarea raportată a fost de 34,5 milioane lei.

_________________

Despre Agroland

Agroland este cea mai mare rețea de magazine cu produse pentru gardening, pet care și hobby farming din România, are capital 100% românesc și a fost fondată în 1997, la Timișoara, de către antreprenorul Horia Cardoș. În prezent, rețeaua Agroland are peste 250 de unități, localizate în 29 de județe, și peste 2.200.000 de clienți an. Printre produsele comercializate se află: produse pentru grădinărit – seminţe, material săditor, fertilizanți, echipamente, hrană și accesorii pentru animale de companie, precum și pui de o zi, furaje echipamente pentru ferme mici şi medii, – şi hrană și accesorii pentru animale de companie. Grupul Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 38,4 milioane de euro, la finele lui 2020, și are peste 300 de angajați. 

UniCredit Leasing încurajează digitalizarea prin promovarea semnăturii electronice calificate, o premieră pentru piața de leasing din România

0

UniCredit Leasing oferă tuturor clienților persoane juridice posibilitatea de a obține semnătura electronică calificată, devenind astfel prima societate de leasing din România care sprijină clienții în acest sens. Înrolarea pentru certificate electronice calificate cu valabilitate de 3 luni este facilitată de UniCredit Leasing fără costuri suplimentare pentru client. Deținerea acestor certificate calificate permite semnarea rapidă a documentației contractuale folosind o semnatură electronică calificată emisă de un furnizor autorizat din România. Facilitatea a fost disponibilă ca proiect pilot la finalul anului 2020 și va fi extinsă către  toate categoriile de clienți persoane juridice începând cu această săptămână. Procesul de semnare electronică calificată în relația cu UniCredit Leasing este 100% online, putând fi utilizat de către oricare client UniCredit Leasing de oriunde s-ar afla.

Semnătura electronică calificată este recunoscută pe deplin pe teritoriul României și al Uniunii Europene, având valoare juridică identică semnăturii olografe, și va putea fi folosită de deținător inclusiv în relația cu alte părți ce utilizează acest tip de semnătură (parteneri de afaceri, autorități).  

Daniela Bodîrcă, CEO UniCredit Leasing (foto): „Prioritatea strategică a UniCredit în România rămâne digitalizarea serviciilor pe care le oferă pentru companii – segment în care suntem lideri de piață, de-a lungul timpului oferind constant soluții inovatoare. În acest context, UniCredit Leasing facilitează în premieră pentru clienții care accesează soluții de leasing posibilitatea de înrolare fără costuri pentru semnătura electronică și semnarea electronică a documentației contractuale. Astfel, clienții noștri pot beneficia de avantaje certe de timp și costuri și de o modalitate de a interacționa modernă și adecvată contextului.”

Soluția a fost dezvoltată în parteneriat cu Trans Sped România,  prestator calificat de servicii de încredere în sensul Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă – eIDAS. În prezent, Trans Sped oferă certificate electronice calificate în cloud, acestea putând fi folosite de pe orice dispozitiv fix sau mobil aflat la dispoziția utilizatorului.

Camelia Ivan, CEO Trans Sped: ”Ne bucură faptul că putem oferi pe piaţa din România serviciile de încredere care permit accelerarea transformării digitale pentru companii şi instituţii. Parteneriatul cu UniCredit Leasing aduce beneficii concrete persoanelor juridice şi impune un etalon pentru toţi jucătorii din piaţa de leasing. Semnătura cu certificat digital calificat oferită de Trans Sped are aceeaşi valoare juridică pe care o are şi semnătura olografă, fiind însă mult mai simplu de gestionat în mediul digital”.

UniCredit Leasing  acceptă de asemenea certificate electronice calificate deținute deja de clienții săi. Pentru clienții eligibili care nu dețin astfel de certificate, UniCredit Leasing facilitează emiterea lor de către Trans Sped. Certificatele electronice calificate oferite prin parteneriatul UniCredit Leasing – Trans Sped au valabilitate de 3 luni, însă clientul poate să solicite prestatorului de servicii de încredere certificate valabile pe o perioadă de până la 3 ani. Acestea pot fi utilizate nelimitat pentru aplicarea semnăturii electronice calificate în relația cu orice persoană sau entitate.

Utilizarea semnăturii electronice permite simplificarea proceselor și reducerea termenului în care clientul obține finanțarea și echipamentul ori autovehiculul dorit, având de asemenea un impact benefic asupra mediului prin înlocuirea documentației pe hârtie cu documentația electronică, ușor de stocat și de accesat de către clienți.

_________________

Despre UniCredit Leasing Corporation IFN SA

UniCredit Leasing Corporation IFN SA face parte din grupul financiar UniCredit Romania, alături de UniCredit Bank şi UniCredit Consumer Financing, oferind o gamă completă de produse şi servicii financiare și alte servicii auxiliare. UniCredit Leasing Corporation IFN S.A. și UniCredit Leasing Fleet Management S.R.L. furnizează produse de leasing financiar şi produse de leasing operaţional. Pe lângă serviciile aferente acestor domenii majore ale industriei leasingului, compania de brokeraj UniCredit Insurance Broker S.R.L. deservește zona de servicii de intermediere în asigurări.

UniCredit Romania este parte a UniCredit, bancă comercială paneuropeană de succes, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate şi de Investiţii, care oferă o rețea unică vest, central şi est europeană bazei sale de clienți. Contacte media: press@unicreditleasing.ro

Locuri de muncă în industria siderurgică din România

0

Combinatul siderurgic Donalam din Călăraşi, definit ca „unul dintre principalii jucători din industria barelor de oţel laminate la cald și oțeluri special din Europa”, recrutează peste 50 de angajaţi noi, ca urmare a creşterii cererii de produse de la începutul acestui an.

Enrico Deganello (foto), directorul combinatului Donalam Călărași:  „Odată cu relansarea producţiei în sectoarele industriale, nevoia de produse de oţel este în creștere, având în vedere diversitatea industriilor în care oţelul este folosit ca materie primă – petrol&gaz, auto şi echipamente agricole, construcții etc. Această dezghețare a comenzilor pe piața internațională se resimte şi în numărul de comenzi noi pe care le-am primit într-o perioadă relativ scurtă, Donalam fiind singurul combinat din țară care produce și comercializează profile rotunde de oțel laminate la cald. Provocarea în momentul de faţă este să reuşim să facem față cererii ridicate, de aceea ne concentrăm pe recrutarea de personal pentru a ne mări capacitatea operaţională şi de producţie”.

Oferta de locuri de muncă este pentru:

– muncitori necalificaţi – 40 de locuri (20 ca lucrător în depozitul fabricii, 15 pentru linia de finisare a barelor de oțel); muncitori pentru linia de producţie, mentenanţă mecanică şi electrică; un specialist strungar; angajaţii noi vor fi instruiţi intern, în cadrul programelor de formare organizate de companie

– angajaţi cu studii superioare – 8 specialişti pentru consolidarea departamentelor companiei (achiziţii, HR, finanţe, comercial, aprovizionare, achiziţii material brut, logistică și IT); 2 ingineri pentru partea de producţie și cea de mentenanţă.

Donalam are peste 270 de angajați și este unul dintre cei mai mari angajatori din județul Călăraşi. În 2021, estimează o cifră de afaceri de peste 630 de milioane de lei, mai mult decât dublu faţă de anul trecut. Anual exportă circa 120.000 de tone de bare de oțel pe piața europeană. În present, are în derulare o investiție de peste 11 milioane de euro începută anul trecut, pentru modernizarea laminorului din cadrul combinatului siderurgic.

Compania Donalam „a fost înfiinţată de către AFV Beltrame Group în 2006, iar un an mai târziu, în 2007, a achiziționat un laminor pe platforma fostului combinat siderurgic Siderca, de la Tenaris. Compania deține peste 270 de angajați și vinde anual aproximativ 120.000 tone de bare de oțel. În 2020 Donalam a înregistrat o cifră de afaceri de peste 290 milioane de lei”.

AFV Beltrame Group, înființat în 1896, „este în prezent unul dintre cei mai mari producători de bare din oțel şi oţeluri speciale din Europa. Grupul deţine 6 fabrici în Italia, Franţa, Elveţia şi România, cu un total de peste 2.000 de angajați, peste 2 milioane de tone vândute anual și activități comerciale în peste 40 de țări”.

BestJobs: Șapte din zece angajați români vor să își îmbunătățească abilitățile tehnice

0

Digitalizarea tot mai accentuată, tendințele de creștere a joburilor cu activitate de la distanță, dar și dezvoltarea noilor tehnologii ce reconfigurează aptitudinile necesare pe piața muncii se reflectă asupra interesului angajaților români pentru dezvoltare profesională. Cei mai mulți (șapte din zece) își doresc în primul rând dezvoltarea competențelor tehnice, abilitățile soft fiind cele mai importante pentru unul din patru angajați, arată un sondaj realizat de BestJobs.

Competențele tehnice pe care angajații români plănuiesc să le învețe în viitorul apropiat sunt, în primul rând, dezvoltarea abilităților specifice meseriei pe care o practică (36% dintre respondenți), fluența într-o limbă străină (32,3%), cursuri de calificare (22%), programare (19,5%), project management (16,4%), digital marketing (15,2%), inteligență artificială (9,1%) și product management (8,5%). Pe următoarele locuri se află competențe de Computer Networking, Cloud Computing, analiză Big Data, Business Intelligence, Digital Business Analysis și Securitatea Informației.

În privința abilităților soft, cei mai mulți dintre respondenți (31,4%) au spus că vor să își dezvolte competențele pe partea de negociere, de rezolvare complexă a problemelor (24,8%), precum și capabilitățile de învățare continuă (24,4%). Aproape la fel de importante sunt managementul echipelor (22,5%), inteligența emoțională (20,2%), gândirea critică (17,8%), creativitatea (16,4%), precum și capacitatea de planificare și organizare (15%). Totodată, angajații români mai doresc să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare (13,1%), capacitatea de analiză a informațiilor (12,7%), de lucru în echipă (12,2%), disciplina (11,7%), adaptabilitatea (10,8%), orientarea către client (8,4%), autonomia (8%) și proactivitatea (6,1%).

În prezent, doar 4% dintre respondenți spun că au suficiente abilități de negociere și 8,6% capabilități suficient de bune de rezolvare a problemelor pentru a se angaja în domeniul sau departamentul dorit la un nou loc de muncă. Abilitățile soft pe care cei mai mulți dintre respondenți spun că le au sunt adaptabilitatea (47,2% dintre respondenți), disciplina și organizarea (33%) și învățarea continuă (19,4%).

Multe domenii în care respondenții își caută un job permit munca de la distanță sau ca freelancer, cele mai atractive zone de activitate fiind, conform răspunsurilor la sondaj, IT/Telecom (16,6%), Management (14,9%), Marketing (14,4%), Administrativ/Secretariat (13%), Resurse Umane (12,2%), Finanțe-Bănci/ Contabilitate (12,2%), Producție/Logistică (12,5%), Call center/Servicii clienți (10,8%), Inginerie (10,8%), Medicină/Sănătate (9,5%), Industrii creative (9,2%), Retail (8,4%), Transporturi/Distribuție (8,4%), Consultanță (7,6%). Pe ultimele locuri se află domenii precum: Specialiști/Tehnicieni, Administrație publică, Construcții/Instalații, Auto, Turism/HoReCa.

Pentru a se angaja în domeniul și departamentul pe care și-l doresc, majoritatea respondenților (șase din zece) mizează în primul rând pe abilitățile specifice dobândite odată cu experiența într-un domeniu. Alte competențe tehnice pe care le au sunt: fluența într-o limbă străină (39,6%), cursuri de calificare într-un anumit domeniu (35%) și permisul de conducere (34%).

Sondajul a fost efectuat în perioada 27 aprilie – 7 mai pe un eșantion de 1.028 de utilizatori de internet din România.

_________________

Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație și servicii conexe recrutării pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare, recrutare și de dezvoltare profesională și personală. În orice moment, pe BestJobs sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 25.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare, coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști.